eitaa logo
مفلحون
754 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان شناسی ۱۷۷ - استاد شجاعی، استاد پناهیان .mp3
10.39M
🔊 سلسله 📝 ۱۷۷ 👤 استاد 🌱 چرا باید نماز بخونَم؟ اگه نماز می‌تونست کسی رو از فحشا و منکرات حفظ کنه، این‌ همه نمازخوانِ خلافکار پس از کجا اومدن؟ من همینطور می‌شینم رو به روی خدا، باهاش حرف می‌زنم، بهتر از نمازِ خیلی‌هاست... 🆔https://eitaa.com/moflehoon
مردم وقتی حرف روحانیت را گوش می دهند که جهانی و انسانی حرف بزنند / حرف جهانی و انسانی آن است که مطابق با روزگار، زمان و زمانه باشد 🔹 امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) در ما را به معرفت از زمان و زمانه فرا خواند، یک؛ به عمل دعوت کرد، دو؛ با پذیرش دیگران به وحدت هدایت کرد، سه. زیر مجموعه این اصول سه ‌گانه هم مطالبی را گوشزد کرد؛ فرمود شما وارثان انبیا هستید باید عالم و آدم را بشناسید تا حرفی بزنید که همه گوش بدهند، وقتی حرف شما را گوش می ‌دهند که شما و حرف بزنید! وقتی حرفتان جهانی و انسانی است که مطابق با روزگار و زمان و زمانه باشد. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
05.mp3
9.02M
درباره آیه ۱۶ سوره اعلی استاد ملكی در این سوال پرسمان قرآنی به آیه ۱۶ سوره اعلی می پردازند و درباره عذاب الهی و انذار و ارسال رسل پاسخ می دهند. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
05.mp3
5M
فلسفه آفرینش و معرفت الله و قرب الهی استاد محمدی شاهرودی در این سوال پرسمان اعتقادی به فلسفه آفرینش می پردازند و درباره معرفت الله و قرب الهی پاسخ می دهند. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.mp3
12.25M
عقبه بن ابی معیط استاد جباری در این سوال پرسمان تاریخی به معرفی یكی از سران سركش بنی امیه به نام عقبه بن ابی معیط می پردازند. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 بی حضورت هر چه کردم، زندگی زیبا نشد یابن الحسن! آقا بیا... صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مواهب جنّت 🔸 در بهشت یک قسم نعمت‌ های آماده هست كه «نُزُل» نامیده می شود _ «نُزُل» یعنی آن چیزی كه وقتی مهمان آمد اوّلین بار نزد او حاضر می‌ كنند _ قسم دوم آن است که هر چه آرزو كنند و به ذهن اینها بیاید و بخواهند، برای اینها حاصل است كه فرمود: ﴿لَهُمْ ما یدَّعُونَ﴾؛ قسم سوم هم یك سلسله نعمت ‌هایی است كه نمونه آن در دنیا نیست (یك)؛ اصل آن به ذهن انسان هم نمی ‌رسد (دو); اگر چیزی به ذهن انسان نرسید آرزوی آن را هم نمی‌كند (سه)، زیرا حوزه آرزو و قلمرو اُمنیه به مقدار معرفت است. قسم سوم این است كه ﴿وَ لَدَینا مَزیدٌ﴾؛ یعنی بیش از آرزوهای اینها و بیش از اُمنیه اینها یك سلسله نعمت ‌هایی هست كه ما آنجا به اینها عطا می‌ كنیم و از این شفاف ‌تر و روشن ‌تر همان آیه ‌ای است كه فرمود: ﴿فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ﴾؛ هیچ‌ كس نمی ‌داند که در آنجا چه لذّتی هست ﴿فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ ما أُخْفِی لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْینٍ﴾. 🔸 بالاتر از همه كه آن نقطه نهایی است سلام الهی است: ﴿سَلامٌ قَوْلاً مِنْ رَبٍّ رَحیمٍ﴾؛ یعنی «لهم سلامٌ»، از ناحیه چه كسی؟ از ناحیه پروردگاری كه مهربان است. خود «سلام» از اسمای حسنای ذات اقدس الهی است؛ خدای سبحان سلام است و از طرف خدای سلام, سِلم و سلامت و امنیت برای مؤمنان نازل می ‌شود. 📚 سوره مبارکه یس جلسه 18 تاریخ: 1392/11/07 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 خضوع در برابر حق، کلید ورود به بهشت؛ در این آیه خداوند سه حقیقت مرتبط با یکدیگر را که در مجموع می تواند انسان را به بهشت برساند متذکر می شود. بـيـان ايـن سه وصف يعنى ايمان و عمل صالح و تسليم و خضوع در برابر دعوت حق در حـقـيـقـت بـيـان سـه واقـعـيـت مـرتـبـط بـا يـكـديـگـر اسـت ، چـرا كـه عمل صالح ميوه درخت ايمان است ، ايمانى كه چنين ثمرى نداشته باشد، ايمان سست و بى ارزشى است كه نـمـى تـوان آن را بـه حـسـاب آورد، هـمـچنين مساله تسليم و خضوع و اطمينان به وعده هاى پـروردگـار از آثـار ايـمـان و عـمـل صـالح مـى بـاشـد، چـرا كـه اعـتـقـاد صـحـيـح و عمل پاك سرچشمه پيدايش اين صفات عالى در انسان است. 🔷 آیه روز: إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا و َعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَأَخْبَتُوا إِلَى رَبِّهِمْ أُولَئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ (هود / آیه 23) 🔶 ترجمه: آنها كه ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند و در برابر خداوند خاضع و تسليم بودند، آنها ياران بهشتند، و جاودانه در آن خواهند ماند. 📅 پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🌸 پنج شنبه است و یادی کنیم از اموات(فاتحه) 🌸 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 594 2. بت ‌پرستان (مشركان) نهی از خوردن غذای بت‌پرستان 🔸 نهی از پذیرش هدایای مشركان امام صادق (ع) فرمود: عیاض در زمان جاهلیت مردی مهم و قاضی اهل عكاظ بود. وی هرگاه وارد مكه می‌ شد لباس گناهان و پلیدی را از خود دور می ‌ساخت و لباس پیامبر (ص) (قبل از رسالت) را به سبب پاكی آن می‌ گرفت و طواف خانه خدا می ‌كرد. سپس به آن حضرت باز می‌ گرداند. وقتی پیامبر (ص) ظهور كرد (به مقام رسالت مبعوث شد) عیاض برایش هدیه ‌ای آورد؛ ولی رسول خدا (ص) از پذیرش آن اجتناب كرد و فرمود: ای عیاض! اگر اسلام آورده بودی هدیه تو را پذیرفته بودم، چرا كه خدا مرا از پذیرفتن عطیه مشركان باز داشته است. پس از آن عیاض اسلام آورد و به خوبی هم به اسلام عمل كرد. سپس هدیه ‌ای برای رسول خدا (ص) آورد و حضرت رسول (ص) آن را از او پذیرفت.[1] [1].‏ (الكافى، ج5، ص142). 📚 مفاتیح الحیات ص 321. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
5shanbe.mp3
5.16M
🤲 🎧 زیارت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) در روز پنجشنبه ⏯️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِىَّ اللّٰهِ... 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 کژ راهه 🔸 وجود مبارک سیدالشهداء (سلام الله علیه) بیان نورانی اش این است که اگر کسی مقصدی دارد مقصودی دارد هدفی دارد، الا و لابد باید راهش باشد. این حرفی که برخی ها در آوردند که «هدف وسیله را توجیه می کند»، فرمود این باطل محض است؛ هیچ ممکن نیست کسی از راه خلاف به مقصد صحیح برسد. 🔸 آن بیان نورانی این است: «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یحْذَرُ»؛ اگر کسی هدفی دارد هدفش بسیار خوب است می خواهد دین را یاری کند یا می خواهد کار مباحی یا خیری را انجام بدهد ولی از راه باطل بخواهد برود، زودتر از دیگران گرفتار می شود. «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً»؛ یعنی مقصد؛ از چه راهی می خواهد به آن مقصد برسد؟ «بِمَعْصِیةِ اللَّهِ»؛ از راه خلاف می خواهد به مقصدی برسد، زودتر از دیگران به چاه می افتد. 🔸 این یک است، البته این در بیانات نورانی پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هم هست. وجود مبارک صریحاً این را به عنوان اعلام کرده که از راه باطل نمی شود به مقصد صحیح رسید، چون گناه بیراهه است؛ یعنی این وسط ها چاه دارد، این وسط ها هلاکت دارد؛ راه نیست! «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یحْذَرُ». : 📚 درس خارج فقه ارث – جلسه 88 تاریخ: 1399/12/27 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 از آن لحظه که تو رفتی همه چیز در جهان غیر معمولی است... اللهم عجل لولیک الفرج ♥️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 کیمیای محبت 🔸 نمك زندگی، علاقه و گرایش و دوستی است. قرآن كریم این را هم پیش بینی كرده است فرمود برای اینكه آن معرفت شما به عبادت بنشیند و این عبادت شما از معرفتتان استمداد كند من یك به نام علاقه و دوستی و گرایش بر شما واجب می‌كنم _ این وجوب هم وجوب تحمیلی نیست، در حقیقت شكوفایی آن دفینه عقل است _ شما باید باشید دوست امام زمان باشید دوست پیغمبر و سیزده معصوم دیگر(علیهم الصلاة و علیهم السلام) باشید. 🔸 فرمود: ﴿قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْرَاً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی﴾. این مثل نماز و روزه بر ما واجب است؛ همان طوری كه بر ما عقیده واجب است بر ما نماز واجب است، دوستی امام زمان, دوستی امام حسین, دوستی اهل بیت و این با آن معرفت حاصل می‌ شود. وقتی اینها ما شدند كارها به آسانی از ما صادر می‌شود، چون هرگز محبوب خود را نمی ‌رنجاند! 📚 مجمع سراسری فرماندهان سپاه تاریخ: 1384/06/24 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 595 2. بت ‌پرستان (مشركان) 🔸 نهی از تشبّه به كفار امام صادق (ع) فرمود: خدا به پیامبری از پیامبران چنین وحی كرد: به قوم خود بگو: لباس دشمنان مرا نپوشند و غذای دشمنان مرا نخورند و خود را به شكل دشمنان من در نیاورند كه از دشمنان من به شمار می ‌آیند، چنان‌كه آنان دشمنان من هستند.[1] امیرموٴمنان (ع) فرمود: كسی كه خود را شبیه گروهی كند به آن‌ها ملحق می ‌شود و اندك ‌اند كسانی كه چنین كنند (به شباهت آن‌ها درآیند) و به آنان نپیوندند.[2] [1]. أَوْحَی اللَّهُ إِلَی نَبِىٍّ مِنَ الأَنْبِیاءِ أَنْ قُلْ لِقَوْمِكَ لا یلْبَسُوا لِبَاسَ أَعْدَائِى وَ لا یطْعَمُوا طَعَامَ أَعْدَائِى وَ لا یشَاكِلُوا بِمَشَاكِلِ أَعْدَائِى فَیكُونُوا أَعْدَائِى كَمَا هُمْ أَعْدَائِى (تهذیب الاحكام، ج6، ص172) [در فقیه، ج1، ص252 با اختلافی اندك روایت شده است]. [2]. (نهج البلاغة، حكمت 207). 📚 مفاتیح الحیات ص 322. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon