eitaa logo
کانال تخصصی مهدویت " مسلم کامیاب"
866 دنبال‌کننده
175 عکس
124 ویدیو
41 فایل
پژوهشگر مهدویت؛ (استادیارپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گروه جریان شناسی مهدویت ؛ مدیر علمی ویکی مهدویت) هدف " آموزش روشمند اندیشه مهدویت " پژوهش ها ؛ تدریس ها. ارتباط با ادمین @m_kh_atam
مشاهده در ایتا
دانلود
صفر تا صد سفیانی مختصر. کامیاب .mp3
2.52M
نشانه های ظهور (سفیانی ۳) صفر تا صد سفیانی مختصر •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
سفیانی های تاریخی. کامیاب.mp3
2.8M
نشانه های ظهور (سفیانی ۴) سفیانی های تاریخی •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
📣 گروه پشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برگزار می کند: 👥 نشست علمی ویژه تمامی کارشناسان مرکز ملی با موضوع:سفیانی و ارتباط آن با حوادث اخیر سوریه ❇️ ارائه دهنده: حجت الاسلام مسلم کامیاب عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🗓 زمان: یکشنبه 25 آذر 1403 🕐 ساعت: 12:30 الی 14:00 🔹 مکان: سالن جلسات مرکز ملی پاسخگویی 🌐 لینک ورود: https://mmps.ir/AnmWd
سلام شروع جلسه تا لحظاتی دیگر
رجفه الشام kamyab . 9. 402.mp3
2.57M
نشانه های ظهور (سفیانی ۵) 🔹آسیب امروزی 🔸مطالعه موردی (رجفة الشام) •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
سوال با این اوصافی که شما گفتید و خروج سفیانی را قبول نکردیدظهور نزدیک نیست. پاسخ 1⃣ هر روز میخوانیم " إِنَّهُم يَرَوۡنَهُۥ بَعِيدا وَنَرَىٰهُ قَرِيبا" همانا معاندان آن روز را بسيار دور مى‌بينند وليكن ما آن را نزديك مى‌بينيم 2⃣ تطبیق نمی دهیم چون تمام معیارهای تطبیق الان موجود نیست.‌ 3⃣ تطبیق دادن و محقق نشدن ظهور، آسیب آن بیشتر از تطبیق ندادن است ؛ به تکلیف خود در دوران غیبت عمل کنیم. 4⃣ مگر شرایط دیگر ظهور را فراهم کرده ایم. 5⃣ با ظهور حضرت تازه آغاز راهیم چقدر الان آماده ایم؟؟ •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
ان عدتم عدناkamyab..mp3
3.61M
نشانه های ظهور (سفیانی ۶) 🔹آسیب چسب و قیچی . 🔸مطالعه موردی (عدتم عدنا بالسفیانی) متن اصلی 👇👇 ثُمَّ خَاطَبَ بَنِي أُمَيَّةَ فَقَالَ وَ إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا يَعْنِي إِنْ عُدْتُمْ بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ. متن ذوقی 👇👇 إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا يَعْنِي إِنْ عُدْتُمْ(الیهود) بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ. البته مرگ بر صهیونیست •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
سوال شماچقدر جریان سفیانی را قبول دارید؟ پاسخ با توجه به فراوانی روایات اصل خروج او پذیرفتنی است اما حواشی قیام وی باید به صورت موردی بررسی شود. امامشکل فعلا خروج یا عدم خروج سفیانی نیست. مشکل نشر محتوای غیر علمی و جعل و تحریف است که این اندیشه را تقلیل داده و" هم و غم" خود را در نشانه ها می داند و گمان میبرد مهدویت یعنی نشانه ها . از اضطرار به حجت چه میدانیم❗️ از وظایف منتظران در عصر غیبت چه فهمی وجود دارد❗️ از بسترسازی و تلاش برای ساخت یک جامعه مهدوی ❗️ از ایجاد روح امید و تلاش ❗️ از یاری امام❗️ از طرح و برنامه برای جلوگیری از فتنه ها و ریزش ها در عصر غیبت❗️ و.... 🔻بله نشانه ها در حد خود کارکردها و فلسفه هایی دارد که ارزشمند است اما نه انقدر این آموزه پررنگ جلوه داده شود که برخی از طرفی دیگر منکر آن شوند. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا. •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
نشست متن (mp3cut.net) (5).mp3
16.71M
🌷🌷نشست علمی با موضوع:🌷🌷 🛑سفیانی و ارتباط آن با حوادث سوریه🛑حجت الاسلام و المسلمین محمد امین بالادستیان (عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت و مدیر گروه قرآن و حدیث پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا) 🟢زمان بندی مباحث ✅سرفصل بحث⬅️ دقیقه: 3:09 🛑کارکرد علائم ظهور ⬅️ دقیقه 5:05 ✅دسته بندی علائم⬅️ دقیقه 15:30 🛑سیمای سفیانی در روایات⬅️ دقیقه 20:26 ✅ارتباط سفیانی و سوریه⬅️ دقیقه 39:25 🛑شرایط تطبیق حوادث اخیر بر سفیانی؛ 🟪شرط اول عالمانه بودن⬅️ دقیقه 44:00 ✅محدودیت های بحث از علائم⬅️ دقیقه 45:55 🟪شرط دوم تطبیق؛ عجولانه نبودن⬅️ دقیقه 51:50 ✅لزوم توجه به مجموع علائم و شرایط⬅️ دقیقه 53:18 ✅تفاوت علائم و شرایط⬅️ دقیقه 54:03 🟪شرط سوم تطبیق؛ احتمالی بودن⬅️ دقیقه 56:37 ✅علت ادعای سفیانی بودن با وجود منفی بودن آن⬅️ دقیقه 58:00 ✅لزوم عبرت از حوادث اخیر سوریه بر اساس شرایط ظهور⬅️ 1:02:27 ✅تکلیف ما درباره جریان احتمالی سفیانی⬅️ 1:06:40 ✅تکلیف متفاوت در برابر سفیانی و دجال⬅️ 1:10:37 🛑جمع بندی⬅️ دقیقه 1:13:10 •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
فی عنقه صلیب kamyab..mp3
1.64M
نشانه های ظهور (سفیانی ۷) 🔹تکنیک سرهم بندی کردن . 🔸مطالعه موردی (فی عنقه صلیب ) متن با ترجمه عن بشر بن غالب قال‏ : يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُتْنَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ وَ هُوَ صَاحِبُ الْقَوْمِ. : سفيانى با دين مسيحيت از منطقه روم مى‏آيد، در گردنش صليب بوده و بزرگ مردمان خودش خواهد بود. •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا مولای یا بقیه الله •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
منبع شناسی. مصدیابی الغیبه. kamyab.mp3
18.68M
منبع شناسی مهدویت (جلسه سی ام ) 🔺مهدویت در کتاب الغیبه نعمانی(۹) 🔸 مصادر نعمانی 🎙مسلم کامیاب •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
امام صادق عليه السلام فرمود: «امامت را بشناس كه چون او را شناختى، تقدّم و تأخّر اين امر (ظهور) زيانى به تو نمى‏رساند». •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
تطبیق گرایی در دوره مشروطه، يكى از واعظان مشهور با نام شيخ عباسعلى فرزند على محمّد گورتانى (1287-/ 1360 ق) با لقب معين الواعظين و تخلّص ذاكر، شناخته شده است. وى مى‏نويسد: «وقت ظهور را خدا مى‏داند ... و ليكن علائمى از براى ظهور آن حضرت از ائمّه رسيده است كه پاره اى از اخبار به طور رمز [و] اشاره زمان قريب به ظهور را مى‏رساند». سپس مطالبى از نور الأنوار مرندى و ناظم الإسلام كرمانى نقل مى‏كند و مى‏نويسد: ديگر از علائم ظهور، احداث تلگراف، بى سيم است كه در ممالك دور با يكديگر حرف مى‏زنند. ديگر از علائم، ايجاد دستگاهى است كه عكس و صورت را نقل دهد، يعنى شخص از شهرى مى‏تواند ديگرى را در شهر ديگر ببيند. ديگر هيجان مردم فقير و رنج كشان است. ديگر فتح هفت بلاد آلمان است. ديگر چنان چه در بحار است، قطع علم از نجف و ظهورش در قم است. يكى ديگر از علائم، قطع شدن پول ايران است از نجف و كربلا كه ديگر اهل ايران به عراق عرب پول نمى‏فرستند و يا آن كه پول ايران از رواج مى‏افتد 《 حوادث شام بخشی از داستان ظهور است نه همه آن •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
780105شهادت امام باقر(ع)0 (mp3cut.net) (1).mp3
1.07M
تخیلات یکی از دلایل روانشناسی ادعا در مدعیان دروغین ، مشکلات است. علی یعقوبی در این کلاس درسش ادعا دارد: ۱. هفت نفر از مراجع تقلید و علمای طراز اول باید از من بخواهند تا وارد جنگ با آمریکا شوم😳 ۲.دوست ما ابراهیم⁉️ در جلسات دیگر توضیح خواهم داد که چرا اینچنین بی پروا انبیا را خطاب می کند ۳. من تعلیم از طرف اهل بیت در آسمان شده ام اما فعلا اجازه هدایت عمومی ندارم🧐 ۴.حکومتی که با چهار تا موشک از بین بره.... @khaketeshneh-محمد شهبازیان
سخنی درباره آیت الله کورانی و کتاب عصر ظهور 1️⃣ ایشان علی رغم جایگاه ویژه و احترام فراوان در نزد ایرانیان اما یک روحیه تطبیق گرایی داشتند و کتاب عصر ظهور نمونه بارز آن است . مثلا درجایی نفس زکیه را به شهید صدر و آیت الله حکیم تطبیق داده اند: أما قتل النفس الزكية بظهر الكوفة في سبعين، فيحتمل بعضهم انطباقه على‏ أستاذنا الشهيد الصدر قدّس سرّه، و ظهر الكوفة هي النجف و يحتمل انطباقه على الشهيد السيد محمد باقر الحكيم قدّس سره. اين نشانه، از نمونه‏هايى است كه زيديه از آن سوء استفاده و بر محمّد بن عبد اللَّه تطبيق كرده‏اند؛ چون وى در آن زمان به نفْس زكيّه شهرت داشت و تا به امروز ادامه دارد در حالی که نفس زکیه در هیاهوی حضور و ظهور امام شهید می شود. 2️⃣ خود ایشان در مصاحبه ای که در فصلنامه انتظار موعود انجام دادند به رویکرد تطبیق گرایی در این اثر اشاره کرده اند. در سوالاتی ایشان تطبیق قطعی را رد کرده اند و در مواردی هم تطبیق های خود را قابل مناقشه دانسته اند. (رک: انتظار موعود شماره 2 ) یا درباره عدم بررسی سندی و تعارض روایات بیان کردند :بله، اين نقص كتاب است، اما اعتقاد دارم كه كليات آن صحيح است. لذا اگر دوباره بخواهم بنويسم، اول روايات را بررسي مي‏كنم، بعد مي‏نويسم. 3️⃣ از مشکلات اساسی این اثر استفاده ترکیبی از روایات ضعیف و صحیح؛ شیعه و سنی میتوان نام برد. روایاتی که انگیزه های فرقه ای در ساخت آنان دخالت داشته است. •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
استاد علي كوراني عاملي متولد جنوب لبنان . 🔹قرآن‌پژوه، متکلم شیعه، پژوهشگر معارف و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام به ویژه مهدویت، نقاد فرقه انحرافی وهابیت، نویسنده فعال، مدیر مرکز «تحقیقات‌ المعجم الفقهی قم » 🔹ايشان در نجف، تقريباً ده سال در درس‏هاي آيت الله خوئي و شهيد صدر شركت كرده و سپس به عنوان وكيل آيت الله حكيم و آيت الله خويي به كويت عزيمت نمود. بعد از آن به لبنان مراجعت نمود و با پيروزي انقلاب اسلامي به ايران آمده و در تهران، در زمينه حركت‏هاي انقلابي در عراق و لبنان فعاليت داشت. وی در اواخر اردیبهشت امسال در ایران درگذشت و در بیروت دفن گردید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داستان سفیانی همچنان در کانال ها داغ است . یکی از شیوه های متداول که قبلا هم گفتیم سر هم کردن چند روایت، آنهم ناقص کنار هم و نتیجه دلخواه گرفتن. اینها خدمت به مهدویت نیست. از ما گفتن بود و از شما گوش نکردن.
زنبور و فرقه ✍علی محمدی هوشیار هر کدام از زنبورهای داخل کندو، چه کارگر و چه ملکه، جزء گروه محسوب می‌شوند و سایر زنبورها به آنها حمله نمی‌کنند. این رفتار ناشی از یک حس اجتماعی پیچیده درباره هم‌نوعان خود در کندو است. برای درک این ماجرا میتوانید به سرزمین زنبورها در شهرستان قم رفته و با قرار گرفتن در داخل کندویی بزرگ، بی تفاوتی زنبورها را نسبت به خودتان مشاهده کنید‌. خواهید که شما را نمی زنند! در جوامع انسانی نیز، مشابه این رفتار را در مسئولین و مردم، نسبت به فرقه‌های انحرافی می توان یافت. آنان ممکن است به‌طور ناخودآگاه، گروه‌های داخلی را «خودی» به حساب آورند اما در مقابل تهدیدات آشکار خارجی، اهتمام داشته باشند. 🔸شباهت‌های زیادی می‌توان بین رفتار زنبورها در کندو و بی‌تفاوتی مسئولین و مردم را نسبت به فرقه‌های انحرافی پیدا کرد: ۱. عدم تشخیص خودی از بیگانه: همان‌طور که زنبورها تنها به «بیگانه‌ها» حمله می‌کنند و افراد خودی را به‌عنوان جزء گروه می‌شناسند، مسئولین ممکن است گروه‌ها یا افرادی را که تهدیدی به‌طور مستقیم برای جامعه به‌ شمار نمی‌آیند، به‌عنوان «خودی» محسوب کنند و به آنها بی‌توجهی کنند. در عین حال، گروه‌هایی که به‌طور آشکار تهدید محسوب می‌شوند را بیش از حد تحت نظارت و کنترل قرار دهند. ۲. عدم‌ ارزیابی تهدید: درست مانند زنبورها که تنها در صورتی نیش می‌زنند که تهدید واقعی احساس کنند، مسئولین نیز ممکن است تا زمانی که فرقه‌ای تهدیدی جدی و آشکار برای و امنیت اجتماعی ایجاد نکند، نسبت به آن بی‌تفاوت باشند. این ارزیابی اشتباه می‌تواند منجر به گسترش تهدیدات و بحران‌های اجتماعی در آینده شود. ۳. غفلت و بی‌توجهی: مسئولین و مردم، مانند زنبورها، ممکن است به‌دلیل نداشتن اطلاعات یا ناتوانی در تشخیص تهدیدات پنهان، به‌تدریج به فرقه‌های انحرافی اجازه دهند که رشد کنند، تا جایی که خود را به‌ طور آشکار نشان دهند و دیگر نتوان از آنها چشم‌پوشی کرد. @ali_m_hoshyar