eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
802 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
✍ انواع استراتژی قیمت گذاری #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
✍ انواع استراتژی قیمت گذاری ✅ روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای محصولات وجود دارند که توسط بازاریاب‌ها، فروشندگان یا صاحبان کسب‌وکارها برای جذب مشتری به کار گرفته می‌شوند. البته که هر کسب‌وکار یا شرکتی بر اساس چشم‌انداز، مأموریت و ارزش سازمان خود استراتژی‌ها و مدل‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرد. ✅ به‌طور کلی، می‌توان ۳ استراتژی (Cost Based)، تقاضامحور (Demand Based) و رقابت‌محور (Competition Based) را برای قیمت‌گذاری معرفی کرد. اما این‌ها تنها استراتژی‌های معرفی شده نیستند و می‌توان از روش‌ها و مدل‌های دیگری نیز استفاده کرد. در نمودار زیر انواع این استراتژی‌ها نمایش داده شده‌اند. 🔴 قیمت‌گذاری هزینه‌محور یا مبتنی بر هزینه ✅ در این استراتژی، یک محصول ترکیبی از هزینه‌های تولید به علاوه سود مطلوب است. برای مثال، هزینه تولید یک محصول ۱۰۰ هزار تومان است؛ اما فروشنده برای آنکه درصدی سود داشته باشد، ۱۰ هزار تومان به آن اضافه می‌کند. ✅ در نتیجه آن محصول ۱۱۰ هزار تومان می‌شود که به آن استراتژی قیمت‌گذاری بر حسب هزینه یا هزینه به علاوه درصدی سود (Cost-plus) می‌گویند. ✅ به‌طور کلی، این استراتژی شامل روش‌های دیگری مانند هزینه نهایی (Marginal Cost)، هزینه سربه‌سر (Breakeven) و اضافه‌بها (Markup) نیز می‌شود. 🔴 قیمت‌گذاری تقاضامحور یا مبتنی بر تقاضای بازار ✅ این استراتژی زمانی به کار گرفته می‌شود که قیمت با توجه به و ارزش‌های مشتری تعیین می‌شود. برای مثال، در بسیاری از جشن‌های فصلی یا تعطیلات هفتگی معمولاً قیمت هتل‌ها یا مهمان‌سراها به‌علت تقاضای زیاد سفر مشتری‌ها افزایش پیدا می‌کند. ✅ البته گاهی این استراتژی می‌تواند در جهت برای نفوذ بیشتر به بازار نیز صورت بگیرد که به آن قیمت‌گذاری نفوذی (Penetration Pricing) می‌گویند. به‌عنوان مثال، بعضی از شرکت‌هایی که محصول جدیدی به بیرون می‌دهند، برای آنکه بتوانند سریع‌تر در بازار نفوذ پیدا کرده و مشتریان بیشتری را جذب کنند، در ابتدا قیمت محصولات خود را پایین اعلام می‌کنند. این استراتژی در قالب پیشنهادهای ویژه محصول و اغلب به‌صورت کوتاه‌مدت به کار گرفته می‌شود. 🔴 قیمت‌گذاری رقابت‌محور یا مبتنی بر رقابت ✅ در سومین استراتژی، قیمت محصول یا با توجه به نرخ بازار موجود و رقبا تعیین می‌شود. به‌عبارت دیگر، در این روش به‌جای توجه به میزان تقاضای یک محصول یا هزینه‌های انجام شده برای آن، بر روی عامل رقابت تمرکز شده و از قیمت رقبا به‌عنوان معیار استفاده می‌شود. برای مثال، اگر رقبای شما قیمت محصول را در بازه‌ای بین ۱۹/۹۹ دلار تا ۳۹/۹۹ دلار تعیین کرده‌اند، شما می‌توانید قیمت محصولتان را بین این دو عدد اعلام کنید. ✅ این استراتژی شامل ۳ نوع مختلف پریمیوم (Premium)، تخفیف یا اقتصادی (Discount/ Economy) و روش نرخ جاری (Going Rate) است. در روش پریمیوم، شما قیمت محصول یا خدمت را بالاتر از قیمت رقیب تعیین می‌کنید. اما در نوع تخفیف یا اقتصادی، قیمت کمتر از قیمت رقیب ارائه می‌شود. در نوع سوم نیز بر اساس نرخ جاری بازار و برابر با قیمت رقیب به مشتری ارائه می‌شود. www.modiryar.com @modiryar
چرخ زندگی ✅ در هشت نکته وجود دارد که با توجه به رفتار و حالات شخصی خودمان از صفر تا ده به خودمان نمره می دهیم و یک نقطه میگزاریم و نقاط را به یکدیگر وصل میکنیم تا شکل چرخ زندگی خودمان را ببینیم ✅ با دیدن چرخ زندگی عمل می کنیم و بر روی خود سرمایه گزاری میکنید و آن حالتی را که به چرخ نیست را گرد تر میکنیم تا عاشقانه نتایج بهتر و زیباتری را بگیریم ✅ شما با چرخ زندگی می توانید بر روی خود بهتری پیدا کنید و بر روی مهارت فردی خود آگاهانه اهمیت دهید و خودتان را ارتقا دهید تا بتوانید با خوب چرخیدن چرخ زندگی فرد و داشتن آرامش را نتیجه بگیرید و لذت ببرید. www.modiryar.com @modiryar
چرخه رابطه معیوب من با من ✅ خوب نبودن رابطه من با من چرخه رفتاری معیوبی در من ایجاد خواهد کرد. ▪خوب نبودن رابطه من با من باعث به خود شده ▪که متعاقباً نسبت به من ▪و به دنبال آن از طرف آنان را به همراه خواهد داشت. ▪وقتی دریافت کنم باز با خود فکر میکنم که من ✅ و این تفکر باعث عدم احترام به خود می شود و این چرخه دوباره تکرار شده و در من نهادینه می شود. www.modiryar.com @modiryar
چرخه توسعه فردی با قانون کایزن www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ چرخه توسعه فردی با قانون کایزن #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
چرخه توسعه فردی با قانون کایزن 🔴 کایزن چیست و چه کاربردی دارد؟ در فرهنگ ژاپنی به معنی "بهبود مستمر" یا "تغییر دائم" برای رسیدن به نتیجه‌ بهتر است. حتما شنیدید که ژاپنی ها قوانین زیادی برای تلاش و موفقیت دارند اما تکنیک کایزن یک روش بسیار مفید برای مدیریت و پیشرفت است. ✅ اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم در چند کسب وکار ژاپنی اجرا شد و به خاطر نتایج فوق العاده اش در کل جهان به عنوان یک اصل گسترش پیدا کرد. نکته جالب اینجاست که قانون کایزن در خیلی از جنبه ها کارساز است؛ از توسعه فردی تا بهبود مدیریت در حوزه کسب و کار. 🔴 تغییرات آرام و خردمندانه با کایزن بر این است که برای ایجاد بهبود، نباید به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم، بلکه هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد، باعث پیشرفت و موفقیت می شود. کافی است خرده عادت هایی که باعث تغییر و موفقیت تان می شود را شناسایی کنید و هر روز در یک ساعت مشخص برای انجام آن زمان بگذارید. ✅ هدف شما می تواند هر چیزی باشد، از تا پیشرفت در مکالمه یک زبان خارجی یا حتی هدف گذاری برای تناسب اندام؛ برای انجام هر نوع تغییر یا بهبود در کار و زندگی طبق قانون کایزن کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید: 1⃣ صادق باشید و مشخص کنید مشکل دقیقا کجاست. 2⃣ به دنبال راهکار باشید و پس از بررسی ایده ها، بهترین راه حل را مشخص کنید. 3⃣ کارها را اولویت بندی کنید. 4⃣ راهکار را روزانه سر یک ساعت مشخص انجام دهید و هر روز تکرار کنید. توجه به این نکته ضروری است که ترجیحا با راهکاری شروع کنید که تا اندازه ای برایتان آسان باشد اما نظم و ترتیب را در انجامش رعایت کنید. 5⃣ بعد از گذشت یک ماه نتیجه را بررسی و اندازه گیری کنید. 6⃣ اگر راه حل موفقیت آمیز بود تبدیل به عادتش کنید. 7⃣ چرخه تکرار، تکرار و تکرار را رعایت کنید. 🔴 فراموش نکنید که کایزن یک تغییر آگاهانه و مداوم است. ✅ وقتی هدفی دارید و آن را دور از دسترس می بینید در وهله اول باید این # را عوض کنید، هدف خود را بشکنید و از خود سؤالاتی بپرسید: "اولین کاری که می توانم برای رسیدن به این هدف انجام بدهم چیست؟" یا "آیا می توانم چند دقیقه در روز را صرف انجام این کار کنم؟" ✅ به این مفهوم پایبند باشید که هیچ چیز آسان به دست نمی آید؛ برای تحقق هر هدف نیاز به اراده خوب و پشتکار دارید و از همه مهم تر اینکه طبق قانون کایزن باید با ثبات باشید. در رابطه با این تکرار، قانون 5 هم برای رسیدن به می تواند به شما کمک کند. www.modiryar.com @modiryar
چرخه فرایند بهبود مستمر بر اساس قانون کایزن www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ چرخه فرایند بهبود مستمر بر اساس قانون کایزن #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
✍ چرخه فرایند بهبود مستمر بر اساس قانون کایزن 🔴 فرایند بهبود مستمر یک فرآیند و روشی موثر برای افزایش بهره‌وری سازمان است. هدف کایزن رشد دائمی و بهبود کیفیت در تمامی سرویس‌ها و فرآیندهای خدمت رسان می‌باشد. در این شیوه مدیریتی کوشش می‌شود تا رشد سازمانی به فرایندی دائمی تبدیل شود. ✅ این بر اساس اطلاعات بازخوردی از رضایت سنجی مشتریان، انجام بازرسی ها، ارزیابی عملکرد از کارشناسان، پشتیبان‌ها و پیمانکاران در سطح سازمان اجرایی می‌گردد و نسبت به انجام اقدامات اصلاحی و بهبود دائمی در کسب‌وکار سازمان اقدام می‌نماید. 🔴 بهبود مستمر ✅ شروع این فرآیند می‌تواند از نتایج فرآیند از مشتریان درحوزه ارائه سرویس و خدمات، فرآیند بازرسی‌های دوره‌ای یا موردی بر اساس چک لیست‌های تعریف شده و فرآیند ارزیابی عملکرد باشد. ✅ بر اساس نتایج و اطلاعات جمع بندی شده در فرآیندهای مذکور با انجام اقدامات اصلاحی، شناسایی نقاط ضعف و یا تغییر در روند اجرایی فرآیند‌ها افزایش رضایت مشتریان، بهبود عملکرد پشتیبان ها، بهبود و افزایش کیفیت ارائه خدمات را با اجرایی شدن فرآیندها تضمین می‌نماید. 🔺 (بهبود مستمر) 🔻 (بهبود دائمی با تفکر ژاپنی) 🔴 بر این اساس فرآیند بهبود مستمر می‌تواند شامل ۴ زیر فرآیند باشد: ▪فرآیند بهبود (فرآیندها) ▪فرآیند بازرسی ▪فرآیند رضایت سنجی ▪فرآیند ارزیابی عملکرد ✅ بهبود مستمر همواره باید به صورت یک ، اجرای مداوم داشته باشد نه به صورت یک ترمیم سریع و ناگهانی. به عبارت دیگر کایزن می‌تواند در قالب نتیجه یک بازنگری یا ارتقای رسمی خدمات یا به عنوان یک فعالیت پیشگیرانه توسط صاحب فرآیند در سطح سازمان اجرایی گردد. www.modiryar.com @modiryar
لباس تقوا ✅ پوشیدن لباس آراسته، تمیز و مناسب یکی از علاقه مندی های انسان ها است. لباسی که بدن را می پوشاند و زیبا می گرداند. اما علاوه بر لباسی که بر تن انسان است روح آدمی نیز لباسی فاخر و آراسته می خواهد. برای روح مانند خانه است برای زندگی و مانند جامه است برای تن. پس بدانید این برای شما بهتر است همان‌طور که قرآن کریم می‌فرماید: «وَلِبَاسُ التَّقْوَى ذَلِکَ خَیْر» که معنای آن چنین است: «و لباس تقوا نیکوترین جامه است». شاید اگر همین یک جمله از توصیه‌های شریف قرآن موردتوجه انسان‌ها قرار می‌گرفت بسیاری از انحرافات، اشتباهات، دشمنی‌ها و نابهنجاری‌های حیات بشری رخ نمی‌داد وزندگی آدمی بسیار سالم‌تر و لذت‌بخش‌تر بود. ✅ واقعیت تلخ این است که در آن «اخلاق» حلقه‌ی مفقوده کارکرد نظام‌های بشری است و متاسفانه دربسیاری از مناسبات و تصمیمات انسان‌ها اخلاق رنگ‌باخته است و اصول آن رعایت نمی‌شود و یا این‌که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد. گاهی ناخودآگاه در مرور زمان انسان دچار غفلت می‌شود و فراموش می‌کند خدا و روز حسابی هست و باید برای یکایک رفتارهایش پاسخگو باشد. لذا تخت گاز می‌رود و هر جور منافعش اقتضا نماید رفتار می‌کند و بعد از مدتی بسیاری از اصول را کنار گذاشته و تنها به مطامع و مصالح شخصی و دنیوی خود می‌اندیشد. بدین گونه در ورطه‌ای هولناک از زندگی قرار می‌گیرد که شاید دنیای خود را آباد کند ولی نهایتاً برایش سودی نخواهد داشت و عاقبتی نامبارک در انتظارش خواهد بود. ✅ و برخورداری از آمادگی روحی در مواجهه با اتفاقات روز و پدیده‌های اجتماعی برای انسان اصل مهم و اساسی است. باید علاوه بر این‌که به‌سلامت جسمانی خود اهمیت می‌دهیم روح و روان خویشتن را نیز از پلیدی‌ها و هر آنچه ما را از مقام انسانی و اخلاقی دور می‌کند در امان نگه‌داریم. در جریان یک برنامه خودسازی باید به ابعاد مختلف پرداخت. اگرچه محور خودسازی فاصله گرفتن از «راحت» و «غفلت» است، اما گاهی این حرکت به پیگیری برنامه‌های معنوی و اصلاح صفات روحی می‌پردازد و گاهی به تنظیم فعالیت‌های رایج زندگی معطوف می‌شود. تقوا تنها رعایت حدود مسلمانی و دستورات شریعت نیست بلکه از آن بالاتر تقوا در معنای واقعی خود رعایت حدود انسانی و اخلاقی است. ✅ دقیقا همان‌جایی معنا پیدا می‌کند که انسان در معرض یا رفتاری قرار می‌گیرد که دوگانه خیر و شر است اگر در مدار رعایت حدود باشد و به‌بیان‌دیگر برمدار تقوا حرکت کند باعث سعادت خویشتن می‌شود و در غیر این صورت به همان میزان از مسیر منحرف خواهد شد. تقوا و پرهیزگاری یک فضیلت اخلاقی منحصربه‌فرد، کانون تمام خوبی‌ها و نیروی بازدارندۀ درونی است که ماشین وجود انسان را از سقوط در پرتگاه‌ها حفظ نموده و او را به سرمنزل مقصود می‌رساند. تقوا به قلعۀ مستحکمی‌ ‌ماند که انسان را از تاخت‌وتاز دشمنان داخلی یعنی هوا و هوس‏های نامشروع نفسانی و شیطانی محفوظ می‏دارد و از اصابت تیرهای مسموم و ضربه‏های مهلک گناه به روح و روان او جلوگیری کرده و قلبش را مرکز تابش انوار الهی قرار می‌دهد. ✅ در شهوات و امیال و هوس ‏ها وامیدهای کاذب و دروغین و لغزش‏های فراوان وجود دارد. اینجاست که انسان باید دایما مراقب باشد مبادا روحش آسیب ببیند و این جز با بیداری و آگاهی و مراقبت دایم و مستمر امکان‌پذیر نیست. در دنیای مادی چون همه چیز فانی است پس ارزش آن محدود و محصور و پایان یافتنی است. پس لباس علم، شهرت، مقام، ثروت، خدمت و هر چیز دیگری از این جنس را از تن خارج کنید و لباس تقوا که همانا در نظر داشتن اخلاق و انسانیت است بر تن کنید و با آن لباس در مسیر علم، خدمت، شهرت و ... تلاش کنید. که همانا تلاش در هر مسیری که با لباس تقوا باشد گرفتار گژی و انحراف نخواهد بود و «ناب و خالص» دنیا و آخرت آدمی را ختم به خیر می گرداند. 🔺منبع: ، 🔻سه شنبه ۱ اسفندماه ۱۴۰۲، شماره ۴۱۶۱ www.modiryar.com @modiryar
مدل تعاملی فرایند طراحی معماری متشکل از سه بخش زیر مورد نظر قرار گرفته است: ▪شناخت ▪ایده پردازی ▪ارائه ✅ همچنین این مدل بر اساس تنظیم شده است. از خصوصیات مدل این است که عامل در عرصه های گوناگون طراحی و فکر کردن سبب می شود تا فرایند طراحی به صورت چرخشی از کل به جز، دیده شود و هیچ گونه تقدم یا تأخری در مراحل مختلف، سد راه شکوفایی استعدادهای طراحی نگردد. www.modiryar.com @modiryar
برنامه ریزی سیستم پروژه ✅ خروجی اصلی فاز برنامه ریزی باید توضیحی مفصل و قابل توجه از (یا همان مفهوم سیستم) باشد که قرار است ساخته شود که شامل مشخصات تایید شده‌ی کاربر و محدودیت ها، و همچنین همه ی استانداردها، مقررات، تخصیص منابع، مهلت ها و الزامات فرایندی بوده که پروژه باید از آن ها پیروی کند. این مجموعه‌ی اطلاعات تایید شده و مورد توافق (الزامات طراحی) به ورودی فاز طراحی، تبدیل می‌شود. 🔴 گزارش پروژه های مرکز داده: به تعریف و توضیح توالی برنامه‌ریزی که به توسعه ی مناسب این ورودی ها برای فاز طراحی منجر می‌شود، می پردازد. توالی برنامه‌ریزی یک روند منطقی از افکار، فعالیت و هر اطلاعاتی است که ایده‌ی اولیه پروژه را به مجموعه ای از الزامات و مستنداتی که عملکرد و هزینه‌ی مرکز داده ی ساخته شده را کنترل می کند، تبدیل می‌سازد. در اجرای فرایندهای استاندارد پروژه توسط اشنایدر الکتریک که در بالا مطرح شد، برنامه ریزی سیستم در چهار وظیفه دسته‌بندی شده که مطابق شکل در طول فاز برنامه‌ریزی پروژه اتفاق می افتند. www.modiryar.com @modiryar
مدیریت چرخه عمر هویت دیجیتال عملاً یک نمایش دیجیتالی از یک موجودیت و معرف آن موجودیت در فضای سایبری است که به صورت آنلاین و با ثبت الکترونیکی خصیصه های موجود در اسناد هویتی ایجاد می شود هویت دیجیتال میتواند به دفعات برای دسترسی امن به طیف گسترده ای ازخدمات دولتی و غیر دولتی مورد استفاده قرار گیرد. ✅ امروزه خصیصه های تشکیل دهنده هویت دیجیتال بسیار فراتر رفته اند و تنوع بسیار زیادی از داده ها نظیر اطلاعات هویتی اشخاص اطلاعات روانشناختی دستگاه ها و تجهیزات افراد، اطلاعات سلامت تراکنشهای انجام شده داراییهای افراد و حتی رفتار و احساسات افراد را شامل می شود که میتوان بر اساس این دادهها افراد را شناسایی کرد. در حال حاضر بسیاری از سایت های از این دادهها برای شناسایی و تمایز بین مشتریان و ارائه خدمات سفارشی سازی شده به ایشان استفاده کنند. www.modiryar.com @modiryar
مهربان و محترم ✅ سال هاست روانشناسان، جامعه شناسان، مردم شناسان و بسیاری از متخصصانی که در و مرتبط با حوزه های مختلف ارتباطات اجتماعی سخن می گویند یا اظهار نظر علمی دارند در تلاش هستند شیوه هایی از ارتباط میان مردم را ترسیم نموده یا ارائه دهند که بر اساس آن چالش ها به حداقل ممکن برسد و گرما و صمیمیت و روحیه همکاری، تعامل و تعاون بین گروه های مختلف تا حداکثر ممکن افزایش یابد. ✅ بر همین اساس طبق اصول مختلف علمی و تجربی توصیه ها و راهکارهایی ارائه می شود که نتیجه نهایی آن تحقق مواردی است که بدان اشاره گردید. اگر در این رابطه بین نظرات کارشناسان مختلف بررسی و کنکاشی داشته باشیم با وجود بسیاری تفاوت ها و اختلاف نظرهای طبیعی که در حوزه های نظری مشاهده می شود دو کلید واژه اصلی مورد توجه همه ی آن ها قرار دارد که به صورت فراگیر به آن اشاره می شود. ✅ به بیان ساده تر تقریباً اکثر آن ها دو نکته مهم را مورد توجه قرار داده و توصیه کرده اند که در ارتباط با دیگران باید «مهربان و محترم» باشید. البته این دو کلید واژه در نظام ارتباطی دارای تفسیر و چهاچوب هایی است که باید به صورت دقیق مورد توجه قرار گیرد. زمانی که می گوییم در ارتباط با مردم «مهربان» باشید بدین معناست که؛ آنچه برای خود می پسندید برای آن ها نیز محترم شمارید، آن چه باعث آزار دیگران می شود انجام ندهید، گذشت، صبر، پرهیز از حسد، روحیه کینه جویی و انتقام، دست و دلبازی و و تعامل مثبت از دیگر کلیدواژه های عملیاتی مهربانی با مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد. ✅ اما هنگامی که توصیه می شود در خود «محترم» باشید یعنی؛ حقوق دیگران را تضییع نکنید، حریم خصوصی آن ها را رعایت کنید، در امور اجتماعی و آنجایی که اولویت و نوبت مطرح می شود خود و عزیزانتان را از دیگران ارجح و برتر ندانید، در کار مردم جستجو و کنکاش نداشته باشید، هرگز دیگران را قضاوت نکنید، نظر خود را به دیگران تحمیل نکنید، در زمین با کبر و غرور قدم بر ندارید، حدود را رعایت کنید و به قوانین اجتماعی که روابط شما با مردم را تنظیم می کند احترام بگذارید. ✅ شاید در نگاه اول بسیاری از ما احساس کنیم این مسائل بدیهیاتی است که ما نسبت به آن آگاهی داریم اما وقتی کمی در رفتار، گفتار و ارتباطات خویش با مردم دقیق تر شویم در خواهیم یافت که مم توان موارد بسیاری را برشمرد که از دو اصل «مهربان و احترام» فاصله دارد. نگاه توأم با مهربانی و احترام با مردم سبب می شود انسان دلرحم و مردم دار باشد و هرگز به خود اجازه ندهد برای دستیابی به منافع یا لذت های شخصی و خانوادگی را تضییع نماید یا باعث آزار و رنجش آن ها شود. بدین صورت سلامت رفتاری و گفتاری در جامعه فراگیر می شود و انسان ها از دست و زبان یکدیگر آسیب نیم بینند. ✅ و محترم با دیگران در اختیار انسان است و او می تواند بی آن که نسبت به دیگری احساسات مثبت قلبی داشته باشد، با او مهربانی کند. انسان موجودی است اجتماعی که علاقه به زندگی توام با رفاقت و دوستی و انس با دیگران یکی از ضرورت های سازمان وجودی او یا به بیان دیگر فطرت است. همچنین حس خوب احترام گذاشتن و مورد احترام قرار گرفتن، دقیقاً حس آرامش همان لحظه‌ای است که به محض ورودتان به یک مکان، افراد حاضر در آنجا همه تلاش‌شان را می‌کنند تا نظرتان را جلب کنند. مانند زمانی که حرف‌هایتان شنیده می‌شود و از لمس حس طلایی عزت و احترام لذت می برید. 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۱۰۰۲ www.modiryar.com @modirya