◾️ از زیباییهای رفتاری امام سجاد علیهالسلام:
احساس امنیت و آرامش اطرافیان
روى أن علي بن الحسين عليهماالسلام أنّه دعا مملوكه مرتين فلم يجبه ثم أجابه في الثالثة فقال له: يا بنيّ أما سمعت صوتي؟ قال: بلى. قال: فما بالك لم تجبني؟ قال: أمنتك. قال: الحمد لله الذي جعل مملوكي يأمنني.
📚 الارشاد (للمفید)، ج۲، ص۱۴۷
روزی حضرت امام سجاد علیهالسلام غلامشان را دو مرتبه صدا زدند، ولی او جواب نداد؛ سپس در بار سوم که صدا زدند و جواب داد، حضرت به او فرمودند: پسرم! صدای مرا نشنیدی؟ گفت: چرا شنیدم! فرمودند: پس چرا جواب ندادی؟! گفت: چون از شما نمیترسم و میدانم در امانم!
حضرت فرمودند: سپاس خداوندی که حال غلامم را طوری قرار داد که از من نمیترسد و احساس امنیت میکند!
https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آیتالله شبیری زنجانی: مراقب باشید روشهای انحرافی، مانند رفتار صوفیانه وارد عزاداری نشود
✔️عزاداری برای امام حسین (ع) و سایر آن بزرگوارانی كه در كربلا به شهادت رسیدند از عالی ترین عبادات است كه در شكل گیری اعتقادات مردم تأثیر زیادی دارد لذا باید به گونه ای عمل شود كه مرضی حضرات معصومین(ع) باشد. نحوه عزاداری در زمانها و مكانهای مختلف با در نظر گرفتن عرف تعیین میشود و لذا با گذشت بیش از هزارسال شاهد شور بیشتر در عزاداریها هستیم ولی باید توجه داشت كه نحوه عزاداری در برخی موارد صحیح نیست و حتی گاهی رگه هایی از رفتارهای صوفیانه در عزاداریها دیده میشود، این خیلی بد است كه انسان طریقهای را كه ما میدانیم مرضی خدای متعال و حضرت رسول(ص) نیست در عزاداری دنبال كند، عزاداری در درجه اولِ عبادات است و طریقه آن باید مرضی الهی باشد.
https://eitaa.com/mr13_72
🔻 پيرامون ( كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا )
🔸 عبارت ( کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ) علي رغم شهرت و معروفيتي كه دارد اما روايت و يا سخن معصوم (ع) نیست و در هیچ یک از منابع روایی وجود ندارد.
📌 بر اساس برخي پژوهشها ظاهرا عبارت فوق بر گرفته از شعري از عبدالحسين اعصم أست.
وي كه از محبين و ارادتمندان حضرت سيدالشهداء بوده در ضمن قصيده اي در رثاي امام حسين (ع) گفته است:
( کان کل مکان کربلا لدنی عینی زمان یوم عاشورا )
ناگفته معلوم أست که این شعر، هرگز به معنای امکان مقایسۀ فجایع دردناک و مصيبت بزرگ عاشورا با ساير وقايع و حوادث ديگر نيست.
زيرا قطعا مصائبی که در عاشوراي ٦١ هجري بر امام حسین (ع) گذشت، با هيچ مورد ديگري قابل مقایسه نبوده و روز عاشورا در میان سایر روزها و مناسبتهای غمبار، ویژگیهای منحصر به فردی دارد.
📌 علاوه اينكه عبارت ( كل يوم عاشورا ) با متن رواياتي ديگر در تعارض است.
از جمله
١- شيخ صدوق در امالي از مفضل بن عمر از امام صادق (ع) نقل كرده كه امام مجتبي (ع) خطاب به امام حسين (ع) فرموده باشند: ( لا يوم كيومك يا اباعبدالله) يعني هرگز روزي چون روز تو (عاشورا) نباشد.
٢- ايضا صدوق در خبر ديگري از امام سجاد (ع) نقل مي كند كه فرمودند: لا يوم كيوم الحسين (ع).
يعني هرگز روزي مانند روز حسين (عاشورا) نيست.
٣- همچنين علامه حلي از احمد بن يحيي البلاذري (متوفاي ٢٧٩ ق) و صاحب كتاب انساب الاشراف نقل مي كند كه عبدالله بن عمر پس از واقعه عاشورا در نامه اي به يزيد نوشت: لا يوم كيوم قتل الحسين.
يعني هرگز روزي مانند روز شهادت حسين عليه السلام(عاشورا) نباشد.
با اين همه اما با كمال تعجب برخي عبارت ( كلّ یوم عاشورا و كلّ ارض كربلا) را بدون اينكه دلیل و يا سند و مأخذى داشته باشد به امام صادق(ع) نسبت داده اند و برخي نيز پا را فراتر گذاشته و عبارات ديگري همچون ( كل شهر محرم و كل فصل عزا ) را نيز به آن ضميمه كرده اند غافل از اينكه اصل اين عبارت برگرفته از شعر يك شاعر است و هرگز روايت و سخن معصوم نيست.
📚 رجوع كنيد به :
١- الامالي - شيخ صدوق - ص ١٧٧.
٢- الامالي - شيخ صدوق - ص ٥٤٧.
٣- نهج الحق و كشف الصدق - علامه حلي - ص ۳۵۶
https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حرم امام حسین (علیهالسلام) در زمان رژیم صدام
https://eitaa.com/mr13_72
✅ «از ذائقه عزاداري هايمان مراقبت کنيم...»
🔷 به ياد دارم که در اوايل طلبگي در جلسات مرحوم آيت الله احمدي ميانجي، ايشان با استفاده از عبارات حزن انگيز مقتل، روضه مي خواندند و معمولاً روضه هاي ايشان تغييري نمي کرد؛ اما هر بار از مخاطبان به شدت اشک مي گرفت. در واقع، نفس گرم و اخلاص، باعث مي شد تا روضه ها هميشه تازگي داشته باشد و گاه صرفا با شنيدن يک مصراع کوتاه و يا حتي شنيدن نام حسين (عليه السلام) اشکها جاري شود. ديگر اينکه پيشترها، روضه «مکشوف» نمي خواندند؛ يعني جزئيات وحشي گري ها و دَريدن ها و بُريدن ها را نمي گفتند. اما اکنون متأسفانه ذائقة عزاداران اين گونه نيست؛ هم بايد روضه ها جديد باشد و هم مشکوف(!).
🔹متأسفانه ذاکران و واعظان منطبق با تغيير ذائقه عزاداران، هر ساله مطالبي را با عناوين «زبان حال»، «برداشت» و...، به فهرست ذکر مصيبتها ميافزايند. درست است که مخاطبان في الحال، همراهي مي کنند و مي گريند؛ اما پس از خروج از مجلس، برايشان سؤال پيش مي آيد که اين روضه ها از کجا هر سال نو و دگرگون مي شود؟! مشکل مضاعف آن جاست که گاه برخي روضه ها ناهمخواناند و با تأمل و گاه مطالعه و پرس و جوي مخاطب، اعتماد او به روضه ها؛ بلکه به اصل ماجراي عاشورا از دست مي رود!
🔹حال از زاويه ديگر به مسأله بنگريم:
مُشتي آدم بي دين و معاند با انواع سخنان به ظاهر علمي، در فضاي بي در و پيکر مجازي، انبوهي از شبهات را سرازير مي کنند و يک سخن بينهايت خطرناکشان اين است: «حادثة عاشورا اسطوره است»؛ يعني نهايتا اگر حادثة اي هم وجود داشته، در طول زمان شاخ و برگ يافته و بزرگ شده است(!). آن وقت، اين وسط متأسفانه اضافه کردن هر سالة روضه ها و ذکر مصيبت ها و زبان حال ها، عملاً دارد خوراک و بهانه براي همين سخن به شدت خطرناک و ويرانگر فراهم مي کند.
به راستي، براي حادثه عاشورا خطري بزرگ تر از اين هست که گفته شود، «اسطوره» (داستان) است؟! در حالي که اين حادثه، با جزئيات فراوان در معتبرترين منابع تاريخي ثبت و ضبط شده؛ و بي ترديد از «تاريخي ترين» حوادث روزگار است.
🔸ما بايد: «از ذائقه عزاداري هايمان مراقبت کنيم...»
و نيز بايد: در مجالس، مسئولانه حاضر شويم و از نقل مطالب و ذکر مصيبت هاي بي پايه و سست، بازخواست کنيم...
#آسيبشناسي_عزاداري
✍️ حامد منتظری مقدم
https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 میگویند چرا ماتم و گریه و اشک را در بین مردم رواج میدهید؟
https://eitaa.com/mr13_72
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟡دوست عزیز و دانشمندم جناب حجتالاسلام استاد احمد اولیائی، مطلب بسیار ارزشمندی تحت عنوان «اشتباهی که باید جبران شود» منتشر کرده است که مطالعه و دقت در آن و مطالبه بیشتر آن از اولیای تبلیغ دینی میتواند فصل جدیدی از فعالیتهای تبلیغی را شکل دهد: (متن ایشان را با برخی تغییرات تقدیم میکنم)
🔹ما یک خطای راهبردی در تبلیغ داشتیم؛ «تبلیغ خطابی» به جای «زیست مشترک».
یعنی گزارههای دینی را دائماً و غالباً از شبکههای تلویزیون و منبر و ... مستقیماً و مکرراً بیان کردیم؛ اما بسیاری از ما «زیست مشترک» یعنی همزیستی اخلاقی بلند مدت در زندگی روزمره در کنار مردم را فراموش کرده یا اهمیت آن را نادیده گرفتهایم.
شما الان تلویزیون را ببین ...
سمت خدا، محفل، معلی، عموروحانی، سخنرانیهای صبحگاهی، شبکه قرآن
در کنار اعزام مبلغ
رادیو معارف
تریبونهای نماز جمعه
و... (همه بیان دین به صورت لخت و مستقیم)
همه اینها خوب، مفید و لازمند اما هرگز کافی نیستند،
قدم زدن روزمره یک روحانی در محله و سلام کردن به کسبه و ...، اثر دیگری دارد.
🔸سفری که به روسیه داشتم، یک امام جماعت در بزرگترین مسجد سن پترزبورگ توجه ما را به خود جلب کرد. اصالتا تاجیکی بود.
دو ساعت با او بودیم. یک گزاره دینی بیان نکرد! فقط ادب و متانت و تواضع و پذیرائی و ...
نهایتاً او را به حرف آوردیم. گفت ایران با این شکل و شیوه تبلیغی به سمت سکولاریسم میرود!
گفتیم: چرا؟
گفت: «شما گزارههای دینی را دائماً به مردم میگویید. در حالی که پیامبر فقط روز جمعه خطبهای داشت؛ اما در طول هفته با مردم زندگی میکرد.»
#تبلیغ
#حوزه_علمیه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیتالله علوی گرگانی: ای جوان ۴ روز بیشتر زنده نیستی در عزای امام حسین علیه السلام تماشاچی نباش .
🔹بروید در جمعیت و به سینه و سر بزنید و مجالس عزا را گرم کنید.
https://eitaa.com/mr13_72
حقیقتی که خیلی از ماها بارها آن را تجربه کرده ایم
https://eitaa.com/mr13_72
📌دشمنی #امویان با #سنت_نبوی
امام #سجاد علیه السلام درباره تحقیر سنت نبوی توسط بنی امیه فرمود:
«ما نمي دانيم با این مردم چه معامله ای بكنيم؛ اگر هر چه را از #پيامبراکرم(ص) شنيده ايم نقل كنيم، مي خندند(مسخره می کنند) و اگر نقل نكنيم، طاقت نمی آوريم.»
📚کلینی، کافی، ج۲، ص۲۳۴.
https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تنها جرمشان، شیعهٔ علی بودن است که اینگونه توسط وهابیها شهیـد میشوند !
#پاراچنار
#شیعیان_پاکستان
لعنت خداوند بر ظالمین و اعوان آنها
https://eitaa.com/mr13_72
25.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله حائری شیرازی:
هرچه از ما بگیرند، خود را نمیبازیم!
#اسماعیل_هنیه
https://eitaa.com/mr13_72
4_5960579884248990275.mp3
188.6K
سر به چوبه محمل کوبیدن حضرت زینب کبری سلام الله علیها
توضیحات مرحوم علامه جعفری رضوان الله علیه
https://eitaa.com/mr13_72
یک استاد کویتی:
"چه کسی باور میکرد که مردم تهران که به تعصب فارسی مشهورند، برای تشییع یک رهبر عربی کهفارسی حرف نمیزد،و از مذهب شیعه نبود، گسترده به خیابان بیایند.
این دستاورد انقلاب است که طایفهگرایی و نژادپرستی را از بین برد."
تازه برخی میخواهند وحدت میان اقوام و مذاهب را به مردم یاد دهند.
https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | توصیه مهم آيتالله جوادی آملی به طلاب در رابطه کتب حدیثی- ۹۷/۵/۱۸
https://eitaa.com/mr13_72
📌 فَتَامَّل
یکی از نکات مهم این است که انسان باید مراقب باشد #طبق اعتقادات #دینی #زندگی خود را #سامان داده و بگذراند. اینکه اعتقاد یک #نماد #سمبلیک در زندگی باشد و در رفت و آمد و درآمد، پوشش و مهمانی ما نمود نداشته باشد این در واقع یک #خطری است #جدّی که انسان را وارد یک وادی دیگر خواهد کرد.
✍رحیمی
https://eitaa.com/mr13_72
📌 شجاع و قهرمان بی نظیر
باقر قرشی:
امام زين العابدين علیه السلام از #نیرومند ترین عوامل #جاودانه ساختن انقلاب حسینی و #تاثیرگذاری آن بر #عواطف و احساسات جامعه به شمار میرود و این، به خاطر #موضع گیری های #جالب آن حضرت است که #تاریخ در دنیای #شجاعتها و #قهرمانیها #نظیری برای آن سراغ ندارد و یکی از زیباترین #اسناد_سیاسی در اسلام، #سخنرانی آن بزرگوار در #دربار_یزید است.
📚 حیاة الامام زین العابدین. ج۱. ص۸
https://eitaa.com/mr13_72
📌 نان خوردن با نام اهل بیت علیهم السلام
الطبقات الكبرى: قالوا: لَمّا بايَعَ مُعاوِيَةُ بنُ أبي سُفيانَ النّاسَ لِيَزيدَ بنِ مُعاوِيَةَ، كانَ حُسَينُ بنُ عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ عليه السلام مِمَّن لَم يُبايِع لَهُ، و كانَ أهلُ الكوفَةِ يَكتُبونَ إلى حُسَينٍ عليه السلام يَدعونَهُ إلَى الخُروجِ إلَيهِم في خِلافَةِ مُعاوِيَةَ، كُلُّ ذلِكَ يَأبى. فَقَدِمَ مِنهُم قَومٌ إلى مُحَمَّدِ بنِ الحَنَفِيَّةِ، فَطَلَبوا إلَيهِ أن يَخرُجَ مَعَهُم، فَأَبى و جاءَ إلَى الحُسَينِ عليه السلام فَأَخبَرَهُ بِما عَرَضوا عَلَيهِ، و قالَ : إنَّ القَومَ إنَّما يُريدونَ أن يَأكُلوا بِنا و يُشيطوا دِماءَنا.
گفتهاند كه چون #معاوية بن ابى سفيان از مردم براى #يزيد #بيعت گرفت، امام حسين عليه السلام از كسانى بود كه با او ب#يعت نكرد.
#كوفيان به او #نامه مىنوشتند و در روزگار خلافت معاويه، او را به بيرون آمدن به سوى خود، فرا مىخواندند؛ ولى امام عليه السلام به همه آنها جواب #رد مىداد.
گروهى از كوفيان به نزد #محمّد_بن_حنفيه آمدند و از او خواستند كه وى با آنان #خروج كند؛ امّا او هم خوددارى كرد و نزد امام حسين عليه السلام آمد و #پيشنهاد آنان را به ايشان عرضه كرد.
امام حسين عليه السلام فرمود: «اين مردم مىخواهند با [پيش انداختن] ما [نان] بخورند و #خون ما را در #معرضِ ريخته شدن بگذارند».
📚الطبقات الکبری. ج۱. ص۴۳۹. تاریخ دمشق. ج۱۴. ص۲۰۵
https://eitaa.com/mr13_72
فَإِذَا انْسَلَخَ الْأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُوا الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُوا لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ...
هنگامی كه ماههای حرام پايان گرفت مشركان را هر كجا بيابيد به قتل برسانيد و آنها را اسير سازيد و محاصره كنيد و در هر كمينگاه بر سر راه آنها بنشينيد...
سوره توبه آیه ٥
➖🔥منتظر آتش سوزان جبهه مقاومت بر سر کفار صهیونیستی هستیم.
https://eitaa.com/mr13_72
📌 لشگر نادانی و جهالت
مورخان، #نادانی و دنیاطلبی مردم #شام را، از #مهمترین عوامل #اطاعت کورکورانه آنها از بنی امیه دانستهاند.
قزوینی در کتاب آثار البلاد و اخبار العباد در توصیف مردم شام مینویسد: «اهل آن به کمفهمی و زیرک نبودن مشهورند.»(۱)
به عنوان نمونه؛
1⃣ مسعودی در کتاب مروج الذهب می نویسد: مردی از اهل #کوفه در موقع بازگشت از #صفین در راه #دمشق بر #شتر سوار بود، مردی از شام به او پیچید و گفت: این ناقه از من است، سرانجام نزاعشان بالا گرفت و هر دو نزد معاویه حاضر شدند.
پس آن مرد ۵۰ شاهد آورد که این ناقه و #ماده_شتر از آن من است.
معاویه نیز دستور داد ناقه را به صاحبش برگرداند.
ناگهان مرد عراقی گفت: خدا خیرت دهد این شتر، #ماده نیست و شتر #نر است.
معاویه گفت: حکمی داده ام و برگشت ندارد.
بعد از متفرق شدن مردم، معاویه آن مرد عراقی را طلبید و قیمت شترش را بلکه بیشتر از آن به او داد و به او گفت: برای «علی» خبر ببر که من برای جنگ با او صد هزار مرد دارم که ناقه را از جمل فرق نمی گذارند.
2⃣ مسعودی پس از نقل این ماجرا می نویسد: اطاعت مردم و نفوذ امر معاویه (به خاطر تهدید و ترس) به جایی رسید که هنگام رفتن به جنگ صفین روز چهارشنبه ای نماز جمعه خواند و همه به او اقتدا کردند.(۲)
پی نوشت:
۱) آثار البلاد و اخبار البلاد. ص۲۰۶
۲) مروج الذهب، ترجمه پاینده، ج ۲، ص ۳۳
۳) سیره پیشوایان. ص۲۰۱
https://eitaa.com/mr13_72
📌 تحقیقی در مورد دروازه ساعات
مترجم گويد: #نديدم در كتب #مقاتل باب الساعات را تفسير كنند و دوست ندارم تا بتوانم نكتۀ #مبهم و مطلبى تاريك در ترجمه بماند مگر تفسير آن بر من معلوم نباشد يا از خوف #تطويل و ملال خوانندگان از ذكر آن خوددارى كنم.
❌ بيشتر مردم امروز مىپندارند آلت #ساعت را #فرنگيان نزديك به عهد ما ساختهاند و باور نمىكنند در زمان يزيد بالاى دروازۀ شهر #دمشق ساعت بود و ليكن چنين نيست بلكه در آن عهد و پيشتر هم ساعت بود و #مخترع اصلى آن معلوم نيست، مردم او را #فراموش كردهاند.
👈 منتها اهل فرنگستان رقّاص در ساعت به كار بردهاند براى تنظيم حركات و در قديم بغير رقّاص تنظيم مىكردند.
امام فخر رازى كه معاصر خوارزمشاهيان است در تفسير خود در جلد اول در ذيل آيۀ هاروت و ماروت و اقسام سحر به مناسبت گويد:
قسم پنجم كارهاى شگفتانگيزى است كه از تركيب آلات به نسبت هندسى ظاهر مىشود و گاهى قوه متخيّله را به ادراك امورى مىدارد مانند دو سوار كه با يكديگر نبرد مىكنند و يكى ديگرى را مىكشد (خيمه شب بازى) و مانند اسب سوار كه در دست شيپور دارد و هر ساعت كه از روز مىگذرد و شيپور مىزند بىآنكه بر آن دست گذارند. و روم و هند صورتها مىسازند كه ببينند ميان آنها و انسان حقيقى فرق نمىگذارد حتى گريه و خنده بلكه ميان خندۀ شادى و خندۀ خجلت و خندۀ سرزنش و شماتت تميز مىدهند.
تا اينكه گويد:
از اين باب است تركيب صندوق ساعات و علم جرّ اثقال كه چيز بزرگ و سنگين را با آلتى سبك و سهل بر مىدارند و اينها در حقيقت نبايد از اقسام سحر شمرده شود.
و در شرح حال احمد بن على بن تغلب بغدادى فقيه حنفى گويند:
پدرش ساعتهاى مشهور در مدرسۀ مستنصريۀ بغداد ساخت.
و نيز خاندان ساعاتى در دمشق و قاهره بودند از فرزندان رستم بن هردوز، و او در ساختن #ساعت ماهر بود و به امر نور الدّين محمود زنگى #ساعت_جامع دمشق را اصلاح كرد و فرزند ابو الحسن على بن رستم شاعر معروف به ابن الساعات را ابن خلكان گويد در قاهره ديدم.
و جرجى زيدان در آداب اللّغة گويد: رضوان بن محمد كتابى در #علم_ساعات تصنيف كرد و صورت آلات آن را در آن كتاب كشيده است و كار هر يك و نام آن و جاى آن را به تفصيل ذكر كرده است و نسخهاى از آن در كتابخانۀ خديويّه است و چون از حسن نقل كرده است قول او را در اينجا آوردم، وگرنه به جرجى زيدان و امثال وى از مؤلّفين عصرى مسيحى براى كمى تدبّر و مسامحه در نقل و قلّت فهم اعتماد ندارم و اغلاط فاحش در كتاب او بسيار است. مثلا؛ در قرّاء سبعه كه از همۀ چيز معروفترند نام كسانى را نياورده و به جاى آن يزيد بن قعقاع را ذكر كرده است.
📚 دمع السجوم. ( ترجمه نفس المهموم علامه شعرانی رحمه الله) ص۳۹۳
https://eitaa.com/mr13_72
حجت الاسلام رحیمی
📌 تحقیقی در مورد دروازه ساعات مترجم گويد: #نديدم در كتب #مقاتل باب الساعات را تفسير كنند و دوست ند
علت ذکر این مطلب برای این بودکه برخی از گویندگان و مادحین گرامی اینگونه بیان می کنند که: به قدری اهل بیت علیهم السلام را پشت دروازه نگه داشتند که بعدها معروف شد به دروازه ساعات ...
حال آنکه این دروازه از قبل چنین نامی داشته است و علت را نیزاز لسان علامه شعرانی رحمه الله نقل کردیم.
لذا سهلبن سعد گويد: مردم به یکیاز دروازه ها اشارهکردند که باب ساعات نام داشت.
👈 طبق نقل اکثر مورخان اسیران کربلا را از باب ساعات یا باب توما ( نام قدیمی و رومیاین دروازهاست که به عربی باب ساعات نامیده شده است.)
📖 «نقدی بر یک انگاره مشهور/ شمربن ذیالجوشن "جانباز جنگ صفین" یا مُلازم پا در رکاب سپاه معاویه؟!»
نوشتاري از: محسن خاتمي
در لينک زير👇:
https://moharam.com/fa/archive/3311
✅ حتما مطالعه بفرمایید مطالب مفید و دقیق هستند.
https://eitaa.com/mr13_72
آداب کوی جانان.pdf
6.92M
آداب کوی جانان
نویسنده: علامه امینی
ترجمه: محسن رجبی
✅ به نظرم کتاب جالبی است در طول ایام زیارت اربعین مطالعه نماییم.
https://eitaa.com/mr13_72
📌 اشک های کارساز و جریان ساز
چنانچه در تحلیل تاریخ، ژرف بنگریم و بسترهای رویدادهایی را که با حادثه کربلا همراه بوده است، دنبال کنیم، در خواهیم یافت؛
#نبرد کربلا #هنوز به #پایان نرسیده است و #تنها #خون های سرخ به #قطره های داغ و سفید رنگ #اشک تبدیل شده که از دیده ها روان میشود و ریشه های #ستم را می سوزاند و پس مانده های #انحراف را با خود میبرد و در نتیجه، ریشه های #حق و #عدالت را سیراب میکند.
📚 جهاد الامام السجاد علیه السلام. ص۲۰۵
https://eitaa.com/mr13_72
📌 صحیفه سجادیه یعنی؛
صحیفه سجادیه یعنی؛
کتاب جهاد در تنهایی!
کتاب فریاد در سکوت!
کتاب آمادگی در شکست!
کتاب فریاد در سکوت مرگبار!
کتاب آموزش با دهان بسته!
کتاب مسلّح شدن در هنگام خلع شدن از همه سلاح ها !
با همه این حالات، صحیفه، کتاب دعا است.
دعا در مکتب امام زين العابدين علیه السلام بُعد زیبایی به خود میگیرد و این بُعد زیبا، همان تاثیر ویژه اجتماعی آن است.
📚 جهاد الامام السجاد علیه السلام. ص۲۲۰
https://eitaa.com/mr13_72
📌 طلب مغفرت برای زوّار الحسین علیه السلام
معاویه بن وهب عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ:
إنَّ فاطِمةَ بِنتَ مُحمّد صلی الله علیهما و آله تَحضُرُ لِزُوارِ قَبرُ اِبنَها الحُسينِ علیه السلام فَتَستَغفُر لَهِم ذُنُوبَهُم.
حضرت فاطمه سلام الله علیها دختر پیامبر گرامی اسلام، نزد #زائرین فرزندش حسین علیه السلام #حاضر می شود و از خدا می خواهد که #گناهان بندگانش را #ببخشد.
📚 کامل الزیارات. ص۱۱۸
#زیارت
#اربعین
https://eitaa.com/mr13_72