eitaa logo
مواجهات
120 دنبال‌کننده
50 عکس
26 ویدیو
10 فایل
نوشته های گاه به گاه علیرضا انصاری #معارف #فلسفه_عرفان #امتدادهای_حکمت #تحلیل_اجتماعی #مباحث_تربیتی #شعر_ادبیات_هنر #صوت_تصویر و ...
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ نامه هشدارآمیز رهبری درباره انحلال «جهاد سازندگی» در سال ۷۹ در سال 79 ، و در پی اوج‌گیری زمزمه‌های ادغام وزارت جهاد سازندگی در دولت اصلاحات و با پیگیری مجلس ششم، رهبر انقلاب طی نامه‌ای به رئیس دولت اصلاحات مرقوم فرمودند: «شنیدم در دولت با وجود دفاع و رأی موافق جناب‌عالی، نتیجه رأی‌گیری تأمین‌کننده حفظ و بقای ساختار انقلابی و کارآمد جهاد سازندگی نیست. این نگرانی هست که این تشکیلات مبارک، با آن‌همه آثار و تجربه‌های موفق، در وزارت جدید حل و هضم شود، یقیناً این خسارت بزرگی برای کشور و نظام و انقلاب خواهد بود. اگر آنچه پیش آمده تغییرناپذیر و نهایی است، مقتضی است در انتخاب مسئول برای تشکیلات جدید جلو این ضرر متراکم گرفته شود و اگر نهایی نیست در آن تجدید نظر شود». نقل از علی شم آبادی، مسئول سابق جهادسازندگی خراسان .
🛑 ناگفته‎های جهاد سازندگی از اوج تا اضمحلال به روایت علی شم آبادی نگاهی دارد به درون ساختار جهادسازندگی در دهه شصت؛ و بیان علل حذف جهاد توسط مسئولین پس از پایان جنگ. ☝️ جهادسازندگی پدیده ای از جنس خود انقلاب اسلامی بود باید پیرامونش خیلی مطالعه و تامل کنیم https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/12/05/1658571/%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%88%D8%AC-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D8%B6%D9%85%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%B1-%D9%86%D9%8F%D8%AE%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C/amp
مواجهات
🔸 درباره انعکاس رسانه ای مناظره علیزاده و غنی نژاد هر چند که مایل به نوشتن چنین متن هایی نیستم، اما این بار ناچارم بنویسم: مناظره علیزاده با غنی نژاد را از اول تا به آخر از تلیوزیون دیدم. برخلاف مناظره با آقای درخشان، که غنی نژاد به دید من بسیار برتر ظاهر شد، این بار در برابر علیزاده حرفی برای گفتن نداشت! خصوصا در نیمه دوم. از نیمه بحث تقریبا هیچ حرف منطقی و فنّی از جانب غنی نژاد مطرح نشد. ( من که به شدّت یاد شیوه ی مناظرات عوامی روحانی در ایام انتخابات می افتادم) کثرت اطلاعات علیزاده و سوالات و چالش های بجایش (فارغ از اینکه نظر اقتصادی اش درست باشد یا غلط) در قیاس با غنی نژاد که برخی او را در مقام پدری اقتصاد لیبرال ایران میدانند، برای من جای تحسین داشت. امّا با کمال تعجب در یکی دو روز بعد ، هر چه در سایت ها میگشتم، میدیدم با کمال وقاحت و البته با دقت و ظرافت!! ماجرا را وارونه جلوه داده اند. بریده هایی را به عنوان خلاصه نوشته اند؛ و بخش هایی از فایل ویدئویی را بارگذاری کرده اند که اگر کسی کلّ مناظره را ندیده باشد، واقعا فکر میکند غنی نژاد حرف خاصی زده و حرف های علیزاده اراجیف بوده! وقاحت و فریبکاری تا کجا واقعا !!😐 البته از این جنس فریب های رسانه ای و وقاحت کاری ها در رسانه های مثلا وابسته به جبهه انقلاب !! هم کم نیست ... خدا عاقبت ما را به خیر کند .
هدایت شده از Bagheri mohammad
*هشدار سازمان ملل در مورد استفاده مخرب از «جعل عمیق»* مشاور هوش مصنوعی در سازمان ملل متحد در مورد استفاده مخرب از فناوری جدید جعل عمیق(دیپ فیک) که در آن، هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر غیر واقعی اما بسیار نزدیک به واقعیت تولید کند، هشدار داد و گفت که سیاستگذاران باید برای محافظت از مردم بیشتر تلاش کنند. به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌ان‌ان، یکی از مشاوران هوش مصنوعی سازمان ملل متحد در یک گفتگو در مورد خطرات ظهور جعل‌های عمیق واقعی‌تر هشدار داد. نیل ساهوتا(Neil Sahota) کارشناس هوش مصنوعی مستقر در کالیفرنیا که به عنوان مشاور سازمان ملل متحد خدمت می‌کند، گفت: یک دوقلوی دیجیتال اساسا یک نسخه از چیزی از دنیای واقعی است. دیپ فیک‌ها تصویری آینه‌ای از دوقلوهای دیجیتال هستند، به این معنی که بدون اجازه شخص و معمولا برای اهداف مخرب و برای فریب دادن کسی، یک ماکت دیجیتالی از وی ایجاد می‌شود. برخی تصاویر جعل عمیق شده تاکنون چندین بار خبرساز و فراگیر شده‌اند، مانند ویدیویی که نشان می‌داد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به کشورش می‌گوید تسلیم روسیه شوند یا کلیپی از ایلان ماسک که برای تبلیغ سرمایه‌گذاری و البته برای کلاهبرداری بود. اما فقط افراد مشهور در معرض خطر نیستند. شهروندان عادی نیز می‌توانند تحت تأثیر این فناوری قرار گیرند. ساهوتا گفت: ما داستان‌های افراد مشهور را می‌شنویم و در واقع می‌توان آن را روی هر کسی انجام داد. دیپ فیک در واقع با فیلم مستهجن انتقام جویانه شروع شد. شما واقعا باید مراقب باشید. ساهوتا افزود که راه تشخیص محتواهای دستکاری شده از طریق ویدئو و صدایی است که قطع می‌شوند. وی گفت: شما باید یک چشم هوشیار داشته باشید. اگر با یک ویدئو مواجه هستید، باید به دنبال چیزهای عجیب و غریب مانند زبان بدن، سایه‌های عجیب و غریب و این نوع چیزها باشید. در مورد صدا نیز باید بپرسید آیا فرد چیزهایی می‌گوید که به طور معمول می‌گوید؟ ساهوتا همچنین استدلال کرد که در حال حاضر سیاست‌گذاران در زمینه آموزش مردم در مورد خطرات فراوان جعل عمیق و نحوه تشخیص آنها به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند. او توصیه کرد که یک سیستم تأیید محتوا پیاده‌سازی شود که از توکن‌های دیجیتال برای احراز هویت محتواها و شناسایی جعل‌های عمیق استفاده کند. وی گفت: حتی افراد مشهور سعی می‌کنند راهی برای ایجاد یک تمبر قابل اعتماد، نوعی نشانه یا سیستم احراز هویت بیابند تا در صورت داشتن هر نوع تعامل غیر حضوری، راهی برای تأیید وجود داشته باشد. این چیزی است که در سطح سازمان ملل شروع به اتفاق افتادن کرده است. مثلاً اینکه چگونه مکالمات را احراز هویت کنیم یا صحت یک ویدیو را تایید کنیم؟ منبع: isna.ir/xdNTBh کانال نوآفرینی: بله: ble.ir/join/MjEwZjIwMj سروش https://splus.ir/noafarini ایتا https://eitaa.com/noafarini1
مواجهات
*هشدار سازمان ملل در مورد استفاده مخرب از «جعل عمیق»* مشاور هوش مصنوعی در سازمان ملل متحد در مورد اس
۲۰ سال آینده را تصور کنیم🤔 از ابعاد و مسائل جدیدی که دنیای جدید برای انسان جدید، ایجاد کرده است
قطعه عاشورا - جواد معروفی .mp3
5.17M
🎵 تجسّمی از «جهاد اکبر و اصغر» دیروز بعد از ظهر، با چند تا از دوستان عزیزم، داشتیم بحث میکردیم پیرامون "جهاد" جهادی که در ذات اسلام است جهاد اصغر و اکبر جهادی که یک پایه از ولایت خداست مبارزه با شیطانِ درون و برون جهاد با نفس، جهاد اجتماعی، جهاد با دشمن جهادی که با آمدنش مساله ی معنای زندگی مرتفع میشود جهادی که دنیای صورت زده میخواهد نفی اش کند جهادی که مغفول اصلی این تاریخ است جهادی که خشونت نیست و غلبه در آن، با عطوفت است جهادی که صبر و حلم زیاد میطلبد جهادی که باید بسوزی و دم برنیاوری جهادی که عاقبتش شهادت است... ما در بحث دیروزمان، به روشن شدن تصویر جهادی که در قرآن به آن اشاره میکند، و ابعادی که دارد، می اندیشیدیم. امروز داشتم این آهنگ از جواد معروفی را میشنیدم؛ دیدم این آهنگ همان روحی را دارد که جهاد فی سبیل الله دارد با بسیاری از جنبه های لطیف و حماسی اش .
❇️ حکیمانه ای از هراکلیتوس: بسیار دانی، هوشمندی نمی آموزد؛ وگرنه به هسیودوس، پیتاگوراس، و همچنین به کسنوفانس و هکاتایوس آموخته بود. دانایی، نه گوش دادن به من، بلکه به «لوگوس» است؛ و همسخن شدن، که همه چیز یکی است. و «دهر» کودکی است که نرد می بازد، پادشاهی یک کودک! روح معنایی لوگوسی است که خود را بسط میدهد. .
مواجهات
❇️ حکیمانه ای از هراکلیتوس: بسیار دانی، هوشمندی نمی آموزد؛ وگرنه به هسیودوس، پیتاگوراس، و همچنین
. برای فهم کلمات هراکلیتوس، نیاز است تا قدری از معنای لوگوس در نظر او بدانیم:👇 «لوگوس» هم انديشه انسانى است و هم اصل هدايت گر جهان؛ و قانونى است كه جهان را نظم مى دهد و اذهان انسانى مى تواند آن را درك كند. «لوگوس» عقل جهانى و فراگير و مشترك و همگانى است و هر انسان عاقلى كه بخشى از «لوگوس» يا عقل جهانى را در خود دارد، با اتصال به عقل جهانى است كه به معرفت دست مى يابد. «لوگوس» قانون حاكم و مسلّط بر نمودها و پديده هاى هستى است. همه چيز مظهر لوگوس است; زيرا از قانونمندى برخوردار است. به نظر هراكليتوس، حركت، سيلان، كشاكش، وحدت در كثرت و كثرت در وحدت، فراز و نشيبِ آتش، ادوار تاريخى و... ، همه بر اساس ضابطه و نظم و قانونمندیِ خاصى انجام مى گيرد. همه چيز تحت پوشش اين قانونمندى و عقل كلى و جهانى ـ يعنى لوگوس ـ قرار دارد. لوگوس در جهان، همانند عقل در بدن آدمى عمل مى كند. او قانون درونى و ذاتى همه چيز است. همه اشيا از لوگوس برخوردارند; چون از قانونمندى خاصى برخوردارند. (برگرفته از مطالب استاد شرف الدین خراسانی) .
مواجهات
. برای فهم کلمات هراکلیتوس، نیاز است تا قدری از معنای لوگوس در نظر او بدانیم:👇 «لوگوس» هم اندي
. لوگوس به تقریر هراکلیت، قریب به معانی بلندی در بیانات عرفانی ماست: مراجعه بفرمایید به مفاهیمی چون «حقیقت محمّدیّه»، «نفَس رحمانی»، «صادر اوّل» در بیانات عرفاء شامخین .
مواجهات
❇️ حکیمانه ای از هراکلیتوس: بسیار دانی، هوشمندی نمی آموزد؛ وگرنه به هسیودوس، پیتاگوراس، و همچنین
. چقدر این فهم از «علم» نزدیک است به فرمایش نورانی صادق آل محمد علیهم السلام که به عنوان بصری فرمود:  لَيسَ العِلمُ بِالتَّعَلُّمِ ، إنَّما هُوَ نورٌ يَقَعُ في قَلبِ مَن يُريدُ اللّه ُ تَبارَكَ و تَعالى أن يَهدِيَهُ . فإن أرَدتَ العِلمَ فَاطلُب أوَّلاً في نَفسِكَ حَقيقَةَ العُبودِيَّةِ ، وَ اطلُبِ العِلمَ بِاستِعمالِهِ ، وَ استَفهِمِ اللّه َ يُفهِمْكَ .  دانش، به آموختن (پیش این و آن) نيست. بلكه نورى است كه در دل هر كس كه خدا اراده هدایتِ او را داشته، مى افتد. بنا بر اين، اگر خواهان دانش هستى، نخست حقيقت عبوديت را در جان خودت جويا شو؛ و دانش را از طريق به كار بستن آن بجوى؛ و از خداوند فهم و دانايى بخواه تا تو را فهم و دانايى دهد. .
💠 پرتاب شدن به حضور خدا اگر عبادات روزانه برایت سخت می آید، خود را یکباره، به حضور/ عالَم/ ولایت/ آغوش/ نزدِ خدا پرتاب کن؛ همان که در قلب پاک خویش یافته ای. و بگذار امور جاری باشند آنچنان که خود می آیند. شاید، آنچه می باید، بی هیچ زحمتی جریان یابد. .
🔹حامیان سگ های ولگرد برام سوال بود که این میزان حسّاسیّت روی جمع آوری (یا حتی کشتن) سگ ها از کجاست؟ ( یه بحث فلسفی-روانشناختی هم در ذهنم شکل میگرفت که چرا درباره مورچه ها و موش ها و سوسک ها و ... این حسّاسیّت وجود نداره؟!!) اینجا یه جوابی به اون سوال بالا داده👇 قابل تامّله🤔 / جزئیات درآمدهای عجیب و غریب حامی‌نماها http://hakimemehr.ir/fa/news/70512/%D9%85%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%DA%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D9%88-%D8%BA%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D8%AD%D8%A7%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%87%D8%A7
💠 شعر جامی در زیارت امام علی بن موسی الرضا علیه الصلاة و السلام شعری هست از عارف و صوفی و شاعر و ادیب و موسیقی دان معروف قرن نهم، عبدالرحمن جامی که گویا در تشرّف به مشهد الرضا، بر زبانش جاری بوده است. ☝️ در نظر من، این چنین اشعار بیش از آنکه مناسب خیال پردازی های معمولی شعر و شاعری داشته باشد، مناسب سیراب ساختن اهلش، از چشمه معرفت خود است. در این گونه اشعار، حتی نباید به دنبال معارف عجیب و غریب بود. بلکه با همان معانی ای که میدانیمشان، و این جملات برایمان تازه شان میکنند، به حضور برسیم و در اینچنین حضوری غرق و غرق تر شویم. 👇👇 سلام علی آل طه و یاسین سلام علی آل خیر النبیین سلام علی روضۀ حل فیها امام یباهی به الملک و الدین امام به حق شاه مطلق که آمد حریم درش قبله گاه سلاطین شه کاخ عرفان، گل شاخ احسان در درج امکان، مَه برج تمکین علی بن موسی الرضا کز خدایش رضا شد لقب چون رضا بودش آیین ز فضل و شرف بینی او را جهانی اگر نبودت تیره چشم جهانبین👉 پی عطر روبند حوران جنت غبار دیارش به گیسوي مشکین اگر خواهی آري به کف، دامن او برو دامن از هر چه جز اوست برچین👉 چو جامی چِشد لذّت تیغ مهرش چه غم گر مخالف کشد خنجر کین .
هدایت شده از وحید یامین پور
ماجرای درگیری و نزاع آبی پوشان(ازرق پوشان) و سرخ پوشان(حامیان پیر گلرنگ) هم داستان عجیبی است در تاریخ تصوف ! مریدان حسن ازرق پوش، صوفیانه بودند که لباس کبود رنگ (آبی) به تن می کردند. میان آنها و اصحاب پیرِ گلرنگ(کنایه از رنگ سرخ مِی) درگیری بود. 😄 حافظ می‌فرمايد: پیرِ گلرنگِ من اندر حقِ اَزْرَق پوشان رخصتِ خُبث نداد ار نه حکایت‌ها بود خلاصه شهرآورد سابقه دارد 🤦‍♂️
جزء ها را، روی ها سوی کُل است بلبلان را عشقبازی با گل است آنچه از دریا به دریا میرود از همانجا کآمد، آنجا میرود از سرِ کُه، سیل های تیز رو وز تنِ ما، جان عشق آمیز رو مشهد مقدس، دعاگو و نائب الزیاره ایم🙏 .
⭕️ منتظر شک و شبهه ها بعد از ظهور حضرت ولیّ عصر هم باشیم! ما دوران ظهور حضرت حجّت را دوران رهایی و راحتی میدانیم؛ و در این تصور ایم که وقتی حضرت حجّت ظهور میکند، دوران شکّ و شبهه ها تمام میشود و انسان ها بالکل از سردرگمی نجات می یابند!! و گویا مطمئن هستیم که وقتی حضرت بیایند، ما حتما از گروندگان به دین حضرت که اسلام ناب است، هستیم! امّا این هموار شدن راه به سوی خدا، بعد از استقرار دولت حضرت اتفاق می افتد و نه بلافاصله بعد از ظهور! و تا آن موقع، فتنه ها و آزمایش های بسیار در پیش است. به این روایت نگاهی بیاندازید:👇 عَنْ أبِی‌الْحَسَنِ عَلِیِّ‌بْنِ‌مُوسَی الرِّضَا (علیه السلام) عَنْ أبِیهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِیٍّ (علیه السلام) قَالَ قالَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله): وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ بَشِیراً لَیَغِیبَنَّ الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِی بِعَهْدٍ مَعْهُودٍ إِلَیْهِ مِنِّی حَتَّی یَقُولَ أَکْثَرُ النَّاسِ مَا لِلَّهِ فِی آلِ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام) حَاجَهًٌْ وَ یَشُکُّ آخَرُونَ فِی وِلَادَتِهِ فَمَنْ أَدْرَکَ زَمَانَهُ فَلْیَتَمَسَّکْ بِدِینِهِ وَ لَا یَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ إِلَیْهِ سَبِیلًا بِشَکِّهِ فَیُزِیلَهُ عَنْ مِلَّتِی وَ یُخْرِجَهُ مِنْ دِینِی فَقَدْ أَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ مِنَ الْجَنَّهًِْ مِنْ قَبْلُ وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَ الشَّیاطِینَ أَوْلِیاءَ لِلَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ. پیامبر خدا( صلی الله علیه و آله): به خدایی که مرا برای بشارت اهل عالم به راستی مبعوث گردانید سوگند که قائم اهل بیت من، در موقع معهودی از جانب من غایب می‌شود، به طوری که بسیاری از مردم می‌گویند خداوند چه احتیاج به آل محمد دارد و گروهی در ولادت وی شک می‌کنند. پس هرکس زمان او را درک کند، باید به دین وی بگرود و نگذارد شیطان او را با شکش فریب دهد و از آیین و دین من بیرون ببرد. شیطان پدر و مادر شما را پیش از شما از بهشت بیرون کرد و خداوند عزّوجلّ، شیاطین را دوستان مردم بی‌ایمان قرار داده است. ( تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۷۸ بحار الأنوار، ج۵۱، ص۶۸ ) از این جنس روایات که بیانگر فتنه ها و ابتلاءات بعد از ظهور حضرت اند فراوان است. 👈 پس اگر میخواهیم در مسیر بمانیم و خالص باشیم، از همین امروز دیدگان خود را تیز کنیم، و امور را با معیار حق و حقیقت بسنجیم و به امید واهیِ اینکه اگر حضرت ظهور فرمایند، ما حتما از یاران و محبّان حضرتیم، نباشیم که آن زمان هم بهانه ها برای خروج از مسیر بسیار است!! .
❓تحقیقی درباره واقعیت تاریخی حضرت یوسف، دین جدیدی که در مصر وارد کرد، غرق شدن فرعون و .... همانطور که میدانید مادّه گرایان و منکران دین، تاریخی که توسط ادیان نقل شده را یا کلا بی اساس و یا همراه با خلط شدید افسانه با واقعیت میدانند و دین را پر از افسانه پردازی و دروغگویی تاریخی (در باب تاریخ دینداری گذشتگان) میدانند. در مطالب خیلی قبل، مواردی در باب کشفیات باستان شناسی پیرامون عذاب قوم لوط به اشتراک نهادیم. حال به تحقیقاتی در باب مصر باستان و ماجرای حضرت یوسف و حضرت موسی و فراعنه ی مشهور در زمان ها اشاراتی میکنیم. طبعا در اینجا نیز مادّه گرایان به سختی بر این بارو اند که اینها بافته های اهل دین است. علی ایّ حال قضاوت با خود شما 👇👇👇
مواجهات
❓تحقیقی درباره واقعیت تاریخی حضرت یوسف، دین جدیدی که در مصر وارد کرد، غرق شدن فرعون و .... همانطو
قبل از آورن آدرس ها، اگر بخوام برداشت خودم رو از سیر تاریخی ای که از زمان حضرت یوسف تا زمان حضرت موسی بگم، طبق این چیزهایی که تاریخ نشون میده، باید طرحی باشه از این قبیل: یکم: حضرت یوسف (اوسارسیف: کاهنی که طبق افسانه ها به خدایان مصر خیانت کرد و به آنها ضربه زد ) در زمان آمن هوتپ چهارم خود را نشان میدهد و او را به دین جدید (یکتا پرستی و آتون گرایی) ترغیب میکند و باعث میشود آمن هوتپ نام خود را به « آخناتون » (کسی که برای آتون سودمند است) تغییر دهد. دوم: با تغییر دین آخناتون، دوره ی آمارنا شروع میشود و سعی میشود عمده ی نمادهای دوره ی آمون پرستی از بین برود. ولی این وضعیت چندان دوامی ندارد! سوم: گویا آخناتون به دست کسانی چون آیی (مشاور او که بعد او خود فرعون مصر شد) و هورمهب (فرمانده سپاه او که بعدها فرعون مصر شد) کشته میشود و دوباره بساط آمون پرستی برپا میگردد. و با پایان این فراعنه، دودمان هجدهم به پایان میرسد. چهارم: دودمان نوزدهم با پادشاهی رامسس یکم، و بعد هِتی یکم آغاز میشود؛ و گویا بیش از پیش به از بین بردن دین آتون (یکتا پرستی) و محو آن از تاریخ مصر همت گمارده میشود. پنجم: رامسس دوم فرزند هتی یکم، به پادشاهی میرسد. او گویا همان فرعون زمان حضرت موسی است که اعظم فراعنه ی مصر است. و گویا تنفر عجیبی از دین آتون و کارهای آخناتون داشته، بیش از همه ی فراعنه ی ماقبل خود، در محو آثار دوره ی آمارنا (دین توحیدی) میکوشد. جدای از تطابق تاریخی، دکتر موریس بوکای (پزشک فرانسوی که مسلمان میشود) در تحقیقات خود میگوید که رامسس دوم همان فرعون غرق شده در دریا است. ششم: با مرگ رامسس دوم، دوران پادشاهی عظیم مصر به پایان میرسد و دیگر آن شکوه سابق باز نمیگردد. ☝️ طبعا ویکی پدیا، هیچ گاه بنای قرائت دینی از تاریخ را ندارد بلکه اگر بشود، مطالب به عمد مخالفت را هم تقویت میکند.
اوسارسیف - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D9%81
دوره عمارنه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%86%D9%87
آیی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%DB%8C%DB%8C
هرمهب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D8%B1%D9%85%D9%87%D8%A8
رامسس دوم - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%B3_%D8%AF%D9%88%D9%85
موریس بوکای در هنگام کشف راز مرگ فرعون مسلمان شد | مجله زندگی گرانبها https://www.mehrzo.ir/post/125
موریس بوکای - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3_%D8%A8%D9%88%DA%A9%D8%A7%DB%8C
هدایت شده از ریسمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در سالروز رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی نگاهی داشته باشیم به سخنان کمتر شنیده شده با بهتر بگوییم [اصلا شنیده نشده] امام خمینی @risman
15.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویدیو / هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به سلاح جنگ‌ها تبدیل شود؟ 🔹هوش مصنوعی برای دموکراسی، اقتصاد، مشاغل، حریم خصوصی، رسانه‌های اجتماعی، هنر، عدالت و حتی جنگ خطرناک است اریک اشمیت، مدیر سابق گوگل: 🔹در اغلب موارد هوش مصنوعی شما را سریع‌تر، بهره‌ورتر و بهتر در کار خودتان می‌کند؛ اما افراد بد هم این فناوری را برای کارهای شرورانه شان در اختیار دارند @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاهی از رصد صحنه کلان غافلیم... کسی که جهانی نیاندیشد و جهانی نبیند عاقبت شکار خواهد شد... چه بسا منافعی که در دایره کوچکتر به دنبال آن هستیم، دام دشمن در دایره‌ای بزرگتر است. هیچ کس پیروز نیست. البته گاهی یک طرف هم پیمان با آن شکارچی است. رقیب را تسلیم دشمن می‌کند. تصویر بیش از حد گویاست.
این مطلب از مهاجرانی خواندنی است:👇 🔻 آرمان و امكانات!؟ ✍ 🗓 اعتماد، ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ این دو گانه با رویکردی یا رهیافتی که طعم نقد تصمیم‌گیری‌ها در کشور ما را داشت، مطرح شد. روایت شد که: «ما بر اساس آرزو‌ها تصميم می‌گیریم و نه بر اساس امکانات.» در واقع دوگانه آرزو - امكانات شکل گرفت. آرزو امری خیالبافانه به نظر می‌رسد، تفسیر شد و امکانات هم به آنچه که داریم، یعنی داشته‌ها محدود شد. این گزاره آرزو-امکانات، در نخستين گام تحریفی را البته ناخودآگاهانه به همراه دارد، و آن پوشیده‌ماندن «آرمان» است. آرمان با آرزو متفاوت است. کسی که افق روشنی را در پیش روی خود می‌بیند و هدف‌گذاری می‌کند و با تمام توان به سمت هدف و یا آرمان خود حرکت می‌کند، آرزواندیش نیست. کسی که بلیط بخت‌آزمایی می‌خرید و یا می‌خرد و با خیال برنده‌شدن هفته‌ای را در خوشباشی و خوشخیالی سر می‌کند، آرزواندیش است. کسی که با جدّ و جهد از تمام توان خود برای دستیابی به هدف استفاده می‌کند، آرمان‌خواه است و کسی که حواله به تقدير می‌کند، آرزواندیش است. به روایت حافظ: قومي به جدّ و جهد نهادند وصل دوست قومي دگر حواله به تقدیر می کنند آرزواندیشی در واقع موجب بر باد رفتن امكانات می‌شود، اما «آرمان» خواهی خود رکن و بنيان امکانات است. نسبت آرمان و امكانات همانند نسبت ايمان و عمل صالح در قرآن مجید است. ما در انقلاب اسلامی، در جمهوری اسلامی و در منطقه شاهد هر دو دوگانه «آرزو اندیشی- امكانات» و «آرمان خواهی- امكانات» بوده‌ایم. یکم: پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما، در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، تابلو پیروزی آرمان بر امکانات بود، وقتی كارتر و محمد رضا شاه در شب ژانویه، دهم دی ماه سال ۱۳۵۶ ، جام‌های شامپاین را به هم زدند و شاه از تبختر گردنش را راست و دماغش را بالا گرفته بود، جیمی کارتر که به همراه ۴۱۰ نفر به ایران آمده بود، در ضیافت شام گفت: « ایران به خاطر رهبری فوق‌العاده شاه در یکی از پرمخاطره‌ترین نقاط دنیا، به یک جزیره ثبات تبدیل شده. این خیلی مرهون شماست، اعلیحضرت! مرهون رهبری شما و احترام و تحسین و عشقی که مردمتان به حضرتعالی دارند.» نگاه كارتر به امكانات آمریکا در ایران و شاه بود. امکاناتی که در بعد نظامی متکی به ارتش و سیاست منطقه، ای آمریکا بود. كارتر و شاه آرزواندیش بودند، در برابر آرمان انقلاب که توسط امام رهبری شد، شکست خوردند و جزیره ثبات کارتر، نظام سلطنتی فرو ریخت. آرمان‌خواهی امام خمینی از همان روزی تبلور یافت که امام گفت: «من سینه برهنه‌ام را برای سرنیزه‌های شما آماده کرده‌ام.» دیگر روشن‌تر از این نمی‌توان تصویری برای تقابل آرمان و امکانات تبیین کرد، سینه برهنه نماد آرمان است و سرنیزه نشانه امکانات. دوم: جنگ هشت ساله عراق و ایران، بر بنیاد آرزواندیشی صدام و امکاناتی که فراهم کرده بود، آغاز شد. وقتی در روز دوم حمله عراق به ایران، در کنفرانس مطبوعاتی، خبرنگاری از صدام در باره آینده جنگ پرسید، صدام گفته بود: «جواب شما را هفته آینده در تهران می‌دهم!» آرزواندیشانی مثل شاپور بختیار و ژنرال غلامعلی اویسی در گمراهی صدام نقش داشتند. برای نخستين و آخرین بار در جنگ عراق عليه ایران هر دو پیمان ناتو و ورشو با تمام توان در خدمت عراق بودند. گمان می‌کردند، نظام جمهوری اسلامی را سرنگون می‌کنند. در برابر امکانات آنان، مردم که برای دفاع از شهرهای خود، مانند خرمشهر، حتی کلاشینکف به اندازه کافی نداشتند، شهرهایشان در برابر بمباران سنگین هوایی و موشک باران بی‌دفاع بود، متکی بر آرمان و ایمان و امید ایستادند. یک ملت به صحنه آمد. صدام حسین و حاملان رنگارنگش در سراب آرزواندیشی‌شان غرق شدند. آرمان بر آرزو و مشت بر پولاد پیروز شد. به عبارت دیگر در واقع، آرمان، آفریننده امكانات است! آرمان به سخن و سلوک انسان و یک ملت جهت می‌دهد. در حالی که آرزو، انسان را سردرگم می‌کند. می‌بایست مرز بین آرزو و آرمان را بشناسیم، تا در دام، تسلیم به وضع موجود و حرکت و یا تصميم‌گیری بر مبنای امكانات صرف نشویم. وقتی پیامبر اسلام دست بر شانه صحابی رازدان، سلمان فارسی نهاد و گفت: «سلمان از مردمی است که اگر دانش در ثريّا باشد، به آن دست می‌یابند.» این سخن بیان آرمان است و نه آرزو. چنان که فرزندان رشید و دانشمند و آفرینشگر ملت ایران در همین روزها با طراحی موشک هایپر سونیک نشان دادند، که دیگر تصور حمله به ایران هم خیال خام و آرزو اندیشانه است!