eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
56 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
304 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۷۱ مائده 🕌🕍🛕🕋🕋🛕🕍🕌 ✍« » در آيه، يا به معناى آزمون و يا به معناى عذاب است. مى پنداشتند ها يا قهر و عذاب الهى، مربوط به دوران عليه السلام بوده و شامل آنان نمى شود. از اين رو سرگرم زندگى مادّى، رفاه طلبى و بى تفاوتى نسبت به آيات الهى شدند. - براى مدّتى در خط مستقيم بودن مهم نيست، مهم حسن عاقبت است. - غرور و خودبرتربينى و گمان و وهم، انسان را كور و كر و از شناخت صحيح، محروم مى سازد - خداوند مهربان است، ولى انسان ها لجوج اند.
۷۲ مائده 🕌🕍🛕🕋🕋🛕🕍🕌 ✍ فرقه ى از مسيحيان مى گويند: با در ذات متّحد شد و يك چيز گشتند. اين آيه عقيده بعضى از مسيحيان را بيان مى كند كه خداوند را همان مسيح مى دانند و آيه بعد عقيده گروه ديگرى را نقل مى كند كه را پذيرفته اند. لازم به ذكر است كه در انجيل مرقس، (باب 12 آيه 29) عليه السلام مردم را به توحيد دعوت كرده و مى فرمايد: خداى ما خداوند واحد است. در نيز (باب 6 آيه 24) چنين آمده است: محال است كه انسان دو آقا و دو محبوب داشته باشد. هم خدا را خدمت كند، هم ديگرى را. عليه السلام در بيان گناهان كبيره فرمودند: بزرگ ترين گناهان كبيره، شرك به خداست و سپس اين آيه را تلاوت فرمودند. (151) - در برابر انحرافات بزرگ، بايد قاطعيّت نشان داد. «لقد كفر» - كسى كه از مادر متولّد شده است، چگونه مى تواند خدا باشد؟ «مسيح ابن مريم» - مشرك، هرگز به بهشت نمى رود. «فقد حرّم اللّه ...» - آنان كه حضرت عيسى را خدا مى دانند، كافر، مشرك، ظالم و از بهشت محرومند.
۷۳ مائده 🕌🕍🛕🕋🕋🛕🕍🕌 ✍آيه ى قبل، اعتقاد انحرافى حلول خداوند در مسيح را ردّ كرد، اين آيه انحراف عقيده به را بيان مى كند، چون هر دو است و بايد با آن مبارزه شود. در عقيده به تثليث، ،# مسيح و (أب و ابن و روح القدس)، هر سه خدا محسوب مى شوند، البتّه اخيراً گروهى از دانشمندان مسيحى مى گويند: عقيده به تثليث، اعتبار علمى ندارد. (152) ----- 152) تفسير الميزان. - شرك و چند خدايى (تثليث)، كفر است. «لقد كفر»
۷۵ مائده 🕌🕍🛕🕋🕋🛕🕍🕌 ✍در اين آيه، خداوند سه دليل مى آورد كه عليه السلام خدا نيست: ۱- از مادر متولد شده و پسر مريم است. ۲- پيامبرانى مثل او نيز بوده اند و او بى همتا نيست. ۳- او هم مانند ديگران نياز به غذا داشته و قدرتش را از لقمه نانى به دست مى آورده، پس از خود قدرت ندارد تا خدا باشد. آرى، آنكه نياز به غذا دارد، نمى تواند خالق باشد. اينها بيان روشن و عمومى و همه فهم است. «صدّيق» كسى است كه بسيار راستگو باشد و راستگويى خود را با كردار درستش ثابت كند. در آيه ى ديگر، صدّيقه بودن حضرت مريم چنين بيان شده است كه او كلمات الهى را تصديق مى كرد و از عابدان بود - حضرت آدم هم بدون پدر و مادر بود و كسى او را خدا نپنداشت. «قد خلت من قبله الرسل» - مريم، از اولياى خداست. قرآن از او تجليل مى كند و او را «صدّيقه» مى شمارد. «امّه صدّيقة» - مرگ، براى همه ى انبيا قطعى است. بنابراين عيسى فناپذير است و خدا نيست. - اگر عناد به ميان آيد، روشن ترين برهان ها و دلايل هم كارساز نخواهد بود. «كيف نبيّن ... أنّى يؤفكون»
۷۶ مائده 🕌🕍🛕🕋🕋🛕🕍🕌 ✍در اين آيه، گروهى از مسيحيان به خاطر شرك و غلوّ درباره ى عيسى عليه السلام مورد توبيخ خدا قرار گرفته اند.
🏴 حکم مصرف رد مظالم در مراسم عزاداری 🔷 س ۸۶۵۶: آیا خرج کردن ردّ مظالم برای برگزاری مراسم عزاداری جایز است؟ ✅ ج: ردّ مظالم مصرفش برای فقراست و مصرف آن در امور دیگر جایز نیست. 🆔 @resale_ahkam
🧕🏻 زن مى تواند به بالاترين درجات معنوى برسد تا آنجا كه خداوند ثناگويش شود. «و اُمّه صدّيقة» •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
121 (1).mp3
1.1M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۷۸ مائده ⛔️⛔️⛔️⛔️✅✅⛔️⛔️⛔️⛔️ ✍ عليه السلام، را به خاطر تخلّف از حكم تعطيلى روزهاى شنبه لعنت كرد. و عليه السلام بدان جهت كه بنى اسرائيل پس از خوردن مائده ى آسمانى كه با دعاى آن حضرت و براى اطمينان قلبى آنها نازل شده بود، باز كفر ورزيدند، آنان را لعنت كرد. (154) عليه السلام فرمود: نفرين ، آنان را و نفرين حضرت عيسى، آنان را كرد. (155)
۷۹ مائده ⛔️⛔️⛔️⛔️✅✅⛔️⛔️⛔️⛔️ 🍀 🍀 ✍ عليه السلام مى فرمايد: اين دسته از بنى اسرائيل كه خداوند از آنها در اين آيه مذمّت كرده است، كسانى بودند كه در جلسات گناه وارد نمى شدند، ليكن در برخورد با گنهكاران با لبخند و انس برخورد مى كردند. (156) در روايت ديگرى از عليه السلام چنين آمده است: چون بنى اسرائيل از ظالمان، منكر را مى ديدند ولى به جهت منافعى كه از آنان مى بردند، نمى كردند، (تا منافعشان به خطر نيافتد و يا خطرى متوجّه آنان نشود،) خداوند از آنان به بدى ياد كرده است. (157) - كسى كه نسبت به فساد، بى تفاوت باشد، ملعون انبياست. - نهى از منكر، مخصوص دين اسلام نيست. - نهى از منكر، يك وظيفه ى همگانى و عمومى است. - ترك امر به معروف، زمينه ساز كفر است.