🌹 منتظران ظهور 🌹
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن🌸 🌸 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن🌸
🌸 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن 🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُصَلّینِ بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُتَّقینِ بِالْقُرآن🌸
قراربگذاریم هرشب وهرروز برای سلامتی وظهوراقاومولامون صاحب الزمان صلوات بفرستیم....
🌷اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم و سهل مخرجهم🌷
#کانال_منتظران_ظهور🌹
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
ارتباط موفق 06.mp3
10.88M
#ارتباط_موفق ۶
🔥 حسادت در محبت ، و تمایل به پیشتاز بودن در نگاه کسی،
ارتباط انسان را با بقیهی اطرافیان به نجاست میکشاند.
☆ کسانی در ارتباطات خود و جذب محبت دیگران موفقند که؛
میتوانند برای محبوبیت دیگران ، راه باز کنند؛
حتی در قلب کسی که برایشان بسیار مهم است.
#استاد_شجاعی 🎤
#دکتر_انوشه
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
45.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#طبیب_شو
تغذیه مناسب در دوران سرماخوردگی 🤕🤒
📚دکتر اسحاقی
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
4_5850373140852509125.mp3
4.15M
#میلاد_امام_محمد_باقر_ع
شب اول #رجب دل من بیتابه
که شب تولدِ، نوهی اربابه
🎙#سید_رضا_نریمانی
#سرود
فوق زیبا
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
📡 یک پیشگویی در مورد زمان ظهور که در زمان ما اتفاق افتاده
✅ امام جعفر صادق (ع):
❇️ «شخص مؤمن در زمان قائم (عج) اگر در مشرق باشد و برادر ایمانیاش در مغرب، از مشرق او را در مغرب میبیند، و اگر در مغرب باشد و برادرش در مشرق، او را میبیند». (۱)
📜 «إنّ المؤمن فی زمان القائم، و هو فی المشرق، لیری أخاه الّذی هو فی المغرب، و کذا الّذی فی المغرب یری أخاه فی المشرق!».
🖊 پیشوایان معصوم (ع) چگونه مرزهای زمانی را برداشته، قرنهای متمادی را کنار زده، آیندهای بس دور را در برابر دیدگانشان به روشنی دیدهاند و از آن آگاهانه سخن گفتهاند؟!!، و در هر زمینهای دانستنیها و شنیدنیها را به شیعیان خود آموختهاند!!، و از نیروی شنوایی و بینایی عصر قائم (عج) آنچنان سخن گفتهاند که گویی در عصر ما زندگی کردهاند ... و ارسال صوت و تصویر را با مدرنترین وسائل مخابراتی امروز، با چشم خود دیده و آنگاه سخن گفتهاند. امّا کو گوش شنوا که به این حقایق گوش فرا دهد و آنگاه قلّه رفیع عظمت این خاندان را تصوّر کند و به دنیا اعلام کند که شاهباز اندیشه هرگز به قلّه صفات برجسته و کمالات شایسته این خاندان نخواهد رسید.
⬅️ روزگار رهایی، ج۲، ص: ۶۲۵
(۱). بشاره الاسلام صفحه ۲۵۴، منتخب الاثر صفحه ۴۸۳ و بحار الانوار جلد ۵۲ صفحه ۳۹۱.
🏷 #امام_جعفر_صادق_علیه_السلام
#امام_زمان (عج) #ظهور
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
انسان شناسی ۱۶۷.mp3
10.26M
#انسان_شناسی ۱۶۷
#استاد_شجاعی
#استاد_عابدینی
محبتها دو دستهاند:
۱ـ محبتهایی که محورشان بخش انسانی وجود ما هستند.
۲ـ محبتهایی که محورشان بخش حیوانی وجود ما هستند.
✖️ تفاوت این دو نوع محبت چیست؟
✖️ چگونه میتوانم جنس محبتهایم را تشخیص دهم؟
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌸🍃🌸🍃
#یک_لغت_قرآنی
🍃زُخْرُف:
به هر شئ در دنیا که با یک جمال و زیبایی آراسته شده ولی درون آن پلیدی باشد "زُخْرُف" گویند.
وَ لِبُيُوتِهِمْ أَبْواباً وَ سُرُراً عَلَيْها يَتَّكِؤُنَ وَ زُخْرُفاً
خداوند در آیات ۳۳ الی ۳۵ زخرف می فرماید: اگر دنیا ارزشی داشت برای کسانی که مرا کافر شده بودند سقف خانه هایشان از نقره می ساختم و برای خانه های آنان درهای زیاد و تخت های بزرگ قرار می دادم.
و سپس می فرماید: "وَ زُخْرُفاً" یعنی تمام آنها با طلا زینت می بخشیدیم.
طلا از مصادیق زُخْرُف است. پس کسی که درون خانه خود را مجلل ساخته و وسایل تزئینی و گران قیمت در آن قرار داده است، قطعاً بیرون آن را هم با تزئینات خاص که به چشم زند و دیگران آن را نداشته باشند تزئین و آراسته برای دیگران خواهد کرد؛ که به آن تزئین و آراستن بیرون یک خانه، یا یک ویلا، یا باغ زُخْرُف کردن گویند. یعنی این خانه ها بیرون شان چون درون شان آراسته است ولی در باطن، مالک آن یک انسان ثروتمند و متکبر دنیاطلبی است که به کسی در دنیا رحم نمی کند و در حقیقت این باطن پلید اوست که برای جلب توجه افراد سست ایمان آراسته شده است.
کافران هم بر اثبات حقانیت و مرسل بودن نبی مکرم اسلام (ص) از جانب خدا چون در چشم خودشان، طلا و جواهر نشان شأن و عظمت بود لذا از او سؤال می کردند اگر او نزد خدا شأن و مقامی دارد چرا خداوند خانه ای که با طلا و جواهر و تزئینات زُخْرُف شده باشد به او نداده است؟! (أَوْ يَكُونَ لَكَ بَيْتٌ مِنْ زُخْرُفٍ )
حق تعالی میفرماید: وَ كَذلِكَ جَعَلْنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطِينَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلی بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً (۱۱۲_ انعام)
زُخْرُفَ الْقَوْلِ یا همان کلام مُزَخْرَف چیست؟
کلامی است که تزئین و طلا کاری شده ولی درون آن پوچ و باطل و دروغ و فریب و گمراهی است.
مثال، صاحب کارخانه ای مردی شیاد و مکار است که قصد استخدام مهندسی را دارد که به او نیازمند است، پس او را وعده های طلایی و حقوق و مزایای زیاد و اعطای وام های سنگین و کم بهره و هبه ها و بخشش های کلان و دیگر مزایا در طول استخدام اش می دهد و با این کلام ها او را اغفال کرده و استخدام می نماید در حالی که به آن ها بعداً جامه عمل نمی پوشاند و زیر حرف خود می زند که به چنین سخنان باطل مزین شده "مُزَخْرَفات" گفته می شود.
گاهی انسان ها هم دچار زُخْرُف می شوند. زنی که درون پلید، ولی جمالی زیبا و تزئین شده دارد که مصداق حدیث نبی مکرم اسلام (ص) دختری است زیبا و صاحب جمال که مانند گُلی است که در مزبله روئیده است که زنی مُزَخْرَف نامیده می شود.
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
شکر در سختی ها 21.mp3
14.6M
#شکر_در_سختی_ها 21
خودتو خسته نکن❗️
غصه هایی که زودگذرند؛
می گذرند...
اونا رو از آنچه هستند؛ بزرگتر نکنید.
چون...
شما رو بیش از حد لازم
به خود مشغول می کنند
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌸🍃🌸🍃
#حدیث_روز
امام علی (ع) میفرمایند:
اَلْبَغْىُ، يَصْرَعُ الرِّجالَ وَ يُدْنِى الاْجالَ.
ظلم و تجاوز، انسان را زمين مى زند و مرگ ها را نزديك مى سازد.
غرر الحكم، ح 1494
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
"در توقیع شریف روایت شده در احتجاج(۸۵۲) صنایعنا می باشد - بدون لام - چنان که در بخش سوم کتاب معنایش گذشت.
و نیز مؤید این وجه است حدیثی قدسی که در بعضی از کتاب های معتبر، مروی است که خداوند (عزّ وجلّ) خطاب به پیغمبرش (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: اشیاء را به خاطر تو آفریدم وتو را برای خودم خلق کردم(۸۵۳).
می گویم: آنچه در معنی این حدیث به خاطر می رسد چند وجه است:
۱ - این که غرض اولی اصلی، وجود حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) بوده، که مقصود بالاصاله آن حضرت است نه سایر مخلوقات، پس اگر خداوند متعال او را نمی آفرید غیر او را هم خلق نمی کرد.
۲ - خداوند (عزّ وجلّ) محمد وآل او (علیه السلام) را آفرید تا کمال قدرت وعملش ظاهر گردد، چون کمال مصنوع دلیل صانع آن است. پس آشکار شدن قدرت وعلم خداوند به نحو کمال، با خلقت محمد وآل او (علیه السلام) تحقق یافته است، سپس سایر مخلوقات را آفرید تا شؤون وکمالات ومنزلت آن ها را در تمام عوالم آشکار گرداند.
۳ - این که خداوند متعال محمد وآل محمد (علیه السلام) را آفرید وآنان را واسطه تمام فیوضات وافاضات قرار داد - چنان که عبارت زیارت جامعه واخبار بسیار بر این معنی دلالت دارد - وهیچ فیضی به هیچ چیز نمی رسد مگر به واسطه وبه برکت ایشان (علیه السلام) وچون وجود وهستی، عالی ترین انواع فیض است، پس خداوند (عزّ وجلّ) تمام غیر آن ها را به برکتشان ایجاد نموده واگر نبودند، خداوند تعالی هم احدی را خلق نمی کرد.
احتمال می رود معنی فرمایش امام صادق (علیه السلام) نیز همین باشد آن جا که فرمود: خداوند مشیت را به خود مشیت آفرید سپس اشیاء را به مشیت خلق کرد. این که: مراد از مشیت حقیقت محمدی (علیه السلام) باشد که وجود آن حضرت مطلوب بالاصاله است، وسایر مخلوقات را خداوند به برکت وواسطه آن جناب آفریده است.
و بدان که معانی نه گانه یاد شده مبتنی بر آن است که منظور از امانت، امانت الهیه است، یعنی خداوند متعال آنان را نزد خلق خویش امانت سپرده است، وتعدد معانی به جهت انواع متعدد حفظ ومحفوظیت می باشد، واین از قبیل استعمال لفظ در چند معنی نیست، زیرا که حفظ امری است کلی که بر اصناف واقسام گوناگونی منطبق می شود. بنابراین تمام معانی به این امر بر می گردد که امامان (علیهم السلام) امانت الهی هستند که خداوند (عزّ وجلّ) به انواع حفظ خود آنان را نگهداشته است
"دهم: این که منظور از امانت، امانت نبوی باشد، یعنی این که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) امامان (علیهم السلام) را نزد امت خود امانت سپرد تا روز قیامت، ومراد از حفظ آن، امر کردن آن حضرت است به حفظ ورعایت حقوق ایشان. وشاهد بر این وجه حدیثی است که مورد اتفاق شیعه وسنی است این که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: من میان شما دو شیء گرانبها ترک می گویم: کتاب خدا وعترتم را....
و این وجوه ده گانه را خداوند متعال به برکت عترت طاهره (علیه السلام) به من الهام فرمود.
یازدهم: یکی از علما فرموده: منظور از امانت، ولایت کلیه ومرتبه والا ورفیعی است که خداوند متعال برای امامان بر حق (علیه السلام) قرار داده وبه ایشان مخصوص گردانیده است. چنان که در چند روایت آمده، وامامان (علیهم السلام) حاملان آن امانت هستند، که تعبیر از آن ها به امانت - بنابراین وجه - مجاز است به قرینه حال ومحل.
دوازدهم: یکی از هم کیشان ما احتمال داده که: منظور از امانت، خود امامان (علیهم السلام) می باشند ومنظور از محفوظ بودنش: حفظ از تغییر وفنا. یعنی خداوند (عزّ وجلّ) ارواح آنان (علیه السلام) را - از میان ارواح - به این ویژگی مخصوص گردانید که از تغییر وفنا محفوظ بمانند."
"می گویم: موید این احتمال فرمود: خداوند متعال است: ﴿کل من علیها فان * ویبقی وجه ربک ذو الجلال والاکرام﴾ (سوره الرحمن: ۲۶-۲۷)؛ هرکس به روی زمین است فانی است ووجه پروردگار صاحب جلال واکرام باقی می ماند.
به ضمیمه اخباری که تصریح دارد به این که امامان (علیهم السلام) وجه الله هستند از جمله:
در تفسیر البرهان به نقل از کافی به سند خود از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) آمده که فرمود: وماییم وجه خداوند که در زمین میان شما آمد وشد می کنیم(۸۵۴).
و نیز از همان کتاب مروی است که امام صادق (علیه السلام) فرمود: خداوند ما را آفرید، وآفرینش ما را نیکو ساخت، وما را صورتگری نمود وچه خوب صورتگری کرد، وما را دیده خود میان بندگانش قرار داد (که شاهد کردار خلق باشیم) وزبان ناطق خویش گردانید، ودست گسترده بر سر بندگانش قرارمان داد که مایه رأفت ورحم بر آن ها باشیم، وما را وجه خویش نمود که به زمینش گردانید، به برکت ما درختان بارور شوند، ومیوه ها می رسند، ونهرها جاری گردند، واز یمن وجود ما باران از آسمان فرو ریزد، وگیاه از زمین همی روید، وبه عبادت ما خدای عبادت شده است، که اگر ما نبودیم خداوند عبادت نمی گشت(۸۵۵)."