فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برای این «هیچ ندارها» یک فکری بکنید!
◀️ شما که از وزرای محترم هستید و #مملکت_اسلامی به شما سپرده میشود ببینید که چه حکومتی در دست شما آمده و این را کی به ما داده؟
🔸 این #ملتی که ماها را به این مقامها رسانده، از ما میخواهند که تمام این ارگانهایی که هستند، در همان طریق اسلامی راه بروند. طریق اسلامی این است که #مستضعفین را حمایت کنند.
🔹 از یک چاه عمیقی این مردم شما را نجات دادند شما بخواهید سر مسند با هم اختلاف کنید، ببینید پیش خدا چه هست؟ این ملت بر فرض اینکه حالا صحبت هم نکند، اما این زن داغدار که بچهاش را برای این جمهوری داده، حالا در ذهنش چه میآید؟
🔸 برای این «هیچندارها» یک فکری بکنید. هی هم دنبال این نروید که همان طوری که در طاغوت میکرد، شهرها را خیلی مزین کنید و همه همّ دولت و همه بودجه مملکت خرج شهرها بشود و خرج شمال شهر بشود که باز همان طاغوتیها از آن استفاده بکنند. برای این پایین شهریها، برای این بیچارهها، برای اینها فکر بکنید. (متن کامل)
#امام_امت
🎬@Mostazafin_TV
هدایت شده از جامع | رسانه عدالت آموزشی
🔹🔹دوره آموزشی "بینصیب"
🔸 با موضوع «ابعاد خصوصیسازی در نظام آموزشی» برگزار میشود.
💢سرفصل های دوره:
- جایگاه خصوصیسازی آموزش از منظر فقهی
- تجارب جهانی خصوصیسازی آموزش
- خصوصیسازی آموزش درنسبت با منفعت عمومی
- خصوصیسازی آموزش در نسبت با تسهیم و تقسیم قدرت
- نسبت خصوصیسازی آموزش با گفتمان مردمی سازی
- تاریخچه و سیر تطور قوانین درحوزه خصوصیسازی آموزش
❇️ با حضور اساتید برتر حوزه تعلیم و تربیت
📌 ثبتنام در سایت
https://lms.bsof.ir/
ایجاد حساب در سایت به معنای ثبتنام است
📚 بینصیب
|رسانه عدالت آموزشی|
🌐 @binasib_ir
مستضعفین تیوی
⭕️ این وصیتنامه را بیستبار بخوانید!
▶️ رهبر انقلاب:
یک جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجانگذشتهی سبزواری، شهید ناصر باغانی، وصیّتنامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّتنامهاش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خواندهام.
📝 گزیدهای از وصیتنامه شهید ۱۹ ساله، ناصرالدین باغانی
🔹اینجانب ناصرالدین باغانی بندهی حقیر در درگاه خداوندم. چند جملهای را به رسم وصیت مینگارم:
🔸سخنم را دربارهی عشق آغاز میکنم.
ما را به جرم عشق موأخذه میکنند. گویا نمیدانند که عشق گناه نیست! امّا کدام عشق؟
🔹خداوندا، معبودا، عاشقا، مرا که آفریدی عشق به پستان مادر را به من یاد دادی، امّا بزرگتر شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضاء نمیکرد، پس عشق به پدر ومادر را در من به ودیعت نهادی. مدتی گذشت، دیگر عشق را آموخته بودم امّا به چه چیز عشق ورزیدن را نه!
🔸به دنیا عشق ورزیدم به مال و منال دنیا عشق ورزیدم. به مدرسه عشق ورزیدم. به دانشگاه عشق ورزیدم، امّا همهی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو. (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون ) فهمیدم که وقتی شرایط عوض شود یَفِرّالْمرءَ مِنْ اَخیهِ و صاحِبَتهِ و بَنیهِ و اُمّهِ وَاَبیهِ، پس به عشق تو دل بستم.
🔹بعد از چندی که با تو معاشقه کردم یکباره به خود آمدم و دیدم که من کوچکتر از آن هستم که عاشق تو شوم و تو بزرگتر از آن هستی که معشوق من قرار گیری.
🔸فهمیدم در این مدت که فکر میکردم عاشق تو هستم اشتباه میکردهام، این تو بودی که عاشق من بودهای و من را میکشاندهای!
🔹اگر من عاشق تو بودم باید یکسره به دنبال تو میآمدم. ولیکن وقتی توجه میکنم میبینم که گاهی اوقات در دام شیطان افتادهام ولی باز مستقیم آمدهام؛ حال میفهمم که این تو بودهای که به دنبال بندهات بودهای، و هرگاه او صید شیطان شده، تو دام شیطان را پاره کردهای و هر شب به انتظار او نشستهای تا بلکه یک شب او را ببینی.
🔸حالا میفهمم که تو عاشق صادق بندهات هستی، بنده را چه، که عاشق تو بشود؛ عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر.
🔹آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار میکردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوق مینشستی. اما من بدبخت ناز میکردم و شب خلوت را از دست میدادم و میخوابیدم! اما تو دست بر نداشتی و آنقدر به این کار ادامه دادی تا بالاخره منِ گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر میکردم که با پای خود آمدهام
🔸وه چه خیال باطنی! این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود. مرا که به چنگ آوردی به صحنهی جهادم آوردی، تا به دور از هر گونه هیاهو با من نرد عشق ببازی. من در کار تو حیران بودم و از کرم تو تعجب میکردم.
🔹آخر تو بزرگ بودی و من کوچک؛ تو کریم بودی و من لئیم؛ تو جمیل بودی و من قبیح؛ تو مولا بودی و من شرمنده از این همه احسان تو بودم...
🔻امّا شهادت چیست؟
🔸آن هنگام که رزمندهای مجاهد، بسوی دشمن حق میرود و ملائک به تماشای رزم او مینشینند و شیطان ناله بر میآورد و پای به فرار میگذارد و ناگهان غنچهای میشکفد، آن هنگام را جز شهادت چه نام میتوانیم داد؟
🔹شهادت خلوت عاشق و معشوق است .شهادت تفسیر بردار نیست. ای آنانی که در زندان تن اسیرید، به تفسیر شهادت ننشینید که از درک قصۀ شهادت عاجزید. فقط شهید میتواند شهادت را درک کند.
🔸شهید کسی نیست که ناگهان به خون بغلتد و نام شهید به خود گیرد. شهید در این دنیا قبل از این که به خون بتپد، شهید است. و شما همچنان که شهیدان را در این دنیا نمیتوانید بشناسید و بفهمید، بعد از وصلشان نیز نمیتوانید درکشان کنید. شهید را شهید درک میکند. اگر شهید باشید شهید را میشناسید و گرنه آئینۀ زنگار گرفته، چیزی را منکعس نمیکند که نمیکند.
🔹برخیزید و فکری به حال خود بکنید که شهید به وصال رسیده است و غصه ندارد. شهیدان به حال شما غصه میخورند، و از این در عجبند و حیرت میکنند که چرا به فکر خود نیستید!
🔸به خود آیید و زندان تن را بشکنید. قفس را بشکنید و تا سر کوی یار پرواز کنید و بدانید که برای پرواز ساخته شدهاید نه برای ماندن در قفس! این منزل ویران را رها کنید و به ملک سلیمان در آیید...
🎬@Mostazafin_TV
هدایت شده از محسن قنبریان
🔖 برنامه های حجت الاسلام قنبریان در سالروز رحلت امام خمینی(ره)
🔸امیدیه - مسجد امام خمینی
جمعه ۱۲خرداد - ساعت ۲۱
🔸بوشهر - خیابان شهید عاشوری - مسجد قرآن
شنبه ۱۳خرداد - بعد از نماز مغرب و عشاء
🔸برازجان - مصلای نماز جمعه
یکشنبه ۱۴خرداد - ساعت ۱۰صبح
🔸بهبهان - حسینیه رزمندگان اسلام
یکشنبه ۱۴خرداد - ساعت ۲۱
🔸اهواز - باغ شیخ - خیابان کرمی خراط بین قشقایی و جهانیان - مسجد صاحب الزمان
دوشنبه ۱۵ خرداد - ساعت ۱۲:۳۰ ظهر
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام تقلبی به خوردمان ندهند!
🔹اولین و اصلیترین نقطه در مبانی نظرات امام، مسئلهی #اسلام_ناب_محمدی است؛ یعنی اسلام ظلمستیز، اسلام عدالتخواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان.
🔸در مقابل این اسلام، امام اصطلاح #اسلام_آمریکائی را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. اسلام آمریکائی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بیتفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیادهخواهی، اسلام بیتفاوت در مقابل دستاندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همهی اینها میسازد. این اسلام را امام نامگذاری کرد: اسلام آمریکائی.
🔹فکر اسلام ناب، فکر همیشگی امام بزرگوار ما بود؛ مخصوص دوران جمهوری اسلامی نبود؛ منتها تحقق اسلام ناب، جز با حاکمیت اسلام و تشکیل نظام اسلامی امکانپذیر نبود.
🔺امام منهای این مواضع، آن امامی نیست که ملت ایران به نفس او، به هدایت او جانشان را کف دست گرفتند، از جان و مالشان دریغ نکردند و بزرگترین حرکت قرن معاصر را در این نقطهی عالم به وجود آوردند. امام منهای خط امام، امام بیهویت است.
#تولیدی_مخاطبین
👤 یاسین از شیراز
🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ای شعله زار خشم طوفان جوشی ما؛ هرگز مبادا بی شما خاموشی ما
▶️ شعر شورانگیز #محمدرضا_آقاسی در وصف #امام_خمینی(ره) :
➖ای بر بلندای شهادت ايستاده / داغ رهايی را به پيشانی نهاده
➖گفتی مباد اين نی ز زیر و بم بيفتد / در دست نااهلان نامحرم بيفتد
➖گفتی مبادا امتم بیروح گردد / اين كشتی بیبادبان بینوح گردد
➖اهريمنانی كز كفت خاتم گرفتند / از مرگ خود در سوگ تو ماتم گرفتند
➖اهريمنانی كژ دل و بيگانه انديش / غافل ز يارانت به فكر سفرهی خويش
➖چندی است تا با ايستادن خو گرفتند / مرداب گون ماندند و بر خود بو گرفتند
➖آهنگ رفتن را به خاموشی سپردند / دين را به چنگال فراموشی سپردند
➖هرچند میگفتند شبگردند باتو / كردند آنچه را كردند باتو
➖بر عاشقان صادقت منت نهادند / وقتی جام زهر بر دست تو دادند
➖ای شعله زار خشم طوفان جوشی ما / هرگز مبادا بی شما خاموشی ما
➖ای بتشكن رفتی ولی مارا نبردی / زين داغ، باغ سرخ گلها را فسردی
➖در نااميدی شيشهی غم را شكستيم / اما پس از تو دل به اسماعيل بستيم
🎬@Mostazafin_TV
⭕️ مردم شاهدوست ایران!
🔹مطبوعات پیش از انقلاب، از این عبارت زیاد استفاده میکردند: «مردم شاهدوست ایران»! میتوان با تورق و رجوع به تاریخ بررسی کرد که آیا مردم ایران شاهدوست بودهاند؟!
🔸 پرسش را تا حدودی تغییر میدهم؛ مردم ایران در قریب به دو قرن اخیر با حاکمان خود چه کردند؟!
🔹مرور را از جناب #ناصر آغاز کنید. در نهضت تنباکو مردم اُبهت شاه را شکسته و قیام کردند. شاهی که پس از نزدیک به پنجاه سال سلطنت، در ایام جشن سلطنتاش ترور شد و پایان حکومت را ندید.
🔸در دوره مظفرالدین شاه، قیام مردم به انقلاب مشروطه ختم شد و #مظفرالدین_شاه ناچار به امضای مشروطیت شد. مدت کوتاهی بعد به مرگ طبیعی از دنیا رفت و سلطنت را ترک گفت.
🔹پسرش #محمدعلی_شاه توسط مردم گیلان و اصفهان در ماجرای فتح تهران ساقط و به سفارت روس پناه برد مستمری بگیر روسها شد.
🔸#احمدشاه خردسال وارث دوران ضعف قاجار، تاب و توانی برای مدیریت نداشت و بعد از کودتای انگلیسیها مسیر را فهمید. مدام تقاضای خروج از ایران و رفتن به پاریس را با سفیر انگلیس مطرح میکند.
🔹#رضاشاه با لقب کبیر، سوم شهریور ۱۳۲۰ خودش و کشور را تقدیم اجنبی کرد، ساقط و اخراج شد. مردم جنگزده که کشورشان تصرف شده بود از خوشحالی رهایی به خیابان آمدند؛ در حالیکه شهرهایشان در دست متفقین بود!
🔸#محمدرضا_پهلوی، چند بار توسط مردم از کشور بیرون رانده شد؛ نخستین بار ۲۵ مرداد سال ۳۲ پس از شکست مرحله نخست کودتا بود. بار دوم نیز دی ماه ۵۷ که مردم برای همیشه اخراجش کردند.
🔹در عالم سیاست، محبوب آمدن و محبوب ماندن از نوادر است. مقایسه کنید با حرکت آیتالله خمینی تا روزی که در قلب و جان مردم به #امام_خمینی شهرت یافت. پس از ۱۴ سال تبعید، محبوب وارد ایران شد، و در روز رحلت محبوب تر بدرقه شد. اهل تحقیق راز این محبوبیت و حمایت مردم را مطالعه کنند. من نتیجهگیری نمیکنم، اما اگر این راز محبوبیت ماندگار را مطالعه کنیم به علت قیام مردم همپی خواهیم برد.
🔺برخلاف آنچه گفته میشود #مردم_ایران در تاریخ و واقعیت شاهدوست نبودهاند. تک تک موارد بالا را بررسی کنید. پاسخ قابل دسترس است.
🖊 #علیرضا_زادبر
🎬 @Mostazafin_TV
14020313ـحجت_الاسلام_قنبریان_ـ_بوشهر_ـ_سالگرد_ارتحال_امام.mp3
15.92M
⭕️ حرفنوی امام خمینی تنها گزینه است!
🎙حجتالاسلام #محسن_قنبریان؛ سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی- بوشهر، مسجد قرآن- ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
🎬@Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ حرفنوی امام خمینی تنها گزینه است! 🎙حجتالاسلام #محسن_قنبریان؛ سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی- بو
⭕️ حرفنوی امام خمینی، تنها گزینه است!
🎙حجتالاسلام #محسن_قنبریان؛ سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی- بوشهر، مسجد قرآن- ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
🔹امام اسلامی را برای ما خواند که آن را گم کرده بودیم. عَلَمهای هدایت یک جاهایی گم شده بود. #امام_خمینی و #انقلاب_اسلامی حرف نویی را آورد که قبلا نبود.
🔸این حرف کماکان طرفدار دارد؛ #مردم ایران کماکان همین حرف را میخواهند. گلهمندها، منتقدها، معترضین ۹۸ حتی خیلی از معترضین ۱۴۰۱ هم همین حرف را میخواهند!
🔹حرف نوی انقلاب، "توحید" نیست، "امتداد اجتماعی" آن هم نیست؛ "توحید و کرامت انسان" است! "ولایت و مردم"، "اسلام و جمهوریت" است.
🔻 ما در مقابل این حرف دو دیگری و رقیب داریم:
- یک رقیب توحید را گرفته و کرامت آن را رها کرده که #سلفیها هستند.
- یک رقیب دیگر هم #روشنفکران_دگراندیش -که نمیخواستند در چارچوب اسلام بیاندیشند- کرامت انسان را گرفتند و توحید را کنار گذاشتند.
🔸امام در دو پیام آخرش بیشترین گلایههایش از این دو رقیب است. با هر دوی آنها هم تعارف نداشت.
🔻 حرف نویِ دیگر انقلاب اسلامی «ولایت» است.
🔸 بسیارند کسانی که ولایت را میشناسند اما تعامل و چسبیدگی آن به مردم را نمیشناسند و معنایی که از ولایت دارند یک #سلطان_مقدس است!
🔹 خمینی سلسله شاهان را از جا کند و به جای آن ولایت را نشاند.
🔸 ولایت جنسش با سلطان فرق دارد. ولایت از اول با مردم است، در بطن ولایت رعایت مردم خوابیده است.
🔹ما در خانههایمان نشسته بودیم و او ۱۵ سال در تبعید بود، بچههای ما در خانه بودند مصطفی او کشته شد؛ حرکت او جلوتر از مردمش و هزینهدارتر از مردمش بود. این شد که مردم او را سر دست گرفتند و سر دست بردند. ولایت یعنی این!
🔸این اسلامناب را از دستمان نگیرند! رهبر انقلاب هر سال برایمان این اسلام را تکرار میکند، ما نیز باید تکرار کنیم تا آن را از دو دیگریاش جدا کنیم.
🔺لازم نیست برای #امید ساختن بگوییم چند سد ساختیم، تا نوجوانمان بگوید خب ترکیه هم ساخته! بگوییم در پارس جنوبی چه کار کردیم او بگوید قطر و دوبی هم همین کار را کردند. همین که این اسلام بین دو دیگری بزرگش یعنی تمدن غرب و اسلام شاهانه عربستان سعودی و ملک حسین اردنی و ... ؛ ۴۳ سال ایستاده و راهش را باز کرده، بزرگترین امید است.
🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اصالت با انجام تکلیف است نه قضاوت تاریخ!
▶️ در زمانهای که خیلیها در رقابتی نفسگیر برای دیده شدن و پسندیده شدن هستند، تا بلکه مدتی، اندک جایی برای خود در تاریخ دست و پا کنند، #مسعود_دیانی از سلوک متفاوت کسی می گوید که اعتباری برای قضاوت تاریخ قائل نبود ولی مسیر تاریخ را عوض کرد.
🔹#امام_خمینی دو ماه و چند روز پیش از فرارسیدن گاه رحلت خود در پیامی به مهاجران جنگی جملهای داشت که تفاوت او را با همعصران مدعی خود نمایان میکرد.
🔸امام در آن پیام گفته بود: «ما باید تمام عشقمان به خدا باشد نه تاریخ»
🔹عشق به تاریخ، عشق به قضاوت مثبت تاریخ، عشق به قهرمان شدن در تاریخ از نگاه امام شرک بود و آغاز انحراف و سقوط. در منظومهی امام «تاریخ» و محبوبیت و قهرمانی در تاریخ مهم نبود. وظیفه و انجام وظیفه مهم بود. خواه تاریخ را از انجام این وظیفه خاطر خوش باشد، خواه نباشد.
🔺اینگونه آقا سید روح الله #نهضت را با تاکید بر انجام وظیفه آغاز کرد، و با تاکید بر انجام وظیفه پیش برد و با تاکید بر انجام وظیفه الهی به یادگار و میراث گذاشت و خود با نفس مطمئنهاش راهی به الی الله شد.
🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️با ضعفها و مشکلات در جمهوری اسلامی چه کنیم؟!
🔹در روزگاری هستیم که چشممان به دیدن خبرهای بد از ضعفها و مشکلات کشور عادت کرده! اما در مواجهه با این خبرها و اتفاقات #تکلیف ما چیست؟!
🔸چشم و گوش و زبان بسته، و ماله به دست، مشکلات را #توجیه یا انکار کنیم؟!
🔹با گفتن «#نمیشود» و «#نمیگذارند»، دستها را بالا ببریم و مملکت را ملک «آنان» بدانیم و بگوییم «خودتان میدانید و مملکتتان»؟!
🔸فقط از مشکلات و ضعفها بگوییم و بخاطر آن #جمهوری_اسلامی را تمام شده بدانیم و برایش مراسم ختم بگیریم و فاتحهی آن را بخوانیم؟!
🔺#علی_صفایی_حائری، با اینکه خود درد کشیدهی تنگنظریها و آماج تهمتها و ناملایمتیها بود، در مواجهه با ضعفها و مشکلات، راه دیگری را به ما نشان میدهد...
🔺پ.ن: این ویدیو برشی از مستند «#برای_پس_از_مرگم» به کارگردانی عبدالرضا نعمت اللهی هست که هماکنون در سایت هاشور در حال اکران است.
🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نهی از منکر در انحصار حزباللهیها نیست!
◀️در اسلامِ #امام_خمینی، امر به معروف و نهی از منکر در انحصار انقلابیها و حزباللهیها نیست! وظیفهی همه است! حتی نسبت به امامشان!
🔻امر به معروف و نهی از منکر در #اسلام_خمینی را بیواسطه از زبان خودش بشناسید:
🔹الآن مکلّفیم ما، مسئولیم همهمان، همهمان مسئولیم، نه مسئول برای کار خودمان؛ مسئول کارهای دیگران هم هستیم؛ «کُلُّکم راعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسئولٌ عَن رَعِیَّتِه».
🔸همه باید نسبت به هم رعایت بکنند. مسئولیت من هم گردن شماست؛ [مسئولیت] شما هم گردن من است!
🔹اگر من پایم را کج گذاشتم، شما مسئولید اگر نگویید چرا پایت را کج گذاشتی؟ باید هجوم کنید، نهی کنید که چرا؟
🔸اگر خدای نخواسته یک معمّم در یک جا پایش را کج گذاشت، همه روحانیون باید به او هجوم کنند که چرا بر خلاف موازین [قدم برداشتی]؟ سایر مردم هم باید [نهی] بکنند.
🔺نهی از منکر اختصاص به روحانی ندارد؛ مال همه است. #امت باید نهی از منکر بکند؛ امر به معروف بکند.
📚 صحیفهی امام خمینی؛ ج۸، ص۴۸۷
#ولاء_طرفینی
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بازخوانی یک منطق!
▶️رهبران انقلاباسلامی، متکی به مبانی الهی و تجربه بشری، در برابر #استکبار منطق روشنی دارند.
🔹میگویند آدم مستکبر رفتارش مثل #سگ است؛ اگر بترسی و عقبنشینی کنی جلوتر میآید، ولی اگر محکم بایستی و نترسی او هم جرأت جلو آمدن ندارد.
🔸منطقی که نیاز نیست تاریخ بخوانی تا برایت اثبات شود.#تجربهیعینی و روزمرهای هست که شاید در محله و مدرسه بارها آن را دیدهایم.
🔹اگر سراغ تاریخ هم بروی مثالهایش زیاد است؛ از قاجار و پهلوی و مصدق بگیر تا همین دولتهای چند دههی اخیر جمهوری اسلامی! نمونههای خارجی هم که الی ماشاالله...
🔸#رهبر_انقلاب: دشمنی استکبار با ملّت ایران با عقبنشینیهای موضعی از بین نمیرود.
🔹بعضیها اشتباه میکنند،خیال میکنند[اگر]ما در فلان قضیّه #عقبنشینی کنیم، این موجب میشود که دشمنی آمریکا یا دشمنی استکبار جهانی یا صهیونیستها با ما کمتر بشود؛نه، این خطا است.
🔸در موارد متعددی عقبنشینیهای ما موجب شد که آنها جلو آمدند و بیشتر متعرّض شدند.
🔺هستند کسانی که از این تجربه ها درس نگرفتهاند و هنوز همان نسخه عقبنشینی را میپیچند! دهه ۹۰ هم برایتان درس عبرت نشد؟!
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این آدرس غلط است؛ چه روحانی بگوید، چه رئیسی!
🔹از دولت مصدق و شهید رجایی بگیر تا همین اواخر دولت روحانی، بارها شده که بر سر موضوعاتی با آمریکاییها #مذاکره کردهایم! اما کی و کجا بوده که آمریکاییها به تعهداتشان پایبند بوده باشند؟! آخر کِی قرار است از تاریخ درس بگیرید؟!
🔸مشکل مذاکره با #آمریکا با عوض کردن مذاکره کننده و عوض شدن دولت حل نمیشود! مسئله فقط این نیست که دولت قبل نمیتوانست حالا این دولت بیاید حلش کند! مشکل طرف آمریکاییست! آنها زیر بار نمیروند!
🔺#محمد_صادق_شهبازی در این ویدیو توضیح میدهد که چرا مذاکره با آمریکا، #آدرس_غلط برای حل مشکلات کشور است!
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ روحانی تراز اسلام ناب
➖ به مناسبت سالگرد شهادت #آیت_الله_سعیدی
◀️ سید محمد رضا سعیدی (۱۳۰۸ - ۱۳۴۹ ش) از مبارزین انقلابی بود که درک عمیق او از مسیر مبارزه و سخنرانیهای تند و روشنگرش بارها ساواک را به واکنش واداشت. آیت الله سعیدی در جریان مخالفت امام با «لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی»، «انقلاب سفید» و لایحه مصونیت قضایی مستشاران نظامی آمریکا (کاپیتولاسیون) از حامیان سرسخت امام بود.
🔸 ایشان در نهایت به دلیل مخالفت با کنسرسیوم سرمایهگذاری آمریکا در ایران در اردیبهشت ۴۹ و تلاش برای همراه کردن مراجع با این اقدام، دستگیر و پس از شکنجه به شهادت رسید.
💬 به خدا سوگند، اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، در هر قطره ی خونم، نام مقدس خمینی را خواهید یافت.
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
📽 ششمین قسمت از مجموعه ویدئویی #هفت_موتور_تولید_تبعیض ⭕️ بازتولید تبعیض با ساختار آموزش و پرورش، آم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه شد که آموزش و پرورش موتور تولید بیعدالتی شد؟!
▶️#پرویز_امینی:
🔹ما وارد یک صحنه عظیم از مسائل حکمرانی شدهایم، اما با خلاء تئوریک! سیاستگذاری در خلاء تئوریک به نتیجه نمیرسد!
🔸مثلاً در سند تحول #آموزش_و_پرورش، یک بند وجود دارد که ده کلمه بیشتر نیست ولی بسیار مسئلهای بنیادی است. آنجایی که گفته تقویت و گسترش مدارس غیردولتی از طرق تغییر مقررات و قوانین. اینجا یک ماجرای هنگفتی است!
🔹هر نظریهای درباره #عدالت، حتی در جریانات لیبرال، این نقطه را جای درنگ بزرگی قرار می دهد.
🔸پایهایترین و فراگیرترین نهاد در حل #نابرابریهای ساختاری، آپ است. اگر آپ عمومی و رایگان از دستور کار خارج شد «نابرابریهای ساختاری» ایجاد میکند؛ نه نابرابریهای موردی! این نابرابری که از طریق غیرمنصفانه کردن فرصتها به وجود میآید؛ ساختاری است!
🔹سند همین میزان مدارسی که غیرانتفاعی و غیردولتی شده را کافی نمیداند! گفته مقررات را هم تغییر بدهید! این نقض #فرصتهای_برابر است!
🔸مسئله بعد، شکاف بین سیاستگذاری و اجرا است. کل سند که یکباره اجرا نمیشود! این قسمت بلافاصه و قسمتهای دیگر هم فعلاً اجرا نمیشود.
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ در میدان مبارزه با تبعیض، جای مسجدیها کجاست؟! 🔹 پیرو مطالبی که درباره #اعتراض کارگران پالایشگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️وقتی مسجدیها دنبال حل مسائل میروند
▶️معمولا در بحرانها و حادثهها، خیلیها با نیتهای مختلف برای کمک به صحنه میآیند. از #سلبریتیها گرفته تا گروههای #جهادی، #خیریهها، پایگاههای #بسیج و...؛ و بعد به مرور، با کاهش اضطرار و التهاب، موج کمکها هم فرومینشیند.
🔻اما بحران بیآبیِ #برازجان در تابستان داغ سال ۹۷، داستان دیگری دارد!
🔹سه هفته است که برازجانیها آب ندارند! کسی هم پاسخگو نیست؛بالاخره مردم طاقتشان طاق میشود و در گرمای ۴۰، ۵۰ درجه به خیابان میآیند تا شاید مسئولین به خودشان تکانی بدهند.
🔸همزمان بچه #مسجدیها دور هم جمع میشوند تا به نوبهی خود کاری کنند؛ با تانکر شروع به توزیع آب میکنند.برای آنهایی هم که منبع ذخیرهی آب ندارند، با کمک خیرین منبع آب تهیه میکنند تا نیاز فوری مردم برطرف شود.
🔹اما حین کار متوجه میشوند اینها #مُسَکِّن است و بحران ریشههای عمیقتری دارد؛کارگروهی تشکیل میدهند و به سراغ ریشههای بحران میروند.
🔸#هادی_خواجوی -یکی از همین بچه مسجدیها- روایتی میکند از فراز و فرودها،چالشها و دستاوردهای این گروه مردمی برای حل بحران آب.
🔺پ.ن:حرارت #احساس و #عاطفه، ممکن است خیلیها را به عرصه ایثار و یاریگری بکشاند؛اما حل ریشهای مسائل، مستلزم #حضور_مستمر و دائمی است؛ که این کار از عهدهی احساس و عاطفه -به تنهایی- برنمیآید.
نیاز به جاذبهای قویتر است. تجربهی بچه مسجدیهای برازجان میگوید #انتخاب_آگاهانهی_تکلیف همان عنصری است که به حضور مردم استمرار میبخشد، و در مصاف با موانع و چالشها به آنها #انگیزه، #قوت و #صبر میدهد.
🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پیشرفتِ مردمپایه، همان عدالت است
🔹پیشرانهای توسعه در دنیای امروز، «بخش خصوصی» است که جایی برای #عدالت نمیگذارد. در بهترین حالت یک عدالت پینهدوزانهی دولت رفاهی» تعریف میکنند تا عدالت را به آن سنجاق کنند.
🔸مسألهی ما «پیشـــرفتِ همراهبا عدالت» است که درواقع همان «پیشـــرفتِمـــردمپایه» است. یعنی «همهی مردم ایـــران» در پیشرفت دخیل باشند که این خود همان عدالت است.
🔹مطالبهی رهبری از شـــورای نگهبان مبنی بر تأسیس «مرکز رصدعدالت» برای سنجـــش عدالت در قوانین کشور بهخصوص برنــــامههای توسعه بر زمین مانده است.
🔺 برشی از کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاستهای کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی. مدرسه تفکر و نوآوری نگاه
🎬@Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ آیا مجلس عزمی برای برخورد با دلالها دارد؟ ➖چرا سرمایه به جای #تولید به سمت بازار ارز،طلا و مسکن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سنگ هیأت عالی نظارت پیش پای مالیات بر سوداگری!
🔹در سالهای گذشته، تقاضای #سوداگرانه و سفتهبازی یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش #تورم کشور بوده است. کافی است نگاهی به آمار افزایش قیمت مسکن، خودرو و طلا بیاندازید.
🔸بطور مثال درحالی که تورم دو دهه گذشته افزایش حدوداً ۳۰ برابری داشته، قیمت مسکن حدوداً ۲۶۶ برابر شده!
🔹مالیات بر عایدی سرمایه، ابزاری تنظیمگر برای حذف تقاضاهای کاذب و سوداگرانه است که در ۱۴۰ کشور در حال اجراست.
🔸در ایران هم پس از حدود یک دهه کش و قوس! بالاخره با همکاری دولت و مجلس این طرح تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده است.
🔹اما هیأت عالی نظارت بر سیاستهای کلی، دو ایراد به این طرح گرفته است:
➖مالیات پس از کسر تورم اعمال شود
➖مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از شمول این طرح خارج شوند
🔺در این ویدئو دکتر موحدی بک نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی به این ایرادات هیأت عالی نظارت پاسخ میدهد.
🎬@Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ چه شد که آموزش و پرورش موتور تولید بیعدالتی شد؟! ▶️#پرویز_امینی: 🔹ما وارد یک صحنه عظیم از مسائ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در عدالت عقبمانده خواهیم ماند، اگر آموزشوپرورش را تقویت نکنیم!
🔸جمهوری اسلامی دوتا غایت دارد؛ عدالت و هدایت. محور هردو و پایهای ترین و فراگیر ترین نهاد تحقق بخش این دو غایت #آموزش_و_پرورش است. الان آموزش و پرورش ما چه اهمیتی دارد از نظر سیاستگذاری؟!
🔹آموزش و پرورش از اولویت حکمرانی ما خارج شده است! حتی از تمرکز حکمرانی هم خارج شده!
🔸هیچ امکان تحقق عدالتی در کار نیست اگر ما آموزش عمومی را از کار بیاندازیم!
🔹آدم اسمیت پدر بازار آزاد است؛ او هم معتقد است فقرا برای اینکه منزلت و قدرتشان #بازتولید بشود؛ باید برویم به سراغ آموزش عمومی!
🔸ولی ما از ۶۸ توی اجرا و الان توی #سند صراحتاً آمده میزان مدارس غیر دولتی گسترش پیدا کند!
🔹شما ببینید فرصت های اصلی طبقه محروم و ضعیف چیست؟ آموزش و پرورش است!
🔸فرد فقیر هیچ راهی غیر از آموزش و پرورش ندارد که توانایهایش پرورش پیدا کند و مهارتهای لازم را پیدا کند. هیچ راه دیگری که حل و فصل نابرابری که به لحاظ ساختاری و پیشینی و غیر ارادی بر او محول شده ندارد!
🎬@Mostazafin_TV