eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
1هزار عکس
267 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را خدمت شما خوبان و دیگر محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1039_50563572560569.mp3
30.7M
💠 🌹مدرس: 🔰موضوع: شخصیت و توانمندی ها 🆔 @drsaeedazizi ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی ┄┅═✧❁✨🍃🌸🍃✨❁✧═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3705134434.mp3
980.7K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۲۵ انعام 🌸🌸🌸🌹🌹🌹🌸🌸🌸 صلى الله عليه وآله فرمود: نشانه ى شرح صدر چند چيز است: توجّه و گرايش خاضعانه به سوى آخرت و دورى از دنياى حيله گر و آمادگى براى مرگ قبل از آنكه فرصت را از دست بدهد. (470) مراد از هدايت و ضلالت الهى، فراهم كردن اسباب هدايت براى شايستگان و از بين بردن اسباب، براى نااهلان است. منظور از «صدر»، روح و دل است. مراد از شرح صدر، گسترش افق عقل و فكر بلندى روح، براى پذيرش حقّ و هدايت است و اين نيازمند گذشتن از هوسها و تمنيات دل است. آنكه شرح صدر نداشته باشد، همواره در لاك خود مى ماند و بيرون نمى آيد. نتيجه ى شرح صدر، بصيرت و نورانيّت همراه با قلب رقيق و حقّ پذير است. اين آيه يكى از است كه عوارض صعود به آسمان را بيان كرده و مى فرمايد: كسى كه حاضر به پذيرش حقّ نگردد، روحش تنگ و كم ظرفيت مى شود، همانند كسى كه مى خواهد به آسمان برود كه به علّت سنگينى و فشردگى هوا و نبود اكسيژن، سينه اش تنگ و تنفّسش سخت مى شود. عليه السلام فرمود: نشانه ى سعه صدر، تسليم خدا بودن، اطمينان به او داشتن و دلگرم شدن به وعده هاى الهى است و نشانه ضيق صدر، ترديد و اضطراب است. (472) از سنّت هاى الهى آن است كه براى پاكدلان حقّ پذير، شرح صدر قرار دهد و لجوجانِ گريزان از ايمان را گرفتار سلب توفيق و رجس سازد. همين كه مأمور تبليغ شد، در اوّلين دعاى خود از خداوند خواست: «ربّ اشرح لى صدرى» (473) ولى پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله بدون درخواست، خداوند به او سعه ى صدر عطا كرد. «ألم نشرح لك صدرك» (474). - قبول حق، ظرفيّت و زمينه درونى مى خواهد. «يشرح صدره للاسلام - منحرفان هر چند به ظاهر، خود را در گشايش و آرامش ببينند، ولى در واقع گرفتار تنگناها و فشارند. «ضيّقاً حرجاً» - كسى كه به حقّ ايمان نياورد، به تدريج آلوده مى شود. «كذلك يجعل اللَّه الرِّجس على الّذين لايؤمنون»
۱۲۷ انعام 🌸🌸🌸🌹🌹🌹🌸🌸🌸 نعمت در بهشت - در بهشت، خشونت، رقابت، حسرت، تهمت، حسد، كينه، دروغ، اندوه و هيچ گونه مرگ و مرض و فقر راهى ندارد. «دار السّلام» - برتر از نعمت امنيّت و ، در سايه ى لطف مخصوص پروردگار بودن است. «دار السّلام عند ربّهم» - خداوند خود امور رهروان راه مستقيم را به عهده دارد. «و هو وليّهم» - رسيدن به ، در سايه ى عمل و تلاش انسان است. «و هو ولّيهم بما كانوا يعملون»
۱۲۹ انعام 🌸🌸🌸🌹🌹🌹🌸🌸🌸 تداوم و سرپرستی در ✍در آيه 127 خوانديم كه سرپرست آنان كه به راه مستقيم مى روند، تنها خداست. در اين آيه مى خوانيم كه سرپرست گروهى از مردم به خاطر عملكردشان ستمگرانند. طبق روايات، كيفر ترك كنندگان و ، متخلّفان از اداى خمس و زكات و يارى كنندگان به ظالمان، تسلّطِ ستمگران بر آنان است. (476) در حديث مى خوانيم: هر گاه از كار قومى راضى باشد، كارشان را به نيكان مى سپارد و اگر ناراضى باشد، كارشان را در دست بدان قرار مى دهد. (477) ----- 476) تفسير اطيب البيان. 477) تفسير كشف الاسرار. - همان گونه كه شياطينِ جنّ بر انسان مسلّط مى شوند، برخى از ظالمان نيز بر بعضى ديگر تسلّط مى يابند. «كذلك» - كام جويى هاى حرام، زمينه ساز حكومت هاى باطل و سلطه ى ظالمان است. «استمتع بعضنا ببعض... نولّى بعض الظالمين بعضاً» - تنها حاكمان ظالم نيستند، محكومانِ ترسو و ساكت و عياش هم ظالمند. «بعض الظالمين بعضاً» - سبب سلطه ى ستمگران، رفتار خود مردم است. «نُولّى... بما كانوا يكسبون»
🔆 استعمار یعنی این: 🏵 طلا برای فرانسه=گینه 🛏 مبلمان فرانسوی =چوب کنگو 🏆 جام جهانی برای فرانسه =استعدادهای آفریقایی 🛢سوخت برای فرانسه=نفت گابن ⚡️برق برای فرانسه=اورانیوم نیجریه ☎️ تلفن فرانسوی =کبالت کنگو 🍫 شکلات فرانسوی = کاکائوی ساحل عاج 🚖 ماشین‌های فرانسو=آهن موریتانی ⛽️ بنزین فرانسوی=نفت لیبی 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما ببینید 💮 افشاگری فوق العاده دکتر انوشه روانشناس از پشت صحنه فیلم محمد رسول الله که هرگز نشیده اید 🔺در عین زیبایی این فیلم ، یک حقیقت مهم را عامدانه از نظر بینندگان مخفی داشته اند و آن را به خورد ۲۷ کشور مسلمان داده اند ❓حدس بزنید آن موضوع مهم چه بوده
1_13408048545.mp3
980.7K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
پرسش: 👈 من به عنوان یک دختر جوان، به طور فطری دلم میخواهد زیبا باشم و مرا زیبا ببینند، پس چرا باید خودم را بپوشانم؟! حجاب، نوعی مبارزه با زیبایی است! پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ آیا به عنوان یک دختر جوان، هیچ هدف و آرزویی جز زیباتر دیده شدن ندارید؟! 🌹 خداوند سبحان جمیل است و جمال را دوست دارد و زیبایی دوستی را فطری انسان قرار داده است؛ لذا بی‌تردید هر انسانی دوست دارد که زیبا باشد و زیبا دیده شود، اما توجه به چند نکته ضروری است... . ✔️ همگان دوست دارند که زیبا دیده شوند، اما مهم این است که در نگاه چه کسانی زیبا دیده شوند؟! یکی دوست دارد که در نظر خداوند سبحان که خالق اوست و به سوی او برمی گردد، زیبا دیده شود - یکی دوست دارد که خویشان و دوستان او را زیبا ببینند و دیگری دوست دارد که هر رهگذر هیزی او را زیبا ببیند! این تمایلات، بیانگر بینش، دانش، شخصیت و فرهنگ هر کسی می‌باشد. ✔️ بد حجابی، کسی را زیباتر نمی‌کند؛ بلکه زیبایی واقعی یا خیالی او را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. بد حجاب، خودش را مانند یک کالای رایگان، به همگان عرضه می‌کند! ✔️ حجاب (پوشش مناسبت)، با زیبایی یا زیبا دیده شدن، منافات یا مغایرتی ندارد، بلکه با نمایش عمومی بدن به دیگران که اوج حقارت است، مغایرت دارد. ✔️ همگان شاهدند که بسیاری از بدحجاب‌ها، نه تنها زیباتر دیده نمی‌شوند، بلکه آرایش و پوشش آنها مشمئز کننده و گاه وحشتناک نیز می‌باشد! ... بیشتر را اینجا بخوانید: 👇 https://www.x-shobhe.com/shortanswer/13433.html @X_shobhe
🔆 محصول ززآ و نسل جوان آگاه ضد آخوند! 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
هدایت شده از دکتر سعید عزیزی
سخنرانی.mp3
45.24M
💠 مراسم 🔺 ویژه 🗓 سه شنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ 🎙 ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔@drsaeedazizi ╚══════🍃🌺🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3721468945.mp3
838.5K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۳۴ انعام 🌱🌱🌱🌱🌺🌾🌱🌱🌱🌱 ضرورت به یاد داشتن - تنها بى نياز مطلق است، پس هرگز خود را بى نياز نبينيم. «ربّك الغنى» در جاى ديگر مى فرمايد: «يا أيّها النّاس أنتم الفقراء الى اللّه واللّه هو الغنىّ الحميد» (482) اى مردم! همه شما نيازمند خداييد و تنها اوست كه بى نياز وستوده است. - گناهكاران، بايد در همين دنيا هم بترسند، زيرا محو آنان توسط قدرت الهى بسيار ساده است. «يذهبكم» - ريشه ى ظلم (كه در دو آيه قبل آمده بود)، يا نياز است، يا سنگدلى و هيچ يك از اين دو در خدا وجود ندارد. «الغنىّ ذوالرّحمة» - بود و نبود انسان ها، نفع و زيانى براى خداوند ندارد. «الغنىّ... اِن يشأ يذهبكم» - خداوند از عبادات ما بى نياز است، دستورهاى عبادى، عامل رشد خودماست. «الغنىّ» - رحمت خداوند، فراگير است، ولى گاهى بشر كار را به جايى مى رساند كه خداوند همه را نابود مى كند. «ذوالرّحمة... يذهبكم» - وعده هاى الهى قطعى است، نه شوخى. «انّ ما توعدون لآت» - مجرم در قيامت نمى تواند با قدرت الهى در افتد. «و ما انتم بمعجزين»
۱۳۶ انعام 🌱🌱🌱🌱🌺🌾🌱🌱🌱🌱 سهم خدا و سهم بت‌ها ✍آنان كه از مدار تربيت انبيا بيرون رفته و به وادى خيال مى روند، حرف ها و تصميم هايشان نيز خيالى و بى منطق است و خود را مالك همه چيز مى دانند و تقسيم بندى مى كنند. يكبار پسران را سهم خود و دختران را سهم خدا مى دانند. «الكم الذكر و له الانثى» (483) يكبار هم غلات و حيوانات را بين خدا و بت ها تقسيم مى كنند. مى پنداشتند سهم ها غير قابل تغيير است و آن را خرج بتكده ها و خدمه آنها مى كردند، و سهم خدا را نيز به اين بهانه كه خداى آسمان ها بى نياز است، هنگام كم و كسر آمدن ها خرج بتخانه ها مى كردند. نه خرج كودكان، فقرا و مهمانان. ----- 483) نجم، 21. - در كشاورزى و دامدارى، گرچه انسان نقش دارد، امّا زارع و خالق اصلى خداست. «للّه ممّا ذرأ» در آيه اى ديگر مى فرمايد: «ءانتم تزرعونه أم نحن الزّارعون» (484) - قانون و تقسيم درآمد و منافع، در عقائد انسان هاى قبلى نيز بوده است، هر چند به صورت خرافى. «هذا للّه... هذا لشركائنا» - مشركان با آنكه بت ها را شريك خدا مى پنداشتند، ولى براى خداوند موقعيّت ويژه اى از عزّت و غنا قائل بودند و تلفات را از سهم خدا كم مى كردند و مى گفتند: او نيازى ندارد. «ما كان للّه فهو يصل الى شركائهم» - ، مبارزه با است. «ساء ما يحكمون» ----- 484) واقعه، 64.
۱۳۷ انعام 🌱🌱🌱🌱🌺🌾🌱🌱🌱🌱 قربانی فرزندان برای بت‌ها ✍همان گونه كه تقسيم كشت و دام، ميان خدا و شريكان، در نظر مشركان جلوه داشت، عشق به بت و در پاى بت را هم وسوسه هاى شيطانى در نظرشان آراسته بود. مشركان يا مى گويند: دختر ننگ است و زنده به گورش مى كنند، «أيمسكه على هون» (485) يا مى گويند: خرجى ندارم و بايد نابود شود، «خشية املاق» (486) يا آن را نوعى قرب به بت ها مى دانند، كه همه ى اينها نوعى تزيين است. ----- 485) نحل، 59. 486) اسراء، 31. - بينش غلط و خرافى، سبب مى شود كه انسان، فرزند خود را پاى بت سنگى و چوبى قربانى كرده و به آن افتخار نمايد. «زَيَّن... قتل أودلاهم» - مجرمان، حتّى براى فرزندكشى هم توجيه درست مى كنند تا روان و وجدان خود را آرام كنند. «زَيَّن» - در انتقاد، انصاف را مراعات كنيم. «لكثير من المشركين» نه آنكه همه چنين اند. - توجيه گناه و آراستن زشتى ها، عامل هلاكت و سقوط است. «زَيَّن... ليُردُوهم» - خرافه گرايى، سبب التقاط و آميختگى دين با شبهات است. «وليلبسوا» - پيامبر، مسئول ابلاغ است نه اجبار، اگر مردم گوش نكردند، آنان را رها كرده و به سراغ دل هاى آماده مى رود. «فذرهم» - افكار و رفتار منحرفان، نبايد حقّ جويان را دلسرد كند. «فذرهم و ما يفترون»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا