eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
802 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
مدیریت تغییر چیست؟، بعد انسانی تغییر را مخاطب قرار می‌دهد. ایجاد یک سازمان جدید، طراحی فرآیندهای جدید کاری و پیاده‌سازی فناوری‌های جدید مواردی هستند که اگر افراد را با آن‌ها همراه نکنید، هرگز پتانسیل کامل آن‌ها را مشاهده نخواهید کرد. مدیریت تغییر شامل فرآیندها، ابزار و تکنیک‌هایی است که برای مدیریت جنبه فردی تغییرات و دستیابی به نتایج مطلوب مورداستفاده قرار می‌گیرد. ✅ از آن‌جایی که تغییرات و اشخاص هر دو منحصر به‌ فرد هستند، نشان داده است که برای تاثیرگذاری بر افراد، جهت تحولات شخصی، اقداماتی خاص وجود دارد. به‌طور کلی، مدیریت تغییر بر چگونگی کمک به کارمندان در جهت پذیرش، تطبیق و بهره‌مندی از تغییر در کار روزمره، متمرکز است. این امر هم یک فرآیند است و هم نوعی شایستگی. www.modiryar.com @modiryar
نمودار جریان توسعه محصول ✍ نایدو و همکاران ✅ مجموعه‌ی فعالیت‌هایی است که طی آن یک شرکت ابداع جدیدی انجام می‌دهد، مفاهیم و کانسپت آن موضوع را استخراج می‌کند، توسعه می‌دهد و درنهایت یک محصول جدید به بازار عرضه می‌کند. توسعه محصول جدید فقط مربوط به فرایندها نیست، بلکه نوآوری، استراتژی محصول، تیم‌های چندتخصصه و تصمیم‌گیری را هم در برمی‌گیرد. ✅ به وجود آمدن مفهوم محصول جدید یا ایده‌ی تولید آن ممکن است از بازار، مشتری یا در یک آزمایشگاه به وجود بیاید. درواقع، توسعه محصول جدید یک قابلیت است که به شرکت اجازه می‌دهد تا مفاهیم محصولات نوپا را درک کرده و این مفاهیم را به‌گونه‌ای به مشتریان ارائه دهند که قابل‌اعتماد و قابل پیش‌بینی باشد و درعین‌حال به نیازهای مشتری پاسخ بدهد. ✅ فرایند NPD یا همان توسعه محصول جدید عناصری از قبیل استراتژی توسعه محصول و مدیریت پرتفوی محصول را هم شامل می‌شود. گاهی محصول جدید توسط تیمی متشکل از متخصص‌های متفاوت ارائه می‌شود که به‌منظور توسعه شکل‌ گرفته است. این تیم پس از اتمام کار و به دلیل اهمیت اختصاص منابع به پروژه‌های جدیدتر، منحل می‌شود. www.modiryar.com @modiryar
چاره اندیشی برای تورم 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱، شماره ۹۲۷ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
چاره اندیشی برای تورم ✅ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «برای تثبیت و کاهش تورم در کشور به عنوان مشکل جدی چاره اندیشی می‌شود.» تورم مشکل بنیادین سال های اخیر اقتصاد کشور است. هر چند این قبل تر نیز وجود داشته است اما در یک دهه اخیر و خصوصاً در پنج سال جاری آن قدر سرعت آن بالا رفته که به صورت جدی در بخش عظیمی از مردم نگرانی ایجاد کرده و آن ها را نسبت به آینده خود دچار تردید ساخته است. این روزها بیشترین سخن در میان مردم گلایه های عمومی از لجام گسیخته و ساعت شمار مایحتاج عمومی، بحران مسکن و اجاره بها و سایر نیازمندی های اساسی است که هرچند برای عده ی محدودی از صاحبان ثروت و چندان اهمیت ندارد و بلکه فرصتی برای افزایش ثروت است اما برای خانواده های کم برخوردار که سطح درآمدی پایین یا محدودی دارند و جز دهک های پائین و حتی متوسط جامعه همانند کارمندان، کارگران، بازنشستگان و ... محسوب می شوند خبرهای ناخوشایندی را به دنبال دارد. البته آن چه در این مجال بدان پرداخته می شود قطعاً با رویکرد سیاه نمایی و ناامیدی نیست بلکه بیان واقعیتی است که در زندگی مردم چالش های جدی معیشتی به وجود آورده و حتماً باید همان گونه که رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرده است دولتمردان برای کنترل آن چاره اندیشی و اقدام عاجل نمایند. علاوه بر آن که مسائل مربوط به تحریم، کرونا، جنگ های منطقه ای، اخبار برجام و یا حتی تورم جهانی اقتصاد سبب ایجاد این چالش در کشور شده است مقولاتی همچون فساد اداری و مالی، نقش آفرینی دلال ها و مسائلی همچون احتکار، کم فروشی و ... نیز در رشد بی سابقه و غیرقابل کنترل قیمت ها تأثیرات به سزایی داشته است. ✅ به دلیل عدم استقرار اصول و الزامات نهادی رشد پایدار اقتصاد ایران، هم در نهادینه شدن اصول اولیه و هم در برقراری الزامات بنیادین مورد نیاز، دولت طی دهه‌های گذشته عملکرد قابل دفاعی نداشته است. همین امر در کنار توان کارشناسی پایین و ظرفیت مدیریتی محدود دولت در ادوار مختلف سبب ایجاد ناپایداری گسترده ای در نظام پولی و مالی کشور گردیده است. آن چه مسلم است مشکلات اقتصادی علاوه بر این که معیشت و رفاه مردم را به صورت مستقیم تحت تأثیر قرار می دهد سبب بروز بحران های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز می شود و در مسیر در همه ابعاد مشکلات عدیده ای ایجاد خواهد کرد. این که سخن از چاره جویی برای تورم در ایران از سوی مقام بلند پایه کشور به میان آمده است علاوه بر این که اهمیت این مسأله را نشان می دهد از اورژانسی بودن موضوع نیز ناشی می گردد. واقعیت آن است که علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری به دولت های قبل تا کنون آنچنان که باید وضعیت رفاهی مردم در سال های اخیر سامان نداشته و بسیاری از هموطنان در هزینه های عمومی و جاری خود دچار کاستی های فراوانی بوده اند. دولت با موضوع اصلاح سعی در انجام جراحی عظیمی در اقتصاد کشور دارد. امری که در ابتدا خود تورم گسترده ای را ایجاد کرده است و مردم هر چقدر بخواهند با این موضوع خوشبینانه مواجه گردند بازهم با تردیدهای زیادی دارند. لذا باید به هر صورتی که امکان دارد و کارشناسان بر آن توافق نظر بیشتری دارند راهکارهایی اندیشیده شود که در ابتدا سرعت فزاینده افزایش قیمت ها کنترل و متوقف شود و سپس راه هایی برای کاهش قیمت اتخاذ گردد. 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱، شماره ۹۲۷ www.modiryar.com @modiryar
برنامه ریزی بر مبنای بازدید از عملکرد واحدها ✍ 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱، شماره ۳۷۱۲ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
برنامه ریزی بر مبنای بازدید از عملکرد واحدها ✍ خصوصاً در کلان شهرها با پهنه ی وسیع جغرافیایی و پیچیدگی و تنوع گسترده وظایف برای اداره شهر مواجه است. حوزه های مختلف خدمات رسانی به مردم شامل شهرداری های مناطق، نواحی و محلات مربوط به آن و همچنین سازمان ها، شرکت ها و سایر نهادهای وابسته به شهرداری ها همه در سراسر شهر پراکنده شده اند. هر چند سیستم های هوشمند و فناوری های روز تا حد زیادی این امکان را در اختیار مدیران قرار می دهد تا با اطلاعات بیشتری در رابطه با موضوعات مربوط به حوزه مدیریت خود تصمیم گیری کنند (یا برای آن ها برنامه ریزی نمایند) اما یک واقعیت وجود دارد که همه چیز تنها از طریق سیستم ها، گزارش ها و در چارچوب اتاق کار در بسته قابل تشخیص و انجام نیست. ✅ از مهم ترین و کلیدی ترین وظایف مدیریت است که زیربنای آن محسوب شده و بر همه وظایف مدیریتی تقدم دارد. از این رو ضرورت دارد فرآیند آن به صورت علمی، دقیق و با قابلیت اجرا صورت پذیرد. مدیران ستادی معمولاً راهبردها و سیاست های کلی اجرایی را برای مجموعه سامانه شهری طراحی و ابلاغ می نمایند و از این طریق بر مبنای مصوبات و اسناد بالادستی در مسیر چشم انداز کلان سازمان به اداره سیستم می پردازند. پس لازم است این امر بر اساس اطلاعات دقیق و به روز محقق شود. ✅ در همین راستا ضرورت دارد کارشناسان، برنامه ریزان و برای دریافت اطلاعات دقیق تر و همچنین مشاهدات میدانی و آشنایی با نیازهای هر مجموعه و اقتضائات و شرایط محیطی آن نسبت به این امر اقدام نمایند. روانشناسی کار و کارکنان، دریافت تجربیات سرمایه های انسانی هر مجموعه، مشاهدات میدانی و ملاحظه محدودیت ها، فرصت های و امکانات محیطی و همچنین آشنایی با اقتضائات خاص دوایر سازمانی از مهم ترین الزامات برنامه ریزی است که تنها بر مبنای بازدید مستقیم و بدون واسطه از عملکرد واحدها محقق می شود. ✅ باید ضمن حضور میدانی و مصاحبه و هم اندیشی با کارشناسان تخصصی حوزه های مختلف در تمامی دوایر سازمانی وابسته به شهرداری برنامه ریزی و به دنبال آن اقدامات اجرایی و عملیاتی انجام شود. واحدهای ستادی باید به معنای واقعی از حال و روز واحدهای صفی با خبر باشند و برنامه ریزی خود را بر همین مبنا انجام دهند. شهرداری ها مجموعه های مردمی هستند که نتیجه عملکرد آن ها خیلی زود در برابر دیدگان شهروندان قرار می گیرد و به صورت مستقیم بر آن ها اثرگذار است پس باید این حساسیت مورد توجه دست اندرکاران امور قرار گیرد. 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱، شماره ۳۷۱۲ www.modiryar.com @modiryar
12.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 "زمان" رودی روان و بی‌بازگشت ✅ "زمان" رودی روان و بی‌بازگشت است. مسیری که بر خطی احتمالا بی‌پایان حرکت می‌کند، دور نمی‌زند، نمی‌ایستد و باز نمی‌گردد و ما، انسان‌هایی که برای فهمِ چیزها فقط باید آن‌ها را دسته‌بندی کنیم، زمان را توی دسته‌های کوچک و بزرگ قالب‌بندی می‌کنیم تا بفهمیم‌اش تا بتوانیم بشمریم‌اش و -به‌گمانِ خودمان- به آن مسلط شویم ... www.modiryar.com @modiryar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 خوشبختی دست نیافتنی ✅ داستان آدم‌هایی که به دنبال هستند و پیدایش نمی‌کنند. اگر در این راه شکست می خورند برای این است که از خوشبختی مفهومی در ذهن دارند که از دیگران بر گرفته اند و با واقعیت آنها همخوانی ندارد. ✅ مثل پول، ازدواج موفق، معشوقه زیبا، ماشین لوکس، آپارتمان های بزرگ، سفرهای خارجی و ... غافل از اینکه مفاهیم قرار دادی هستند و این آدم‌ها با وجود هایشان خوشبخت نیستند چون خوشبختی دیگران رو زندگی می‌کنند. www.modiryar.com @modiryar
11.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 این تبلیغ با داستانی متفاوت و شعار "با آبنبات Mentos فکرت را جلا بده" یا به عبارتی "خلاقانه فکر و زندگی کن" ساخته شده است. محتوایی که مخاطب را تا پایان می‌کشاند و لبخند را به لبانش می آورد. www.modiryar.com @modiryar