مستضعفین تیوی
⭕️ آیا حکومت باید مردم را به بهشت ببرد؟! (بخش اول) 🔹 #حجاب_اختیاری یا #حجاب_اجباری؟! دوگانهای که ا
11.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ آیا حکومت باید مردم را به بهشت ببرد؟ (بخش دوم)
🔹 امام علی(ع) میفرمایند: « اگر از من پيروى كنيد، به خواست خدا شما را به راه بهشت حمل خواهم کرد، هر چند سخت و دشوار و پر از تلخىها باشد.» (نهجالبلاغه، خطبه ۱۵۶)
یعنی #حکومت در خدمت مردم خواهد بود تا این مسیر طی شود. به عبارتی حکومت وظیفه راهسازی و تسهیل کردن مسیر بهشت را دارد نه اینکه رونده را به زور بهشت ببرد.
🔸 #آزادی_فکر و #حق_انتخاب را نباید از افراد گرفت؛ بهشت بردن با زور و فشار و تحمیل نیست!
🔹 آیا این وظیفه حکومت به این معنی است که هیچ حکم اجباری و الزامی در اسلام نیست؟! اگر بهشت بردن با زور و اجبار نیست پس #حد_شرعی و احکام اجباری دین برای چیست؟!
🔸 اجرای حدود شرعی برای بهشت بردن شخص مجرم نیست؛ برای حفاظت از جامعه و باز ماندن مسیر درست است. مجازات زناکار و دزد و قاتل برای بهشت بردن آنها نیست، برای این است که خانواده، کسب و کار حلال و حق حیات در جامعه محترم شمرده شود و محفوظ بماند.
🔹 برخی از #سیاستها و #سازوکارها هم در مسیر بهشت مانع ایجاد میکنند.
🔸 #قاچاقچی بیحجابی و #انحصارگر حجاب، تولید کنندههای بیحجابی در جامعه هستند. بیشتر از بیحجاب باید با تولیدکنندههای بی حجابی مبارزه شود.
🔺 صوت کامل این سخنرانی را از اینجا بشنوید.
🔺 تاریخ سخنرانی ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ است؛ ایده حجت الاسلام #قنبریان برای مواجهه با مسئله بیحجابی را در این مطلب میتوانید ببینید.
🎬 @Mostazafin_TV
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ گم شدنِ حماسهی هزاران زنِ ایرانی در تاریخ جنگ
🔹 یاسر عرب، ماجرای حیرتآور و کمتر شنیده شدهای از #زنان_قهرمان این سرزمین را برایمان روایت میکند.
🔸 زنانی که به صورت خودجوش با راهاندازی «ستاد پشتیبانی و تعمیرات لباس رزمندگان»، بار زیادی از #اقتصاد_جنگ را به دوش کشیدند. کاری که از عهدهی #ارگانهای_رسمی کشور بر نمیآمد!
🔹 این روایت بخشی از مستندِ «#ننه_قربون» است که توسط یاسر عرب کارگردانِ این اثر نوشته شده است. روایتی که اثری از آن در سینمای ایران یا کتابهای درسی دیده نمیشود.
🔺 پ.ن: برای آشنایی بیشتر با این حماسهی بزرگ زنان، علاوه بر مستند «ننه قربون» میتوانید کتاب «#حوض_خون» را هم تهیه کنید. (نسخه الکترونیک I نسخه چاپی)
#هفته_دفاع_مقدس
🎬 @Mostazafin_TV
15.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ مدگرایی زنان؛ از دربار تا خیابان
🔹روایتی از سیر تحول #پوشش و آرایش #زنان از عصر قاجار تا اصلاحات
🔸 گزیدهای از مستند «بهت میاد»؛ ساخته محمد حسن یادگاری
🔺 مستند کامل #بهت_میاد را میتوانید از اینجا ببینید.
🎬 @Mostazafin_TV
14.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 حرفهای محمدرضا ضیایی، مسئول سابق بسیج #دانشگاه_شریف قبل از درگیریهای دیروز در این دانشگاه را ببینید.
🔸 این حرفها، این منطق و این متانت را مقایسه کنید با فحشهای رکیکی که آن اراذل و اوباش سر دادند.
🔹 بی بی سی و ایران اینترنشنال و... خودشان هم رویشان نشد فیلم فحاشی اغتشاشگران دانشگاه شریف را پخش کنند؛ نوشتند که مسئول بسیج، دانشجویان را متهم به فحاشی کرده!
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
🔹 حرفهای محمدرضا ضیایی، مسئول سابق بسیج #دانشگاه_شریف قبل از درگیریهای دیروز در این دانشگاه را بب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یادآوری یک قاعده
🔹 «مگر من بارها نگفتهام در اجتماعات کسانی که مخالفند، هیچ کس نباید رفتار خشونتآمیز داشته باشد؛ چون این، دشمن را خوشحال میکند. بارها ما این حرف را گفتیم، چرا گوش نکردند؟! چرا گوش نمیکنند؟!»
🔸 «حتّی اگر یک حرفی که خون شما را به جوش میآورد به زبان آورند -مثلاً فرض کنید اهانت به رهبری کردند- باز هم باید صبر و سکوت کنید. اگر عکس مرا هم آتش زدند و یا پاره کردند، باید سکوت کنید.»
🔹 این فیلم بخشی از بیانات رهبر انقلاب در پی حادثه کوی دانشگاه تهران در سال ۷۸ است.
🔸 از جهات مختلف، حادثه #کوی_دانشگاه با اتفاقات #دانشگاه_شریف بسیار متفاوت است. اعتراض هم با #اغتشاش تفاوت دارد. اما اینجا حرف از یک #قاعده است در برابر تجمع اعتراضی مخالفین:
۱- رفتار خشونتآمیز نداشته باشید.
۲- حتی اگر توهین به رهبری کردند #صبر و #سکوت کنید.
🔹 حرف بر سر این است که اگر بهانه درگیری فراهم شود، #فتنه هم کشدار میشود.
🔸 شعارهای هنجارشکنانه و #فحاشی، کارکرد اصلیشان زمینه سازی برای ایجاد همین بهانه است.
🔹 راهش #قوانین_انضباطی دانشگاه است که نگذارد برخی دانشگاه را با #چاله_میدون اشتباه بگیرند!
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ انقلاب ۱۴۰۱ چقدر رخ داده است؟ (بخش اول)
🖊 سلمان معمار
🔹 #بودریار (جامعه شناس مشهور فرانسوی) یک کتاب مهمی داره به نام "جنگ خلیج فارس اتفاق نیفتاده" که سرو صدایی بلند کرد. خلاصه حرفش این بود که آنچه ما از رسانهها به عنوان جنگ دیدیم با چیزی که آنجا بود اینقدر تفاوت داشت که میشود گفت اصلا رخ نداد. رابطه #دریافت_ما_از_واقعیت و #واقعیت قطع شده و حتی دو چیز متفاوت است. از مباحث فلسفیاش گذشته اگر این بنده خدا هنوز زنده بود احتمالا با دیدن "انقلاب ۱۴۰۱" ایران دوباره کتاب مینوشت. انقلابی که شاید بشه بهترین اسمش رو گذاشت #انقلاب_مجازی.
🔸 اگر همین امروز به حجم توییت و پست و ... نگاه کنید فکر میکنید این رویداد حداقل یکساله که در جریانه و ماهها درگیری داشته. فکر میکنید کشور در اعتصاب و تعطیلی و غم فرو رفته اما بازار حتی برای نیم ساعت هم تعطیل نشد. فکر میکنید خون در خیابانها جاری است اما مردم در حال زندگی و خرید و عروسی و عزا و روزمره هستند. فکر میکنید میلیونها نفر مثل ۵۷ به خیابانها ریختند اما کف میدون خبر خاصی نیست. چطور چنین فاصلهای ممکنه؟
🔹 در واقع میشه ادعا کرد امروز یک ایران مجازی ساخته شده. در این ایران مجازی مردم سیاه پوش و خونین مشغول سنگر بندیاند. سپاهیها در حال فرارند، رهبر که یکبار هفته پیش فوت کرده بود دوباره فوت کرده، پولها را به بانک سوییس بردهاند، در خیابانهایش جنازه میبرند، خلاصه کار تمام است. انقلاب در لبه پیروزی است و حتی در نقاطی پیروز شده است...
🔻 ادامه در بخش دوم...
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ انقلاب ۱۴۰۱ چقدر رخ داده است؟ (بخش اول) 🖊 سلمان معمار 🔹 #بودریار (جامعه شناس مشهور فرانسوی) یک
⭕️ انقلاب ۱۴۰۱ چقدر رخ داده است؟ (بخش دوم)
🖊 سلمان معمار
🔸 این #ایران_برساخته و #ایران_واقعی فاصله نجومی دارند. رابطه بین این دو کاملا قطع نیست اما دو چیز مجزاست. فعالان صاحب این تصویر میخواهند با تهییج مردم آن را واقعی کنند. انگار که از درون آینه به سمت واقعیت فشار بیاوری. بزرگنمایی میکند و جایزه میدهد. این یک مرحله جلوتر از جنگ خلیج فارس است. دست درازی تصویر به واقعیت. فشار روانی روزهای اولیه به قدری بود که با صرف گشت زدن در مجازی آماده افسردگی و انفجار بودید. احساس گناه میکردید. چنین فشاری در ۸۸ نبود. انگار کل سال ۹۸ را در یک هفته بریزید. شاید به همین دلیل بود که قطع شدن اینترنت ضربه مهمی به جریان وقایع زد.
🔹 ارتباط بین واقعیت و برساخت به کلی قطع شد. اما این بار یک اتفاق بسیار جالب افتاد. زندگی در ایران مجازی کاملا مستقل ادامه پیدا کرد. و فاصله بیشتر و بیشتر شد. معترضین در ایران واقعی در خانه بودند اما در ایران مجازی به پایتخت رسیده بودند. و جالبتر اینکه این ایران مجازی تنها راه ارتباطی ایرانیان خارج از کشور شد. در غیاب واقعیت، تصویر کاملا جایش را گرفت. بخشی از مهاجرین به واقع تصور میکردند (و شاید بکنند) که انقلاب شده است. سرکوب گستردهای در جریان است. سکوت ایران نه از سر آرامش بلکه بخاطر قطعی نت و خفقان است. پس اگر در ساعات پایانی نباشیم در دهه فجر که هستیم. شاهین نجفی اماننامه میدهد. فلانی تقسیم غنایم میکند. دیگری فرمان حمله ۲۴ ساعته به تهران میدهد. حیرت آور است.
🔸 از کارداشیان تا جی کی رولینگ هم از این انقلاب بزرگ حمایت میکنند. راجر واترز مورد جالبی است. در عین آگاهی و اشاره به برنامه سوریه سازی اصلا متوجه نیست دارد با رسانه سعودی صحبت میکند و عملا بخشی از همین تصویر میشود. در واقع وقتی #فرا_واقعیت جای واقعیت را میگیرد حتی #آگاهی هم کافی نیست. به دوست مهاجر نگرانم میگفتم باید باشی و ببینی، #رسانه کافی نیست. وقتی دادهها دروغ آمیز باشد قدرت پردازنده تعیین کننده نیست. ورودی، ورودی مهم است.
🔹 حالا سوال اینجاست: چرا رهبر چند ماه یکبار فوت میکند ولی باز هم مخاطب پای این تصویر مینشیند؟ چون دوست دارد در این تصویر زندگی کند. این "انقلاب مجازی" صرفا ساخته رسانهها نیست. کاربران هم در آن مشارکت دارند. آنها در واقع رویای خودشان را در ایران مجازی میبینند. و شبکه اجتماعی به آنها این فرصت را میدهد که در این رویا زندگی کنند. با دوستان هم فکرشان انقلاب کنند. هشتگ زدن مثل فریاد زدن میشود. لایک کردن مثل باور کردن. ریتوییت مثل لبیک. ربات و آلبانی نشینان و سعودی هم میتوانند جو دهند و دستکاری کنند. راه میافتند به آنلاین شاپها فشار میاورند که باید ببندی. انگار که بازار واقعی را ببندند. #سلبریتیها و شاخها در این دنیا مثل روشنفکران و رهبران هستند. حتی یک فوتبالست میتواند به قله انقلاب برود. استوری فلان بازیگر خارجی مثل بیانیه سیاسی یک کشور میشود. آنها در این تصویر زندگی میکنند.
🔸 اما واقعیت. واقعیت واقعی است. و مثل عصای موسی، اژدها را بیمعنا میکند. و حاضران تازه میفهند چیزی که میدیدند تصویر بود. عدهای افسرده میشوند، عدهای بیدار و عدهای هم ترجیح میدهند لذت تصویر را ادامه دهند. اما به شرطی که عصا انداخته شود. تا وقتی پنجره باز نشود، هواشناسی مرجع است.
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ مدگرایی زنان؛ از دربار تا خیابان 🔹روایتی از سیر تحول #پوشش و آرایش #زنان از عصر قاجار تا اصلاحات
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ مدگرایی زنان؛ از دربار تا خیابان (بخش دوم)
🎥 دکتر سیده راضیه یاسینی، رئیس پژوهشکده هنرِ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات:
🔹در حوزه #مد اصلا مهم نیست که چه چیزی زیبا هست یا چه چیزی زیبا نیست!مهم این است که شما چه چیزی را زیبا میدانید و چه چیزی را زیبا نمیدانید. و شما چیزی را زیبا میدانید که به شما زیبا معرفی شود.
🔸در معرفی مد روز عدهای مشغول سلیقهسازی هستند. #سلیقه_سازان بیشترین آورده اقتصادی را برای #نظام_سرمایهداری آمریکا دارند.
🔹هر فرهنگی چیزهایی را زیبا و چیزهایی را زشت میداند.اما #نظام_جهانی همه اینها را به هم میریزد و مفهوم زیبایی از بین میرود. در این نظام آن چیزی زیبا دانسته میشود که جدید باشد و توسط پیشروان مد مثل #سلبریتیها و #ورزشکاران و... مورد استفاده قرار گیرد.
🔸وقتی #هویت مشخصی برای خودتان تعریف نمیکنید از هر چیزی پیروی میکنید.
🔹 ایرانیان زمانی #مقلد_غرب شدند که حکمرانهایشان مقلد شدند؛ زمانی که به بهانه پیشرفت و #توسعه، #فرهنگ ما قربانی شد.
🔺 این فیلم بخشی از مستند «بهت میاد» ساخته محمدحسن یادگاری است. فیلم کامل مستند را از اینجا میتوانید ببینید.
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ مدگرایی زنان؛ از دربار تا خیابان (بخش دوم) 🎥 دکتر سیده راضیه یاسینی، رئیس پژوهشکده هنرِ پژوهشگاه
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ به نام آزادی زن، به کام دیکتاتوری سکس!
🎥 روایت #بنی_صدر از حقوق زن در غرب:
🔹 درباره #حقوق_زن در غرب آنچه که در نظر وجود دارد با آنچه که در واقعیت هست تفاوت زیادی دارد.
🔸 چرا در #آلمان به زنان بالای 50 سال وام نمیدهند؟!
🔹 احترامی که زن در ایران دارد در #غرب وجود ندارد؛ اگر زنان ایرانی بخواهند از زنان غربی #تقلید کنند، #بازندهاند!
🔸 #زنان_ایرانی باید کرامت و منزلت خودشان را بعنوان #ناموس حفظ کنند.
🔹 زن امروز ایرانی اگر بخواهد #تحول پیدا کند بهتر است از غرب پیروی نکند.
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ چه کسی به اقتصاد شلیک کرد؟!
🖋روحالله رشیدی
🔹 در میان بیانیههای هشدارآمیز نسبت به وضعیت کشور، یک بیانیه، رنگوبوی خاصی دارد؛ بیانیهی پنج اقتصاددان کشور.
🔸محتوای بیانیه، مرور مجموعهای تکراری از دادهها و نشانههایی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور است که بارها و بارها شنیدهایم.
فارغ از محتوا، آنچه این بیانیه را جالب میکند، اسامی خاصی مانند دکتر محمد طبیبیان و دکتر مسعود نیلی است. دکتر موسی غنینژاد هم که جای خود دارد.
🔹کسانی که با #اقتصاد_سیاسی بعد از انقلاب آشنایی مختصری دارند، میدانند که آقایان طبیبیان و نیلی چه نقش پررنگی در پیریزی نظام برنامهریزی اقتصادی کشور دارند. گذشته از مسئولیت مهم در سازمان برنامه و بودجه، در تهیهی برنامههای پنجساله نیز پرکار بودهاند و محوریت داشتهاند.
🔸شرحش مفصل است اما همینقدر بدانیم که آنچه به نام «سیاست تعدیل اقتصادی» از زمان دولت سازندگی با خشونت تمام در کشور اجرا شد، ذیل ایدهی موهومی به نام «بازار آزاد»، محصول فکر همینها بود. سیاستی که حتی در سالهای بعد نیز تداوم داشت و هیچگاه نظام برنامهریزی کشور، جز در این ریل حرکت نکرد. نتیجهاش هم شد #خصوصیسازیهای_حماقتآمیز و خسارتبار، تشدید #فاصلهی_طبقاتی و افزایش #نارضایتیهای اجتماعی.
🔹حالا که میبینند بازارِ انذار و اندرز داغ است و اغلب کنشگران امروزی، هیچ شناختی از سابقهشان ندارند، دم را غنیمت شمردهاند و جمهوری اسلامی را به باد نصیحت گرفتهاند که «این چه وضعِ سیاستگذاریست؟»
🔸 اغلب اوقات، ما سیاسیها را به باد انتقاد و انتقام میگیریم اما معمولاً سراغ #اندیشهورزان و نخبگان موثر در #سیاستگذاریها نمیرویم و از آنها چیزی نمیپرسیم. از این روست که این گروه، همواره از همه، حتی مردم #طلبکارند!
🔺 پ.ن: برای آشنایی بیشتر با تاثیر این جماعت بر اقتصاد کشور، مقاله «استقرار آموزشی مکتب نیاوران؛ تاریخچه ایجاد نهادهای دولتیِ آموزش مدیریت و اقتصاد بازار آزاد» نوشته دکتر یوسفعلی اباذری را بخوانید.
🆔 @ebteda_ir
🎬 @Mostazafin_TV
9.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ کارگران تحریم
🔹#صورتی_شویی (Pink Washing) فرآیندی است که فرد، گروه و یا جریانی مشخص در پشت نقاب مطالبات به ظاهر انسان دوستانه، همچون حمایت از زنان، حفاظت از محیط زیست، حمایت از اقلیتهای قومی–مذهبی و... تلاش میکنند تا اهداف مرموزانه و پنهانی دولتی خاص را پیگیری نمایند و یا اینکه بر جنایتی بزرگ سر پوش گذارند.
🔸 خانم #نسیم_نوروزی - استاد فلسفه آموزش در دانشگاه کنکوردیا (کانادا) - درباره این سناریو در قالب فعالیتهای #فمنیستی سخن میگوید که این فعالان، عملا به ابزاری برای توجیه تحریم و فشار و جنگ از سوی کشورهای متجاوز و قدرت طلب تبدیل شده و توسط نهادهای مالی و رسانهای همان کشورها نیز حمایت میشوند.
🔹 ارسال ویدیوهای مربوط به #حجاب یا #حقوق_زنان و ... برای این کمپینهای به ظاهر آزادیخواهانه و عدالتطلبانه خارجنشین، عملا مشارکت - ولو ناآگاهانه - در پروژه صورتیشویی برای توجیه فشارها و تحریمهای بیشتر علیه کشورمان است که در وهله نخست، همین مردم عادی و اقشار متوسط به پایین را با مشقتها و چالشهای سنگین و بیشتر رو به رو میسازد.
🔸 صورتیشویی جامعه را متفرق میسازد، چرا که یک #جامعه_متفرق خیلی راحتتر مغلوب میشود.
🔹 شوی تلخی که برخی در پوشش اعتراض به #حجاب_قانونی در رسانهها به راه انداختهاند، بهانهای است برای یادآوری فرآیند خیانتبار "صورتی شویی" که ابزار سیستماتیک #تحریم و #جنگ علیه کشورهاست.
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آقای اژهای؛ فقط شما را کم داریم!
🔹 سهشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱، رئیس قوه قضائیه برای #گفتوگو با منتقدین و معترضین، اعلام آمادگی کرد.
🔸 این در حالیست که پیش از این بسترها و سازوکارهایی برای شنیدن حرف مردم توسط #قوه_قضائیه تعیین شده است.
1️⃣ اوایل اسفند ۹۸ رئیس وقت قوه قضائیه دستورالعمل مشارکت مردمی قوه قضائیه را ابلاغ میکند. در ماده ۷ این دستورالعمل آمده نشستهای مشترکی به شرح زیر برگزار میشود:
ــ نشست سالانه نهادهای مردمی با شورایعالی قضایی و رئیس قوه قضائیه.
ــ نشست نمایندگان مراجع مسئول قوه با نهادهای مردمی هر شش ماه یک بار.
ــ نشست روسای کل و دادستانها با نهادهای مردمی استانی هر سه ماه یک بار.
2️⃣ از طرف دیگر سند تحول قضایی -که دیماه سال ۹۹ منتشر شد- وظایفی را مشخص کرده که باید تا تیرماه سال ۱۴۰۱ محقق میشد:
ــ پیگیری انتشار عمومی سازوکارهای #شکایات مردم از تصمیمات یا اقدامات دستگاهها
ــ پیگیری از مراجع مسئول جهت شفافسازی معیارهای صدور مجوز #تجمعات، تعیین مصادیق رفتارهای مجاز حین تجمعات،اماکن و زمانهای مجاز برای تجمع
ــ مساعدت و حمایت از #منتقدین از طریق تأمین امنیت مادی و معنوی ایشان
ــ تقدیر از نقدهای برتر درباره قوه قضائیه
🔺جناب اژهای! منتقد و معترض که هست، زمینهی قانونی برای شنیدن هم هست، ظاهراً فقط شما غایب این میدان هستید!
🎬 @Mostazafin_TV