#معرفی_کتاب
📗خانواده و مهدویت (تمدن سازی) دفتر دوم
✳️ بخشی از کتاب
🔹یکی از روشهای تربیتی قرآن معرفی خانواده هایی است که اعضاء آن در تمدن سازی و جریان سازی دینی و اجتماعی نقش اساسی داشته اند؛ ذکر این خانواده ها علاوه بر تقدیر از مجاهدتهای آنان و توجه به مباحث خانوادگی به نوعی الگونمائی و اسوه نمائی نیز می باشد، به همین دلیل این خانواده ها به عنوان خانواده های ولائی و مهدوی قرار گیرند، چرا که این ظرفیت و امکان وجود دارد که یک خانواده به عشق توحید و امام زمان خود، همیشه در صحنه باشد و با فداکاری و کوشش در راه آرمان ها و اهداف الهی در زمینه سازی تمدن طلائی مهدویت نقش ایفا کند، همچنانکه در دوره هائی از تاریخ بعضاً نقش تمدن سازی و جریان سازی دینی بعهد خانواده ها بوده است. قرآن کریم داستاهای خانوا گی را با عنوان «آل و یا اهل» یاد می کند؛ آل موسی، آل هارون، آل ابراهیم، آل عمران، آل یعقوب، آل داود و یا اهل بیت و در مواردی به بیان داستانهای خانوادگی افرادی همچون لقمان و فرزندانش، موسی و مادرش و ایّو ب و همسرش می پردازد.
در بسیاری از این موارد حرکتهای اصلاحی انبیاء و اولیاء و رسالتهای الهی آنان، با هماهنگی و با همکاری خانواده ها بوده است، به عنوان نمونه در قصه تأسیس کعبه و پایه گذاری بیت الله الحرام، نقش محوری و اساسی بر عهده یک بیت صالح و یک خانواده گذارده شده است.
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
⚡️معنی انتظار را نمی دانیم
ولی
دل هایمان برای دیدنت پر می کشد
اسم قشنگت، قلبمان را می لرزاند
نمی گوییم عاشقیم
ولی بی تـــــــو
تحمل زنده ماندن را نداریم...
یابن الحسن روحی فداکــــــــ
🍃
🌷 سلام بر تو
صبح و ظهر و شام... یا صاحب الزمان.
🍂مرکز مجازی مهدویت:
eitaa.com/mahdi313com
#مربیان_بزرگ
شیوه جذب
از یکی از مجتهدین نجف که هزاران طلبه نزد او درس خوانده اند پرسیدم: شما چگونه مجتهد شدید؟
گفت: در محلّه ما آقایی بود که شبها برای دو سه نفر طلبه، #درس شبانه داشت. من هم روزها کار میکردم و شب ها نزد ایشان میرفتم.
این عالم بزرگوار ابتدا برای ما یک #قصه میگفت و سپس درس را شروع میکرد. این گونه ما عاشق حوزه و دروس دینی شدیم.
از خاطرات نقل شده استاد قرائتی
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀
🔸حضرت عبدالعظیم علیه السلام راوی حدیث من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیه است و او نقش یار باوفای امام را در سنگر فرهنگی به آیندگان نشان داد و می تواند الگوی همه منتظران باشد، که قصد دارند در سنگر فرهنگ، در مقابل هجمه و شبیخون فرهنگی دشمن پست و زبون مردانه بایستند.
🔹او از چنان مقام و جایگاهی در نزد اهل بیت، خاصه امام زمان خویش علیه السلام برخوردار است، که این امید را در قلب شیعیان ایجاد می کند؛ که زیارت آن عزیز می تواند با زیارت امام حسین علیه السلام هم وزن باشد.
⬅️ سالروز میلاد سیدالکریم بر مهدی یاوران مبارک باد
🌱مرکز مجازی مهدویت:
🔽 https://eitaa.com/mahdi313com 🔽
🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀
#معرفی_کتاب
📗کارکردهای اجتماعی اعتقاد به مهدویت
✳️معرفی کتاب
🔹هدف اصلی این پژوهش تبیین کارکردهای اجتماعی آموزه مهدویت است. نویسنده برای رسیدن به هدف خود با استفاده از روش توصیفی_ تحلیلی، از نوع کتابخانه ای، آثار و کارکردهای اجتماعی آموزه مهدویت را در سه ساحتِ فرهنگ، نهادهای اجتماعی و نظام های اجتماعی بررسی می کند.
🔸وی پیشینه ای از تحقیق خود را با نگاهی به نوشته های ناظر به کارکردهای اجتماعی دین و نوشته هایی درباره کارکردهای اجتماعی مهدویت ذکر می کند. مفاهیم و اصطلاحات (کارکرد، اجتماعی، اعتقاد و مهدویت)، کارکردگرایی و چگونگی طبقه بندی کارکردهای اجتماعی مهدویت را مطرح می کند.
🔹 ابتدا کارکردهای باور به مهدویت را در ساحت فرهنگ و حوزه بینش ها، باورها، ارزش ها و هنجارهای رفتاری را مورد بحث و گفتگو قرار می دهد.
🔸سپس کارکردهای باور به مهدویت را در ساحت نهادهای اجتماعی مانند: خانواده، تعلیم و تربیت، سیاست و حکومت، افتصاد، دین وسیاست بررسی می کند.
🔹 همچنین کارکرد باور به مهدویت در ساحت نظام اجتماعی را در حوزه های انسجام و همبستگی اجتماعی، نظم اجتماعی، قدرت اجتماعی، امنیت اجتماعی، هویت اجتماعی و تنظیم روابط اجتماعی مورد کنکاش قرار می دهد.
🔸در پایان هر کدام از کارکردهای اجتماعی مهدویت که نام برده شد، آسیب شناسی می شوند.
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
#وظایف_منتظران
😢 من به فدای اشک تو
یاد او که باشی نشاط به وجودت تزریق می شود، سرحال و زنده می شوی، وسوسه های شیطان گزندی به جانت نمی رسانند و امام نیز لبخند رضایتش را نثارت می کند.
👈 حال دیگر نگران خطاهای کوچک نباش که انسانی بزرگ دستانش را به آسمان بلند کرده برایت دعا می کند، آن هم با چه سوز و گدازی.
✨اگر شخصی- که دائم توجهش به وجود مقدس ولی عصر علیه السلام است و همواره از اعمال بد می پرهیزد- به طور تصادفی اشتباهی مرتکب شد، وقتی نامه اعمالش را خدمت امام می برند حضرت برای او دعا و استغفار می کند.
⬅️ تائید این گفتار، همان نقل زیبای سید بن طاووس رحمه الله است که در نیمه شبی در سرداب سامرا صدای مناجات مردی را شنیده که برای شیعیانش چنین طلب استعغفار می کرده است.
خدایا شیعیان ما از مایند، از اضافه خاک خلقت ما آفریده شده اند....، پس ببخشای بر ایشان گناهانی را که با تکاء و اعتماد به ما انجام داده اند.
🔰 البته باید دانست که مهر و محبت حضرت مهدی علیه السلام مجوز گناه نمی باشد که آن کسی می تواند به یاد امام پاکی ها باشد که خودش در مسیر پاکی قدم بردارد.
👈 آری، اگر در مسیر پاکی، پایمان لغزید و از روی غفلت مرتکب خطا شدیم، استغفار حضرت، جبران آن خطا را در پی خواهد داشت.
🔅یاد خدا و اولیاء او، امور را انسجام بخشیده، امنیت و خاطری آرام را به همراه می آورد، اما غفلت از یار، گردش چرخ معنویت را کند کرده و انسان را از حرکت باز می دارد.
💐مرکز مجازی مهدویت:
┏━━•🌐•━━┓
eitaa.com/mahdi313com
┗━━•✳️•━━┛
#روش_تدریس
روش گفت وگوی درونی
در روش گفتگوی درونی از مخاطبان خواسته میشود تا درباره موضوع تدریس به خوبی فکر کنند و سپس نظرات و عقاید خود را درباره آن موضوع به روی کاغذ بیاورند یا به نحو دیگری ثبت کنند.
مربی مهدوی عزی، استفاده از این روش موجب میشود تا مخاطبان از موضع یک شنونده مطلق بیرون بیایند و #فعالانه فکر کند.
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
🌸🍃🌸🌸🍃
🍃🌼🌸
🌸 🌸
🌸
🍃
📌امام حسن عسکری (علیه السلام) :
((قَلبُ الاَحمَقِ فی فَمِهِ وَ فَمُ الحَکیم فی قَلبِهِ))
قلب احمق در دهانش و دهان حکیم در قلبش می باشد.
🍃 بعضی از کلمات، انسان را شاد و بعضی از آن ها، انسان را داغدار می کند.
کلمات زیادی چون: امید، نجات، شادی، موفقیت و پیروزی و .... انسان را مسرور می کنند، ولی کلمه خاصی وجود دارد، که نه تنها آدمی را غمگین، که افسرده و نالان و پژمرده می کند و آن کلمه (ای کاش) است:
ای کاش این سخن را نگفته بودم!
ای کاش به فلان محل نرفته بودم !
ای کاش، با فلانی خوب برخورد کرده بودم !
و ای کاش ...
این کلمه در بستری ظهور می کند، که موضع گیری ما نه تنها عاقلانه، که احمقانه بوده است و آن وقتی است، که قول و عمل ما از عقلانیت بی بهره باشد.
🌸 انسان منتظر، عقلانیت را مولّد عملی می داند، که پشیمانی و ملامت در آن راه ندارد.
🌸 لذا منتظر واقعی، نه تنها در زندگی خویش به بن بست نمی رسد، که زمینه ظهور کلمه (ای کاش) را نیز از بین می برد.
⬅️ پس ابتدا عقلانیت، سپس تصمیم و اقدام .
🔹🔹🍃🌸🍃🔹🔹
💖ما شیفتۂ علے و آل اوئیم
✨توفیق بہ ڪار خیر از ایشان جوئیم
💖 میلاد امام عسڪرے را امروز
✨تبریڪ بہ صاحب الزمان مےگوییم
⚡️ مرکز مجازی مهدویت👇👇:
http://eitaa.com/mahdi313com❣
🍃
🌸
🌸🌸
🍃🌼🌸
🌸🍃🌸🌸🍃
#مربی_خلاق
🌺توجه به اهداف آموزش
مربی خلاق مهدوی به خوبی می داند که در جریان یاددهی مفاهیم مهدوی باید به اهداف این امر توجه کافی داشت .
⏹ چون مخاطبان هرگز چیزی را یاد نخواهند گرفت مگر زمانی که مجبور به استفاده از آن شوند.
⏺ پس مربی خلاق مهدوی تا جایی که امکان دارد مطالب مهدوی را با زندگی روزمره مخاطبان خود عجین می کند .
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
👈 یاد امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زیارتنامهی حضرت معصومه سلام الله علیها
🔳 در زیارتنامه حضرت معصومه سلامالله علیها ضمن مرور عالیترین معارف شیعه، هشت بار با مقام ولایت، رابطهی مستقیم برقرار میشود که سه مورد آن پیوند با امام زمان (ارواحنافداه) است.
🔅 الف. عرض ادب و اهدای سلام
سلام در این زیارت توأم با اسراری است. زائر، با صیغه مخاطب (السلام علیک) به ساحت معصومین علیهمالسلام عرض ادب مینماید؛ ولی هنگام عرض ادب به پیشگاه پیشوای دوازدهم عجل الله تعالی فرجه الشریف با صیغه غائب (السلام علی الوصی من بعده) سلام مینماید و از خداوند درخواست میکند بر آخرین خلیفه خود، صلوات بفرستد: «اللهم صلّ علی نورک و سراجک...».
القابِ مبارکی در این زیارت نامه آمده، که حاوی نکات بسیار ارزندهای است. تنها در این زیارت نامه، لقب نورانی «سراج» برای حضرت مهدی علیهالسلام به کار برده شده است.در هیچ دعا و زیارت نامهای، این لقب برای آن حضرت بهکار برده نشده است.
در کنار نام هر یک از ائمه علیهمالسلام وصفی قرار دادهشدهاست، مانند: «الطاهر الطهر» که توصیف امام هفتم علیهالسلام است؛ ولی در مورد امام یازدهم فقط می گوییم: دوازدهمین پیشوا، وصی و جانشین توست؛ گویا عظمتِ امام مهدی (ارواحنافداه) توصیفی برای پدر بزرگوارشان است.
⬅️ لقبهای امام زمان علیهالسلام در این زیارت نامه عبارت است از:
1⃣ «نورک»: امام مهدی علیهالسلام نور خداوند است. در دعاهای فراوانی، به این لقب آن حضرت اشارهشده است، مانند: «السلام علیک یا نورالله الذی یهتدی به المهتدون»
2⃣ «سراجک»: یوسف زهرا سلامالله علیها در این عصر، تنها چراغ راه هدایت است. او «سراج الله» است و تاریکیها را میزداید و چشمها و دلها را به خداوند متعال متوجه مینماید. در قرآن کریم نیز آخرین پیامبر الهی صلی الله علیه و آله به «سراج» تشبیه شده است
3⃣ «ولی ولیک»: حضرت مهدی علیهالسلام «ولی الله الاعظم» است زائران حضرت معصومه سلامالله علیها با زمزمه این عبارت، اعتراف به پذیرش ولایتِ آخرین پیشوای آسمانی مینمایند.
4⃣ «وصی وصیک»: امام حسن عسکری (علیه سلام)چند لحظه پیش از شهادتش، به فرزند بزرگوارش فرمود: «آبشر یا بُنی، فانتَ صاحبالزمان، و انتَ المهدی، و انتَ حجة الله علی ارضه و انتَ ولدی و وصیی؛ فرزندم، مژده باد بر تو، که صاحبالزمان هستی. تو مهدی و حجّت خدا بر روی زمین، و فرزند و جانشین من هستی».
5⃣ «حجتک علی خلقک»: حضرت مهدی علیهالسلام «حجةالله» است. این لقب از مشهورترین لقبهای آن حضرت است و بیشتر محدثان آن را ذکر کردهاند و در بسیاری از ادعیه به چشم میخورد. از قید «علی خلقک» استفاده میشود که آن حضرت، بر تمام مخلوقات حجّت است و زمین هیچ گاه خالی از حجّت نیست و حجّت خدا در این عصر، گرچه غایب است، ولی حاضر است.
🔆 ب. دعا برای فرج امام زمان (ارواحنافداه)
زائران حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) از خداوند متعال میخواهند:«اسئل الّله ان یرینا فیکم السرور و الفرج از خداوند میخواهم که سرور و گشایش شما را ببینم». قطعاً سرور اهلبیت (علیهم سلام) روز ظهور بقیة الله ارواحنا لهُ الفداه است. زيرا در دولت او، «عدالت در همه جا گسترده میشود» و «هر حقی به صاحب حق باز میگردد» «همه حقوق خدا، و خاندان عصمت و طهارت استيفا میشود»، «در تمام مكانها، گلبانگ توحيد و شهادت به رسالت پيامبر اكرم (صلی الله علیه وآله) طنين انداز میشود»و «مردم را به ولايت امير مؤمنان( علیه سلام) و برائت از دشمنان آن حضرت فرامیخوانند».
🔆 ج. دعا برای همراهی با معصومین علیهمالسلام در زمان ظهور یا رجعت
زائر در این حرم مقدس عرضه میدارد: «و ان یجمعنا و ایاکم فی زمرة جدکم محمّد (صلی الله علیه وآله) ما وشما در زمرهی جد بزرگوارتان حضرت محمد که درود خدا بر او و آلش باد، گردآورد».
👈 این درخواست برای روز قیامت نیست؛ زیرا بهشت و مزایای آن در بخشهای بعدی این زیارت نامه مطرحشده است، بلکه برای ظهور امام زمان (ارواحنافداه) است. بر اساس عقیده رجعت، معصومین علیهمالسلام در زمان ظهور حضرت مهدی (ارواحنافداه) به دنیا برمی گردند. همراه بودن با امام مهدی( ارواحنافداه) بهمنزله همراه بودن با سایر ائمه علیهمالسلام و قرار گرفتن در زمره پیروان حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) است.
▪️مرکز مجازی مهدویت:
http://eitaa.com/mahdi313com
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دل رضا بی تاب خواهره
مرکز مجازی مهدویت:
https://eitaa.com/mahdi313com
#تجربیات_کلاسداری
⬅️فضای معنوی
از نظر اهمیت می توان گفت فضای معنوی بالاتر و موثر تر از فضای فیزیکی است چرا که اگر این مساله فراهم شود تقریبا مسائل دیگر خود به خود حل می شود.
آماده سازی فضای #معنوی تا حدودی زیادی به معلم و #مربی بستگی دارد قصد، نیت و انگیزه مربی باید الهی و خیر باشد.
برگرفته از جزوه روش های کلاسداری زنده یاد حجت الاسلام راستگو(ره)
#روش_تدریس
⬅️ روش تعامل با دنیای واقعی
در یک روش تدریس که آن را تعامل مینامند، #مخاطبان میخواهند با دنیای واقعی همکاری داشته باشند و هر آنچه را که در حوزههای مختلف زندگیشان اتفاق افتاده است را تجزیهو تحلیل کنند.
اگر #مربیان بتوانند بهخوبی نشان دهند که چگونه آموزشهایشان ، #مخاطبان را به دنیای واقعی متصل میکند. قطعا به شیوه های مختلف از آن بهره خواهند گرفت .
اقتباس از سایت روش تدریس
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
🌸🍃
مولای من، مهدی جان!
جان همه عالم به فدای قدمهایت؛
🔸درست است که زندگی میکنیم،
شبها روز میشود و روزها شب!
اما مگر این زندگی بدون تو مفهومی دارد؟
🔅 تنها دلیل تحمل این دوری امید است
امید دیدارت!
اگر تمام دنیا را مقابلمان بگذارند و یاد تو را از ما بگیرند نمیخواهیم؛
دلتنگیت را با جان و دل خریداریم!
از لحظههای باقی عمرمان به تو سلام میدهیم
سلام یعنی با تو هستیم در رنجها و سختیها
پا به پای تو میآییم تا این انتظار به پایان برسد؛
👈 هیچ کاری واجبتر از شما برای ما نیست
ما چرا برای آمدنت کاری نکنیم ؟
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_زمان_عج
#دلتنگی
#انتظار
❣مرکز مجازی مهدویت:
eitaa.com/mahdi313com
#مربی_خلاق
آموزگاری شیرینزبان برای تبلیغ آموزههای تربیتی اسلام
زنده یاد حجت الاسلام راستگو (ره)، که حقیقتا از برجستهترین روحانیون #مبلغ در حوزه کودکان و نوجوانان بودند، عمر خود را در راه تبلیغ آموزههای تربیتی دین #اسلام صرف نموده و در این مسیر هنرمندانه و با بیان بسیار شیرین در تفهیم مطالب مختلف به مخاطبان خود اهتمام ورزیدند.
شخصیت و شیوه کار ایشان می تواند برای همه مربیان خلاق، کارآمد باشد.
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
#سبک_زندگی_مهدوی
چطور بچهها رو با امام زمان(عج) آشنا کنیم؟
🌺 از کودکتون بخواید برای سلامتی و ظهور امام زمان دعا کنه تا امام هم اون رو تو کارهاش کمک کنه.
🌺 نذارید شخصیتی باورناپذیر یا ترسناک از امام زمان (عج) تو ذهن کودک شکل بگیره.
🌺اجازه بدید کودکان درباره احساس خود به امام زمان (عج) صحبت کنن.
🌺 احادیث امام زمان (عج) رو در قالب نقاشی به کودکان یاد بدید.
🌺 روزهای خوش ظهور امام رو با موضوعاتی که برای بچهها آشناست، تصویرسازی کنید.
🌺 مفهوم یاری امام رو با انجام کارهای خوبی مثل احترام به بزرگترها، درس خوندن و کمک به همنوع پیوند بزنید.
🌺 قصه افرادی که با امام ملاقات داشتند رو تعریف کنید و در آخر بگید چه ویژگیهایی داشتن که تونستند امام رو ملاقات کنن.
🌺 درباره امام زمان (عج) بیشتر مطالعه کنید تا بتونید به سوالات کودک پاسخ بدید.
🌺 در روزهای مرتبط با امام زمان (عج)، به کودکان هدیه بدید تا این ایام براشون خاطرهانگیز بشه.
🍂مرکز مجازی مهدویت:
eitaa.com/mahdi313com
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسين جان💔
غیر از غم تو در دل ناکام ندارم
مانند شب گریه، سرانجام ندارم .
یک شب بطلب سر به ضریحت بگذارم
جز گوشۀ شش گوشهات آرام ندارم
💠 مرکز مجازی مهدویت:
eitaa.com/mahdi313com
#معرفی_کتاب
کتاب جان جهان
نویسنده : مهدی طیب
«جان جهان؛ پژوهشی نو و جامع در عرصهی مهدویت» در هشت فصل با بحث «منجیباوری در اقوام؛ مذاهب و مکاتب دیگر» شروع میکند و سپس در فصلی دیگر به «مهدویت باور مشترک همه مذاهب اسلامی» میرسد و از شباهتها و تفاوتهای #اعتقاد به مهدویت در مذاهب اسلامی میگوید.
نویسنده در بخش دیگری از کتاب به «#مهدویت در عرصه عرفان» نیز نظر داشته با محوریت انسان کامل در عرفان و دیدگاه این موضوع در مهدویت به بحث پرداخته است. با این مقدمهها در فصل «حضرت مهدی(عج)» به طور مستقل دربارهی امام زمان (عج) سخن گفته است.
#تجربیات_کلاسداری
ارتباط معنادار موضوعات
تا آنجا كه ممكن است مطالب درسي را به صورت معني دار و در ارتباط با موقعیت هاي واقعي زندگي ارائه دهيد و در حد امكان در انجام فعاليت هاي آموزشي به ياد گيرندگان آزادي عمل بدهيد ، #مربی بايد فرصت يادگيري اكتشافي را براي #فراگیران فراهم كند ، تا #فراگیران خود به كشف معني مطالب بپردازند .
#مربیان_بزرگ
رمز موفقيت
يكى از دوستان پرسيده بود: راز موفقيت هاى خود را در چه چيزهايى مى دانيد؟فرمود: اول: كمك و خدمت به پدر و مادر! و جداً در دورانى كه مادر پير خود را نگه مى داشت و يا در مراسم ختم پدرشان شاهد اين امر بوديم. طورى اهتمام مى كرد و عهده دار بود كه خيال مى كردى همه مسئوليت ها با اوست.دوم: براى علم خود فضيلتى قائل نشده ام. راستى با هركس چه باسواد، و چه بى سواد، چنان صحبت مى كرد كه #مخاطب خيال مى كرد او را مشرف به موضوع مى داند و خودش فقط راهنماست و نه بيش.سوم: با خود عهد كرده ام كه مراجعين (و به ويژه جوانان) را تحمل كنم. و چه خوب در هدايت و معرفت دستگيرى مى كرد. او در تغذيه دل و روح كار مى كرد و بعد در عمل #ارشاد مى نمود. اگر به ازدواج رهنمود مى داد، تا گرفتن وام و واسطگى ازدواج و سپس بعد از آن براى حل اختلافات و تربيت بچه ها كار را ادامه مى داد. او به راستى يادآور اين حديث پيامبر(ص) بود كه: خداوند رحمت كند كسى را كه وقتى كارى انجام داد محكم كارى كند.
#معرفی_کتاب
🔰مهدویت و آرامش روان
✳️ معرفی کتاب
🔹در عصر حاضر که فشار روانی، بیماری تمدن جدید نامیده شده و روز به روز بیماریهای روانی در دنیا گسترش یافته و توجه بشر به مقوله بهداشت روان، دوچندان شده است؛ از این رو، سازمان بهداشت جهانی، بخش خاصی به نام خدمات بهداشت روانی پدید آورده در اوایل قرن بیستم، نهضت جدید بهداشت روانی را پی ریزی کردند.
🔹کتاب «مهدویت و آرامش روان» درباره آموزههای مهدویت و درمان بیماریهای روح و روان بشر امروز است. فصل اول این کتاب به بیان مفاهیم اختصاص داشته و در فصول دوم تا پنجم، به ترتیب، موضوعاتی چون تحلیل روانشناختی مهدویت، مهدویت و شاخصههای بهداشت و روان، تاثیر مهدویت بر بهداشت روان و مهدویت و روان درمانی مطرح شده اند.
#روش_تدریس
روش چند حسی ( مختلط )
استفاده از اين روش مستلزم به كار گرفتن همه #حواس است و جريان #یادگیری از طريق تمام حواس صورت مي گيرد . از طريق كار بست اين روش مي توان , مطالب و مهارتها را درك كرد , ارتباط موثرتري برقرار كرد , مهارتها و مطالب را از يك موقعيت به موقعيت ديگر تعميم داد. در يادگيري روش چند حسي به طور كلي از همه حواس استفاده مي شود,
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
#وظایف_منتظران
🌟 ايمان و تقواي الهي
از آنجايي که شيعيان، منسوبين به ائمه اطهار (عليهم السلام) هستند ـ به خصوص، منتظران که دلباخته امام خويش هستند ـ کاري نميکنند که حضرت، پيش خدا شرمنده شود. هر چند صاحبالامر (عليه السلام) را نميبينند، ولي خواسته او را ميدانند و در جلب رضايتش ميکوشند.
✨ اعتقاد به وجود امامي حيّ و زنده، تأثير عميق و سازندهاي در شخصيت يک مسلمان دارد؛ به گونهاي که هميشه در صدد است که گوش به فرمان آن حضرت باشد و اعمال و رفتارش را با آنچه که شايسته آن حضرت است، تطبيق دهد و افتخار اطاعت و رضايت خاطر او را براي خود کسب نمايد. لذا گوش و دل به فرمايشات امام داده و با نگاه به روايات، آنچه او ميطلبد انجام ميدهد.
👈🏻 امام صادق (عليه السلام) در اين باره فرموده است: « من سرّه ان يکون من اصحاب القائم فلينتظر وَ ليَعمَل بالورع و محاسنِ الاخلاق و هو منتظر».
در اين حديث، امام صادق (عليه السلام) از جمله اوصاف ياران امام مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را پرهيزکاري و تقواي الهي دانسته و خُلق نيکو را سفارش کرده است.
💫امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) نيز به دنبال زنده کردن همين حقيقت معنوي؛ يعني ايمان و تقواي الهي است که بنا به فرموده قرآن شريف هر جامعهاي که آن را داشته باشد، خداوند برکتهاي آسماني و زمين را بر آن جامعه ميگشايد: « و لو انّ اهل القُري آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم برکات من السماء و الارض».
امام عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) نيز انسانها را دعوت به ايمان ميکند؛ چرا که امام باقر (عليه السلام) مي فرمايد: « اذا قام القائم عرض الايمان علي کل ناصب فإن دخل فيه بحقيقة و الاّ ضرب عنقه؛
هنگامي که قائم، قيام کند، ايمان را بر هر ناصبي (دشمن اهل بيت عليهم السلام ) عرضه ميکند، اگر به راستي آن را بپذيرد، از او ميگذرد و گرنه گردنش را ميزند».
👈🏻بنابراين با توجه به اهميت موضوع، بايد تا قبل از ظهور امام، خود را مسلّح به سلاح ايمان و تقواي الهي بکنيم تا بتوانيم از اين اوضاع نابسامان اخلاقي روزگار، رهايي يافته و سالم بمانيم.
🎈مرکز مجازی مهدویت:
eitaa.com/mahdi313com
#مهارتهای_مربیگری
🌻شرایط زمانی تدریس
برای رفتن به کلاس تاخیر نداشته باشید خصوصا کلاس های آنلاین
زیرا چنانچه ش#فراگیران کلاس شما 30 نفر باشند و شما 10 دقیقه تاخیر کنید، در حقیقت 300 دقیقه (5 ساعت) از وقت انسان ها را به هدر داده اید و این اتلاف وقت قابل جبران نیست. و نیز در موارد ضروری و غیر اختیاری بیش از 50 دقیقه تدریس نکنید، و زمان هر جلسه #تدریس را درنظر داشته باشید تا با کمی یا زیادی وقت روبرو نشوید; یعنی #درس را بموقع آغاز نمایید و بموقع نیز تمام کنید; زیرا بی نظمی استاد، شاگردان را نیز بی نظم می کند
🌺حضرت زینب(س)،بانوئی که درس صبر و استقامت را به تمامی احرار و آزادی خواهان جهان داد، و در راه تحقق اهداف مقدس و الهی خویش محکم ایستاد و از آرمان های خویش پاسداری نمود.
🍀 میلاد با سعادت حضرت زینب (س) را به همه مسلمانان جهان و خاصه شما مربیان عزیز که در جهت نشر معارف مهدوی تلاش می کنید تبریک عرض می کنیم.
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
دلم گرفته از این انتظارِ یلدایی...
ألسلام علی ربیع الأنام ونضرة الأيام
السلام علي مهدي الأمم و جامع الكلم
آقا جانم.... مولاي من....
دلم گرفته از این انتظارِ یلدایی
دقایقم همه غرقِ چه وقت میآیی؟
نوشتهاند “صدایش کنید میشنود!”
صدات میزنم آخر کجای دنیایی؟
بگو چه وقت میآیی؟ ببین که دلهامان
دگر قبول ندارد هنوز و امایی
شنیدهام نمیآید بهار با یکـــــــ گل
بهار من، گل نرگس! تویی که میآیی
و باز نقطه سر خط، نریز اشک ای چشم!
تمام میشود این انتظار یلدایی
اللهم عجل لولیک الفرج
🌸مرکز مجازی مهدویت:
eitaa.com/mahdi313com
#مربیان_بزرگ
🔴کیفیت_تدریس
✳️ مرحوم آیت الله بروجردی (ره)، هیچ گاه به خاطر بی توجهی شاگرد و یا عدم دقت کافی و یا قلت تعداد آنان ، سطح #درس را تنزل نمیدادند . به نحوی درس می گفتند که گویی شرکت کنندگان درس ایشان ، همه سید مرتضی ، شیخ مفید و شیخ طوسی هستند...
هدایت شده از مرکز مجازی مهدویت
#سبک_زندگی_مهدوی
⚡️انسان منتظر در صورتیکه در مسیر زندگی الهی خویش به صورت دائمی خود را هماهنگ با امام خویش مدیریت نماید می تواند هماهنگ شدن با کل هستی را تجربه نماید و زندگی خویش را در همه عرصه های فرهنگی – روایی- اجتماعی- اقتصادی و حتی زیست محیطی بر اساس تربیت و اخلاق کریمه، مدیریت نماید و این مسئله در وجود منتظر (ثبات قلب و ثبات قدم )را پدیدار میسازد ، که انژری جدیدی به صورت مستمر دریافت میکند لحظه به لحظه از زندگی لذت ببرد و به راه پر فراز و نشیب خویش در دنیا و آخرت ادامه دهد .
⚡️منتظر برای حرکت مستمر خویش به ثبات قلب نیاز دارد ، تا بتواند در هر موقیعت به صورت مستمر با اراده ای محکم در جهت اصلاح و ارتقاء خود و دیگران قدم های بایسته و شایسته را در مسیر ظهور دولت کریمه مهدوی بردارد.
🙏 امید است که ما نیز در مسیر ظهور آن امام همام (علیه السلام) اینگونه باشیم تا همیشه خندان و با نشاط به زندگی خویش معنا دهیم.
❣مرکز مجازی مهدویت:
http://eitaa.com/mahdi313com
#معرفی_کتاب
خانواده و تربیت مهدوی
در عصری که انسان ها در سرگردانی و تحیّر به سر می برند ارائه الگویی مناسب جهت هدایت و #تربیت امری ضروری و لازم است.
#کتاب «خانواده و تربیت مهدوی» تالیف مرتضی آقا تهرانی و محمد باقر حیدری کاشانی به معرفی الگویی کامل و کارآمد یعنی امام عصر(عج) به عنوان کامل ترین و تربیت یافته ترین انسان عصر معاصر می پردازد.
هدف کتاب «خانواده و تربیت مهدوی»، تبیین راهکارهای عملی برای تربیت نسل منتظر و مهدی یاور می باشد. این کتاب، همان طور که از نامش پیداست، رویکردی عملیاتی و کاربردی به این مسئله دارد و در ضمن مباحث کلیدی و معرفتی، پیشنهادات جزئی بسیاری نیز ارائه می کند.
نویسندگان کتاب، دوران تربیت فرزند را به چهار بخش تقسیم می کنند و با توجه به ویژگی ها و اقتضائات فرزند در این دوران ها، بر اساس آموزههای دینی و یافته های تربیتی، راهکارهای تربیت #مهدوی در هر دوره را تشریح می کنند. این دوران های چهارگانه عبارتند از: دوران بسترسازی (پیش از تولد)؛ دوران عشقآفرینی و تربیت مهدی محب (هفت سال اول)؛ دوران تربیت نوجوان مهدی باور (هفت سال دوم)؛ و دوران تربیت جوان مهدی یاور (هفت سال سوم).
#تجربیات_کلاسداری
✅ شیوه جذب
از یکی از مجتهدین نجف که هزاران طلبه نزد او درس خوانده اند پرسیدم: شما چگونه مجتهد شدید؟
گفت: در محلّه ما آقایی بود که شبها برای دو سه نفر طلبه، #درس شبانه داشت. من هم روزها کار میکردم و شب ها نزد ایشان میرفتم.
این عالم بزرگوار ابتدا برای ما یک #قصه میگفت و سپس درس را شروع میکرد. این گونه ما عاشق حوزه و دروس دینی شدیم.