eitaa logo
مفلحون
753 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 طلوع قیام 🔹 در جای جای سنّت اسلامی و تاریخ نبوی این مسئله جهانی بودن دین و قرآن مطرح شد؛ اما جریان ، آن واسطة العِقد و نقطه حساس و محور و مدار است كه حضرت برخاست تا این جهانی بودن اسلام را تثبیت كند. 🔹 وقتی خواست از مدینه خارج بشود، این آیه را قرائت كرد كه ﴿فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفاً یتَرَقَبُ﴾. این آیه درباره موسای كلیم است؛ موسای كلیم وقتی از مصر به طرف مَدین خارج شد، چون پیامبر نشده بود، ممكن بود نداند كه آینده چه خواهد شد و چندین خوف را باید تجربه كند؛ ولی خدایی كه این آیه را نازل كرد، می ‌داند كه موسای کلیم چندین خوف را تجربه می ‌كند و در تمام این ترس ‌ها پیروز خواهد شد. وجود مبارك حسین بن علی كه عِدل قرآن كریم است و این آیه را دارد می ‌خواند، می ‌داند كه چندین ترس را باید تجربه كند و در تمام این خوف‌ ها و حوادث هولناك پیروز می‌ شود. 🔹 وجود مبارك حسین بن علی (سلام الله علیهما) این آیه را خواند: ﴿فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفاً یتَرَقَبُ﴾؛ یعنی من حوادث مهمّی را در پیش دارم و در برابر همه این حوادث هم ذات اقدس الهی كمك من است. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1398/06/17 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 حُب الحسین 🔸 نه تنها ابی عبدالله (سلام الله علیه) بر اساس مهر و محبت نهضت کربلا را اداره کرد، شاگردان خاص او هم حبیبانه کربلایی شدند. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1388/10/07 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 590 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 ج. برخورد محتاطانه با اهل كتاب پرهیز از مشاركت در مراسم اهل ذمّه: روایت شده است: در تشییع مردگان اهل ذمّه شركت نكنید.[1] نكته: این نهی به جهت پیشگیری از تأثیر فرهنگ و اعتقادات آنان بر مسلمانان است. [1]. قَالَ فِى أَهْلِ الذِّمَّة: ... وَ لا تُشَیعُوا جَنَائِزَهُمْ... (الدعوات، ص227). 📚 مفاتیح الحیات ص 318. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
انسان شناسی ۱۷۴ - استاد شجاعی، حجت‌الاسلام رفیعی.mp3
12.28M
🔊 سلسله 📝 ۱۷۴ 👤 استاد 🌱 یک سؤال کلیدی: 🔸 عشق، باعث میشه انسان به سمت عمل صالح بره؟ 🔸 یا اصلاحِ عمل، انسان رو به سمت شروع تپش‌های عشق و قدرت گرفتنش به پیش می‌بره؟ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 جهاد و معرفت 🔸 هرچند مركّب عالِم بر خون شهید فزونی دارد: «یوزَنُ یوم القیامة مِدادُ العلماء و دَمُ الشهداء فیرجَحُ علیهم مِدادُ العلماء علی دَمِ الشهداء». رُجحان مداد عالم در این است كه هم در صحنه حضور دارد و هم در ساحت ، زیرا با تبیین ضرورتِ دفاع، غرور طاغی مُستبرق‏ نشین طرد می ‏شود و با تحلیلِ ضرورتِ تهذیب، بوی ریایی كه از زاهد بوریانشین بر می ‏آید، برطرف می ‏گردد؛ لذا مسطور قلم چنین عالمِ با شهامتی كه شهادت خود را شاهد صدق خویش قرار می‏ دهد مشمول سوگند: ﴿وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ﴾ خواهد بود. 🔸 جهاد در صحابت و معرفت در معيتِ ، دو عنصر محوري ساختار روحاني شهيد است. اميد آنكه مِداد خالص و خونِ ناصح ضامنِ استحكامِ نظام مقدّس و استمرار آن تا ظهور حضرت مَهدي موجود موعود (عج) باشد. 📚 پیام به مناسبت بزرگداشت شهدای روحانیت استان مازندران تاریخ: اسفند 1382 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 سلام بر تو ای خورشید خورشیدها... صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 591 1. موحّدان (اهل كتاب) یهود و نصارا 🔸 برتری نصارا بر یهود و اولویت آن‌ها در تعامل خدا فرمود: بی‌ گمان، سرسخت ‌ترین مردم را در دشمنی با كسانی كه ایمان آورده ‌اند یهودیان و مشركان خواهی یافت و نزدیك‌ ترین مردم را در دوستی با آنان كه ایمان آورده‌ اند كسانی خواهی یافت كه گفتند: ما مسیحی هستیم. این از آن روست كه برخی از آنان كشیشان و راهبان ‌اند و بدان سبب است كه آنان در پذیرش حق تكبر نمی ‌ورزند.[1] [1]. ﴿لَتَجِدَنَّ اَشَدَّ النّاسِ عَداوةً لِلَّذینَ ءامَنُوا الیهودَ و الَّذینَ اَشرَكوا و لَتَجِدَنَّ اَقرَبَهُم مَوَدَّةً لِلَّذینَ ءامَنُوا الَّذینَ قالوا اِنّا نَصـٰرىٰ ذٰلِكَ بِاَنَّ مِنهُم قِسّیسینَ و رُهبانًا و اَنَّهُم لا یستَـكبِرون﴾ (سورهٴ مائده، آیهٴ 82). 📚 مفاتیح الحیات ص 319. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 📋 خزائن الهی؛ این روزها زیاد از کمبودها می شنویم. نفت ما تا فلان سال تمام می شود. منابع آبی زیر زمینی ما تا فلان زمان کفاف می دهد. دیگر روی هوای پاکیزه را نمی بینیم . منابع مالی ما برای رفع مشکل ازدواج و مسکن کافی نیست و .... این ها نتایج بررسی های علمی و تجربی و محاسبات اقتصادی است. کسی نمی تواند که بگوید این نتیجه گیری ها غلط است. همان طور که همه ما سطح قدرت خرید خود را محاسبه می کنیم و می دانیم که توان خرید چه چیزهایی را نداریم. اما تفاوتی باید وجود داشته باشد بین نگاه توحیدی و خدا محورانه با نگاه غیر توحیدی و آن همان جمله معروفی است که قدیمی تر ها می گفتند : "خدا بزرگ است." اعتقاد قطعی ما که منشأ قرآنی هم دارد همین است که جبران این کمبودها برای خدا هیچ کاری ندارد. خداوند قادر است. هر کاری را می تواند انجام دهد. در زندگی شخصی خود و یا افراد دیگر زیاد دیدیم که فراتر از حد تصور خود چیزهایی را به دست آوردند. در مشکلات کلان هم همین قاعده جاری است. خدا می تواند. این همان است که در آیه می فرماید که خزائن همه چیز (تأکید می کنیم همه چیز!) نزد خداوند است. توانائى بر ايجاد هر مقدار در هر زمان را دارد، ولى همه چيز اين عالم حساب دارد و ارزاق و روزي ها نيز به مقدار حساب شده اى از طرف خدا نازل مى گردد. این حساب و کتاب همان تقدیر الهی است که گفته می شود. یعنی دادن و ندادن های الهی حکمتی دارد. شاید حکمت آن امتحان بندگان باشد. شاید حکمت آن عذاب کردن افراد باشد، تا از مسیر خطایی که می روند به سوی خدا بازگردند. (مانند اغلب کمبودهای آخرالزمان) شاید حکمت در تنگنا قراردادن انسان مومن، این باشد که نعمت ها او را سر مست نکند و از خدا غافل نکند. شاید حکمت برخی نعمت دادن ها پاداش باشد، شاید استدراج فرد برای فراهم کردن موجبات عذاب بزرگ باشد و .... ممکن است یک اتفاق واحد بیفتد و برای یکی امتحان باشد، برای یکی عذاب باشد و برای دیگری خیر! واقعا دانستن حکمت این وقایع برای ما دشوار است. اما باید ایمان داشته باشیم که خدا می تواند. این ایمان که باشد، تکلیف خود را می دانیم. همان طور که در زندگی مادی تلاش می کنیم، در برقراری ارتباط با خدایی که می تواند همه مشکلات ریز و درشت ما را حل کند می کوشیم تا رحمتش را به خود جلب کنیم و نتیجه را به او وامی گذاریم. یعنی توکل می کنیم. وظیفه ما این است و چنین انسانی قطعا سعادتمند می شود و مشکلات برایش آسان! 🔷 آیه روز: وَ إِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَ مَا نُنَزِّلُهُ إِلاَّ بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ (حجر / آیه 21) 🔶 ترجمه: و خزائن همه چیز، تنها نزد ماست; ولى ما جز به اندازه معین آن را نازل نمى ‏كنیم! 🗓 دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ، ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
porseman eteghadi 14011125.mp3
7.36M
💠 دانلود فایل کامل برنامه 🗓 25 بهمن ۱۴۰۱ 🎙 حجت الاسلام رضا محمدی 🆔https://eitaa.com/moflehoon
porseman eteghadi 14011126.mp3
7.68M
💠 دانلود فایل کامل برنامه 🗓 26 بهمن ۱۴۰۱ 🎙 حجت الاسلام رضا محمدی 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 در بند بند دلم نام تو حک شده است... اللهم عجل لولیک الفرج ♥️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 انحصار عبودیت و هدایت برای خدا ؛ در این آیه که از قول حضرت ابراهیم علیه السلام نقل شده است، دلیل اینکه عبودیت و پذیرش هدایت فقط مربوط به خدا است، ذکر شده است. دلیل این است که خدا ما را آفریده است. پس بهتر از هرکسی ما را می شناسد. نکته امیدوار کننده هم این است که او هرگز ما را به حال خود رها نمی کند و هدایت او در تمام لحظات ما را در بر می گیرد. هدایت تشریعی و تکوینی. چه بفهمیم و چه نفهمیم، مومن باشیم ، تحت هدایت حداکثری او قرار می گیریم. چنین انسانی قطعا از پستی و بلندی های روزگار تاثیر نمی پذیرد و نمی هراسد! 🔷 آیه روز: إِلاَّ الَّذي فَطَرَني فَإِنَّهُ سَيَهْدينِ (زخرف / آیه 27) 🔶 ترجمه: مگر آن خدائى كه مرا آفريده كه او هدايتم خواهد كرد. 📅 سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 خارق حجب 🔸 دستوری که ذات اقدس الهی به مسلمان های صدر اسلام داد این بود که شما را باید کنار بگذارید و را به کار بند ید؛ وقتی خواستید خدمت حضرت مشرّف بشوید، از پشت پنجره و پشت اتاق، حضرت را صدا نزنید، پیامبر را ﴿مِنْ وَراءِ الْحُجُرات﴾ نخوانید از پشت حجره نخوانید، بلکه به حضور حضرت مشرف بشوید و درخواست ملاقات کنید. این ادبی است که از این آیات به دست می آید که شما ﴿مِنْ وَراءِ الْحُجُرات﴾ نخوانید، حضوراً بروید. 🔸 ولی برخی ها از تلاوت همین آیه می گویند وقتی خدای سبحان می فرماید ﴿مِنْ وَراءِ الْحُجُرات﴾ نخوانید، جلوتر بروید و حضوراً حضرت را بخوانید، معلوم می شود از ماورای حجاب معصیت و امثال معصیت هم نمی شود پیغمبر را صدا زد «من وراء الحجاب» نمی شود با پیامبر معامله کرد. یک انسان تبهکار، «من وراء الحجاب» دارد حرف می زند؛ این باید برود حضور حضرت، خب چه زمانی به حضور حضرت می رود؟ در صورتی که حجابِ گناه نداشته باشد. اگر نداشت، آن وقت حضوراً زیارت می خواند می گوید «السلام علیک»؛ اما اگر «من وراء الحجاب» باشد چگونه می تواند بگوید «السلام علیک»؟! مخاطب او چه کسی است؟! 🔸 ماه پُربرکت نشان می دهد که وجود مبارک حضرت یعنی (صلی الله علیه و آله و سلم) می تواند بسیاری از این و همه جا خود را نشان بدهد؛ در این صلواتی که در هر روز ماه شعبان هنگام زوال خوانده می شود، در بخش پایانی این صلوات آمده است که خدایا! این ماه که ماه پیامبر است، او را شفیعِ مشفّع ما قرار بده و او را طریقِ مَهیع قرار بده! 📚 درس خارج فقه قرض – جلسه 19 تاریخ: 1394/02/30 🆔https://eitaa.com/moflehoon
انسان شناسی ۱۷۶ - استاد شجاعی، استاد میرباقری.mp3
10.44M
🔊 سلسله 📝 ۱۷۵ 👤 استاد 🌱 عبارت "أفضل الأعمال" را شنیده‌اید؟ یعنی بهترین عملی که انسان را به "هدف نهایی خلقتش " نزدیک می‌کند. به نظر شما "أفضل الأعمال" برای من و شما چیست؟ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 592 1. موحّدان (اهل كتاب) مجوس 🔸 نهی از اهانت به مجوس اگر چه مجوس از یهود و نصارا پایین ‌ترند، در اسلام از حقوق بشری و حرمت انسانی برخوردارند. ابوالحسن حذّاء می ‌گوید: نزد امام صادق (ع) بودم. كسی از من پرسید: طلبكارت چه كرد؟ گفتم: او مردی زنازاده است... . امام صادق (ع) نگاه تندی به من كرد. گفتم: فدایت شوم او مجوسی است كه با مادر و خواهرش ازدواج می‌ كند. فرمود: مگر این كار در دین آن‌ها ازدواج (نكاح) نیست؟[1] یعنی به سبب مجوسی بودن نمی ‌توان او را زنازاده دانست.[2] [1]. علل الشرائع، ج2، ص540). [2]. در شریعت مجوس برخلاف دیگر ادیان آسمانی و دین مبین اسلام ازدواج با محارم (مادر، خواهر، دختر) جایز است، و این مطلب در بسیاری از منابع روایی و فقهی ما آمده است (برای نمونه رجوع شود به الكافى، ج5، ص574 و ج‌7، ص146؛ تهذیب الاحكام، ج9، ص365 [روی أَنَّ رَجُلاً سَبَّ مَجُوسِیاً بِحَضْرَةِ ...]؛ مختلف الشیعة، ج9، ص93ـ94). 📚 مفاتیح الحیات ص 320. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
اگر انسان به گناه عادت كرد دیگر اختیاری از خود ندارد 🔸 در قرآن كریم چند كسب مطرح است یك سلسله كسب‌های اعتباری است كه آن مسكوب در اختیار كاسب است؛ یك سلسله كسب‌های حقیقی است كه آن مكسوب، حاكم بر كاسب است. آن كسب‌های اعتباری كه كاسب، حاكم بر مكسوب است كسب مال است كه انسان مالی یا عین یا منفعت یا انتفاعی را كسب می‌ كند. خداوند در قرآن كریم فرمود: ﴿لِلرِّجَالِ نَصِیبٌ مِمَّا اكْتَسَبُوا وَلِلنِّسَاءِ نَصِیبٌ مِمَّا اكْتَسَبْنَ﴾ یعنی مرد هر كسبی كرد مال اوست، زن هر كسبی كرد مال اوست. 🔸 یك سلسله مسائلی است كه اگر كسب كرد خودش در اختیار آن مكسوب قرار می ‌گیرد؛ اینكه در سوره مباركه مؤمنون و مانند آن فرمود: ﴿لِكُلِّ امْرِئٍ مِنْهُم مَا اكْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ﴾ اگر كسی معاذ الله بیراهه رفت، گناهی را كسب كرد، به یك اخلاق بد عادت كرد، به دروغ، به خیانت، به حرام، به اعتیاد معاذ الله عادت كرد، این را كسب كرد، قبلاً كه نداشت این صفت را بعد كسب كرد، این خُلق را كسب كرد، وقتی كه به دنیا آمد كه این خُلق را نداشت، این صفت را كه نداشت الآن كه این صفت را كسب كرد، خود این كاسب در اختیار این مكسوب است، به هر سَمتی كه این صفت بخواهد ببرد می ‌رود چون عادت كرد. اگر خدای ناكرده به حرام عادت كردیم به گناه عادت كردیم چشممان، گوشمان، زبانمان در اختیار مكسوب است. كاسب اختیار دارد، مال در اختیار كاسب است ولی اگر خدای ناكرده صفت بدی را كسب كرد این كاسب در اختیار مكسوب است كه در سوره مؤمنون فرمود: ﴿لِكُلِّ امْرِئٍ مِنْهُم مَا اكْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ﴾... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 فیض سرشار 🔸 ماه پُر برکت شعبان صدر و ساقه اش است؛ تنها ماهی که در آن هیچ عزا و غمی نیست، همین ماه است، بسیاری از عیدها و جشن ‌ها در همین ماه است. در این صلوات نورانی که «عند الزوال» می ‌خوانند، دارد که این ماه پیچیده و است، هیچ جای این ماه خالی از رحمت نیست: «شَهْرُ ... حَفَفْتَهُ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَان‌‏». 🔸 این ماه که امیدواریم برای همه خیر و رحمت و برکت باشد! زمینه ‌ای است برای ورود در ماه مبارک رمضان. اصرار این آقایان این است که در خودشان را درست کنند؛ چون هر کسی سالی دارد، آنهایی که کشاورز هستند، اول سالشان پاییز است، چون درآمدشان از پاییز است؛ آنهایی که جوان‌ اند، جوانی فکر می ‌کنند و حیات گیاهی دارند، اول فروردین را آغاز سال می‌ گیرند، برای اینکه جامه نو در بر کنند، با اینکه در اول فروردین خبری نیست؛ اما آنها که اهل راه هستند، اول ماه مبارک رمضان را اول سال قرار می‌دهند، قهراً ماه شعبان می ‌شود آخر سال. تمام ضجّه ‌ها و ناله ‌های اینها این است که در این آخر سال، حساب‌ ها را تصفیه کنند که وارد سال بعد که می‌ شوند، بدهکاری نداشته باشند. این است که در همین صلوات دارد که تمام شب ‌ها و روزها حضرت به فکر و اینها بود، برای اینکه در آخر سال به هر حال آدم باید حساب خود را برسد و بدهکاری‌ های خود را بدهد. 🔸 جناب حافظ که می ‌گوید: ماه شعبان منه از دست قدح کاین خورشید ٭٭٭ از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد اینها اشکال می ‌کردند به حافظ که اگر منظور از این مِی، است، ماه مبارک رمضان که فصلش است، چرا ایشان می ‌گوید ماه شعبان مصرف بکن؟ ماه شعبان منه از دست قدح کاین خورشید ٭٭٭ از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد سرّش این است که آخر سال است و در آخر سال جایزه‌ ها را می ‌دهند. در ماه مبارک رمضان خبری از جایزه نیست، ماه کار است؛ هم شب عید شوال یعنی عید فطر به عنوان «لَیلَةَ الْجَوَائِز» است و هم روزش به عنوان «یوْمُ الْجَوَائِز» است که روز عید است و من امروز در آن تدبیرم ٭٭٭ كه دهم حاصل سی روزه و ساغر گیرم ماه است ماه جایزه نیست، جائزه را در «لَیلَةَ الْجَوَائِز» می‌دهند. این است که جناب حافظ گفت که الآن دریاب، چون بعد دیگری خبری نیست تا برسیم به عید فطر. این است که امیدواریم برای همه خیر و رحمت و برکت باشد! : 📚 دیدار تاریخ: 1396/02/24 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فیض سرشار 🔸 ماه پُر برکت شعبان صدر و ساقه اش است؛ تنها ماهی که در آن هیچ عزا و غمی نیست، همین ماه است. این ماه که امیدواریم برای همه خیر و رحمت و برکت باشد! زمینه ‌ای است برای ورود در ماه مبارک رمضان. اصرار آقایان این است که در خودشان را درست کنند... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon