هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#اطلاع_رسانی
#نشست
نشست «موضع آیت الله سید علی طباطبائی در مورد حمله وهابیان به شهر کربلا در سال ۱۲۱۶، ۱۸۰۱م» با ارائه آیت الله محمد هادی یوسفی غروی ۳ اذر ۱۴۰۳ در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19072
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#اطلاع_رسانی
#نشست
نشست «شب برآمدن قاجار» 4 آذر 1403 در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19075
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#اطلاع_رسانی
#نشست
نشست «شوروی و غائلهٔ آذربایجان در سال های ۲۶-۱۳۲۵» 5 آذر 1403 در دانشگاه تهران برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19079
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#مقاله
بازشناسی کتاب «مقاتل الطالبیین»، انگیزهها و منابع مؤلف در تدوین آن»
نویسندگان: محسن رنجبر، مریم میدانی و مهدی یعقوبی
«مقاتل الطالبیین»، تألیف ابوالفرج اصفهانی (م ۳۵۶ق) از منابع متقدم است. هدف کتاب معرفی قیامکنندگان از نسل ابوطالب در ایام حکومت امویان و عباسیان بوده است. قدمت این منبع در تاریخ تشیع و مؤلف اموینسب آن، توجه مورخان را به خود برانگیخته است.
مسئله این است که آیا وی گرایشهای مذهبی و خانوادگی را در نگارش کتاب دخالت داده و قابل اعتماد است؟ نیز مؤلف در نقل اخبار، از چه افراد و منابعی بهره برده است؟
تحقیق پیش رو با مطالعه منابع کتابخانهای و تحلیل آنها سامان یافته است. نتیجه آنکه ابوالفرج اصفهانی شخصی با علایق شیعی و پیرو مذهب زیدیه بوده است. نقش مذهب وی در کتاب مشهود است. کتاب به سبب نقل اخباری که منابع اصلی آنها امروزه از بین رفته، اهمیت ویژه دارد. نیز توجه مؤلف به نقل دقیق و ذکر بیشتر اسناد و استفاده از منابع و استادان متعدد در تألیف این کتاب، آن را به اثری قابل اعتماد تبدیل کرده است.
برای مشاهده متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19082
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#با_همایش
حضرت آیت الله العظمی سبحانی: قرآن مجيد نخستين گروندگان آيين مقدس اسلام را به عنوان (والسابقون السابقون اولئك المقربون) ياد مى كند و از نظر تقرب به مقام ربوبى برتر از «اصحاب اليمین» مى داند.
خوشبختانه جناب جعفر از گروه نخستين است كه به گواه تاريخ: روزگارى در خانه هاى مكه فقط دو نفر به آيين اسلام مشرف شده بودند و همراه رسول خدا نماز مى گزاردند اميرمؤمنان وضع آن روز را چنين توصيف مى كند «لم يجمع بيت واحد يومئذ في الإسلام غير رسول اللّه وخديجة وأنا» يعنى در سراسر مكه فقط يك خانه بود كه اسلام بر سر آنها سايه افكنده بود و در آن سه نفر جز رسول خدا و من و خديجه كسى نبود; در چنين شرايط ابوطالب به فرزندش جعفر چنين گفت «صلّ جناح ابن عمّك وصلّ معه» در كنار پسر عمويت «نبىّ مكرم» نماز بگزار. بنابراين اميرمؤمنان در سمت راست و حضرت جعفر سمت چپ و حضرت خديجه پشت سر آنها قرار مى گرفت.
اين حديث گواه روشن بر اين است كه وى از جمله افراد السابقون السابقون هستند.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19104
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#نشست
بهرام امیراحمدیان در نشست رونمایی از کتاب «اشتهارد؛ تاریخ، طبیعت و فرهنگ مردم»: تاریخ بدون جغرافیا مانند یک روح سرگردان است.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19110
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#فراخوان
دومین کنگره بینالمللی «راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهجالبلاغه» برگزار می گردد و مهلت ارسال مقالات تا 31 فروردین 1404 می باشد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19113
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#مقاله
محرک تاریخ از دیدگاه علامه طباطبایی
نویسندگان: یحیی عبداللهی، احمد رهدار
بحث درباره عامل اصلی حرکت در تاریخ، از مهمترین مباحث فلسفه نظری تاریخ است که چگونگی حرکت تاریخ را مورد توجه قرار میدهد. بررسی این موضوع از دیدگاه عالمان معاصر شیعی میتواند گامی مؤثر برای تبیین رویکرد دینی به این مقوله باشد.
هدف پژوهش حاضر، بررسی اندیشه علامه طباطبایی (ره) درباره کیفیت حرکت تاریخ است. علامه طباطبایی (ره) تاریخ را سیر حرکت از وحدت به کثرت و از کثرت به وحدت دانسته است. انسانها برای استخدام یکدیگر تلاش میکنند و این گونه به یکدیگر پیوند مییابند و جامعه ابتدایی را تشکیل میدهند.
برای مشاهده متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=18969
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#با_همایش
مادر بزرگوار جناب جعفر طیار، فاطمه دختر اسد فرزند هاشم فرزند عبدمناف است که تمام فرزندان ابوطالب از همین زن بوده اند و آنها چهار پسر بودند به نام های طالب، عقیل، جعفر و علی (علیه السلام) که میان هر یک با دیگری ده سال فاصله بوده است، یعنی جعفر ده سال بزرگتر از علی (علیه السلام) و عقیل ده سال بزرگتر از جعفر و طالب ده سال بزرگتر از عقیل بوده است(الاستیعاب،ج۱، ص۲۴۳) و یک دختر هم به نام فاخته معروف به ام هانی داشت.
فاطمه بنت اسد نسبت به پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بسیار علاقهمند بود. پس از آنکه اسلام آورد به مدینه مهاجرت کرد و در مدینه از دنیا رفت، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) او را در پیراهن خود کفن کرد و در قبرش خوابید و برای او طلب آمرزش فرمود؛ پرسیدند: یا رسولالله! شما درباره این زن عملی انجام دادید که هرگز ندیدهایم درباره کسی انجام داده باشید؟ فرمود: برای آنکه جز ابوطالب کسی به اندازه این زن به من محبت نکرد، لذا جامهام را به او پوشاندم تا از جامهای بهشتی بر او بپوشانند، و در قبرش خوابیدم تا عذاب قبر را از او بردارند.(اعیان الشیعه، ج۴، ص۱۱۹)
ادامه دارد
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19154
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#نشست
حجتالاسلام محمدامین پورامینی: مطالبه فدک در حقیقت مطالبه خلافت غصبشده بود.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19157
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#اطلاع_رسانی
#نشست
نشست علمی «تطور مفهومی اصطلاح ارهاص و تبیین رویکردهای معاصر» با ارائه دکتر ناهید طیبی 4 آذر 1403 در مؤسسه آموزش عالی امام رضا (علیهالسلام) یزگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19161
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#مقاله
نقش ماهیتی و فناورانه بسیج در تمدن سازی نوین اسلامی در اندیشه امام خامنه ای
نویسندگان: رضا مقیسه، محمد تولایی و علیرضا کی قبادی
تمدن سازی از منظر ولایت معادل کشورگشایی نیست، بلکه تمدن سازی محصول نهادینه شدن فکر، فرهنگ و معارف ناب در میان شهرها و کشورهای گوناگون است. اساس تمدن اول بر پایه فکر و سپس بر پایه علم، صنعت، فناوری و… است.
هدف مقاله تبیین «چیستی و ماهیت فکری و تمدنی بسیج» و همچنین تبیین «جنبه روشی و فناورانه بسیج برای پیشرفت تمدنی انقلاب اسلامی» از منظر امام خامنه ای، با روش تحلیل مضامین است.
از دیدگاه ایشان تناسب بسیج با تمدن سازی نوین اسلامی، هم تناسب ماهیتی است و هم تناسب فناورانه؛ یعنی بسیج، هم سنخیت ماهیتی با تمدن دارد و هم سنخیت فناورانه برای تمدن سازی نوین اسلامی دارد. مکتب و امتی می توانند آینده را بسازند که فلسفه، فکر، مسئله و فناوری حل مسئله داشته باشند.
برای مشاهده متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19161
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#کارگاه
کارگاه «آشنایی و نحوه استفاده از نرم افزارهای تاریخی (مکتبة الشامله و نور)» با ارائه دکتر حسین علی بیگی ۴ آذر ۱۴۰۳ در دانشگاه رازی برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19168
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#خواندنی_های_تاریخی
مخترع گیوتین را بشناسیم
نام گیوتین، این ابزار مرگآفرین با نام فرانسه آمیخته شده است. گیوتین با آن تیغه تیز و برنده برای جدا کردن سر از بدن طراحی شده بود و پس از اختراع، چیزی نگذشت که به عنوان سمبل عدالت خونین و بیرحمانه در تاریخ اروپا و فرانسه معرفی شد.
نام گیوتین از نام خانوادگی پزشک و سیاستمدار فرانسوی ژوزف گیوتین گرفته شده است. شهرت وی بیشتر به خاطر اختراع دستگاه گیوتین است که بهطور اتوماتیک سرِ مجرمان را از بدن جدا میکرد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19175
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#همایش
همایش ملی «کاپیتولاسیون؛ رابطه خدایگان و برده» 11 و 12 آذر 1403 برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19201
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#کارگاه
کارگاه های «اسطوره شناسی تاریخ جهان» از ۵ تا ۱۹ آذر 1403 در دانشگاه شیراز برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19206
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#نشست
نشست نقد کتاب «خاطرات امان الله زندش» با ارائه دکتر فریدون شایسته ۵ آذر ۱۴۰۳ در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19210
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#با_همایش
فاطمه بنت اسد، از دودمان هاشمی است و شرح حالنگاران نسب او را چنین ثبت کردهاند: فاطمة بنت أسد بن هاشم بن عبد مناف( ابن عبدالبر، الاستيعاب، ج۴، ص۱۸۹۱). در مکه چشم به جهان گشود و در همان شهر بزرگ شد و با ابوطالب ازدواج و پس از ظهور اسلام، به مدینه هجرت کرد و همانجا درگذشت. گویند نخستین زن از دودمان هاشمی بوده که همسرش هاشمی بوده و فرزندان از هر دو سوی هاشمی به دنیا آورده و نخستین زن هاشمی بوده که فرزندش خلیفه مسلمانان شده است.( زرکلی، الأعلام، ج۵، ص۱۳۰)
فاطمه بنت اسد صاحب چندین فرزند بود به نامهای: طالب، عقیل، جعفر، علی(ع)، هند یا فاخِتة (ام هانی)، جُمانة، رَیطة یا امّ طالب و اسماء(مجلسی، بحار ، ج۱۹، ص۵۷).
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19213
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#مقاله
نقد و بررسی تأویلات قرآنی اسماعیلیه درباره امام معصوم (ع)
نویسندگان: طیبه معماریان، معصومه السادات حسینی میرصفی ومحمدرضا شیرازی
مبنای اسماعیلیه در مواجهه با قرآن، بر تأویل آیات نهاده شده است. از آنجایی که بکارگیری تأویل بدون توجه به معیار و ملاک های صحیح، نشر معارف و حقایق قرآن را دچار چالش می کند؛ پژوهش حاضر با روش توصیفی- تحلیلی و با استفاده از ابزار کتابخانه ای، به بررسی تأویلات اسماعیلیه درباره امام معصوم (علیهم السلام) پرداخته و در مقام نقد به دو تفسیر المیزان و نمونه استناد نموده است تا ضمن تبیین موارد لغزشی تفاسیر اسماعیلیه، تفسیر صحیحی ازآیات مورد بررسی توسط تفاسیر معتبر شیعی ارائه دهد.
یافته های این پژوهش در نقد تأویلات اسماعیلیه درباره امام معصوم (علیهم السلام) حاکی از وجود هشت مؤلفه؛ عدم توجه به معنا و مفهوم مفردات واژگان قرآنی، سیاق، علوم بلاغی، ظاهر آیه و واقعیت های علمی، عدم توجه به اصل معنای لغوی واژگان قرآنی، روایات، عدم ارجاع متشابهات به محکمات و عدم تشخیص مخاطب آیات توسط مفسران اسماعیلیه می باشد. این مؤلفه ها حاکی از تأویلات ذوقی اسماعیلیه و عدم توجه به معیارها و ملاک های صحیح تفسیر قرآن کریم است.
برای مشاهده متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19216
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#اطلاع_رسانی
#نشست
نشست «استعمار بریتانیا در جزیره قشم» 7 آذر 1403 در جزیره قشم برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19238
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#اطلاع_رسانی
دوره آموزش «جریان شناسی تاریخ معاصر (مقدماتی)» 22 آذر الی ۲۷ دی 1403 برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19242
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#اطلاع_رسانی
#نشست
نشست بین المللی «بازخوانی تاریخ مشترک فرهنگ ایران و هند» ۶ آذر ۱۴۰۳ در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19245
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#مقاله
تأثیر اندیشه اخباریگری در افول و سقوط تمدن شیعی ـ ایرانی صفویه
نویسندگان: محمدعلی کرمانی نسب و مهدی ابوطالبی
دوره صفویه یکی از دورههای تمدنی ایران است که هویت و فرهنگ کنونی ایران یادگار آن عصر تمدنی است. این تمدن باشکوه و قدرتمند توسط تعدادی از سربازان افغان که از سلاحهای ابتدایی برخوردار بودند، از بین رفت.
آیا هیچ انسان اندیشمندی میتواند باور کند که تمدن عظیم صفوی به آسانی و تنها با قدرت نظامی از بین رفته باشد؟ یا علل دیگری دارد که این تمدن را به یک طبل توخالی تبدیل کرده بود؟ سؤال اصلی مقاله حاضر آن است چه علتی سبب شد که دولت صفوی اقتدار خود را از دست بدهد و با کوچکترین ضربه از هم بپاشد؟
فرضیه مقاله بر این است که گسترش اخباریگری و کمرنگ شدن علوم عقلی در حوزه علوم عصر صفویه سبب شد عقلانیت و تفکر و نیروسازی انسان متفکر از جامعه حذف شود. طبیعی است هنگامیکه علوم عقلی تضعیف شود و غلبه علمی با علوم نقلی و رویکرد اخباری باشد، سبب میشود علم قابل توجهی تولید نگردد و تفکر و عقلگرایی در جامعه کم گردد و بهتبع آن نگاههای خرافی در جامعه گسترش یابد.
برای مشاهده متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19248
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#نشست
مسعود کوهستانینژاد، پژوهشگر: مطبوعات توانایی انعکاس جریانهای تاریخی در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی را دارند.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19253
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#کتاب
کتاب «عدالت قجری» نوشت ملیحه سادات عطری از سوی انتشارات مهراب به چاپ رسیده است. این کتاب تاریخی مربوط به نظام قضایی در دوره قاجار است و ضمن بررسی محاکم قضایی در این دوره و وضعیت اجتماعی، بنیانهای شکلگیری سازمان قضایی جدید در ایران را پی میگیرد.
کتاب عدالت قجری ضمن بررسی نظام قضایی ایران در دوره قاجار، انواع مراجع قضایی در این دوره را معرفی و اصلاحات دوره امیرکبیر و سپهسالار را بررسی میکند. همچنین به موضوع مهم نان در این دوره و نیز قحطیهای دورهای میپردازد. بخش دیگری از کتاب عدالت قجری درباره جامعه دوره قاجار، فساد ردههای مختلف حکومتی و نظامی و نیز فقدان امنیت اجتماعی و فقر است.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19257
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#با_همایش
فضائل جناب فاطمه بنت اسد ۱- سرپرستی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از آنجا که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در کودکی، پدر، مادر و جدش را از دست داد، از ۸ سالگی تحت سرپرستی عمویش ابوطالب درآمد. فاطمه بنت اسد به عنوان همسر ابوطالب در سرپرستی رسول خدا(ص) شریک بود.
مهربانی فاطمه بنت اسد نسبت به پیامبر (صلی الله علیه و آله) چنان بود که پس از درگذشت وی، پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: «امروز مادرم وفات کرد.» و او را در پیراهن خویش کفن کرد و در قبرش فرود آمد و در لحد او خوابید، و چون به او گفتند:«ای رسول خدا! برای فاطمه سخت بیتاب گشتهای!» گفت: «او بهراستی مادرم بود، چه کودکان خود را گرسنه میداشت و مرا سیر میکرد، و آنان را گردآلود میگذاشت، و مرا شسته و آراسته میداشت، راستی که مادرم بود».(تاریخ یعقوبی، ص۳۶۸-۳۶۹)نیز نقل است که فرمود: «پس از ابوطالب، کسی چون فاطمه به من نیکی نکرد.»( الاستيعاب، ج۴، ص۱۸۹۱)
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19262
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#مقاله
عوامل گرایش کیسانیه به جعل و تحریف در مهدویت و گونه شناسی آن
نویسنده: سید مرتضی حسینی شیرگ
از کیسانیه باید به عنوان یکی از نخستین فرقه ای نام برد که به صورت نظری به مبحث مهدویت وارد شده اند. مفاهیم مهدویت به صورت گسترده در این فرقه مطرح و مورد سوءاستفاده واقع شده است.
آنچه در این میان جای سؤال دارد دلایل گرایش کیسانیه به جعل و تحریف احادیث و معارف مهدویت است. این سؤال از آن جهت اهمیت می یابد و محل بحث و کنکاش می شود که از سخنان مختار پیرامون محمد بن حنفیه نمی توان مهدویت اصطلاحی برداشت کرد و از سوی دیگر سران و بزرگان کیسانیه از جمله محمد بن حنفیه و فرزندش ابوهاشم مروج و معتقد به مهدویت مورد اعتقاد شیعه اثنی عشری بودند و خود مدعی مهدویت نبوده اند.
نوشته حاضر با اتخاذ روش توصیفی- تحلیلی به دنبال یافتن پاسخ سؤال فوق است. یافته های این مطالعه حاکی از تأثیرگذاری گسترده غلات بر کیسانیه در مبحث مهدویت دارد. هم چنین وجود «سبئیه» در کوفه هم زمان با قیام مختار از دیگر عوامل گرایش کیسانیان به مبحث مهدویت و جعل و تحریف در این حوزه است. در نتیجه غالیان کیسانی و کیسانیان متأثر از سبئیه، گونه های متعددی از احادیث و معارف جعلی ازجمله «مهدی پنداری سران کیسانی»، «سوءاستفاده از مفاهیم مهدویت» و «تفسیر به رأی برخی آیات قرآن همسو با معارف مهدویت» را به وجود آورند.
برای مشاهده متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19267
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#اطلاع_رسانی
#نشست
نشست «نقش دانش تاریخ در حکمرانی مطلوب» ۷ آذر ۱۴۰۳ برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19271
#اطلاع_رسانی
#نشست_علمی
معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی با همکاری گروه علمی تاریخ تمدن اسلامی و معاصر و انجمن تاریخ تمدن و معاصر برگزار میکند.
📚 با عنوان:
*«اندیشه سیاسی مسلمانان شبه قاره هند»*
🎙ارائه دهنده:
🔹 دکتر سیدمحمدجمال موسوی
📚دبیر علمی: دکتر سیدآصف کاظمی
⏪زمان: شنبه 10/آذر/1403
⏱ساعت 8 الی 10
🕹مکان: قم، میدان جهاد، مجتمع جامع امام خمینی(ره)، سالن جلسات مجتمع جامع
✅ در کانال معاونت پژوهش
#مجتمع_عالی_تاریخ_سیره_و_تمدن_اسلامی عضو شوید و از تازهترین رویدادهای پژوهشی و پژوهشها و تولیدآثار تاریخی مطلع شوید.
🌐 @mptarikh
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
#اطلاع_رسانی
#نشست
نشست «تحلیل علل اعطاء کنیهی تکریمی امابیها به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)» با ارائه حجتالاسلام دکتر علیاکبر عالمیان 11 آذر 1403 در ساختمان انجمنهای علمی حوزه برگزار می گردد.
برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://sokhanetarikh.com/?p=19305