eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی اشتیاق مجری برای به ایران از «جان بولتونِ» جنگ‌طلب هم بیشتر است! 🔺 @barahoot_TV 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مراسماتی که یزید هم در آن شرکت می کند! ◀️ گاهی یک جریان موج خیز و حرکت‌زای اجتماعی، روح خود را از دست می‌دهد و از آن جز یک سلسله آداب و تشریفات بی‌اثر باقی نمی‌ماند. 🔸 امير المؤمنين فرمود اسلام به دست اموي‌ها مانند ظرفی که وارونه شود و محتوایش بیرون بریزد و جز خود ظرف باقی نماند، وارونه می‌شود و از محتوای خود خالی می‌شود (یُکْفَأُ الْاِسْلامُ کَما یُکْفَأُ الْاِناءُ). و ما، نام این پدیده اجتماعی را، تبدیل حرکت به بنیاد می‌نهیم. با ذکر یک مثال توضیح می‌دهم. 🔹 عزاداری سنتی امروز امام حسین (ع) تبدیل حرکت به بنیاد (عادت) است. این عزاداری که به حق درباره‌اش گفته شده: (مَنْ بَکی‌ٰ اَوْ اَبْکیٰ اَوْ تَباکیٰ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ) که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل فلسفه‌اش تهییج احساسات عليه يزيدها و ابن زیادها و به سود حسین‌ها و حسینی ها بوده. 🔸 در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقع نوعی سربازی است. 🔹 در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. 🔸 اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و محتوای این ظرف بیرون می‌ریزد و مسئله شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایان‌گر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرد از وظایف اجتماعی و بی رابطه با حسین های زمان و بی رابطه با یزیدها و عبيدالله‌های زمان بپا دارند. 🔹 اینجاست که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی عادت شده و محتوای ظرف بیرون ریخته و ظرف خالی باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور بدر آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را بپا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها (تباکی) اثر ندارد، اگر یک مَن اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی خورد. 📚 بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر - ص ۸۲ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مسئولیت در تنهایی ◀️ امام نمي‌تواند خاموش بنشيند زیرا مسئوليت جنگيدن با ظلم را دارد، از طرفي نمي‌تواند بجنگند، چرا كه نيروي جنگيدن را ندارد. او تنهاست، اما انسان تنها نيز در مكتب اسلام مسئول است. 🔺مجموعه قسمت چهارم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ فروش نفت کشور، نزدیک به صفر شده است ◀️ ۲ شهریور ۹۹ | امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه استانداری قم : فروش نفت به‌عنوان یکی از منابع درآمدی کشور نزدیک صفر رسیده و با مشکل تامین منابع مواجه هستیم | ایرنا 🔸 ۴ مرداد ۹۸ | معاون نوبخت: بودجه سال ۹۸ کشور بر اساس فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز اصلاح و تقریبا صفر شد 🔹 ۲۸ خرداد ۹۸ | زنگنه، وزیر نفت در مجلس: امروز، هیچ نفتی نمی‌توانیم بفروشیم، حتی اگر بفروشیم، پولش را نمی‌توانیم بیاوریم 🔸 ۱۱ اردیبهشت ۹۶ | ظریف در آستانه انتخابات: اگر همان روند گذشته ادامه می‌یافت، امروز صادرات نفت‌مان به کمتر از ۲۰۰ هزار بشکه می‌رسید؛ امروز بعضی دوستان تلاش می‌کنند مردم را به فراموشی بکشانند، اما مردم یادشان نرفته است که در چه شرایطی بودند و الان در چه شرایطی! 🔹 ۵ تیر ۹۲ | ژنرال زنگنه: باید گروهبان‌ هایی که الان سر کار هستند، بروند کار گروهبانی کنند تا ژنرال‌ها بیایند کارها را انجام دهند 🔺 طبق آمار بانک مرکزی، صادرات نفت ایران در اوج تحریم‌های سال ۹۱ و ۹۲ بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز بوده است 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ جاهلیت و جنایت ◀️ به تعبیری، حسین(ع) را به سنت‌های پیش از عصر نبوت به مسلخ برد. ارتجاع به سنت‌های جاهلی: ، ، و... 🔸 تعبیر کامل‌تر و دقیق‌تر این است که ارتجاعِ و و جامعه‌ی بعد از پیامبر به سنت‌های عصر جاهلیت، چنین معرکه‌ای را آفرید. 🔹 پس این، یک قاعده است که هرگاه خواص، مبتلا به ارتجاعِ جاهلی شوند، دست به جنایت می‌زنند! 🔸 بازهم اگر بخواهیم این قاعده را ساده‌تر کنیم، چنین می‌شود: خواصِ مبتلا به امراضی نظیرِ ، و ، لشکرکشی می‌کنند و حقیقت را سر می‌بُرند. 🔹 خواصِ زمانه‌ی ما، بسیار دوست دارند تا مفهومِ «خواص» را در سال 61 هجری و در آدم‌های آن سال منجمد کنند تا دامن خودشان را نگیرد. 🔸 اما چنین اهتمامی، نمی‌تواند از وقوع فاجعه ممانعت کند. حالا می‌خواهد اسمِ این آدم‌ها «خواص» باشد یا «نخبگان» یا «مسئولان» یا هر چیز دیگری. 🔹 چون خودشان مبتلا به انحرافاتِ جاهلیِ ثروت‌اندوزی و زیاده‌خوری هستند، برای تغییر در استنتاجِ امروزی، چاره را در جمود و موزه‌ای کردنِ قواعد و مفاهیم می‌بینند. 🔺 جریانِ جاهلیت، دیر یا زود دست به جنایت خواهد زد. مقدماتِ این جنایت، مدتهاست که فراهم آمده. 🔺 @ebteda_ir 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مهم‌ترین انگیزه قیام ◀️ اگر لشکر اموی هم با امام نماز می‌خوانَد، پس امام حسین (ع) از خطر نابودی کدام اسلام می‌گوید؟ قیام علیه حکومت یزید برای چیست؟ آیا انگیزه امام از قیام و احیای معروف، صرفاً نماز و روزه و حج و زکات بود؟ 🔺مجموعه قسمت پنجم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "من مکرر گفتم" ➖ تکرار توصیه‌‌ها و بایدها، و گوش‌هایی که نمی‌خواهند بشنوند ◀️ گزیده‌ای از مهم‌ترین سخنان رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت (۱۳۹۹/۰۶/۰۲) 🎙 : 💬 اقتصاد کشور را مطلقاً نباید به تحوّلات خارجی، پیوند زد. این درست نیست که مثلاً فرض کنید ما بگوییم اگر چنانچه انتخابات فلان کشور، فلان جور شد، مثلاً این ‌جور می‌شود. نخیر، انتخابات آنجا هر جور می‌خواهد بشود. 💬 فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت می‌شود. نمی‌شود این مسئله را رها کرد. من می‌بینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمی‌شود. 💬 اسلام الگوی مستقلّ خودش را دارد. الگوی اسلامی برای نظام‌سازی و جامعه‌سازی به طور خلاصه یک الگویی است مرکّب از ایمان و علم و عدل؛ این سه عنصر اصلی است. ما البتّه در هر سه بخش عقبیم. تحرّک ما تحرّک مناسب و شایسته‌ای نبوده است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ روضه‌ای که نشستن در آن حرام است ➖ دو مسئولیت بزرگ مردم در مجالس عزاداری 🎙 : 💬 ما هزاران تحریف در نقل و بازگو کردن حادثه عاشورا وارد کرده‌ایم. هم تحریف‌های لفظی و هم تحریف در تفسیر این حادثه. 💬 مردم دو مسئولیت بزرگ دارند. وقتی که می فهمند و می‌دانند، (و مردم اغلب هم می‌دانند) که دروغ است، نباید در آن مجلس بنشینند، که حرام است. بلکه باید مبارزه کنند و دیگری این تمایلی است که صاحب مجلس‌ها و مستمعین به گیراندن مجلس دارند. روضه خوان بیچاره می‌بیند که اگر بنا بشود هر چه می‌گوید از آن راست‌ها باشد مجلسش نمی‌گیرد. 📚 حماسه حسینی - ص ۶۲ الی ۶۶ 🎬 @Mostazafin_TV
🔻 مدیریت هیئتی، آنچه پیش از این بی‌نظم می‌خواندیم 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مدیریت هیئتی، آنچه پیش از این بی‌نظم می‌خواندیم ➖ ساختار‌های رسمی از نهاد‌های مردمی الگو بگیرند ◀️ متاسفانه با بی دقتی رسانه‌ای و همچنین هجمه‌های جریانات خاص، سال‌ها از مدیریت هیئتی به نام بی‌نظمی، شلختگی، عدم دقت و کار غیر علمی نام برده می‌شود. و هرگاه می‌خواهند نمونه کار بی‌نظم و سوء مدیریت را نشان دهند با نام مدیریت هیئتی و حتی مدیریت جهادی خطاب می‌کنند. گواه اینکه هرجا مدیریت هیئتی و جهادی که خارج از ساختارها و بروکراسیِ رسمیِ اداری کشور بوده همراه با ضعف و بی‌نظمی بوده است. 🔸 حال آنکه، فقط تماشای برگزاری هیئت‌های بزرگ در شرایط حساس کرونای امسال دقیقا خلاف گزاره مرسوم و غلط را ثابت می‌کند. آنچنان که مردمی‌ترین، منظم‌ترین و دقیق‌ترین مدیریت را همین هیئت‌ها انجام داده‌اند. مدیریتی چابک و پویا که سریع توانست در مواجه با تغییرات شرایط و اعمال پروتکل‌های بهداشتی خودش را تطبیق بدهد و بدون کوچکترین بی‌نظمی، مراسماتی با شکوه و جمعیتی قابل توجه را مدیریت کند. مدیریت هیئتی که کاملا خودجوش و مردم نهاد است، توانسته خارج از چارچوب‌های خشک رسمی و اداری، مدلی موفق را ارائه دهد. 🔹در همین قضایای کرونا، اجتماع های پرتراکم مردم در دفاتر خدمات ارتباطی برای سهام عدالت، ازدحام مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تعویض پلاک و امثالهم نمونه‌هایی از سوء مدیریت دولتی در همین مدت اخیر است. که با وجود امکانات و اطلاع رسانی های گسترده اما حتی بصورت حداقلی نتوانست امور را مدیریت کند و موجب تبعات جدی برای سلامتی مردم کشور گردید. 🔸 این مدیریت خسته و ناتوان را که هر کجا وارد شده، جز بی‌نظمی و عصبانیت مردم، چیزی در پی نداشته (تا جائیکه حتی در توزیع ساده یک سبد کالای معیشتی بحران می‌آفریند) با مدیریت مردمی و بومیِ هیئتی و جهادی، قیاس کنیم. آنچنان که خود مردم کاملا پویا و منطبق بر نیازهای مردم عمل می‌کنند و در کمترین زمان و با کمترین امکانات و بودجه، کار را به بهترین شکل پیش می‌برند. 🔹 نمونه‌های اخیر مدیریت هیئتی یا جهادی را نه تنها در برگزاری هیئات مذهبی در محرم امسال، که در رزمایش همدلی و مواسات، عملکرد گروه‌های جهادی در تولید ماسک و ضدعفونی سطح شهر، حضور خودجوش گروه های جهادی در ماجراهایی چون سیل و زلزله هم می‌توان دید. هر کدام را حقیقتا می‌توان به عنوان یک نمونه مطالعاتی تحقیقاتی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. 🔸 این مدیریت هیئتی و جهادی را مرهون انقلاب اسلامی هستیم. همان‌ها که در دهه اول انقلاب در نهادهایی چون کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و نهضت سواد آموزی به کمک ساختارهای رسمی جمهوری اسلامی آمدند و در حوزه های امنیت، سازندگی و سواد آموزی حقیقتا عملکرد موفق و بی‌بدیلی داشته‌اند. 🔺 که البته تمامی این نهادهای مردمی بعدها توسط تکنوکرات‌ها و ساختارهای رسمی و معیوب اداری کشور روز به روز تضعیف، ادغام و حذف شدند. هرچند این مدل‌های موفق امروز در قالب‌های دیگر در حال ظهور و بروز است و سرچشمه جوشان مدیریت مردمی شده‌اند. زین پس هرجا از نظم و مدیریت مردم محور، کار دقیق حرف زده شود باید از مدیریت هیئتی و جهادی نام برده شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام حسین (ع): عالم شدید که چه کار کنید؟ ➖ ضربه برخی علما بر پیکره دین ◀️ امام حسین (ع) دو سال قبل از عاشورا در منا، خواص، علما و بزرگان را دعوت می‌کند. امام خطاب به خواص می‌فرماید: بلایی که شما سر دین می‌آورید، از بلایی که همه‌ی مردم سر دین می‌آورند بیشتر است. شما عالم شدید که چه کار کنید؟ 🔺مجموعه قسمت ششم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تئوریزه کردن گفتمان امنیت، برای حفظ قدرت 🎙 : 💬 منطق بنی امیه، فرقه‌ای کردنِ امر عمومی و اینکه «آنچه متعلق به همه است باید مال ما باشد»، بود. منطقی که کاملا آگاهانه و تزویرگونه آن را دنبال کردند تا در آخر به این هدف برسند که قدرت را قبضه کنند. 💬 بعد از قبضه قدرت، ساختارها را به سمت و سویی بردند که تئوریزه کنند چرا ما باید باشیم. لذا گفتمانِ امنیت را به‌ عنوان گفتمان اصلی قرار دادند و گفتمان‌های عدالت و عدالت‌خواهی و همه گفتمان‌هایی که حیات اجتماعی ما را تنظیم می‌کردند، در فرع قرار گرفت. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ آنچه رخ داد، چرا رخ داد؟ ◀️ : «مقصود من از نوشتن این یادداشت‌ها مقتل‌نویسی، تبلیغ مذهبی و حتی نوشتن تاریخ نیست. من کوشیده‌ام تا خود بدانم آن چه رخ داد، چرا رخ داد؟» 🔺 آنچه این کتاب را از دیگر آثار تاریخی جدا می‌سازد، رویکرد عبرت‌جویانه آن است. مراجعه به تاریخ کم نیست. آنچه کمیاب است، نگاه عبرت‌جویانه است. در پرتو چنین نگاهی به گذشته است که تاریخ مشعلی می‌شود که مسیر آینده را روشن می‌سازد. دکتر شهیدی در این کتاب بیش از آنکه در جستجوی چگونگی حادثه عاشورا باشد، به دنبال چرایی آن است. ➖ نام کتاب: پس از پنجاه سال پژوهشی تازه پیرامون قیام حسین (ع) ➖ ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامی ➖ نویسنده: سید جعفر شهیدی 📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آتش به اختیار ◀️ پس از دستگیری هانی و به خطر افتادنِ جان او، مُسلم، درنگ را جایز نمی‌‌داند. اما سلیمان صرد خزاعی که به خیال خود "ذوب شده در ولایت" بود، طوری که هیچ وقت از "امام" جلوتر نمی‌افتاد، به کمک هانی نمی‌رود. 🔺مجموعه قسمت هفتم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر برخی ادامه پیدا کند، ۲۰ سال دیگر به طور طبیعی حادثه کربلا در ایران اتفاق می‌افتد! 🎙 : 💬 نظامی را که نشود نهی از منکر و امر به معروف کرد، قبول نداریم. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در برابر شیطان بزرگ ◀️ روح قضیه این است که امام حسین (ع)در این ماجرا، با یک لشکر روبه‌رو نبود؛ با جماعتی از انسانها، هر چند صد برابر خودش، طرف نبود؛ امام حسین (ع) با جهانی انحراف و ظلمات روبه‌رو بود 🔺مجموعه قسمت هشتم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
⁣⭕️ کربلا، محصول تطور قهقرایی و تدریجی یک انقلاب 🖊 : 🔸 هر نهضتی که بر مدار نبرد همواره‌­ی حق و باطل شکل می­‌گیرد، از فردای مرحله­‌ی «خون»، جنگ جدیدی خواهد داشت که محور این جنگ بحث «پیام» است. پس از خون هم نهضت ادامه دارد و این ­بار مسئله اصلی نهضت جدید، روایت نهضت پیشین است. 🔹 جبهه باطل، در روایت و تفسیر خود از واقعه­‌ی عاشورا یک هسته مرکزی دارد؛ آن نقطه کانونی این است که یک نظم اسلامی در جامعه وجود داشته و شورش‌گر علیه آن خارجی یا خوارج است. جبهه امام حسین(ع) اما می­خواهد اثبات کند کدام نظم اسلامی؟ این نظم ظاهرش اسلامی بود اما در باطن روابط کاملاً فاسد سیاسی و اقتصادی و غیره وجود داشت. 🔸 اصل کربلا محصول تطور قهقرایی و تدریجی یک انقلاب است. جامعه اسلامی به جایی می­‌رسد که مفاهیم باقی هستند، اما از درون تهی­ شده‌­اند. 🔹 اصل کربلا یک هشدار بود نسبت به این فرایند که یک‌بار چشم باز نکنید و ­بینید ، اسلامی مانده است؛ و به همین دلیل شورش علیه آن «خروج» و شدن خوانده می­شود اما در ، این اباعبدالله (ع) است که خارجی و شورشی است و ابن شریح­‌ها هستند که مفتی و قاضی شده­‌اند. 🔸 اگر سخنان امام حسین(ع) در صحرای منا که فرمود: «فَأَمّا حَقَّ الضُّعَفاءِ فَضَیَّعتُم ، وأمّا حَقَّکُم بِزَعمِکُم فَطَلَبتُم» خوانده شود. اگر این فریاد که می­‌گفت: «أَسلَمتُمُ الضُّعَفاءَ فی أیدیهِم، فَمِن بَینِ مُستَعبَدٍ مَقهورٍ و بَینَ مُستَضعَفٍ عَلى مَعیشَتِهِ مَغلوبٍ.» شنیده شود و درک شود؛ دیگر بی­‌تفاوت­‌ها در برابر آرمان حسین(ع) نمی­توانند نوحه­‌خوان و گریه­‌کن آن باشند. 🔹 اینطور نمی‌شود که در جامعه­‌ برخی برای خود حقوق­‌های کلان بردارند و کارگرانی حقوق اندک­شان را ماه­‌ها نگیرند و به حقوق و سپرده­های دست­‌درازی شود. 🔸 راه مغلوبه نشدن در جنگ روایتِ نهضت، رفتن سراغ متن بیانات و عملکردهای امام و امتی است که جنگ اول را رقم زدند. اگر در تفسیر قیام به امامِ قیام و پس از آن به رهبر جنگِ روایت رجوع نکنیم، اگر متن گفتارها و کردارهای امت مبارز را به دقت واکاوی نکنیم، ممکن است به جایی برسیم که بی­‌تفاوت­‌های جنگِ دیروز بشوند نوحه­‌خوان و گریه­‌کن آن و به این واسطه ما را از غافل کنند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اسلام علیه اسلام ◀️ زیر پرچم امیرالمؤمنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرف‌هایی را می‌زد كه دوست می‌زند؛ همان نماز جماعت را كه در اردوگاه امیرالمؤمنین می‌خواندند، در اردوگاه طرف مقابل هم (در جنگ جمل و صفین و نهروان) می‌خواندند. 🔺مجموعه قسمت نهم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هیأت امام ‌حسین (ع) جای دیوانه‌ها نیست 🎙 : 💬 قبل از انقلاب، دربار پهلوی پرچم سیاه به برخی هیأت‌ها می‌داد که روی آن نوشته بود «جاوید شاه»! هزینه آنها را هم می‌داد و می‌گفت قمه بزنید! 💬 می‌گویند «اصلاً صحبتِ و نیست، ما می‌خواهیم عشقمان را به امام حسین (ع) نشان بدهیم؛ ما دیوانه‌ایم!» خب اگر دیوانه‌ای، چرا می‌آیی هیأت؟ اینجا محل عزاست؛ دیوانه جایش در دیوانه‌خانه است. 💬 همه قدرت‌های فاسد با هم متحد شده‌اند و سرزمین مسلمانان را زیر پا گذاشته‌اند و تو به جای مبارزه با آنها نشسته‌ای و با قمه بر سر خودت می‌زنی؟ اگر راست می‌گویی سلاح‌ بردار و در راه امام ‌حسین (ع) بجنگ! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلاب ها و گودال قتلگاه ◀️ آیا این سرنوشت مردم کوفه در سال 61 هجری بود یا در هر تاریخی و برای هر انقلابی از جمله انقلاب اسلامی ایران قابل تکرار است؟...امام خامنه‌ای می‌فرماید: عاشورا غیر از درسها، عبرتهایی هم دارد. بحث عبرتهای عاشورا مخصوص زمانی است که اسلام حاکمیت داشته باشد. حداقل این است که بگوییم عمده این بحث، مخصوص به این زمان است؛ یعنی زمان ما و کشور ما، که عبرت بگیریم. 🔺مجموعه قسمت دهم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 از انتفاضه مردم بوشهر در روز تاسوعا علیه استعمار انگلیس چه می‌دانید؟ 🔸 فردریک میتلند کسی بود که ناپلئون در جنگ واترلو به او تسلیم شده بود اما مردم بوشهر او را سر جایش نشاندند ... 🎥 ویدئو/ ببینید و بشنوید شرح کامل ماجرای مقاومت مردم بوشهر در مقابل اولین تجاوز استعمار بریتانیا به بوشهر در محرم ۱۲۱۸ شمسی. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "در مقابل سكوت می‌کنید و آنوقت به می‌نشینید، شرم نمی‌کنید؟" ◀️ گفتاری ماندگار از در سریال دلیران تنگستان: 💬 چه خبر است این جا؟ عزای حسین (ع) است که در راه حق شهید شد؟ عزای حسین با پول و برنج و روغن انگلیسی‌های حق کُش؟ 💬 در مقابل ظلم می‌کنید و آن وقت به عزای حسين (ع) می‌نشینید، روح امام حسین (ع) را با این کارتان آزار می‌دهید. شرم نمی‌کنید؟ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عاشورا؛ تقابل شهیدان زنده و مردگان متحرک 🎙 : 💬 درسی که حسین و یاران حسین به ما آموختند این است که انسان با ایمان و مومنان راستین از مرگ نمی ترسند... در کربلا همه حساب ها نشان می داد که ماندن حسین(ع) و یاران حسین در صحنه، یعنی کشته شدن. پیروزی به معنای دستیابی به قدرت لااقل از روز دوم و سوم محرم تا عاشورا، معلوم بود که منتفی است . پس برای چه می ایستند و برای چه می جنگند؟ 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️مثلث شوم زر و زور و تزویر! 🎙 : 💬 اگر حسین نباشد تا مردم را از سه خدای روی زمین آگاه کند؛ خدای زر، خدای زور و خدای تزویر، 💬 یعنی این مثلث شوم حاکم بر تاریخ، همان مثلث تیغ و طلا و تسبیح و جهل عوام نگذارد که حسین و حسین‌ها به رسالت خویش دست یازند، سیرحرکت تاریخ، باز دوباره و دوباره و دوباره تکرار می‌شود. 💬 اولی سرخلق را به بند می‌آورد و دومی جیبش را خالی می‌کند وسومی با لحنی خیرخواهانه و با زبان دین در گوش خلق می‌گوید: صبر کن برادر، دنیا را به اهلش وا بگذار، آخرتت را آباد کن. این مثلث شوم و بیگانه‌ای که همیشه در تاریخ به کار بوده است. 📚 حسین وارث آدم 🎬 @Mostazafin_TV