eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
18_ayatollah_vahid.mp3
1.44M
🔘 صاحب لوا: امام مهدی(عج) گوهر است 🔹 ما زیاد دم از امام زمان علیه السلام زدیم، امّا او را نشناختیم. @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 ابتلای امّت پیامبر(ص) به انواع آفت ها و بحران ها، معطوف به عدم درک شئون اهل بیت(ع) و فهم این معناست که آنان ضرورتاً می بایست خود را در پناه امن پدران حقیقی قرار می دادند تا از یتیمی به در آیند و چونان سنگی تیپا خورده در کوچه و بازار، سرگشته نمانند؛ امّا این امّت، خود را بالغ و عقل رس دانست، پرچم استقلال برافراشت و گاه خود را به زیر پرچم اشخاصی کشید که در حقیقت خود، یتیم و تیپا خورده بودند و در ضعف و نابالغی، مستحقّ هدایت و دستگیری. 📚 ، «پدران مهربان ما»، انتشارات موعود، ص ۲۵. @mouood_org
🔘 خانه ات کجاست؟ 🔹 می دانم آقا! باور دارم قطعاً تو هستی و این را در این طوفان بحران و بلا و ناپاکی، از آرامشی که در قلبم موج می زند، حس می کنم. 🔹 می دانم اگر تو نبودی، کسی نبود که حرف‌های غمبارم را بفهمد و مرهم بگذارد. راستش دل تنگ شده ام! 🔹 دلم می خواهد زمانه‌ی پیامبر خدا(ص) باشد! دلم می خواهد باشم: مقابل در خانه ات بایستم و اجازه بگیرم که داخل شوم. و بعد دو زانو مقابلت بنشینم و تو برایم سخنی بگویی. از آن سخن‌هایی که دری به سوی حقیقت می‌گشاید. 🔹 می دانی؟ از بودن کارم گذشته است؛ دلم می خواهد! تنگ در آغوش گرفتنت همچون ؛ دست بوسی ات 🔹 دلم از موشک‌ها و فضاپیماها گرفته است؛ از هواپیماها و قطارهای مملو از مسافر از اتوبوس‌ها و سواری‌های تندرویی که من را به تو نمی‌رسانند، دلم گرفته است. 🔹 دلم مرکبی می خواهد راه بلد؛ تا مثل و ، کرایه شان کنم و تا در خانه ات هی هی کنان بیایم! عیدها برایت گل و هدیه بیاورم. روزهای مصیبت، خرما و تسلیت. 🔹 آقای مهربان و عزیزم! چگونه بگویم... دلم از خانه‌هایی که خانه‌ی تو نیست، گرفته است. از دیدار آدم‌هایی که «تو» نیستند! از حرف‌های آدم‌هایی که حرف‌های تو نیست. دلتنگ شده ام. 🔹 خانه ات کجاست مسافر؟ @mouood_org
2️⃣1️⃣ ⭕️ اولین شهید ایرانی 🔸 ، میان دو امپراتوری پر قدرت متولد شد. ایران ساسانی و رومیان. شرایط، ایران عصر ساسانی را مستعد تحولی بزرگ ساخته بود. 🔸 نامه پیامبر اکرم(ص) سرآغاز ماجرا بود. خسروپرویز، نامه پیامبر(ص) را پاره کرد؛ قاصد رسول خدا(ص) به بازگشت. خسرو پرویز به باذان بن ساسان که در حاکم بود، نامه نوشت که این مدعی پیامبری را دستگیر کرده به دربار ساسانی بفرست. 🔸 باذان دو پیک را به همراه نامه به آستان پیامبر(ص) می فرستد. پیامبر(ص) به پیک می فرماید، برای گرفتن جواب فردا بیایید. فردا پیامبر(ص) خبر پاره شدن شکم خسرو پرویز توسط پسرش، را به قاصدان می دهند و با تحفه و نامه ای آنها را به سوی یمن و درگاه باذان بن ساسان می فرستند. 🔸 پیامبر(ص) به باذان اعلام کرده بودند؛ چنانچه اسلام بیاورد، می تواند کماکان حاکم یمن بماند. باذان به اتفاق سایر ایرانیان اسلام می آورند و ایرانیان در یمن، اولین پایگاه اسلامی را ایجاد می کنند. القاب ابناء و احرار، یعنی فرزندان آزادگان مخصوص ایرانیان می شود. همین القاب امروز هم در میان جماعت بزرگی از یمنی ها هست. 🔸 پس از باذان بن ساسان، فرزندش، شهر بن باذان با حکم پیامبر(ص) به جای پدر حاکم یمن می شود. در سال یازدهم از هجرت، پس از حجـة الوداع، اسود عنسی در یمن شورش کرده و با ادعای پیامبری جماعتی را به گرد خود آورد و مناطقی را متصرف شد. شهر بن باذان ایرانی با هفتصد سوار در پی او روانه شد و با او به جنگ پرداخت و به درجه شهادت رسید. او اولین شهید ایرانی صدر اسلام است. 🔸 ابناء و احرار ایرانی در ماندند و پس از پیامبر(ص)، جمعیت شیعیان یمن را تشکیل دادند و نسل در نسل پایگاه مهم، پیرامون عربستان را حفاظت کردند تا در آستانه حضرت ولی عصر(ع)، حجاز را تصرف و آن را تسلیم حضرت نمایند. ، با پرچم سفید، بر حق ترین پرچمی است که در آستانه ظهور خروج می کند، دشمنان اموی (ع) را می راند و خود را با امام راست می کند. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
1️⃣5️⃣ 🔘 منشأ نژادپرستی انگلیسی ـ آمریکایی آموزه ای یهودی 🔹 تا پیش از عصر مدرن با مفهوم ملی گرایی آشنا نبود. کلیسای در قرون وسطا هم به کلی از شیوه ملی گرایی برای حکومت داری، فاصله داشت و مردم بیش از آنکه خود را وابسته به ملیتی خاص بدانند، به مسیحی بودن خود توجه داشتند. 🔹 در عین حال گروه ها و جماعت های غیرمسیحی علاقه مند به ملی گرایی را هم تحقیر نمی کردند. در سال های 590 تا 604 م. پاپ گریگوری هر گونه اعمال فشار بر یهودیان را نیز رسماً ممنوع کرده بود. 🔹 از قرن یازدهم میلادی دشمنی با یهود شکل تازه ای به خود گرفت و این جریان بیش از آنکه مخالفتی نژادی با یهودیان باشد، صبغه دینی داشت، چرا که یهودیان به عنوان قاتلان حضرت عیسی(ع) مطرح بودند و البته تشدید این خصومت ها و کینه ها در این برهه از زمان، بی ارتباط با رفتارهای غیرانسانی آنها نبود. 🔹 علاوه بر آن کلیسای کاتولیک با حیوان انگاری بومیان توسط کلمب به شدت ابراز مخالفت کرد. کلیسای کاتولیک با ، به مخالفت برخاسته و ضرورت آشنا نمودن این مردم بخت برگشته با دین را یادآور شد. 🔹 نظام اروپایی برپا شده توسط کلیسای کاتولیک، ابتدا با و سپس به وسیله نهضت روشنگری ویران شد. نظام جایگزین آن هم با هجمه ای از ایدئولوژی ها در برابر خود مواجه شد. یکی از مهم ترین ایدئولوژی ها مسئله نژادگرایی بود. نژادگرایی در آغاز و همراه با پروتستانیسم رشد و نمو یافت. 🔹 صحبت ها و نظریات لوتر زمینه مهمی را برای رشد و گسترش نژادگرایی به وجود آورد، مهم ترین نمایندگان نژادگرایی در دنیای جدید همان کلنی چی های پروتستان انگلیسی و در رأس آنها ها بودند، به این امر دامن زدند. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/tarikh_nagofte/ کتابراه: B2n.ir/e97949 فراکتاب: B2n.ir/f60509 طاقچه: B2n.ir/x02862 @mouood_org
🔘 آنچه انسان را محروم از لطف ربّ و نامحرم برای ديدار حقيقت كرد، ترک ادب بندگی بود. ترک ادب مخصوص دوره‌ای خاص نيست. در هر عصری و ميان هر نسلی، گونه‌های مختلف آن قابل مشاهده است؛ ليكن در ميان همهٔ اعصار و قرون، عصر حاضر و در تاريخ جديدی كه با رنسانس غربی آغاز شد، نحوهٔ ويژه‌ای از اين ترک ادب ديده می‌شود كه اساساً با آنچه ساير انسان‌ها در اعصار ديگر مرتكب می‌شدند، متفاوت است. 📚 ، «پرسش از غرب»، انتشارات هلال، ص ۲۷. @mouood_org
2️⃣ ⭕️ مهدی باوری در کلام رضوی: نام و نسب امام مهدی(ع) 🔸با توجه به ضرورت شناخت امام دوازدهم و جلوگیری از حیرت و سرگردانی در شناسایی منجی ، امام رضا(ع) در احادیث متعددی، گاه به نقل از پدران و اجداد طاهرینش تا رسول اعظم(ص) و گاه بدون نقل از ایشان، به معرفی سلسله نسب آن امام می پرداخت. 🔸 در یکی از روایت هایی که امام رضا(ع) به واسطه پدران بزرگوار خود از رسول اسلام نقل می کند، چنین آمده است: «من سرور آفریده های خدای عز و جل هستم... من و علی، دو پدر این امتیم؛ ... دو سبط این امت و دو سید جوانان اهل بهشت، حسن و حسین، از [فرزندان ]علی هستند. از نسل حسین، نُه امامند که پیروی از آنان، پیروی از من و نافرمانی از آنها، نافرمانی از من است. نهمین نفر از این امامان، قائم (برپا دارنده) و مهدی آنان است.» 🔸 در روایت دیگری که از امام رضا(ع) نقل شده است، فرمود: «امام پس از من، فرزندم، محمد و پس از محمد، فرزندش، علی و پس از علی، فرزندش، حسن و پس از حسن، فرزندش، حجت قائم است. همو که در غیبتش انتظار کشیده می شود و در ظهورش اطاعت می شود. اگر از [عمر] دنیا یک روز بیشتر باقی نمانده باشد، خداوند ـ عز و جل ـ آن روز را آن قدر طولانی می کند تا او قیام کند و زمین را از عدل و داد پر کند، همچنان که از جور و ستم پر شده بود.» 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 7: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://B2n.ir/z80935 کتابراه: https://B2n.ir/u26289 فراکتاب: https://B2n.ir/r98446 طاقچه: https://B2n.ir/m92612 @mouood_org
43.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 سه خبر، یک تحلیل 🔘 آیا این پایان کار آمریکاست؟ 1⃣ احتمال اغتشاش در آمریکا بولتون: اگر شکست بخورد، نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد 2⃣ همیشه نزدیک ۵۰،۵۰! 🔸 اختلاف رای در همه کشورها وجود دارد و طبیعی است. اما باید دقت کرد که این فقط آمریکا است که در دو قطبی های انتخاباتی، همیشه تا زمان اعلام نتایج، در نظرسنجی‌ها آرای دو طرف ۵۰ - ۵۰ یا عددی نزدیک به آن نشان داده می شود! از دوگانه های - گرفته تا - کین، ترامپ - ، ترامپ - ، ترامپ - و ...! این اتفاقی نیست و بازی با آمار است! 🔸 تا لحظه آخر بر مبنای صلاحدید ، همه گزینه‌ها روی میز است و نهایتا بر اساس مدل مورد نیاز، یک نفر برنده اعلام می شود! 🔸 در این دوره نیز خطر جنگ داخلی آمریکا جهت انتقال دولت به اورشلیم بالا است و تضعیف آمریکا که بعد از حمله به کنگره در انتخابات سال ۲۰۲۰ رقم خورد، با تحرکات منطقه ای دولت جهانی اورشلیم در همزمان شده است. وقایع آتی را باید به دقت نگریست! 3⃣ مستند رمزگشایی از برنامه : ترامپ، بر باد رفته و آمریکا! 📹 بر اساس این دوره اول حکومت ترامپ، آخرین دوره اقتدار آمریکا در تاریخ بوده و روند از آن زمان آغاز شده است. 🔻 منتظر مستندهای مرتبط از سوی موسسه و باشید. @mouood_org @mouood_multimedia @alvadossadegh
🔘 ، به معنای اعتقاد به یک نجات‌دهندهٔ بزرگ آسمانی و امید به آیندهٔ روشن است که در آن، نگرانی‌ها و هراس‌ها مرتفع گردیده و به برکت ظهور یک شخصیت ممتاز الهی، همهٔ تاریکی‌ها از پهنهٔ گیتی برچیده و ریشهٔ و جهل و تباهی از روی کرهٔ زمین برکنده شود. این یک اعتقاد عمومی ثابت است که همواره، همه جا و همهٔ زمان‌ها، نزد تمام ملّت‌ها شایع و رایج بوده است. 📚 ، «موعود فطرت؛ پژوهشی در فطری بودن انتظار»، انتشارات موعود عصر(عج). @mouood_org
1️⃣ ☑️ روشنفکر کیست؟ 🔺 روشنفکران را به دو دسته کلی می توان تقسیم کرد: 🔻 دینی به معنای واقعی کلمه، ناظر به معنای مثبت از روشنفکری است، کسانی که حقیقتاً دغدغه دین داشته و با فکری باز و نگاهی تیزبین به دنبال گره گشایی از مسائل هستند. کسانی که توان علمی و فکری بالایی دارند و خواهان تحول و پیشرفت جامعه هستند. 🔺 روشنفکر حقیقی کسی است که این پیشرفت و تحول را از هر طریقی نمی پذیرد؛ بلکه آن نوع از برنامه برای تحول و پیشرفت را می پذیرد که مطابق منافع ملی و ساختار فکری، فرهنگی و ارزشی جامعه باشد. افرادی چون علامه طباطبایی، امام خمینی، شهید مطهری و... از این قبیل هستند. 🔻 روشنفکر مدرن و امروزی که آیات و روایات را بر مبنای تفکر غربی مورد تحلیل قرار می دهند و در مبانی فلسفی، روش شناختی و حتی تحلیلی، متأثر از اندیشمندان هستند؛ کسانی که مدل و الگوی آنها برای پیشرفت و تحول و نوگرایی، تئوری و عملکرد اندیشمندان عصر روشنگری در اروپاست. 🔺 افرادی، چون دکتر سروش، دکتر مدرسی طباطبایی، دکتر کدیور و... شامل همین معنا از روشنفکری هستند. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب: (عج) 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/naghde_didgah/ @mouood_org
2️⃣0️⃣ 🔘 ما و متدولوژی غربی 🔹 متدولوژی غربی، آثار شرقی را در خود هضم می کند. صورت تاریخی خود را بدان ها می زند و از حیثیت معنوی تهی می سازد. مشرق زمینیان نیز دانسته و ندانسته متدولوژی جاری در میان همه شاخه های علوم و فنون جدید را در میان خود، منتشر می سازند؛ با بریدن از سنت های شرقی، همه هم خود را مصروف پیشرفت و مدرنیته کرده است. 🔹 از اواخر قرن هجدهم میلادی، مستشرقان هم عنان با مردان نظامی و سیاسی دول استعماری، هجمه خود را به شرق آغاز کردند، ذخایر فرهنگی مشرق زمین را با خود بردند و تفاسیر خودبنیاد از آثار فرهنگی شرقی ارائه کردند، آرای دینی را سکولاریزه کردند و متدولوژی ویژه علوم جدید را در حوزه و انسانی، تسری بخشیدند. 🔹 چگونه می توان پذیرفت که معلمان و مبلغان علم جدید ـ که فاقد درک گستره معارف و حکمت شرقی اند و معارف را در گستره مکتب اصالت عقل محدود می کنند ـ می توانند از شأن و دریافت عالمان حوزه حکمت و معرفت شرقی سخن به میان آورده و از مقام آنها تجلیل کنند؟ 🔹 در دهه های اخیر، در شرایطی که تاریخ غربی در سراشیب فروپاشی افتاده است، نوعی بازگشت به شرق و معنا و معنویت در غرب، آغاز گشته است. انسان غربی با مراجعه به صورت های اعمال و مناسک سنتی، محملی برای گریز از ماهیت فرهنگ غربی و جبران نقصان جدی آن جست وجو می کند. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 در همه‌ٔ حوزه های فرهنگ غربی، عنصر اين جهانی غلبه دارد؛ برخلاف حوزه‌ ای فرهنگی شرق كه عنصر آن جهانی غلبه دارد و اين جهان خاكی، تحت الشّعاع آن جهان سرمدی و باقی قرار دارد. 📚 ، «مثلث مقدس؛ راز عداوت غرب با اسلام و مسلمانان»، انتشارات هلال، ص ۲۸. @mouood_org
🔘 در همه‌ٔ حوزه های فرهنگ غربی، عنصر اين جهانی غلبه دارد؛ برخلاف حوزه‌ ای فرهنگی شرق كه عنصر آن جهانی غلبه دارد و اين جهان خاكی، تحت الشّعاع آن جهان سرمدی و باقی قرار دارد. 📚 ، «مثلث مقدس؛ راز عداوت غرب با اسلام و مسلمانان»، انتشارات هلال، ص ۲۸. @mouood_org
1️⃣0️⃣ 🔳 سیاست فرهنگی زنده كردن معنوی زمين‏ 🔸 فراگير شدنِ عدالت و ايمان در جامعه و آشنا شدن مردم با معارف اصيل و حيات بخش الهی، سبب می شود جامعه بشر با ارزش های معنوی زنده گردد؛ همان طور كه بارانِ بهار، زمين مُرده را زنده می نمايد. 🔸 امام باقر(ع) در حدیثی چنین فرموده اند: «خداوند عز و جل آن را به دست قائم(ع) زنده می كند، پس از آنکه مُرده است و مرگش، كفر ورزيدن اهل آن است؛ چرا كه كافر، مرده است.» 🔸 زندگی زمين در آبادانی ظاهری آن خلاصه نمی شود؛ بلكه زندگی باطنی و معنوی زمين، بسی مهم تر و ارزشمندتر از زندگی ظاهری آن است. تحقق اين زندگی، تنها با فراگير شدن ارزش های دينی و در رأس آنها، ايمان و عدالت، در دوران حكومت امام مهدی(ع) امكان پذير است. 📚 تلخیص از کتاب (عج) 🖊 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/sire_hokumati/ کتاب صوتی: https://B2n.ir/h37009 فراکتاب: https://B2n.ir/b16073 طاقچه: https://B2n.ir/q02086 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 زینب(ع)، مفسّر معنی زندگی 🔸 چنين بود كه در ظهر ، آن هنگام كه خورشيد به نيمه آسمان رسيد و (ع) در خون خود غلطيد، (س) بناگاه خود را در مقابل همه حوادث و مسؤوليت‌ها تنها يافت. 🔸 ديگر مردى در ميانه ميدان نبود. مردى كه بتوان در گذار از صحنه بازو در بازوى او انداخت. 🔸 از اين رو حركت غمگنانه و در عين حال جوانمردانه زينب(س) در تنهايى آغاز می شود. با انبوهى از مصيبت‌ديدگان و افتادگان كه چشم به دستان زينب(س) دوخته‌اند. 🔸 زينب ناگزير به معنا كردن است، واسپس معنى سترگ مرگ كه حسين(ع) به تمامى عهده‌دار آن بود. 🔸 دخت فاطمه(س)، از همان مسيرى گذشته بود كه حسين(ع) در همه طول حيات تا به و از مكه تا به دشت كربلا پشت سرنهاده بود و فراروى خود يک نشانه داشت ، يک نشان از ، همو كه در تمامى دوران زندگى به بالاى بلندش می‌نگريست، بدو عشق می‌ورزيد و در كابين خويش، بودن در كنار او را شرط ازدواج با قرار داده بود. 🔸 او ناگزير به مقابله و ادامه راهى بود كه حسين(ع) آغاز كرده بود. 🔸 هيهات كه اين راه را با كوله‌بارى از سختي‌ها می‌پيمود تا هم حافظ ياد حسين(ع) باشد و هم حافظ بازماندگانى كه ضربت تازيانه‌ها را تاب می‌آورند. 🖊بخشی از کتاب به قلم سلام الله علیها @mouood_org @mouood_multimedia
🔸 کربلا شهريست ای دل شهريارش زينب است اعتبارش از حسين و اقتدارش زينب است نام زينب با حسين حک گشته در ايوان دل دل که شد بيت‌الحسين، نقش و نگارش زينب است شيعه دارد در دلش يکتا کتاب قيمتی ناشرش باشد حسين، آموزگارش زينب است 🔸 میلاد زینب کبری(س)، دخت امیرالمؤمنین‌(ع)، سرّ أبیها، امینة الله، عقیلة بنی هاشم، عالمة غیر معلّمة، فهمة غیر مفهّمة، کعبة الرّزایا، نائبة الزهرا(س)، نائبة الحسین(ع)، کفیلة السجّاد(ع)، بطلة کربلاء، عدیلة الخامس من اهل الکساء، عابدة آل علی و الصدّیقه صغری، بر ساحت مقدس حضرت صاحب الامر و الزّمان مهدی موعود(عج) و شما عاشقان ولایت، تبریک و تهنیت باد. @mouood_org
🔘 دو ماهنامه آذر و دی منتشر شد 🔸 جدیدترین ماهنامه موعود با ویژه نامه منتشر شد. 🔸 ماهنامه موعود نخستین مجله ایران و اولین و تنها مجله چاپی مهدوی کشور است. 🛍 راه های تهیه مجله موعود 🌐 فروشگاه اینترنتی موعود https://shop.mouood.com 📱 تماس با مدیر فروشگاه 02166459162 09394410299 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 محله بهجت 🔹 بهشت محل بهجت و شادی است، در این محله بهجت، خانه ای هست معروف به خانه شادی. این خانه متعلق به کیست؟ 🔹 پاسخ این سوال در سخن @mouood_org @mouood_multimedia
2️⃣8️⃣ 🔘 منصب الهی، نصب الهی می خواهد 🔹 هر یک از توصیفات امام، مبین شأنی و قدرتی است که به اذن الله در امام معصوم(ع) جمع است و همه این صفات و شئون، به اذن الله، به ایشان عطا شده، ذاتی وجود ایشان است و به هیچ روی از ایشان جدا نمی شود. هر یک از ائمه(ع)، واجد همه شئونی است که در امام پیش از خود و پس از خود حاضر است. 🔹 حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اعلام می دارند که بی هیچ تردید، امام از جانب خداوند متعال منصوب شده و الزاماً از ذریه حضرت رسول الله(ص) هستند. معصوم از خطا و لغزش و مستقر در مقام ، در حالی که حجیت قول و فعل ایشان مورد گواهی خداوند متعال واقع شده است. 🔹 در بیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، امامت منصبی الهی است که الزاماً از سوی خداوند متعال تعیین می شود و همه فضایل و امتیازات پیامبر اکرم(ص) را (جز مقام نبوت) دارد. 🔹 بخش مهمی از موضوع رهبری، به سیر و سفر بلند از جهان فانی تا عالم باقی برمی گردد. امری که اگر همه حکما و فیلسوفان و عالمان، گرد هم آیند، به دلیل نقصان علمشان درباره جهان ماورائی قادر به ارائه تعریف و توصیفی کامل، چنان که خداوند درباره آن خبر داده است، نخواهند بود. 🔹 خداوند متعال، به دلیل رحمت و لطف بیکران خود، امر بندگانش را به مردمی بی خبر و بی اذن الهی واگذار نفرموده و خود مستقیم در امر انتخاب امام و پیشوا، دخالت فرموده و ایشان را نصب نموده است. 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
doaye mostajab.mp3
1.47M
🔘صاحب لوا: دعای مستجاب 🔹 امام زمان(ع) خطاب به آیت الله بهبهانی: اینجا که دعا مستجاب است، یک نفر نگفت خدای فرج امام زمان را برسان @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 اقتدا به حوّا 🔹 از مرحوم نقل است که گفتند: اگر قساوت و تیرگی قلب، مانع از تأثیر پندهای شفابخش در تو می‌گردد و اگر روز به روز در خود خسران می‌یابی، پس علیه این قساوت قلب، به عبادتِ دائمی و شبانه، شب‌زنده‌داری، نماز و روزه‌های زیاد، آمیزش کم، کم‌گویی، صلهٔ ارحام و لطف به یتیمان بپرداز و بر نوحه، ناله و گریه کوشش کن. در این امر، به پدرت آدم(ع) و مادرت حوّا اقتدا کن و از مهربان‌ترین مهربانان کمک بخواه و به گرامی ترین گرامیان توسّل بجو. امید است که او به ناداری‌ات رحم کند و به فریادت رسد و دعایت را اجابت کند؛ زیرا اوست که دعای بیچاره‌ای که او را می خواند، اجابت می کند و امید کسی را که به او چشم امید بسته است، نا امید نمی کند. 📚 «کلام حکیمانه (از مجموعه )»، تهیه و تدوین: واحد پژوهش موعود، تهران، نشر موعود عصر(عج)، چاپ اوّل. @mouood_org
🔘 کم آوردیم! 🔹 گمان کردیم بدون تو، برج‌های بلند می‌سازیم و دل آسمان را می‌خراشیم و به خدا می‌رسیم! می‌آوریم و بی‌نیاز می‌شویم! 🔹 گمان کردیم بدون تو، جهان را با آرزوهای «دل خوش کُنکِ» چند روزه می‌گردانیم. 🔹 گمانکردیم می‌توانیم به این دنیای شلوغ و پرفریاد و هیاهو، به انسان خسته از کار و عادت و همهمه، لختی هدیه کنیم! لختی ! لختی سکون! 🔹 گمان کردیم می‌توانیم به ، رنگ هوس بزنیم و در قلب‌های صادق جایشان دهیم! 🔹 گمان کردیم می‌شود دو روزه‌ی دنیا را سر در گریبان «بی خبری» فرو ببریم و آتش گرفتن جسدهای بی‌جان انسان‌ها و گلوله باران مستضعفان را به باد فراموشی بسپاریم! 🔹 فکر کردیم...نه! فکر «آه» مادران داغ دیده‌ی رنج‌کشیده را نکردیم! 🔹 گمان می‌کردیم، وهمی بیش نبود؛ فکر می‌کردیم...امّا نشد! نتوانستیم! کم آوردیم! 🔹 اکنون برای بخیه‌ی زخم‌های بی‌شمار ، برای غلبه به آسمان خراش‌های زور، برای نوازش بر سر احساس‌های مرده و تلخ، برای کندن گور و خونبازی، برای دقایق رویا شده‌ی خلوت و سکوت، برای مشتی آرامش به تو نیاز داریم! 🔹 اینک! پس از گذشت قرن‌ها آشوب و بلا، اعتراف می‌کنیم: کم آوردیم، تو را میان جهان... @mouood_org
🔘 مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) برگزار می کند: ✅ موضوع: اینترنت و تجربه های کودکان مدیریت کودک در رسانه های آنلاین 🔰 یکصد و شصت و هشتمین نشست از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🎙 با حضور پژوهشگران حوزهٔ رسانه: سیّد میلاد موسوی حق‌شناس مریم محبّی 📆 پنجشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ایران (خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ) ▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر: 🌐 mouood.com @mouood_org