eitaa logo
نوبرانه... معصومه مرادی
76 دنبال‌کننده
762 عکس
67 ویدیو
23 فایل
مکانی برای مطالعه شعرها، نوشته‌ها و نقدهای معصومه مرادی. شاعر و نویسنده کودک و نوجوان #معصومه_مرادی ارتباط با مدیر @masoommoradii
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر تو نبودی و دوست داشتنت نبود و این همه پنجره که چشم شان به در است به کدام امید فصل ها می آمدند روزها می رفتند...؟! اگر تو نبودی و انتظاری که در من نفس می کشد زمین نه جای زندگی بود نه جای مرگ. @taghimottaghi40
مرغ مقلد داستان دختری مبتلا به نوعی اوتیسم است که در جریان تیراندازی در آمریکا برادرش را که تنها مونس و همراهش بوده است از دست داده است. افراد مختلف در تلاشند که به او کمک کنند و او در دنیای خودش با هزاران خیال یک بیمار اوتیسمی دست و پنجه نرم می‌کند. خواندن این کتاب برای آشنایی با دنیای کودکان و نوجوانان استثنایی و نحوه‌ی همراهی با آنان مفید است.
یا هو در من مگر تو منعکسی چندی است، که دشمنند آینه‌ها با تو؟ این لاشریکِ... کیست که الا من؟ این لا الهِ ... کیست که الا تو؟ زل می‌زنیم خیره به سمت هم، از پشت پرده‌ای هیجان‌انگیز هر عصر از نقاب تقاضا: من، هر صبح در حجاب تماشا: تو یک‌روز، من: منم، دوسه شب، من: تو، یک‌هفته: تو: منی که رها در باد من: تو، تو: من، هنوز نفهمیدم، این‌که منم خلاصه منم یا تو؟ * دنبال ردّ پای تو می‌گشتم یک‌عمر در تلاقی مذهب پ‌ها در کفر، در یهود...، نه در اسلام،  در اشک... در دعا و مناجات و - آخر تمام یافته‌های من، شد معترف به این که در این برزخ ما منحصر شدیم به این پایین، با بی‌شمار فاصله بالا: تو * عینک زدم تمامی قرآن را از ذرّه‌بین چشم شما خواندم هِی دست و پا زدم وسط آیات، در جستجوی حیرت و حالا تو- جای سلام و خسته نباشی باز، در روبه‌روم پرده می‌آویزی من با هزار شکّ و گمان اینجا-  وَ با یقین نشسته‌ای آنجا تو ای از ازل دلیل شهید و خون، ای تا ابد حدیث من و مجنون! نه می‌روی درست و نه می پ‌مانی، آخر بگو چکار کنم با تو؟ * عمری است یک تفاوت نامفهوم بین من و تو جنگ به پا کرده است: تو اعتماد می‌کنی اما من‌... من اشتباه می‌کنم اما تو ...
جانا دلم ببردی و جانم بسوختی گفتم بنالم از تو، زبانم بسوختی اول به وصل خویش بسی وعده دادی‌ام و آخر چو شمع در غم آنم بسوختی چون شمع نیم‌کشته و آورده جان به لب در انتظار وصل چنانم بسوختی کس نیست کز خروش منش نیست آگهی آگاه نیستی که چه سانم بسوختی جانم بسوخت بر من مسکین دلت نسوخت آخر دلت نسوخت که جانم بسوختی تا پادشا گشتی بر دیده و دلم اینم به باد دادی و آنم بسوختی گفتم که از غمان تو آهی برآورم آن آه در درون دهانم بسوختی گفتی که با تو سازم و پیدا شوم تو را پیدا نیامدی و نهانم بسوختی یکدم بساز با دل عطّار و بیش از این آتش مزن که عقل و روانم بسوختی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال در غرفه‌ی مهاد برای کودکان 👧🧒 📌 با گذشتن شب‌های قدر، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز در روز جمعه ۲۵ فروردین‌ماه به کار خود پایان می‌دهد. به ساعات پایانی نمایشگاه نزدیک می‌شویم و بی‌صبرانه منتظر حضور گرم شما در غرفه‌ی موسسه‌ی دانش‌بنیان مهاد هستیم. 🔸وعده‌ی دیدار ما: از ساعت ۱۴ تا ۲۴ ➖➖➖ 📌راه‌های ارتباطی با مهاد: 🌐 MehadRasaneh.ir https://eitaa.com/joinchat/3226534077C421f8d1b18
من و فرزندانم.... قدس ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بر دار عروج پیج و تابی بخوریم بالا برویم و آفتابی بخوریم چندی‌ست گلوی روحمان خشکیده است آبی بخوریم آه آبی بخوریم.... محمد مرادی
هنر یکی از مهم‌ترین شاخه‌های درخت تنومند رسیدن به خداست و شعر از اثرگذارترین میوه‌های شاخه سبز و سرخ هنر است. آیه آخر سوره شعرا مهم‌ترین ویژگی شاعران مورد تایید خداوند را برشمرده است: شاعرانی که در راه آزادی قلم بزنند جایگاهشان در نشر مفاهیم عمیق انسانی مشخص است و ستوده‌اند. إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَذَكَرُوا اللَّهَ كَثِيرًا وَانْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ مَا ظُلِمُوا وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ ﴿۲۲۷﴾ دشمنی با صهیونیست‌ها از بن‌مایه های شعر پایداری است که همواره مورد توجه شاعران آزاده بوده است.این کتاب به بررسی شعرهای شاعران ایرانی و عرب با موضوع قدس پرداخته است. در این کتاب می توانیم نمونه‌‌های خوبی از شعر پایداری را بخوانیم.
👨🏻‍🏫 *کار مربی بیدار کردن فطرت است* کار مربی بیدار کردن فطرت است. موقعیتی باید فراهم کرد تا فطرت آزاد شود. با فراهم‌شدن موقعیت، *فطرت* خودش دنبال دین می‌رود و به آن اشتها پیدا می‌کند. 🔖 علمای اخلاق این‌طور تربیت می‌کنند که برای واعظ درونیِ فرد احترام قائل‌اند و  او را مَحرم می‌دانند. استاد اخلاق، خود را هیچ‌کاره می‌داند و معتقد است واعظ درونی باید درست شود. *استاد یک روز هست و روز دیگر نیست، باید آن چیزی که در درون فرد است، درست شود!* 💡 پس *شیوهٔ تربیت این است که واعظ درونی به‌گونه‌ای احیا شود.* روش پیامبر این بود که در اصحاب، واعظ درونی را بیدار می‌کردند و فرد را به دست او می‌سپردند. 📚 تربیت‌ دینی کودک 👤 آیة‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی @yarestankoodakestan yarestankoodakestan.ir
نوازش می کند با  حرفهایش تمام‌ کودکان کوچه ها را درخشان می‌کند با تابش خود شبانه آسمان کوچه ها را به دست ساز باران می نوازد برای زندگی هر روز آهنگ به همراه قلم موی عدالت به تاریخ امیران می زند رنگ شبیه رعد و برقی تیز و برّان هراسان می‌کند شبرنگ ها را به قلب بادها می تابد و بعد  پر از جان می کند گلسنگ ها را خدا در خانه اش با شاپرک ها برایش شعری از  ایثار خوانده علی با قصه ی بی انتهایش درون دفتر تاریخ مانده @moradimasoome
گاهی ما آدم‌ها درست مثل همین سبزه‌های سفره‌ی هفت‌سینِ رها شده، بی‌تفاوتیم. هر کدام از سبزه.ها در خیالشان حتما با رویایی از دانه‌های خواب بیرون آمده‌اند: سبزه‌های عاشق، سبزه‌های سرگردان، سبزه‌های بی‌عاطفه، سبزه‌های مهربان، سبزه‌های تنها، سبزه‌های فضول، سبزه‌های بی‌احساس، سبزه‌های همیشه شلوغ، سبزه‌های علاف، سبزه‌های معتاد، سبزه‌های ریاکار، سبزه‌های ترسو، سبزه‌های شاد، سبزه‌های پژمرده و در نهایت همگی سبزه‌های ناکام در مسیر رود... با دیدن این همه سبزه بزرگ و کوچک سرگردان رها شده در آب عمیقا به فکر فرو رفتم که راستی در مسیر رود زندگی من چگونه سبزه‌ای هستم؟ آیا به رویایی که با خیال آن سر از دانه بیرون آورده‌ام خواهم رسید؟ نمی‌دانم. دوست من امسال و این ماه، سال و ماه نو شدن است. آینه من باش و به من بگو در نگاه تو، من چگونه سبزه‌ای هستم؟ معصومه مرادی لطف بزرگی به من می‌کنی اگر در ترسیم مسیر پیش‌رویم در آستانه‌ی چهل‌سالگی همراهم باشی
" دو بیت منسوب به امام‌علی (ع) " وفدتُ علی الکریمِ بغیر زاد من الحسناتِ والقلب السلیم و حملُ الزّاد اقبح کلّ شی ء اذا کان الوفودُ علی الکریم ترجمه: بدون ره‌توشه‌ای از نیکی‌ها و قلب سلیم به درگاه خدای کریم وارد شدم و برداشتن توشه زمان وارد شدن به محضر شخص بزرگوار، زشت‌ترین چیزهاست. یکی از گونه‌های ادبیات که می‌توان آن را مرز آثار عامه و ادبیات دینی دانست، اشعار نوشته شده بر سنگ‌های مقابر است. دو بیت منسوب بالا شاید مشهورترین ابیات عربی پر انعکاس بر سنگ قبرهای گورستان‌های شیعی باشد که به‌ویژه در سده‌های اخیر، در ادبیات عامه‌ی اغلب اقلیم‌ها کاربرد داشته؛ هرچند به دلایل مختلف فرهنگی و زبانی، در بیش از نیم‌قرن اخیر، از نگاشتن آن بر سنگ‌های مقابر کاسته شده است. در سنگ‌های مقابر کهن و محلی شیراز چون دارالسلام و خاک مصلا و حتی مقابر دارالرحمه و محلات پیرامون و مقابر حرم امامزادگان نیز، این دو بیت به‌فراوانی بازنمود یافته است. بر اساس روایت‌های تاریخی و مذهبی، به‌ویژه نقل‌های موجود در کتاب‌های تاریخ شیعه و آثار حدیثی و همچنین تذکره‌ها و کتاب‌های رجال، این دوبیت را امام‌علی(ع) پس از مرگ سلمان با حرکت انگشت بر خاک گور او نگاشته و به همین دلیل، در ادبیات شیعی، این بیت کاربردی خاص یافته است. پ.ن: سنگ قبر شیخ محمدجعفر محلاتی، آستان مقدس علی بن حمزه(ع) @mmparvizan
بقره 186.mp3
3.31M
🌸 🔊 بشنوید | شرح یک آیه از قرآن کریم با بیان آیت الله حائری شیرازی 💎 إذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ💎 @haerishirazi