eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.6هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بروید دنبال کارتان، بگذارید این مردم مسئولیت پیدا کنند! 🎙 : 🔹 صدها بار گفتم که مسئله از اساسی ترین مسائل اسلامی است. خداوند حتی به پیغمبرش با آن عظمت می‌گوید با این مشورت کن، بدانند که دارند، متکی به شخص رهبر نباشند. 🔸گروه‌هایی، افرادی دست اندرکار شاید اینطور تشخیص بدهند اگر شورا باشد دیگر ما چکاره هستیم؟ شما هیچ، بروید دنبال کارتان. بگذارید این مردم مسئولیت پیدا کنند. 📌 به مناسبت ۱۹ شهریور، سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا با روند فعلی به جامعه عفیف خواهیم رسید؟! 🔹 در دو دستگی‌های رسانه‌ای، هژمونیک و هیجانی، شنیده نمی‌شود! 🔸 دسته اول؛ از انتقاد به رویه ، به ضدیت با اصل آن و علیه حجاب الزامی و (که حکومت در ارزش‌ها دخالت کند) کشیده شده‌اند و با لبه مخالفین نظام ج.ا مماس شده‌اند. 🔹 دسته دوم؛ ماجراها را صرفاً یک اتفاق(آن هم قابل توجیه) دیده، همین روش را درست و عمل به قانون و شرع دانسته، و گشت ارشاد را سنگر مقاومت علیه دشمن برانداز گرفته که حتی عیب و نقص احتمالی‌اش هم قابل اغماض است! بلکه اصلا و رسانه است که بد جلوه می‌دهد! و... 🔸 حرف سوم؛ نه مخالف اسلام سیاسی و دخالت حاکمیت در ارزش‌هاست و نه حجاب را بی‌اهمیت و حتی غیرقابل الزام می‌داند؛ لکن رویه ناقص و معیوب جاری در گشت ارشاد را ، دینبازی و بالتبع دارای اثر معکوس می‌داند! 🔹 برای عفیف‌سازی جامعه قدم اول عفیف و عادل بودن خود حاکم جامعه است. 🔸 در گام بعد سه مرحله از سیره و سنت اسلامی برداشت می‌شود که رویه موجود فاقد شاخص‌ها و استانداردهای آن است! 1️⃣ واجبات و محرمات در جامعه 2️⃣ دادن جایگاه ولاء طرفینی مومنان به مردم! یعنی ورود مردم به همه معروف‌ها و همه منکرها در برابر حاکمیت و جامعه نه فقط در برابر منکرهای خیابانی! 3️⃣ برای الزامِ رعایت هنجارها و پیگیرد ناهنجاری‌ها! 🆔 @m_ghanbarian 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری مدیران با این بخشنامه‌ها حل می‌شود؟! 🔹 محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای تمامی دستگاه‌ها را موظف به صرفه‌جويی و حذف هزينه‌های زايد کرد. 🔸 در این بخشنامه مواردی از قبیل «ممنوعیت ارائه هرگونه و پرداختی خارج از اعتبارات مصوب»؛ «جلوگيری از اعزام هیئت یا افراد به بدون هماهنگی با بالاترین مقام دستگاه»؛ «لزوم استفاده از خودروهای سواری توسط مقامات»؛ «برگزاری گردهمايی‌ها و صرفاً در حوزه مأموريت‌های قانونی و اولويت‌دار دستگاه‌ها» و «پرهيز از و هزينه‌های غيرضروری از جمله برگزاری مهمانی‌های مناسبتی، تهيه ملزومات اداری خارجی و بازسازی دفاتر كاری» به چشم می‌خورد. 🔺 پ.ن ۱: از سال ۷۰ و پس از انتقاد رهبر انقلاب از تجمل گرایی مسئولین و استفاده نامتعارف از خودروهای دولتی، حدود ۲۰ بار در قالب سیاست‌های کلی، قوانین، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و تصویب‌نامه‌ها به چنین مواردی به صورت کلی یا جزیی اشاره شده است. مثلاً سال ۸۷ دولت در دستورالعملی نوع خودروهای مورد استفاده مقامات را هم به طور نسبتاً دقیقی تعیین می‌کند! اما واقعاً این حجم از قانون‌گذاری چقدر موثر بوده است؟! 🔺 پ.ن ۲: در عموم این قوانین، بخش‌های نظارتی مسئول نظارت بر روند اجرای قانون بوده‌اند. به نظر پاشنه آشیل این بخشنامه‌ها درست همین جاست! حالا بهتر نیست پس از ۳۰ سال تجربه ناموفق، یکبار هم شفافیت و را به جای امتحان کنید؟! 🔺 پ.ن ۳: متن کامل بخشنامه دولت را می‌توانید اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مرگ‌های نابرابر! 🖋 مجتبی : 🔹مرگ در ساختار سیاسی-اقتصادی نابرابر دو دسته می‌شوند: -مرگ‌های سیاسی ! -مرگ‌های سیاسی ! 🔸مرگ‌هایی که و مقاصد سیاسی گروهی و طبقاتی را تامین می‌کنند و مرگ‌هایی که به دلیل موقعیت جغرافیایی، سیاسی یا اقتصادی این فواید را ندارند و بر پایه آن‌ها هیچ برساخت رسانه‌ای برای مطالبه و تحقق شکل نمی‌گیرد. 🔹چون دغدغه اشرافیت آزادی است نه عدالت. او مرگ شهروندان را رصد می‌کند، اگر منافع و دغدغه‌ طبقاتی او را تامین می‌کند تمام شبکه رسانه‌ای برای مطالبه بسیج می‌شود و خروجی این هژمونی، همراهی طبقات متوسط است. 🔺پ.ن۱: نمونه‌ای از مرگ‌های غیر‌ نافع را در داستان دختران که جانشان را در مسير مدرسه از دست داده‌اند اینجا بخوانید. 🔺پ.ن۲: البته دغدغه اشرافیت بیشتر است تا آزادی! 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ در بازار، حجاب نمی‌فروشند! 🖋 روح الله رشیدی 🔹 به یک مثال! توجه بفرمایید: در فاصله‌ی یک دهه، از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، تعداد مدارس بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است؛ بیش از ۱۶ درصد مجموع مدارس کشور و بیش از دو میلیون نفر دانش‌آموز! 🔸 معنای دقیق و ساده‌ی این حرف این است که دولت دارد با سرعت عجیب، فکر و فرهنگ و تعلیم و تربیت را به دست می‌سپارد. آن‌هم آگاهانه و قاطعانه! 🔹 ناگفته پیداست که این وضعیت، فاصله‌ی چندانی با فروپاشی نهاد ندارد. از روند سیاستگذاری هم چنین برمی‌آید که نه تنها قرار نیست این حرکت تخریبی متوقف شود، که بر تداوم آن اصرار می‌شود. فرقی هم بین چپ و راست در این اصرار تخریبی وجود نداشته تا امروز. 🔸 جالب اینکه دولت، آثار و پیامدهای این بازاری‌سازی را در کوتاه‌مدت می‌بیند و بر وضعیتی که خود، عالمانه و عامدانه ساخته، مرثیه می‌سراید. گروهی از محافظه‌کاران نیز با او همنوا می‌شوند و مردم و فرزندانشان را به باد ملامت می‌گیرند که «چرا شماها این‌جوری هستید پس! حجابتان کو؟». ملامت می‌کند مردم را، اما خودش خوب می‌داند که در بازار، هر چیزی هم بفروشند، نمی‌فروشند! 🔹 با هر معیار و مبنایی (شرع، عقل، عرف و...) اگر از مشاهده‌ی آشفتگی‌های فرهنگی و اخلاقی دردمان می‌گیرد اما وضعیت نهاد (بازار) تعلیم و تربیت کشور، هیچ اعتراض و غصه‌ای در ما برنمی‌‌انگیزد، در دستگاه محاسباتی‌مان شک کنیم. این که در آن دست‌وپا می‌زنیم، ظرفیت‌های بسیار بیشتر از اینی که می‌بینیم برای ایجاد آشفتگی و بحران در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی دارد. 🔸 جریان زبان‌دارِ سیاسی، با تمرکز تعمدی بر پاره‌ای موضوعات و برجسته‌سازی هیجانی آن‌ها، مسائل اصلی را از اعتبار ساقط می‌کند و انرژی‌ها را در مسیری غیر ضروری هرز می‌برد. 🔺 پی‌نوشت: آیا فقط، مدرسه را بازار کرده‌ایم؟ نه. این فقط یکی از بازارهایی‌ست که ساخته‌ایم. همه‌جا بازار است. 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ ناعادلانه‌ترین معادله‌ی دنیا 🖋 سید سرباز روح الله رضوی 🔹 صبح ساعت ۷:۳۰ که گوشی‌ام را روشن کردم دیدم تماس واتس‌آپی داشتم؛ از یک شماره ناشناس هندی. پشتش از یک شماره‌ی دیگر پیام آمد که از شبکه‌ای هندی با شما تماس می‌گیرند برای گفتگو. پرسیدم ماجرا چیست؟ جواب آمد مصاحبه در مورد ایران است. 🔸 ساعت ۷:۵۵ مجددا از همان شماره هندی تماس آمد که می‌خواستیم با شما در برنامه‌ی زنده گفتگو کنیم. گفتم کدام شبکه؟ نام یکی از معروف‌ترین شبکه‌های هندی را آورد. پرسیدم ماجرا چیست؟ گفت ماجرای در ایران و اعتراضات و ادامه داد: پنج دقیقه‌ی دیگر روی آنتن هستیم! گفتم ببخشید اینجا اول صبح است و من در خانه‌ام و مشارکت در گفتگو برایم مقدور نیست. 🔹 ماجرای مهسا امینی به همین سرعت تبدیل به تیتر خبری داغ بسیاری از کشورهای دنیا شده است. دقت کنید سخن از تنها رژیم صهیونیستی و یا آمریکا نیست و جای این سوال بسیار مهم خالی است که فارغ از همه‌ی دعواهای داخلی له و علیه‌ی ، چطور مرگ تصادفی یک دختر در ایران چنین التهاب جهانی می‌آفریند؟ 🔸 اصلا بیایید بپذیریم که تمام فضای روانی-رسانه‌ای ایجاد شده در داخل، درونی بوده و بدور از جوسازی است؛ باز فضای رسانه‌ای جهانی دلیلی روشن بر پروپاگاندایی است که علیه ایران براه افتاده. 🔹 مین‌استریم رسانه‌ای دنیا ناعادلانه‌ترین معادله نانوشته دنیای امروز ماست. اراده کند از مرگ "مهسا امینی" می‌سازد و اراده نکند، مرگ را زیر خروارها خروار خبر خاک می‌کند؛ دخترکی عراقی که همین دیروز بخاطر تیراندازی نظامیان آمریکایی در یک میدان تیر در حومه بغداد بشکل کاملا تصادفی! مورد اصابت قرار گرفت و جان باخت. 🔸 من در جایگاه قضاوت یا مقایسه‌ی این دو مرگ تلخ نیستم. من صحنه‌ای ناعادلانه، بسیار بسیار ناعادلانه‌تر از تمامی بی‌عدالتی‌های داخلی در عرصه‌ی جهانی می‌بینم و وجدانم اجازه‌ی سکوت نمی‌دهد. شادی روح مهسا و زینب صلواتی نثار کنید. 🆔 @RoohullahRazavi 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ تحلیل اجتماعی با تحریف و جعل سند! 🖋 میثم ظهوریان 🔺 پ.ن: گزارش موج سوم پیمایش «ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان» را اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_Tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا حکومت باید مردم را به بهشت ببرد؟! (بخش اول) 🔹 یا ؟! دوگانه‌ای که این روزها بحث‌های زیادی درباره آن شکل‌گرفته است. اما برای قضاوت دقیق و غیراحساسی درباره این دوگانه لازم است به لایه‌های عمیق‌تر بحث وارد شویم. جایی که با دوگانه‌‌ی دخالت کردن یا دخالت نکردن حکومت در شئون مختلف زندگی مواجه می‌شویم؛ 🔸 حالا سوال اصلی این است که آیا بهشت و جهنم افراد به حکومت هم ربط دارد یا امری کاملا شخصی است؟! آیا حکومت‌ اسلامی وظیفه دارد مردم را به بهشت ببرد؟! 🔺 پاسخ را از حجت‌الاسلام بشنویم. (تاریخ سخنرانی: ۳۱ فروردین۱۴۰۱) 🔺 صوت کامل سخنرانی را از اینجا می‌توانید بشنوید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ چرا گشت ارشاد راه حل مسئله بدحجابی نیست؟ 🖋 میثم ظهوریان 🔹 من هم طرفدار قانون و الزامی بودن آن هستم و هم به ضرورت رویکردهای سلبی و برای اجرای آن قائلم. فراتر از این معتقدم، این ایده که در دنیای که ساختار و ذاتا سوق دهنده به سمت بی حجابی اجباری است، تنها با کنش می‌توان به مواجهه با اشکال ناهنجار بی حجابی رفت، بلیهانه و ساده انگارانه است. 🔸 اما نه وسیله انجام تکلیف که ابزار رفع تکلیف نیروی انتظامی در مسئله حجاب است. این تصور که با چند ون، که غالبا در چند نقطه از قبل مشخص ایستاده اند و به جای برخورد با ها و انواع ها و هایی که با اسم و آدرس مشخص در شبکه های اجتماعی در حال ترویج بی حیایی هستند، چند نفر که معمولا جز بدحجاب های کمتر ناهنجار هستند و دستگیریشان کم دردسرتر است، را جلب می‌کنند، می‌توان بی حجابی را کاهش داد، اگر نه بیشتر که به اندازه آن ایده قبلی بلیهانه است. 🔹از این نظر گشت ارشاد را مصداق این که «انجام و بد یک کار لازم (برخورد انتظامی با ناهنجاری پوشش)، از انجام ندادن آن بدتر است»، می‌دانم. 🔸 سوال این است، چرا وقتی در غالب نقاط شهری مثل تهران و حتی در مراسم رسمی حکومتی مثل یا جشن مد شیراز، و ناهنجاری های اخلاقی عادی است و ناجا و مجموعه حاکمیت نیز هیچ برخوردی ندارد و بسیاری از فیلم‌های و سریال‌های شبکه خانگی نیز با مجوز رسمی و ، مروج بد پوششی هستند، باید به برخورد با معلولی‌ترین و ضعیف‌ترین حلقه رفت و به ابزار نیروی انتظامی برای رفع تکلیف از طریق دستگیری عاملان ناهنجاری‌های درجه پایین‌تر، مشروعیت داد؟! 🎬 @Mostazafin_TV
‏‏ ⭕️ پیامبر و مبارزه دائمی با سرمایه‌دارها 🔹 «...کسی که یک مقداری آشنا باشد به منطق قرآن، می‌بیند که این قرآن است که وادار‏‎ ‎‏کرد را به این که با این دائماً در جنگ باشد. با این کسانی که در‏‎ ‎‏حجاز و در طائف و در مکه و این‌ها، سرمایه‌دار بودند و صاحب و اشخاص قلدری‏‎ ‎‏بودند که قدرتمند بودند. 🔸 قرآن بود که پیغمبر اکرم را وادار کرد به این که با این مردمی که با‏‎ ‎‏ملیت مردم، با منافع ، مخالف هستند و می‌کنند این‌ها را، با این‌ها باید‏‎ ‎‏جنگ بکنید و تعدیلی حاصل بشود.‏ ‏‏🔹 جنگ‌هایی که پیغمبر در زمان حیاتشان فرموده‌اند، بعد از این که اسباب جنگ فراهم‏‎ ‎‏شد برایشان، این جنگ‌ها همیشه با بوده است؛ با آن‌ها، مثل ابوسفیان و امثال آن‌ها‏‎ ‎‏که قدرتمندها بودند، و این‌ها منافع ملت‌ها را، ملت خودشان را، می‌خواستند برای خودشان‏‎ ‎‏[‏‏غارت‏‏]‏‏ بکنند؛ و ظلم و ستمکاری و بی عدالتی رایج بوده است؛ و جنگ‌هایی که واقع‏‎ ‎‏شده، بین بوده و این مردم طبقه سه، این فقرا با این زورمندها و این‌هایی که‏‎ ‎‏می‌خواستند حق را بخورند...» 🔺 صحیفه امام ج۴ ص۲۱۴ 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ آیا حکومت باید مردم را به بهشت ببرد؟! (بخش اول) 🔹 #حجاب_اختیاری یا #حجاب_اجباری؟! دوگانه‌ای که ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا حکومت‌ باید مردم را به بهشت ببرد؟ (بخش دوم) 🔹 امام علی(ع) می‌فرمایند: « اگر از من پيروى كنيد، به خواست خدا شما را به راه بهشت حمل خواهم کرد، هر چند سخت و دشوار و پر از تلخى‌ها باشد.» (نهج‌البلاغه، خطبه ۱۵۶) یعنی در خدمت مردم خواهد بود تا این مسیر طی شود. به عبارتی حکومت وظیفه راه‌سازی و تسهیل کردن مسیر بهشت را دارد نه اینکه رونده را به زور بهشت ببرد. 🔸 و را نباید از افراد گرفت؛ بهشت بردن با زور و فشار و تحمیل نیست! 🔹 آیا این وظیفه حکومت به این معنی است که هیچ حکم اجباری و الزامی در اسلام نیست؟! اگر بهشت بردن با زور و اجبار نیست پس و احکام اجباری دین برای چیست؟! 🔸 اجرای حدود شرعی برای بهشت بردن شخص مجرم نیست؛ برای حفاظت از جامعه و باز ماندن مسیر درست است. مجازات زناکار و دزد و قاتل برای بهشت بردن آنها نیست، برای این است که خانواده، کسب و کار حلال و حق حیات در جامعه محترم شمرده شود و محفوظ بماند. 🔹 برخی از و هم در مسیر بهشت مانع ایجاد می‌کنند. 🔸 بی‌حجابی و حجاب، تولید کننده‌های بی‌حجابی در جامعه هستند. بیشتر از بی‌حجاب باید با تولیدکننده‌های بی حجابی مبارزه شود. 🔺 صوت کامل این سخنرانی را از اینجا بشنوید. 🔺 تاریخ سخنرانی ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ است؛ ایده حجت الاسلام برای مواجهه با مسئله بی‌حجابی را در این مطلب می‌توانید ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گم شدنِ حماسه‌ی هزاران زنِ ایرانی در تاریخ جنگ 🔹 یاسر عرب، ماجرای حیرت‌آور و کمتر شنیده شده‌ای از این سرزمین را برای‌مان روایت می‌کند. 🔸 زنانی که به صورت خودجوش با راه‌اندازی «ستاد پشتیبانی و تعمیرات لباس رزمندگان»، بار زیادی از را به دوش کشیدند. کاری که از عهده‌ی کشور بر نمی‌آمد! 🔹 این روایت‌ بخشی از مستندِ «» است که توسط یاسر عرب کارگردانِ این اثر نوشته شده است. روایتی که اثری از آن در سینمای ایران یا کتاب‌‌های درسی دیده نمی‌شود. 🔺 پ.ن: برای آشنایی بیشتر با این حماسه‌ی بزرگ زنان، علاوه بر مستند «ننه قربون» می‌توانید کتاب «» را هم تهیه کنید. (نسخه الکترونیک I نسخه چاپی) 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مدگرایی زنان؛ از دربار تا خیابان 🔹روایتی از سیر تحول و آرایش از عصر قاجار تا اصلاحات 🔸 گزیده‌ای از مستند «بهت میاد»؛ ساخته محمد حسن یادگاری 🔺 مستند کامل را می‌توانید از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 حرف‌های محمدرضا ضیایی، مسئول سابق بسیج ‎ قبل از درگیری‌های دیروز در این دانشگاه را ببینید. 🔸 این حرفها، این منطق و این متانت را مقایسه کنید با فحش‌های رکیکی که آن اراذل و اوباش سر دادند. 🔹 بی بی سی و ایران اینترنشنال و... خودشان هم روی‌شان نشد فیلم فحاشی اغتشاشگران دانشگاه شریف را پخش کنند؛ نوشتند که مسئول بسیج، دانشجویان را متهم به فحاشی کرده! 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
🔹 حرف‌های محمدرضا ضیایی، مسئول سابق بسیج ‎#دانشگاه_شریف قبل از درگیری‌های دیروز در این دانشگاه را بب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یادآوری یک قاعده 🔹 «مگر من بارها نگفته‌ام در اجتماعات کسانی که مخالفند، هیچ کس نباید رفتار خشونت‌آمیز داشته باشد؛ چون این، دشمن را خوشحال می‌کند. بارها ما این حرف را گفتیم، چرا گوش نکردند؟! چرا گوش نمی‌کنند؟!» 🔸 «حتّی اگر یک حرفی که خون شما را به جوش می‌آورد به زبان آورند -مثلاً فرض کنید اهانت به رهبری کردند- باز هم باید صبر و سکوت کنید. اگر عکس مرا هم آتش زدند و یا پاره کردند، باید سکوت کنید.» 🔹 این فیلم بخشی از بیانات رهبر انقلاب در پی حادثه کوی دانشگاه تهران در سال ۷۸ است. 🔸 از جهات مختلف، حادثه با اتفاقات بسیار متفاوت است. اعتراض هم با تفاوت دارد. اما اینجا حرف از یک است در برابر تجمع اعتراضی مخالفین: ۱- رفتار خشونت‌آمیز نداشته باشید. ۲- حتی اگر توهین به رهبری کردند و کنید. 🔹 حرف بر سر این است که اگر بهانه درگیری فراهم شود، هم کش‌دار می‌شود. 🔸 شعارهای هنجارشکنانه و ، کارکرد اصلی‌شان زمینه سازی برای ایجاد همین بهانه است. 🔹 راهش دانشگاه است که نگذارد برخی دانشگاه را با اشتباه بگیرند! 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ انقلاب ۱۴۰۱ چقدر رخ داده است؟ (بخش اول) 🖊 سلمان معمار 🔹 (جامعه شناس مشهور فرانسوی) یک کتاب مهمی داره به نام "جنگ خلیج فارس اتفاق نیفتاده" که سرو صدایی بلند کرد. خلاصه حرفش این بود که آنچه ما از رسانه‌ها به عنوان جنگ دیدیم با چیزی که آن‌جا بود این‌قدر تفاوت داشت که می‌شود گفت اصلا رخ نداد. رابطه و قطع شده و حتی دو چیز متفاوت است. از مباحث فلسفی‌اش گذشته اگر این بنده خدا هنوز زنده بود احتمالا با دیدن "انقلاب ۱۴۰۱" ایران دوباره کتاب می‌نوشت. انقلابی که شاید بشه بهترین اسمش رو گذاشت . 🔸 اگر همین امروز به حجم توییت و پست و ... نگاه کنید فکر می‌کنید این رویداد حداقل یک‌ساله که در جریانه و ماه‌ها درگیری داشته. فکر می‌کنید کشور در اعتصاب و تعطیلی و غم فرو رفته اما بازار حتی برای نیم ساعت هم تعطیل نشد. فکر می‌کنید خون در خیابان‌ها جاری است اما مردم در حال زندگی و خرید و عروسی و عزا و روزمره هستند. فکر می‌کنید میلیون‌ها نفر مثل ۵۷ به خیابان‌ها ریختند اما کف میدون خبر خاصی نیست. چطور چنین فاصله‌ای ممکنه؟ 🔹 در واقع میشه ادعا کرد امروز یک ایران مجازی ساخته شده. در این ایران مجازی مردم سیاه پوش و خونین مشغول سنگر بندی‌اند. سپاهی‌ها در حال فرارند، رهبر که یک‌بار هفته پیش فوت کرده بود دوباره فوت کرده، پول‌ها را به بانک سوییس برده‌اند، در خیابان‌هایش جنازه می‌برند، خلاصه کار تمام است. انقلاب در لبه پیروزی است و حتی در نقاطی پیروز شده است... 🔻 ادامه در بخش دوم... 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ انقلاب ۱۴۰۱ چقدر رخ داده است؟ (بخش اول) 🖊 سلمان معمار 🔹 #بودریار (جامعه شناس مشهور فرانسوی) یک
⭕️ انقلاب ۱۴۰۱ چقدر رخ داده است؟ (بخش دوم) 🖊 سلمان معمار 🔸 این و فاصله نجومی دارند. رابطه بین این دو کاملا قطع نیست اما دو چیز مجزاست. فعالان صاحب این تصویر می‌خواهند با تهییج مردم آن را واقعی کنند. انگار که از درون آینه به سمت واقعیت فشار بیاوری. بزرگ‌نمایی می‌کند و جایزه می‌دهد. این یک مرحله جلوتر از جنگ خلیج فارس است. دست درازی تصویر به واقعیت. فشار روانی روزهای اولیه به قدری بود که با صرف گشت زدن در مجازی آماده افسردگی و انفجار بودید. احساس گناه می‌کردید. چنین فشاری در ۸۸ نبود. انگار کل سال ۹۸ را در یک هفته بریزید. شاید به همین دلیل بود که قطع شدن اینترنت ضربه مهمی به جریان وقایع زد. 🔹 ارتباط بین واقعیت و برساخت به کلی قطع شد. اما این بار یک اتفاق بسیار جالب افتاد. زندگی در ایران مجازی کاملا مستقل ادامه پیدا کرد. و فاصله بیشتر و بیشتر شد. معترضین در ایران واقعی در خانه بودند اما در ایران مجازی به پایتخت رسیده بودند. و جالب‌تر اینکه این ایران مجازی تنها راه ارتباطی ایرانیان خارج از کشور شد. در غیاب واقعیت، تصویر کاملا جایش را گرفت. بخشی از مهاجرین به واقع تصور می‌کردند (و شاید بکنند) که انقلاب شده است. سرکوب گسترده‌ای در جریان است. سکوت ایران نه از سر آرامش بلکه بخاطر قطعی نت و خفقان است. پس اگر در ساعات پایانی نباشیم در دهه فجر که هستیم. شاهین نجفی امان‌نامه می‌دهد. فلانی تقسیم غنایم می‌کند. دیگری فرمان حمله ۲۴ ساعته به تهران می‌دهد. حیرت آور است. 🔸 از کارداشیان تا جی کی رولینگ هم از این انقلاب بزرگ حمایت می‌کنند. راجر واترز مورد جالبی است. در عین آگاهی و اشاره به برنامه سوریه سازی اصلا متوجه نیست دارد با رسانه سعودی صحبت می‌کند و عملا بخشی از همین تصویر می‌شود. در واقع وقتی جای واقعیت را می‌گیرد حتی هم کافی نیست. به دوست مهاجر نگرانم می‌گفتم باید باشی و ببینی، کافی نیست. وقتی داده‌ها دروغ آمیز باشد قدرت پردازنده تعیین کننده نیست. ورودی، ورودی مهم است. 🔹 حالا سوال اینجاست: چرا رهبر چند ماه یکبار فوت می‌کند ولی باز هم مخاطب پای این تصویر می‌نشیند؟ چون دوست دارد در این تصویر زندگی کند. این "انقلاب مجازی" صرفا ساخته رسانه‌ها نیست. کاربران هم در آن مشارکت دارند. آنها در واقع رویای خودشان را در ایران مجازی می‌بینند. و شبکه اجتماعی به آنها این فرصت را می‌دهد که در این رویا زندگی کنند. با دوستان هم فکرشان انقلاب کنند. هشتگ زدن مثل فریاد زدن می‌شود. لایک کردن مثل باور کردن. ریتوییت مثل لبیک. ربات و آلبانی نشینان و سعودی هم می‌توانند جو دهند و دستکاری کنند. راه می‌افتند به آنلاین شاپ‌ها فشار می‌اورند که باید ببندی. انگار که بازار واقعی را ببندند. و شاخ‌ها در این دنیا مثل روشنفکران و رهبران هستند. حتی یک فوتبالست می‌تواند به قله انقلاب برود. استوری فلان بازیگر خارجی مثل بیانیه سیاسی یک کشور می‌شود. آنها در این تصویر زندگی می‌کنند. 🔸 اما واقعیت. واقعیت واقعی است. و مثل عصای موسی، اژدها را بی‌معنا می‌کند. و حاضران تازه می‌فهند چیزی که می‌دیدند تصویر بود. عده‌ای افسرده می‌شوند، عده‌ای بیدار و عده‌ای هم ترجیح می‌دهند لذت تصویر را ادامه دهند. اما به شرطی که عصا انداخته شود. تا وقتی پنجره باز نشود، هواشناسی مرجع است. 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ مدگرایی زنان؛ از دربار تا خیابان 🔹روایتی از سیر تحول #پوشش و آرایش #زنان از عصر قاجار تا اصلاحات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مدگرایی زنان؛ از دربار تا خیابان (بخش دوم) 🎥 دکتر سیده راضیه یاسینی، رئیس پژوهشکده هنرِ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات: 🔹در حوزه اصلا مهم نیست که چه چیزی زیبا هست یا چه چیزی زیبا نیست!مهم این است که شما چه چیزی را زیبا می‌دانید و چه چیزی را زیبا نمی‌دانید. و شما چیزی را زیبا می‌دانید که به شما زیبا معرفی شود. 🔸در معرفی مد روز عده‌ای مشغول سلیقه‌سازی هستند. بیشترین آورده اقتصادی را برای آمریکا دارند. 🔹هر فرهنگی چیزهایی را زیبا و چیزهایی را زشت می‌داند.اما همه این‌ها را به هم می‌ریزد و مفهوم زیبایی از بین می‌رود. در این نظام آن چیزی زیبا دانسته می‌شود که جدید باشد و توسط پیشروان مد مثل و و... مورد استفاده قرار گیرد. 🔸وقتی مشخصی برای خودتان تعریف نمی‌کنید از هر چیزی پیروی می‌کنید. 🔹 ایرانیان زمانی شدند که حکمران‌هایشان مقلد شدند؛ زمانی که به بهانه پیشرفت و ، ما قربانی شد. 🔺 این فیلم بخشی از مستند «بهت میاد» ساخته محمدحسن یادگاری است. فیلم کامل مستند را از اینجا می‌توانید ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV