🔴 آیا برادرمان در این شبهای #محرم، حرف اصلی و اساسی اباعبدالله علیهالسلام در #خطبه_منا که بر علما و بزرگان نهیب میزند که چرا امر و نهی اصحاب قدرت و ثروت را فراموش کردند، به اندازه "نقدِ نوآوری سایر مداحان" تکرار هم میکند؟ #صف_اول فقط دوره روحانی وجود داشت یا حالا هم هست؟
🔹براستی هیئت به سبک هیئتهای جدید تهران، قم و کاشان مگر چندسال است که باب شدهاند که برادر عزیزمان از اینکه چند مداح، کار سرود و کار کودک و نوجوان انجام میدهند برافروخته شده و میگوید هیئت باید هیئت بماند؟ کدام هیئت؟ کدام سبک باید بماند؟ محتوا و مغز مهم است یا شکل و سبک؟
🔸اصل محتوا و مغز است یا سبک و شکل عزاداری؟ البته که سبک و شکل عزاداری باید در شان شیعه و اهل بیت باشد و نباید وهن دین باشد؛ اما چرا درباره فراموش شدن محتوا و مغز قیام سیدالشهدا در هیئات و در حکمرانی این روزها، صدایش بلند نمیشود؟اگر هم دنبال حفظ سنت است چرا به روش ۱۰۰ سال پیش دسته سینهزنی و زنجیرزنی راه نمیاندازد؟
🔹اگر بحث سنت عزاداری و نوحهخوانی سنتی است که این سبک بیشتر از دوره صفویه شکل گرفته؛ حالا کمی زودتر یا دیرتر؛چندصدسال است. هرچه بوده این سینهزنی، زنجیر زنی و سنجدمام از زمان خود اهل بیت علیهمالسلام نبوده. آنچه بوده روضه و اشعار حزنانگیز بوده که حضرت صادق علیهالسلام برپا کردهاند.
🔸این تعصب خشک به اسم حفظ سنت، از کجا نشات میگیرد که کار هنری برای کودک و نوجوان را دون شان مداح می داند؟ اتفاقاً این کارهای کودک و نوجوان و سرودهای سالهای اخیر خیلی بیشتر از هیئت شما توانسته بچهها را با اهل بیت علیهمالسلام آشنا کند و البته به هر کاری نقد هم وارد است.
🔹برادر عزیزمان در این شبها بجای اینکه به فکر بازخوانی #قیام_سیدالشهدا باشد، به فکر امرونهی اصحاب قدرت و ثروت باشد، به فکر این باشد چرا وچگونه جامعه اسلامی که پیامبر بنا نهاد بعدها چنان دچار انحراف شد که سر نوه پیامبر به نیزهها رفت، به فکر حمله به این مداح و آن مداح است!
🔸رسالت شما امروز بازخوانی حکمرانی علوی و نهضت حسینی است تا تلنگر و تذکر جدی باشد به اهل قدرت و ثروت که وضع جامعه را به اینجا رساندند؛ شما امروز باید بپرسید چرا بانکهای خصوصی پدر اقتصاد مردم را در آوردند؟ چرا طبری و طبریها قسر در میروند؟
اینها را در هیئت فریاد بزنید!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
«من وصیت ابىعبداللَّه علیهالسّلام لمحمّدبننعمان الاحول - مؤمنالطّاق -(۱) یابنالنعمان لا تطلب العلم لثلاث»؛ دانش را براى سه هدف تحصیل مکن: اوّل «لترائى به»؛ اینکه با آن ریا کنى؛ خود را به این و آن نشان بدهى که من عالمم. علم را براى خود نمایى تحصیل مکن. دوم «و لا لتباهى به»؛ براى مباهات هم آن را تحصیل مکن. علىالظّاهر آن «ترائى به»، یعنى خودنمایى در بین مردم عادى که من عالمم؛ دومى - که مباهات باشد - براى خودنمایى در بین علماست؛ یعنى وقتى در مجمع علما قرار گرفتى، هدف از تحصیل علم این باشد که مباهات کنى بله، ما هم این مطلب یا این مطالب را بلدیم. براى این هم تحصیل علم مکن. سوم «و لا لتمارى»؛ براى مراء - جدل و بحث - هم تحصیل علم مکن. مراء، یعنى مجادله و سرسختى در بحث. «افتمارونه على ما یرى(۲)» که در قرآن شریف هست، یعنى با او دربارهى آن چیزى که با چشم خود دیده - که مراد، حوادث لیلهى معراج است - بحث و جدل مىکنید؟ بنابراین طبق این حدیث، حضرت فرموده است براى این سه مقصود علم را تحصیل نکن. در واقع علم را باید براى دانستن و عمل کردن تحصیل کرد؛ نه براى خودنمایى و سرى توى سرها درآوردن و بحث و جدل کردن.
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
«من وصیت ابىعبداللَّه علیهالسّلام لمحمّدبننعمان الاحول - مؤمنالطّاق -(۱) یابنالنعمان لا تطلب ال
«و لا تدعه لثلاث»؛ به خاطر این سه انگیزه هم علم را رها نکن: «رغبة فى الجهل»؛ یکى به خاطر رغبت در جهل. بعضى مىخواهند ندانند؛ کأنّه با این دانستن و با این علم عناد دارند. تعجب نکنید؛ هستند در عالَم کسانى که گوش نمىکنند به یک حرفى؛ یا دیگران را نهى مىکنند از گوش کردن به یک حرفى؛ براى اینکه نگذارند این علم در آنها به وجود بیاید. بعضى خودشان گوش نمىکنند؛ بعضى دیگران را وادار مىکنند به گوش نکردن، تا اینکه این دانش را به خاطر عناد با آن دانش تحصیل نکنند. اینجا یک جملهى مطلقى را فرمودند؛ «رغبة فى الجهل». حال این «العلم» ى که گفته شده است، آیا مراد همین علم مصطلح در کلمات ائمّه است؟ یعنى علم دین، فقه دین؟ ممکن است. بنابراین «رغبة فى الجهل»، یعنى جهل در همین مقوله؛ جهل نسبت به همین علم. اما ممکن هم هست که کسى بگوید نه؛ این الف و لام «علم»، الف و لام عهد نیست که این علم را بفرماید؛ مطلق علم را مىفرماید. هیچ علمى را براى اینکه مىخواهى جاهل به آن باشى، ترک نکن. یک وقت انسان داعى ندارد، وقت ندارد؛ آن بحث دیگرى است؛ اما به خاطر عناد با خود علم نباید علم را ترک کرد. «و زهادة فىالعلم»؛ دوم اینکه کسى علم را ترک کند، به خاطر اینکه در تحصیل علم، در داشتن علم، زهد و کمرغبتى دارد. «زهادة»، یعنى بىرغبتى، بىعلاقگى. علم را به خاطر اینکه به آن رغبت ندارى، ترک نکن. یعنى اینطور نباشد که برایت دانستن چیزى این قدر کماهمیت باشد که در آن بىرغبتى نشان دهى. «و استحیاء من النّاس»؛ به خاطر حیا از مردم هم علم را ترک نکن. براى بعضى، تحصیل علم کأنّه خلاف شأن و مرتبه است؛ در حالى که اگر گوش کنند، بنشینند، فرا بگیرند، تحصیل کنند، براى آنها مراتبى را هدیه و اعطا خواهد کرد. درعینحال نمىخواهند؛ براى اینکه حیا مىکنند از تحصیل علم؛ کأنّه شأن خودشان را از تحصیل علم اجلّ مىدانند! به خاطر این سه چیز علم را ترک نکن. حالا یک وقت انسان مىخواهد علمى تحصیل کند که وقت ندارد، آن بحث دیگرى است؛ یا مىخواهد علمى تحصیل کند که پول تحصیل آن را ندارد، استاد آن را ندارد؛ این مانعى ندارد. اما ترک تحصیل علم به خاطر این نباشد که یا بىرغبت هستى، یا رغبت در جهالت دارى، یا به خاطر استحیاء از مردم. بعد فرمود: «والعلم المصون کالسّراج المطبق علیه»؛ علمى که انسان آن را پوشیده بدارد و در معرض تبلیغ و تعلیم و عمل در نیاورد، مثل چراغى است که روى آن را بپوشانند؛ یعنى بىفایده است و نور آن به کسى نخواهد رسید.
این حدیثى است از حضرت ابىعبداللَّه علیهالسّلام به مؤمنالطّاق که در نسخهى تحفالعقول ما، صفحهى ۳۱۳ است.
بیانات رهبر انقلاب
1379/06/20
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 ساختار جامعه جاهلی پیش از اسلام چگونه بود؟ #محرم شب پنجم 🔹برای پاسخ به این سؤال که پیامبر بزرگ ا
🔴 اصلاحات نبی اکرم اسلام(ص) در جامعه جاهلی چه بود؟
#محرم
شب ششم
🔹حضرت امیرالمؤمنین(ع) بعد از 25 سال که مردم به سراغ ایشان می روند و بعد از سه شبانه روز اصرار، کار را به دست می گیرند خطاب به مردم می فرماید: «أَلَا وَ إِنَّ بَلِيَّتَكُمْ قَدْ عَادَتْ كَهَيْئَتِهَا يَوْمَ بَعَثَ اللَّهُ نَبِيَّهُ (صلی الله علیه وآله)». خطبه 16 نهج البلاغه
🔸مفهوم بیان حضرت این است که آگاه باشید مشکلات و بلایا آزمونهاى شما درست همان مشکلات و بلایایی بود که پیامبر اسلام مبعوث شد. جنس مشکلات تان همان است. جامعه دوباره به همان عهد جاهلیت با همان مشکلات بازگشته. بعد از 25 سال! حالا منِ امیرالمؤمنین(ع) باید با همان انحراف ها بجنگم.
🔹در مطلب قبل عرض کرده بودیم که ساختار جامعه جاهلی چند نظام داشت؛ نظام عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی. دارای عقیده شرک و بت پرستی، فرهنگ منحط و زنده به گور کردن دختران و رواج فحشا، شراب و قمار، سیاست قبیلگی و جنگ ها و پیمان های قبیلگی و دارای اقتصاد غیرعادلانه و فقر و تبعیض و معاملات ربوی.
🔸پیامبر بزرگ اسلام طی 23 سال مجاهدت از دعوت پنهانی تا آشکارا به مبارزه و سپس مهاجرت از مکه به مدینه و جنگ ها و غزوات و پیمان های مختلف، توانست عقیده خداپرستی و توحید، فرهنگ تعظیم و تکریم دختران و زنان و جلوگیری از زنده به گور کردن آنها، منع فحشا و شراب خواری و قماربازی، سیاست برادری و پیمان های صلح و برابری بین قبایل و اینکه ملاک برتری تقواست و حذف ربا و انحصار از اقتصاد و ترویج فرهنگ کار و تلاش را در جامعه اسلامی آن وقت جایگزین جاهلیت نماید.
🔹روشن و مبرهن است که ریشه فرهنگی جاهلی در آن مدت کوتاه بطور کامل خکشیده نشد و رگه هایی از آن کماکان وجود داشت اما آن فرهنگ به حاشیه رفت و اسلام به متن جامعه آمد. خروجی آن مجاهدت ها، تربیت انسان های صالح و بزرگانی چون سلمان فارسی، عمار یاسر، ابوذر غفاری و غیره بود.
🔸بعد از بدست آمدن غنائم مختلف و توزیع آن بین عموم مسلمین به خصوص مهاجرین و طبقات ضعیف، فقر را به طور کامل ریشه کن کردند و برابری و برادری و عدالت را به ارمغان آوردند. حذف ربا و تبعیض و انحصار از اقتصاد یکی از مهم ترین دستاوردها بود. با نهادینه کردن خمس و زکات و هزینه آنها برای طبقات ضعیف، فاصله های طبقاتی را کمتر و کمتر کردند.
🔹فرهنگ عصبیت و افتخار به نسب و قومیت گرایی و قبیله گرایی را از متن به حاشیه راندند و پیوند اخوت و برادری را جایگزین کردند.
🔸پیامبر در نظامات ساختار جامعه جاهلی، در کوتاه ترین زمان ممکن اصلاحات عمیقی انجام دادند و نظام سیاسی اسلامی را جایگزین نظام قبیله گرایی کردند و در حوزه عقیده، فرهنگ، سیاست و اقتصاد بنیان های جدیدی برپا کردند. اما بعد از رحلت شان و در فاصله 25 سال، اما مجدد جامعه به عهد جاهلیت بازگشت. جامعه مسلمان، مدعی خداپرستی و با ظواهر جدید و آداب مسلمانی اما به عهد جاهلیت بازگشت؛ نه فقط در ظاهر بلکه در باطن! چگونه؟ در مطلب بعدی شرح خواهم داد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مومنین عزیز جهت مشارکت در هزینههای مراسمات #محرم برخی هیئات و مواکب در استان خوزستان (پخت غذا، اطعام و سایر هزینهها) همراهی بفرمائید:
🔻به نام داود مدرسی یان:
6037998140806919
((هیئت حسینجان شهرستان رامهرمز، هیئت صاحب الزمان(عج) اسلامآباد اهواز و سایر هیئات و مواکبی و مراسمات مراجعه کننده))
🔴 رفق و مدارا؛ گمشده اینروزهای #ایران_ما
🔹رفق و مدارا، در زبان عربي معادل يکديگرند. رفق، به معناي نرمخويي و ظرافت داشتن در کار است و به کسي که نرمخويي پيشه کند، «رفيق» مي گويند و معادل کلمه «رفق» در فارسی، واژگانی چون: مهرباني، عطوفت و گذشت است.
🔸حال و روز امروز جامعه ایرانی، بیش از هر زمان دیگری به این عنصر نیازمند است. رفق و مدارا بین مردم و اقشار مختلف طی سالهای اخیر، متاثر از ناکارآمدیها و ضعفهای داخلی، مشکلات معیشتی و اقتصادی، تحریمها و فشارهای بینالمللی و تهاجم رسانهای فرهنگی مغرضان و دشمنان، ضعیف شده است.
🔹از طرفی، دوقطبیسازیهایی که نادانسته توسط برخی مدعیان دینمداری از یک طرف و دانسته توسط جریانات سکولار و مدعی تجدد از طرف دیگر در سالهای اخیر در جامعه ایجاد شده، متاسفانه دوز خشم، پرخاشگری، عصبیت و عصبانیت را در جامعه بالا برده است و سال قبل یک پرده از این اختلاف را دیدیم!
🔸در چنین شرایطی، بخشی از دلسوزان جامعه در حوزه و دانشگاه، در مسجد، هیئت، رسانه و سایر مراکز، به فراخور حوزه کاری و تخصص خود هم مسئولین و مردم را به مدارای بیشتر دعوت کردهاند. بیتردید سهم عمده رفق و مدارا بر دوش مسئولان، نخبگان، دستگاهها ورسانههاست. اما برخی باز تحمل نمیکنند.
🔹کسانی که نظام سیاسی و مردم را به رفق و مدارای بیشتر دعوت میکنند مورد هجمه و طعمهی همان دوطیف سابق قرار میگیرند! یک طرف مدعیان دینداری، آنهارا به تسامح و تساهل در احکام و بیغیرتی متهم میکنند و یک طرف هم دلسوزی اینها را تقطیع وبعنوان تقابل با نظام سیاسی و انقلاب ضریب میدهد!
🔸در حالیکه بسیار بعید است حرفِ برخی علما، مداحان و هیئتیها درباره رفق و مدارا با مردم و گذشت از خطاهای کوچک مردم و جوانان، به معنای تسامح و تساهل در احکام دینی و خنثی و بیتفاوت بودن در برابر فسادها و فحشای سازمان یافتهی اخلاقی و بیبند و باری و تقابل با نظام و انقلاب باشد!
🔹آنچه من میفهمم، غلظت و درشتی و خشانت باید در برابر اصحاب قدرت و ثروت باشد؛ آنانیکه از قِبَل تبعیض و ویژهخواری به آلافوالوف رسیدند؛ در عرصه فرهنگی و اباحیگری هم، تکبر و تحکم و برخورد قاطع باید با هلدینگها و شرکتهایی چون #دیجی_کالا، #طاقچه و آن اقلیت از سلبریتیهایی باشد که عامدانه علیه فرهنگ تاریخی و عُرفی این ملت ایستادهاند و دیگران را به ساختارشکنی و حریمشکنی تحریک میکنند.
🔸اما نسبت به عموم مردم و افراد عادی کف جامعه، دستور قرآنی این است: «وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ». آل عمران-۱۳۴
🔹«خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِینَ». (اعراف-۱۹۹) ای پیغمبر! عفو و گذشت پیشه کن و به کار پسندیده فرمان ده و از نادانان روي بگردان. ببخش، بعد آگاه کن، مسئلهای را معروف کن، به آن امر کن و از جاهلین اعراض کن، دوری کن و ... !
🔸وظیفه اساتید و نخبگان و اهالی رسانه در بحث تعریف و ترویج رفق و مدارا و تولید محتوای گوناگون در این زمینه و تبلیغ این مقوله بسیار مهم سنگین است. در این باره بازخوانی نامه۴۶ نهجالبلاغه و تبیین آن برای کارگزاران نظام و همه موثرین و نخبگان راهگشاست و نباید از اتهامات و برچسبهای صورتی و نارنجی و چه و چه بترسند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 رفق و مدارا؛ گمشده اینروزهای #ایران_ما 🔹رفق و مدارا، در زبان عربي معادل يکديگرند. رفق، به معناي
🔴 بخشی از نامه 46 نهج البلاغه
🔻ترجمه محمد دشتی
🔹و من كتاب له (علیه السلام) إلى بعض عُمّاله:
(نامه به يكى از فرمانداران در سال 38 هجرى، نوشته اند اين نامه به مالك اشتر نوشته شد).
🔹أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّكَ مِمَّنْ أَسْتَظْهِرُ بِهِ عَلَى إِقَامَةِ الدِّينِ وَ أَقْمَعُ بِهِ نَخْوَةَ الْأَثِيمِ وَ أَسُدُّ بِهِ لَهَاةَ الثَّغْرِ الْمَخُوفِ. فَاسْتَعِنْ بِاللَّهِ عَلَى مَا أَهَمَّكَ، وَ اخْلِطِ الشِّدَّةَ بِضِغْثٍ مِنَ اللِّينِ، وَ ارْفُقْ مَا كَانَ الرِّفْقُ أَرْفَقَ وَ اعْتَزِمْ بِالشِّدَّةِ حِينَ لَا تُغْنِي عَنْكَ إِلَّا الشِّدَّةُ، وَ اخْفِضْ لِلرَّعِيَّةِ جَنَاحَكَ وَ ابْسُطْ لَهُمْ وَجْهَكَ وَ أَلِنْ لَهُمْ جَانِبَكَ، وَ آسِ بَيْنَهُمْ فِي اللَّحْظَةِ وَ النَّظْرَةِ وَ الْإِشَارَةِ وَ التَّحِيَّةِ، حَتَّى لَا يَطْمَعَ الْعُظَمَاءُ فِي حَيْفِكَ وَ لَا يَيْأَسَ الضُّعَفَاءُ مِنْ عَدْلِكَ، وَ السَّلَام.
🔻مسئووليّت فرماندارى و اخلاق اجتماعى:
🔹پس از ياد خدا و درود همانا تو از كسانى هستى كه در يارى دين از آنها كمك مى گيرم، و سركشى و غرور گناهكاران را در هم مى كوبم. و مرزهاى كشور اسلامى را كه در تهديد دشمن قرار دارند حفظ مى كنم. پس در مشكلات از خدا يارى جوى، و درشتخويى را با اندك نرمى بياميز.
در آنجا كه مدارا كردن بهتر است مدارا كن، و در جايى كه جز با درشتى كار انجام نگيرد، درشتى كن، پر و بالت را برابر رعيّت بگستران، با مردم گشاده روى و فروتن باش، و در نگاه و اشاره چشم، در سلام كردن و اشاره كردن با همگان يكسان باش، تا زورمندان در ستم تو طمع نكنند، و نا توانان از عدالت تو مأيوس نگردند. با درود.
🔴 رهاندن بندگان از جهالت، به قیمت #خون_قلب!
🔻در زیارت اربعین میخوانیم:
اللّهُمَّ ، إنّي أشهَد أنَّهُ ... بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ ، وقَد تَوازَرَ عَلَيهِ مَن غَرَّتهُ الدُّنيا وباعَ حَظَّهُ بِالأرذَلِ الأدنى.
🔹بارخدايا! من گواهى مى دهم كه آن بزرگوار ... خون خود را در راه تو نثار كرد تا بندگانت را از جهالت و سرگشتگىِ گم راهى برهاند، در حالى كه آنان كه دنيا فريبشان داد و بهره خود [از آخرت] را به [دنياى] پَست فروختند ، عليه او هميار شدند.
🔸«و بذل مُهجته فيک: خدايا! امام حسين(ع)، مُهجَه خود را در راه تو داد.» "مُهجه" چيست؟ برخی میگویند «المهجةالروح؛ مهجه يعني روح». برخی هم میگویند: «المهجة دَم القلب؛ مهجه يعني خون قلب».
🔹یعنی خدايا امام حسين(ع) خون قلبش، پنهانترین و مهمترین خون خود را در راه تو فدا کرد: «لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ: براي اين که بندگان تو را از ناداني بيرون بياورد.»
صلیالله علیک یا اباعبدالله
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 مومنین عزیز جهت مشارکت در هزینههای مراسمات #محرم برخی هیئات و مواکب در استان خوزستان (پخت غذا، اطعام و سایر هزینهها) همراهی بفرمائید:
🔻به نام داود مدرسی یان:
6037998140806919
((هیئت حسینجان شهرستان رامهرمز، هیئت صاحب الزمان(عج) اسلامآباد اهواز و سایر هیئات و مواکبی و مراسمات مراجعه کننده))
هدایت شده از راوی || امین غفاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻چند روزه که نوحه ای منتسب به یکی از هیات های دزفول در فضای مجازی وایرال شده.
🔻کاری به درست و غلط محتوای این مداحی ندارم. اما میدونید علت ضریب گرفتن این نوحه در شبکههای اجتماعی چیه؟
🔻یک علت اینه که در دهه محرم که دهه گرامی داشت شهید امر به معروف و نهی از منکر هست. مردم از منابر رسمی کمتر پیام مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض رو میشنون!
🔻دل مردم با امام حسین هست اما اونا تشنه عدالتن!
🔴 راوی | امین غفاری
✅️ @aminghafari_ir
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔻چند روزه که نوحه ای منتسب به یکی از هیات های دزفول در فضای مجازی وایرال شده. 🔻کاری به درست و غلط م
7.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعیت قضیه همین نکته برادر غفاری است. مردم در منابر و مجالس رسمی و کشوری و مهم، خیلی کمتر از مشکلات و مصائب روز جامعه می شنوند. شاید در این نوحههای دزفولی یا یزدی یا ...، همه اشعار ما رو خوش نیاید و بخشیش را نقد کنیم و از دو قطبی حجاب_معیشت در این نوحهها گلایه کنیم، ولی واقعیت جامعه و حرف مردم همین است. دردهای اصلی مردم فریاد و گفته نمیشود. مردم میبینند دغدغه اصلی جریان حزباللهی و روحانیت و حوزهها و ائمه جمعه و تریبونهای نظام فقط حجاب است و متاسفانه این دوقطبی غلط شکل میگیرد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اف بر این کلام، تا ابد!
🔻عبدالله بن عمر در توصیهای به حضرت اباعبدالله علیهالسلام میگوید:
🔹"اى اباعبدالله! خدا تو را رحمت کند. از خدایى که بازگشت تو به سوى اوست، پروا کن! تو از دشمنى و ستم مردم این دیار نسبت به خاندان خویش آگاهى، این مردم، یزید بن معاویه را به زمامدارى پذیرفته اند، من مى ترسم که مردم به جهت زر و سیم به او (یزید) گرایش پیدا کنند و تو را به قتل برسانند و به خاطر تو افراد زیادى کشته شوند.(اختلافافکنی بین مسلمین و کشتار!) من مصلحت مى بینم تو نیز همانند سایر مردم با یزید سازش کنى! و همچنان که پیش از این در برابر معاویه شکیبایى ورزیده اى اکنون نیز صبر پیشه ساز، تا خداوند بین تو و این گروه ستمگر داورى کند!"
🔸امام حسین(علیه السلام) در پاسخ او فرمود: «أَباعَبْدِالرَّحْمنِ! أَنَا أُبایِعُ یَزیدَ وَ اَدْخُلُ فی صُلْحِهِ وَ قَدْ قالَ النَّبِىُّ(صلى الله علیه وآله)فیهِ وَ فی أَبیهِ ما قالَ؟»؛ (اى اباعبدالرحمن! آیا من با یزید بیعت کنم و با وى از در سازش درآیم با آن که پیامبر(صلى الله علیه وآله) درباره وى و پدرش آن سخنان را فرمود؟!!).
🔹در ادامه عبدالله بن عمر گفت: «اى اباعبدالله! از تصمیمى که گرفته اى، دست بردار و از همین جا به مدینه بازگرد و با این گروه از درِ سازش درآى و از زادگاه و حرم جدّت رسول خدا دور مشو! و به دست این گروهى که بهره اى از ایمان ندارند بهانه مده! و اگر بناى بیعت ندارى، تا وقتى که مخالفت علنى نکردى، با تو کارى ندارند. امید است یزید بن معاویه ـ که خدا لعنتش کند ـ مدّت زیادى عمر نکند وخداوند تو را از شرّ وى کفایت کند».
🔸امام حسین(علیه السلام) فرمود: «أُفٍّ لِهذَا الْکَلامِ أَبَداً ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرْضُ! أَسْأَلُکَ بِاللّهِ یا عَبْدَاللّهِ أَنَا عِنْدَکَ عَلى خَطَأ مِنْ أَمْری هذا؟ فَإِنْ کُنْتُ عِنْدَکَ عَلى خَطَأ فَرُدَّنی فَإِنّی أَخْضَعُ وَ أَسْمَعُ وَ أُطیعُ»؛
🔹براى همیشه تا آنگاه که آسمان و زمین پابرجاست، نفرین بر این سخن و استدلال باد! اى عبدالله (ابن عمر)! تو را به خدا سوگند مى دهم! آیا به نظر تو من در تصمیم خود اشتباه مى کنم؟ اگر من در اشتباهم، بگو که من مى شنوم و مى پذیرم).
🔸عبدالله بن عمر گفت: «نه به خدا سوگند! خداوند هرگز فرزند دختر رسول خدا را در اشتباه نمى گذارد و هرگز یزید بن معاویه ـ که خدا لعنتش کند ـ با تویى که پاک و برگزیده خاندان پیامبرى، در امر خلافت هم پایه نیست، ولى مى ترسم که این چهره زیباى تو را آماج شمشیرهاى خود قرار داده و از این امّت برخوردى را که انتظارش را ندارى ببینى. پس به مدینه برگرد و اگر دوست نداشتى که بیعت کنى، هرگز بیعت مکن ولى در خانه ات بنشین (و پرچم مخالفت بلند نکن!)».
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3