eitaa logo
کانال نقد الحاد
351 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
988 ویدیو
555 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5794375404491900449.pdf
881.5K
📚نام کتاب: سرابی به نام انسانیت ✍️نویسنده: محمد قطب 📝مترجم: خداداد مطاعی پور 📄تعداد صفحات: 27 📖 نگاهی گذرا و دقیق به مکتب اومانیسم (انسان‌گرایی) و شعارهای پر زرق و برق‌شان و آشکار کردن هدف‌های پشت این شعارهایی که برایش تبلیغ می‌کنند یعنی دور انداختن دین از صحنه زندگی. دعوت این مکتب دقیقا شبیه فراماسونری‌ها است که می‌گویند: «عقیده‌ات را دمِ در (یعنی هنگام ورود به فراماسونری) در بیاور همانطور که کفشهایت را در می‌آوری» و بدون عقیده وارد شو. اما ممکن است مردمانی فریب زرق و برق دعوت انسانیت را بخورند و به آن ایمان بیاورند و به سوی آن دعوت کنند درحالی که از حقیقت آن غافل باشند، و امکان هم دارد که آن‌ها اصلا باور نکنند که انسانیت، دعوت به جدایی و دورانداختن دین می‌نماید که شیاطین روی زمین برای هدفی مشخص به نشر آن می‌پردازند. با خواندن کتاب "سرابی به نام انسانیت" با تمام زوایای پنهان این دعوت‌ها آشنا می‌شوید. ☑️ @naghdeelhad
یکی نیست به این کانالای ضد انقلاب بگه شمارو چه به نقد اسلام؟! بابا گنده تر از شما هم در نقد این دین و به خصوص مذهب برحق شیعه موندن و زیرشم حتی زاییدن اما باز چروک های آلبانی نشین دارن خزعبلاتشون رو تو کانالاشون بازنشر میدن😂😂 واقعا تاسف برای مخاطبین فریبخورده تان پاسخ👇 ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
یکی نیست به این کانالای ضد انقلاب بگه شمارو چه به نقد اسلام؟! بابا گنده تر از شما هم در نقد این دین
❇️ پاسخ 1️⃣ بین شهید نواب صفوی و احمد کسروی، مناظراتی برقرار شده اما متن چنین گفتگویی را در آن مناظرات پیدا نکردیم. ضمن اینکه این استدلال های ضعیف و غلط از هر دو طرف(یعنی احمد کسروی و شهید نواب صفوی) بعید به نظر می رسد. بعید است که احمد کسروی با سابقه تحصیل در حوزه و دانشگاه و آگاهی اش از تاریخ، با خطبه فدکیه و ماجرای فدک آشنا نباشد و نیز بعید است که شهید نواب صفوی نتواند پاسخ سخنان سست او را بدهد، لذا به صحت این مناظره نمی توان اعتماد کرد و به نظر می رسد شخصی ناشی و کم اطلاع آن را نوشته باشد. 2️⃣ خطبه فدکیه حضرت زهرا س، اگرچه به نام فدک معروف شده اما بیش از آن که خطابه ای در دفاع از حق شخصی حضرت زهرا س یعنی سرزمین فدک باشد، مجموعه‌ای از معارف در زمینه‌های خداشناسی، معادشناسی، نبوت و بعثت پیامبر اسلام(ص)، عظمت قرآن، فلسفه احکام و ولایت و نیز دفاع از حق حضرت علی ع را در بردارد. این معارف با سند متواتر در منابع تاریخی ثبت شده است. متن و سند و توضیحاتی پیرامون خطبه فدکیه را در لینک زیر ببینید: https://b2n.ir/926173 3️⃣ فدک مِلک اختصاصی پیامبر بود نه غنیمتی برای همه مسلمانان و نیز توسط خلیفه اول غصب شد نه خلیفه دوم. سرزمین فدک به دلیل اینکه بدون جنگ و خونریزی و با مصالحه به دست پیامبر(ص) افتاد و نیز به حکم قرآن،[سوره حشر/آیه 6و7] مختص پیامبر(ص) بود. پیامبر(ص) درآمد این زمین را به مستمندان بنی‌هاشم می‌داد و پس از نزول آیه «وَآتِ ذَا الْقُرْ‌بَیٰ حَقَّهُ؛ و حق خویشاوند را بده» آن را به فاطمه(س) بخشید. پس از وفات پیامبر(ص)، ابوبکر با منسوب کردن حدیثی به پیامبر(ص) مدعی شد پیامبران ارث نمی‌گذارند؛ از این رو دهکده فدک که در دست فاطمه بود را به نفع خلافت مصادره کرد. شرح کامل ماجرای فدک را در لینک زیر ببینید: https://b2n.ir/017528 4️⃣ نویسنده شبهه، سخنرانی حضرت زینب س در کاخ یزید را نشانه آزادی بیان دانسته است. از واضحات تاریخ است که یزید فرمان قتل امام حسین ع را بخاطر بیعت نکردن ایشان صادر کرد. لشکریان یزید امام حسین ع و یارانشان را پس از بستن آب به روی ایشان به بدترین شکل به شهادت رساندند و زنده زنده سرهایشان را بریدند و با اسب بر بدنهای آنها تاختند سپس سرها را بر نیزه کرده و زن و بچه آنها را به اسارت گرفتند و شهر به شهر با پای برهنه و با ضرب تازیانه بردند تا به کاخ یزید رساندند. آیا این جنایتهای یزید علیه مخالفانش هم نشانه آزادی بیان است؟ 5️⃣ یزید تا پیش از ورود اسرا به شام توانسته بود مردم را متقاعد کند که با خارج شدگان از دین و طغیان گران جنگیده و به این طریق حجّتی شرعی برای جنایاتش بسازد اما با خطبه های حضرت سجاد ع و حضرت زینب س حق آشکار شد. رفتار مسالمت آمیز یزید با اهل بیت امام حسین ع به این دلیل بود که مردم شام و حتی بسیاری از نزدیکان یزید پس از شنیدن خطبه های امام سجاد ع و حضرت زینب س، به حق و جایگاه اهل بیت ع پی بردند و یزید را مجرم و خطاکار شمردند. لذا دیگر افکار عمومی به یزید اجازه نمیداد که کوچکترین آسیبی به خاندان پیامبر برساند. 6️⃣ پس از این جریانات، قیام مردم مدینه، قیام توّابین و قیام مختار را علیه بنی امیه در تاریخ می بینیم که تا حد زیادی متأثر از روشنگری های حضرت زینب س و حضرت سجاد ع در نشان دادن حق و رسوا کردن باطل بوده است. 7️⃣ اسلام دینی الهی است که برای زن، جایگاه و شأنی برابر با مرد قائل است. این شأن و جایگاه برابر در بیشتر احکام و قوانین وجود دارد و اختلافاتی که وجود دارد، بخاطر تفاوت در نقش های اجتماعی مرد و زن و نیز برخی تفاوتهای طبیعی زن و مرد است. اما از حیث انسانیت و دستیابی به کمالات نفسانی، زن و مرد از دیدگاه اسلام برابرند: 🔆 وَ مَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَ لا يُظْلَمُونَ نَقيراً (نساء/124)(و كسى كه چيزى از اعمال صالح را انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى كه ايمان داشته باشد، چنان كسانى داخل بهشت مى‏شوند و كمترين ستمى به آنها نخواهد شد. ) 🔆 إِنَّ الْمُسْلِمينَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتينَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقينَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرينَ و الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعينَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقينَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمينَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظينَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاكِرينَ اللَّهَ كَثيراً وَ الذَّاكِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيماً (احزاب/35)(به يقين، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ايمان و زنان با ايمان، مردان مطيع فرمان خدا و زنان مطيع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و شكيبا و زنان صابر و شكيبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق كنن ☑️ @naghdeelhad
38.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺کلیپ شماره (۴) ✍شبهه: آیا بر اساس منابع شیعه و اهل تسنن، امام علی علیه السلام به حدیث غدیر احتجاج و استناد نمودند؟ ✅ استاد روستایی ❌ این کلیپ زیبا را از دست ندهید. - طی سالیان اخیر فعالیت ضد دین و وهابیون و کسانی که با پوشش های مختلف مثل روشنگری و مقابله با خرافات! سعی در نقد مبانی دین مبین اسلام و مذهب برحق شیعه را دارند زیاد شده است و متاسفانه عده ای هم دنباله روی این جماعت شده اند با به اشتراک گذاشتن این فایلها در روشنگری جامعه در مقابل خرافات منتشر شده توسط ملاحد و وهابیون سهیم باشید. ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
✴️ #قسمت_دوازدهم ♦️ ايضا مرحوم قطب راوندي [ متوفي ٥٧٣ ه.ق ] به سند خود ، روايتي با اين مضمون نقل م
✴️ ✍🏿 در اقسام پیشین مفصلا اثبات كرديم كه اسلام به هيچ وجه به دنبال خشونت عليه زن نيست و ايضا در مورد كيفيت و نحوه زدن زن ناشزة نيز به طور كامل تبيين كرديم كه بايد و با شرائط خاصّ مذكور باشد... اكنون به ذكر چند نكته بسيار مهم و قابل توجه مي‌پردازیم. 🔺 اولا اینکه چنانچه در قسمت هشتم و قسمت نهم ارائه داديم ؛ و از زدن بايد باشد نه ❌ و گشايي ❌ اين نكته بسيار حائز اهمييت است. مرد بايد به نيت اصلاح شدن زن و خروج زن از حالت نشوز اين كار را انجام دهد. نه اينكه بخواهد انتقام جويي و عقده گشايي كند . بنابراين با كنار هم قرار دادن اين ٢ نكته يعني: 1) نيت نبايد انتقام جويي و عقده گشايي باشد، بلكه بايد اصلاح باشد [ حسن نيت فاعل ] 2) زدن بايد ملايم و به كيفيت مذكور در قسمت هاي قبلي باشد در مي يابيم كه هيچ خشونت و توهيني عليه زن وجود ندارد و هياهوي ملحدكان ناشي از اغراض و جهل آنها است. 🔺 ثانيا اينكه همانطور كه گفته شد اين مطلب در باب است و اِلا مرد حق تعدي و ظلم كردن به زن را ندارد. در همين راستا روايتي از حضرت اسد الله الغالب ، علي بن ابيطالب ع ارائه ميدهيم كه نشان مي دهد اگر مردی بخواهد به زنش و كند ، با خشم و واكنش بسيار تند علي عليه السلام رو به رو خواهد شد. 🔥⚡️ در مورد اميرالمؤمنين علي ع نقل شده است كه: اما درباره حمایت از مظلوم و فریاد رسی ستم دیده، ابن دأب گفت: کوفیّون گفته اند: روزی سعید بن قیس همدانی امیرمؤمنان علیه السلام را دید که در کنار دیواری نشسته است. عرض کرد: یا امیرمؤمنان در چنین ساعتی این جا نشسته ای؟ فرمود بیرون نیامدم از خانه مگر برای آن که را کمک کنم و به داد ستمدیده ای برسم. 👈🏿در همین حال بود که زنی سراسیمه و پریشان که نمی دانست به کجا برود، سر رسید تا آن که نزد آن حضرت ایستاد و گفت: ای امیرمؤمنان! شوهرم به من ستم می‌کند و بر من تعدّی می‌نماید و سوگند یاد نموده که مرا بزند.👉🏿 شما با من بیایید تا نزد او برویم آن حضرت سر خود را به زیر افکنده و سپس سر برداشت و فرمود: سوگند به خدا چنین نخواهد ماند تا آن که حق مظلوم از ظالم گرفته شود بدون دشواری و ناراحتی. سپس به آن زن فرمود: منزلت کجاست؟ آن زن خانه اش را معرّفی کرد. پس آن حضرت با آن زن حرکت کرده و رفتند تا به منزلش رسید و سلام کرد. پس جوانی بیرون آمد که جامه رنگارنگی بر خود پوشانده بود. حضرت به او فرمود: بترس از خدا چرا زنت را ترسانده ای؟ آن مرد در جواب گفت: تو را به این امر چه کار؟ سوگند به خداوند به خاطر همین گفتارت این زن را با آتش می‌سوزانم. عادت حضرت این بود به هر کجا می‌خواست برود تازیانه ای در دست گرفته و شمشیری حمایل خود می‌نمود پس هر که محکوم به تازیانه می‌شد او را تازیانه می‌زد و هر کسی که محکوم به شمشیر می‌گردید او را گردن می‌زد. ناگاه جوان شمشیر کشیده ای دید و حضرت به او فرمود: من تو را امر به معروف می‌کنم و نهی از منکر می‌نمایم و تو معروف را ردّ می‌کنی؟ توبه کن و گرنه تو را می‌کشم. در این میان مردم از کوچه‌ها می‌آمدند و سراغ امیرمؤمنان را می‌گرفتند تا آن که دور آن حضرت را گرفتند. جوان از گفتار خویش پشیمان شده و گفت یا امیرمؤمنان! مرا ببخش خدا تو را ببخشد. سوگند به خداوند مثل زمینی خواهم شد که بر من پای گذارد. در این هنگام حضرت به آن زن فرمود: برو داخل منزلت و خود برگشت در حالی که این آیه را می‌خواند: «لا خَیْرَ فِی کَثِیرٍ مِنْ نَجْواهُمْ إِلَّا مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلاحٍ بَیْنَ النَّاسِ وَ مَنْ یَفْعَلْ ذلِکَ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْراً عَظِیما»»{در بسیاری از رازگوییهای ایشان خیری نیست مگر کسی که [بدین وسیله] به صدقه یا کار پسندیده یا سازشی میان مردم فرمان دهد و هر کس برای طلب خشنودی خدا چنین کند به زودی او را پاداش بزرگی خواهیم داد - آيه ١١٤ سوره نساء- }. و می‌فرمود: حمد می‌کنم خدا را که به دست من میان زن و شوهری اصلاح نمود سپس آیه شریفه فوق را می‌خواند. 📘📕 الإختصاص  جلد: 1  صفحه: 157 🔥⚔ آري اگر مردي به زنش ظلم و تعدي كند و او را تهديد به زدن و تهديد به مرگ كند ؛ با ذوالفقار علي ع طرف است ⚔🔥 👈🏿 بنابراين زدني كه در آيه ٣٤ سوره نساء آمده است كما اينكه قبلتر هم گفته شد ، مربوط به زن ناشزه است و آنهم بايد باشد. و گر نه هيچ مردي حق ندارد به همسر خود و كند. ... ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❶تأثیرگذارترین انسان تاریخ! 👤Michael Hart ❷نجات‌دهنده بشریت! 👤Bernard Shaw ❸فرستاده‌اي از خدا! 👤Annie Besant ❹بزرگ حتي نزد دشمنانش! 👤Leo Tolstoy ❺بزرگترین قهرمان حقوق زنان! 👤Pierre Craibites ❻بزرگ‌ترین اصلاح‌گر تاریخ! 👤Alfred Martin ❼بامداراترین انسان! 👤William Muir ❽آورنده علوم شگرف! 👤Alfred Kroner ❾راسخ در انسجام‌بخشي بشریت! 👤Christiaan Hurgronje ❿پیامبري قهرمان! 👤Thomas Carlyle ⓫فروتن نزد پیر و خرد! 👤Bosworth Smith ⓬آزادی‌بخش محرومان! 👤Uri Avnery ⓭جمع ابعاد نبوغ در 1شخص! 👤Barnaby Rogerson ⓮نیکوترین الگو! 👤Wolfgang Goethe ⓯ناجي تمدن جهاني! 👤JHDenison ⓰والاترین رهبر تمام دوران‌ها! 👤Jules Masserman ⓱بزرگ‌ترین الگوي بي‌آلایشي! 👤Philip Hitti ➲https://archive.org/stream/TELLMEABOUTTHELASTPROPHETMUHAMMEDS.A.W.S/TELL-ME-ABOUT-THE%20LAST%20PROPHET-MUHAMMED%28S.A.W.S%29_djvu.txt 💥نامت را بلند گردانیم(انشراح/4) ❤️ ☑️ @naghdeelhad
4_5960682637046581784.pdf
207.8K
موضوع کنفرانس: (بزرگداشت موالید و وفیات) یکی از اشکالاتی که وهابیون به شیعیان مولا میگیرند بزرگداشت موالید و وفاییات بزرگان اسلام است که در این مقاله ریشه این اشکال آن ها بررسی و به آن پاسخ داده خواهد شد - این مقاله مختصر و مفید را بخوانید و برای دفع شبهات و خرافات وهابیون منتشر کنید تا در آگاهی عموم سهیم باشید ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
📝📝📝آیا خداپرستان از بیداری زنها می ترسند؟! (ادعای ناباوران این است!) شبهه: ⬅️⬅️⬅️تمام مذهبیون و اس
📝📝📝آیا خداپرستان از بیداری زنها می ترسند؟! (ادعای ناباوران این است!) ➖قسمت دوم➖ 📗ج) 🔺و اما نکته ی اصلی شبهه ی مطرح شده: ▪️-نوشته اید، اگر زنان بیدار شوند یک ملت بیدار می شود. خوب بله، ولی نکته ی مهم اینجاست که مشخص نماییم، «بیداری» کدام است؟ چه عملی بیداری نام دارد؟ چه عملی خواب آلودگی ست؟ چه عملی خواب بودن مطلق است و... ▪️وقتی کلیت حرف ها و مطالب شما را مرور می نماییم، از دید شما زنی بیدار است که: 1. به خداپرستی پشت کرده باشد، 2. خواستار حقوق مشابه حقوق مردان باشد، 3.علم را خدا بداند و هرچه علم گفت همان را بر همه چیز ترجیح دهد. در حالی که بارها بیان نموده ایم، این موارد هرگز نام شان بیداری نیست... . 🔸-چطور کسی که شگفتی های موجود در خلقت را با کلمه ی «تصادف» توجیه می کند، بیدار است؟ اصلا تصور کنید ما هم مثل شما هستیم و اسلام را قبول نداریم، بیایید با هم دو کتاب در مورد شگفتی خلقت بخوانیم، بیایید با هم به چند مستند حیات وحش یا چند مستند در مورد نجوم نگاه کنیم، چطور می توان گفت «اتفاقی است» و تمام شد! واقعاً گاهی انکار مخالفان را مانند شگفتی های موجود در طبیعت، شگفتی می دانم! 🔸-یا در مورد حقوق زن مرد، چطور تصمیمات حکیمانه ی اسلام را عقب افتادگی می دانید! اسلامی که به کامل ترین نحو تفاوت های مرد و زن را دیده و فرموده این گونه باشد! تصور کنید یک معمار، خیلی ریز بر روی یک سازه کار کند، اما شخصی بدون توجه به جزئیات در مورد مسائل کلی حرف بزند! و به انکار واقعیات بپردازد! واقعا به این شخص چه می گویید! 🔸-یا بحث خدا کردن علم، تصور کنید برای مدت زمان زیادی یک دارو مصرف می شود، اما یکدفعه دکترها اعلام می کنند که این دارو مضر است و نباید مصرف شود... عزیزان این ماهیت علوم تجربی است، وقتی نظریه ای ارائه شد، یک نظریه ی کاملتر ارائه شود، دیدگاه قبلی مردود می گردد... باور کنید علوم تجربی کاملا متواضع است و هیج ادعایی ندارد اما این افراد به زور می گویند باید خدای ما باشی. ولی آیا یک امر لرزان و وابسته به تلاش کاملتر، می تواند خدا باشد؟ می توان در وضعیتی باشد که برای پاس داشت او تمام معنویات را کنار گذاشت؟ اصلا آزمایشگاه علوم تجربی می تواند، یک جایگزین برای مقوله ی معنویات باشد؟ 🔺با وجود توضیحات بیان شده، آیا واقعا خانمی که این گونه باشد بیدار است؟ آیا واقعاً افرادی که این حرف ها را می زنند در پی آزادی زنان هستند؟ ▪️-ای کاش خانم ها و آقایانی که از حرف این افراد متاثر شده اند، می دانستند کسی که یک خداپرستی عاقلانه را در زندگی اش انتخاب نموده باشد، نه تنها علم و حقوق بشر و آزادی را از دست نداده است، بلکه خوشبختی و آرامش دنیوی و اخروی را نیز بدست آورده است. چون این موارد تضادی با همدیگر ندارند و اگر درست بر سر جای خود قرار بگیرند، پازل زندگی اشخاص را تکمیل می نمایند. ▪️-لذا بیدار واقعی کسی است که این نکات را مدنظر قرار دهد، و علاوه بر توجه به زندگی دنیایی و حقوق بشر و...به فکر زندگی اخرویش هم باشد. ➖- آیا کسی که بخاطر رفتار نادرست دینداران، به تمام آموزه های شرعی و توحیدی پشت می نماید! بیدار است؟ ➖-آیا کسی که بخاطر احادیث ضعیف و روایت های نادرست دین را کنار می گذارد بیدار است؟ ➖-آیا کسی که به دلیل بی اطلاعی از فلسفه ی احکام به قوانین شریعت پشت می کند بیدار است؟ ادامه دارد... نویسنده جناب م.یوسفی ☑️ @naghdeelhad
💎 پاسخ تماشایی به دو پرسش : ۱.‌ آیا اگر خدایی باشد دینی قرار می‌دهد؟ ۲. آیا اگر دینی باشد لازم است ما دین دار باشیم؟ پاسخگوی گرامی: جناب مجتبی دریس ؛ نویسنده و پژوهشگر دینی لینک مشاهده یا دانلود ویدیو👇 ✅ https://aparat.com/v/tc6M0 ☑️ @naghdeelhad
4_5985534855419528884.mp3
3.49M
🔈 آیا امام حسن (ع) ازدواج و طلاق های زیادی داشته؟ آمارها تا چه حد درست است؟ بخش اول نکته جدید و ناگفته‌ای درباره علت برخی از ازدواجها و طلاقهای امام حسن (ع) نکته جدیدی درباره تاریخ اسلام و مقایسه محبوبیت حسنین (ع) در قیاس با محبوبیت امیرالمؤمنین (ع) ماجرای زنان موهوبه " امرأةً مؤمنةً وهبت نفسها للنبي " که عموما زناشویی با پیامبر (ص) نداشتند ولی نامشان در فهرست همسران ایشان بود - این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینی و تاریخیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
✴️ #قسمت_سیزدهم ✍🏿 در اقسام پیشین مفصلا اثبات كرديم كه اسلام به هيچ وجه به دنبال خشونت عليه زن نيس
✴️ ✍🏿 در ادامه مطالب قسمت قبلي، به ذكر چند نكته مهم ديگر مي پردازيم. 🔺 ثالثا همانطور كه گفتيم، نشوز ممكن است از جانب مرد نيز رخ دهد. و مرد نيز شود. عزيزان اينگونه تصور نكنند كه در قوانين اسلامي، مجازاتي براي مرد ناشز تعيين نشده است. خير در فقه اسلامي براي مرد ناشز نيز مجازات متناسب تعيين شده است. براي نمونه: 🔰 شهيد ثاني ميفرمايند: : (ولو نشز) الزوج (بمنع حقوقها) الواجبة لها عليه من قسم، ونفقة (فلها المطالبة) بها، (وللحاكم إلزامه بها) فإن أساء خلقه وآذاها بضرب وغيره بلا سبب صحيح نهاه عن ذلك، فإن عاد إليه عزره بما يراه، : اگر زوج حقوق واجبی را که زوجه بر ذمه او دارد مانند حق قسمت و حق نفقه، ادا نکند ( يعني مرد نشوز كند ) زوجه حق دارد که این حقوق را از شوهرش مطالبه کند و حاکم می تواند شوهر را ملزم نماید که حقوق همسرش را بپردازد پس اگر شوهر، بدخلقی کند و همسرش را با کتک زدن و کارهایی از این قبیل، اذیت نماید بدون اینکه توجیه درستی برای کار خود داشته باشد، حاکم او را از انجام چنین کارهایی باز می دارد و چنانچه بازهم شوهر به کارهایش ادامه دهد، حاکم او را به اندازه ای که لازم بداند می کند. 📓📕 الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية جلد: 5 صفحه: 429 🔰 آيت الله خميني (ره) ميفرمايند: : مسألة 2 - كما يكون النشوز من قبل الزوجة يكون من طرف الزوج أيضا بتعديه عليها، وعدم القيام بحقوقها الواجبة، فإذا ظهر منه النشوز بمنع حقوقها من قسم ونفقة ونحوهما فلها المطالبة بها ووعظها إياه، فإن لم يؤثر رفعت أمرها إلى الحاكم فيلزمه بها، وليس لها هجره ولا ضربه، وإذا اطلع الحاكم على نشوزه وتعديه نهاه عن فعل ما يحرم عليه وأمره بفعل ما يجب، فإن نفع وإلا عز ره، بما يراه، وله أيضا الانفاق من ماله مع امتناعه من ذلك ولو ببيع عقاره إذا توقف عليه. : مسئلۀ 2 - همان طورى كه نشوز از طرف زوجه مى‌باشد همچنين از طرف شوهر هم هست، به اينكه بر زن تعدّى كند و به حقوق واجب او قيام نكند؛ پس اگر نشوز از شوهر به سبب جلوگيرى حقوقش از تقسيم همخوابگى و نفقه و مانند اينها آشكار شود، پس او حق مطالبه از شوهر را دارد، و او را موعظه مى‌نمايد پس اگر مؤثر نشود مرافعه را پيش حاكم شرع مى‌برد و او را به آن ملزم مى‌كند و زن حق ندارد او را ترك كند و يا او را بزند، و اگر حاكم بر نشوز مرد و تعدّى او اطلاع پيدا كند او را از انجام آنچه كه بر او حرام است، نهى مى‌كند و به انجام آنچه كه بر او واجب است امر مى‌نمايد پس اگر نافع شود كه همان. وگرنه آن طور كه مصلحت مى‌بيند او را تعزير مى‌كند. و حاكم شرع هم حق دارد از مال شوهر - در صورت امتناع از آن - او را انفاق نمايد و لو اينكه مزرعه او را بفروشد در صورتى كه متوقف بر آن باشد. 📘📗 تحرير الوسيلة   جلد: 2  صفحه: 306 🔰 در همان كتابي كه ملحد بليه نيز به آن استناد كرده بود ( فقه خانواده ) نيز چنين آمده است: ب - وظيفه زن؛ با بروز نشوز از سوى مرد، زن نخست به مطالبه حقّ خويش مى‌پردازد و مرد را پند و اندرز مى‌دهد كه حقوق واجب شرعى او را ادا كند و دست از مخالفت بردارد. در مرحله دوم اگر نصيحت و اندرز كارگر نيفتاد، زن به حاكم شرع، مراجعه و از شوهر خويش شكايت مى‌كند و حق ندارد با شوهرش قهر كند يا او را كتك بزند. در مرحله سوّم، كه حاكم شرع از نشوز مرد آگاهى مى‌يابد، او را از كار حرام نهى مى‌كند و به او دستور مى‌دهد كه وظيفه واجب خود را انجام دهد؛ اگر امر و نهى حاكم سود نبخشيد، او را به آنچه خود صلاح مى‌داند، تعزير مى‌كند، چنان‌كه مى‌تواند نفقه زن را از مال شوهرش بپردازد؛ گرچه با فروش املاك او باشد. 📙 نام کتاب: فقه خانواده نویسنده: الهامى نيا، على اصغر    جلد: 1  صفحه: 138 🔆 لازم به ذكر است كه مجازاتي است كه از پايين تر است و مقدار مشخصي ندارد. مثلا ميتواند تعدادي شلاق باشد. يا اينكه ميتواند حبس باشد. اينكه تعزير چگونه باشد را حاكم شرع تعيين ميكند. كه البته معمولا در قانون مجازات اسلامي فعلي [ در كشور عزيزمان ايران ] براي چنين مردي در نظر گرفته مي شود... 📌 بنابراين اينگونه نيست كه مرد ناشز مجازات نشود، بلكه در فقه اسلامي براي مرد ناشز نيز مجازاتِ درخور تعريف شده است. ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad