eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
802 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعالیت های اصلی مراحل چرخه حیات سرویس ✅ یکی از موضوعات کلیدی در ITIL است. چرخه حیات مدلی سازمانی است که نحوه سازماندهی مدیریت سرویس، ارتباط و تاثیرگذاری عناصر مختلف چرخه را نشان می دهد. ✅ یکی از موضوعات کلیدی در ITIL چرخه حیات سرویس است. مدلی سازمانی است که نحوه سازماندهی مدیریت سرویس، ارتباط و تاثیرگذاری عناصر مختلف چرخه را نشان می دهد. ✅ چرخه حیات سرویس در ITIL از ۵ گام اصلی تشکیل شده است: 1⃣ استراتژی سرویس (Service Strategy): ، فرآیندها و به روش هایی را برای شناسایی سرویس و سنجش آن با در نظر گرفتن میزان ریسک یا ارزش قابل تولید توسط سرویس، ارائه می کند. 2⃣ طراحی سرویس (Service Design): ، بر روی نحوه طراحی و مدلسازی سرویس تمرکز دارد. 3⃣ انتقال سرویس (Service Transition): بر روی شیوه ی استقرار سرویس در محیط عملیاتی تمرکز دارد. 4⃣ عملیات سرویس (Service Operation): فرآیندهای اساسی عملیاتی همانند مدیریت مسئله و مدیریت رویداد را در بر می گیرد. 5⃣ بهبود مستمر سرویس (Continual Service Improvement): این مرحله بر روی فرآیندها و به روش های بهبود سرویس تمرکز دارد. www.modiryar.com @modiryar
مدیریت دارایی های سرویس کسب و کاردو نوع وجود دارد: 1⃣ : ▪منظور ورودی های تولید مستقیم یک سرویس است. ▪شامل: سرمایه مالی، زیرساخت، نرم افزار، اطلاعات و نیروی انسانی 2⃣ : ▪منظور قابلیت ها و توانایی های سرویس دهنده است. ▪شامل: مدیریت، سازمان، فرایند، دانش و نیروی انسانی ✅ سرویس‌های IT معمولا از یک مجموعه component های مجزا تشکیل شده اند، مانند سرورها، نرم افزار و میان افزار و مخصوص به خود. ✅ و دارایی ITIL یا به اختصار SACM در مورد برنامه ریزی دقیق و مدیریت روابط و ویژگی های تمام این اجزاء (components) در سراسر هریک از سرویس‌های زیرساخت شما می‌باشد. ✅ به بیان دیگر، SACM ترکیبی از دو فرآیند مهم است: که اشاره به دارایی هایی دارد که شما از آنها برای ارائه سرویس‌های IT استفاده می‌کنید. ▪ که پیکربندی و ارتباط بین اجزاء مختلف (components) سرویس‌های متفاوت IT را پیگیری می‌کند. www.modiryar.com @modiryar
بدن سالم زندگی سالم ✅ سالم بودن یعنی و پیروی از سبک زندگی سالم. در طول روز باید انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید که به نفع شما خواهد بود و زندگی شما را به زندگی سالم تری تبدیل می کند.این ها ۱۲ گام برای داشتن زندگی و بدنی سالم است: ① نوشیدن یک لیوان آب،صبح ها بعد از بیدارشدن از خواب ② اختصاص دادن ساعتی در هر روز به ورزش ③ خوردن صبحانه متعادل ④ وضعیت درست نشستن یا ایستادن هنگام کار ⑤ نوشیدن مداوم آب آشامیدنی و خوردن ناهارسبک ⑥ مصرف کافئین کمتر هنگام عصر ⑦ میان وعده های سالم ⑧ استراحت کوتاه به بدن و نرمش هنگام کار روزانه ⑨ برنامه ریزی برای روز بعد ⑩ خوردن وعده های شام سبک با فاصله مناسب ⑪ اجتناب از نوشیدنی های الکلی ⑫ اجتناب از موبایل هنگام خواب www.modiryar.com @modiryar
اینترنتی ها به چه سایت هایی اعتیاد دارند؟ ✅ وب امروز به اقيانوسي بزرگ تبديل شده است که کاربران در آن شنا، زندگي و يا غرق مي‌شوند! اما سوال اين است که کاربران در اين اقيانوس بيشتر زمان خود را صرف چه سايت‌هايي مي‌کنند؟ اين سوال بسياري از کساني است که در اين حوزه کسب و کار دارند. ✅ مطالعه اخير Experian نشان مي دهد افراد بيشتر زمان خود را صرف در بسترهاي نرم‌افزاري رسانه‌هاي اجتماعي مي‌کنند. اين تحقيق عادات وب‌گردي کاربران اينترنت در انگلستان، ايالات متحده و استراليا را مورد بررسي قرار مي دهد. www.modiryar.com @modiryar
پیله می‌کنیم به دیگران و پروانه نمی‌شویم ✅ کرم ابریشم زمانی می‌تواند پیله کند و به یک پروانه تبدیل شود که تمام توجه خود را مصروف کاری کند که برای آن به دنیا آمده است. اگر کرم ابریشم مثل ما زندگی می‌کرد هیچ وقت تبدیل به یک پروانه نمی‌شد. چون همیشه با فکری متفرق به خود و جهان می‌نگریست. ✅ او از صبح که بیدار می‌شد می‌خواست ببیند که و طلا چه شد و بعد قیمت پراید را چک می‌کرد- همان پراید که تا دیروز برایش جوک ساخته بودند و می‌گفتند «مرگ دست خداست پراید فقط وسیله است» چطور است که حالا همه صف کشیده‌اند و برایش سر و دست می‌شکنند- نمی‌خواهم بگویم که گوش و چشم بسته زندگی کنیم. ✅ بله می‌دانم که انسان یک است و حق دارد از خبر‌های دور و بر خود باخبر شود، اما به چه شکلی؟ به چه قیمتی؟ شما وقتی این خبر‌ها را می‌خوانید و این همه تفحص می‌کنید: ▪اولاً: آیا یک کیفیت در درون شما بیدار می‌شود یا نه؟ ▪ثانیاً: این توقف و درجا زدن در این نوع خبر‌ها و داده‌ها، چه کمکی به رشد ما می‌کند؟ ما خبر می‌خوانیم که آگاه شویم، اما آیا نوع خبر‌هایی که ما در شبانه‌روز می‌خوانیم چنین کیفیتی دارند؟ www.modiryar.com @modiryar
مدل مفهومی تأثیر رفتار سازمانی مثبت و ابعاد آن بر مزیت رقابتی به رفتارها، روابط، و فرایندهایی اشاره دارد که در سازمان به تقویت کارایی، ارضای نیازهای کارکنان، افزایش انگیزه، ایجاد همبستگی و افزایش بهره وری کمک می کند. اکثر مطالعات در زمینه رفتار سازمانی مثبت بر ارزش های مثبت، رفتارهای محیط کنشی مثبت، ارتباطات سازنده، و توانایی ارتباطات اثربخش درون سازمانی تمرکز دارند. www.modiryar.com @modiryar
اهداف و اساس رفتار سازمانی ✅ هر سازمانی که افراد تصمیم بگیرند در آن مشغول به کار شوند، بر روی افکار، احساسات و اقداماتی که انجام می‌دهند، تأثیر می‌گذارد. این افکار، احساسات و اقدامات صورت گرفته، بر روی نیز اثر خواهد گذاشت. ✅ به بررسی مکانیزم حاکم بر این تعاملات می‌پردازد و به دنبال شناسایی و تقویت رفتارهای مفید برای بقا و اثربخشی سازمان است. 1⃣ افزایش رضایت شغلی 2⃣ گزینش افراد مناسب 3⃣ فرهنگ سازمانی بهتر 4⃣ رهبری و حل تعارضات 5⃣ درک بهتر کارمندان 6⃣ پرورش رهبرانی سودمند 7⃣ توسعه تیم‌های سازنده 8⃣ افزایش بهره‌وری ✅ این هشت هدف در رفتار سازمانی، نشان می‌دهد رفتار سازمانی در ارتباط با افراد داخل سازمان است این که چگونه این افراد با یکدیگر تعامل می‌کنند، سطح رضایت آن‌ها در چه حد است، چه میزان انگیزه دارند و یافتن راه‌هایی جهت افزایش بازدهی آن‌ها تا به حداکثر برسند. www.modiryar.com @modiryar
چطور می توان در مسیر شغلی خود پیشرفت کرد؟ ✅ در ابتدای ورود هر فرد به «سازمان» مراحل مختلفی جهت جذب و استخدام انجام می گردد. از جمله مصاحبه عمومی، مصاحبه تخصصی و همچنین آزمون‌های متناسب با مورد تقاضا. ✅ بسته به تشخیص جذب و استخدام، اشخاص ممکن است در یکی از 5 سطح خبرگی تعریف شده در سازمان قرار گیرند و یا با قرار گرفتن در سطح پایه، مشغول به کار شوند که در هر یک از این حالات براساس سیستم «مدیریت عملکرد» مسیر رشد خود را طی خواهند کرد. ✅ در سازمان با استفاده از 5 آیتم بررسی می‌گردد: 1⃣ اصول رفتار سازمانی 2⃣ ارزیابی عملکرد فردی 3⃣ ارزیابی عملکرد تیمی 4⃣ شایستگی های سازمانی 5⃣ پیشبرد نقشه استراتژیک www.modiryar.com @modiryar
ویژگی های شخصیتی ایموجی ها ▪هم اکنون ایموجی ها بخشی از ما هستند. با این حال، در پشت این نمادها چیزی فراتر از یک پیام ساده نهفته است. آن‌ها می توانند جزئیات شخصیت کاربر را فاش کنند. طبق مطالعات انجام شده توسط هلن وال و لیندا کای از دانشگاه اج هیل و استفانی مالون از دانشگاه کاتولیک استرالیا، ایموجی ها شبیه حرکات بدن هستند که ما در هنگام سخن گفتن از آن ها استفاده می کنیم. ▪این محققان بر این باورند درست همان‌طور که در یک مکالمه رو در رو، جزئیاتی مانند حرکات بدن، حالات چهره و لحن صدا را مشاهده می کنیم، در یک گفت وگوی دیجیتالی هم ایموجی ها همان عملکرد را انجام می دهند. آن‌ها به درک پیام و نهفته در پشت کلمات کمک می کنند. ▪ حرکات مجازی ما هستند و به ما کمک می کنند تا در ابراز عواطف، احساسات و حالات خود هیچ شکی باقی نگذاریم. بنابراین، آن‌ها به نوعی یک زبان مجازی غیرکلامی هستند. در خور ذکر است که طبق همین تحقیق استفاده زیاد از بعضی ایموجی‌ها، حاوی نکاتی درباره ویژگی‌های شخصیتی‌ افراد است. ✅ تفاوت ایموجی و شکلک ▪در سال ۱۹۸۰ اولین شکلک را ، استاد علوم رایانه در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا ایجاد کرد. او اولین بار در یک انجمن اینترنتی، یک پرانتز و دو نقطه را وارد کرد تا افراد بتوانند موضوعات جدی را از موارد شوخی تشخیص دهند. اما برخلاف شکلک ها، ایموجی ها نه تنها شامل تصاویر چهره انسان هستند بلکه شامل چهره حیوانات و تصاویر دیگر هم می شوند. www.modiryar.com @modiryar
فرایند کارآفرینی 🟢 و دو شرط موفقیت در کسب و کار است. موفقیت شما نسبت مستقیمی با شناخت شما از مردم و نیازهای آنها دارد (شناخت نیاز و شناخت افرادی که نیاز دارند). 🟢 شناخت مردم، خودتان،خانواده تان، دوستانتان، مشتری تان و هرکس که در زندگی شما دارد، هسته اصلی موفقیت در زندگی و کار است. 🟢 چون این موارد بازار شما را شکل می‌دهند قبل از آن نیز باید خوبی نسبت به خود داشت و ویژگی و قابلیت های خود را شناخت. در واقع شما و قابلیت هایتان هستید که به راه حل می‌رسید. www.modiryar.com @modiryar
مهارت نه گفتن ✅ بسیاری از ما، به دنبال یادگیری نرفته‌ایم، چون واقعاً نمی‌دانیم داشتن این مهارت، تا چه اندازه پراهمیت است و در موفقیت‌ها و شکست‌هایمان نقش ایفا می‌کند. ✅ ما با درخواست‌های متعددی روبرو می‌شویم. درخواست‌های کوچک و بزرگی که هرکدام فرصتی را برایمان فراهم می‌کنند و یا فرصتی را از ما می‌گیرند. ✅ باید بتوانیم این دو شرایط را از یکدیگر تشخیص دهیم و آن زمان که لازم است به درخواست دیگران نه بگوییم‌. برای اینکه بتوانیم در زمان لازم به دیگران نه بگوییم به قدرت نیاز داریم. www.modiryar.com @modiryar
مدل اهداف استراتژیک کسب و کار چشم اندازهایی برای کسب و کار شما هستند که نتایج کمی یا کیفی دارند. این بدان معناست که دستیابی به هدف باید چیزی باشد که بتوانید با استفاده از داده‌هایی مانند افزایش اعداد، ارقام مالی یا نرخ بهره وری بهبود یافته اندازه گیری و پیگیری کنید. ✅ اهداف استراتژیک، اهداف بلند مدت و "تصویر بزرگ" برای یک تجارت است، نه یک تاکتیک کوتاه مدت که به یک مشکل یا فعلی بپردازد. استراتژی ‌ها به کسب‌ و کار کمک می‌کنند تا نحوه عملکرد خود را بهبود بخشد و اهداف جدیدی را تعیین کند. ✅ این به کسب و کار شما کمک می‌کند که تیم شما به طور منسجم در مسیر درست حرکت کند. اهداف راهی عالی برای انجام این کار هستند. برای اینکه اهداف موثر واقع شوند، باید قابل اندازه گیری باشند. نکته مهم فقط ایجاد اهداف نیست، بلکه ایجاد هدف استراتژیک است که به شما در انجام کلی شرکت کمک می‌کند. www.modiryar.com @modiryar