eitaa logo
نوبرانه... معصومه مرادی
76 دنبال‌کننده
762 عکس
67 ویدیو
23 فایل
مکانی برای مطالعه شعرها، نوشته‌ها و نقدهای معصومه مرادی. شاعر و نویسنده کودک و نوجوان #معصومه_مرادی ارتباط با مدیر @masoommoradii
مشاهده در ایتا
دانلود
🎬 آموزش اصول تولید محتوا برای کودکان آقای شایان فخاری، مدیر مجموعه آموزشی گرالیت، دربارهٔ اصول تولید محتوا برای کودکان جلوی دوربین آمده و نکاتی را بیان می‌کند. 🔻 ۵ قسمت ویدئوی آموزشی و خلاصهٔ متنی آن‌ها را از پیوند زیر دنبال کنید. 👉 https://yarestankoodakestan.ir/اصول-تولید-محتوا-برای-کودکان/ @yarestankoodakestan yarestankoodakestan.ir
شماره.هایی از نشریه ادبیات کودک و نوجوان صددانه یاقوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شکوفه‌های شکفتن عنوان مجموعه شعری از مجموعه کتاب‌‌های اشراق است که به شعر کودک و نوجوان شاعران حوزی پرداخته است. محمود پوروهاب این مجموعه را گردآورده است. در این دفتر ۷۹ شعر از ۱۶ شاعر حوزی به انضمام زندگی‌نامه‌ی مختصری از آن‌ها آمده است. پوروهاب در مقدمه‌ای کوتاه به پیدایش شعر کودک در ایران اشاره کرده و به شایستگی و به صورت موجز شعر کودک حوزوی را آسیب‌شناسی کرده است. تنوع مضامین و تکثر نگاه شاعران به پدیده‌ها از ویژگی‌های این مجموعه است. تقی متقی، مجید ملامحمدی، صابر امامی، یحیی علوی‌فرد، سعید عسگری، سید مهدی موسوی، علی‌رضا روحانی، علی‌محمد شهیدی‌فر، محسن صالحی حاجی‌آبادی، مرتضی دانشمند، سید محمد مهاجرانی، مهدی خلیلیان، طیبه رضوانی، علی‌رضا حضرتی، بهزاد پودات و زینب مسرور شاعران این مجموعه‌اند. نداشتن الگوی مشخص(الفبایی و یا سنی)در آوردن شاعران در کتاب و دودستگی رفتاری در ویرایش، از معایب این مجموعه است. این کتاب نخستین بار در ۸۴ صفحه و در سال ۱۳۹۲ به همت موسسه بوستان کتاب منتشر شده است. معصومه مرادی باشگاه کتاب کودک و نوجوان سیب نارنجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️کلیپ تصویری♨️ 🎥 ببینید | زیبایی شگفت‌انگیز قرآن (قالی ابریشمی و پشمی! ) 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 @haerishirazi
یا هو میان کوچه نشسته‌ام، نفس‌بریده و بی‌شکیب به یاد مسلم و هانی‌ام، غریب پشتِ سرِ غریب شبیه مسجد کوفه‌ام، خزانِ بعدِ شکوفه‌ام نه از عراق مرا خبر، نه از دمشق مرا نصیب هزار بغض مکررم، هزار داغ، برابرم مگر تو چاره‌ی من شوی، مگر تو... ای نفست طبیب! در این تکثر سایه‌ها، در ازدحام گلایه‌ها کجاست باد که کرده باز، دلم هوای تو را عجیب؟ به پای ِ بسته توان بده، کجاست راه؟ نشان بده! بگو چگونه به سر برم، در این دیار پر از فریب؟ بگو که عزم سفر کنم، از این کویر گذر کنم که دلشکسته و خسته‌ام، از این جماعت نانجیب تو جای دعوت این و آن، به سوی خویش مرا بخوان! به شوق نامه‌ای از تو ام: من الغریب الی الحبیب
این خیلی خوب بود.📒📔📘📙
شنبه‌ها شبیه ابر بی‌قرار شو روی دشت‌ زندگی ببار صد جوانه فکر نو درون ذهن خود بکار. معصومه مرادی شروع هفته‌تون پر از اتفاق‌های رنگی
🔗نشست هم‌افزایی فعالان حوزه‌ی کودک استان فارس ✅این برنامه با هدف تعامل سازنده بین فعالان در قالب‌های زیر برگزار می‌گردد: 📺برگزاری نمایشگاه ارائه‌دهندگان خدمات و تولیدکنندگان محصولات حوزه‌ی کودک در شیراز ✳️تجربه‌گویی‌های موثر این عرصه ❇️سخنرانی و بازدید رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از غرفه‌ها ✳️بازدید مسئولان آموزش و پرورش از ظرفیت‌های مردمی حوزه‌ی کودک استان فارس و گفتگو با فعالان 📆:پنج‌شنبه ۴ خرداد مهلت ثبت‌نام: دوشنبه ۱ خرداد لینک ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/HM9I5rb3 کانال اطلاع‌رسانی ایتا: 👉@farskoodaki
هدایت شده از خبرنامه شاعران
خبرنامه شاعران اینجا از اخبار مربوط به انجمن ها و محافل ادبی شیراز و همچنین فراخوان‌ها مطلع خواهید شد. https://eitaa.com/khabarnameshaeranshiz دوستان همراه می توانید لینک خبرنامه شاعران را در گروه های خود به اشتراک بگذارید. ادمین:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 دقت در انتخاب دوستان و کسانی که با فرزندمون معاشرت دارن! ⛔️ دختر که نباید همش با پدرش باشه پسر هم نباید همش با مادرش باشه! 📲 ادامه بحث شکل‌گیری صحیح را ببینید 🎙حجت‌الاسلام 🔰 https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پرویزن
"ذکر ابن محمد جعفر صادق(ع): تذکره‌الاولیای عطار" آن سلطان ملّت مصطفوی، آن برهان حجّت نبوی، آن عامل صدّیق، آن عالم تحقیق، آن میوه‌ی دل اولیا، آن جگرگوشه‌ی انبیا، آن ناقد علی، آن وارث نبی، آن عارف عاشق: جعفرالصادق رضی الله عنه. گفته بودیم که اگر ذکر انبیا و صحابه و اهل بیت کنیم کتابی جداگانه باید ساخت؛ این کتاب شرح اولیاست که پس از ایشان بوده‌اند اما به سبب تبرّک به صادق ابتدا کنیم که او نیز بعد از ایشان بوده است. و چون از اهل بیت بود و سخن طریقت او بیشتر گفته است و روایت از وی بیشتر آمده است کلمه‌ای چند از آنِ او بیاوریم که ایشان همه یکی‌اند. چون ذکر او کرده شود از آن همه بود. نه‌بینی که قومی که مذهب او دارند، مذهب دوازده امام دارند. یعنی یکی دوازده است و دوازده یکی. اگر تنها صفت او گویم، به زبان و عبارت من راست نیاید که در جمله علوم و اشارات و عبارات بی‌تکلف به‌کمال بود، و قدوه‌ی جمله مشایخ بود، و اعتماد همه بر وی بود، و مقتدای مطلق بود. هم الهیان را شیخ بود، و هم محمدیان را امام، و هم اهل ذوق را پیشرو، و هم اهل عشق را پیشوا. هم عباد را مقدم، هم زهاد را مکرم. هم صاحب تصنیف حقایق، هم در لطایف تفسیر و اسرار تنزیل بی‌نظیر بود، و از باقر رضی الله عنه بسیار سخن نقل کرده است و عجب دارم از آن قوم که ایشان خیال بندند که اهل سنت و جماعت را با اهل بیت چیزی در راه است که اهل سنت و جماعت اهل بیت را باید گفت به حقیقت. و من آن نمی‌دانم که کسی در خیال باطل مانده است، آن می‌دانم که هر که به محمد ایمان دارد و به فرزندانش ندارد به محمد ایمان ندارد. تا به حدی که شافعی در دوستی اهل بیت تا به حدی بوده است که به رفضش نسبت کرده اند و محبوس کردند و او در آن معنی شعری سروده است و یک بیت این است: لو کان رفضا حب آل محمد فلیشهد الثّقلان انّی رافض که فرموده است یعنی: اگر دوستی آل محمد رفض است، گو جمله جن و انس گواهی دهید به رفض من؛ و اگر آل و اصحاب رسول دانستن از اصول ایمان نیست، بسی فضولی که به کار نمی‌آید، می‌دانی... . @mmparvizan
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸سوار نبودن بر برنامۀ زندگی؛ کاهندۀ نور انسان🔸 این مطلب ظریفی است؛ بعضی‌ها هستند که بر کار و شغلشان سوارند و بعضی‌ها هستند که کار و شغلشان بر آنها سوار است. حتی بعضی از بچه‌ها از کلاس اول که به مدرسه می‌روند، درس بر آنها سوار است، برنامه بر آنها سوار است؛ یعنی زیر بار درسشان هستند؛ اما بعضی‌ها بر درسشان سوارند. وقتی انسان برنامه‌اش بر او مستولی شد، نورش کم می‌شود؛ اما وقتی انسان بر برنامۀ خودش مستولی شد، نورش زیاد می‌شود. گاهی انسان به اندازه‌ای کار می‌پذیرد که تسلطش بر کار و برنامه‌ریزی و بینایی‌اش از دستش می‌رود؛ این خطر است. @haerishirazi
غلامرضا بکتاش ده قطعه شعر را برای مخاطبان نوجوان در "مجموعه نوجوانی درخت کاج" منتشر کرده است. اشعار این مجموعه که در دو قالب نیمایی و چهارپاره سروده شده‌اند با تلفیق کشف‌های هنری، مسائل اجتماعی و مذهبی، صمیمت و زبان روان و سالم، حسی خوب و عمیق در خواننده ایجاد می‌کند. علاوه بر نوجوانان دنیای به تصویر کشیده شده در این مجموعه برای بزرگسالان هم می‌تواند جذاب باشد. از دیگر ویژگی‌های این مجموعه داشتن روایتی داستانی در شعرها و پایان‌بندی‌هایی محکم است که در دیگر آثار بکتاش نیز دیده می‌شود؛ با این تفاوت که در این مجموعه ارتباط عمودی بین شعر و پایان‌بندی به خوبی حفظ شده است. این مجموعه برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ با تصویرگری منصوره توحیدلو و در نشر سروش منتشر شده است. شعر زیر از این کتاب است: آخرین جشنواره خداست پرده‌ها کنار می‌رود از دهان کوه نامی از کسی شنیده می‌شود ناگهان مردی از قبیله‌ی قریش برگزیده می‌شود هدیه‌اش لوحی از کتاب آسمانی است فکر می‌کنم که با همین کتاب طرح انقلاب او جهانی است. معصومه مرادی باشگاه کتاب کودک و نوجوان سیب نارنجی
هدایت شده از پرویزن
"از دمِ انسانی تا دمِ عرفانی" هنگام سپیده‌دم خروس سحری دانی که چرا همی‌کند نوحه‌گری یعنی که نمودند در آیینه‌ی صبح کز عمر شبی گذشت و تو بی‌خبری "روزبهان بقلی فسایی شیرازی" رباعی مشهور بالا را اغلب به نام خیام می‌شناسند؛ هرچند در منسوبات ابوسعید هم ثبت شده و در حقیقت، بیش از همه می‌توان آن را سروده‌ی عارف مشهور فارس روزبهان (ف ۶۰۶) دانست. موید صحت این انتساب، نخست جنگ‌ها و بیاض‌های موجود از سده‌ی هشتم و اوایل نهم چون: بیاض تاج‌الدین احمد وزیر و جنگ اسکندری مورخ ۸۱۴ و ...، است که در فارس کتابت شده و شاعر را روزبهان دانسته‌اند و از دیگر سو، نخستین انتساب‌های این رباعی به خیام زاده‌ی قلم کاتبان و نویسندگان پس از میانه‌ی سده‌ی نهم است. ( هنچنین بنگرید به یادداشت‌های علی میرافضلی درباره‌ی خیام و این رباعی) آنچه شاید بیش از همه، سبب انتساب این رباعی به خیام‌شده، درونمایه‌ی غنیمت‌دانستن دم و عمر و حیات است؛ ویژگی‌ای که سبب انتساب بسیاری دیگر از رباعیات مشابه به خیام‌ شده است. غنیمت‌دانستن دم در فرهنگ بشری، مساله‌ای دیربنیاد است و با مرگ ارتباطی تنگاتنگ دارد و ریشه‌ی مدوّن فلسفی آن را در اندیشه‌های اپیکوروس می‌توان دید و در نصوص و آثار عهد اسلامی نیز، به‌فراوانی نشانه‌هایی از آن دیده می‌شود؛ چنانکه در این سخن منظوم به امیرمومنان(ع) نسبت داده شده است: مافات مضی و ما سیاتیک فاین قم فاغتنم الفرصه بین العدمین اما آنچه در فرهنگ اسلامی و ادبیات فارسی، اهمیت دارد تفاوت نگاه به دم‌غنیمت‌دانی است؛ چنانکه در ادب عرفانی، دم و وقت و تک‌تک لحظات حیات، پنجره‌ای در مسیر سلوک و یافتنِ انوار حقیقت است: صوفی ابن‌الوقت باشد ای رفیق نیست فردا گفتن از شرط طریق و آنگاه که سعدی از "دم غنیمت‌دانستن" سخن می‌گوید، شاید به این مساله توجه دارد: به غنیمت شمر ای دوست دم عیسی صبح تا دل مرده مگر زنده شود کاین دم از اوست دم، چه زمان و چه نفَس و جان باشد، از این منظر کاربردی عمدتا عرفانی دارد؛ حال آنکه در نوع نگاه خیامی، در "دم غنیمت‌دانی" امکان حیات، اهمیت دارد: این قافله‌ی عمر عجب می‌گذرد دریاب دمی که با طرب می‌گذرد و سعدی نیست، آنگاه که از نفَس سخن می‌گوید به این معنی به "دم" نگریسته است: خبرداری ای استخوانی نفس که جان تو مرغی است نامش نفس دم؛ فرصت است: فرصتی برای کشف عرفانی یا زیست جسمانی یا طربِ زندگانی یا امتحان آسمانی؛ هرچند در مقام لفظ در اشعار به صورتی مشابه جلوه‌گر شده است. به نظر می‌رسد؛ با وجود نزدیک‌شدن فاصله‌ی دم عرفانی و دم انسانی، در ادبیات قرن ششم؛ همچنان تلقی روزبهان از دم، بُعد عرفانی آن بوده‌است؛ نکته‌ای که با نوحه‌گری خروس سحری و آیینگی صبح نیز تناسب دارد. اما باید این مساله را هم در نظر گرفت که نوع عرفان جمال‌شناسی روزبهان با سازگار شدن دم‌های عرفانی و انسانی سازگاری دارد و ادامه‌ی این سنت را در شعر سعدی و کمالش را در غزل حافظ می‌بینیم؛ تا آنجاکه نمی‌توان به‌وضوح تصریح کرد که در بیت زیر از حافظ، منظور کدام‌یک از دم‌های انسانی یا عرفانی است: عمر را غنیمت دان، آن‌قدر که بتوانی حاصل حیات ای جان، این دم است تا دانی در حقیقت، نوع تفسیر انسانی کاتبان خیام‌نویس از گذران عمر، در رباعی ذکر شده، سبب شده آن را به دیوان خیام راه دهند؛ حال آنکه کاتبان آشنا به مرام و نگاه روزبهان و محیط حیات او، به‌درستی این شعر را به نام او ثبت کرده‌اند. @mmparvizan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا