«پویش شکافنده حصر»
بند آخر طومار پویش مردمی شکافنده حصر:
ما دانشجویان و مردم ایران بدین وسیله از نمایندگان خانه ملّت، مسئولین قوه مجریه، بالاخص شخص رئیس محترم جمهور و شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی درخواست و مطالبه داریم تا برای پایان دادن به خلق دوباره تصاویر دخترکان قحطیزده فلسطینی، برای شروع یک جریان امیدبخش دیگر، برای شکست هیمنه دروغین صهیونیستها، برای جلوگیری از قتلعام مردم مظلوم غزه، تدارکات و اقدامات لازم را برای ارسال کشتی حامل مواد غذایی، تجهیزات دارویی، کمکهای بشر دوستانه و مردمی و سایر مایحتاج برای ارسال به غزه فراهم کند.
🔴 امضا مطالبه اعزام کشتی به غزه:
🔗 survey.porsline.ir/s/73OTHhB
🔴 عضویت در گروه پویش شکافنده حصر:
🔗 t.me/+s6wbDPlMDxE0NDI0
🔴 متن کامل مطالبه اعزام کشتی به غزه:
🔗 t.me/ghodamaa/69
#نشر_حداکثری
🇮🇷 قدما | قرارگاه دانشجویان مقاومت اسلامی
هدایت شده از فریاد خوزستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 استعداد عجیب و متحیرکننده پسر مبتلا به اوتیسم در برنامه محفل
🔻صلاحالدین سواری جوان خوزستانی، مبتلا به اوتیسم که سوالات عادی و ساده را نمیتواند پاسخ دهد اما حافظ کل قرآن است، میزبانان برنامه محفل را حیرت زده کرد!
حامد شاکرنژاد: به خدا دیوانه شدم ...
🔴 آخرین اخبار فوری و مسائل مهم خوزستان را از کانال #فریاد_خوزستان دریافت کنید: 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1933312000Cd6b376f134
🔴 تکیه بر خواص یا مردم؟
🔻از تفاوتهای اسلام علوی با اسلام اموی
🔹افلاطون و ارسطو، قائل به تقسیمبندی حکومت خوب و بد بودند اما در سه قالب متفاوت(حکومت فردی، حکومت اقلیت، حکومت اکثریت):
1⃣ حکومت یک نفر بر جامعه:
🔹خوب: مونارشی- پادشاهی که صلاح جامعه را میخواهد.
🔸بد: تیرانی - جباریت: استبدادی که فقط منفعت خودش را میخواهد.
2⃣ حکومت یک اقلیت بر جامعه:
🔹خوب: آریستوکراسی- حکومت اقلیت نخبه که صلاح جامعه را میخواهند
🔸منفی: الیگارشی - حکومت اقلیت فاسد
3⃣ حکومت اکثریت بر جامعه:
🔹خوب: پولیتی - جمهوری: حکومت اکثریت برای اصلاح جامعه
🔸بد: دموکراسی: حکومت اکثریتی که دنبال منافع خودشان هستند.
🔻یکی از جدیترین تفاوتهای اسلام علوی و اموی، نیروی انسانی است که بر آن تکیه میشود.
🔻در اسلام علوی، تکیهگاه حکومت، عامه مردم و جمهوریت است نه خواص؛ در اسلام اموی اما تکیه بر گروه اقلیت و الیگارشی فاسد است.
🔻حضرت امیرالمومنین(ع) در فرمان به مالک اشتر اینگونه میفرماید:
🔹"خواص و نزدیکان کسانی هستند که به هنگام فراخی و آسایش بر دوش والی باری گران اند و چون حادثه ای پیش آید کمتر از هر کس به یاری اش برخیزند و خوش ندارند که به انصاف درباره آنان قضاوت شود.
🔸اینان همه چیز را به اصرار از والی می طلبند و اگر عطایی یابند، کمتر از همه سپاس می گویند و اگر به آنان ندهند، دیرتر از دیگران پوزش می پذیرند.
🔹در برابر سختی های روزگار، شکیبایی شان بس اندک است. اما ستون دین و انبوهی مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان، عامه مردم هستند، پس، باید توجه تو به آنان بیشتر و میل تو به ایشان افزونتر باشد."
🔸اگر نظام سیاسی علوی را الگوی خود میدانیم باید توجه و تکیهگاه حکومت را از خواص به جمهوریت مردم بدهیم؛ چه در عرصه سیاسی چه در عرصه اقتصادی.
🔹در عرصه سیاسی، مردم باید تعیینکنندگیشان به انتخابات محدود نشود؛ بلکه شوراهای قسط در اصل ۱۰۴ قانون اساسی، به رسمیت شمردن اعتراض در اصل ۲۶ و ۲۷، تریبون دادن به اکثریتها در صداوسیما و ... .
🔸در عرصه اقتصادی هم واگذاری ۲۵ درصد از اقتصاد به سه دهک پایین جامعه در قالب تعاونیها، توقف خصوصیخواری و واگذاری اقتصاد به عامه مردم در قالب تعاونیها، ملی شدن نفت، پتروشیمیها، فولادها و صنایع مادر!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجه الاسلام قنبریان در واکنشی صریح مطرح کرد؛
📽 آیا اجرای نهج البلاغه در دوره جمهوری اسلامی خوارجی گری است؟
▫️ما در دوره علی هستیم یا نه آقا؟! اینها تند روی است؟ اینها انقلابی گری مذموم است؟ این راهش آخرش خوارج است؟ اجرای نهج البلاغه خوارجی گری است در دوره جمهوری اسلامی؟
▫️آیا برگردیم به دوره امام سجاد(ع) که فرمود در کل حجاز بیست نفر ما را نمی شناختند! الآن در آن دوره ایم؟ یا در دوره ای هستیم که یک امت به پا خاسته ای خون داده، آموزه ها را از کتاب ها درآورده و به خیابان ها و کربلای 5 و کانال کمیل برده است؟! الان این امت می خواهد میوه اش را بچیند، اگر دیر شد این میوه فاسد می شود؛ حالا یکی آمده و می گوید...
▫️۱۰۰۰ سال چرخیده تا وقت نهج البلاغه شده. وگرنه همیشه وقت وسائل الشیعه بود اما وقت نهج البلاغه نبود!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔴 علت این بلاتکلیفی چیست؟!
🔻بعد از فرسایشی شدن جنگ صفین، در جبهه امیرالمؤمنین علی(ع) اختلاف بوجود آمد؛ سپاهیان معاویه بصورت مداوم به غارت کردن مناطق ذیل حکومت امیرالمؤمنین می پرداختند و حضرت در کوفه خطبه می خواند: يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ، ...
🔹«اى به ظاهر مردان ولی عارى از مردانگى، با عقل كودكان و خرد زنان به حجله آرميده، كاش نه شما را ديده بودم و نه مى شناختمتان. اين آشنايى براى من، به خدا سوگند، جز پشيمانى و اندوه هيچ ثمره اى نداشت.
🔸مرگ بر شما باد، كه دلم را مالامال خون گردانيديد و سينه ام را از خشم آكنده ساختيد و جام زندگيم را از شرنگ غم لبريز كرديد و با نافرمانيهاى خود انديشه ام را تباه ساختيد. تا آنجا كه قريش گفتند: پسر ابو طالب مردى دلير است ولى از آيين لشكركشى و فنون نبرد آگاه نيست. ... آرى، كسى را كه از او فرمان نمى برند چه رأى و انديشه اى تواند بود! »
🔹بعد از ربودن خلخال از پای زن یهودی توسط سپاهیان معاویه، خطاب به مردم کوفه می گوید: اگر مسلمانی از این واقعه(و بی عملگی شما) بمیرد رواست!
🔸قطعاً و یقیناً ملت ایران امروز از ملت حجاز و عراق در صدر اسلام برترند و همیشه در پای صحنه مبارزه با بیگانه حضور داشته اند؛ دنبال قیاس نیستیم. اما باید بدانیم، اگرچه به حمایت 45 ساله از فسلطین و مردم غزه افتخار می کنیم اما باید بدانیم که این حمایت، خیلی بیش از این می توانست باشد و در ماه های اخیر منفعل عمل کرده ایم.
🔹اگرچه نظام اسلامی ما بارها پوزه آمریکایی ها و صهیونیست ها را در منطقه به وسیله مردم منطقه به خاک مالیده، اما باید اعتراف کنیم عقب نشینی ها و خطاهای محاسباتی کم نداشته ایم که بعد از شهادت فرمانده شهیدمان و سایر شخصیت های نظامی و علمی که این سالها از ما گرفته اند، کار اساسی نکرده و انتقام جدی نگرفته ایم.
🔸اسم این وضعیت بلاتکلیفی است؛ اگر برخی عنوان انفعال را برای آن نمی پذیرند ولی ما تکلیف مان با خودمان روشن نیست و در گرفتن تصمیم های سخت و تعیین کننده دچار تزلزل هستیم. دشمن صهیونیست غزه را به تلی از خاک تبدیل کرد، بارها مواضع و شخصیت های ما را در لبنان و سوریه و عراق در همین ماه های اخیر مورد هدف قرار داده، اما ما هنوز درگیر محاسبه هستیم که چه کنیم و چه نکنیم! بزنیم یا نزنیم! این حالت بلاتکلیفی است.
🔹اما دلیل این بلاتکلیفی چیست؟ بی تردید دلیل اصلی این بلاتکلیفی مسئله اقتصاد و بی ثباتی اقتصادی در داخل است که این بی ثباتی منجر به نارضایتی و اختلافات داخلی شده است. عقب ماندگی در عدالت و پائین بودن شاخص های اقتصادی از سال 89-90 بعد از فتنه88 و اجرای هدفمندسازی یارانه ها تاکنون، مهم ترین دلایل این وضعیت اقتصادی است. این بی ثباتی اقتصادی، بی ثباتی اجتماعی نیز بدنبال داشته؛ خاصه اتفاقات پاییز 1401 و دوقطبی حول حجاب که توسط ظاهرگریان از یک طرف و رسانه های سکولار از طرف دیگر در جامعه بوجود آمد.
🔸البته روحیه محافظه کاری که بر مسئولین کشور حاکم شده و متأسفانه محاسبات غلطی در ذهن شان نهادینه شده که صهیونیست ها می خواهند پای ایران را به جنگ بکشانند، در بی عملی بی تأثیر نیست و همین منجر به جری تر شدن آنان شده. اما ریشه اصلی انفعال در سیاست خارجه، بی ثباتی اقتصادی و نارضایتی مردم از سیاست های اقتصادی نظام است.
🔹به نظر حقیر، یکی از انگیزه های اصلی از تحقق عدالت در داخل و مبارزه با فساد، قوی شدن نظام اسلامی است تا بتواند در دفاع از مستضعفین جهانی علیه مستکبرین و اشرار عالم، لکنت نداشته باشد!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 پاسخ های تکراری به صداهای تکراری!
🔹این صداهای تکراری است که بعد از هر ماجرایی می گویند چیزی نگوئید. به مسئولین و فرماندهان اعتماد کنید. بهترین تصمیم را خواهند گرفت و این حرف های شما را خودشان می فهمند و آیا شما به میدان مشرف هستید یا آن فرماندهان و ...؟
🔸واقعاً این جدل های بی خود توان همه را گرفته و بحث سر مسائل بدیهی و پیش پا افتاده، خیلی عجیب است. بهر حال ذکر چند نکته ضروری است:
1️⃣ ما به مسئولین نظام و فرماندهان اعتماد داریم ولی این اعتماد به معنای تعطیلی عقل و نقد نیست؛ عمده تصمیمات مسئولان و فرماندهان، برگرفته از نظرات کارشناسی است که از قضا همه کارشناسان امور هم یکدست نیستند و محل بحث ما هم همین اختلافات کارشناسی است!
🔹بطور مثال در بحث انتقام و واکنش به تهاجم دشمن، برخی از کارشناسان روابط خارجه و روابط بین الملل مثل آقای جواد ظریف و علی اکبر ولایتی و عراقچی و حالا برخی شاگردان جوان شان معتقدند که ایران نباید پاسخ دهد. شرایط داخلی و خارجی کشور را مناسب پاسخ دادن به اقدامات آمریکا و صهیونیست ها نمی دانند. این مدل را با مفاهیم زیبای «تنش زدایی»، «تله تنش» و «صبر استراتژیک» و ... هم تئوریزه می کنند.
🔸خط سیاست خارجی دولت آقای رئیسی تفاوت هایی با دولت سابق دارد اما در خیلی از امور همان منطق و استدلال ها حاکمند. همان استدلال های پیشین را حالا هم می بینیم با این تفاوت که عزیزان می گویند چون آقای رئیسی است باید اعتماد کنید! همین استدلال های جناب ظریف با ادبیات دیگری در این دوره هم تکرار می شود.
🔹اما بخشی از جامعه کارشناسی و فعالان میدانی در منطقه، به این منطق انتقاد دارند. چه برخی سیاستمداران، چه فعالان در عرصه نظری روابط بین الملل و چه کسانی که سالها در منطقه فعالیت سیاسی و نظامی می کنند، نظرشان این است که این مدل حاکم بر سیاست خارجه مدل «انفعال» و «محافظه کاری» است. استدلال های دقیقی برای این قضیه دارند. اتفاقاً بر رعایت عقلانیت، مصلحت و عدالت در سیاست خارجه تأکید می کنند ولی معتقدند این منطق حاکم، منافع ملی را تأمین نمی کند بلکه دشمنان را جری تر می کند و ما را عقب تر می راند!
2️⃣ نظام برای هر کنشی در عرصه بین المللی به پشتوانه مردمی و افکار عمومی نیاز دارد. چنانچه بخواهد انتقام شهدای کنسولگری ایران در دمشق را بگیرد نیازمند جدی افکار عمومی است. شخص رهبری هم قبلاً گفته اند « فریاد انتقامی که از ملت بلند شد سوخت موشک های نابودگر سپاه است».
🔹این خیلی واضح است که نخبگان، رسانه ها و مؤثرین و عموم مردم باید مطالبه انتقام را روشن نگه دارند. مردم را به بی تفاوتی دعوت نکنید. این بی تفاوتی و دلسردی عواقب بسیار بدی دارد. چنانچه مردم بی تفاوت شوند و بعد از این همه ترور، بعد از دو دهه، اقدام قاطع و بازدارنده ای نبینند اعتمادشان از بین می رود و در برابر هر تهاجم و حمله ای بی تفاوت می شوند.
3️⃣ نکته دیگر؛ ما با سر زمان، مکان و چگونگی اقدامات مسئولین و فرماندهان نظامی بحثی نداریم. این حیطه وظیفه و اختیارات آنان است. بحث بر سر اصل اقدام است. ضعف هایی داریم و امید داریم که با طرح و مطالبه این ضعف ها مرتفع شوند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 غالباً، چاره به جز حمله حماسی نیست...
🔹واکنش قابل توجه رهبرانقلاب به یک بیت
«️ناصر فیض»، شاعر:
همیشه راه رسیدن به حق سیاسی نیست
که گاه، چاره به جز حمله حماسی نیست
🔹تصحیح معنادار رهبر انقلاب بر مصرع دوم بیت را ببینید.
🔹گاه نه! غالباً همینجوریه...
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 علت این بلاتکلیفی در امور خارجه روشن است؛
عقبماندگی در عدالت و بیثباتی اقتصادی که منجر به نارضایتی عمومی در داخل شده و برخی دوقطبیهای غلط که شکاف اجتماعی را دامن زده!
غلبه روحیه محافظهکاری بر حاکمیت و چربیدن مفاهیم #تنشزدایی، #تله_جنگ و #صبر_استراتژیک، البته سطح ماجراست.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
دوستان عزیزم
امشب برای ظهور امام زمان(عج)، برای بشریت و مستضعفین جهان، برای امت اسلام و مظلومین غزه، برای جامعه ایران اسلامی، حل مشکلات کشور و ازدواج جوانان و مسکن مردم و حل مشکلات فقرا و
برای خانوادهها، پدر، مادر و بچهها و همسایهها و دوستان و آشنایانتون دعا کنید.
برای امام(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم و شهدای ترور و علما و بزرگان درگذشته و برای اموات،
و در آخر هم برای خودتون، برای سلامتی در دین و دنیا، برای اینکه اهل تقوا و اخلاق اسلامی بشید، برای مسائل معنوی و مادیتون، برای رشد فکری و علمی و عملی و عاقبت بخیری خودتون دعا کنید.
منو هم از دعای خیرتون دریغ نکنید. 🙏🌹
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 سلسله مطالب #اخلاق_سیاست:
🔻برای آنانیکه بدنبال شناخت صحیح و مبنایی از اخلاق هستند و بدنبال اخلاقی کردن سیاستاند و سیاست را اخلاقی میپسندند:
1⃣ شماره۱: #حق_طلبی:
https://eitaa.com/modaresian/1312
2⃣ شماره۲: #عدالت_طلبی:
https://eitaa.com/modaresian/1324
3⃣ شماره۳: #قدرت_ابزاری نه #قدرت_طلبی:
https://eitaa.com/modaresian/1346
4⃣ شماره۴: #تقوای_سیاسی؛ رئیس الاخلاق:
https://eitaa.com/modaresian/1361
5⃣ شماره۵: #کرامت_انسانی:
https://eitaa.com/modaresian/1397
6⃣ شماره۶: #مردم_داری:
https://eitaa.com/modaresian/1408
7⃣ شماره ۷ :#صلح_طلبی
https://eitaa.com/modaresian/1424
8⃣شماره ۸ #وفای_به_عهد
https://eitaa.com/modaresian/1445
9⃣ شماره ۹ #مصلحت_سنجی
https://eitaa.com/modaresian/1455
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 سلسله مطالب #اخلاق_سیاست: 🔻برای آنانیکه بدنبال شناخت صحیح و مبنایی از اخلاق هستند و بدنبال اخلاقی
ماه مبارک رمضان چندسال قبل(سال ۱۳۹۸ شمسی) توفیق شد سلسله مطالبی با عنوان #اخلاق_سیاست را ارائه کنیم که به رفقا توصیه میکنم وقت بذارید و حتماً مطالعه بفرمایید.
در این سلسله مطالب، سعی کردیم به اخلاق سیاست به شکل مبنایی بپردازیم و از نگاه توصیه و موعظهای و کلیشهای عبور کنیم.
به نظرم برای دوستان طلبه و دانشجو و فعالان فرهنگی و سیاسی و سایرین قابل استفاده است که از معنای کلیشهای اخلاق اسلامی و سیاسی عبور کنیم و اخلاق را دقیق بشناسیم.
اگر قابل استفاده بود برای ما دعا کنید 🙏🌹
فرصتی یکتا برای شکستن حصار رسانهای ایران
مقاومت جانانه و شش ماههی گردانهای شهید عزالدین قسام، پس از شبه معجزه هفت اکتبر، برای این گروه مجاهد و مقاوم چنان جایگاه و اعتباری در میان مردم منطقه و کشورهای مسلمان ایجاد کرده که به جرات میتوان گفت هیچ جریان و گروهی در جهان اسلام در محبوبیت به گرد پایشان هم نمیرسد. این محبوبیت بعضا حتی از دایره جوامع مسلمین هم خارج شده و بسیاری از آزادگان غیر مسلمان جهان را علی رغم همه ضدتبلیغهای صورت گرفته وادار ساخته تا در برابر این مقاومت جانانه سر تعظیم فرود آوردند.
حالا همین گردانهای شهید عزالدین قسام خوش نام و نشان، در پیام تسلیتی که برای شهید زاهدی منتشر کردهاند عباراتی نوشتهاند که کمتر نمونهای میتوان برایش یافت. قسام در پیامش اولا او و همرزمانش را شهدای در مسیر قدس نامید و از نقش شهید زاهدی یا همان ابومهدی در ساختن جبهه مقاومت علیه دشمن صهیونیستی در طول سالیان متمادی سخن گفته و به شکل خاص به نقش بارز شهید در طوفان الاقصی اشاره داشته. در پایان هم جمله معروف ابوعبیده سخنگوی محبوب قسام را ذکر کرده که "وإنه لجهاد نصر أو استشهاد" که یعنی این جهاد است؛ یا به پیروزی منتهی میشود و یا شهادت.
این یعنی که گردانهای قسام هرآنچه از اعتبار و عزت و جایگاه داشتهاند را به حق، به پای این شهید والا مقام ایرانی ریختهاند؛ امری که چه بسیاری در جهان عرب و اسلام حسرتش را میخورند و بعید نیست که بخشی از اظهار نفرتها و غضبها از شهدای ایرانی به همین حسادت شیطانی بازگردد. اما بخش دردناک ماجرا این است که جبهه رسانهای ما، از این فرصت منحصربفردی که مواضع علنی و روشن و واضح مقاومت برایمان فراهم آورده بهرهی درست را برای رفتن به جنگ روایتهای علیه جمهوری اسلامی ایران نمیگیرد.
رشادتها و جانفشانیهای مردان مقاومت ایرانی که شهید زاهدی و یارانش نه اولینشان بودند و نه آخرینشان، اینک بیلکنت و مصلحتسنجی، بر زبان دلاورمردان فلسطینی جاری میشود و این سردلبری که در حدیث دیگران آمده، میتواند سنگ را آب کند. هرآنچه توان رسانهای داریم برای بازتاب و انتشار گسترده این مواضع و اظهارنظرات بکار گیریم که بهترین فرصت برای شکستن حصارهای رسانهایست که علیه جمهوری اسلامی ایران در منطقه رقم زدهاند.
🔻
سرباز روحالله |
🔻
بسم الله الرحمن الرحيم
تنعى كتائب الشهيد عز الدين القسام إلى الأمة الإسلامية والعربية الشهيد القائد الكبير/
محمد رضا زاهدي (أبو مهدي)
وإخوانه الذين قضوا شهداء على طريق القدس يوم أمس الاثنين 22 رمضان 1445 هـ الموافق 01/04/2024م؛ في قصف صهيوني غادر على العاصمة السورية دمشق.
وإننا في كتائب القسام إذ نستنكر عملية الاغتيال الجبانة؛ فإننا نشيد بالدور الكبير للشهيد أبو مهدي في بناء جبهة المقاومة ضد الاحتلال الصهيوني على مدار سنوات طويلة؛ ودوره البارز في معركة طوفان الأقصى.
وإنه لجهاد نصر أو استشهاد،،،
كتائب الشهيد عز الدين القسام – فلسطين
الثلاثاء 23 رمضان 1445 هـ
الموافق 2024/04/02م
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 پروژه #گران_سازی_بنزین با مصاحبه امروز اوجی وزیر نفت رسماً کلید خورد؛ وی گفته: از ده روز آینده فقط با کارت سوخت شخصی میتوان #بنزین زد!
🔹کارت شخصی فقط ۱۶۰ لیتر بنزین دارد!
خواهید دید چه اتفاقی برای بنزین بیفتد و مردم چه گرفتاری پیدا میکنند و برای هر ۲۰ لیتر چقدر باید هزینه کنند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 دوره آموزشی یادداشتنویسی تحلیلی
🔻روشهای کاربردیِ یادداشتهای کوتاه و بلند
🔹ده جلسه آنلاین(اسکایپ) و آفلاین(ضبط شده)
🔸مدرس: داود مدرسییان
فعال رسانه و تحلیلگر مسائل سیاسی
🔻ثبتنام و جزئیات بیشتر(پیامک):
09168309643
Eitaa.com/jamalpor_khz
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 دوره آموزشی یادداشتنویسی تحلیلی 🔻روشهای کاربردیِ یادداشتهای کوتاه و بلند 🔹ده جلسه آنلاین(اسکا
🔴 در نظر داریم دوره #یادداشتنویسی_تحلیلی رو بعد از ماه مبارک رمضان برگزار کنیم.
ده جلسه؛ هفتهای یک جلسه برگزار میشه. هم آنلاین، هم آفلاین(بصورت ضبط شده برای کسانی که نمیتونن آنلاین باشن).
کسانی که مایل به نویسندگی و تحلیل هستن، میتونن از این مباحث و روشهای کاربردی، جهت تقویت نویسندگی استفاده کنن.
🔻آیدی ثبتنام و جزئیات بیشتر:
@jamalpor_khz
🔻بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولین که بی ارتباط با مسائل اخیر در جامعه و استغفار برخی مقامات نیست:
🔹مسئلهی استغفار در معارف اسلامی یک حقیقت خیلی مهمی است. مخصوص مسائل شخصی هم نیست توبهی در گناه شخصی یک مقوله است توبه در گناه اجتماعی هم یک مقوله است.
🔸استغفار و توبه هم فرد را ترمیم میکند هم جامعه را ترمیم میکند. و در هر بخشی هم آن استغفار و بازگشت و توبه به تناسب خود آن بخش است؛ ما ممکن است فرضاً در یک مسئلهِی فرهنگی، یک مسئلهِی سیاسی، یک مسئله یک حرکت نظامی منباب مثال خطایی کرده باشیم، اشتباهی کرده باشیم یا از سر غفلت یا گاهی اوقات بر اثر تنبلی، بیتوجهی، انجام ندادن آنچه که برعهدهی ما انجامش واجب است وقتی که زخم اجتماعی بوجود میآید به این شکل استغفارش به این است که برگردیم توبه کنیم برگردیم اصلاح کنیم.
🔹مگر نمیگویید ما کشور قوی میخواهیم؟ استغفار و توبه شما را قوی میکند. خطا موجب تضعیف است. برگشت از خطا موجب تقویت است. هم در مسائل شخصی اینجور است هم در مسائل اجتماعی ما مسئولین جامعه هستیم. رفتارهای ما، کارهای ما، گفتارهای ما، موضعگیریهای ما در وضع کشور اثر میگذارد اگر خطایی حاصل بشود راهش همین است راهش استغفار کردن است. استغفار البته فقط به زبان گفتن نیست.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مسئله حجاب، گفتند: مسئله حجاب که اکنون تبدیل به یک چالش تحمیلی شده است، پیش از این وجود نداشت و افرادی با برنامهریزی و نقشه کشیدن، آن را به مسئلهای تحمیلی تبدیل کردند.
ایشان موضوع حجاب را از جنبههای فقهی، قانونی و ملاحظات جانبی در خور توجه دانستند و افزودند: از لحاظ شرعی، حجاب حکم مسلّم شرعی است و پوشاندن بدن برای زنان غیر از صورت و دو کف دست واجب شرعی و غیرقابل صرفنظر کردن است و مردم و بانوان ما که مسلمان و مقیّد و متعبّد هستند، باید این حکم شرعی را رعایت کنند.
حضرت آیتالله خامنهای، از منظر قانون، حجاب را حکمی قانونی خواندند و با تأکید بر اینکه رعایت قانون بر همگان، چه معتقدان به شرع و چه غیرمعتقدان واجب است، گفتند: در خصوص ملاحظات جانبی، دخالت بیگانگان در قضیه حجاب از طریق انواع رسانهها واضح بود البته عدهای هم در داخل به آنها کمک کردند اما اصل هدایت و طراحی برای مخالفت با حجاب از بیرون کشور انجام شد که بانوان عاقل و فهمیده ما باید به این واقعیت توجه کنند.
ایشان با اشاره به گزارشهای موثق از استخدام افرادی برای حضور هنجارشکنانه در جامعه با هدف از بین بردن حرمت حجاب، افزودند: وقتی ما دست بیگانه را در قضیهای میبینیم باید مواضع خود را متناسب با این واقعیت تنظیم کنیم.
رهبر انقلاب، طراحی برای برداشتن حجاب بانوان را اولِ کارِ بدخواهان دانستند و گفتند: هدف نهایی آنها برگرداندن تدریجی وضع کشور به دوران فضاحتبار طاغوت است که در آن دوره وضع زنان برخلاف امروز از لحاظ سطح سواد و نقشآفرینی مدیریتی، ضعیف و از لحاظ پوشش و هنجارهای اجتماعی هم بسیار مفتضح بود.
حضرت آیتالله خامنهای افزودند: اطمینان دارم که بانوان کشورمان حتی کسانی که در زمینه حجاب قدری سهلانگاری دارند، دلبسته به اسلام و نظام هستند؛ بنابراین باید به این چشم به موضوع نگاه کرد در عین حال که قضیه حجاب را هم همه باید رعایت کنند.
ایشان دولت و قوه قضائیه را موظف به عمل به مسئولیتهای شرعی و قانونی خود در موضوع حجاب دانستند و افزودند: البته خود بانوان در این زمینه بیش از همه مسئولیت دارند که حجاب اسلامی را رعایت کنند.
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مسئله حجاب، گفتند: مسئله حجاب که اکنون تبدیل به یک
حجاب؛ مسئله ی تحمیلی!
🔻بخش دیگری از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولین کشور، درباره حجاب بانوان اختصاص پیدا کرد و ایشان از آن به عنوان #مسئله_تحمیلی یاد کردند. مسئله تحمیلی، یعنی اینکه یک چیزی جزو مسائل جدی ممکلت نبود بلکه به مسئله تبدیلش کردند تا ما را از مسائل اصلی کشور غافل کنند.
در این رابطه دو گروه نقش ویژه داشتند: هم دشمنان و مغرضان نظام و هم عده ای غافل!
ایشان در این سخنرانی مجدداً بر حجاب شرعی و وظایف دستگاه ها و تقسیم وظایف آنان تأکید داشتند که این دستگاه ها مشخص است چه اقداماتی باید انجام دهند.
بازهم مجدداً یک عده غافل در داخل، فکر می کنند مقصود رهبری همان دست کارهایی است که حجاب را به مسئله تبدیل کرد!!! فکر می کنند همان دست دوقطبی سازی هایی است که حجاب را به اولویت سیستم تبدیل کرد!
اقداماتی که دستگاه ها باید انجام دهند اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و قانونی است. کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت! یک عده فکر می کنند مقصود همان اقدامات تکراری گذشته است که منجر به دوقطبی سازی کشور شده است.
با این وجود؛ همه دستگاه ها و ادارات در عرصه حجاب و عفاف وظایفی دارند که باید با برنامه ریزی و عقلانیت اجرا کنند؛ حتماً باید از هرگونه اقدام شتابزده و جنجال برانگیز و ... دوری کنند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
حضرت آیتالله خامنهای، مشارکت و نقشآفرینی مردم در اقتصاد را موجب نیرومندی ایران و ثبات اقتصاد دانستند و افزودند: سیاستهای اصل ۴۴ که با استفاده از خود قانون اساسی تنظیم و ابلاغ شد، باید عملی شود که در گذشته ضعفهای زیادی در این زمینه وجود داشته است.
ایشان تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه هفتم را از منظر کارشناسان، امکانپذیر و استمرار آن را موجب ایجاد گشایش مطلوب در زندگی مردم دانستند و گفتند: البته رشد اقتصادی به تنهایی برای تحول در زندگی و معیشت مردم و طبقات ضعیف کافی نیست بلکه مؤلفههای دیگری همچون فرصتهای عادلانه و برابر برای دستیابی به امکانات در سطوح مختلف نیز لازم است که در این زمینه نقش آموزش و مهارتافزایی جوانان، کلیدی است و مدیران ارشد باید برای آن برنامهریزی کنند.
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
حضرت آیتالله خامنهای، مشارکت و نقشآفرینی مردم در اقتصاد را موجب نیرومندی ایران و ثبات اقتصاد دانس
یکی از موارد دیگر مورد تأکید رهبر انقلاب این مسئله بود که دولت و مجلس باید در نظر بگیرند. رشد اقتصادی و آماری که این روزها دارند بیان می کنند بسیار مهم است.
اما مهم تر از آن، ملموس شدن این رشد در زندگی مردم است. مسکن، کار، خوراک و پوشاک مردم و .. باید آثار این رشد را ببیند.
مسئله مهم دیگر که در سخنرانی به آن اشاره کردند که رشد اقتصادی به تنهایی برای تحول در زندگی و معیشت مردم و طبقات ضعیف کافی نیست؛ بلکه مؤلفه های دیگری همچون فرصت های عادلانه و برابر برای دستیابی به امکانات در سطوح مختلف لازم است!
دقت بفرمائید؛ فرصت های عادلانه و برابر در دستیابی به امکانات و منابع ثروت و ... .
اولین مسئله در عدالت، همین است: فرصت های برابر!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3