جمشید فرمان داد تا تختی گرانبها برایش ساختند و گوهر بسیار بر آن نشاند و بر روی آن نسشت ، تخت را از زمین برداشتند و بر آسمان برافراشتند. جمشید در آن چون خورشید تابان نشسته بود و این همه به فر ، ایزدی میکرد.
جهانیان از شکوه و توانایی او خیره ماندند، گرد آمدند و بر بخت و شکوه او آفرین خواندند بر او گوهر افشاندند .
آن روز را که نخستین روز از فروردین بود، *نوروز* خواندند.
جمشید ، فرزندِ تهمورث شاهی فرهمند بود که سرانجام بهخاطرِ خودبینی و غرور فرّه ایزدی را از دست میدهد و بهدستِ ضحاک کشته میشود.
ذوق شنیدن بچه ها برای شنیدن داستان پادشاهی جمشید مرا به وجد آورده بود 😍😍
بعد از داستان به دلخواه تعدادی از شاگردان نقاشی داستان را کشیدند و تعدادی انیمیشن داستان را نگاه کردند .
وقت کلاس با انرژی خوب بچه ها تمام شد.😍😍
#شاهنامه
#قصه_های_شاهنامه
#ادبیات
#آموزش_ترکیبی
@mostafaschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف مدیر کل تالیف کتب درسی آموزش و پرورش به شکست در حوزه آموزش زبانهای خارجی بویژه زبان انگلیسی به دانش آموزان!
#زبان_خارجه
@mostafaschool
همگام عزیز مصطفی، سلام، شما می توانید اخبار فعالیتهای مدرسه و برخی رویکردها و نیازمندی های خود را از طریق کانال اطلاع رسانی مدرسه مصطفی در پیام رسان ایتا دنبال فرمایید.
https://eitaa.com/mostafaschool
سال 1384 گفت: «آرزویم این است که موشکی به فضا بفرستم که انسان هم همراه آن باشد». خوشحال بود که آخرین مشکل را هم در مرحله آزمایش حل کردند. مشکل همان قطعه بود که یک ماه وقتش را گرفته بود و نگران بود که نکند پروژه بخوابد حالا با خیال راحت به فرمانده سپاه گفت: «خوب کار من دیگه تمام شده است.» چند بار این جمله را تکرار کرد. جملهای که دل فرماندهاش را لرزاند و ثمرات تلاش او تا سالها پس از شهادتش هم لرزه بر اندام دشمنان صهیونیستی میاندازد.
#پدر_موشکی
#شهید_طهرانی_مقدم
@mostafaschool
#غول_تکلیف_مدرسه
با تکالیف و کارتمرین های مدرسه در منزل چه کنیم؟
#تکلیف
#کارتمرین
#بخش_پایانی
@mostafaschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند وقت پیش بود که سر کلاس میگفتم در بسیاری از مهدهای کودک کشورهای اسکاندیناوی، حیاطِ مهد #خاکی است. نه چمن طبیعی دارد، نه مصنوعی، نه آسفالت است و نه ...
و اینها بخشی از رویکرد آموزشی در آن مناطق است. آنها دریافتهاند که این بسیار بیشتر به نفع بچههاست. هر چند که ممکن است ما وارد چنین فضایی بشویم، احساس خوبی نداشته باشیم!!
اما بعد؛
در کشور ما بسیاری از مدارسِ غیرانتفاعی و مهدکودکهای خصوصی پیش و بیش از آنکه به بچهها فکر کنند، به والدینشان فکر میکنند! فضای مهد و مدرسه را برای آنها درست میکنند تا خوششان بیاید، فارغ از اینکه آن محیط به نفع بچهها باشد یا نه ...
باور کنیم #رفاه به نفع بچهها نیست.
این تصاویر مربوط به یک مدرسه در یکی از شهرستانهاست اما احتمالاً مدرسهای نیست که بچهها بتوانند بدون ترس از کثیف شدن، بدون ترس از به هم ریختن و بدون ترس از آسیب دیدن وسایل بازی و #رشد کنند. اینجا مدرسهای است که برای پُر کردن چشم والدین درست شده و نه رشد بچهها.
پینوشت۱. بخشی از تصاویر که مربوط به نام مدرسه و تصاویر بچهها بود را تعمداً تار کردم
پینوشت۲. منکر نقاط ضعف بسیاری از مدارس دولتی نیستم. حرف چیز دیگری است ...
#حمید_کثیری
@mostafaschool
گوشه ای از خلاقیت فرزندان مصطفی و مربیان پیش دبستانی که باعث ترویج بیشتر نشاط و انرژی مثبت می شود.
#پیش_دبستان
#بازی
#خلاقیت
#مدرسه_نشاط
@mostafaschool