eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.9هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
937 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 مومنین عزیز جهت مشارکت در هزینه‌های مراسمات برخی هیئات و مواکب در استان خوزستان (پخت غذا، اطعام و سایر هزینه‌ها) همراهی بفرمائید: 🔻به نام داود مدرسی یان: 6037998140806919 ((هیئت حسین‌جان شهرستان رامهرمز، هیئت صاحب الزمان(عج) اسلام‌آباد اهواز و سایر هیئات و مواکبی و مراسمات مراجعه کننده))
🔴 ‏رفق و مدارا؛ گمشده اینروزهای ‎ 🔹رفق و مدارا، در زبان عربي معادل يکديگرند. رفق، به معناي نرم­خويي و ظرافت داشتن در کار است و به کسي که نرم­خويي پيشه کند، «رفيق» مي­ گويند و معادل کلمه «رفق» در فارسی، واژگانی چون: مهرباني، عطوفت و گذشت است.‏ 🔸حال‌ و روز امروز جامعه ایرانی، بیش از هر زمان دیگری به این عنصر نیازمند است. رفق و مدارا بین مردم و اقشار مختلف طی سال‌های اخیر، متاثر از ناکارآمدی‌ها و ضعف‌های داخلی، مشکلات معیشتی و اقتصادی، تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی و تهاجم رسانه‌ای‌ فرهنگی مغرضان و دشمنان، ضعیف شده است.‏ 🔹از طرفی، دوقطبی‌سازی‌هایی که نادانسته توسط برخی مدعیان دین‌مداری از یک طرف و دانسته توسط جریانات سکولار و مدعی تجدد از طرف دیگر در سال‌های اخیر در جامعه ایجاد شده، متاسفانه دوز خشم، پرخاشگری، عصبیت و عصبانیت را در جامعه بالا برده است و سال قبل یک پرده از این اختلاف را دیدیم!‏ 🔸در چنین شرایطی، بخشی از دلسوزان جامعه در حوزه و دانشگاه، در مسجد، هیئت، رسانه و سایر مراکز، به فراخور حوزه کاری و تخصص خود هم مسئولین و مردم را به مدارای بیشتر دعوت کرده‌اند. بی‌تردید سهم عمده رفق و مدارا بر دوش مسئولان، نخبگان، دستگاه‌ها ورسانه‌هاست. اما برخی باز تحمل نمیکنند.‏ 🔹کسانی که نظام سیاسی و مردم را به رفق و مدارای بیشتر دعوت می‌کنند مورد هجمه و طعمه‌ی همان دوطیف سابق قرار می‌گیرند! یک طرف مدعیان دین‌داری، آنهارا به تسامح و تساهل در احکام و بی‌غیرتی متهم می‌کنند و یک طرف هم دلسوزی اینها را تقطیع وبعنوان تقابل با نظام سیاسی و انقلاب ضریب می‌دهد!‏ 🔸در حالیکه بسیار بعید است حرفِ برخی علما، مداحان و هیئتی‌ها درباره رفق و مدارا با مردم و گذشت از خطاهای کوچک مردم و جوانان، به معنای تسامح و تساهل در احکام دینی و خنثی و بی‌تفاوت بودن در برابر فسادها و فحشای سازمان یافته‌ی اخلاقی و بی‌بند و باری و تقابل با نظام و انقلاب باشد! 🔹آنچه من می‌فهمم، غلظت و درشتی و خشانت باید در برابر اصحاب قدرت و ثروت باشد؛ آنانیکه از قِبَل تبعیض و ویژه‌خواری به آلاف‌والوف رسیدند؛ در عرصه فرهنگی و اباحی‌گری هم، تکبر و تحکم و برخورد قاطع باید با هلدینگ‌ها و شرکت‌هایی چون ‎، ‎ و آن اقلیت از سلبریتی‌هایی باشد که عامدانه علیه فرهنگ تاریخی و عُرفی این ملت ایستاده‌اند و دیگران را به ساختارشکنی و حریم‌شکنی تحریک می‌کنند. 🔸اما نسبت به عموم مردم و افراد عادی کف جامعه، دستور قرآنی این است: «وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ». آل عمران-۱۳۴‏ 🔹«خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِینَ». (اعراف-۱۹۹) ای پیغمبر! عفو و گذشت پیشه کن و به کار پسندیده فرمان ده و از نادانان روي بگردان. ببخش، بعد آگاه کن، مسئله‌ای را معروف کن، به آن امر کن و از جاهلین اعراض کن، دوری کن و ... ! 🔸وظیفه اساتید و نخبگان و اهالی رسانه در بحث تعریف و ترویج رفق و مدارا و تولید محتوای گوناگون در این زمینه و تبلیغ این مقوله بسیار مهم سنگین است. در این باره بازخوانی نامه۴۶ نهج‌البلاغه و تبیین آن برای کارگزاران نظام و همه موثرین و نخبگان راهگشاست و نباید از اتهامات و برچسب‌های صورتی و نارنجی و چه و چه بترسند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 ‏رفق و مدارا؛ گمشده اینروزهای ‎#ایران_ما 🔹رفق و مدارا، در زبان عربي معادل يکديگرند. رفق، به معناي
🔴 بخشی از نامه 46 نهج البلاغه 🔻ترجمه محمد دشتی 🔹و من كتاب له (علیه السلام) إلى بعض عُمّاله: (نامه به يكى از فرمانداران در سال 38 هجرى، نوشته اند اين نامه به مالك اشتر نوشته شد). 🔹أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّكَ مِمَّنْ أَسْتَظْهِرُ بِهِ عَلَى إِقَامَةِ الدِّينِ وَ أَقْمَعُ بِهِ نَخْوَةَ الْأَثِيمِ وَ أَسُدُّ بِهِ لَهَاةَ الثَّغْرِ الْمَخُوفِ. فَاسْتَعِنْ بِاللَّهِ عَلَى مَا أَهَمَّكَ، وَ اخْلِطِ الشِّدَّةَ بِضِغْثٍ مِنَ اللِّينِ، وَ ارْفُقْ مَا كَانَ الرِّفْقُ أَرْفَقَ وَ اعْتَزِمْ بِالشِّدَّةِ حِينَ لَا تُغْنِي عَنْكَ إِلَّا الشِّدَّةُ، وَ اخْفِضْ لِلرَّعِيَّةِ جَنَاحَكَ وَ ابْسُطْ لَهُمْ وَجْهَكَ وَ أَلِنْ لَهُمْ جَانِبَكَ، وَ آسِ بَيْنَهُمْ فِي اللَّحْظَةِ وَ النَّظْرَةِ وَ الْإِشَارَةِ وَ التَّحِيَّةِ، حَتَّى لَا يَطْمَعَ الْعُظَمَاءُ فِي حَيْفِكَ وَ لَا يَيْأَسَ الضُّعَفَاءُ مِنْ عَدْلِكَ، وَ السَّلَام. 🔻مسئووليّت فرماندارى و اخلاق اجتماعى: 🔹پس از ياد خدا و درود همانا تو از كسانى هستى كه در يارى دين از آنها كمك مى گيرم، و سركشى و غرور گناهكاران را در هم مى كوبم. و مرزهاى كشور اسلامى را كه در تهديد دشمن قرار دارند حفظ مى كنم. پس در مشكلات از خدا يارى جوى، و درشتخويى را با اندك نرمى بياميز. در آنجا كه مدارا كردن بهتر است مدارا كن، و در جايى كه جز با درشتى كار انجام نگيرد، درشتى كن، پر و بالت را برابر رعيّت بگستران، با مردم گشاده روى و فروتن باش، و در نگاه و اشاره چشم، در سلام كردن و اشاره كردن با همگان يكسان باش، تا زورمندان در ستم تو طمع نكنند، و نا توانان از عدالت تو مأيوس نگردند. با درود.
🔴 رهاندن بندگان از جهالت، به قیمت ! 🔻در زیارت اربعین می‌خوانیم: اللّهُمَّ ، إنّي أشهَد أنَّهُ ... بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ ، وقَد تَوازَرَ عَلَيهِ مَن غَرَّتهُ الدُّنيا وباعَ حَظَّهُ بِالأرذَلِ الأدنى. 🔹بارخدايا! من گواهى مى دهم كه آن بزرگوار ... خون خود را در راه تو نثار كرد تا بندگانت را از جهالت و سرگشتگىِ گم راهى برهاند، در حالى كه آنان كه دنيا فريبشان داد و بهره خود [از آخرت] را به [دنياى] پَست فروختند ، عليه او هميار شدند. 🔸«و بذل مُهجته فيک: خدايا! امام حسين(ع)، مُهجَه خود را در راه تو داد.» "مُهجه" چيست؟ برخی می‌گویند «المهجةالروح؛ مهجه يعني روح». برخی هم می‌گویند: «المهجة دَم القلب؛ مهجه يعني خون قلب». 🔹یعنی خدايا امام حسين(ع) خون قلبش، پنهان‌ترین و مهم‌ترین خون خود را در راه تو فدا کرد: «لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ: براي اين که بندگان تو را از ناداني بيرون بياورد.» صلی‌الله علیک یا اباعبدالله ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مومنین عزیز جهت مشارکت در هزینه‌های مراسمات برخی هیئات و مواکب در استان خوزستان (پخت غذا، اطعام و سایر هزینه‌ها) همراهی بفرمائید: 🔻به نام داود مدرسی یان: 6037998140806919 ((هیئت حسین‌جان شهرستان رامهرمز، هیئت صاحب الزمان(عج) اسلام‌آباد اهواز و سایر هیئات و مواکبی و مراسمات مراجعه کننده))
هدایت شده از راوی || امین غفاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻چند روزه که نوحه ای منتسب به یکی از هیات های دزفول در فضای مجازی وایرال شده. 🔻کاری به درست و غلط محتوای این مداحی ندارم. اما میدونید علت ضریب گرفتن این نوحه در شبکه‌های اجتماعی چیه؟ 🔻یک علت اینه که در دهه محرم که دهه گرامی داشت شهید امر به معروف و نهی از منکر هست. مردم از منابر رسمی کمتر پیام مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض رو میشنون! 🔻دل مردم با امام حسین هست اما اونا تشنه عدالتن! 🔴 راوی | امین غفاری ✅️ @aminghafari_ir
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔻چند روزه که نوحه ای منتسب به یکی از هیات های دزفول در فضای مجازی وایرال شده. 🔻کاری به درست و غلط م
7.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعیت قضیه همین نکته برادر غفاری است. مردم در منابر و مجالس رسمی و کشوری و مهم، خیلی کمتر از مشکلات و مصائب روز جامعه می شنوند. شاید در این نوحه‌های دزفولی یا یزدی یا ...، همه اشعار ما رو خوش نیاید و بخشی‌ش را نقد کنیم و از دو قطبی حجاب_معیشت در این نوحه‌ها گلایه کنیم، ولی واقعیت جامعه و حرف مردم همین است. دردهای اصلی مردم فریاد و گفته نمی‌شود. مردم می‌بینند دغدغه اصلی جریان حزب‌اللهی و روحانیت و حوزه‌ها و ائمه جمعه و تریبون‌های نظام فقط حجاب است و متاسفانه این دوقطبی غلط شکل می‌گیرد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اف بر این کلام، تا ابد! 🔻عبدالله بن عمر در توصیه‌ای به حضرت اباعبدالله علیه‌السلام می‌گوید: 🔹"اى اباعبدالله! خدا تو را رحمت کند. از خدایى که بازگشت تو به سوى اوست، پروا کن! تو از دشمنى و ستم مردم این دیار نسبت به خاندان خویش آگاهى، این مردم، یزید بن معاویه را به زمامدارى پذیرفته اند، من مى ترسم که مردم به جهت زر و سیم به او (یزید) گرایش پیدا کنند و تو را به قتل برسانند و به خاطر تو افراد زیادى کشته شوند.(اختلاف‌افکنی بین مسلمین و کشتار!) من مصلحت مى بینم تو نیز همانند سایر مردم با یزید سازش کنى! و همچنان که پیش از این در برابر معاویه شکیبایى ورزیده اى اکنون نیز صبر پیشه ساز، تا خداوند بین تو و این گروه ستمگر داورى کند!" 🔸امام حسین(علیه السلام) در پاسخ او فرمود: «أَباعَبْدِالرَّحْمنِ! أَنَا أُبایِعُ یَزیدَ وَ اَدْخُلُ فی صُلْحِهِ وَ قَدْ قالَ النَّبِىُّ(صلى الله علیه وآله)فیهِ وَ فی أَبیهِ ما قالَ؟»؛ (اى اباعبدالرحمن! آیا من با یزید بیعت کنم و با وى از در سازش درآیم با آن که پیامبر(صلى الله علیه وآله) درباره وى و پدرش آن سخنان را فرمود؟!!). 🔹در ادامه عبدالله بن عمر گفت: «اى اباعبدالله! از تصمیمى که گرفته اى، دست بردار و از همین جا به مدینه بازگرد و با این گروه از درِ سازش درآى و از زادگاه و حرم جدّت رسول خدا دور مشو! و به دست این گروهى که بهره اى از ایمان ندارند بهانه مده! و اگر بناى بیعت ندارى، تا وقتى که مخالفت علنى نکردى، با تو کارى ندارند. امید است یزید بن معاویه ـ که خدا لعنتش کند ـ مدّت زیادى عمر نکند وخداوند تو را از شرّ وى کفایت کند». 🔸امام حسین(علیه السلام) فرمود: «أُفٍّ لِهذَا الْکَلامِ أَبَداً ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرْضُ! أَسْأَلُکَ بِاللّهِ یا عَبْدَاللّهِ أَنَا عِنْدَکَ عَلى خَطَأ مِنْ أَمْری هذا؟ فَإِنْ کُنْتُ عِنْدَکَ عَلى خَطَأ فَرُدَّنی فَإِنّی أَخْضَعُ وَ أَسْمَعُ وَ أُطیعُ»؛ 🔹براى همیشه تا آنگاه که آسمان و زمین پابرجاست، نفرین بر این سخن و استدلال باد! اى عبدالله (ابن عمر)! تو را به خدا سوگند مى دهم! آیا به نظر تو من در تصمیم خود اشتباه مى کنم؟ اگر من در اشتباهم، بگو که من مى شنوم و مى پذیرم). 🔸عبدالله بن عمر گفت: «نه به خدا سوگند! خداوند هرگز فرزند دختر رسول خدا را در اشتباه نمى گذارد و هرگز یزید بن معاویه ـ که خدا لعنتش کند ـ با تویى که پاک و برگزیده خاندان پیامبرى، در امر خلافت هم پایه نیست، ولى مى ترسم که این چهره زیباى تو را آماج شمشیرهاى خود قرار داده و از این امّت برخوردى را که انتظارش را ندارى ببینى. پس به مدینه برگرد و اگر دوست نداشتى که بیعت کنى، هرگز بیعت مکن ولى در خانه ات بنشین (و پرچم مخالفت بلند نکن!)». ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏و ظلمی که بر امام ما کردند هیچ وقت از یادمان نمی‌رود.. نه فقط شیعیان، که هیچ انسان آزاده و منصفی در جهان نمی‌تواند از این ظلم بگذرد.. چه بد کردند با امام ما.. حرمت امام را شکستند.. این جنگ حق و باطل، تا قیام قیامت برپاست و هیچوقت این حرارت سرد نمی‌شود... صلی‌الله علیک ‎: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 عاشورای ما کَی و کجاست؟ 🔹عبارت پرمعنا و مفهوم و مشهور "کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا"(همه روزها ‎ و همه زمین‌ها کربلاست)، اگرچه در منابع حدیثی و روایی شیعه دیده نمی‌شود اما باید درست فهمیده شود. همه زمان‌ها و در همه زمین‌ها باید مقابل ظلم ایستاد.‏ 🔸گریه بیش از هزارسالِ شیعیان علی بن ابی‌طالب(ع)، یک گریه سیاسی، هدفدار و هدفمند و بابصیرت است. شیعه در اعتراض به ظلم و جفایی که به امام و رهبر سیاسی‌اش شده، بیش از ۱۳۰۰سال است در این داغ و حرارت می‌سوزد و هر دوره‌ای، دنیا را دو جبهه حسینی و یزیدی می‌داند و می‌کوشد که درخط حسین بماند.‏ 🔹شیعه برای ‎(ع) گریه و عزاداری می‌کند اما بدنبال آن حقیقت و مسئله‌ای است که اباعبدالله خود را فدای آن کرده؛ آن حقیقت چیست؟ آن حقیقت، تحقق عدل سیاسی و حاکمیت دین و امام معصوم و ارزش‌های والای انسانی برجامعه و تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است.‏ 🔸آن حقیقت، تحمل نکردن ظلم و ظالم در هر جایگاه و هر لباسی است.آن حقیقت، تحمل نکردنِ حاکمیت آقازاده‌ها و اشرار شرابخوار، سگ‌باز، ویژه‌خوار و دچار فساد اخلاقی بر جامعه است. اباعبدالله خون قلب خود را در این راه تقدیم کرده. مگر میتوان برای اوگریه کرد اما نسبت به اشرار جهان بی‌خیال بود؟‏ 🔹مگر می‌توان دم از اباعبدالله علیه‌السلام زد اما با نیروهای شَر و شرآفرین در جهان، چه در ممالک اسلامی، چه دشمنان اسلام و مسلمین برخورد نداشت؟ از طرفی، یک عده می‌گویند دشمنان بیرونی را رها کنید و به داخل بچسبید و یک عده هم می‌گویند مفسدان و ظالمان داخلی را رها کنید و مقابل بیگانه بایستید! 🔸اما معنای "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" یعنی هم باید با ویژه‌خواری و فساد داخلی مبارزه کنید هم با دشمنان بیگانه و اشرار جهانی؛ هم با سوءاستفاده کنندگان از دین و ظواهر دینی و حاکمیت دینی مقابله کنید هم با نفی‌کنندگان اصل دین و دشمنان حاکمیت دینی و چقدر سخت است جنگیدن در دو جبهه و هرکسی هم این توان و تحمل را ندارد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
Sibsorkhi-Shab11Moharram1394[02].mp3
10.98M
ای ساربان ای کاروان آهسته تر کجا می روی
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
واقعیت قضیه همین نکته برادر غفاری است. مردم در منابر و مجالس رسمی و کشوری و مهم، خیلی کمتر از مشکلات
28.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شاعر بیچاره دزفولی - ‎ با آن همه سابقه شعر گویی و نوحه و شعر برای اسلام و حجاب و ارزش‌ها را عده‌ای در مجازی- از اینور اونور- تحت فشار قرار دادند که تو با شعرت حجاب را نفی و رد کردی! بنده خدا میگه بابا من حجاب رو رد نکردم! حرف من چیز دیگری بوده، بد برداشت کردید شاید خوب نگفتم! میگه منو با این سابقه نابود نکنید! الله اکبر! عده‌ای هم سریع به این بنده برچسب ضددین، ضدحجاب و ضدانقلاب و ضدحاکمیت و ... زدند! قبلاً هم عرض کردم متحجرین و متجددین، بلایی سر این مملکت آوردند که براحتی این درد درمان نمیشه. بارها گفتیم وقتی مسائل اصلی مردم و جامعه را فریاد نکردید و فقط به یک مسئله چسبیدید خودبخود آن مسئله را هم به حاشیه می‌برید! حالا هر هیئت و مداحی که شعر انتقادی بخواند، ولو همه اشعارش مورد تایید نباشد، ولی شما او را تا مرز ضدانقلاب پیش می‌برید! یکبار پویانفر، یکبار این نویسنده، یکبار آن مداح. خدا به همه ما رحم کنه. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3