#آموزش_تنانه
#پایگاه_جامع_مدیریار
#Embodied_Teaching
• "آموزش تنانه"، با تاکید بر نقش #تن_آگاهی به استفاده مناسب از بدن در یادگیری اشاره دارد. بدین معنا که بدن فرد، شناخت او را تحت تاثیر قرار می دهد و نقش مهمی در تولید هیجانات دارد. توجه به وضعیت مناسب بدن فراگیر در او تولید حس مثبت کرده و با احساس راحتی در محیط کلاس، وی ارتباط بهتری با مدرس و مطالب درسی برقرار می کند.
• فراهم آوردن #امکان_تحرک در فضای کلاس، وجود صندلی های نرم و راحت و اجازه خوردن و آشامیدن در کلاس به شاگردان از جمله مواردی است که به آنان تجربه خوشایند بدنی را می دهد. مدرسان می توانند با بهره گیری از این روش، با درگیرکردن هیجانات شاگردان و توجه به میزان راحتی وضعیت بدن آن ها، فرآیند به خاطرآوردن مطالب یادگرفته شده را تسهیل کنند.
@modiryar
#انس_با_نهج_البلاغه
📖 #غررالحكم، حديث ۸۱۲۵
۞ مَن خَلا بِالعِلمِ لَم توحِشهُ خَلوَةٌ
۞ هر كه با #دانش خلوت كند، از هيچ خلوتى احساس تنهايى نكند.
@modiryar
11.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دقیقاً همان موقعی که فکر می کنی دیگه هیچ راهی وجود نداره ....
#دایره_۳۶۱_درجه
#پایگاه_جامع_مدیریار
@modiryar
#کتابنگار
📔 #چهار_اثر_فلورانس_اسکاول_شین
✍ #پایگاه_جامع_مدیریار
💢 اثرات عجیب دعا و نفرین!
• وقتی برای کسی از ته قلب آرزوی موفقیت، شادی و سلامتی می کنید، امواج نامرئی تفکرات و انرژی شما تشخیص نمی دهد که این آرزو متوجه دیگری است. این موج نیک خواهی ابتدا خود شما را سرشار از ماهیت خویش می کند. در حالت دعا تمامی قوای معنوی، سلول های مغز و حتی سیستم عصبی، زیر بارش این ذرات بهشتی قرار می گیرند که خود شما آن را تولید کردید.
• اگر از کسی بیزار و متنفر باشید نیز امواج کسالت و تنفر، نخست بر شما میبارد و سپس در ضمیرتان رسوب میکند. با توجه به این واقعیت ضمیر ناخودآگاه کسی که دعا و نفرین می کند، تشخیص نمیدهد این محصولات شفا بخش و یا مسموم کننده متعلق به فرد دیگریست و باید به سوی او صادر شود بلکه ضمیر ناخودآگاه، آن محصولات را ابتدا خودش جذب می کند.
💢 همیشه به یاد داشته باشید آبی که در رودخانه جاری است، نخست بستر خود را تر و سرشار از ذات خویش میکند و در نهایت به دریا میرسد.
@modiryar
#مدل_بیان_مخالفت_متقاعدکننده
#پایگاه_جامع_مدیریار
🔺 #پاول_گراهام
🔻 #Paul_Graham | 2008
چگونه به بهترین شکل مخالفت کنیم؟
#پایگاه_جامع_مدیریار
آقای پاول گراهام انواع مخالفت کردن را در ۷ سطح طبقه بندی کرده است:
➊ زبان #اهانت_آمیز:
پایین هرم یعنی بیشترین و رایج ترین نوع مخالفت، دشنام دادن و توهین کردن است.
➋ #حمله_شخصی به فرد:
این مرحله حمله شخصی و به زیر سوال کشیدن طرف مقابل است و این که او حق نداشته یا حوزه اش نبوده که این را بگوید، بدون این که به منطق یا حرفش اشاره شود.
➌ واکنش به #لحن طرف مقابل:
در این مرحله از لحن گفتار طرف مقابل بدون اینکه به ابعاد و منطق مخالفت پرداخته شود انتقاد می گردد.
➍ #نقض_نظر طرف مقابل:
مسئله ای در تناقض با مطلب طرح شده می آید اما باز استدلالی ندارد.
➎ طرح کردن #مسئله مقابل با #دلیل و برهان:
از این محله جا نحوه مخالفت جدی و مستدل می شود.
➏ #اثبات_نادرستی:
در این مرحله ایرادها و اشکال های موجود مشخص و چرایی آن بیان می گردد.
➐ ایراد به #منطق_بحث:
در مرحله بالای هرم، می توان به منطق یا نتیجه گیری یا استدلال مطرح شده ایراد گرفت و آن را رد کرد. این مرحله بالاترین میزان متقاعدکنندگی را دارد.
@modiryar
#عکس_نگار
#پایگاه_جامع_مدیریار
اسطوره ها برای #موفقیت_تیم سوابق، تجارب و افتخارات خود را خالصانه هزینه می کنند. حکایت این عکس شکوه تواضع است. همچون #کریم_باقری در خدمت تیم باشید ...
• به راستی درخت هر چه پربارتر افتادهتر
@modiryar
دستورالعملی برای #بهبود_روابط_شغلی
🔺 منبع: Fastcompany
🔻 #پایگاه_جامع_مدیریار
ایجاد روابط بهتر شغلی به یکی از ضروریترین مولفههای مورد نیاز برای رشد و ترفیع تبدیل شده است. از آنجاکه پیشرفت شغلی حاصل شبکهسازی است، کیفیت روابط کاری میتواند بهطور گسترده بر شانس بالا رفتن از نردبان پیشرفت شغلی بیفزاید. اگر از روابط شغلی مثبت بهرهمند نیستید، ایجاد شبکهای حرفهای از منابع و طرفدارانی که ارزش شما را درک میکنند و خواستار موفقیت شما هستند، دشوار خواهد بود. به روابط مثبت شغلی خود فکر کنید، هرچه طرفدار بیشتری داشته باشید به همان اندازه احتمال پیشرفت شغلی شما بیشتر خواهد بود. اکنون که از دلایل اهمیت سرمایهگذاری در زمینه توسعه و بهبود روابط حرفهای آگاه شدهاید، باید با راهکارهای تقویت پیوندهای شغلی برای توسعه مسیر شغلی خود آشنا شوید:
⓵ سخت نگیرید:
اگر در حال پیوستن به یک سازمان هستید، با یک جلسه غیررسمی برای آشنایی بیشتر این کار را آغاز کنید. سعی کنید با آنها به خوبی آشنا شوید. از تجارب آنها بپرسید، از تخصصهای خاص آنها و اینکه آیا بهعنوان یک عضو جدید پذیرای سوالات شما خواهند بود یا نه؟
⓶ تواضع و قدردانی را تمرین کنید:
هیچکس نمیخواهد با شخصیتی «همه چیز دان» وقت بگذراند. اگر چنین خصوصیت رفتاری داشته باشید به احتمال زیاد تعداد زیادی از افرادی را که طالب همکاری با شما هستند از دست خواهید داد. همیشه از افرادی که شما را در یادگیری و پیشرفت بهویژه در آغاز فعالیتتان در سازمان یاری میکنند، قدردانی کنید.
⓷ مشاهدهگر خوبی باشید:
قبل از هرگونه اظهار نظری زمان کافی برای درک فرهنگ و هنجارهای موجود اختصاص دهید. اطمینان حاصل کنید که برای تصمیمات سازمان احترام قائل هستید. این احترام و کنجکاوی به پیوندهای عمیق حرفهای ختم خواهند شد.
⓸ در سختترین شرایط هم صریح و صادق باشید:
باید برای اصلاح برخی روابط شکست خورده اقدام کنید. بهترین توصیه در این خصوص تشخیص چالش یا مسالهای است که منجر به ایجاد مشکل شده است، مسوولیت آن را بر عهده بگیرید. جلسهای خصوصی با فرد مورد نظر ترتیب دهید تا با او گفتوگو کرده و عذرخواهی کنید. هرگز برای عذرخواهی دیر نیست.
⓹ از روابط کاری خود انتظارات روشن داشته باشید:
مدیرانی که به دنبال توسعه فرهنگ سازمان یا تیم خود هستند، قدمهای کوچکی را در راستای تغییر بر میدارند. کسب اطمینان از شفافیت انتظارات شما از اعضای تیم نکتهای مهم است. هر چه صراحت بیشتر باشد اعتماد به نفس اعضای تیم بیشتر خواهد بود و آنان از تمام توان خود برای برای انجام خواستههای شما استفاده خواهند کرد.
⓺ تعامل و مشارکت را فراموش نکنید:
دست کم هر دو هفته یکبار جلسات تشویق و تقدیر برگزاد کنید. افراد احتیاج دارند در محل کار دیده شوند، میخواهند مطمئن شوند که برای سازمان مهم هستند. تقدیر و تشویق راهکاری برای اطمینان دادن به کارکنان است که ارزشمند هستند. هرچه این اطمینان بیشتر باشد بیشتر برای موفقیت سازمان تلاش خواهند کرد.
⓻ به یاد داشته باشید همکاران و اعضای تیم هم انسان هستند:
صرفنظر از سمتی که هر شخصی در سازمان دارد، او یک انسان است، درست مثل شما. با آنها مانند هر فرد دیگری تعامل داشته باشید. علایق آنها را بشناسید، با رویاها، زندگی شخصی، عادات و سرگرمیهای مورد علاقه آنها آشنا شوید. هر چه بیشتر با آنها آشنا شوید روابط عمیقتر و بهتری خواهید داشت.
⓼ تفاوتهای فردی را بپذیرید:
دانستن اینکه چه رفتاری مناسب تعامل با هر یک از همکاران است، به مهارتهای خاصی نیاز دارد. همه ما انسان هستیم و تجربیات و پیش زمینههای مختلفی داریم که شکلدهنده شخصیت ما هستند. به این تفاوتها احترام بگذارید.
@modiryar
براي داشتن #نظم و #كارايی بيشتر در كار روزانه ۳ نكته مهم را بخاطر بسپارید:
➊ قبل ظهر كارهای مهم را انجام دهيد. آمارها نشان میدهد اکثر #تيمهای_پيشرو این گونه اند. همچنين مي توانيد از ناهار خود نيز لذت ببريد زيرا كارهای مهم را انجام داده ايد.
➋ #پروژه_های_بزرگ را به قسمتهای كوچک تقسيم كنيد و قسمتهای بزرگ و طولانی تر را زودتر انجام دهيد.
➌ #وظايف_مشابه را به صورت همزمان انجام دهيد. ذهن شما روي كارهايی كه تكرار می شوند موفق تر عمل مي كند. شما مي توانيد با انجام پروژه هاي مشابه بصورت همزمان بکار خود سرعت دهيد.
#پایگاه_جامع_مدیریار
✍ منبع:
Management Tips From:
Harvard Business Review
@modiryar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا