eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
57 دنبال‌کننده
1هزار عکس
271 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۴۵ انعام 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 ✍ عليه السلام فرمود: كسى كه دوست داشته باشد ظالم باقى باشد، در واقع دوست دارد كه خداوند معصيت و نافرمانى شود، همانا خداوند خويشتن را به جهت هلاك كردن ظالمان ستوده است. «فقطع... و الحمدللّه» (336) - ستم، ماندنى نيست. «قطع» - ظلم، در نسل هم مؤثر است. «دابر» - انقراض ونابودى ستمگران، حتمى است. (ظلم تمدّن ها را ريشه كن مى كند) - گاهى رفاه فراوان، زمينه ى ظلم است. «فتحنا عليهم ابواب كلّ شى ء... الّذين ظلموا» - نابود كردن ستمكار، كارى پسنديده است. «والحمدللَّه»
۵۰ انعام 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 ✍گويا مردم بى ايمان خيال مى كردند كسى مى تواند پيامبر باشد كه خزائن الهى در اختيارش باشد، يا انتظار داشتند تمام كارهاى خود را از مسير حل كند، اكرم صلى الله عليه وآله در اين آيه مأمور مى شود با صراحت جلوى توقّعات نابجا و پندارهاى غلط آنان را بگيرد و محدوده ى وظائف خود را بيان كند و بگويد: معجزات من نيز در چهارچوب وحى الهى است، نه تمايلات شما و بدانيد كه هر كجا به من شد ارائه خواهم داد، نه هر كجا و هرچه شما هوس كنيد. در اين آيه، غيب دانستن پيامبر به صورت مستقل نفى شده، ولى گاهى آگاهى هايى از غيب به پيامبر عطا شده است. بارها درباره ى تاريخ و و و... به پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله فرموده است: «ذلك من انباءالغيب نوحيه اليك» اين قصه ها، اطلاعات غيبى است كه به تو مى دهيم. در آخر سوره ى جنّ هم فرموده است: خداوند علم غيب دارد و آن را جز به اولياى خويش عطا نمى كند. پس علم غيب مخصوص خداست و اگر بخواهد گوشه اى از آن را در اختيار اولياى خود قرار مى دهد. برخورد همه ى انبيا با مردم يكسان بوده است. همين سخنان را حضرت نوح هم به مردم خود مى گفت. (347) - از كارهاى انبيا، مبارزه با خرافه گرايى و شخصيّت سازى كاذب است. «لااقول... لا اعلم» - نگذاريد مردم، شمارا بيش از آنچه هستيد بپندارند - پيامبر براى زندگى شخصى يا اداره ى حكومت، همچون ديگران از مسير عادّى اقدام مى كند و از علم غيب و خزانه ى الهى استفاده شخصى نمى كند، گرچه براى اثبات نبوّت لازم است استفاده كند. «لا اعلم الغيب» - رفتار و گفتار پيامبران، براى ما حجّت است، چون بر مبناى وحى است. «ان اتّبع الا ما يوحى الى» - فكر صحيح، انسان را به پيروى از انبيا وامى دارد و بهانه ها و توقعات را كنار مى گذارد. «أفلا تتفكّرون»
۵۲ انعام 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 ✍در شأن نزول اين آيه آمده است جمعى از ، چون ديدند فقيرانى مانند عمار و بلال و خباب و ... دور را گرفته اند، پيشنهاد كردند كه آن حضرت، اينان را طرد كند تا آنان گرد او جمع آيند. به نقل « » خليفه ى دوّم گفت: به عنوان آزمايش، طرح را بپذيريم، آيه ى فوق نازل شد در آمده است: پيامبر خدا صلى الله عليه وآله پس از نزول اين آيه، از مجلس فقرا بر نمى خاست تا آنكه اوّل فقيران برخيزند. منظور از خواندن خدا در صبح و شب، ممكن است نمازهاى روزانه باشد. (350 - هدف، وسيله را توجيه نمى كند. براى جذب سران كفر، نبايد به مسلمانان موجود اهانت كرد. «لا تطرد» - اسلام، مكتب مبارزه با تبعيض، نژاد پرستى، امتياز طلبى و باج خواهى است. - ميزان، حال فعلى اشخاص است. - حساب همه با خداست، حتّى رسول اكرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️سؤال: انسان كه چيزى را آزمايش مى كند، براى اطلاع و علم است، امّا خداوند كه همه چيز را مى داند چرا آزمايش مى كند؟ ✅پاسخ: حضرت على عليه السلام در نهج البلاغه مى فرمايد: آزمايشات الهى براى آن است تا انسان در برابر حوادث تلخ و شيرين عكس العمل نشان دهد و در برابر آن، استحقاق كيفر يا پاداش داشته باشد. (193) آرى، خداوند بر اساس عمل، كيفر و پاداش مى دهد نه بر اساس علم خود، همان گونه كه ما نيز به خاطر علم به هنر و كارآيى فردى به او پاداش نمى دهيم، بلكه بايد براى ما كارى از خود نشان دهد تا مزد بگيرد.
⁉️سؤال: آيا مهمان وزائر خانه خدا، به خاطر شكار حيوانى بايد به عذاب دردناك گرفتار شود؟ ✅پاسخ: خود شكاركردن، عذاب دردناك ندارد، بلكه عذاب به خاطر شكستن قداست حرم و اِحرام و قانون شكنى اوست. «مَن اعتدى بعد ذلك فله عذاب اليم»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚘️⚘️⚘️حدیث هفته ⚘️⚘️⚘️ پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فرموده اند: مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ. هر کس روز خود را شروع کند ولی اهتمامی به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست. منبع: الكافي
ظلم و ستم ماندنی نیست •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3538772757.mp3
1.02M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۵۴ انعام 🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹 ✍در شأن نزول آيه آمده است، جمعى گنهكار، خدمت آمده و گفتند: ما خلاف هاى زيادى كرده ايم. حضرت ساكت شد. اين آيه نازل شد. در اين سوره، خداوند دوبار جمله: «كتب على نفسه الرحمة» گفته است، يكى براى دلگرم كردن مؤمنان در همين دنيا (همين آيه)، يكى هم در آيه 12 كه براى معاد است. «كتب على نفسه الرّحمة ليجمعنّكم» جهالت، گاهى در برابر علم است و گاهى در برابر عقل، و در آيه 54 در برابر عقل است. يعنى از روى وبى خردى به كشيده شده اند، نه آنكه نمى دانستند. - رابطه ى رهبر و مردم، بر پايه ى انس و محبّت است. «اذا جاءك... فقل سلام عليكم» - بهترين عبارت تحيّت، «سلام عليكم» است. «فقل سلام عليكم» - «سلام»، شعار اسلام است. بزرگ نيز به كوچك، سلام مى كند. «فقل سلام عليكم» - اگر گناه از روى لجاجت و استكبار نباشد، قابل بخشش است. - خداوند، رحمت را بر خويش واجب كرده، ولى شرط دريافت آن، عذرخواهى و توبه است. «كتب ... ثمّ تاب» - توبه، تنها يك لفظ نيست، تصميم و اصلاح هم مى خواهد. «تاب و أصلح»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- توبه، تنها يك لفظ نيست، تصميم و اصلاح هم مى خواهد. «تاب و أصلح •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
🔆 رهنمودها و سفارشات علما در مورد زیارت اربعین. شماره 1️⃣ ✍ آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی، پیاده‌روی اربعین را بهترین فرصت برای معرفی امام حسین علیه‌السلام به جهانیان دانسته و تأکید می‌کردند که: آلان هنوز همه مردم عالم، حسین علیه‌السلام را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست؛ چون ما برای سیدالشهدا (علیه‌السلام) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
🔆متن شبهه : عزیزان بهتر نیست به جای اینکه پروفایلاتون رویاحسین کنین دلاتون روحسینی کنید... لطفاسرتان به كارِ خودتان باشد! اصلا يكى دوستدارد با هزار قلم آرايش برود عزادارى... يكى دوستدارد براى خودنمايى برود زير عَلَم! ديگرى دوستدارد يخچالِ خانه اش را پُر كند از غذاى نذرى من و شما امّا خبر از درونِ آدمها نداريم بهترحواسمون به کارهای خودمون باشه يك نفر آن بالا حواسش به همه چيز هست... 🔆پاسخ شبهه : ۱/ وقتی دل حسینی باشد از عشق او عکس پروفایل هم حسینی می شود. 2⃣ خود نویسنده میگوید👈 "سرتان در کار خودتان باشد". پس خودش به چه حقی درمورد تصاویر پروفایل و دلِ ملت، قضاوت کرده یا حکم داده است؟!!! 3⃣ اگر کسی برای خودنمایی رفت زیر علم یا یخچال خانه‌اش را پر کرد،خدا قاضیست و حکم دهنده، (با بخش آخر کسی مشکلی ندارد) 4⃣ امر به معروف و نهی از منکر، از احکام عملی مسلمانان واز «فروع دین اسلام» است. 🔮امر به معروف یعنی👇 ( دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام آنچه از نظر عقل یا شرع اسلام خوب در نظر گرفته می‌شود). 🔮 نهی از منکر یعنی👇 ( دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام ندادن آنچه به از نظر عقل یا شرع اسلام بد در نظر گرفته می‌شود). در احکام دین «به تمام واجبات و مستحبات، معروف» «به تمام محرمات و مکروهات، منکر» گفته می‌شود. بنابراین، واداشتن افراد جامعه به انجام کارهای واجب و مستحب امر به معروف و بازداشتن آنها از کارهای حرام و مکروه نهی از منکر است. 5⃣ امر به معروف و نهی از منکر، واجب کفایی است که، اگر افرادی به قدر کفایت، به انجام آن اقدام کنند، از دیگران ساقط می‌شود؛ و اگر همهٔ افراد آن را ترک کرده باشند، چنانچه شرایط آن موجود باشد، همهٔ آنها ترک واجب کرده اند. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🏴 حکم دانستن معنای الفاظ و ذکرهای نماز ‌ 🔷 شایسته است که نمازگزار، الفاظ و ذکرهای نماز را با توجه به معنای آن و با خشوع و حضور قلب بر زبان بیاورد تا از فرصت نماز، برای پاکیزه شدن روح و نزدیک شدن دل به خدای بزرگ و مهربان بهره ببرد. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۳۱۶ 🆔 @resale_ahkam
793_50171197959864.mp3
44.55M
💞 🌹مدرس: 🟣موضوع: قانون های زندگی مشترک 🆔 @drsaeedazizi ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3553777312.mp3
1.05M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۶۱ انعام 🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁 ✍گرفتن روح در شب وبرگرداندن آن در روز يكى از نمونه هاى قاهربودن خدا برانسان است. مسأله ى ، در هم به نسبت داده شده «اللّه يتوفّى الانفس»، هم به و هم به . اين اختلاف تعبير شايد به خاطر آن باشد كه جان افراد عادى را فرشتگان مى گيرند و جان افراد برجسته را ملك الموت كه فرشته برترى است و جان اولياى خدا را ذات مقدّس او مى گيرد. و شايد به اين دليل باشد كه ابتدا فرشتگان، روح مردم را مى گيرند و سپس تحويل ملك الموت مى دهند و آنگاه ملك الموت ( ) روح هاى گرفته شده را به خداوند تحويل مى دهد و به همين دليل گرفتن روح مردم هم كار فرشتگان و هم كار ملك الموت و هم كار خداوند به شمار مى رود. ممكن است مراد از فرشتگان محافظ، آنان باشند كه مراقب و نگهدار انسان از حوادثند، «له معقّ (359) بات من بين يديه و من خلفه يحفظونه من امراللَّه» (360) و ممكن است مراد از حفظه، فرشتگانى باشند كه مأمور ثبت و ضبط اعمال انسانند. «رسلنا لديهم يكتبون» (361) ايمان به مراقبت فرشتگان از انسان، عامل شكر از خداست، همان گونه كه ايمان به ثبت اعمال توسّط فرشتگان عامل حيا و تقواست. - خداوند، قدرت و سلطه ى كامل دارد و اگر ما را آزاد گذاشته، به خاطر مهلتى است كه از روى لطف اوست. «و هو القاهر...» - هر دسته از فرشتگان، مأموريّت خاصّى دارند. «حفظة - توفّته» - براى قبض روح يك نفر چند فرشته حاضر مى شوند. «اذا جاء احدكم الموت توفّته رسلنا»
۶۵ و ۶۶ انعام 🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁 ✍«لَبْس» به معناى آميختن، و «شِيَع» جمع «شيعه»، به معناى گروه است. در آيه ى قبل، قدرت نجات بخش الهى مطرح شد، اينجا قدرت قهر و او. عليه السلام فرمودند: مراد از ، دود و صيحه و مراد از ، فرورفتن در آن و مراد از «يَلبِسَكم شِيَعا»، تفرقه در دين و بدگويى و كشتن يكديگر است. (367) شايد آن حضرت در مقام بيان بعضى از نمونه ها بوده اند نه تمام مصاديق، زيرا مثلا عذاب فوق شامل فشار طاغوت ها كه حاكم بر مردمند و عذاب تحت شامل قهرى بدنبال نافرمانى مردم از رهبر حقّ كه از مردم و در مردم و هم سطح آنان است نيز مى شود. تعابير گوناگونى در خطاب به صلى الله عليه وآله، اين مضمون را بيان مى كند كه پيامبر مسئولِ خداست، نه اجبار مردم به ايمان آوردن. - خداوند، هم است، هم ، آنكه آگاهانه سراغ غير خدا مى رود، بايد منتظر عذاب باشد. «قل هوالقادر على أن يبعث ...» - گاهى مردم، به وسيله ى مردم و با دست يكديگر عذاب و تنبيه مى شوند. «يذيق بعضكم بأس بعض» - چون راه شما حقّ است، از تكذيب مردم نگران نباشيد. «و هو الحقّ» - تو مسئول وظيفه هستى، ضامن نتيجه نيستى. «لستَ عليكم بوكيل»
۶۸ انعام 🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁 «خوض» به معناى كندوكاو وگفتگو به قصد و است، نه براى فهم و درك حقيقت. (375) «بعد الذّكرى» ممكن است به معناى تذكّر دادن ديگرى، يا به معناى متذكّر شدن خود انسان باشد. سؤال: پيامبران الهى معصوم هستند، پس چگونه در آيه سخن از در مطرح شده است؟ «ينسينّك الشيطان» پاسخ: تأثير شيطان در به فراموشى كشاندن، مسأله اى فرضى است، مثل آيه ى «لئن اَشركتَ ليحبطنّ عملك» (376) يا آيه «ولو تقوّل علينا بعض الاَقاويل» (377) يعنى اگر مشرك شوى، يا اگر به ما نسبتى ناروا بدهى، نه اينكه چنين شده است. و ممكن است مراد اصلى آيه، پيروان پيامبرند، نه خود ايشان، همان گونه كه در فارسى ضرب المثلى است كه «به در مى گوييم كه ديوار بشنود». مشابه اين مطلب، در سوره ى نساء آيه 140 نيز آمده است:اگر شنيديد كه به آيات الهى كفر مى ورزند يا مسخره مى كنند با آنان منشينيد تا سخن را عوض كنند. در روايات متعدّدى از صلى الله عليه وآله و ائمّه معصومين عليهم السلام از همنشينى با ، يا شركت در جلسه اى كه گناه مى شود و انسان قدرت جلوگيرى از آن را ندارد نهى شده است، حتّى اگر آنان از بستگان انسان باشند. عليه السلام به فرزندش كرد: خداوند بر گوش واجب كرده كه راضى به شنيدن و نشود. (378) رسول خداصلى الله عليه وآله با استناد به اين آيه فرمودند: كسى كه ايمان به خدا و روز دارد، در مجلسى كه در آن امامى سبّ مى شود و يا از مسلمانى عيب جويى مى گردد نمى نشيند. (379) حضرت على عليه السلام «مجالسة الاشرار تورث سوء الظنّ بالاخيار» همنشينى با بدان، سبب به مى شود. (380) - غيرت و خود نسبت به مقدّسات را به دشمنان نشان دهيد. «اذا رأيت الّذين يخوضون فى آياتنا فأعرض عنهم» - اعراض از بدى ها ومبارزه ى منفى با زشتكاران، يكى از شيوه هاى است. «فأعرض عنهم» - توجّه و گوش دادن به سخنان باطل (و ديدن و خواندن كتب و برنامه هاى گمراه كننده) نكوهيده است. - به جاى هضم شدن در جامعه، يا گروه و مجلس ناپسند، وضع آن را تغيير دهيد. «حتّى يخوضوا فى حديث غيره» - مجالست با ظالمان نارواست، پس پرهيز كنيم. «فلا تقعد