eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 عیارسنجی شیعیان در عرصه ظهور 🔸 یکصد و شصت و ششمین نشست از با موضوع سنجش عیار شیعیان در عرصه ظهور در سالن اجتماعات برگزار شد. 🔸 حجت الاسلام تأکید کرد که شیعه تراز، در دو بستر در باب و در باب باید تغییر پیدا کند. 🔸 ایشان پس از این سخن به بیان روایاتی پرداختند که به افضلیت و برتری علم و معرفت اشاره کرده‌اند؛ از جمله این روایت شریف که می‌فرماید: «خواب عالم از عبادت عابد برتر است.» 🌐 مطالعه و مشاهده در سایت موعود https://fa.mouood.com/94558 @mouood_org @mouood_multimedia
1149837058_-394493685.mp3
28.52M
🔘 عیارسنجی شیعیان در عرصه ظهور 🔸 یکصد و شصت و ششمین نشست از با موضوع سنجش عیار شیعیان در عرصه ظهور در سالن اجتماعات برگزار شد. 🔸 حجت الاسلام تأکید کرد که شیعه تراز، در دو بستر در باب و در باب باید تغییر پیدا کند. 🔸 ایشان پس از این سخن به بیان روایاتی پرداختند که به افضلیت و برتری علم و معرفت اشاره کرده‌اند؛ از جمله این روایت شریف که می‌فرماید: «خواب عالم از عبادت عابد برتر است.» 🌐 مطالعه و مشاهده در سایت موعود https://fa.mouood.com/94558 @mouood_org @mouood_multimedia
6_144240534568368884.mp3
13.22M
🔊 📚 📖 موضوع این جلسه: بررسی اصحاب هبوط 🗓 پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ 🎤 استاد شفیعی سروستانی 📌 سالن اجتماعات مسجد حضرت امیر (ع) @Fares_ir @mouood_org
1️⃣9️⃣ ⭕️ توجه به دیدگاه های مراجع عظام تقلید 🔸 در طول تاریخ پر فراز و نشیب شیعه، افراط و تفریط های فراوانی در موضوع مهدویت رخ داده است و جریان های انحرافی بسیاری در این زمینه شکل گرفته اند. در همه این زمان ها، جریان قدرتمند فقاهت و مرجعیت شیعه به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص های خط تعادل در اندیشه شیعی، با همه این انحراف ها مقابله کرده و همواره مبلغ و مروج اندیشه ناب برگرفته شده از آموزه های معصومان(ع) بوده است. 🔸 از این رو، بر گروه های فعال در حوزه مباحث مهدوی لازم است که برای در امان ماندن از هرگونه انحراف در فعالیت های خود، دیدگاه های مراجع عالیقدر تقلید را در نظر داشته باشند و از انجام هرگونه فعالیت مغایر با اندیشه و دیدگاه های ایشان پرهیز کنند. 🔸 بر اساس فرمایش امام عصر(ع)، آنها حجت بر همه هستند: «... و اما در رویدادهایی که [برای شما] پیش می آید، به راویان حدیث ما مراجعه کنید؛ زیرا آنها حجت بر شما هستند و من حجت خدا بر ایشان هستم.» 🔸 از این رو، میتوان گفت هر فعالیت فرهنگی و تبلیغی که در آن دیدگاه مراجع عظام تقلید نادیده گرفته شود ـ هر چند به نام مبارک امام عصر(ع) باشد ـ نه تنها مورد رضایت آن حضرت نیست، بلکه چه بسا ممکن است مردم را از آرمان های واقعی امامشان دور کند و مایه گرفتاری هرچه بیشتر در دام غفلت شود. 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 6: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: B2n.ir/d93321 کتابراه: B2n.ir/m13103 فراکتاب:B2n.ir/r43584 طاقچه: B2n.ir/s46125 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شرارت صهیونیست‌ها را پایانی نیست! 🔹 تور دریایی «غیرنظامیان» برای تماشای بمباران و نیم نگاهی بر پروژه‌های شهرک سازی که پس از فلسطینی‌ها قرار است در غزه ساخته شود! @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 ایرانم تسلیت ▪️ سیل حوادث مکرر حتی دقیق ترین اذهان را به اشتباه انداخته است. مگر همین دیروز نبود که از سوگ جان سوز زائران سردار دل ها و داغ خادم جمهور بیرون آمدیم. ▪️ گویا سوگ رزق ابدی این مردم داغ دیده شده و امروز بار دیگر ۵۱ نفر از ما غریبانه کم شد. ▪️ مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) ضایعه جان سوز کارگران مظلوم طبس را به آستان قدس مهدوی و مردم غیور ایران تسلیت گفته و برای بازماندگان این حادثه دردناک از آستان خداوندی خاضعانه طلب صبر دارد. @mouood_org
🔘 واقعهٔ غربزدگی سه ساحت عمومی زندگی ما را در نورديد: 1️⃣ ساحت نظری و هستی شناسی مسلمانان با مبادی و مبانی ويژه اش كه اساس و بنياد حيات آنان را تشكيل می داد؛ 2️⃣ ساحت ادب و فرهنگ كه چون روحی به همهٔ مناسبات و معاملات آنان در عرصهٔ تاريخ جهت می داد... ؛ 3️⃣ ساحت تمدّن، در ساحت سوم، جماعتی ديگر در هوای تطهير و طهارت اين فرهنگ و تمدّن بيگانه پنداشتند، با اخذ مدنيت و صورت های زندگی غربی، امكان سير در عالم دينی و شرقی را برای خود محفوظ خواهند داشت. امّا تا به خود آمدند، با عقب نشينی های تدريجی دريافتند جز صورتی كم رنگ و البتّه سكولاريزه و دنيايی شده از مذهب و دين برايشان باقی نمانده است. از اين رو آنان نيز در ميانهٔ دو صورت غربی و دينی، در منزل غربزدگی فرود آمدند. 📚 ، «پرسش از غرب»، انتشارات هلال، صص ۱۴-۱۵. @mouood_org
1️⃣5️⃣ ⭕️ مهدویت چیست؟ 🔸 امروزه فقدان شناخت و تعریف جامعی از مهدویت باعث شده تا عموم مناسبت های ملی و مذهبی ما فاقد سوگیری مهدوی و عنصر مهدویت باشد. شاید از همین روست كه در ایام و ، برنامه مهدوی رادیو تعطیل می شود. چون مناسبتی بدان نگریسته می شود. 🔸 مهدویت، جان مایه و روح همه احكام، اعمال، آداب، اخلاق و معتقدات ماست. معنی بودن و معنی بخشنده به همه اعمال و اقوال آنكه می خواهد از منظر چشم یك مسلمان به عالم بنگرد. مهدویت، اعلام عهدی است كه وقتی گسسته شد، امیرالمؤمنین(ع) در و حسین بن علی(ع) در دشت به شهادت رسیدند و مأمون مجال مسموم ساختن حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به دست آورد. 🔸 مهدویت، تلاش برای تجدید همان با حجت منصوب از سوی حضرت حق است كه اگر منعقد شود، تاریخ نو، نو و تمدن نو متولد می شود. مهدویت، مبدأ، مسیر، باب و مقصد تبیین شده و آسمانی است كه به ما نحوه بودن و زیستن در عرصه تاریخ و زمین را می آموزد و ، عملی آگاهانه است برای دستیابی به مهدویت، تجدید عهد و همگانی ساختن عهدی كه اگر محقق شود، عصر كبرای امام عصر(ع) خاتمه می یابد. 🔸 غرب می داند كه تمامیت تاریخ، فرهنگ و تمدنش، بر آستانه این و مهدویت سر فرود خواهد آورد. شاید از همین روست كه در تلاش مذبوحانه سعی در به تعویق انداختن زمان وقوع این امر مقدس دارد؛ در حالی كه بسیاری از اندیشمندان و بزرگان غرب، زنگ افول تاریخ غربی و طلوع خورشید دینداری را شنیده اند. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 یک آیه، یک تفکر 🔸 وقتی آیه ای را چنان فهم کردی که گویا بر تو نازل شده، آنگاه خوانده ای. @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 ما در عالم ذرّ عهد کرده بودیم که در دنیا در جست و جوی اهل بیت(ع) بیاییم. ما در دنیا برای نصرت اهل بیت(ع) آمده بودیم؛ ولی دشمن، ما را به زندگی خودمان مشغول کرد و ما عهد خودمان را فراموش کردیم. اگر به عهدمان وفا می کردیم، آنگاه ملاقات اماممان از ما به تأخیر نمی افتاد: «اگر شیعیان ما با دل های متّحد و یکپارچه، بر وفا به عهد و پیمان خویش اجتماع می کردند، ملاقات ما از آنها به تأخیر نمی افتاد...» 📚 ، «انبیای الهی، زمینه سازان ظهور»، انتشارات موعودعصر(عج)، ص ۹۸. @mouood_org
🔘 ما در عالم ذرّ عهد کرده بودیم که در دنیا در جست و جوی اهل بیت(ع) بیاییم. ما در دنیا برای نصرت اهل بیت(ع) آمده بودیم؛ ولی دشمن، ما را به زندگی خودمان مشغول کرد و ما عهد خودمان را فراموش کردیم. اگر به عهدمان وفا می کردیم، آنگاه ملاقات اماممان از ما به تأخیر نمی افتاد: «اگر شیعیان ما با دل های متّحد و یکپارچه، بر وفا به عهد و پیمان خویش اجتماع می کردند، ملاقات ما از آنها به تأخیر نمی افتاد...» 📚 ، «انبیای الهی، زمینه سازان ظهور»، انتشارات موعودعصر(عج)، ص ۹۸. @mouood_org
5️⃣ 🔳 سیاست ظلم ستیزی و عدالت محوری مهدوی 🔸 انقلاب مهدوی تنها انقلابی است که سراسر جهان را دربرخواهد گرفت و ارزش های الهی و انسانی را حاکم خواهد کرد؛ لذا سیاست های این حکومت باید الگو و الهام بخش انقلاب های زمینه ساز قرار گیرد. 🔸 عدالت محوری: مهم ترين شاخصه های قيام مهدوی و سرنوشت سازترين سياست های حكومت (ع)، ستيزی و تأمين فردی و اجتماعی است. عدالت گستری مهم ترین حکمت بعثت انبیاست و تنها تحت حکومت ایشان است که عدالت اجتماعی برقرار خواهد شد. 🔸 عدالت گستری بدون ظلم ستيزی و مبارزه با سران استكبار، امكان پذير نيست. از اين رو، همه انبیای الهی در نخستين گام، جهت تحقق عدالت اجتماعی با ستمگرانِ مستكبر درگير می شدند. نخستين برنامه قيام امام مهدی(ع) نيز پيكار با جباران است. 🔸 هدف گيری مبارزاتی و اصلاحاتی امام مهدی(عج) نشان می دهد كه اگر بساط ظلم در جهان برچيده شود، طومار همه مفاسد و تباهی ها به صورت ريشه ای، پيچيده می شود و اگر عدالت اجتماعی در جهان استقرار يابد، همه ارزش های انسانی و اسلامی در جامعه تحقق می يابد و بدين سان، جامعه انسانی از زندگی معنوی و حقيقی برخوردار می گردد. 📚 تلخیص از کتاب (عج) 🖊 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/sire_hokumati/ کتاب صوتی: https://B2n.ir/h37009 فراکتاب: https://B2n.ir/b16073 طاقچه: https://B2n.ir/q02086 @mouood_org
1️⃣5️⃣ 🔘 ظهور حقیقی 🔹 منظور از ، فرایند یک جریان سیاسی یا خیزشی اجتماعی، به تبع یک ایدئولوژی نیست؛ به معنی روی گردانی از عالم شهادت و رو کردن به عالم غیب است. تحقّق کامل و تمام عیار این انقلاب، با امام عصر(عج) ممکن می شود. 🔹 بازگشت انسان مسلمان به مهدویت زمینه انقلاب و بازگشت از عالم ناسوت را ممکن می سازد. این بازگشت چنانچه با خواست و اراده آسمانی همراه شود، زمینه ساز انقلاب بزرگ؛ یعنی ظهور حضرت مهدی(ع) می شود. 🔹 این ظهور در جان رخ می دهد و طالب حقیقی، مستعد انقلاب و شایسته دیدار می شود و شاهد ظهور. زمان ظهور و طول انتظار برای همه یکسان نیست. برای برخی به اذن الله و حسب انقلاب در جان، ظهور حادث می شود. 🔹 حسب طرح و بسط جامع این موضوع و مضمون در فرهنگ ولایی شیعی است، که شیعیان را مستعد انقلاب و ضرورتاً مکلف به پرسش از غرب و همه آنچه که انسان را از عالم دیدار دور ساخته، می شناسیم؛ تکلیفی که از صدر مشروطیت تا به امروز، انجام آن به تعویق افتاده است. ✍ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 يكی از مستشرقان به نام راديارد كيپلينگ دربارهٔ تضادّ همیشگی فرهنگ شرقی و غربی گفته است: شرق شرق است و غرب، غرب و اين دو هيچگاه به هم نخواهند رسيد. 📚 ، «مثلث مقدس؛ راز عداوت غرب با اسلام و مسلمانان»، انتشارات هلال، ص ۲۳. @mouood_org
3️⃣5️⃣ ⭕️ نجات و نجات بخش 🔸 نجات، رهایی، خلاصی، آزادی و رستگاری است و ناجی، رهایی بخشی که با قوت و علم و نیتی صاف، گرفتاری را از بند می رهاند. نجات و طلب رهایی، ذاتی وجود آدمی است. 🔸 به عبارتی، این طلب، با آدمی به دنیا می آید، با او می ماند. انتظار و نجات دو یار قرین و همراه همند، از مقوله مشکک و دارای مراتب. بسته به موقعیت و علم و رشد و مطالبات آدمی، مراتب می یابد و هر کس انتظار چیزی را می کشد، نجات هم مراتب می یابد. 🔸 طلب نجات، به عنوان وجه ممیز با سایر موجودات پیرامونی اش شده است. هیچ کدام از جمادات و نباتات و حیوانات در این معنی و مفهوم، سر در پی رهایی و نجات ندارند. تعالی جویی که در هر لحظه و در هر تن، به رنگی و جلوه ای خود را آشکار می سازد. 🔸 این همه در حالی است که همه توان موجود آدمی برای خلاصی یافتن از این همه رنج کافی نیست. بنابراین، آدمی از سویی، با تجربه رنج و درد چند وجهی درونی و بیرونی در ساحت حیاتش، از عمق جان طالب رهایی و نجات می شود و از طرفی، به دستاویزی فراتر و مؤثرتر چنگ می زند تا او را برای گذر از آن همه درد و رنج و بلا و ابتلاء مددرسان باشد. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سنجیده سخن بگو، چون در 🔹 انتقاد جراحی شخصیت دیگران است، به رگ و پی سالم خدشه وارد نکنیم. 🔹 نکاتی شنیدنی از ، عضو هیئت تحریریه ماهنامه عربی @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 سالروز غزوه بنی نضیر 🔹 به گفتهٔ ابن اسحاق، نضیر و قریظه به همراه نحام و عمرو، فرزندان خزرج بن صریح و از نسل لاوی بودند. 🔹 ، عموماً در منطقهٔ «بطحان» ساکن بودند. گفته شده این منطقه یکی از سه وادی اطراف مدینه است که بنی نضیر در آن سکونت کردند. از دیگر مناطق مسکونی بنی نضیر، «غرس» و «بُوَیره» بود. 🔹 در جریان آزادسازی این منطقه به دستور رسول الله(ص)، درختان خرمای آن را قطع کردند. این قبیله در کنار یهودیان بنی وائل، از پایه گذاران جنگ خندق بودند. آنها همچنین به دنبال ترور نیز بودند که با اطّلاعِ به موقعِ حضرت ناکام ماندند. 🔹 بالأخره رسول الله(ص) تصمیم به مبارزه با بنی نضیر گرفت و با نیروهای خود به سوی آنها راهی شد؛ در حالی که پرچمدار ایشان، امیرالمؤمنین(ع) بودند. آن حضرت در نهایت پذیرفتند که بنی نضیر را زنده بگذارند، به شرط آنکه از مدینه کوچ کنند. 🔹 بنابراین تمامی دارایی بنی نضیر، طبق آیهٔ ، ملک شخصی رسول الله(ص) بود. یادآوری این نکته لازم و ضروری است که هرچند به همین استناد، اراضی بنی قینقاع نیز ملک شخصی رسول الله(ص) بود، ولی در کمال شگفتی، هیچ نشانی از این مسئله در منابع غیر شیعی به چشم نمی خورد! @mouood_org
🔘 سالروز 🔹 به گفتهٔ ابن اسحاق، نضیر و قریظه به همراه نحام و عمرو، فرزندان خزرج بن صریح و از نسل لاوی بودند. 🔹 ، عموماً در منطقهٔ «بطحان» ساکن بودند. گفته شده این منطقه یکی از سه وادی اطراف مدینه است که بنی نضیر در آن سکونت کردند. از دیگر مناطق مسکونی بنی نضیر، «غرس» و «بُوَیره» بود. 🔹 در جریان آزادسازی این منطقه به دستور رسول الله(ص)، درختان خرمای آن را قطع کردند. این قبیله در کنار یهودیان بنی وائل، از پایه گذاران جنگ خندق بودند. آنها همچنین به دنبال ترور نیز بودند که با اطّلاعِ به موقعِ حضرت ناکام ماندند. 🔹 بالأخره رسول الله(ص) تصمیم به مبارزه با بنی نضیر گرفت و با نیروهای خود به سوی آنها راهی شد؛ در حالی که پرچمدار ایشان، امیرالمؤمنین(ع) بودند. آن حضرت در نهایت پذیرفتند که بنی نضیر را زنده بگذارند، به شرط آنکه از مدینه کوچ کنند. 🔹 بنابراین تمامی دارایی بنی نضیر، طبق آیهٔ ، ملک شخصی رسول الله(ص) بود. یادآوری این نکته لازم و ضروری است که هرچند به همین استناد، اراضی بنی قینقاع نیز ملک شخصی رسول الله(ص) بود، ولی در کمال شگفتی، هیچ نشانی از این مسئله در منابع غیر شیعی به چشم نمی خورد! @mouood_org