eitaa logo
مفلحون
750 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
عید قربان، یک عید مشترک جهانی و فرصتی برای دستیابی به وحدت است 🔸 خلیل حق، با آن ذبیح، این سنت را برای ما به یادگار گذاشت، نباید این سنت کمرنگ شود، این افراد را نسبت به هم مهربان می ‌کند و ما را شامل دعای خلیل و ذبیح حق می ‌کند. 📚 خطبه عید قربان تاریخ: 1396/06/10 🆔 @moflehoon
💠 بذل مؤمنانه 🔸 حرام ولو یك درهمش هم كه باشد است، چون از مرز شریعت گذشته است؛ حلال است كه یا افراط می ‌شود یا تفریط یا همان هسته مركزی است. فرمود كه با مال حلال انفاق می‌ كنند سعی می‌ كنند از حد نگذرند یعنی اسراف نمی ‌كنند و سخت‌گیری بی جا هم نمی ‌كنند. 🔸 انسان طبعاً قتور و مُمسك است، این قتور بودن و ممسك بودن او را به تفریط می ‌رساند. فرمود نه اهل تفریط باشید كه ﴿كَانَ الْإِنسَانُ قَتُوراً﴾ _ برای اینكه اگر خزائن الهی را هم به او بدهند این ذخیره می‌ كند و خیال می ‌كند كه تمام می ‌شود _ نه اهل اسراف باشید، چه اینكه به وجود مبارك پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هم در سوره مباركه «اسراء» فرمود شما این هسته مركزی را حفظ كنید؛ آیه 29 سوره مباركه «اسراء» این بود: ﴿وَلاَ تَجْعَلْ یدَكَ مَغْلُولَةً إِلَی عُنُقِكَ وَلاَ تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُوماً مَّحْسُوراً﴾. اسراف, است. 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 26 تاریخ: 1390/12/11 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه سیمای حج 🔹 موضوع: احکام و مناسک حج براساس فتاوای فقهی حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته 🔹 جلسه: 11 🆔 @moflehoon
لزوم رعایت اعتدال در امور علمی و عملی / اگر از حد اعتدال پایین تر بروید ضرر دارد و اگر از حد اعتدال بالاتر برود، فساد دارد 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی: امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید که همواره انسان باید را رعایت کند و نه راه افراط را برود و نه راه تفریط! لذا در پایان فرمود: اگر از حد اعتدال پایین تر بروید ضرر دارد و اگر از حد اعتدال بالاتر برود، فساد دارد... . 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 5. مردگان ادب برخورد با مردگان رو به قبله كردن مرده: امیرمؤمنان علی (ع) فرمود: رسول خدا (ص) بر مردی از فرزندان عبدالمطّلب وارد شد كه در حال جان دادن بود و او را به سویی جز قبله قرار داده بودند. پیامبر (ص) فرمود: او را رو به قبله كنید، زیرا در این صورت فرشتگان به وی روی كنند و خدا هم به وی رو كند و این‌گونه خواهد بود تا جان سپارد. [1] [1]. دَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ ص عَلَی رَجُلٍ مِنْ وُلْدِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ وَ هُوَ فِى السَّوْقِ وَ قَدْ وُجِّهَ لِغَیرِ الْقِبْلَةِ، فَقَالَ: وَجِّهُوهُ إِلَی الْقِبْلَةِ، فَإِنَّكُمْ إِذَا فَعَلْتُمْ ذَلِكَ أَقْبَلَتْ عَلَیهِ الْمَلائِكَةُ وَ أَقْبَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَیهِ بِوَجْهِهِ، فَلَمْ یزَلْ كَذَلِكَ حَتَّی یقْبَضَ (الفقیه، ج1، ص133). 📚 مفاتیح الحیات ص 408 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲۳۶ - استاد شجاعی.mp3
10.96M
🔊 سلسله 📝 ۲۳۶ 👤 استاد ⚠️ عمل‌ها ممکن است خالص باشند، قبول هم شوند! اما ماندگار نباشند! 👌 سه مهارت در وجود انسان، لازم است، که باعث ماندگاری عمل او می‌شود! بدون این سه مهارت، عمل‌ها نمی‌مانند. 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مطیع خدا 🔸 صالح ‌بن ‌سعید به حضور امام هادی (علیه السلام) مشرف شد دید حضرت را در كوی فقرا تحت نظر دارند، به عرض كرد: «أَرَادُوا إِطْفَاءَ نُورِكَ وَ التَّقْصِیرَ بِكَ‏»؛ ... . 🆔 @moflehoon
💠 مطیع خدا 🔸 صالح ‌بن ‌سعید به حضور امام هادی (علیه السلام) مشرف شد دید حضرت را در كوی فقرا تحت نظر دارند، به عرض كرد: «أَرَادُوا إِطْفَاءَ نُورِكَ وَ التَّقْصِیرَ بِكَ‏»؛ مأموران عباسی خواستند نور تو را خاموش كنند؛ حضرت فرمود نتوانستند، نگاه كن ببین در این كوی فقرا چه می ‌بینی، نگاه كرد دید بوستان هایی است؛ همان ﴿جَنّاتٌ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا اْلأَنْهارُ﴾؛ تقریباً آنچه را قرآن درباره بهشت یاد فرموده است، صالح ‌بن ‌سعید با چشم ملكوتی دید. حضرت به صالح‌ بن‌ سعید فرمود: «فَهَذَا لَنَا عَتِیدٌ»؛ این برای ما آماده است. 🔸 «مَنِ‏ اتَّقَی‏ اللَّهَ‏ یتَّقَی»؛ چیزی را گرفتار خود نمی ‌كند و اگر كسی بود ماسوای خدا از او اطاعت می ‌كنند، چه اینكه از حضرت هادی (سلام الله علیه) اطاعت كردند. فرمود اگر كسی بود باكی از خشم مردم ندارد چون سود و زیان به دست مردم نیست. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1372/09/26 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 🌷سالروز ولادت امام علی النقی مبارک🌷 📋 درخواست موسی علیه السلام از فرد عالم؛ این آیه درخواست موسی را از عالمی بیان می کند که خدا به او علم لدنی داده بود. (برخی مفسران او را خضر می دانند.) موسى با نهايت ادب و به صورت استفهام به آن مرد عالم چنين گفت : آيا من اجـازه دارم از تـو پـيروى كنم تا از آنچه به تو تعليم داده شده ، و مايه رشد و صلاح است به من بياموزى ؟ از تـعبير رشد چنين استفاده مى شود كه علم هدف نيست ، بلكه براى راه يافتن به مقصود و رسـيـدن بـه خـيـر و صـلاح مـى باشد، چنين علمى ارزشمند است و بايد از استاد آموخت و مايه افتخار است . 🔷 آیه روز : قَالَ لَهُ مُوسَى هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلَى أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا (کهف / آیه 66) 🔶 ترجمه : موسي به او گفت آيا من از تو پيروي كنم تا از آنچه به تو تعليم داده شده است و مايه رشد و صلاح است به من بياموزي؟! 🗓 سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ ، ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 باید تو را پیدا کنم، شاید هنوز دیر نیست اللهم عجل لولیک الفرج ❤️💚 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 تفسیر امامت 🔸 زیارت که از وجود مبارك امام هادی (سلام الله علیه) است به منزله است. مستحضرید كه اهل بیت (علیهم السلام) همسان قرآن كریم ‌اند؛ چیزی در عالَم نیست كه انسان، آن چیز را با ائمه (علیهم السلام) همسان و همتا بداند، فقط قرآن كریم است كه همسان و عصمت و طهارت است. 🔸 قرآن, تفسیر دارد كه مفسّران فراوانی به این نعمت موفق شدند؛ ولایت هم تفسیر می‌ خواهد. آن روایت‌ ها و جمله ‌های كوتاه كه امامت و ولایت را شرح می‌ دهد لازم بود ولی كافی نبود لذا وجود مبارك امام دهم ، امامت و ولایت را تفسیر كرده است. این به منزله تفسیر امامت و ولایت است كه امامت یعنی چه، مقام ولایت یعنی چه، امام در جهان هستی چه کاره است. همان‌ طوری كه , احتیاج به تفسیر دارد، هم احتیاج به تفسیر دارد. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1395/05/21 🆔 @moflehoon
💠 دعایی مخصوص از حضرت امام هادی علیه‌السلام برای برآورده شدن حوائج أبو موسی منصوریّ نقل می‌کند که به حضرت امام هادی علیه‌السلام گفتم: آقاى من! دعايى به من بياموزید كه به وسيلۀ آن به خدا تقرب جويم. حضرت فرمودند: دعایی است که من آن را بسیار می‌خوانم و از خداوند نیز تقاضا کرده‌ام هر کسی بعد از من آن دعا را نزد مزارم بخواند، او را نا امید نفرماید و آن دعا این است: « يَا عُدَّتِي عِنْدَ الْعُدَدِ، وَ يَا رَجَائِي وَ الْمُعْتَمَدُ، وَ يَا كَهْفِي وَ السّندُ، وَ يَا وَاحِدُ يَا أَحَدُ، وَ يَا قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، أَسْأَلُكَ اللَّهُمَّ بِحَقِّ مَنْ خَلَقْتَهُ مِنْ خَلْقِكَ، وَ لَمْ تَجْعَلْ فِي خَلْقِكَ مِثْلَهُمْ أَحَداً، صَلِّ عَلَى جَمَاعَتِهِمْ، وَ افْعَلْ بِي... و حاجات خود را بخواهد» 📚الأمالي (للطوسي)، ص۲۸۰ 🆔 @moflehoon
مصونیت حجاب-۱ - رادیو سایه‌بان.mp3
1.35M
🔰 آیا رعایت حجاب، مزاحمت نسبت به بانوان رو صفر می‌کنه؟ 🖌 پادکست شماره ۸۹ 🌷اگه فکر میکنید به درد کسی میخوره، لطفاً براش بفرستین🌷 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه سیمای حج 🔹 موضوع: احکام و مناسک حج براساس فتاوای فقهی حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته 🔹 جلسه: 15 🆔 @moflehoon
💠 فقدان ایمان 🔸 از آیه ﴿و جَحَدوا بِها و استَیقَنَتها اَنفُسُهُم ظُلمًا و عُلُوّا﴾ برمی آید که نیروی عزم نسبت به نیروی جزم نارساست ، ازاین رو مشرکان عنود و کافران لَدود با یقین و جزم علمی به حق بودن دعوت پیامبر ( صلی الله علیه وآله وسلم ) اهل جحود و انکار عملی شدند؛ یعنی قبول درونی و ایمان نفسانی که از سنخ عمل جانحه و درونی است ، مفقود بوده است ، با اینکه جزم علمی که از سنخ علم جانحه و باطنی است ، موجود بود . 🔸 آنچه از جَحد منکران ولایت با حضور آگاهانه در ساحت مشهود است ، از همین قبیل است؛ یعنی بیماری بخش انگیزه و عمل درونی با سلامت بخش اندیشه و عقل نظری بوده است . 📚 ادب فنای مقربان، ج8، ص287 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 آزادگی 🔹 قلم و بیان هر کسی اوست، تا جان آزاد نباشد، بنان و بیان آزاد نخواهد بود. جان بسته و دربند، گفتار و نوشتار آزاد ندارد؛ جان که آزاد شد، افزون بر این که گفتار و نوشتار از خود بروز می دهد، علوم بسته را نیز تحریر و آزاد می کند و به پرواز درمی آورد. 📚 حوزه و روحانیت، ص39 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 روز حسرت؛ در قرآن قیامت نام های مختلفی دارد. از جمله آنها روز حسرت است. روز قیامت را روز حسرت می نامند، چون هم نيكوكاران تـاسف ميخورند اي كاش بيشتر عمل نيك انجام داده بودند و هم بدكاران حسرت می خورند که چرا بد عمل کرده اند. چرا كه پرده ها كنار مى رود و حقائق اعمال و نتایج آن بر همه كس آشكار مى شود. 🔷 آیه روز : وَ أَنْذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ وَ هُمْ فِي غَفْلَةٍ وَ هُمْ لَا يُؤْمِنُونَ (مریم / آیه 39) 🔶 ترجمه : آنها را از روز حسرت (روز رستاخيز كه براي همه مايه تاسف است) بترسان، روزي كه همه چيز پايان مييابد در حالي كه آنها در غفلتند و ايمان نمي‏آورند. 🗓 چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon