مشارکت بچه ها در گستراندن سفره افطاری و سحری و جمع کردن و شستن ظروف از افتخارات این رزمایش فرهنگی است. اینکه حس مسئولیت پذیری، چنین به اوج می رسد موجب تفاخر مجموعه تلاشگران مدرسه است.
اعتکاف امسال هم با تمام هزینه گزافش با مشارکت خانواده ها اداره و مدیریت مالی شد و به نحوی یک همایش تماما مردمی را به خود دید از نذورات و کمک هزینه فرزندان که بخش از آن در قالب بسته فرهنگی آستان قدس رضوی و عکس یادگاری و جوایز مسابقات اعتکاف تقدیم آنان شد.
اعتکاف ۱۴۰۲، یک برنامه ماندگار در عملکرد مجموعه دبستان مصطفی و دبیرستان حکمت بود و این نوشته نسبتا مطول را با یک سوال به پایان می برم.
راستی کدام عامل است که این برنامه را با وجود گرسنگی، کم خوابی، زمان های سخت برخاستن، بکن نکن های متولیان، جای سخت خوابیدن، دوری از پدر و مادر و صف دستشویی و سرمای هوا و سختی های بسیار دیگر، برای بچه ها جذاب می کند و آنان را از همین حالا مشتریان اعتکاف ۱۴۰۳ می کند؟
#اعتکاف
#روایت_رویداد
#بخش_پایانی
@mostafaschool
@hekmathighschool
افسانه ای در برنامه ریزی درسی
✅ روزی مدرسه ای برای جانوران دایر شد. برنامه های درسی این مدرسه عبارت بودند از:
دویدن
بالا رفتن از درخت
پرش و پرواز
شنا و غواصی
✅ شاگردان خاصی نیز در این مدرسه حضور داشتند که عبارت بودند از:
اردک
عقاب
خرگوش
سنجاب
گورکن
مارماهی
⬅️ اردک، در شنا مهارت داشت. در حقیقت او در این مورد از معلم خود واردتر بود. در پرواز هم نمره قبولی گرفت ولی به درس "دو" امیدی نداشت. به علت ضعف در درس دو، او مکلف شد که از تمرین های اضافی برای شنا صرفنظر کند و وقت آن را برای تمرین دو بگذارد. سرانجام نمره بعدی او در شنا متوسط شد و چون نمره متوسط مورد قبول اولیای مدرسه بود، از این رو هیچ کس نگران عاقبت کار اردک نشد، مگر خود او.
⬅️ عقاب، شاگردی نابهنجار و بی انضباط بود و به همین دلیل مقررات مدرسه درباره ی او با شدت بیشتری اجرا می شد. او در درس بالا رفتن از درخت از همه جلو افتاد ولی در این مورد راه و رسم خود را به کار می برد و از روش های کلاس سرباز می زد.
⬅️ خرگوش، در درس "دو" شاگرد اول بود. اما، چون همیشه در درس شنا شکست می خورد. به قدری نومید و رنجور شد که به ناچار از مدرسه گریخت و ترک تحصیل کرد.
⬅️ سنجاب، قهرمان کلاس در بالا رفتن از درخت بود. او علاقه داشت که پرش خود را از بالای درختان آغاز کند ولی معلم او را وادار می کرد که از زمین به بالا بپرد. تمرین های شدید و وقت گیر او در این مورد روی درس های دیگر اثر نامطلوب گذاشت به طوری که نمره بالا رفتن از درخت تا ۱۰ کاهش یافت و از درس دو نیز رفوزه شد.
⬅️ تحصیل "گورکن" در این مدرسه، باعث شد که او از آموزش کندن زمین به بچه های خود صرفنظر کند؛ زیرا اولیای مدرسه حاضر نبودند این درس را در برنامه های خود بگنجانند.
✅ در پایان سال، یک "مارماهی" توانست با تمرین های طاقت فرسای خود نمره ی رضایتبخشی در شنا، دو، بالا رفتن از درخت، پرش به دست بیاورد و به عنوان شاگرد اول مدرسه مورد تقدیر و تشویق قرار گیرد!؟
⚛ و این نوع مدرسه چقدر برامون آشناست!؟
@mostafaschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖بذار خودش فکر کنه
لزوم تحول در شیوههای آموزشی و تربیتی
#پناهیان
#رویکرد_اکتشافی
#آنتی_امتحان
@mostafaschool
@hekmathifhschool
املا لی لی
تقویت تمرکز و بهبود مهارت حرکتی
پسرها با لی لی به سمت تخته رفته و جمله ای را انتخاب کرده و به دوستانشان املا گفتند.
#خلاقانه
#دومی_ها
@mostafaschool
27.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظه های ناب کنارهم بودن...🍃🤍
از جمله شیرین کاری های آقاسید کلاس ما
این روزا گل پسرها هر زمان فرصتی پیدا کنند میگن: 《آقاسید بخون برامون》
#مدرسه_نشاط
#مدرسه_مهارت
#سومی_ها
@mostafaschool
امروز با همه ی روزا فرق داشت آخه کل مدرسه مال ما کلاس اولیها بود 😜
بچه های بزرگتر اعتکاف بودن و فقط کلاس اولی ها در مدرسه حضور داشتن و تور مدرسه گردی راه انداختیم.
#اولی_ها
@mostafaschool
📌 برگزاری لیگ ریاضی
✍🏼 با پیشنهاد مربی پایه ششم
در این کلاس لیگ ریاضی برگزار شد!!!
🔢 این مسابقه بین ۱۰ نفر از دانش آموزان این کلاس بوده و شرایط آن به شرح ذیل گفته شد:
✅ سه سوال در سطح های متوسط ، دشوار ، دشوار تر پرسیده می شود.
✅ هریک از دانش آموزانی که زودتر به پاسخ صحیح رسیدند به مرحله بعد صعود می کنند.
✅ اگر دانش آموزی زودتر برگه رو تحویل داده باشه اما جوابش اشتباه باشه ، برگه ی نفر بعدی تصحیح میشه و به همین شکل به بعدتر .
✅ برای حل هر سوال سقف زمانی خاصی در نظر گرفته شد.
🛑 دور تمرینی این لیگ روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ برگزار شد و در هفته بعد دور اصلی آن با تمرین بیشتر فرزندان شهید مالامیری در هفته پیش رو برگزار می شود.
#لیگ_ریاضی
#مسابقه_کلاسی
#ششمی_ها
@mostafaschool
#بچه_ها_چه_هستند
➕ بچه ها #مشكل نيستند، آنها فقط گاهي #مشكلاتي دارند.
➖بچه ها نياز به اصلاح شدن ندارند، بلكه رفتار آنها ممكن است نياز به اصلاح شدن داشته باشد.
➖بچه ها #بد نيستند، بلكه ممكن است بعضي از #رفتارهاي آنها بد باشد.
➖بچه ها #تنبل نيستند بلكه ممكن است #انگيزه، توانايي يا انرژي انجام كاري را نداشته باشند.
➖ بچه ها #لجباز نيستند، تنها به دنبال #استقلال هستند و ميخواهند با انجام كارها به روش خودشان اعتماد بنفس خود را بالا ببرند.
➖ بچه ها سد راه پيشرفت ما نيستند بلكه دليل #پيشرفت ما هستند.
➖ اگر ذهنيت خود را عوض كنيم و برداشت خود را #تغيير بدهيم، بسياري از مسائل خود بخود حل مي شوند.
@mostafaschool
#هیئت_انصارالحسین ع
🏴چهارمی ها و پنجمی ها و ششمی ها🏴
#شهادت_حضرت_موسی_بن_جعفر ع
#تبیین_سیره_و_روش_زندگی_امام_کاظم_ع_
_با_ایه_قران_#والکاظمین_الغیظ و العافین عن الناس...
#هیأت_دانش_آموزی
@mostafaschool
#پنجمی_ها
#ورزش_تیمی
#تندرستی
#مدافعین_حرم
#مدرسه_سالم
@mostafaschool
قرآن و امیرمحمد جان به عنوان مربی کلاس قرآن بودند.
#مدرسه_قرآن_محور_و_دین_بنیاد
#شاگرد_مربی
#اعتماد_به_نفس
#دومی_ها
@mostafaschool
📌 تهیه پوستر یا روزنامه دیواری از سه استان مهم کشور
✍🏼 مازندران ، فارس (شیراز) ، اصفهان !
✅ در این تحقیق کلاسی که مرتبط به درس مطالعات اجتماعی بوده ، فرزندان شهید مالامیری سه تا از استان های تاریخی کشورمان را مورد بررسی و تحقیق قرار دادند.
✅ در راستای جمع آوری اطلاعات و ارائه ی دسته ای داده ها برای یادگیری دیگر دانش آموزان این تحقیق بصورت گروهی انجام شد و تمام شاگردان کلاس مشارکت به عمل آوردند.
🖇 از دسته اطلاعات قید شده در این روزنامه دیواری می توان اینگونه نوشت؛
موارد 👇🏼
✔️ تاریخی
✔️ فرهنگی
✔️ بومی و محلی
✔️ اساطیر و مشاهیر
✔️اماکن دیدنی
و غیره
#روزنامه_دیواری
#مطالعات_اجتماعی
#استان_های_مهم_کشور
#ششمی_ها
@mostafaschool
🔴 فضای تعلیم و تربیت در کشور باید امکان ایجاد محیطها و سبکهای مختلفی از آموزش را فراهم کند.
🔹و به مدارس مختلف اجازه تفاوت در برنامه درسی را برای شکل گیری یک محیط متنوع و زنده آموزشی در کشور بدهد.
🔹باید این امکان وجود داشته باشد، که مدارسی با سبکهای مختلفی از برنامه درسی داشته باشیم.
#اردوان_مجیدی، #مدارس_با_سبکهای_آموزش_مختلف، #تنوع_سبکهای_آموزشی، #سبکهای_آموزشی_متنوع
@mostafaschool