eitaa logo
کانال نقد الحاد
353 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
992 ویدیو
555 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 💠 آصف محسنی و امام زمان 👈 از ادمین کانال نقد اسلام بی حیا تر نداریم . مطالب ذیل را سایت استاد ایت الله سبحانی گذاشته اند: 1- سخنان آقای محسنی را به صورت تحریف شده و با حذف صدر آن نقل شده است؛ وی در صدر کلام خود پس از نقل حدیث «اگر حجت در روی زمین نباشد زمین، زمینیان را در خود فرو می‌برد» و معتبر دانستن آن به صراحت می‌گوید که: امامان معصوم - از جمله امام مهدی (عج) در زمان غیبت - واسطه فیض بین خدای متعال و بندگان است و فیوضات و برکات الهی از طریق امام معصوم زنده به بندگان می‌رسد( مشرعة بحار الانوار، ج 2 ص 222.) (پس نه تنها منکر نیست بلکه اعلی درجه امامت ایشان را نیز تصریح میکند ) 2- دربارۀ امام مهدی (عج) خاصتا همین مطلب را تصریح کرده است: این مطلب (عدم استفاده از امام در اخذ معارف دینی در زمان غیبت)، صحیح است؛ ولی استفاده تکوینی از وی و انتفاع از وجود امام قابل انکار نیست. گرچه خالق و مدبر و آن‌که همه قدرت ها و توان ها از اوست، تنها خدای متعال است و او هیچ شریکی در آفریدن و اداره آفریده‌ها ندارد؛ ولی مانعی ندارد که پیامبران و اوصیا آنها هر کدام در زمان خود، واسطه رسیدن رحمت خدا و فیض او به مردم باشند، و این مطلبی است که عقلا ممکن است و روایات از طریق ما و اهل سنت بر آن دلالت می‌کند؛ چنان‌که ابن حجر شافعی نیز این روایت‌ها را در کتاب صواعق خود نقل نموده و در روایت شماره هفت که ذکر کردیم، چنین آمده است: استفاده از من در زمان غیبتم، چون استفاده از خورشید است وقتی که پشت ابرها قرار می‌گیرد و از دیده پنهان می‌شود. و من مایه امنیت برای مردم روی زمین هستم...». این روایت گرچه به لحاظ مجهول بودن اسحاق بن یعقوب در سند آن معتبر نیست ولی مضمون آن به وسیله روایات زیادی تایید می‌شود و ما به آنها اشاره کردیم، نظیر این روایت که می‌گوید: «اگر حجت نباشد زمین اهل خود را فرو می‌برد.(ر.ک: مشرعة بحار الانوار، ج 1، ص 408- 407. ) 3-وی علاوه بر پذیرش واسطه فیض بودن امام در امور تکوینی، در امور تشریعی هم استفاده از معصوم را به معنای مراجعه به فقها و علماء اهلبیت دانسته است که در زمان غیبت به نوعی نیابت از امام معصوم را در بیان معارف دین بر عهده دارند(ر.ک: مشرعة بحار الانوار، ج 2 ص 222 و همان کتاب، ج 1، ص 408- 407. ) 4-در حماقت ادمین کانال نقد اسلام همین بس که ادعا میکند : اصف محسنی منکر امام زمان است ؛ بعد توی کتابی که خود ادمین ارائه کرده جناب محسنی بعد از نام امام زمان نوشته اند (عجل الله تعالی فرجه) یعنی نه تنها منکر نیست بلکه ازخدا تعجیل درفرجش را نیزخواستار است .چقدر انسان باید مثل ادمین نقد اسلام بی حیا باشد که مردم را این چنین فریب دهد؟ ⚠️پس تنها وی استفاده مستقیم از حضرت مهدی (عج) در دریافت معارف و احکام شرعی را در زمان غیبت نفی می‌کند این مطلب به صورت کلی صحیح است و کسی نیز آن را ادعا نکرده است، ولی این، به معنای عدم نفع حضرت مهدی (عج) نیست. ☑️ @naghdeelhad
💥 آیا اهل بیت (ع) سرایت بیماری را نفی کرده اند ؟! 📃 بررسی حدیث لا عدوی ✍🏽 تشریح در پست بعدی ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
💥 آیا اهل بیت (ع) سرایت بیماری را نفی کرده اند ؟! 📃 بررسی حدیث لا عدوی ✍🏽 تشریح در پست بعدی ☑️ @
💥 سرایت بیماری یا عدم سرایت ؟! 🗞 روایت مورد اختلاف : 💠 نضر بن قرواش جمّال [شتردار] مى‌گويد : از امام صادق عليه السّلام پرسيدم كه شترانى به بيمارى گرى (= جرب، کچلی ) مبتلا شده‌اند و من آنها را از ترس آنكه به حيوانات ديگر سرايت نكند از شتران ديگرم جدا كرده‌ام و گاهى نيز براى چهارپايان سوت مى‌زنم تا آب بخورند، حضرت عليه السّلام فرمود : مردى عرب نزد پيامبر اكرم (ص) آمد و گفت : گاهى من گوسفند و گاو و شترى را كه به گرى مبتلا شده‌اند به بهايى اندک به دست مى‌آورم ولى از ترس اينكه گرى آنها به ديگر شتران و گوسفندانم سرايت كند از خريدن آنها نگران و ناراحتم، پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم فرمود : اى مرد عرب! اين بيمارى براى نخستين بار از كجا به اين حيوان سرايت كرده است‌؟ سپس پيامبر اكرم (ص) فرمود : لاَ عَدْوَى وَ لاَ طِيَرَةَ وَ لاَ هَامَةَ وَ لاَ شُؤْمَ وَ لاَ صَفَرَ وَ لاَ رَضَاعَ بَعْدَ فِصَالٍ وَ لاَ تَعَرُّبَ بَعْدَ هِجْرَةٍ وَ لاَ صَمْتَ يَوْماً إِلَى اَللَّيْلِ وَ لاَ طَلاَقَ قَبْلَ اَلنِّكَاحِ وَ لاَ عِتْقَ قَبْلَ مِلْكٍ وَ لاَ يُتْمَ بَعْدَ إِدْرَاكٍ نه سرایت است و نه فال بد و نه بوم و نه شوم [بدشگونی] و نه صفر و نه رَضاع پس از گرفتن از شير (كه چنانچه زنى بچه‌اى را پس از دو سال شير دهد حكم رضاع که محرمیت است محقق نميشود) و نه تعرّب پس از هجرت { يعنى كسى كه به مدينه هجرت كرد ديگر جايز نيست بحال چادرنشينى برگردد } و نه روزۀ خاموشى و حرف نزدن یک شبانه روز و نه طلاق پيش از نكاح ( یعنی تا هنوز زنى را نگرفته نمى‌تواند بگويد اگر فلان زن را گرفتم او طلاق داده شده ) و نه آزاد كردن بنده‌اى پيش از تملک و خريدارى و نه يتيمى پس از بلوغ 📚 مرآة العقول، ج ۲۶، ص ۹۶ { حدیث مجهول } 🌐 https://bit.ly/2xxF4Lj 📃 ترجمه مترجمین 🌐 https://bit.ly/2QSeCmx ✍🏽 توضیح : عبارت مورد اختلاف، واژه ⇍ [ لاَ عَدْوَى : سرایت نیست ] میباشد 1⃣ آن‌چه که از روایت مورد ذکر در نفی عدوی فهمیده می‌شود، این است که نفی پیامبر (ص) از «عدوی» و امثال آن نهی است، آن هم نهی مولوی و تشریعی (یعنی‌ از واگیر دوری کنید، از تطیّر و فال بد دوری کنید، از فال زدن به پرنده شب یا جغد خودداری کنید و تا آخر ... )، نه نهی ارشادی و تکوینی (تا معنا چنین باشد: واگیر واقعیت ندارد، تطیّر واقعیت ندارد و ...) 🌐 https://bit.ly/343enuh ✔️ پس نهی از ایجاد سرایت است ١ ـ شاهد این حرف در روایت دیگر : 💠 پیامبر (ص) : لَا يُورَدَنَّ ذُو عَاهَةٍ عَلَى مُصِحٍّ هيچ كس نبايد حيوان آفت زده خود را به ميان حيوانات سالم شخص ديگر وارد كند يَعني الرّجُلَ يُصيبُ إبِلَهُ الجَرَبُ أوِ الدّاءُ يعنى كسى كه شترهايش گَر، يا بيمار هستند نبايد آنها را به ميان شترها و چارپايان سالم شخص ديگر وارد كند . 📚 معاني الأخبار، ج ۱، ص ۲۸۲ 🌐 https://bit.ly/39pjLIX 📚 وسائل الشيعة، ج ۸، ص ۳۷۱ 🌐 https://bit.ly/2vYM7w8 📚 بحار الأنوار، ج ۷۶، ص ۳۴۶ 🌐 https://bit.ly/2X0ZaZd ٢ ـ شاهد دیگر : در روایتی گفته شد : «لاضَرَرَ وَ لاضِرارَ فى الاسلام» یعنی در اسلام ضرر نیست ⁉️ آیا ضرر نیست ؟ منظور روایت این است که ضرر رساندن ممنوع است لا ضرر ... فى الاسلام» يعنى «لا حكم ضررى فى الاسلام»، بدين معنا كه واژه «حكم» را در تقدير گرفته و بگوييم منظور رسول اللّه (ص) اين است كه حكم ضررى در دين اسلام نيست 📚 قواعد فقه، ج ۱، ص ۱۴۲ 🌐 https://bit.ly/2QPfGqX ٣ ـ شاهد دیگر از خود روایت است، رفتارهایی را نام برده که عمل میشود، اما در اسلام جایز نیست. 3⃣ این روایت در کتب اهل سنت وارد شده است، راوی اش ابوهریرهٔ دروغگوست : أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ «لاَ عَدْوَى وَلاَ طِيَرَةَ، وَلاَ هَامَةَ وَلاَ صَفَرَ» 📚 صحيح البخاري، ج ۷، ص ۱۳۵ 🌐 https://bit.ly/3asWAij اگر اینطور برداشت شود که سرایت بیماری وجود ندارد با روایت‌های دیگر باب (موضوع امراض مسری)، معارضه دارد. بنابراین بر فرض صحت صدور و نقل صحیح از امام صادق (علیه‌السلام) بر تقیه قابل حمل است. ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
- چی بودیم چی شدیم(۲): مرگ و میر نوزادان در ایران در حالیکه در سال ۱۳۵۷ «میزان مرگ و میر نوزادان» د
چی بودیم چی شدیم(۳): نرخ باسوادی افراد بالای پانزده سال در حالیکه در سال ۱۳۵۵ «نرخ باسوادی افراد بالای پانزده سال» در ایران ۳۶.۵% بود(۱)، به‌دلیل ارتقاع چشمگیر سوادآموزی و خدمات آموزشی در دوران جمهوری‌اسلامی، این شاخص در سال ۱۳۹۸ به حدود ۸۶.۹ % رسیده است(۲). لینک کوتاه منبع: 1- www.macrotrends.net/countries/IRN/iran/literacy-rate 2- www.countrymeters.info/en/Iran ☑️ @naghdeelhad
4_5792185452207278696.pdf
325.4K
- مهدی فاطمه (س) ارباب انكار ناپذير قسمت اول ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
💥 سرایت بیماری یا عدم سرایت ؟! 🗞 روایت مورد اختلاف : 💠 نضر بن قرواش جمّال [شتردار] مى‌گويد : ا
💥 ادامه بررسی [ مفهوم سرایت ] 1⃣ اگر مقصود روایت، نفی سرایت بیماری، باشد به احتمال قوی نفی از اعتقاد جاهلی و خرافی در مورد نحوه و شکل سرایت بیماری بوده است. با نگاه به مفهوم سرایت در منابع علمی در می یابیم که مفهوم و مصادیق سرایت پذیرفته است. 2⃣ سرایت بیماری یعنی : میکروبها اعم از ویروس یا باکتری از طریق تماس با بیمار، حیوان، غذا یا هوا و اشياء آلوده به فرد سالم منتقل شود تعریف سرایت در منابع علمی : How infectious diseases spread Infectious diseases are caused by organisms such as bacteria, viruses, fungi or parasites چگونگی شیوع بیماریهای مُسری [ واگیر، عفونی ] بیماری های مُسری توسط موجوداتی زنده مانند باکتری، ویروس، قارچ یا انگل ایجاد می شود. Infectious diseases have different ways of spreading from person to person. They can be spread in three main ways: through the air, through direct contact between people, and/ or contaminated objects or surfaces. Through the air بیماریهای مُسری، شیوه های مختلفی برای سرایت بیماری از فرد به فرد دیگر دارند. آنها می توانند به سه طریق اصلی پخش شوند : از طریق هوا از طریق تماس مستقیم بین افراد، یا اشیاء یا سطوح آلوده 💻 سایت پزشکی سلامت 🌐 https://bit.ly/2UBy6wE روایات نیز میپذیرد که بیماری از طرق مذکور به فرد منتقل میشود، پس تعریف سرایت در علم روز با روایات تطبیق دارد اما اگر گفته شود طبق آن روایت [ لا عدوی ] سرایت وجود ندارد، پس باید بگوییم : این واژهٔ سرایت، در صدر اسلام مفهوم متفاوتی داشته یا آمیخته با عقاید خرافی بود مثل اینکه گمان میکردند، بیماری بدون علت و سبب از یک فرد به فرد دیگر منتقل میشود، حال آنکه بی سبب نیست. 3⃣ در روایات کتب اسلامی، در باب روایاتی که مُسری هستند میخوانیم که : 👈 بیماری از طریق هوا منتقل میشود 👈 با فرد جذامی تماس نگیرید 👈 از مناطقی که طاعون و وبا شیوع یافته بگریزید همه اینها دلالت بر پذیرش موضوع سرایت یا انتقال بیماری دارد، و با منابع علمی مطابقت دارد ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رو مشاهده میکنید، بعد از شیوع ☝️ بله.. همانطور که میدانید یک کشور کاملا نایس با مردمانی بسیار علاقه مند به هم نوع است که اگر بدانند یک کشتی پنیر در دریا غرق شده، پنیرهای منزل خودشان را بر می گردانند فروشگاه تا برای بقیه ملت شان کم نیاید. ❌ و ایرانی ها یک مشت آدم بی فرهنگ هستند که به خاطر ۴۰ سال حکومت آخوندی تا یک مشکل پیش می آید آنچنان هجوم می برند و هیچ چیز برای بقیه نمی گذارند؛ که تاریخ مانند آن را ثبت نکرده 😊☝️ باور نمی کنید؟! پس نگاه کن👆 ☑️ @naghdeelhad
4_5792185452207278710.pdf
252.6K
- مهدی فاطمه (س) ارباب انكار ناپذير قسمت دوم ☑️ @naghdeelhad
🔹بسم الله الرحمان الرحیم🔹 ◾️▪️ پاسخ به یکی دیگر از شبهات کانال های وهابی و الحادی: ⛔️ شبهه ای از کانال مفلوک نقدی بر اسلام که ادمینش مدتهاست در چاه ذلت پنهان شده و پاسخگو نیست👇 🖇گفته اند: "علامه از علماى بزرگ شيعه در كتاب معرفة الحديث مينويسد: " تمامى احاديث در مورد وجود ائمه و امام مهدى جعلى و ساختگى هستند" !! 📸 اسکن از کانال فوق الذکر : 🌐 https://goo.gl/7EA9g1 ⏰ مدت زمان لازم برای مطالعه: 8 دقیقه ➖➖➖➖➖ 🔥✍🏼 پاسخ : این شبهه نیز مانند بسیاری از شبهات جعلی و ساختگی در کانالچه نقدی بر اسلام، باید به زباله دانی سپرده شود ! 🛅 ابتدا آنچه آقای بهبودی در کتابش گفته و اینها علامت زده اند را ترجمه کنیم، سپس به بررسی ماجرا بپردازیم: ✏️ جناب : "چنانچه در بحث شذوذ در نظام امامت، دانستی که احادیث روایت شده ی منصوص که دلالت بر ائمه دارد همگی از خبر لوح گرفته و غیر آن، ساخته شده در عهد غیبت و حیرت و اندکی قبل از آن هستند. پس اگر این نصوص فراوان نزد شیعه امامیه موجود بوده است، چرا در معرفت و شناخت امامان دچار چنین اختلاف آشکاری شدند◾️و هنگامی که شک و حیرت سالهای زیادی برای بزرگان مذهب و ارکان حدیث رخ داد، بر ان شدند که هر چه سریعتر و در سطح وسیع به کتبی در اثبات غیبت و برطرف نموندن و از قلوب امت همت گمارند"◾️ 📚معرفة الحديث و تاريخ نشرة و تدوينة و ثقافتة عند الشيعه صفحه 172 ➖➖➖➖➖ 🖇: معاندین به ما نشان دهند؛ کجای این متن صحبت از امام مهدی (عج) شده است ؟!؟ آقای بهبودی در کجا منکر و ائمه (ع) شده اند !؟!؟ ⬅️ پاسخ به این دروغ و شیادی را ببینید / باشد که دیگر سراسیمه نکنند ⬇️ ⚡️تصریح آقای بهبودی بر نصوص امامت و ولایت 12 معصوم علیهم السلام در بنام صحیح کافی که از نظر همه ی روایاتش صحیح است: 📗https://goo.gl/DNrWrV 📗https://goo.gl/xGYTdi 📗https://goo.gl/pFm1HD 📗https://goo.gl/8vb1p8 📗https://goo.gl/A8ub2b 📗https://goo.gl/nGdsre ✴️ همچنین تصحیح خار چشم ملحدین و وهابیین حضرت بقیه الله الاعظم (عج) توسط آقای بهبودی: 📙https://goo.gl/hYxg9S 📎 نکته: روایت موجود در راجع به امامت امام باقر علیه السلام ، طولانیست. کاملش را در لینک زیر مشاهده بفرمایید: 📒https://goo.gl/n3LVnv ➖➖➖➖➖ 🖇 ؛ اما ابتدای سخن وی ناظر به این است که حدیثی که در آن نام دوازده امام (ع) از پیامبر (ص) یا اهل بیت (ع) نقل شده، معتبر نیست تمام روایات‼️ [ قرینه کلام: نصوص امامت و ولادت ائمه که یکجا نیامده را تصحیح کرده اند ] 🔆خب در اینجا به یک نمونه از روایات صحیح از طریق شیعه - که در آن نام دوازده امام یک ‌جا آمده - اشاره می‌کنیم تا روشن شود سخن وی از روی تحقیق و بررسی و امامیه بر صحت چنین روایاتی دارند: 👳🏼‍♂ابى القاسم خزاز قمی رحمة الله علیه با سند صحیح روایت کرده اند: 📘کفایة الاثر جلد 1 صفحه 263 Ⓜ️https://goo.gl/spxgac 📸 ترجمه کامل روایت / تایپ دستی 🌐https://goo.gl/MG6jN7 📚🔍 بررسی/ تمام راویان این روایت ثقه و معتمد اند: 👤https://goo.gl/ik9HLo 👤https://goo.gl/uD6nk1 👤https://goo.gl/6xG8SU 👤https://goo.gl/c7jd9f 👤https://goo.gl/zb9Dht 👤https://goo.gl/fwNqKR 👤https://goo.gl/HGFkHx ➖➖➖➖➖ 🖇 : آقای بهبودی در ادامه گفته اند: 🔅هنگامی که شک و حیرت سالهای زیادی برای بزرگان مذهب و ارکان حدیث رخ داد، بر ان شدند که هر چه سریعتر و در سطح وسیع به کتبی در اثبات غیبت و برطرف نموندن و از قلوب امت همت گمارند🔅 [ 👈 در این قسمت هم میخواهند بگویند: هرج و مرج و نشر باعث شد بزرگان دین دست به تالیف کتاب بزنند تا شبهات را برطرف سازند و روایات با نظام بهتری مکتوب گردید: 👳🏼‍♂چنانچه شیخ طوسی رحمة الله علیه در مقدمه ی کتاب الغیبة با توجه به فراگیر شدن حیله ها و نیرنگ ها مینویسند: 📝خلاصه:..."مطالبی خواهم گفت تا به وسیله ی آن تمامی شک و شبهه و تردیدها از بین برود...یقینا نکات دقیق و لطیف این مسائل بر بسیاری از مردم پوشیده است..." 📘الغيبة طوسی جلد 1 صفحه 3 Ⓜ️https://goo.gl/qquSdH ➖➖➖➖➖ 🖇 : این کلیپ هم تیر خلاص از کتب اهل سنت راجع به دوازده خلیفه که به تنهایی کفایت میکند: 🖥 https://goo.gl/3MvsGR ➖➖➖➖➖ 🍃✍🏼 آقای بهبودی رحمه الله علیه🌹 گرچه مورد انتقاد علما هم قرار گرفته است، اما اثبات کردیم منکر امامت و منکر ولادت دوازده امام (ع) بوده اند، که همین هم برای اسقاط شبهه پوشالی معاندین کافیست، حال اینکه کلام وی را کامل بررسی و پاسخ دادیم ✅ ☑️ @naghdeelhad
⛔️ متن شبهه ⛔️ " تشابه جنایاتی که امام مهدی پس از ظهور انجام خواهد داد با جنایاتی که داعش امروزه انجام میدهد. ۱. حضرت مهدی علیه السلام، شکم زنان آبستن را میشکافد. (بحارالانوار جلد ۵۲ ص ۳۸۹) ۲. امام زمان هرکس به بیست سالگی رسیده باشد و احکام دین را درست یاد نگرفته باشد میکشد. (بحارالانوار جلد ۵۲ ص ۳۸۲) ۳. امام زمان همه را با زور وادار به اسلام آوردن میکند و هر کس اسلام نیاورد را گردن میزنند. (بحار الانوار جلد ۵۲ ص ۳۴۰) " 🔴 در پاسخ به شبهه "تشابه اعمال داعش و امام زمان(عج) !!" : 1⃣ برخی از روایت های اسلامی به سبب شرایط تاریخی، سیاسی و اجتماعی، دچار آسیب هایی شده اند؛ این مجموعه ها با هدف جمع آوری سخنان و میراث مکتوب اهل بیت (ع) تدوین شده اند و ممکن است روایات ضعیف و مخدوش نیز در آنها راه یافته باشد. 2⃣ صرف وجود روایات در کتب روایی شیعه، دلیل بر صحت همه آنها نمی باشد و محقق یا عالم دین با استفاده از دانش حدیث شناسی احادیث سره از ناسره را تشخیص می دهد. 3⃣ وجود افراد غیر موثق در سلسله سند برخی از روایات مطرح شده در زمینه نهضت امام زمان(عج) و همچنین تعارض آنها با سایر روایات، این دسته از روایات را ضعیف می نمایاند. 4⃣ بعنوان مثال روایتی که حاکی از کشتن مردان و شکافتن شکم زنان است، علاوه بر ضعف سند از متنی کاملا مضطرب برخوردار است. موعود ادیان، ص ۲۲۴ http://yon.ir/Ezterab 5⃣ عدم اعتماد به این روایات تنها به اشکال سندی آنها بر نمی گردد، بلکه از نظر محتوا نیز ایراداتی دارند. کشتار و استفاده از زور در دعوت به اسلام که در این روایات آمده، با آیات قرآن و سایر روایات در تعارض است! 6⃣ پیامبر(ص) که به تصریح قرآن رحمة للعالمین بوده، چگونه ممکن است آخرین خلیفه و جانشینش مسبب رنج و محنت گردد؟! برخلاف این دسته روایات ضعیف، روایات بسیاری خلق و صفات و سیره عملی امام زمان(عج) را مانند پیامبر اکرم (ص) دانسته اند. صدوق، محمد بن علی، کمال الدین ج۲ ص ۴۱۱ 7⃣ امام باقر(ع) سبک و سیره واقعی امام زمان(عج) را اینگونه ذکر می کنند: "مهدی حکم می کند بین اهل تورات با تورات، و بین اهل انجیل با انجیل و بین اهل زبور با زبور، و بین اهل قرآن با قرآن" منعمانی، محمد بن ابراهیم ،الغیبة، ص ۲۳۷ 8⃣ امام رضا(ع) در توصیف شخصیت امام عصر(عج) می فرماید: "او عالم ترین، شکیباترین، باتقواترین، سخاوت مندترین، شجاع ترین و عابدترین مردمان است". صدوق، محمد بن علی، من لا یحضره الفقیه، ج ۴ ص ۴۱۸ 9⃣ در وصف روزگار با صفا و دیدنی مهدی موعود(عج) در روایات چنین گفته اند: هیچ انسانی به دیگری ستم نخواهد کرد، فقر را از بین می برد، روی زمین خرابی باقی نمی ماند مگر آنکه آباد شود، عدالت و سازندگی را در همه شهرها گسترش می دهد و خوان حکمت و ثروت گسترده می شود. http://yon.ir/mouood 🔟 حتی با فرض قبول روایات مخدوش شبهه، تشابهی بین آنها و اعمال داعش وجود ندارد؛ چراکه داعش کافرکش نیست و اکثریت مطلق قربانیان داعش شیعیان و اهل تسنن هستند نه کفار! http://yon.ir/Zohoorr ☑️ @naghdeelhad
4_1002579271081787746.pdf
1.6M
- پاسخ به شبهات ولادت امام عصر روحی فداه ☑️ @naghdeelhad