eitaa logo
Modiryar | مدیریار
214 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
✍ چرا روابط عمومی در کسب و کارها اهمیت دارد؟ #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiry
چرا روابط عمومی در کسب وکارها اهمیت دارد؟ تاثیرات گسترده ای در راستای حفظ و ارتقاء برندها دارند. در زیر به ۴ مورد از مهم‌ترین دلایل اهمیت PR اشاره می‌کنیم: 1⃣ روابط عمومی، اعتبار برند را افزایش می‌دهد ✅ در هر صنعتی، در تعیین موفقیت یک کسب وکار نقش مهمی ایفا می‌کند و بدون اعتماد، فروش در کسب وکار اتفاق نمی‎‎افتد. ✅ برای پر کردن بین یک کسب و کار و مشتریان، شرکت‌ها می‌توانند فردی را در حوزه روابط عمومی استخدام کنند. ✅ Public Relations، در راستای افزایش اعتبار برند و بهبود شهرت کسب وکار، اقدامات خلاقانه‌ای متناسب با آن صنعت انجام می‌دهند. 2⃣ روابط عمومی، تعداد سرنخ‌های فروش و میزان سودآوری را افزایش می‌دهد بدون بازاریابی کامل نیست. شرکتی که شهرت خود را از طریق طیف وسیعی از روش‌های روابط عمومی افزایش می‌دهد، احتمال اینکه مشتریان بالقوه با آن کسب وکار به راحتی آشنا شوند، افزایش پیدا می‌کند. ✅ بطور کلی، تعداد زیادی از عمدتاً از طریق رسانه‌ها یا داستان‌هایی که از کسب وکار و در بین مردم رد و بدل می‌شود، با برندها آشنا می‌شوند. هرچقدر تعداد کسانی که با یک برند آشنا می‌شوند؛ افزایش یابد، شانس پیدا شدن سرنخ‌های فروش و در نتیجه افزایش سودآوری آن کسب وکار بیشتر خواهد شد. ✅ از طرفی، افزایش سرنخ‌های ، منجر به این می‌شود افراد بیشتری در سازمان درگیر پیگیری و تبدیل آنها به مشتریان نهایی شوند. با این روند افزایشی، کسب و کارها برای اینکه کار کارکنان با یکدیگر مختل نشوند و هر فرد، به خوبی بداند چه وظیفه ای دارد و به چه کسی باید گزارش دهد، ✅ باید فرآیندهای کسب وکار را در دستور کار خود قرار دهند. از طرفی مدیر نیز باید بتواند با تمرکز کافی علاوه بر فیلتر کردن سرنخ‌های فروش و انتخاب بهترین گزینه‌های موجود، کارهای روتین را به بهترین شکل در سازمان مدیریت کند. 3⃣ روابط عمومی طرز فکر مردم در مورد یک کسب و کار را تغییر می‌دهد ✅ فضاهای به افراد این امکان را داده تا در مورد کسب وکارهای مختلف، درست یا نادرست، اظهار نظر کنند؛ بدون آنکه این کسب وکارها بدانند که چه چیزی در مورد آنها گفته می‌شود یا بتوانند آنها را تایید را رد کنند. ✅ یکی از کارکردهای اصلی کمپین‌های PR، ترمیم تصویر برندهایی است که از این طریق، به آنها لطمه وارد شده است. این کمپین‌ها، آگاهی عموم نسبت به برند یا Brand Awareness را افزایش می‌دهند و در عین حال، تصویر مثبتی از کسب وکار را در ذهن ایجاد می‌کنند. 4⃣ روابط عمومی، حضور آنلاین افراد در رسانه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد ✅ امروزه همه در دنیا به صورت به هم متصل هستند و Public Relations به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ضمن ایجاد حضور آنلاین قوی، فعالیت موثر خود را برای مخاطبان هدف، قابل مشاهده کند. ✅ متخصصان PR، کسب‌وکارها را جهت فعالیت راهنمایی می‌کنند تا در مواقع لازم، نسبت به تولید محتوا در مورد برند یا واکنش نشان دادن نسبت به اخبار ، اقدامات لازم را انجام دهند. ✅ همچنین این افراد می‌توانند بهترین و تأثیرگذاران کانال‌ها را برای شرکت به افراد مناسب شناسایی کنند و می‌توانند از تجربیات و ارتباطات صنعتی خود برای به حداکثر رساندن اثربخشی استفاده کنند. www.modiryar.com @modiryar
همه چیز به خودت بستگی دارد ✅ نمی دانم این جمله ی مشهور که به ضرب المثل تبدیل شده است را شنیده اید یا نه: «آبجوشی که سیب زمینی را نرم می کند تخم مرغ را سفت می کند؛ همه چیز به خودت بستگی دارد». این یک مثالی است برای فرزند آدم که به خودش بیاید و سعی کند در برابر همه ی ناکامی ها، مشکلات، مسائل و چالش های پیش رو و قطعی که در زندگی همه ی انسان ها وجود دارد از خود و قابلیت رشد، ارتقا، تغییر و انطباق سازی نشان دهد. ✅ گاهی فراموش می کنیم که این انسان با همه ی ضعف ها و کاستی هایی که دارد بازهم می تواند از روح بزرگ و صلاحیت روان برای حل چالش های پیش روی خود در زندگی برخوردار باشد به شرط آن که حواسش به کار خودش باشد، از تلاش و کوشش مضاعف دست برندارد، هرگز نشود و برای دیگران بدی نخواهد. فکر کنید همه ی آدم های دنیا سرشان به کار خودشان بود و از روی حسادت یا رقابت های ناسالم سعی در تخریب دیگران و یا به یغما بردن صلاحیت های دیگران را نداشتند چه اتفاق مبارکی بود و چه پیشرفت های وسیعی برای همه ی ما رخ می داد. ✅ این جمله واقعیت است که: «هر چه تلاش کنی دیگران را خراب کنی همان قدر وقت کم داری خودت را آباد کنی» و چه بسیار پیشرفت ها و قابلیت های خویش را به راحتی از دست داده ایم به خاطر این که بر خویشتن تمرکز نداشته ایم. پس وقت آن رسیده است که حواسمان به خودمان باشد و سرمان را از زندگی این و آن و نعمات و کاستی هایی که آن ها دارند برداریم تا بتوانیم عیب ها و ضعف های خود را شناسایی کنیم و نسبت به رفع آن ها اقدام نماییم. علیه السلام می فرمایند: ✅ «اى مردم، خوشا كسى كه پرداختن به عيب خود او را از عيب ديگر مردم بازمى دارد و خوشا كسى كه در خانه اش بماند و روزى خود بخورد و به طاعت پروردگارش مشغول باشد و بر گناهان خود بگريد. چنين كسى، هم به كار خود پرداخته و هم مردم از او آسوده اند.» برای تحقق این مهم باید قبل از هر چیز کنترل جدی و همه جانبه بر خود، رفتار، افکار، و گفتارمان داشته باشیم. همچنین در حدیث دیگری منسوب به حضرت علیه السلام این گونه نقل شده است که: ✅ «در تنهایی مراقب افکارت در مواظب رفتارت و در جامعه مراقب گفتارت باش». بدون شک اگر این موارد و توصیه ها مورد توجه ویژه ی ما قرار گیرد و در زندگی فردی و اجتماعی خویش بدان وفادار باشیم ضمن این که بسیاری از چالش ها و مشکلات پیش رو از میان برداشته خواهد شد همگان نسبت به خودسازی و توسعه ی فردی اقدام می کنند که این امر زمینه ی مناسبی برای سلامت روحی در جامعه فراهم می سازد. ✅ این که می گویند: «آدمی را آدمیت لازم است» در واقع تفسیری این چنین دارد که هر بنده ای از بندگان خدا باید برای تحقق جایگاه والای خود در خلقت فکر و باور خود را کامل نماید و نهایت تلاش و اهتمام خویش را به کار گیرد تا نقش خود را برای خلق جهانی بهتر و زیباتر به بهترین شکل ایفا نماید. بدون شک در زندگی همه ی ما نقش بسیار مهمی دارد اما نباید فراموش کنیم که بیشتر از هر چیزی و هر کسی این خود ما هستیم که می توانیم (و باید بتوانیم) اوضاع را برای خویش بهتر کنیم و رفتار مناسبی از خودمان در جامعه به تصویر بکشیم. ✅ به شرط این که دچار «خطای خودخدمتی» نشویم که همه ی کامیابی ها و را به خودمان نسبت دهیم و همه ی ناکامی ها و زشتی ها را منسوب به دیگران و محیط پیرامون بدانیم و این جمله را مکرر با خودمان تکرار کنیم که: «همه چیز به خودت بستگی دارد» 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه 31 خردادماه 1403، شماره شماره 1014 www.modiryar.com @modiryar
روابط عمومی در بازاریابی _عمومی (public relation) بخشی از استراتژی کلی بازاریابی ها است. تعریف روابط عمومی در بازاریابی شامل تمام جنبه هایی است که ممکن است بر نظر دیگران درباره تجارت شما تأثیر بگذارد و در کنار وب سایت، تصویر نام تجاری شما و کمپین های بازاریابی شما قرار دارد. ✅ و بازاریابی از طریق ایمیل نیز مهم است، اما تأیید شخص ثالث، به عبارت دیگر، آنچه شخص ثالث مورد اعتماد در مورد شما می گوید، به اندازه همه این موارد ارزشمند است. کارشناسان به شما می گویند که نظرات شخص ثالث مثبت سه برابر موثرتر از تبلیغات توسط مشتریان برند است. ✅ درست همان طور که یک مزیت جانبی نیز زیرکانه مدیریت می شود، از نظر تبلیغاتی صرفاً مقرون به صرفه تر از تبلیغات ساده است. روابط عمومی چگونه کار می کند؟ سه مؤلفه اصلی برای تعریف روابط عمومی در بازاریابی وجود دارد: ◾توزیع خبر های مطبوعاتی موثر و خبرساز، برای جلب روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و رسانه ها برای ایجاد پوشش ◾پاسخ به درخواست روزنامه نگاران برای سخنگویان، نظرات و مطالعات موردی، ارائه مثال هایی از زندگی واقعی برای جالب جلوه دادن مطالب آن ها. ◾درگیر شدن با گفت و گو ها در رسانه های اجتماعی ، چه از طریق توییتر، LinkedIn، فیس بوک یا اینستاگرام، یا صرفاً با ارسال یک وبلاگ. www.modiryar.com @modiryar
هفت اصل سیستم مدیریت کیفیت www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ هفت اصل سیستم مدیریت کیفیت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
هفت اصل سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 بر اساس هفت اصل ساخته شده است که هر یک از کانون های اساسی برای QMS یک سیستم است. این هفت اصل عبارتند از: 1⃣ : اگر می خواهید محصولات و خدماتی را تأمین کنید که نیازهای مشتری را برآورده می کند، ابتدا باید بر روی این نیازها متمرکز شوید. این مشتری مداری پایه بهبود رضایت مشتری است. 2⃣ : برای موفقیت QMS، مدیریت عالی نیاز به تأمین منابع و بررسی کافی مداوم سیستم دارد. رهبری آگاه و با تدبیر از اصول بنیادین سیستم مدیریت کیفیت تعریف می شود. 3⃣ : افرادی که در سازمان شما کار می کنند مهمترین دارایی سازمان هستند و دانش و تجربه آن ها باید در QMS درک شود. 4⃣ : فرآیند هر فعالیتی است که ورودی می گیرد و خروجی ایجاد می کند. این ورودی ها و خروجی ها همیشه فیزیکی نیستند. برخی از آن ها اطلاعات یا انرژی هستند. هر کاری که ما در یک سازمان انجام می دهیم یک فرآیند است و وقتی می فهمیم که ورودی های یک فرآیند از یک فرآیند متفاوت ناشی می شود، یک سیستم ایجاد می شود و در این تعاملات است که باید مراقبت های ویژه ای داشته باشیم. 5⃣ : یک شرکت تنها با تداوم فعالیت در گذر زمان زنده خواهد ماند؛ بنابراین QMS باید در یافتن راه هایی برای انجام بهتر کارها متمرکز شود. اگر از نحوه کارکرد واقعی یک فرآیند اطلاع نداشته باشیم، مدیریت صحیح را نمی توان انجام داد. 6⃣ : با تصمیم گیری مبتنی بر شواهد می توانیم QMS را بهتر مدیریت و بهبود دهیم. تصمیمات صحیح و به هنگام کیفیت تولید و ارائه خدمت را به شدت افزایش می دهد. 7⃣ : برای ایجاد این نتیجه، ما باید رابطه بین خود و تامین کنندگان را مدیریت کنیم. گاهی اوقات تنها راه بهبود محصولات و خدمات ما این است که تأمین کنندگان محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند. www.modiryar.com @modiryar
شیوه صحیح ارگونومی کار با رایانه ✅ معمولاً با شنیدن واژه ، به یاد ارگونومی صندلی و یا ارگونومی در محیط کار می‌افتیم. البته ارگونومی کار با کامپیوتر و موبایل هم به یکی از دغدغه‌های بسیاری از ما تبدیل شده است. ✅ ویژگی مشترک همه مثال های فوق از کاربرد این است که احساس می‌کنیم ارگونومی دانشی است که مراقب است به ماهیچه‌ها و استخوان‌های ما فشار نیاید! ✅ واژه ارگونومی گاهي اوقات تحت عنوان “فاكتورهاي انساني” نيز شناخته ميشود. درك در محيط كار، حوادث و بيماريهاي ناشي از كار را كاهش و با تطبيق كار با كارگر، بهره وري را افزايش ميدهد. www.modiryar.com @modiryar
✍ قوانین رفتاری و مدیریتی معروف جهان ◾هر چی بشتر از یک اتفاق بترسی احتمال وقوعش بیشتر می شود ✅ ◾اگر بتوانی مشکلت را واضح بنویسی تقریباً نصف آن را حل کردی ✅ ◾اگر دانش و هوش را در اولویت قرار دهی پول هم خلق خواهد شد ✅ ◾وقتی کاری را قبول کردی پیدا کردن بهترین روش مسئولیت توست ✅ ◾اگر مجبور نیستی در مورد چیزی تصمیم بگیری پس تصمیم نگیر ✅ ◾تنها 20 درصد از فعالیت های شما 80 درصد نتایج را رقم می زند ✅ ◾هرکاری به اندازه زمانی که برای آن تخصیص دادی طول می کشد ✅ ◾هیچ چیزی تا زمانی که در مقام مقایسه قرار نگیرد خوب یا بد نیست ✅ ◾هر چیزی مخالفی دارد و همین مخالفت ها سبب فهم زندگی می شود ✅ ◾هیچ چیزی همیشگی نیست پس تا هست بهترین استفاده را ببرید ✅ ◾هر چقدر شلوغی بازهم هفته ای 5 ساعت صرف یادگیری و تمرین کن ✅ ◾هیچ چیز ارزشمندی یک شبه ایجاد نمی شود پله پله قدم بردارید www.modiryar.com @modiryar
مدل مراحل آموزش در کسب و کارهای نوپا(استارتاپ) ✅ بر اساس مدل BSC سنگ زیرین شرکت ها رشد و یادگیری است.این موضوع در کسب و کارهای نوپا نیز قابل تصور است.لذا تدریس مباحث استارتاپی اگر بر اساس فرایندهای پلکانی و هدفمند انجام نشود،آموزش گیرنده در کلاف سردرگمی از موضوعات مختلف و غیر یکپارچه گرفتار شده و نهایتاً متوجه نخواهد شد اگر تصمیم به راه اندازی کسب و کاری نوپا داشته باشد چه باید بکند و چه مراحلی را می بایست سپری کند. ✅ موضوعات مختلفی در اکوسیستم استارتاپی کشور در حال است و خوشبختانه مدرسین توانمندی نیز مشغول ارائه این آموزش ها هستند ولی شوربختانه،نقش و جایگاه این آموزش ها در اغلب موارد برای دانشپذیر مشخص نیست و قطعا این روش استارتاپ سازی و توسعه فضای کسب و کارهای نوین نه تنها موثر نخواهد بود بلکه موجب چولگی ناخواسته ای در ادراکات پرانرژی و توانمند خواهد شد. ✅ در این تصویر، من را به صورت کاملاً خلاصه بیان کرده ام. مدل فوق واقعیتی است که در بیش از ۵۰ کشور دنیا به صورت سالانه بکار گرفته می شود و آرامش خاطر ویژه ای را به هنگام کسب مهارت های دانشی و عملیاتی، در آموزش پذیران ایجاد می کند. www.modiryar.com @modiryar
تمایز سیستم تفکر با افکار یک فرآیند ذهنی یا شناختی است که در جهت استدلال، تصمیم‌گیری، مفهوم‌سازی، حل مسئله، ادراک، یادگیری و خلاقیت از آن بهره‌مند می‌شویم. تفکر، فرایندی پنهانی است زیرا افکار ما و فرایندهای مربوط به تشکیل آن‌ها قابل‌مشاهده نیستند. ✅ با استفاده از نمادهای ذهنی و بازنمایی عمل می‌کند. مغز ما اطلاعاتی را که دریافت می‌کند با روش‌های مختلفی به افکار تبدیل می‌کند، که این روش‌ها را می‌توان به عنوان انواع تفکر درک کرد. www.modiryar.com @modiryar
✍ عوامل مؤثر بر گوش دادن ✅ تلاشی است آگاهانه برای شنیدن، نه‌فقط کلمات طرف مقابل بلکه مهم‌تر از آن شنیدن تمام پیامی که تبادل می‌شود. برای رسیدن به این هدف باید به‌طرف مقابل با دقت زیادی توجه کنید. شما نمی‌توانید به خود اجازه دهید که حواستان با هر چیز دیگری که ممکن است در اطرافتان اتفاق بیفتد یا با طرح یک استدلال مقابله‌ای پرت شود. ✅ اغلب ما موثر را بلد نیستیم. یک مثال بارز برای این مورد وجود دارد؛ مثلا فرض کنید درون کلاس هستید. در چند دقیقه اول بسیار متمرکز و همپای استاد جلو می‌روید اما رفته رفته از تمرکز شما کاسته می‌شود و در کوچه پس‌کوجه‌های خیال و رویا، اتفاقات گذشته و آرزوهای آینده سیر می‌کنید. استاد همواره در حال درس دادن است اما شما فقط می‌شنوید. به نظر شما چنین شنیداری چقدر سودمند خواهد بود؟ www.modiryar.com @modiryar
آفت های کار تیمی ✅ مفهوم در حقیقت آن قدر ساده است که اغلب مردم فهم آن را بسیار عادی می پندارند و همین مسئله که آنها با این فرض ، کار تیمی انجام میدهند مشکل ساز است چراکه آنها در اصل کار گروهی انجام می دهند . به طور معمول هرکس تجربه حضور در یک جلسه و ایفای نقش در آن و یا مواجهه با یک گروه جدید از همکاران و انجام کار جمعی را داشته است اما اینها صرفا مثال هایی از گروه های کاری اند. ✅ یک به تعداد کمی از افراد گفته می شود که دارای مهارت های تکمیل کننده یکدیگر بوده و دارای مقاصد ، اهداف و رویکردی مشترکند که بر مبنای آن ها بهم پیوند میخورند و به یکدیگر تکیه میکنند یا به بیانی دیگر تیم به یک گروه کاری گفته میشود که تمامی شرایط یک تیم واقعی را داراست و اعضای آن کاملا به شکوفایی و موفقیت یکدیگر متعهد هستند.اعضای تیم به هم وابسته اند و این بدین معنی است که عدم فعالیت یک عضو از تیم باعث عدم انجام کار تیمی میشود. ✅ در واقع کار آنها اثر متقابل بر یکدیگر دارد اما به عکس، گروه های کاری، گروهی از افراد هستند که با یکدیگر کار می کنند و از راهنمایی یک نفر بهره می برند کار شخصی در انها بیشتر نمود دارد. مهم ترین آفت های عبارتند از: ◾نبود اعتماد ◾ترس از برخورد ◾نبود تعهد تیمی ◾پرهیز از مسئولیت پذیری ◾بی توجهی به نتیجه کار و اهداف www.modiryar.com @modiryar
تفاوت تیم و گروه ✅ یک گروه تعدادی از افراد هستند که به دلایلی یک واحد را تشکیل می‌دهند که با هم کار می کنند، با یکدیگر تعامل دارند، به یکدیگر وابسته هستند و با تلاش‌های هماهنگ باید به اهداف یا نتایج خاصی دست پیدا کنند. گروه‌های رسمی گروه‌هایی هستند که توسط سازمان ایجاد می‌شوند و دارای وظایف کاری تعیین‌شده و وظایف ریشه‌ای هستند و رفتار چنین گروه‌هایی در جهت دستیابی به است. ✅ به عنوان گروهی از افراد تعریف می شود که وظایف متقابلی را انجام می‌دهند تا با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک که نیاز به تکمیل دارد کار کنند یا در جهت انجام یک ماموریت مشترک یا هدف خاص تلاش کنند. هر تیم متشکل از مجموع اجزای خود است، به این معنی که برای رسیدن به نتیجه به یکدیگر تکیه می‌کنند. ✅ در یک ، اعضای گروه از یکدیگر مستقل هستند و فردی دارند. از سوی دیگر در یک تیم، اعضای تیم مسئولیت پذیری متقابل دارند و برای حل مشکلات از نزدیک با هم همکاری می کنند. این پویایی‌ها نحوه انجام وظایف و همکاری کلی را نشان می‌دهد. ✅ مجموعه‌ای از افراد است که تلاش‌های خود را هماهنگ می‌کنند، در حالی که یک تیم گروهی از افرادی است که هدف مشترکی دارند. در حالی که این دو مشابه هستند، اما زمانی که صحبت از تصمیم گیری و به میان می آید، متفاوت هستند. www.modiryar.com @modiryar