eitaa logo
مفلحون
764 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 کمال مقصود 🔸 حركت نمی ‌تواند دائمی باشد که چیزی دائماً بگردد؛ زیرا حركت، است و اگر یك شیء دائماً بگردد این معنایش بی ‌هدف بودن است، لذا حركت با ابدیت سازگار نیست و حتماً دارِ مَمرّ و دار فرار باید به منتهی بشود؛ اما این منافات ندارد كه انسان دارای كمالات نامتناهی باشد، البته این ‌چنین نیست كه هر انسانی لایق كمالات نامتناهی طولی باشد، برای اینكه افراد همه از خدایند و همه به سوی خدا می ‌روند، اما هر كه از هر جا آمده است به معادل آنجا می ‌رود؛ مثل اینكه این ابرها كه باران را به همراه دارند اینها همه از دریا برخاستند و همه اینها حامل باران ‌اند و همه این باران‌ ها دوباره به دریا برمی‌ گردند، اما آن ابرهای كم ‌باران فقط نهر تشكیل می ‌دهند که این نهر به اوایل دریا می ‌رسد، ولی آن ابرهای پرباران كه سیل ‌آورند، این سیل, خروشان می‌ شود تا به وسط‌ های دریا برسد. این دو آب از دریا برخاستند هر دو هم به دریا برمی‌ گردند اما یكی سیل است و یكی نهر عادی. 🔸 همه از خدایند و همه به سوی خدا برمی ‌گردند، اما آن‌كه «أول ما صدر مِن الله» است، در قوس صعود به ﴿دَنَا فَتَدَلَّی﴾ می ‌رسد و آنها كه از مراحل نازل پدید آمدند به مراحل نازل می ‌رسند؛ منتها دارالقرار اینها ابدی است. معنای ابدیت این نیست كه حركت ابدی باشد معنایش این است كه كمال, ابدی است و اینها ثابت ‌اند نه ساكن. 📚 سوره مبارکه روم جلسه 10 تاریخ: 1391/11/16 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 کمال مقصود 🔸 حركت نمی ‌تواند دائمی باشد که چیزی دائماً بگردد؛ زیرا حركت، است و اگر یك شیء دائماً بگردد این معنایش بی ‌هدف بودن است، لذا حركت با ابدیت سازگار نیست و حتماً دارِ مَمرّ و دار فرار باید به منتهی بشود؛ اما این منافات ندارد كه انسان دارای كمالات نامتناهی باشد، البته این ‌چنین نیست كه هر انسانی لایق كمالات نامتناهی طولی باشد، برای اینكه افراد همه از خدایند و همه به سوی خدا می ‌روند، اما هر كه از هر جا آمده است به معادل آنجا می ‌رود؛ مثل اینكه این ابرها كه باران را به همراه دارند اینها همه از دریا برخاستند و همه اینها حامل باران ‌اند و همه این باران‌ ها دوباره به دریا برمی‌ گردند، اما آن ابرهای كم ‌باران فقط نهر تشكیل می ‌دهند که این نهر به اوایل دریا می ‌رسد، ولی آن ابرهای پرباران كه سیل ‌آورند، این سیل, خروشان می‌ شود تا به وسط‌ های دریا برسد. این دو آب از دریا برخاستند هر دو هم به دریا برمی‌ گردند اما یكی سیل است و یكی نهر عادی. 🔸 همه از خدایند و همه به سوی خدا برمی ‌گردند، اما آن‌كه «أول ما صدر مِن الله» است، در قوس صعود به ﴿دَنَا فَتَدَلَّی﴾ می ‌رسد و آنها كه از مراحل نازل پدید آمدند به مراحل نازل می ‌رسند؛ منتها اینها ابدی است. معنای ابدیت این نیست كه حركت ابدی باشد معنایش این است كه كمال, ابدی است و اینها ثابت ‌اند نه ساكن. 📚 سوره مبارکه روم جلسه 10 تاریخ: 1391/11/16 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 کمال مقصود 🔸 حركت نمی ‌تواند دائمی باشد که چیزی دائماً بگردد؛ زیرا حركت، است و اگر یك شیء دائماً بگردد این معنایش بی ‌هدف بودن است، لذا حركت با ابدیت سازگار نیست و حتماً دارِ مَمرّ و دار فرار باید به منتهی بشود؛ اما این منافات ندارد كه انسان دارای كمالات نامتناهی باشد، البته این ‌چنین نیست كه هر انسانی لایق كمالات نامتناهی طولی باشد، برای اینكه افراد همه از خدایند و همه به سوی خدا می ‌روند، اما هر كه از هر جا آمده است به معادل آنجا می ‌رود؛ مثل اینكه این ابرها كه باران را به همراه دارند اینها همه از دریا برخاستند و همه اینها حامل باران ‌اند و همه این باران‌ ها دوباره به دریا برمی‌ گردند، اما آن ابرهای كم ‌باران فقط نهر تشكیل می ‌دهند که این نهر به اوایل دریا می ‌رسد، ولی آن ابرهای پرباران كه سیل ‌آورند، این سیل, خروشان می‌ شود تا به وسط‌ های دریا برسد. این دو آب از دریا برخاستند هر دو هم به دریا برمی‌ گردند اما یكی سیل است و یكی نهر عادی. 🔸 همه از خدایند و همه به سوی خدا برمی ‌گردند، اما آن‌كه «أول ما صدر مِن الله» است، در قوس صعود به ﴿دَنَا فَتَدَلَّی﴾ می ‌رسد و آنها كه از مراحل نازل پدید آمدند به مراحل نازل می ‌رسند؛ منتها اینها ابدی است. معنای ابدیت این نیست كه حركت ابدی باشد معنایش این است كه كمال, ابدی است و اینها ثابت ‌اند نه ساكن. 📚 سوره مبارکه روم جلسه 10 تاریخ: 1391/11/16 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 فرصت بازگشت محدود است؛ دستور خداوند رو کردن به دین "قیم" است. توصيف دين به "قيم" با توجه به اينكه قيم به معنى ثابت و برپادارنده است. در حـقـيـقـت اشـاره بـه دليـل ايـن تـوجه مستمر به دين است، يعنى چون آئين اسلام آئينى است ثابت و مستقيم ، و برپادارنده نظام زندگى مادى و معنوى مردم. اما فرصت بازگشت همیشگی نیست. محدود است. چون روزی خواهد آمد كه هيچكس قدرت ندارد آن روز را از خدا بازگرداند و بـرنـامه الهى را تعطيل كند. اینجا اشاره به قیامت است‌، اما از دیگر عوامل محدود کننده فرصت در زندگی نباید غافل شد، چون مرگ. حتی ظهور هم پایان فرصتی است برای گمراهان و منافقان در آخرالزمان. فرصتی که دوباره باز نخواهد گشت. 🔷 آیه روز: فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ الْقَيِّمِ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لَا مَرَدَّ لَهُ مِنَ اللَّهِ يَوْمَئِذٍ يَصَّدَّعُونَ (روم / آیه 43) 🔶 ترجمه: روي خود را به سوي آئين مستقيم و پايدار كن، پيش از آنكه روزي فرارسد كه هيچكس قدرت ندارد آن را از خدا بازگرداند، در آن روز مردم به گروه‏ هائي تقسيم مي‏شوند. 📅 جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ، 🌹تعجیل در فرج ولی عصر صلوات🌹 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 575 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 مصادیقی از رفتار بشردوستانه با اهل كتاب ... ادب نامه ‌نگاری به اهل كتاب: ابوبصیر گفت: از امام صادق (ع) پرسیدند: اگر كسی به فردی مجوسی یا یهودی یا نصرانی نیاز پیدا كند... و برای رفع نیاز ناچار باشد كه برایش نامه بنویسد آیا می‌ تواند در نامه نام كافر را مقدم بدارد و بر او سلام كند؟ امام صادق (ع) فرمود: روا نیست كه در ابتدای نامه نام آن كافر را بنویسی؛ ولی می‌ توانی در نامه ‌ات به وی سلام كنی، زیرا رسول خدا (ص) به كسرا و قیصر نامه می ‌نوشت.[1] البته چنان‌كه درباره مجوس خواهد آمد شرایط متفاوت ‌اند و در مواردی كه ناچار باشد جایز است.[2] مقصود از سلام كردن در این احادیث، تنها در نامه ‌نگاری است نه در لفظ و معاشرت كلامی. [1]. (الكافى، ج2، ص651). [2]. (الكافى، ج2، ص651). 📚 مفاتیح الحیات ص 312 و 313 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 ارکان اعتکاف 🔹 اعتکاف ، از مقولات نیایشی است که در فضا سازی بندگی و زمینه آوری اطاعت و کرنش در آستان الهی نقش اساسی و بیشتری دارد . مؤلّفه های عمده ای در هویت بخشی به اعتکاف حضور دارند؛ مانند زمان ، مکان ، قیام ، صیام ، اشتغال به قرآن و ذکر ، داشتن حالِ دعا و . . . ؛ امّا ، برون رفت از غفلت و نسیان و توجّه یافتن به خود و آنچه به عنوان هویت و جانمایه معتکف است؛ التفات به افتقار خود و بی نیاز و نهً بازسازی نفس و زدودن غبارهایی که غیر را بر جان انسانی نشانده و غیرت الهی را از جان دور ساخته است. 📚 بر بال اعتکاف ص14. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 محبوب نبی 🔸 فرمود تنها كسی است كه علی را در دوست داشته باشد: «اِنَّ السَّعیدَ کُلَّ السَّعیدِ حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلِیاً فی حَیاتِه وَ بَعدَ مَوتِه»... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🔹خودروی مناسب خانواده بسازید یا وارد کنید!📣🚙 ◀️خودرو های ارزان‌قیمت بازار ایران،‌ مناسب خانواده های بیش از دو فرزند نیستند. ◀️خودروهای بزرگ‌تر گران قیمت، نیز خارج از توان اقتصادی عموم مردم است! این در حالی است که شرکت های مختلف خودروسازی دنیا محصولات متنوعی را با قیمت های پایین عرضه کرده اند. ✅از مسئولین در خواست داریم که بنا به وظایف خویش در سیاست های جمعیتی کشور👇 1️⃣یا خودروی با ظرفیت و قیمت مناسب وارد کنند! 2️⃣و یا با دادن امتیازات، خودرو سازان را وادار یا مشتاق، به تولید محصولاتی مناسب خانواده، نمایند! کمپین زیر رو نشر بدید تا مطالبه ی بحق ما به گوش رسانه ها و تصمیم گیرندگان برسد!📣 👇 https://farsnews.ir/my/c/182051
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 سال‌ها می‌گذرد، منتظری برگردیم! پس مشخص شده ماییم که غیبت کردیم! 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 شکوه اعتکاف 🔸 اعتكاف، نتیجه مهمّی كه دارد آن است كه این رین‌ ها این غبارها این چرك ‌ها شستشو می ‌شود، وقتی شستشو شد انسان خالق خود را می ‌شناسد به مقداری كه مقدور اوست. اعتكاف فرصتی است که مجموعه چند عبادت است؛ ویژگی اعتكاف این است كه یك تلفیق مبارك و یک تلفیق با یمن و بركت است. 🔸 اینكه گفته شد: «بُنِی الإسلام علی خمس» که نماز است روزه است زكات است حج است ولایت است، بخش وسیعی از این مبانی پنج‌گانه را شما در می ‌بینید: نماز را كه می ‌بینید؛ روزه كه با آن جلال و شكوه وصف شده است و یكی از مبانی خمسه اسلام است تازه شرط اعتكاف است، این را می بینید؛ بخش وسیعی از اَعمالِ احرام حجّ و عمره که وصف مُحرمان حجّ و عمره است در اعتكاف هست، آثار حج را شما در اعتكاف می ‌بینید؛ آثار ولایت كه مشهودِ در اعتكاف است. یك عبادت تلفیقی مركب از نماز و روزه و حج و امثال اینها را می ‌بینید. آثار حج را می ‌بینید آثار عمره را می ‌بینید آثار صوم را می ‌بینید آثار نماز را می ‌بینید، این مجموعه به علاوه جمع‌بندی آثار مَشعر و منا را می ‌بینید. شما در جریان مشعر یك عبادت دارید و آن عبادت شبانه است, دیگر روز در مَشعر برنامه ندارید؛ شما در عرفات برنامه روزانه دارید، شب در عرفات برنامه ندارید، وقوف در عرفات واجب نیست؛ در بیتوته منا بالأخره شب بیتوته است نه روز, روز، ذبح و قربانی است نه شب؛ اما شما در اعتكاف، یك وحدت ملتئم ملفّق پیچیده شبانه‌ روزی دارید. 🔸 این‌چنین نیست كه شب ها فارغ باشید نظیر ماه مبارك رمضان، درست است انسان با فرا رسیدن مغرب افطار می ‌كند ولی همچنان معتكف است و همه محرّمات اعتكاف در شب هم حرام است، این نظیر صوم ماه مبارك رمضان نیست كه محرّمات برای روز باشد شب حلال باشد. این چه عبادت تلفیقی است؟! این سه شبانه‌ روز انسان مهمان چه كسی است؟ مهمان صاحب‌خانه ‌ای است كه این صاحب‌خانه فرمود اگر می‌خواهی به من نزدیك بشوی باید به فرشتگان من نزدیك بشوی. 📚 سخنرانی در جمع معتکفین حرم فاطمه معصومه (سلام الله علیها) تاریخ: 1391/03/04 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سرای مولا 🔹 بیان آیت الله العظمی جوادی آملی درباره شعر استاد شهریار : به جای «برو ای گدای مسکین، در خانه علی زن» باید می‌ گفت: «مرو ای گدای مسکین، تو در سرای مولا، که علی همیشه می زد در خانه گدا را»... . : 📚 سخنرانی در جمع طلاب و ائمه محترم جماعات تهران تاریخ: 1397/06/06 🆔https://eitaa.com/moflehoon
«نماز جعفر طیّار» با توجه به سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر به‌جا آوردن «نماز جعفر طیّار» در هر یک از روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب‌المرجب، کیفیت اقامه آن، تقدیم حضور می‌گردد. ‎ ‌‎ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 بیداری 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی: امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) ‏ناطق است و شناخت اهل بیت مقدور خیلی از ما نیست! ‏ 🔸 رسالت علماء خصوصاً در عصر ‏حاضر، احیای مراحل فراموش شده دین است.‏ اگر در جهان یک سلسله بی ادبی هایی ‏نسبت به قرآن و سایر معارف دین می شود، چون این افراد خواب هستند و شاید ‏الآن یکسری رویاهایی در عالم خواب داشته باشند؛ اما در عالم واقعیت دستشان ‏خالی است!‏ 🔸 دستور ائمه خصوصاً امیرالمؤمنین این است که ! آیا ‏زمان آن نرسیده که این سوال را پاسخ دهید که ما از کجاییم و به کجا می رویم؟!‏ 📚 آیین عمامه گذاری تاریخ: 1401/11/15 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 زبان نفهم ها؛ جالب است که شعیب پیامبر به خاطر سخنان حساب شده و رسا و دلنشين به عنوان خـطيب الانبياء لقب گرفته است، ولی قومش اولین ایرادی که از او می گیرند، این است که ما نمی فهمیم که تو چه می گویی! بخشی از این موضع آنها قطعا ناشی از لجاجت آنها بود و بخشی دیگر محصول گمراهی شان. اینکه بارها گفته شده است که گناه با انسان کاری می کند که حتی اگر بخواهد، نتواند سخن حق را درک کند و بپذیرد. این همان است که امام حسین علیه السلام به کوفیان فرمود که چون شکم هن از حرام پرشده است، به من گوش نمی دهید. بله، جرم اصلی قوم شعیب. حرام خواری بود. 🔷 آیه روز: قَالُوا يَا شُعَيْبُ مَا نَفْقَهُ كَثِيرًا مِمَّا تَقُولُ وَإِنَّا لَنَرَاكَ فِينَا ضَعِيفًا وَلَوْلَا رَهْطُكَ لَرَجَمْنَاكَ وَ مَا أَنْتَ عَلَيْنَا بِعَزِيزٍ (هود / آیه 91) 🔶 ترجمه : گفتند اي شعيب! بسياري از آنچه را مي گوئي ما نمي‏فهميم، و ما تو را در ميان خود ضعيف مي‏يابيم، و اگر بخاطر احترام قبيله كوچكت نبود تو را سنگسار مي‏كرديم و تو در برابر ما قدرتي نداري 🗓 یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ز همه دست کشیدم که تو باشی همه‌ام... اللهم عجل لولیک الفرج ♥️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 رهزنان هدایت 🔸 عده زیادی جلوی تبلیغ اسلام را می ‌گیرند (یك) عده ‌ای جلوی تعلیم اسلام را می ‌گیرند (دو) عده ‌ای جلوی تزكیه اسلام را می ‌گیرند (سه)؛ كارهای ضدّ فرهنگی می ‌كنند چه در بخش چه در بخش چه در بخش که می‌خواهند دین را عاجز كنند. اینكه می ‌فرماید اینها معاجزند و درصدد عجز ما و رهبران الهی ‌اند، این روشن است كه در برابر خدا نیست كه بخواهند خدا را عاجز كنند، آخر او قدرت مطلقه است. فرمود: ﴿وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ﴾؛ ما هرگز كسی نیستیم كه ما دنبال بیفتیم یك عده جلو بزنند ﴿وَمَا هُمْ بِمُعْجِزِینَ﴾؛ اینها بخواهند كار ما را و ما را عاجز كنند این شدنی نیست. 🔸 تمام تلاش و كوشش‌ اینها این است كه ﴿وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ وَلاَ نَبِی إِلَّا إِذَا تَمَنَّی أَلْقَی الشَّیطَانُ فِی أُمْنِیتِهِ﴾ یعنی هر وقت پیامبران و انبیا (علیهم الصلاة و علیهم السلام) آمدند دارند تبلیغ و تعلیم و تزكیه می ‌كنند آنها می ‌كنند كه نمی‌ گذارند کارهای انبیای الهی, معصومین, اهل بیت (علیهم السلام) پیش برود؛ این را می ‌گویند: «معاجز». فرمود اینها در میدان تبلیغ و تعلیم و تزكیه فرهنگی ما یا جلوی مقتضی را می ‌گیرند یا مانع ایجاد می ‌كنند یا شبهه ایجاد می ‌كنند یا اغوا می ‌كنند و نمی ‌گذارند دین پیش برود، ولی ما بالأخره دین را پیش می ‌بریم. 📚 سوره مبارکه سبأ جلسه 2 تاریخ: 1392/03/08 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon