eitaa logo
مفلحون
750 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 اشاره قرآن به حضور حجاج در عرفات و مشعرالحرام؛ عرفات، نام سرزمينى است در بيست كيلومترى مكّه كه بر زائران خانه خدا واجب است از ظهر روز نهم ذى‏الحجة تا غروب در آنجا بمانند. در روایت داریم که غروب روز عرفه خداوند گناهان تمام زائران خود را می بخشد و در جای دیگر، مناجات با خدا در روز عرفه تنها جایگزین برای افرادی که شب قدر را از دست داده اند معرفی می شود. 🔷 آیه روز : لَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَنْ تَبْتَغُوا فَضْلًا مِنْ رَبِّكُمْ ۚ فَإِذَا أَفَضْتُمْ مِنْ عَرَفَاتٍ فَاذْكُرُوا اللَّهَ عِنْدَ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ ۖ وَ اذْكُرُوهُ كَمَا هَدَاكُمْ وَ إِنْ كُنْتُمْ مِنْ قَبْلِهِ لَمِنَ الضَّالِّينَ (بقره / آیه 198) 🔶 ترجمه : گناهی بر شما نیست که از فضلِ پروردگارتان (و از منافع اقتصادی در ایّام حج) طلب کنید (که یکی از منافع حج، پی ریزیِ یک اقتصادِ صحیح است). و هنگامی که از «عرفات» کوچ کردید، خدا را نزد «مشعَر الحرام» یاد کنید! او را یاد کنید همان‌طور که شما را هدایت نمود و قطعاً شما پیش از این، از گمراهان بودید. پیشنهاد : متاسفانه امروزه رنج و دشواری زندگی ها را احاطه کرده است. تنها راهی که می توان خود و جامعه را از این ورطه نجات داد، ارتباط بیشتر با خدا است. استغفار از گناهان است و دعا. امروز روز عرفه است. بعد از ظهر عرفه از لحاظ فضیلت دنباله رو شب قدر است. زمان تضرع و زاری به درگاه خداوند است و البته چه بهتر که مهمان دعای اعجاب انگیز عرفه امام حسین علیه السلام باشیم : "ستایش خدایی را سزاست ، که برای حکمش دفع کننده ای نیست و برای عطایش مانعی نیست و .... " . این فرصت طلایی را از دست ندهیم. 🗓 چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ ، ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 تراشکار ماهری شدم بس‌ که تو نیامدی و من برای دلم بهانه تراشیدم! 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 اجر سرشار 🔸 فرمود اگر شما یك درهم در راه خدا كنید، مثل آن است كه یك حبه را به درون خاك بسپارید، این یك حبه بشود هفت خوشه و در هر خوشه ‌ای صد دانه باشد كه یك حبه بشود هفتصد برابر، بعد فرمود: ﴿وَ اللّهُ یضاعِفُ لِمَنْ یشاءُ﴾ که اگر به معنای دو برابر باشد می‌ شود هزار و چهارصد برابر و اگر مطلقِ دو چندان باشد رقمش مشخص نیست و در ذیل فرمود: ﴿وَ اللّهُ واسِعٌ عَلیمٌ﴾ یعنی نه تنها هفتصد برابر نه تنها هزار و چهارصد برابر، بلكه آن قدر می‌ دهد كه به حساب در نمی ‌آید. 🔸 اینكه در بخشی از قرآن فرمود: ﴿اِنّما یوَفّی الصّابرونَ اجرَهُم بِغَیرِ حِسَابٍ﴾ نه یعنی ـ معاذ الله ‌ـ خدا بی‌ حساب اجر می‌ دهد، چون فرمود: ﴿إِنّا كُلَّ شَی‏ءٍ خَلَقْناهُ بِقَدَرٍ﴾؛ هیچ كاری چه در دنیا چه در برزخ چه در قیامت، بدون هندسه و اندازه نیست، همه است لكن به حساب در نمی‌ آید؛ نه اینکه بی‌ حساب است و حساب نشده! فرمود به قدری زیاد است كه به حساب در نمی ‌آید. اگر خداوند، پاداش مال را آن قدر عطا می ‌كند كه به حساب در نمی ‌آید، را چه خواهد داد؟! پاداش جان به این است كه خدا جان ‌هایی و حیات ‌هایی به انسان عطا كند كه به حساب در نیاید. 🔸 اینكه می‌بینید ذات اقدس الهی، خلیل خدا را می ‌داند، برای آن است كه او را خدا معادل یك امت دانست: ﴿اِنّ ابراهیم کانَ أُمَّةً قانِتًا﴾؛ او یك‌تنه‌ یك ملت است. اگر امام راحل درباره (قدس سرهما) فرمود بهشتی یك ملت بود، از این مكتب است. 📚 سخنرانی تحلیل پیام عاشورا جلسه 6 تاریخ: 1377/02/23 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه سیمای حج 🔹 موضوع: احکام و مناسک حج براساس فتاوای فقهی حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته 🔹 جلسه: 9 🆔 @moflehoon
خوش دین و خوش فهم بود 🔸 مگر سرزمین رجس و رجز و آلوده با تبلیغ تطهیر می ‌شد‌؟! با این خون ها تطهیر شد. چرا گفتند در برخی زیارت های دیگر به شهدا بگویید: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ»؟ مگر آن سرزمینی که میلیون ها گناه در آن می ‌شد بدون خون شهید بهشتی ‌ها پاک می‌ شد [یا] بدون خون شهدای دیگر پاک می ‌شد؟! اینها هستند، این خون می ‌تواند پاک کند! 🔸 فرمود قسم به خدا نمی ‌توانی نام ما را محو بکنی، برای اینکه این خون محو‌شدنی نیست، چیزی را که خدا قبول کرد حفظ می کند: ﴿إِنَّمَا یتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ﴾؛ اگر خدا قبول کرد چه کسی می ‌تواند از دست خدا بگیرد؟! این خون هایی است که خدا قبول کرده است. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1384/04/03 🆔 @moflehoon
💠 نیایش عارفانه 🔸 امام حسین ( علیه السلام ) در نیایش عارفانه و کم نظیر روز عرفه به پروردگار خود عرض کرد : خدایا! آن که تو را از دست داد ، چه چیزی یافت و کسی که تو را پیدا کرد ، هیچ گمشده ای ندارد . بی گمان آن که به جای تو دیگری را پسندد ، نومید و کسی که از تو به دیگری روی آورد ، بی شک زیانکار است . . . 🔸 بار پروردگارا! چگونه نومید شوم ، در حالی که تو آرزوی منی : «ماذا وَجَدَ مَن فَقَدَكَ؟ ومَا الَّذي فَقَدَ مَن وَجَدَكَ ؟ لَقَد خابَ مَن رَضِيَ دونَكَ بَدَلاً، ولَقَد خَسِرَ مَن بَغى عَنكَ مُتَحَوِّلاً ... إِلَهِی کَیْفَ أَخِیبُ وَ أَنْتَ أَمَلِی». 📚 ادب فنای مقربان، ج8، ص280 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 فقیر الی الله 🔸 در بیان پر بركت سالار شهیدان حسین ‌بن‌ علی ‌بن ‌ابی ‌طالب در دعای معروف این است: پروردگارا كسی كه در حال غنا فقیر است، چگونه در حال فقر فقیر نباشد؟! یعنی من آن‌چنان خود را یافتم كه داراییم را برای تو می ‌دانم، چون آنچه كه دارم برای توست پس من امینم ... من در این امین بودن هم فقیرم! 📚 سخنرانی انسان و ولایت های خدایی – جلسه 8 تاریخ: 1390/08/15 🆔 @moflehoon
💠 فقیر الی الله 🔸 در بیان پر بركت سالار شهیدان حسین ‌بن‌ علی ‌بن ‌ابی ‌طالب در دعای معروف این است: پروردگارا كسی كه در حال غنا فقیر است، چگونه در حال فقر فقیر نباشد؟! یعنی من آن‌چنان خود را یافتم كه داراییم را برای تو می ‌دانم، چون آنچه كه دارم برای توست پس من امینم ... من در این امین بودن هم فقیرم! 📚 سخنرانی انسان و ولایت های خدایی – جلسه 8 🆔 @moflehoon
آیا شراب حرام است؟ حکایتی وپاسخ شنیدنی از مولا علی علیه السلام 🆔 @moflehoon
💠 دار فنا 🔸 امیرالمومنین (سلام الله علیه) در روز می ‌گوید: «أَلَا وَ إِنَّ الدُّنْیا قَدْ تَصَرَّمَتْ وَ آذَنَتْ بِانْقِضَاءٍ وَ تَنَكَّرَ مَعْرُوفُهَا وَ أَدْبَرَتْ حَذَّاءَ»؛ فرمود بدانید دنیا رفته است! اگر دوران لذت بخشی بود همان دوران كودكی و خردسالی و نوجوانی بود. «وَ قَدْ أَمَرَّ فِیهَا مَا كَانَ حُلْواً وَ كَدِرَ مِنْهَا مَا كَانَ صَفْواً»؛ آن شیرینی های دوران خردسالی گذشت، آن صفا و زلال بودنش گذشت؛ اگر هم زلال بود در دوران كودكی بود كه انسان لذتی داشت و اندوهی او را همراهی نمی ‌كرد. 🔸 «وَ تَحْدُو بِالْمَوْتِ جِیرَانَهَا»؛ دنیا مثل سائق و راننده ‌ای است كه با مرگ اینها را از پشت سر می ‌راند. آن‌گاه فرمود: «فَلَمْ یبْقَ مِنْهَا إِلَّا سَمَلَةٌ كَسَمَلَةِ الْإِدَاوَةِ أَوْ جُرْعَةٌ كَجُرْعَةِ الْمَقْلَةِ لَوْ تَمَزَّزَهَا الصَّدْیانُ لَمْ ینْقَعْ»؛ فرمود چیزی از آن نمانده مگر ته مانده یك ظرف، مگر جرعه اندكی كه مسافران بین خود توزیع می‌ كنند! خیلی كم مانده است. 🔸 فرمود دنیا با تازیانه، قافله خود را از پشت سر می ‌راند، تازیانه آن هم تازیانه مرگ است و چیزی هم از دنیا نمانده است! آن‌گاه فرمود: «فَأَزْمِعُوا عِبَادَ اللَّهِ الرَّحِیلَ عَنْ هَذِهِ الدَّارِ الْمَقْدُورِ عَلَى أَهْلِهَا الزَّوَالُ»؛ فرمود بندگان خدا! عزمتان را جزم كنید، از این خانه ‌ای كه جز رفتن از آن چاره ‌ای ندارید حركت كنید و قبل از اینكه شما را بیرون كنند بروید. -قربان 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1374/06/17 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 عید سعید قربان 🔸 که از اعیاد بزرگ اسلامی است را به پیشگاه ولی عصر (ارواحنا فداه) تهنیت و به عموم مسلمان‌ها و شما برادران و خواهران نمازگزار با ایمان تبریک عرض می ‌کنیم. 🆔 @moflehoon
💠 عید سعید قربان 🔸 که از اعیاد بزرگ اسلامی است را به پیشگاه ولی عصر (ارواحنا فداه) تهنیت و به عموم مسلمان‌ها و شما برادران و خواهران نمازگزار با ایمان تبریک عرض می ‌کنیم. 🔸 این عید همانند عید سعید فطر از برجسته ‌ترین روزهای پربرکت اسلامی است. مستحضرید که عید رسمی اسلام است. عید تشریفاتی به آن معنا نیست. جریان عید فطر، بدرقه ماه مبارک رمضان است و عید سعید قربان، بدرقه احرام و حج تمتّع و عمره تمتّع و اینهاست؛ یعنی وقتی بنده عبادتش را انجام داد، به پیشگاه مولایش نزدیک شد می ‌گیرد و این جشن برای همین دو بزرگ اسلامی است. اعیاد دیگر که مربوط به است آن هم از همین سنخ است. اگر روز جمعه را عید گفتند برای آن نماز جمعه است و اگر عید غدیر عید هست برای آن است. در اسلام عید بدرقه عبادت یا در صحابت عبادت است و این عید برای جوامع اسلامی است تنها برای شیعه نیست، «لِلْمُسْلِمِینَ عِیداً» که همه مسلمان ‌ها این روز را باید به برکت خطبه ‌های امام جشن بگیرند. 📚 خطبه های عید قربان تاریخ: 1397/05/31 🆔 @moflehoon
فلسفه قربانی کردن - استاد شجاعی .mp3
8.47M
🔊 📝 فلسفه قربانی کردن 👤 استاد 🌺 ویژهٔ 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه سیمای حج 🔹 موضوع: احکام و مناسک حج براساس فتاوای فقهی حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته 🔹 جلسه: 10 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 4. بیماران ادب عیادت اظهار محبّت: رسول خدا (ص) فرمود: از آداب عیادت مریض این است كه هرگاه بر او وارد شدی دست خود را بر سرش بگذاری و بگویی: چگونه شب و روز را گذرانیدی... . [1] [1]. مِنْ تَمَامِ عِیادَةِ الْمَرِیضِ إِذَا دَخَلْتَ عَلَیهِ أَنْ تَضَعَ یدَكَ عَلَی رَأْسِهِ وَ تَقُولَ: كَیفَ أَصْبَحْتَ وْ كَیفَ أَمْسَیت... (الأمالی، طوسی، ص639). 📚 مفاتیح الحیات ص 371 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 🌸عید سعید قربان مبارک باد🌸 📋 جلوه هایی زیبا از تسلیم در برابر خدا؛ ابراهیم سه شب پیاپی در خواب مى بيند كه از سوى خداوند به او دستور داده شد تا فرزند يگانه اش را با دست خود قربانى كند و سر ببرد. پس مسئله را با فرزند 13 ساله اش در میان می گذارد. او می گوید "پدر، هر دستوری داری اجرا کن، انشاءالله من را از صابران خواهی یافت" . ابراهیم تسلیم فرمان حق است. بنای فریب فرزندش را هم ندارد و به او هم می گوید. او هم از این امتحان دشوار سربلند خارج می شود. اسماعیل هم تسلیم است. انسانی هم که تسلیم خدا باشد، خداوند کائنات را تسلیم او می کند. پس اتفاق ناراحت کننده ای برایشان نمی افتد و اسماعیل جان به در می برد. عید قربان، عید سربلندی انسان (ابراهیم و پسرش) در آزمون بسیار دشوار بندگی و تسلیم است. 🔷 آیه روز: فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْيَ قَالَ يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَى فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَى قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ (صافات / آیه 102) 🔶 ترجمه: هنگامي كه با او به مقام سعي و كوشش رسيد گفت: فرزندم من در خواب ديدم كه بايد تو را ذبح كنم! بنگر نظر تو چيست ؟ گفت: پدرم هر چه دستور داري اجرا كن، به خواست خدا مرا از صابران خواهي يافت! 📅 پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ ، ، ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🌸 پنج شنبه است و یادی کنیم از اموات(فاتحه) 🌸 🆔 @moflehoon
عید قربان، یک عید مشترک جهانی و فرصتی برای دستیابی به وحدت است 🔸 خلیل حق، با آن ذبیح، این سنت را برای ما به یادگار گذاشت، نباید این سنت کمرنگ شود، این افراد را نسبت به هم مهربان می ‌کند و ما را شامل دعای خلیل و ذبیح حق می ‌کند. 📚 خطبه عید قربان تاریخ: 1396/06/10 🆔 @moflehoon
💠 بذل مؤمنانه 🔸 حرام ولو یك درهمش هم كه باشد است، چون از مرز شریعت گذشته است؛ حلال است كه یا افراط می ‌شود یا تفریط یا همان هسته مركزی است. فرمود كه با مال حلال انفاق می‌ كنند سعی می‌ كنند از حد نگذرند یعنی اسراف نمی ‌كنند و سخت‌گیری بی جا هم نمی ‌كنند. 🔸 انسان طبعاً قتور و مُمسك است، این قتور بودن و ممسك بودن او را به تفریط می ‌رساند. فرمود نه اهل تفریط باشید كه ﴿كَانَ الْإِنسَانُ قَتُوراً﴾ _ برای اینكه اگر خزائن الهی را هم به او بدهند این ذخیره می‌ كند و خیال می ‌كند كه تمام می ‌شود _ نه اهل اسراف باشید، چه اینكه به وجود مبارك پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هم در سوره مباركه «اسراء» فرمود شما این هسته مركزی را حفظ كنید؛ آیه 29 سوره مباركه «اسراء» این بود: ﴿وَلاَ تَجْعَلْ یدَكَ مَغْلُولَةً إِلَی عُنُقِكَ وَلاَ تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُوماً مَّحْسُوراً﴾. اسراف, است. 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 26 تاریخ: 1390/12/11 🆔 @moflehoon