eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
801 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
13.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 قابلیت دید همه جانبه در گوگل مپ قابلیت جدید می تواند تحولی در استفاده از و تجربه بررسی مکان ها به صورت غیر حضوری باشد. www.modiryar.com @modiryar
گریز از مرکز شهر 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۴ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
گریز از مرکز شهر از پدیده های مهم عصر حاضر و شاید همزاد شهر و شهرنشینی است که به عنوان یکی از چالش های عمده کلان شهرها محسوب می شود. دلایل بروز حاشیه نشینی بسیار است اما شایع ترین آن عدم وجود امکانات در شهرهای کوچک یا عدم آبادانی روستاها است که سبب می شود گروهی با سودای دست یافتن به زرق و برق زندگی شهری و یا رسیدن به حداقل امکانات معیشتی در حاشیه شهرها سکنی گزینند. این گسست ازجامعه ی شهری همراه با ویژگی های زیست - حاشیه ای مانند شکل و نوع محل سکونت، مهارت های شغلی و ویژگی های روابط اجتماعی آن ها را از شهروندان متمایز می سازد. ✅ عمده افرادی هستند که در گستره ی زندگی اقتصادی – اجتماعی شهرها قرار دارند اما در نظام اجتماعی آنها ادغام نشده اند لذا به عنوان شهروندان رسمی در جامعه محسوب نمی شوند و یا دست کم خود چنین برداشتی دارند. معمولاً حاشیه نشین ها افراد مهاجر کشورهای همسایه، مهاجرین روستایی و عشایری و یا افرادی با خصوصیات کمتر شهری، ازشهرهای دیگر یا خود شهر هستند که در سکونت گاه های غیر متعارف با ساکنین بافت اصلی و شهر زندگی می کنند. در سال های اخیر علاوه بر توسعه حاشیه نشینی به شکل مرسوم حالت دیگری ایجاد گردیده است که از آن با عنوان گریز از مرکز یاد می شود. ✅ در این حالت گروهی از با دلایل مختلف از جمله وجود نابرابری، ساختار نامناسب شغلی، گرانی تسهیلات خدماتی و بهداشتی، مسكن نامناسب، پایین بودن سرمایه فرهنگی، افزایش سرسام آور تورم، افزایش بیکاری، آلودگی های زیست محیطی، افزایش هزینه های زندگی شهری و ... توان ادامه زندگی در مرکز شهر و یا قلمرو قطعی شهرها را نداشته و به حاشیه شهر نقل مکان می کنند. این پدیده که آرام آرام رو به افزایش است زنگ خطری برای توسعه حاشیه نشینی و تبعات ناشی از آن محسوب می شود. ✅ بدین منظور وظیفه دارد در چارچوب مطالعات مربوط به امور اجتماعی و مسائل مربوط به حاشیه شهر این مهم را نیز به عنوان چالشی جدی در نظر داشته باشد و برای کنترل آن راهکارهای عملیاتی اتخاذ نماید. پدیده گریز از مرکز علاوه بر آسیب های مرسوم حاشیه نشینی مخاطرات امنیتی، شیوع مشاغل غیر رسمی و آسیب های خاص فرهنگی و اجتماعی نیز به دنبال دارد و سبب تحمیل هزینه های فراوان اجتماعی برای شهرها می گردد. برای ساماندهی و مدیریت پدیده حاشیه نشینی ابتدا باید مبدا افراد حاشیه نشین را شناسایی کنیم و از طریق باز ساخت اجتماعی امکانات از رشد آن جلوگیری نماییم. 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۴ www.modiryar.com @modiryar
📖 ، ۶۲۵۵ در باب رحم و شفقت ۞ عَجِبتُ لِمَن يَرجُو رَحمَةَ مَن فَوقَهُ كيفَ لا يَرحَمُ مَن دُونَهُ؟ ۞ در شگفتم از كسى كه به رحم و شفقت فرا دست خود اميد دارد، چگونه به فرو دست خود رحم نمى كند. www.modiryar.com @modiryar
مدل جامع ساختاری اقتصاد به صورت مفهومی www.modiryar.com @modiryar
همه برای توسعه شهر 🔺منبع: ، 🔻سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۶ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
همه برای توسعه شهر ✅ حالا که نداریم و بسترها و زیرساخت های تحقق آن ممکن نیست باید خودمان دست به کار شویم و با تعاملات مناسب و افزایش حداکثری هماهنگی و هم افزایی زمینه توسعه و پیشرفت شهر را فراهم آوریم. شهرها امروز بستر کسب و کار و زندگی آحاد مردم هستند که با رونق و شکوفایی محیطی آنها آرامش و رفاه برای شهروندان ایجاد می گردد. اخیراً در کلان شهر مشهد مقدس طی تفاهنامه ای سه جانبه بین «ارتش جمهوری اسلامی، شهرداری و آستان قدس رضوی» انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش ممکن گردید. ✅ امری که در شورای عالی نیز مورد تصویب قرار گرفت و باعث می شود طی عملیات اجرایی ۹۰۰ هکتار از اراضی و املاک اطراف پادگان بازگشایی و منافع فراوانی برای شهروندان و توسعه شهر ایجاد گردد. این قبیل تفاهم ها و مشارکت ها بین سازمان های دولتی، نهادهای عمومی و سایر عناصر مربوط و مهم تأثیرگذار در یک شهر می تواند خبر خوبی برای دستیابی به یک مدل ذهنی و هدف مشترک عمومی در جهت پیشرفت شهر باشد. در چرخش های تحول آفرین سند چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت «مدیریت هماهنگ و تقسیم کار بین نهادی به جای مدیریت جزیره ای و برنامه های بخشی» مورد تأکید قرار گرفته است. ✅ امر مهمی که بروز آن می تواند هدف چالشی ایجاد یکپارچگی و وحدت نظر و عمل در فرایندهای اداره شهر را تا حد قابل توجهی تحقق بخشد. هیچ ارگانی نمی تواند بدون در نظر گرفتن سهم و اثرات تصمیم سایر نهادها اقدام ویژه ای در شهر انجام دهد. در هر جامعه ای با توجه به ساختار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که از آن بهره مند است تعریف یا تلقی ویژه ای از وجود دارد، زیرا مشخصات و ساختار نهادهای قانونی اداره کننده شهر، از کشوری به کشور دیگر تفاوت دارد. علاوه بر این که دامنه اختیارات و نحوه انتصاب و انتخاب مدیران شهری نیز در کشورهای مختلف متفاوت است. ✅ در این میان نکته مهم بهره مندی از مدل ذهنی مشترک و اراده عمومی و همراستا در مسیر است. در عرصر حاضر شهرها از دو جهت اهمیت یافته‌ اند: ▪️اول بعنوان «مرکز تجمع گروهي از مردم»، و ▪️دوم بعنوان «عمده ترین بازیگر نقش اقتصادی در سطح محلي و در سطح اقتصاد ملی». برنامه ریزی دقیق و هماهنگی، سبب رشد اقتصادی، تثبیت سیاسی و افزایش مشارکت شهروندان درامور شهرها می‌گردد. اگر بخواهیم قطعاً خواهیم توانست با وسعت نظر، انعطاف پذیری و آینده نگری توافقات گسترده ای از این جنس را به نفع شهر و شهروندان اتخاذ نماییم. چه بسیار گره هایی که در نظام شهرهای مختلف کشور وجود دارد که می تواند بر اثر توافقی عاقلانه و مصلحت اندیشانه بین نهادهای عمومی محقق گردد. 🔺منبع: ، 🔻سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۶ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مدل قابلیت نوآوری سازمانی #دکتر_علیرضا_یاراحمدی_خراسانی #مدل_مفهومی #مدل_مدیریت #پایگاه_جامع_مد
مدل قابلیت نوآوری سازمانی یک فعالیت مهم است که برای بیشتر شرکت‌ها جهت ایجاد و حفظ مزیت رقابتی حیاتی است. نوآوری به کارگیری ایده‌های نوین ناشی از ایده‌های خلاقانه است. در واقع با پیاده ساختن ایده ناشی از خلاقیت که به صورت یک محصول یا خدمت تازه ارائه شود، نوآوری گویند. و نوآوری تنها زمانی می‌تواند رخ دهد که یک مؤسسه دارای توانایی ابداع باشد. با توجه به مطالب گفته شده نوآوری را می‌توان اینگونه تعریف کرد: ایجاد دانش و ایده‌های جدید برای بکار بردن و تسهیل نتایج کسب وکار جدید، هدف گذاری برای بهبود فرایندها و ساختارهای داخلی تجارت و ایجاد محصولات و خدمات متحرک. عوامل متعددی بر نوآوری موثرند که می‌توان به: ▪️رهبری تحول گرا و اعتماد بین فردی، ▪️حمایت از فن آوری، ▪️بهبود مهارت‌های فنی، ▪️شایستگی‌های متمایز تکنولوژیکی، ▪️سرمایه‌های فکری، ▪️یادگیری سازمانی آگاهی، ▪️آسیب پذیری و ظرفیت انطباقی ▪️جمع آوری دانش یادگیری بین سازمانی ✅ اشاره نمود. برای پایدار ساختن نوآوری در سازمان نیاز به تقویت است. قابلیت نوآوری ظرفیت سازمان در تعریف فرایندها، محصولات یا ایده‌های نو را بازتاب می‌دهد. قابلیت نوآوری به توانایی تبدیل مداوم دانش و ایده‌ها به محصولات، فرایندها و سیستم‌های جدید برای منفعت شرکت و سهامداران آن، اشاره دارد. برخی از پژوهشگران بیان می‌کنند که قابلیت نوآوری، توانایی پیکربندی مجدد منابع، شناسایی و به دست آوردن فرصت‌های بازار است به طور اثرگذار مقابله با تغییرات در فناوری و بازار، انجام پژوهش‌های پیشرو و توسعه و درک موفقیت آمیز ارزش در بازار و در یک کلام، قابلیت‌های نوآوری به توانایی ادغام منابع کمیاب برای اجرای نوآوری اشاره می‌نماید. قابلیت نوآوری تنها توانایی اداره موفق یک کسب و کار جدید و یا مدیریت یک کسب و کار موجود نیست بلکه سنتز این دو پاردایم می‌باشد. ✅ البته از آنجا که اغلب شرکت‌های روی تولیدات و محصولات خود تمرکز دارند، نوآوری در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به تغییر ذائقه مشتریان، تحولات و پیشرفت رقبا و تغییرات محیط بازار، ارائه محصول نوآورانه اهمیت شایانی دارد. همچنین وجود چارچوبی به عنوان عامل تعیین کننده در انتخاب ایده‌های توسعه محصول نوآورانه، امری حیاتی و مهم به نظر می‌رسد. به این ترتیب می‌توان ضمن برنامه ریزی مناسب راهبردی در جهت رفع نواقص، اصلاح و بهبود کمبودها و اشکالات و بهتر شدن رویه‌ها و روندهای مختلف در شرکت‌های دانش بنیان اقدام نمود. قابلیت نوآوری یک مکانیسم کلیدی برای خود بازسازی در درون سازمان و محصولات آن ایجاد نموده و بهره وری جریان اصلی فعالیت سازمانی و خلاقیت جریان جدید را با هم هماهنگ می‌کند این امر بیشتر از طریق اهرم پایه دانش به دست می‌آید. www.modiryar.com @modiryar