eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
57 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
274 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥‌ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان، پس از به دنیا آمدن فرزند یازدهمش گفت: فقط افراد باهوش فرزندان زیادی دارند و یک مغز عقب‌ مانده جهان سومی است که پذیرفته سگ را بجای فرزند تیمار کند!!! 🔹‌قابل توجه پدر و مادرهای سگ دار در ایران، بله یه آدم بی مغز سگ رو به فرزندی خود میپذیرد و از فرزند آوری اجتناب میکند 🔹‌احمق و بی مغز نباشیم آنها که مارا تشویق میکنند فرزند نداشته باشیم و به جای فرزند سگ داشته باشیم خودشون ۱۱ تا بچه به دنیا 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
112.mp3
1.28M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۲۴ مائده 🌎🌍🌏🌎🪐🌎🌏🌍🌎 ✍ و ، هر دو سرزمين مقدّسند. امّا عليه السلام كه به قوم خود فرمود: وارد آن شويد و با دشمن بجنگيد، بهانه آورده و از فرمان او تخلّف كردند، ولى مسلمانان در سال ششم هجرى كه به قصد عمره در ركاب صلى الله عليه وآله تا نزديكى مكّه آمدند، اگر ممانعت آن حضرت نبود، به شهر حمله مى كردند. در اين سفر، « » واقع شد. آرى هر دو قوم به دروازه دو شهر مقدّس رسيدند، ولى يكى چنان گريزان از جنگ ويكى چنين سلحشور. سستى در مبارزه با دشمن، چنان مشهور بود كه مسلمانان نيز پيش از شروع (در سال دوّم هجرى) وهنگام ورود به مكّه (سال ششم) مى گفتند: ما همچون بنى اسرائيل نيستيم كه «انّا ههنا قاعدون» بگوييم، همواره در ركاب تو آماده ى جنگيم. تلاش رهبران الهى در انجام وظايفى كه بر عهده دارند، تنها در صورت همراهى مردم به ثمر مى رسد. 🐄 بنى اسرائيل، نمونه ى بى ادبى، بهانه جويى، ضعف و رفاه طلبى بودند. «يا موسى انّا لن ندخلها ابدا...» در كلمه «لن ندخلها»، جسارت آنان در مقابل فرمان خدا آشكار است. در كلمه ى «أبداً»، اصرار بر جسارت ديده مى شود. در كلمه ى «اذهب»، توهين به حضرت موسى مشاهده مى شود. در كلمه ى «ربّك»، توهين به ذات پروردگار وجود دارد و نشانگر ضعف ايمان آنان است. «قاعدون»، رفاه طلبى آنان را مى رساند، نه عزّت جويى را. ✅ مردم بايد خود به اصلاح جامعه بپردازند، نه آنكه تنها از خداوند و رهبران دينى توقّع اصلاح داشته باشند. «فقاتلا إنّا ههنا قاعدون» 🍀 آرزوى پيروزى بدون كوشش، خردمندانه نيست. «فقاتلا إنّا ههنا قاعدون»
۲۵ مائده 🌎🌍🌏🌎🪐🌎🌏🌍🌎 ✍حضرت موسى عليه السلام، پس از يأس از حركت بنى اسرائيل، به درگاه خداوند شكايت كرد. درخواست فاصله افتادن، براى آن بود كه آتش قهر الهى ياران موسى را نيز فرا نگيرد و تنها دشمنان به كيفر برسند، يا اينكه درخواست مى كرد با مرگ كفّار، ميان آنان و دشمنان فاصله افتد. در اينكه چرا حضرت موسى فقط از خود و برادرش ياد مى كند و از آن دو نفر پرهيزكار كه با موسى همصدا شدند و مردم را براى ورود به شهر دعوت كردند يادى نمى كند، مفسّران سخنانى دارند، از جمله: * موسى به ثبات قدم آن دو نفر هم اطمينان نداشت. (57) * چون آن دو نفر از سوى مردم به سنگسار تهديد شده بودند، لذا موسى گفت: خدايا! من هيچ قدرتى ندارم، حتّى آن دو نفر در معرض خطرند. (58) ----- 57) تفسير مراغى. 58) تفسير اطيب البيان. 🤲 غالب دعاهاى قرآنى با استمداد از اسم ربّ است. «قال ربّ...» 🌹 در حالى همه ى مردم از ما بريده اند، به نجات دهنده ى اصلى متوسّل شويم. «فاذهب انت و ربّك... قال ربّ...» 🌺 يكى از بلاها و سختى هاى مؤمنان، زندگى با فاسقان و در ميان آنان بودن است. «فافرُق بيننا وبين القوم الفاسقين»
۲۶ مائده 🌎🌍🌏🌎🪐🌎🌏🌍🌎 ✍«يَتيهون» از ريشه ى «تيه» به معناى سرگردانى است. وبه صحراى سينا، محلّ سرگردانى آن قوم نيز گفته شده است، كه چهل سال، در آن منطقه به سر بردند و از بركات زمين محروم ماندند. داستان تخلّف بنى اسرائيل و قهر الهى و سرگردانى آنان در تيه، در فصل چهارم از سِفر اعداد، در مطرح شده است. عليه السلام فرمودند: خداوند ورود به بيت المقدّس را به جهت تخلّف آنان از فرمان ، بر آنان و فرزندانشان تحريم كرد و بالاخره فرزندان فرزندان آنها موفّق به ورود شدند. (يعنى تا پدران و فرزندان آنان كه مورد تحريم قرار گرفته بودند زنده بودند، ورود به ارض مقدّس حاصل نگرديد.) (59) در روايات مى خوانيم: شبيه داستان بنى اسرائيل، براى مسلمانان هم پيش خواهد آمد. (60) در عدد اربعين (چهل) «اربعين سنة» رمزى است، كه هم در قهر و هم در لطف الهى به كار مى رود. حضرت موسى براى گرفتن تورات، چهل شب در كوه طور ماند و مدّت آوارگى قوم يهود چهل سال بود. گاهى اصلاح نسل جديد، با انقراض نسل قديم است، «أربعين سنةيتيهون فى الارض» بايد خودباختگان نظام فرعونى كه قدر موسى را نمى دانند از دنيا بروند و نسل جديدى در فضاى آزاد و با مشكلات زندگى صحرايى رشد كنند تا قدر زندگى در شهر و در سايه رهبران آسمانى را بدانند. در حديث است كه آنان در سرزمين «تيه» از دنيا رفتند و فرزندانشان وارد سرزمين مقدّس شدند. ----- 59) تفسير عيّاشى. 60) بحار، ج 28، ص 14 و 30. ✨سرگردانى، نوعى عذاب براى فاسقان است.«يتيهون فى الارض» ✅ انبيا، دلسوز مردمند. «فلا تأس» 🍀 براى فاسقان دلسوزى نكنيد. «فلا تأس» (تنبيه مجرم، همچون داروى تلخ به نفع سلامت فرد و جامعه است.)
۲۷ مائده 🌎🌍🌏🌎🪐🌎🌏🌍🌎 📚 داستان هابیل و قابیل 👇 ✍شايد مراد از به حقّ آن باشد كه اين ماجرا در تحريف شده و با خرافات، آميخته است و آنچه در آمده، حقّ است. در روايات آمده است كه ، دامدار بود وبهترين گوسفند خود را براى قربانى آورد. و ، كشاورز بود وبدترين قسمت زراعت خود را براى در راه خدا برگزيد. (61) قرآن مى فرمايد: هرگز به خير نمى رسيد، مگر آنكه از آنچه دوست داريد انفاق كنيد. «لن تنالوا البرّ حتّى تنفقوا ممّا تحبّون» (62) عليه السلام فرمود: انگيزه قتلِ قابيل، او نسبت به پذيرش قربانى هابيل بود. (63) ----- 61) كافى، ج 8ص 113. 62) آل عمران، 92. 63) تفسير نورالثقلين. 🌹 بايد تاريخ گذشتگان را براى عبرت گرفتن خواند و بررسى كرد. «واتل» 🌾 پسر پيامبر بودن نقشى در ردّ يا قبول اعمال ندارد، بنابراين از يكى پذيرفته شد و از ديگرى پذيرفته نشد. «فتقبّل من احدهما ولم يُتقبّل من الاخر» ✅ تاريخ قتل وخونريزى همزمان با تاريخ انسان است. «نبأ ابنى آدم... لاقتلنّك» 🌹 گاهى حسادت، تا برادركشى هم پيش مى رود. «لاقتلنّك» 🌸 به تهديد كننده به قتل هم بايد منطقى جواب داد. «انمّا يتقبّل اللّه» 🌺 ملاك پذيرش اعمال، تقواست، نه شخصيّت افراد و نه نوع كار. «انّما يتقبّل اللّه من المتّقين»
۲۸ مائده 🌎🌍🌏🌎🪐🌎🌏🌍🌎 📚 داستان هابیل و قابیل 👇 ✍ گفت: من قصد كشتن تو را ندارم، نه آنكه از خود هم دفاع نمى كنم، چون تسليم قاتل شدن با تقوا سازگار نيست. «ما أنا بباسط يدى...» ✅ در برخورد با حسود، آرام سخن بگوييم و آتش حسد را با نرمش در گفتار، خاموش كنيم. «ما أنا بباسط...» 🍀 تقوا و خداترسى، عامل بازدارنده از گناه و تعدّى در حساس ترين حالات است. «انّى أخاف اللّه»
۲۹ و ۳۰ مائده 🌎🌍🌏🌎🪐🌎🌏🌍🌎 📚داستان هابیل و قابیل👇 ✍امام باقرعليه السلام به دنبال تلاوت آيه «فطوّعت له نفسه» فرمود: به گفت: قربانى تو قبول نشد و قربانى برادرت قبول شد، اگر او زنده بماند در طول تاريخ نسل او بر نسل تو افتخار خواهند كرد كه قربانى پدر ما پذيرفته شد واز پدر شما پذيرفته نشده است، بنابراين بهتر آن است كه او را به قتل برسانى تا نسل تو ذلّت نكشد. (64) فرمود: هر كه عمداً مؤمنى را بكشد، خداوند همه گناهان را به حساب قاتل ثبت مى كند و مقتول را از گناهان پاك مى كند. (65) در حديثى از صلى الله عليه وآله مى خوانيم كه محل حادثه، كوه قاسِيون در دمشق است. (66) فرمودند: نحوه ى كشتن را ابليس به قابيل ياد داد. (67) ----- 64) كافى، ج 8، ص 113. 65) تفسير نورالثقلين. 66) تفاسير درّالمنثور. 67) تفسير نورالثقلين. ✅ گناهان مقتول، به قاتل منتقل مى شود. «تبوء باثمى» 🌸 در درگيرى ها مسئول خسارت آغازگر است. «اثمى واثمك» 🌺 برادركشى همان و دوزخى شدن همان. «فتكون من اصحاب النّار» ⚜ ايمان به معاد، جزو عقايد اوّليه انسان هاى روى زمين بوده است. «اصحاب النّار» 🔥 قاتل، هم به خود ظلم مى كند، هم به مقتول، هم به خانواده ى مقتول و هم به جامعه. «الظالمين» 🌹 هواى نفس مى تواند عواطف برادرى را نيز سركوب كند. «فطوّعت له نفسه قتل اخيه 🌹 جنگ حقّ و باطل، از آغاز تاريخ زندگى بشر بوده است. «فقتله» 🌾 مرگ انسان در زمين، با شهادت آغاز شد. «فقتله» 🍀 پيروى از هواى نفس، خسارت است. «فقتله فأصبح من الخاسرين» 🍁 قاتل، هم از درون گرفتار عذاب وجدان است و هم از بيرون مورد انتقاد مردم و هم گرفتار قصاص و عدل مى شود و كامى نمى گيرد. «فقتله فأصبح من الخاسرين»
۳۱ مائده 🌎🌍🌏🌎🪐🌎🌏🌍🌎 📚 داستان هابیل و قابیل👇 ✍ كه مرتكب قتل برادر شد، چون ديد درّندگان سراغ جسد او مى آيند، آن را به دوش كشيد، امّا سودى نديد و هم چنان متحيّر بود. امّا همين كه كار زاغ را در دفن كشته زاغ ديگرى ديد، آموخت كه جسد برادر را دفن كند. «غُراب»، پرنده اى است شبيه به كلاغ، داراى نوك و پاهاى سرخ. (68) انسان هاى اوّليه بسيار بى تجربه بودند، ولى خداوند دائماً لطف خود را از راه هاى گوناگون به انسان سرازير نموده است. امام سجادعليه السلام فرمودند: خداوند دو زاغ فرستاد تا با هم درگير شوند ويكى ديگرى را كشت سپس قاتل با منقار خود گودالى حفر كرده و كشته را دفن نمود. (69) فرمودند: از گناهانى كه سبب ندامت مى شود، كشتن انسان بى گناه است. (70) ----- 68) قاموس قرآن. 69) تفاسير برهان وراهنما. 70) بحار، ج 73، ص 375. 🌾 بسيارى از معلومات بشر، از زندگى حيوانات الهام گرفته است. «فبعث اللّه غُراباً يبحث... ليريه» ✅ انسان بايد همواره در پى آموختن باشد. اصل، آموختن و يادگيرى است، از هر طريقى، گرچه از طريق حيوانات باشد. «فبعث اللّه غراباً... ليريه» 🌸 خداوند، گاهى انسان را با حيوانات كوچك آموزش مى دهد تا بفهماند زاغ هم مى تواند وسيله آموزش انسان باشد، پس نبايد مغرور شد. «غراباً... ليريه» 🌹 جسد مرده را بايد در زمين دفن كرد (در محفظه قراردادن، موميايى كردن، سوزاندن و... صحيح نيست). «فى الارض... يوارى سوأة اخيه» 🍀 مرده ى انسان نيز كرامت دارد ونبايد خوراك حيوانات شود، بلكه بايد دفن شود. «يوارى سوأة اخيه»
🏴 حکم گریه برای اهل‌بیت (علیه‌السّلام) در نماز واجب 🔷 س ۸۶۴۹: آیا گریه کردن برای مصائب اهل بیت (علیهم السلام) در نماز واجب باعث باطل شدن نماز می‌شود؟ ✅ ج: بنابر احتیاط واجب جایز نیست و بنابر احتیاط باعث باطل شدن نماز می‌شود. 🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه کنج از حرم به هم جا بده... دلم تنگته خدا شاهده ❤️‍🩹 •┈••••☆🦋☆••••┈• 🏷 کانال 👇 ★••• @MowoodMahdi •••★
#پروفایل #یاحسین •┈••••☆🦋☆••••┈• 🏷 کانال #مهدی_موعود👇 ★••• @MowoodMahdi •••★
🖌نوشتار و صوت🎤 (8:42 دقیقه) پرسش: 👈 آیا ترور هنیه در قلب محور مقاومت، نشانه ضعف ما نیست؟ چطور دشمن تا این حد توانسته نفوذ کند؟ اگر ما خیلی قوی هستیم، این حوادث چیست؟! پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ کار دشمن، دشمنی است و از هر فرصت و امکانی که بتواند، استفاده می‌کند و ترور نیز همیشه بوده، هست و خواهد بود؛ لذا موفقیت در یک عملیات تروریستی، الزاماً دلیل بر ضعف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیّتی نمی‌باشد ... . ✔️رژیم جعلی و تروریست اسرائیل، به ویژه پس از ترور شهد اسماعیل هنیه، بسیار فرافکنی نمود که «ما می‌توانیم، هر کسی را در هر کجای دنیا و در هر زمانی که بخواهیم، هدف ترور قرار دهیم!» ✔️ بدیهی است که هیچ اشکالی نداشت اگر امام خامنه‌ای، در حسینۀ بر پیکر شهید هنیه نماز می‌خواندند و سپس مردم ایشان را از دانشگاه تا میدان آزادی تشییع می‌کردند؛ اما ایشان نماز را در مکانی که نشانی و ساعت برگزاری آن از پیش اعلام شده بود اقامه نمودند تا به جهانیان اثبات کنند که اولاً اطلاعات و امنیّت جمهوری اسلامی ایران، بسیار قدرتمند است و ثانیاً اسرائیل چنین قدرتی ندارد که بتواند هر کسی را در هر کجا و هر زمان که خواست، ترور کند. بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇 https://www.x-shobhe.com/politic/13405.html @X_shobhe
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
113.mp3
1.15M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۳۲ مائده ⏱⏱⏱⏱⌛️⏳⏰⏰⏰⏰ ـ ✍در اين آيه از كشتن يك نفر به منزله ى كشتن همه مردم مطرح شده است يك نفر، كيفرى همچون قتل همه مردم را دارد طبق آيات و روايات، هدايت وارشاد مردم به راه حقّ، نوعى احيا مى باشد و گمراه كردن مردم، نوعى قتل است. السلام نيز فرمودند: هركس نفس منحرفى را هدايت كند او را زنده كرده و هر كس ديگرى را منحرف كند او را كشته است. (74) امام صادق عليه السلام فرمودند: مراد از احياى نفس، نجات گرفتاران از غرق وآتش سوزى ودرّنده يا دشمن است. (75) و در روايت ديگر آمده است: كسى كه به گرسنه اى غذا ندهد، به منزله ى كشتن اوست وغذا دادن، به منزله ى زنده كردن اوست. (76) اين حديث را در شب جمعه آخر ماه رمضان 1379 مى نويسم كه روز جمعه اش است و در حالى كه تلويزيون هاى دنيا صحنه هاى دلخراشى از كشتن مسلمانان بى پناه را به دست ها نشان مى دهند. 🧔🏿 جان همه ى انسان ها از هر نژاد و منطقه كه باشند، محترم است. «نفساً» 🍂اعدام مفسد، در قانون بنى اسرائيل نيز بوده است 🪵 خودكشى و سقط جنين، از نمونه هاى «قتل نفس» و حرام است. «من قتل نفساً...» 🥷 جان كسى كه در زمين فساد مى كند يا براى جان مردم ارزشى قائل نيست و آنان را به قتل مى رساند، بى ارزش است و بايد از بين برود. 🧑‍⚕ تجاوز به حقوق يك فرد، تهديد امنيّت جامعه است. آنان كه كارشان نجات جان انسان هاست، مانند پزشكان، پرستاران، مأموران آتش نشانى، امدادگران، داروسازان و... بايد قدر خود وارزش كار خويش را بدانند. 👩‍🚒 نشان جامعه ى زنده، امداد رسانى به گرفتاران و نجات جانهاست.
۳۳ مائده ⏱⏱⏱⏱⌛️⏳⏰⏰⏰⏰ ✍در شأن نزول آيه آمده است كه جمعى از مشركانِ مكّه به مدينه آمده، مسلمان شدند. ولى چون بيمار بودند به فرمان پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله به منطقه ى خوش آب و هوايى در بيرون مدينه رفته و اجازه يافتند از شير شترهاى زكات بهره ببرند. امّا چون سالم شدند، چوپان هاى مسلمان را گرفته، دست و پايشان را بريدند و چشمانشان را كور كرده، شتران را به غارت بردند و از اسلام هم دست كشيدند. رسول خداصلى الله عليه وآله دستور داد آنان را دستگير كنند و همان كارى را كه با چوپانان كرده بودند، بر سر خودشان آوردند. آيه ى فوق نازل شد براى اصلاح جامعه، هم موعظه و ارشاد لازم است، هم شمشير و برخورد قاطع و انقلابى. عقوبت بايد همراه با عدالت باشد. چون فسادها و خصوصيّات مفسدان متفاوت است، كيفرها هم يكسان نيست. مثلا اگر فساد، فجيعانه بود، كيفرش قتل است ولى اگر سطحى بود، كيفر آن تبعيد است. اين معنا از روايات فهميده مى شود، از جمله آنكه: كيفر قتل، اعدام است، كيفر ارعاب، تبعيد است، كيفر راهزنى و سرقت، قطع دست و پا است و كيفر قتل و راهزنى وسرقت مسلحانه، قطع دست و پا و به دار آويختن است. (81) اجراى احكام و حدود الهى، در سايه ى برپايى نظام و حكومت اسلامى ميسّر است، پس دين از سياست جدا نيست. در روايات، توهين به مسلمان، محاربه ى با خدا به حساب آمده است 🔮 وظيفه ى نظام و حكومت، حفظ امنيّت شهرها، روستاها، جاده ها و برخورد با متخلّفان است. «انّما جزاء...» ⚔ جنگ با خلق خدا، جنگ با خداست وآنكه با مردم طرف شود، گويا با خداوند طرف است. «يحاربون اللّه» 🗡 براى آنان كه امنيّت جامعه را بر هم مى زنند، چند نوع كيفر مقرر شده است: اعدام، تبعيد، قطع دست و پا، به دار آويختن. «يقتّلوا او يصلّبوا...
۳۴ مائده ⏱⏱⏱⏱⌛️⏳⏰⏰⏰⏰ ✍چون در روايات به كسى كه مسلمانان را تهديد كند وبه روى آنان اسلحه بكشد، گرچه قتلى صورت نگيرد نيز مفسد فى الارض گفته شده، اين آيه توبه آنان را مطرح مى كند. بنابراين توبه ى محارب و مفسد، فقط كيفر تهديد و ارعاب را برمى دارد، نه كيفر قتل و سرقت را. يعنى توبه در «حقّ اللّه» اثر دارد، نه «حقّ الناس»، چون حق مردم مربوط به رضايت صاحبان حقّ است. عنوان محارب، حسابى دارد و عنوان قاتل و سارق، حسابى ديگر. (84) يعنى اگر محارب مرتكب قتل شده و توبه كرد، حكم قصاص او باقى است، ولى اگر فقط به تهديد و ارعاب دست زده و توبه كرد، كيفر محارب از او برداشته مى شود. مجازات هاى الهى جنبه ى تربيتى و اصلاح فرد و جامعه دارد، نه انتقام. از اين رو گناهكار بايد توبه كند و توبه او هم مؤثّر است. 👌 راه توبه به روى همه باز است. 🤲 توبه اى أثر دارد كه پيش از دستگيرى و گرفتار شدن باشد (در ساير گناهان هم توبه تا قبل از مرگ مفيد است. (85)) -