💠 جهاد و معرفت
🔸 هرچند مركّب عالِم بر خون شهید فزونی دارد: «یوزَنُ یوم القیامة مِدادُ العلماء و دَمُ الشهداء فیرجَحُ علیهم مِدادُ العلماء علی دَمِ الشهداء». رُجحان مداد عالم در این است كه هم در صحنه #جهاد_اصغر حضور دارد و هم در ساحت #جهاد_اكبر، زیرا با تبیین ضرورتِ دفاع، غرور طاغی مُستبرق نشین طرد می شود و با تحلیلِ ضرورتِ تهذیب، بوی ریایی كه از زاهد بوریانشین بر می آید، برطرف می گردد؛ لذا مسطور قلم چنین عالمِ با شهامتی كه شهادت خود را شاهد صدق خویش قرار می دهد مشمول سوگند: ﴿وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ﴾ خواهد بود.
🔸 جهاد در صحابت #اجتهاد و معرفت در معيتِ #شهادت، دو عنصر محوري ساختار روحاني شهيد است. اميد آنكه مِداد خالص و خونِ ناصح ضامنِ استحكامِ نظام مقدّس و استمرار آن تا ظهور حضرت مَهدي موجود موعود (عج) باشد.
#روز_روحانیت_و_دفاع_مقدس
#آیت_الله_جوادی_آملی
📚 پیام به مناسبت بزرگداشت شهدای روحانیت استان مازندران
تاریخ: اسفند 1382
🆔https://eitaa.com/moflehoon
5.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #زمزم_احکام
❓نحوه صحیح انجام غسل چگونه است؟
✔️ حجتالاسلام محمدی کارشناس احکام پاسخ میدهند.
#غسل
#احکام_غسل
#غسل_واجب
#امام_خمینی_رحمة_الله_علیه
🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
زمان:
حجم:
8.21M
📝 سلام بر تو ای خورشید خورشیدها...
صوت قرائت #دعای_عهد
قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور
سرعت مناسب برای قرائت روزانه
🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات
#شماره 591
#بخش_دوم
#تعامل_انسان_با_همنوعان
#فصل_سوم
#بیگانگان
1. موحّدان (اهل كتاب)
یهود و نصارا
🔸 برتری نصارا بر یهود و اولویت آنها در تعامل
خدا فرمود: بی گمان، سرسخت ترین مردم را در دشمنی با كسانی كه ایمان آورده اند یهودیان و مشركان خواهی یافت و نزدیك ترین مردم را در دوستی با آنان كه ایمان آورده اند كسانی خواهی یافت كه گفتند: ما مسیحی هستیم. این از آن روست كه برخی از آنان كشیشان و راهبان اند و بدان سبب است كه آنان در پذیرش حق تكبر نمی ورزند.[1]
[1]. ﴿لَتَجِدَنَّ اَشَدَّ النّاسِ عَداوةً لِلَّذینَ ءامَنُوا الیهودَ و الَّذینَ اَشرَكوا و لَتَجِدَنَّ اَقرَبَهُم مَوَدَّةً لِلَّذینَ ءامَنُوا الَّذینَ قالوا اِنّا نَصـٰرىٰ ذٰلِكَ بِاَنَّ مِنهُم قِسّیسینَ و رُهبانًا و اَنَّهُم لا یستَـكبِرون﴾ (سورهٴ مائده، آیهٴ 82).
#آیت_الله_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 319.
مرکز بین المللی نشر اسراء
🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم
📋 خزائن الهی؛ این روزها زیاد از کمبودها می شنویم. نفت ما تا فلان سال تمام می شود. منابع آبی زیر زمینی ما تا فلان زمان کفاف می دهد. دیگر روی هوای پاکیزه را نمی بینیم . منابع مالی ما برای رفع مشکل ازدواج و مسکن کافی نیست و .... این ها نتایج بررسی های علمی و تجربی و محاسبات اقتصادی است. کسی نمی تواند که بگوید این نتیجه گیری ها غلط است. همان طور که همه ما سطح قدرت خرید خود را محاسبه می کنیم و می دانیم که توان خرید چه چیزهایی را نداریم. اما تفاوتی باید وجود داشته باشد بین نگاه توحیدی و خدا محورانه با نگاه غیر توحیدی و آن همان جمله معروفی است که قدیمی تر ها می گفتند : "خدا بزرگ است." اعتقاد قطعی ما که منشأ قرآنی هم دارد همین است که جبران این کمبودها برای خدا هیچ کاری ندارد. خداوند قادر است. هر کاری را می تواند انجام دهد. در زندگی شخصی خود و یا افراد دیگر زیاد دیدیم که فراتر از حد تصور خود چیزهایی را به دست آوردند. در مشکلات کلان هم همین قاعده جاری است. خدا می تواند. این همان است که در آیه می فرماید که خزائن همه چیز (تأکید می کنیم همه چیز!) نزد خداوند است. توانائى بر ايجاد هر مقدار در هر زمان را دارد، ولى همه چيز اين عالم حساب دارد و ارزاق و روزي ها نيز به مقدار حساب شده اى از طرف خدا نازل مى گردد. این حساب و کتاب همان تقدیر الهی است که گفته می شود. یعنی دادن و ندادن های الهی حکمتی دارد. شاید حکمت آن امتحان بندگان باشد. شاید حکمت آن عذاب کردن افراد باشد، تا از مسیر خطایی که می روند به سوی خدا بازگردند. (مانند اغلب کمبودهای آخرالزمان) شاید حکمت در تنگنا قراردادن انسان مومن، این باشد که نعمت ها او را سر مست نکند و از خدا غافل نکند. شاید حکمت برخی نعمت دادن ها پاداش باشد، شاید استدراج فرد برای فراهم کردن موجبات عذاب بزرگ باشد و .... ممکن است یک اتفاق واحد بیفتد و برای یکی امتحان باشد، برای یکی عذاب باشد و برای دیگری خیر! واقعا دانستن حکمت این وقایع برای ما دشوار است. اما باید ایمان داشته باشیم که خدا می تواند. این ایمان که باشد، تکلیف خود را می دانیم. همان طور که در زندگی مادی تلاش می کنیم، در برقراری ارتباط با خدایی که می تواند همه مشکلات ریز و درشت ما را حل کند می کوشیم تا رحمتش را به خود جلب کنیم و نتیجه را به او وامی گذاریم. یعنی توکل می کنیم. وظیفه ما این است و چنین انسانی قطعا سعادتمند می شود و مشکلات برایش آسان!
🔷 آیه روز:
وَ إِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَ مَا نُنَزِّلُهُ إِلاَّ بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ (حجر / آیه 21)
🔶 ترجمه:
و خزائن همه چیز، تنها نزد ماست; ولى ما جز به اندازه معین آن را نازل نمى كنیم!
🗓 دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱
#توحید ، #عبادی ، #حاجت ، #رزق ، #تقدیر ، #قدر
🌼#هر_روز_یک_آیه🌼
🆔https://eitaa.com/moflehoon
porseman eteghadi 14011125.mp3
زمان:
حجم:
7.36M
💠 دانلود فایل کامل برنامه
#پرسمان_اعتقادي
🗓 25 بهمن ۱۴۰۱
🎙 حجت الاسلام رضا محمدی
🆔https://eitaa.com/moflehoon
porseman eteghadi 14011126.mp3
زمان:
حجم:
7.68M
💠 دانلود فایل کامل برنامه
#پرسمان_اعتقادي
🗓 26 بهمن ۱۴۰۱
🎙 حجت الاسلام رضا محمدی
🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
زمان:
حجم:
8.21M
📝 در بند بند دلم نام تو حک شده است...
اللهم عجل لولیک الفرج ♥️
صوت قرائت #دعای_عهد
قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور
سرعت مناسب برای قرائت روزانه
🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم
📋 انحصار عبودیت و هدایت برای خدا ؛ در این آیه که از قول حضرت ابراهیم علیه السلام نقل شده است، دلیل اینکه عبودیت و پذیرش هدایت فقط مربوط به خدا است، ذکر شده است. دلیل این است که خدا ما را آفریده است. پس بهتر از هرکسی ما را می شناسد. نکته امیدوار کننده هم این است که او هرگز ما را به حال خود رها نمی کند و هدایت او در تمام لحظات ما را در بر می گیرد. هدایت تشریعی و تکوینی. چه بفهمیم و چه نفهمیم، مومن باشیم ، تحت هدایت حداکثری او قرار می گیریم. چنین انسانی قطعا از پستی و بلندی های روزگار تاثیر نمی پذیرد و نمی هراسد!
🔷 آیه روز:
إِلاَّ الَّذي فَطَرَني فَإِنَّهُ سَيَهْدينِ (زخرف / آیه 27)
🔶 ترجمه:
مگر آن خدائى كه مرا آفريده كه او هدايتم خواهد كرد.
📅 سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱
#خلقت ، #هدایت ، #عبادی ،
🌼#هر_روز_یک_آیه🌼
🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 خارق حجب
🔸 دستوری که ذات اقدس الهی به مسلمان های صدر اسلام داد این بود که شما #ادب_جاهلی را باید کنار بگذارید و #ادب_الهی_و_اسلامی را به کار بند ید؛ وقتی خواستید خدمت حضرت مشرّف بشوید، از پشت پنجره و پشت اتاق، حضرت را صدا نزنید، پیامبر را ﴿مِنْ وَراءِ الْحُجُرات﴾ نخوانید از پشت حجره نخوانید، بلکه به حضور حضرت مشرف بشوید و درخواست ملاقات کنید. این ادبی است که از این آیات به دست می آید که شما ﴿مِنْ وَراءِ الْحُجُرات﴾ نخوانید، حضوراً بروید.
🔸 ولی برخی ها از تلاوت همین آیه می گویند وقتی خدای سبحان می فرماید ﴿مِنْ وَراءِ الْحُجُرات﴾ نخوانید، جلوتر بروید و حضوراً حضرت را بخوانید، معلوم می شود از ماورای حجاب معصیت و امثال معصیت هم نمی شود پیغمبر را صدا زد «من وراء الحجاب» نمی شود با پیامبر معامله کرد. یک انسان تبهکار، «من وراء الحجاب» دارد حرف می زند؛ این باید برود حضور حضرت، خب چه زمانی به حضور حضرت می رود؟ در صورتی که حجابِ گناه نداشته باشد. اگر #حجاب_گناه نداشت، آن وقت حضوراً زیارت می خواند می گوید «السلام علیک»؛ اما اگر «من وراء الحجاب» باشد چگونه می تواند بگوید «السلام علیک»؟! مخاطب او چه کسی است؟!
🔸 ماه پُربرکت #شعبان نشان می دهد که وجود مبارک حضرت یعنی #رسول_خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می تواند بسیاری از این #حجاب_ها_را_خرق_کند و همه جا خود را نشان بدهد؛ در این صلواتی که در هر روز ماه شعبان هنگام زوال خوانده می شود، در بخش پایانی این صلوات آمده است که خدایا! این ماه که ماه پیامبر است، او را شفیعِ مشفّع ما قرار بده و او را طریقِ مَهیع قرار بده!
#آیت_الله_جوادی_آملی
#جام_معرفت
📚 درس خارج فقه قرض – جلسه 19
تاریخ: 1394/02/30
🆔https://eitaa.com/moflehoon