eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
803 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
📔 دال دوست داشتن ▪️یادم بیاور برایت بنویسم که را باید بی‌حساب اندوخت اما با حساب خرج کرد. و برایت بنویسم که هی بر این طبل پر صدا اما تو خالیِ "بی‌حساب دوست داشتن" نکوبی. که دوست داشتن حساب و کتاب دارد. دوست داشتن حد و مرز می‌شناسد. - حساب و کتابش؟ ظرفیت خودت، که اگر میتوانی ظرفت را بزرگتر، ظرفیتت را بیشتر کن. اگر نمیتوانی اما اندازه نگه‌دار. - حد و مرزش؟ عزت خودت، کرامت خودت، شخصیت خودت. دوست داشتن که نباید تو را بی‌عزت، بی‌کرامت و بی‌شخصیت کند. باید؟! ▪️وقتی از بخشش حرف می‌زنیم، از چی حرف می‌زنیم؟ آیا هر جور بخشیدنی است؟ آیا هر خطایی را می‌شود بخشید؟ من جعبه‌ای از میوه‌های تازه و سالم را در نظر می‌گیرم که ناگهان درمی‌یابیم یکی‌شان فاسد شده و گندیده است. شاید دورش بیندازیم، شاید هم نگهش داریم و شاید حتی بخوریمش. این انتخاب ماست؛ از سر اجبار یا اختیار. اما آیا می‌توانیم فاسد بودنش را انکار کنیم؟ آیا می‌شود بگوییم «این جعبه‌ میوه‌ی فاسدی ندارد» و خیال کنیم از مفهوم میوه‌ی سالم قلب ماهیت نکرده‌ایم؟ به یک اتومبیل فکر کنیم، وقتی ملتفت می‌شویم موتور آن به کل خراب است. می‌توانیم موتور را عوض نکنیم و منتظر باشیم یک روز در راه از کار بیفتد. یا می‌توانیم عوضش کنیم و با این کار هویت اتومبیل را به کلی تغییر دهیم: این اتومبیل دیگری هست. اما نمی‌توانیم خرابی موتور را نادیده بگیریم و بر او . این جا مفهوم بخشش بی‌معناست. فقط یک شعار بزک کرده و خوش آب و رنگ و البته فاقد ارزش است، چون این جا «بخشیدن، ماهیت آن چه را می‌خواهیم ببخشیم، تغییر می‌دهد». ▪️بله، فضیلت است و نشان از بزرگواری و مهربانی دارد؛ انگار. اما گاهی بخشیدن محبوب، امضای حکم پایان اوست. تبدیل کردن اوست به موجودی که بود و نبودش فرقی ندارد. انتخاب این جا به راحتی رد شدن یا نشدن از یک مرز نیست. اینجا دیگر تو گردشگری نیستی که می‌خواهد از مرز رد شود، چرخی بخورد، تماشایی بکند، حالی ببرد و برگردد یا برنگردد. اگر می‌خواهی وارد آن فضا بشوی، انگار که باید تصمیم بگیری آیا می‌خواهی مهاجرت کنی؟ آیا می‌خواهی تابعیت دوگانه‌ای پیدا کنی -ترکیبی از خود تو و خود او- و درگیر آن دیگری شوی؟ این فضا است که من اسمش را می‌گذارم صمیمیت. صمیمیت، عبور از یک خط نیست که بگویی خب، حالا و بعد از فلان اتفاق دیگر صمیمی شدیم. ، حضور در یک فضاست. برای همین است که صمیمیت نیاز به زمان دارد. نیاز به یک جور یگانگی، یک جور عریانی که جز با صرف وقت به دست نمی‌آید. هر چند فقط هم با صرف وقت به دست نمی‌آید. و آن چه کسی را برای من خاص -نه به خصوص- می‌کند همین صمیمیت است. این مجموعه‌ی بی‌شمار از «آن چیزها درباره‌ی او که من -و فقط من- می‌دانم.» www.modiryar.com @modiryar
• اگر در نیم ساعت پایانی بازار آخرین قیمت سهمی از قیمت پایانی آن ۱/۵٪ بیشتر باشد، به احتمال بسیار زیاد آن سهم فردا مثبت خواهد بود. • اگر در نیم ساعت پایانی بازار آخرین قیمت سهمی از قیمت پایانی آن ۲٪ بیشتر باشد، به احتمال زیاد، آن سهم فردا صف خرید خواهد بود. • اگر در نیم ساعت پایاتی بازار آخرین قیمت سهمی از قیمت پایانی آن ۱/۵٪ کمتر باشد، به احتمال بسیار زیاد آن سهم فردا منفی خواهد بود. • اگر در نیم ساعت پایانی بازار آخرین قیمت سهمی از قیمت پایانی آن ۲٪ کمتر باشد، به احتمال زیاد، آن سهم فردا صف فروش خواهد بود. ▪️چند نکته مهم در استفاده از الگوی ساعت: • دقت کنید روند «نسبت خرید به فروش» صعودی باشد. • معاملات سهم را چک کنید. قیمت سهم باید با افزایش حجم بالاتر برود. • به حجم و تعداد معاملات دقت کنید ممکن است یک خریدار در ساعات پایانی معامله، اقدام به خرید سهم با قیمت بالا کند و قیمت آخرین معامله را افزایش دهد بنابراین حتماً نسبت‌های خرید و فروش را چک کنید. • برای اینکه در این تله گیر نکنید در سایت tsetmc.com کنار نماد ساعت کلیک کنید و ریز معاملات سهم را مشاهده کنید و چک کنید که روند افزایش قیمت طبیعی و تدریجی باشد و به این شکل نباشد که تنها در چند معامله آخر بازار قیمت ان افزایش پیدا کرده باشد. www.modiryar.com @modiryar
15.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فقط غمگین نباش فرقی نمی‌کند حق با توست یا من، اصلاً چه اهمیتی دارد مقصر کیست، تو چه کار داری دل من از حرف هایت شکسته یا نه، فقط غمگین نباش! خودت را ناراحت نکن، عذاب وجدان نداشته باش. اصلاً هر چه تو می خواهی، هر آن چه تو می گویی، مگر من از زندگی چیزی جز لبخند تو می خواهم؟ می خواهی من نباشم، دلت می خواهد گریه کنم، عذرخواهی کنم دلت آرام می گیرد؟ من در تنهایی هایم به جای تو فکر میکنم، بجای تو عذر خواهی میکنم، بجای تو گریه می کنم و بجای تو از هر آنچه دلم را شکسته دلجویی می کنم. سهم من از زندگی تنها و تنها دوست داشتن توست و سهم تو هر آنچه دلت می‌خواهد. من از سهم خود راضی ام تو هم راضی باش. www.modiryar.com @modiryar
10.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خودت باش! دقیقاً همانی که هستی خودت باش نه خودش! دقیقاً همانی باش که هستی بدون کم و کاست. تو از خیلی ها بهتری. پس نیازی به مقایسه نیست. خودت باش! با تمامی ضعف ها و قوت هایت. با همه داشته ها و نداشته هایت. وقتی خودت باشی صادقانه دوستم داری. عاشقانه دوستت دارم. اصلاً اعتقاد ندارم کپی برابر اصل است. تو برای من همان اصلی هستی که باید دیگران از روی تو تکثیر شوند نه آن که کپی تیره و تاری از منش و روش دیگران باشی. تو همان نویسنده ای هستی که داستان های عاشقانه ات به ده ها زبان ترجمه می شود پس دیگر چرا باید مترجم رفتار دیگران در زندگی خودت باشی. خدای مهربان درون هر آدمی گنجی قرار داده که کافیست بگردی و در اعماق وجودت آن را پیدا کنی تا به ثروت و مکنت برسی. در درون هیچ انسانِ دیگری برای تو گنجی وجود ندارد پس خویشتن خویش را هرگز در ترازوی زندگی دیگران وزن نکن. گاهی آنچه برای دیگران خوب است برای تو نیست. دقیقاً مثل لباس قرمزی که بر تن یکی می نشیند و زیباست و به دیگری نمی آید. ردایی را به تن کن که دست خلقت تنها برای وجود ارزشمند تو دوخته نه آنچه به تن دیگران زیباست، که هیچ کس در لباس عاریه دیگران زیبا نیست. @modiryar
ورود به سازمان 🔺 درک انتظارات نسل z برای (برنامه ریزی) فرایند ورود موثر به سازمان 🔻 Understanding Generation Z expectations for effective onboarding ▪️سازمان‌ها مدت‌هاست که درک کرده اند که تمرکز بر روی تجربه ورود کارکنان جدید به سازمان برای موفقیت آنان و سازمان بسیار مهم است. در این میان سازمانها با مسائل بین نسلی روبرو هستند به ویژه تمرکز بر مهیا کردن شرایط ورود نسل Z به سازمان. ▪️هدف از این طرح پژوهشی که در قالب یک مقاله در پایگاه Emerald ارائه شده است، بررسی انتظارات نسل Z از برنامه ورود به سیستم (Onboarding) است تا به سازمانها دیدگاهی نوین در زمینه نقاط مد نظر این نسل برای ورود به سازمانها ارایه نماید. ▪️رویکرد پژوهش، یک رویکرد تفسیری مبتنی بر تجربیات ذهنی افرادی از نسل z در زمان ورود به سازمانهای مد نظر بوده است که می توان آن را رویکردی شبه پدیدار شناسانه دانست. مطالعه بر روی ۱۵ گروه از زنان و مردان از نسل مذکور در بازه های زمانی ۲، ۵، ۱۴ و ۳۰ روزه انجام شده است. ▪️در نهایت، این مطالعه ۶ متغیر اساسی را که می توان از آنها در فرایند Onboarding، شناسایی کرده است که عبارتند از: ➊ Meaningful work ➋ Performance management ➌ Work-life balance ➍ Personal connect ➎ Bigger picture at work ➏ Learning and development ▪️این مقاله می تواند الگوی مناسبی برای طرح تحقیقاتی با رویکرد های مشابه در دیگر فرایندهای مدیریت منابع انسانی در مورد نسل z باشد و محلی برای انجام پژوهش‌های نوین. www.modiryar.com @modiryar
ثروتمندان همچنان بی‌محابا ثروتمندتر می‌شوند ▪️گزارشات نشان می دهد که دارائی ۱۰۰ نفر از ثروتمندان دنیا روی هم به رقم نجومی ۳.۴ تریلیون دلار رسیده است و بحران کرونا هم مانع از این رشد نشده و از هر ۱۰۰ نفر ۷۰ نفر از آنها به دارائی شان افزوده شده است. ▪️آمارهای آمریکا که بیشترین ثروتمندان دنیا را در خود جای داده است نشان می دهد که دارائی ۲۳ نفر از ثروتمندان این کشور معادل با کل دارائی ۱۶۰ میلیون نفر از آمریکائیان است. پس از آمریکا نیز کشورهای چین، روسیه، آلمان، هنگ کنگ و فرانسه میزبان بیشترین تعداد از ۱۰۰ ثروتمند دنیا هستند. www.modiryar.com @modiryar
13.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بی‌ریا محبت کنید نه بی‌حساب بی‌ریا محبت کنید نه بی‌حساب که لطف مکرر می‌شود وظیفه ی مقرر. هر چقدر بیشتر محبت کنید قطعاً از مهربانی و عاطفه شما چیزی که کم نمی‌شود هیچ، بیشتر هم می‌شود، ولی مراقب باشید ظرف برخی آدم‌ها خیلی کوچک است. همان هایی که تا محبتی می‌بینند بجای آنکه ممنون‌دار باشند طلبکارند و به انبار عواطف و احساسات شما شبیخون می‌زنند و اگر مراقب نباشید آنچه خود از محبت ندارند را از وجود شما به یغما می برند و این اول بیچارگی تان است. بلافاصله هوا بَرشان می دارد که سرشان به سر شاه می‌ماند، از دماغ فیل افتاده اند و اصلاً با ناز و ادا خلق شده اند که برای دیگران کرشمه بیایند. برایتان پشت چشم نازک می کنند و باید دربست در خدمت شان باشید. شما دست و دلبازید بی محابا محبت می کنید غافل از اینکه جنبه ندارند، نمی فهمند و فراوانی آن را به حساب بی ارزشی اش می گذارند و چنان لطف شما را تضییع می کند که هیچ‌گاه جای آن از قلب وسینه تان پاک نخواهد شد. هر چیزی برای هر کسی اندازه ای باید محبت نیز چنین است. پس خواهان کسی باشید که خواهان شما باشد و کلام دل انگیزتان را ارج می نهد و بر روی چشم و قلب خود می گذارد. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
💢 ▪️يكي از ويژگي‌های بارز ، تغييرات فزاينده در دانش بشري و عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، صنعتي، سياسي و تكنولوژيك است. در چنين شرايطي، شناخت ماهيت تغييرات و پيش‌بيني روندهاي آتي بازار، رقابت، فناوري، نوآوري، ترجيحات و الگوي رفتاري مشتريان از الزامات اساسي رقابت محسوب مي‌شود. اين قبيل موضوعات در كانون توجه هوشمندي رقابتي قرار دارد. در واقع هوشمندي رقابتي، هنر جذب و انتقال دانش از عناصر فراسازماني و محيط، طي قواعد خاص و ضوابط معين، به سازمان براي حفاظت از تهديدات رقابتي، شناخت و بهره‌برداري از فرصت‌هاي بالقوه و ساختن آينده است و مي‌تواند بر موقعيت رقابتي سازمان‌ها نيز تأثيرگذار باشد (Roach and Santi,2001). ▪️در خلال سال‌های اخير، هوشمندی رقابتی به يكی از مفاهيم مهم مديريت تبديل شده و با فرهنگ سازمان‌ها عجين گشته است. افزايش هوشمندی رقابتی موجب مي‌گردد سازمان‌ها اطلاعات محيط اطراف را سريع‌تر و با دقت بيشتري تجزيه و تحليل كرده و نتايج حاصل را به طريق سودمند ذخيره و در مواقع مقتضي دردسترس تصميم‌گيرندگان قرار دهند. اين امر جريان تبادل اطلاعات و دانش را در تسريع كرده و اثربخشي فرايند تفكر و تصميم‌گيري جمعي را به نحو چشمگيري بهبود مي‌بخشد. بدين ترتيب، مديران اجرايي با درك بهتر رقبا و محيط پرچالش رقابت مي‌توانند با تكيه بر ابزارها و تكنيك‌هاي خاص، اطلاعات مرتبط با قابليت‌ها، نقاط قوت و ضعف و ثبات رقبا را مورد بررسي قرار داده و نسبت به انتخاب راهبرد مناسب اقدام و همواره يك گام از رقبا جلوتر باشند (بیک‌زاده و اسکندری، ۱۳۸۹). 💢 ▪️نویسندگان مختلف، بر این باورند که هوشمندی رقابتی هنر جمع‌آوری، پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات است که افراد در تمام فراخور نیاز خود به آن دسترسی دارند و به آن‌ها کمک می‌کند که آینده خود را شکل داده و در مقابل تهدیدات رقابتی از آن‌ها حفاظت نماید. هوشمندی رقابتی باید قانونی بوده و به اخلاقیات احترام بگذارد. هوشمندی رقابتی، دانش را با استفاده از قواعد ویژه‌ای از محیط به سازمان منتقل ‌کند. ▪️ هوش را با دانش مرتبط می‌سازد. دراکر اطلاعات را داده‌های طبقه‌بندی شده، مرتبط و هدفمند می‌داند و اذعان می‌کند سازمان‌ها باید به منظور حفظ بقا، سیستم‌های توانمندی ایجاد کرده تا بتوانند ارزش افزوده تولید کنند. سازمان‌ها باید دانش محور بوده و متخصصانی در اختیار داشته باشند که عملکرد آن‌ها را هدایت کرده و تحت نظارت داشته باشند. این کار از راه بازخورد نظام یافته از همکاران، مشتریان و مدیران قابل دسترسی است (قاسمی و وظیفه‌دوست، ۱۳۸۷). ▪️در یک مدل کلی که در سال ۲۰۰۶ توسط Bose ارائه گردیده است، پنج مرحله برای مطابق شکل شماره ۲ شرح داده شده است. در واقع فرایند هوش رقابتی، فعالیت جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و کاربرد اطلاعات در مورد محصولات، رقبا، تأمین‌کنندگان، شرکا و مشتریان برای نیازهای برنامه‌ریزی کوتاه و بلندمدت یک سازمان است (سپهوند و شریعت‌نژاد، ۱۳۹۴). www.modiryar.com @modiryar