eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
803 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
تحول برای ایران قوی ✅ در کنار عنوان سال جاری یعنی؛ «کاهش تورم و رشد تولید» پیام مهم، جدی و تأمل برانگیز که ابتدای امسال در حرم رضوی مطرح گردید یعنی «تحول برای ایران قوی» جلوه گری می نماید. تحولی که به تعبیر باید به دنبال تغییر بخش ها و نقاط معیوب چه در نظام اسلامی و چه در جامعه ایرانی باشد. آن چه مسلم است ما از خودمان عقب تریم. به معنای دیگر به نسبت استعدادها و امکاناتی که در کشور وجود دارد توسعه و پیشرفت رخ نداده است و یا این که ظرفیت انسانی و نرم افزاری ما بسیار فراتر از آن چیزی است که امروز شاهد آن هستیم. لذا باید طرحی نو درانداخت و اقدامات تحولی ویژه ای را در پیش گرفت تا با جهش کیفی سطح زندگی و رفاهی مردم افزایش یابد. ✅ به سیاه نمایی و بدخواهی رسانه های مغرض بیگانه و یا برخی افراد داخلی کاری نداریم اما نباید و نمی شود از بسیاری حقیقت ها نیز غفلت کرد. باید پذیرفت و آن چیزی نیستیم که باید باشیم و شایستگی کشور ما و مردمان نجیب آن بسیار فراتر از این حرف هاست. آن چه مسلم است بر مبنای ارزش هایی شکل گرفته است که امروز بسیاری از آن ها مورد بی توجهی قرار دارد. از اسراف و تبذیر گرفته تا فسادهای مالی و اداری و یا آن چه رهبر انقلاب از آن با عنوان مسابقه تجمل گرایی یاد کردند همه گواهی بر ضرورت بازنگری در بسیاری از رویه ها و تحول در فرایندها و فعالیت ها است. تحول باید به صورت همه جانبه، هوشمندانه، عالمانه و بر مبنای اقتضائات اجتماعی طراحی گردد. ✅ این مهم در عرصه های مختلفی همچون؛ نحوه تفکر، شیوه برنامه ریزی، بهره وری از سرمایه های انسانی و مادی، روش های اجرایی و عملیاتی قابل بررسی و انجام است. تغییر و تحول امری است طبیعی و اجتناب ناپذیر که باید بدان توجه ویژه ای داشت. تغییر گاه نتیجه عمل و اقدامی سنجیده و حساب شده و گاه نتیجه واکنشی آنی و بی مقدمه است. گاه نیز حوادث در غیاب هر عمل یا عکس العملی، مسیر خود را یافته و اثرات خود را بجای می گذارد. ما باید با و مطالعه دقیق شرایط جاری بتوانیم زمام امور خود را به دست بگیریم و آینده پیش روی مطلوب خود را شناسایی نماییم و نسبت به ساختن آن اقدام کنید. ✅ واضح است که بسیاری از روندهای جاری دیگر پاسخگوی نیازهای اجتماعی نیست. لذا ضرورت دارد در همه عرصه ها با رعایت چارچوب حاکم آمادگی تغییر مثبت و دستیابی به زمینه های رشد و توسعه کشور را داشته باشیم. یکی از جنبه ها و پیام های مهم نظام تحول گرا پاسخگویی مناسب و به هنگام به اقتضائات محیطی است. امری که به ما یادآوری می کند که بسیاری از روندها و رویه های جاری مانع تحقق تحول جدی است یا به بیان ساده تر با نحوه تفکر و عمل به شیوه ای که اکنون وجود دارد تحولی شگرف رخ نخواهد داد. ✅ پس باید طرحی نو درانداخت تا بتوان در شیوه های جاری تحولی اساسی ایجاد کرد و مسیر رشد، توسعه و پیشرفت را هموار ساخت. ناگفته پیداست که منظور از ، تحول لغوی به معنای هر نوع دگرگونی مطلوب یا نامطلوب نیست؛ بلکه منظور از آن،‌ دگرگونی پذیرفته شده، رو به کمال و از طریق برطرف کردن نقص ها و پر کردن خلأها و عرضة تازه‌های مفید و به کارگیری روش های مؤثر است و در یک کلمه ما به دنبال تحول مطلوب، خود خواسته و آگاهانه هستیم که خود چارچوب ها و رویکردهای آن را مشخص نموده و برای وقوع آن برنامه ریزی علمی و جریان سازی عملیاتی انجام داده ایم. 🔺منبع: ، 🔻۱۷ فروردین ۱۴۰۲، شماره ۹۶۰ www.modiryar.com @modiryar
چرخه موفقیت تحصیلی ▪️فاکتورهای مؤثر در دستیابی دانش‌آموزان و دانشجویان به موفقیّت‌ های تحصیلی ▪️مراحل منظمِ رسیدن به موفقیّت‌های تحصیلی و جهش‌های بُزُرگِ علمی 1⃣ پاکسازی و بازسازیِ ناخودآگاهِ مغز: ایجادِ اُلگوها وعادت‌های جدید در ضَمیرِ ناخودآگاه 2⃣ ایجادِ اَنگیزه، اِشتیاق و اُمید به یادگیری: روغن‌کاریِ موتورِ مغز با ترشحِ هورمون‌های مفید 3⃣ تعیینِ اَهداف و آرزوهای یادگیری: مشخص نمودن و نوشتنِ مقصدِ نهایی یا آرزوهای یادگیری 4⃣ رسیدن به باور و اُمید: همکاریِ ضَمیرِ خودآگاه و ناخودآگاهِ مغز با اِستفاده از تکرارِ اَهداف و آرزوها 5⃣ بَرنامه‌ریزیِ تَحصیلی: مشاوره‌ی نرم‌اَفزار ذهنی و اُلگوی مغزیِِ آموزشِ روشِ صحیحِ یادگیری 6⃣ بکارگیریِ تلاش و پشتکارِ لازم: لازمه‌ی اَصلیِ رسیدن به مقصدِ آرزوها در کلیه‌ی مَراحلِ یادگیری www.modiryar.com @modiryar
ساختارِ قشرِ یادگیری در مغزِ اِنسان 🔺نظریه یادگیریِ ۴ بُعدی 🔻نظریه شخصیّت‌های ۴ گانه‌ یادگیری 1⃣ ضمیر ناخودآگاهِ درون (حافظه‌ی خامِ مغز) 2⃣ ضمیر اَبَرآگاهِ درون (حافظه‌ی پویایِ مغز) 3⃣ ضمیر فَراآگاهِ درون (حافظه‌ی درونیِ مغز) 4⃣ ضمیر خودآگاهِ درون (حافظه‌ی کاربُردیِ مغز) www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ ساختارِ قشرِ یادگیری در مغزِ اِنسان 🔺نظریه یادگیریِ ۴ بُعدی 🔻نظریه شخصیّت‌های ۴ گانه‌ یادگیری 1
ساختار قشر یادگیری در مغز انسان 🔴 ۳۲ جایگاه منظم یادگیری و یادآوری شامل: 1⃣ چهار رده‌ی حافظه‌ (یادگیری) 2⃣ چار لایه‌ی هوش (یادآوری) 3⃣ دو نیمکره (IQ و EQ) ✅ تمامیِ عادَت‌های‌ شَخصی، در جایگاهی به‌ نامِ «ضمیرِ ناخودآگاهِ مَغزِمان» ذَخیره‌سازی شده و کُنترلِ زندگیِ ما را در دَست گِرفته است؛ مانندِ: ▪️ساعتِ خواب و بیداری، ▪️آرامش یا اِسترس، ▪️شیوه‌ غَذاخوردن، ▪️روشِ زندگی، ▪️طَرزِ نشستن، ▪️و ..؛ ✅ دَر حَقیقت، با تکرارِ مُتناوِب و خودآگاهانه‌ی یک عَمَل، آن را در «ضَمیرِ ناخودآگاهِ» مَغزِمان، به «عادَتِ زندگیِ» خویش، تَبدیل می‌نماییم؛ تا جایی که این عادَت، جُزئی از شَخصیّتِ درونیِ ما می‌گردد. به هر یک از این عادَت‌هایِ شَخصیّتیِ ایجاد شده در ضَمیرِناخودآگاهِ مَغزمان، «اُلگویِ مَغزی» می‌گوییم؛ که ریشه‌ همه‌ی مُوفّقیّت‌ها و شِکست‌های ما، همین اُلگوهایِ نَهُفته در ضَمیرِ ناخودآگاهِ مَغزِمان است. ✅ با توجه به اینکه نیازِ اَصلیِ ما، آگاهی از تِکنیک‌های یادگیری است. ما در تَلاش هستیم که در اِبتدا رَوش‌های دُرُستِ مُطالعه، و یادآوری را بَر اَساسِ توانایی‌هایِ درونیِ اِنسان به دانش‌پَژوهان بیاموزد و پَس از آن، اُلگوهایِ مَغزیِ آنان را در راستایِ کَسبِ عِلم و دانِش، در ناخودآگاهِ مَغزِ ایشان، به دُرُستی «اِصلاح و بازسازی» نماید. (چرخه‌ی موفقیّت تحصیلی) ✅ برای‌‌ رسیدن به‌ این‌‌ ، ما در این‌ وبلاگ، مَغزِ اِنسان رابه‌‌عُنوانِ یک «سَخت‌اَفزارِ» بُزُرگ درنظر گرفته‌ایم‌ و قَصد داریم که به وسیله‌ی یک «نَرم‌اَفزارِ ذهنی یا اُلگویِ مَغزیِ صَحیح» با عُنوانِ «یادگیریِ خودآگاه در یادآوریِ فَراآگاه، M.R.M.S» رَوش‌ها و فُنونِ صَحیحِ مُطالعه، یادگیری و یادآوری را در ضَمیرِ ناخودآگاه و غَریزیِ مَغزِ دانش‌پَژوهان، نَهادینه نماییم؛ روش‌ها و فُنونی که بیشترِ دانش‌پَژوهان از آن‌ها بی‌خَبَرند. ✅ اگر اِنسان بتواند از همه‌ی ظَرفیت‌ها و کاراییِ مَغزِ خویش به دُرُستی بَهره‌بَرداری نماید، به هر آنچه که در زندگی «آرزو» دارد، دَست خواهد یافت؛ که رازِ دَستیابی به همه‌ی این مُوفّقیّت‌ها، در اِصلاحِ همین «اُلگوهای مغزیِ» او، در مَغزَش نَهُفته است. ✅ راهکارها و تِکنیک‌های بیان شده را با تکرارِ روزانه، به «اُلگویِ مَغزیِ» خویش در ضَمیرِ ناخودآگاهِ مَغزِ خود، تَبدیل نموده و بدین رَوِش، از فَرایندِ مُنحصر به فردِ و تحصیلِ خود، با کسبِ مُوفّقیّت‌های درخشانِ عِلمی، لذّت ببرید؛ و این مُیسّر نیست مگر با اِصلاحِ «گام‌به‌گامِ» اُلگوهایِ مُطالعه‌ی صَحیح، یادگیری و یادآوری،‌ در «ضمیرِ ناخودآگاهِ» مَغزِ خودتان، با هَدَفِ ایجادِ مِیل و اِشتیاقِ درونی به فَرهنگِ مُطالعه و یادگیری: 🔺رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود 🔻رهرو آن است که «آهسته و پیوسته» رود www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
از یکجا به بعد ⛱ از یکجا به بعد برایت فرقی نمی کند دیگران درباره تو چه می گویند، چه قضاوتی دارند، از تو خوششان می آید یا نه، تو را آدم خوبی می دانند یا بد، پشت سرت از نیکی هایت می گویند یا کاستی هایت، به تو احترام می گذارند یا برایت ارزشی قائل نیستند. تو آرد خود را بیخته اى و الکت را آویخته اى، کار به جایی می رسد که از همه قید و بندهای اضافی آزاد و رها می شوی و آرام و باوقار، محترم و بی آزار همه آنچه را كه در زندگی به خاطر دیگران انجام می دادی بی خیال می شوی و دیگر برایت اهمیت ندارد. ⛱از یکجا به بعد حال و هوایت کلاً فرق می کند، خیلی از چیزها دیگر برایت مهم نیست، بسیاری از افراد دیگر به چشمت نمی آیند، با این که در شهری شلوغ و پر از هیاهو زندگی می کنی انگار تنها و غریبی، کسی را نمی شناسی و کسی هم تو را نمی شناسد، رفت و آمدهای مردم و جنب و جوش های منفعت طلبانه شان برایت بی معناست، نه باغ بالا می خواهی و نه آسیاب پایین و خلاصه گوشه ای دنج و خلوت با معدود کسانی که دوست شان داری و به آن ها اعتماد داری را به همه جای دنیا ترجیح می دهی. ⛱ اینجای زندگی که رسیدی، وقتی این حال و هوا به تو دست داد، قدرش را بدان، خدا را شکر کن، کوله بارت را زمین بگذار، زندگی را محکم در آغوش بگیر و آگاه باش از حالا به بعد فقط برای خودت زندگی می کنی. پس قدر لحظه لحظه عمرت را بیشتر بدان، وقت خود را با افرادی بگذران که دوستشان داری، تنها کارهایی را انجام بده که حالت را خوب می کند و دلت را شاد، به هیچ چیز و هیچ کس جز خودت و عاشقانه هایت فکر نکن که عمر دنیا کوتاه است و کسی عزیزتر و مهم تر از خودت نیست. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ چرخه بازاریابی #Marketing_cycle #Market #چرخه_بازاریابی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.co
چرخه بازاریابی کل فرایندی است که یک لید (سرنخ) پیش از خرید طی می‌کند تا به تصمیم‌گیری خرید برسد. چرخه بازاریابی فرایندی است که در آن شرکت برای ارزش ایجاد کرده و رابطه مستحکمی با او برقرار می‌کند تا بتواند از مشتری ارزش دریافت کند. مفهوم بازار Market عنصری کانونی در مباحث چرخه بازاریابی و قرار دارد. ✅ از دیدگاه بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله. موضوع مبادله بطور طبیعی به بازار منتهی می‌شود. تعریف بازار عبارت است از محلی برای مبادلات بالقوه. اندازه بازار به تعداد افرادی بستگی دارد که به محصول به معنی عام علاقه‌مند هستند و حاضرند منابع لازم را برای بدست آوردن محصول مبادله کنند. هرگاه امکان بالقوه برای داد و ستد موجود باشد، بازار نیز وجود دارد. ✅ گاهی مفهوم بازار، مبادله منابع یا دادوستدهایی است که الزاماً با پول سروکار ندارند. برای مثال در بازاریابی سیاسی، داوطلب نمایندگی مجلس قول‌ها و وعده‌هایی برای رسیدگی به اوضاع اجتماعی و اقتصادی حوزه خود به رای‌دهندگان می‌دهد تا در مقابل به او رای دهند. تعریف و مفهوم بازار سرانجام ما را به مفهوم بازاریابی می‌رساند. بازاریابی به معنای کارکردن با بازار است. یعنی تلاش در جهت از قوه به فعل در آوردن مبادلات برای ارضای نیازها و خواسته‌های بشر. در این مطالعه مفهوم چرخه بازاریابی : نیاز، خواسته، مبادله بیان شده است. 🔴 چرخه بازاریابی: نیاز، خواسته، محصول، مبادله در تعاریف کلاسیک، بازاریابی بعنوان فعالیتی انسانی جهت اراضاء نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله محصولات تعریف شده است. منشاء و رکن اساسی نظام بازاریابی نیاز است. در رابطه با بازاریابی، مفاهیم اولیه‌ای وجود دارند که اساس علم بازاریابی و مدیریت بازار را شکل می‌دهند. این عوامل به شرح زیر هستند: ✅ احساس فیزیولوژی انسانها است که بیان کننده حالت محرومیت و یا کمبود احساس شده است. نیاز شخص را وادار به تکاپو می‌کند و او را در جهت برطرف کردن کمبودهایش وا می‌دارد؛ مثل نیاز به غذا، آب، هوا، لباس، شغل، پناهگاه، آسایش، آموزش و غیره. ✅ شکل برآورده کردن نیازها است که این تفاوت بنا برعادات، فرهنگ، سلیقه و ذائقه و یا شرایط زمان و مکان متفاوت است. مثل رفع گرسنگی با یک تکه نان خشک و یا با سرو سرویس هر دو میسر است یا نیاز شغلی هم به شکل نجاری و هم به شکل پزشکی میسر است. ✅ زائده نیازها و خواسته‌های بشر است و شامل چیزهای ملموس و مشهود (کالا) غیرملموس اما مشهود(خدمت) و غیرملموس و غیرمشهود(ایده) می‌باشد و می‌تواند به شکل بی نهایت برای بشر تعریف گردد . ✅ بشر دارای نیازها و خواسته‌های متعددی است و محصولاتی بالفعل و یا بالقوه وجود برای ارضاء آنها وجود دارند. اما این برای ایجاد عمل بازاریابی کافی نیست. بازاریابی از زمانی آغاز می‌شود که فرد تصمیم می‌گیرد نیازها و خواسته هایش را طریق مبادله ارضاء کند. www.modiryar.com @modiryar