eitaa logo
نقد غفاری
368 دنبال‌کننده
67 عکس
46 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
96.11.29.mp3
23.38M
سخنرانی آقای غفاری در ایام فاطمیه، شب دوم (مسجد ) @naghdeghaffari
نقد غفاری
سخنرانی آقای غفاری در ایام فاطمیه، شب دوم (مسجد #دانشگاه_شیراز) @naghdeghaffari
نقد اول: آقای غفاری در این سخنرانی ادعا می کند که «قرآن می فرماید: خدا، رسولش، مؤمنین و ناظر اعمال ما هستند!» (دقیقه 2:22 را گوش کنید) خوب است جناب غفاری توضیح دهند که این آیه در آمده است؟!😱 شاید منظور ایشان آیه 105 از سوره توبه باشد. اما خداوند در این آیه فرموده است: وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلی عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ البته کلمه در این آیه بکار رفته است اما: اولا: با فرق دارد. ثانیا: آیه درباره (در مقابل عالِم به غیب) است. ترجمه آیه چنین است: بگو (هر چه مىخواهيد) بكنيد كه خدا عمل شما را خواهيد ديد، و همچنين رسول او و مؤمنان نيز، بزودى شما را بسوى داناى غيب و مى برند، و خدا شما را از اعمالى كه مى كرديد خبر مى دهد. @naghdeghaffari
نقد غفاری
سخنرانی آقای غفاری در ایام فاطمیه، شب دوم (مسجد #دانشگاه_شیراز) @naghdeghaffari
نقد دوم: آقای غفاری بعد از آنکه ادعا کرده که خداوند در قرآن شهدا را در کنار خدا، رسول و مومنان به عنوان ناظر اعمال قرار داده (در پست قبل کذب بودن این ادعا را نشان دادیم) بر این ادعای خود ادعای دیگری را مترتب کرده، می گوید: «یک معنای این آیه [که نشان دادیم چنین آیه ای اصلا وجود ندارد] این است که هرچیزی که خدا، رسولش و مومنین که اهل بیت (ع) هستند، دارند این شهدا هم دارند!»😱 (دقیقه 2:40 را گوش کنید) این هم یک دیگری است چراکه به هیچ وجه نمی توان چنین مقامی را آن هم با این کلیتی که ایشان ادعا کرده که «هرچیزی که خدا، رسولش و اهل بیت دارند» را برای غیر آنها قائل شد. آن هم با توسل به ! ! @naghdeghaffari
نقد غفاری
سخنرانی آقای غفاری در ایام فاطمیه، شب دوم (مسجد #دانشگاه_شیراز) @naghdeghaffari
نقد سوم: آقای غفاری در این سخنرانی ادعای عجیب دیگری البته درباره حضرت (قدس سره) کرده می گوید: «تمام عرفایی که در این قرن هستند به برکت نفس ایشان عارف شده اند» (8:10 دقیقه) اولا: بسیاری از عرفای این قرن از قبیل ، و بسیاری از شخصیتهای دیگر از نظر تاریخی شخصیت عرفانی شان نه تنها متاثر از امام خمینی نبوده بلکه حتی درباره برخی می توان عکس این ادعا را مطرح کرد. ثانیا: حتی درباره تمام عرفایی که بعد از تولد امام متولد شده اند نیز چنین ادعایی پذیرفته نیست. @naghdeghaffari
نقد غفاری
سخنرانی آقای غفاری در ایام فاطمیه، شب دوم (مسجد #دانشگاه_شیراز) @naghdeghaffari
نقد چهارم: آقای غفاری در بخش دیگری از سخنان خود در ادعای عجیب دیگری را درباره (قدس سره) نقل می کند که بیش از آنکه در راستای بزرگ کردن حضرت امام باشد در جهت تخریب ایشان ارزیابی می شود. وی در این سخنان می گوید: «امام مدعی بود؛ می فرمود: بعد از ؛ یعنی چی؟! بعد از من درخشیدم [!] و شهدای جنگ تحمیلی و زمان انقلاب هرچی هست، فرمود بعد از شهدای کربلا بالاترین شهدا هستند. بالاترین شهدا هستند یعنی همه را دربرمی گیره ها؛ جنگ های در غزوه هایی که رسول گرامی اسلام داشت این همه برای فتح اسلام و قرآن جنگیدند. می فرماید از همه این شهدا بالاتره[!]؛ خیلی حرف بزرگیه [!] خیلی ادعای بزرگی کرده است امام[!]؛ امام ادعاهای عجیب غریبی داره[!]» (از 8:28 دقیقه) وقتی آقای غفاری از آیه ای خبر می دهد که اصلا در قرآن وجود ندارد (به پست های قبل 👆 رجوع کنید) عجیب نیست که چنین نسبتی را هم به امام بزرگوار و متواضع ما بدهند. آنچه در ذهن و دل مردم ما از باقی مانده است تواضع ایشان است. این امامی که می گفت «این من من کردنها شیطان است» چگونه ممکن است ادعا کند که «بعد از امام حسین (ع) من درخشیدم!» آیا این تهمتی غیرقابل بخشش به آن شخصیت متواضع نیست؟! چطور ممکن است امام چنین حرفی بزنند در حالی که بعد از امام حسین (ع) 9 امام معصوم وجود داشته و هر کدام درخششی عظیم داشته اند. امام خمینی(قدس سره) حتی پیروزی قیام و مبارزات انقلابی را همواره به خدا و مردم نسبت می داد و از اینکه خود را مطرح کند به شدت برحذر داشت و اگر کسی در مقابل ایشان به ستایششان می پرداخت در همان مجلس به دهانش می کوبید. اکنون آقای غفاری یا می بایست سند محکمی برای این ادعا به نقل از امام ارائه کند که «بعد از امام حسین من درخشیدم» یا از ساحت ایشان عذرخواهی نماید. اما درباره ادعای برتری شهدای جنگ و انقلاب از شهدای صدر اسلام نیز ما نه تنها چنین جمله ای را در نیافتیم بلکه موارد متعددی بر خلاف آن مشاهده شد. به عنوان نمونه 17 مرتبه تعبیر «» در مجموعه صحیفه امام ثبت و ضبط شده است و امام خمینی تقریبا در تمام این موارد نه تنها شهدای جنگ و انقلاب را بالاتر از شهدای صدر اسلام ندانسته بلکه آرزو و دعا کرده است که خداوند شهدای ایران را در شمار شهدای صدر اسلام بپذیرد. در موارد اندکی هم امام شهدای ایران را شبیه به شهدای صدر اسلام (و نه برتر از آنها) دانسته به عنوان نمونه امام خمینی در مقدمه کوتاه خود بر کتاب پیام خون نوشته اند: «آنچه مقابل شماست جملاتى از وصيتهاى عده اى از شهداى انقلاب اسلامى است. براستى انسان را به ياد شهداى صدر اسلام مى اندازد. من شرمم مى آيد كه خود را در مقابل اين عزيزان سرشار از ايمان و عشق و فداكارى به حساب آورم؛ آنان با عشق به خداى بزرگ به معشوق خويش پيوستند و ما هنوز در خم يك كوچه هم نيستيم. خداوندا، اين عزيزان از خود گذشته را در جوار رحمت خود بپذير، و ما را از قيدها و بندهاى خودبينى و خودخواهى نجات مرحمت فرما. انك ذوالفضل العظيم» (صحیفه امام، ج 14، ص 310) علاوه بر اینها امام گاهی بخصوص از و یاد می کرد و نه تنها شهدای ما را برتر از آنها نمی دانست بلکه آرزو می کرد که شهدای جنگ و انقلاب در زمره آنها پذیرفته شوند. به عبارات زیر توجه کنید: «اميدوارم كه اين شهدا در نامه اى كه اسم شهداى بَدْر و نوشته مى شود، نوشته شده باشد. و براى شماها هم همان طور كه بازماندگان كربلا و احُد و امثال اينها بودند و اجر داشتند، شما هم در شمار آنها نامتان به ثبت برسد.» (صحیفه امام، ج 10، ص 192) و یا در پیامی به مردم اصفهان می نویسند: «در امر دفاع از دين خدا، آنچنان صبر و مقاومت نشان داده ايد كه رشادت و استقامت ياران سيد شهيدان حضرت امام حسين- عليه السلام- را در خاطره جهانيان تجديد كرديد.» (صحیفه امام، ج 17، ص 95) @naghdeghaffari
وبلاگ ایها الساکین اسامی شاگردان برجسته آیت الله () که از ایشان اجازه تربیت دارند را منتشر کرد. این وبلاگ در این رابطه نوشت: حضرت آیت الحق حاج شیخ علی پهلوانی (ره) پس از سالها تلمذ نمودن از عارف بالله علامه طباطبایی(ره) و دست یافتن به قله های توحید؛ سالیان سال مشغول تربیت شیفتگان توحید گشت وشاگردان زیادی را تربیت نمود که از بین این شاگردان کاملترینشان را گلچین کرده و اجازه تربیت داد تا هرکدام ادامه دهنده راه استاد عرفان آیت الله سید علی قاضی (ره) شوند و دلباخته گان و عاشقان الله را با یاری حضرت حق دستگیری کرده و همچون خود به قله های معرفت و توحید برسانند. ان شاءالله اساتیدی که از حاج شیخ علی پهلوانی (ره) اجازه ی تربیت دارند استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد استاد [] استاد استاد استاد استاد http://jalasateostad.mihanblog.com/post/115 در قسمت نظرات این وبلاگ 👆👆 اطلاعات مفیدی درباره نظر مهمترین شاگردان مرحوم پهلوانی درباره برخی افراد مدعی شاگردی ایشان وجود دارد. که به برخی از آنها اشاره می شود: 👈این اسامی اساتید بزرگوار که اجازه تربیت دارند رو با کلی تحقیق و بررسی و پرس و جو از اساتید مختلف جمع اوری کردیم و پس از تایید چندتن از اساتید مبرز در سایت گذاشته شد. درهمین تحقیقات آقای عباسی (غفاری) هم مطرح شد که اساتید بزرگوار اتفاق نظر داشتند که اقای عباسی غفاری جزء اون مجموعه صاحب اجازه ها نیستند همچنین حضرت آیت الله تحریری نیز در سایتشان اشاره کرده اند که آقای عباسی از شاگردان معمولی استاد بودند. 👈استاد فرمودند مرحوم استاد (آیت الله پهلوانی ره) به هیچ کسی اجازه کتبی نداده اند، هرکسی تمام میکرد اجازه تربیت میدادن و افرادی هم که صاحب اجازه میشدند اجازه شرکت درجلسه ای که مخصوص صاحب اجازه ها بود را می دادند. افراد غیر، از چنین جلسه ای اطلاع نداشتند که هست زیرا کاملا خصوصی بود حتی الان هم بعضی ها از وجود چنین جلسه ای اطلاع نداشتند. 👈بعد از فوت آقای پهلوانی ره آقای حفظه الله بنابه سفارش خود آیت الله پهلوانی ره ادامه دهنده جلسات شدند بخصوص با بعضی از شاگردان مرحوم آقای پهلوانی که ادامه راه را با توجه به سفارش آقای پهلوانی خدمت اقای تحریری بودند و هستند، آقای عباسی هم به این جلسات اقای تحریری که خصوصی با شاگردان آقای داشتند و دارند شرکت میکردند حالا علت اینکه آقای تحریری دیگر به آقای عباسی اجازه شرکت در جلسات و درسشان را نداده اند تقریبا روشن است باز میتوانید برای اطمینان بیشتر از خود آقای تحریری و یا از شاگردان نزدیکشان علت را بپرسید. @naghdeghaffari
یکی از ادعاهایی که درباره آقای غفاری مطرح می شود، است. این ادعا از دو جهت قابل بررسی است. اول آنکه سبک تربیتی آیت الله بهجت (اعلی الله مقامه) با مشی آقای غفاری هیچ تناسبی ندارد. (اعلی الله مقامه) هرگز به اسم اخلاق و عرفان اقدام به شبکه سازی در سراسر کشور نکرد و موضوع حساس و ظریفی چون را با نقل و نبات کردن در دهان افراد مختلف در سطوح گوناگون نکرد. دوم آنکه برخی از شاگردان آیت الله بهجت (اعلی الله مقامه) که 20 سال محضر ایشان را درک کرده اند تصریح می کنند که آقای غفاری اساسا برای ما ناآشناست. @naghdeghaffari
استاد غفاری: اساتید این بود که هر کسی را به راحتی قبول نمی کردند، ولی روش ما (ع)است که همه را می پذیرفتند!!! ___ پاسخ در پست بعد👇
نقد غفاری
استاد غفاری: #روش اساتید این بود که هر کسی را به راحتی قبول نمی کردند، ولی روش ما #روش_اهل_بیت (ع)اس
در پست قبل از (ره) با روش آقای غفاری نوشتیم. بعد از انتشار انتقاد ما، کانال تلگرامی آقای غفاری در توجیه روش ایشان در کوچه و مباحث عرفانی به نقل از وی نوشت: «روش اساتید این بود که هر کسی را به راحتی قبول نمی کردند، ولی ما روش اهل بیت (ع)است که همه را می پذیرفتند.» در پاسخ به این سخن به چند نکته اشاره می شود. 1. اینکه روش علما، اساتید و عرفای بزرگ را خلاف (ع) بدانیم توهینی آشکار به این بزرگان است. 2. اگر شما روش بزرگان و اساتید را بر خلاف روش اهل بیت (ع) می دانید چرا از آن اساتید دم می زنید؟ استادی که روشش خلاف روش اهل بیت (ع) باشد که انتساب خود به او افتخار ندارد. 3. چه کسی گفته است که اهل بیت (ع) مباحث عرفانی را می کردند؟! سند این ادعا کجاست؟! مگر معاشرت (ع) با مردم و پاسخ به پرسش های آنها در موضوعات مختلف به معنای پذیرش هر کسی برای شاگردی در مباحث عرفانی بوده است؟! این چه مقایسه مضحکی است؟! اهل بیت (ع) مباحث عمیق معرفتی را تنها با خود مطرح می کردند و حتی در میان آنها به تفاوت مراتب ایمانی و معرفتی شان توجه داشتند. مگر همانها نفرمودند که اگر از آنچه می داند، خبر داشت کافر می شد؟! این یعنی چه؟! مگر چند نفر از قبیل سلمان، ، ابوذر، و اطراف (ع) بودند؟ واقعا این چه استدلال مضحکی است؟! 4. علما، اساتید و عرفا نیز همه را با آغوش باز می پذیرند اما برای چه کاری؟ برای شاگردی در مباحث عرفانی؟! قطعا برای این امور قابلیت ها و زمینه هایی در هر دو طرف لازم است. پذیرفتن شخصی که با انجام چند ذکر و عبادت متوهم می شود و ادعای و و... می کند نه خدمت به اوست و نه خدمت به جامعه بلکه دقیقا خیانت به هر دو است. @naghdeghaffari
♨️پنج رکن سلوک از نگاه حجت الاسلام از شاگردان آقای غفاری👇 1⃣ استاد است که تعبیر به می کنند یعنی قرار است دستم را بگیرد و ببرد. 2⃣ اگر سر مویی کم بشه دیگر سلوک فایده خودش را ندارد. 3⃣ در همه‌ی مراحل. هر چیزی را تشخیص می دهید استاد می خواهد انجام بدهید. 4⃣ هر چیزی که قبلاً به گمان خودت فکر می کردی درست است را کنار بزار.😱 5⃣. استاد می گوید برو حرکت کن و انجام بده. می گوید اگر این کار بکند این نتیجه را خواهد دید ؛ پس حتما خواهد دید باید همان موقع خودم را رها کنم. اگر انکار از بین برود ، همان موقع حاصل می شود. ✍ انتشار در کانال جمال آفتاب @naghdeghaffari
نقد غفاری
♨️پنج رکن سلوک از نگاه حجت الاسلام #پدیدار از شاگردان آقای غفاری👇 1⃣ استاد است که تعبیر به #هادی می
یکی از شاگردان آقای غفاری اخیراً در بیاناتی پنج رکن را برای سلوک ذکر کرده که همه آنها به این نکته برمی گردد که باید هرچه استادشان می گوید را وحی منزل تلقی کنند.😳 نه تنها از آنچه استاد به زبان می آورد تبعیت کنند بلکه حتی هرچه تشخیص می دهند که مطلوب وی است را نیز انجام دهند😱 و در این مسیر رای و اندیشه خود را هم (حتی اگر آن اندیشه در نظر شاگرد صحیح باشد) ترک کنند و کنار بگذارند.😎 اکنون پرسش ما از ایشان آن است که فرض کنیم شاگردی استادی را با این شرایط پذیرفت، بعد این استاد از وجود آیه ای در قرآن خبر داد اما این شاگرد هرچه گشت آن آیه را در قرآن ندید (به پست پنجم همین کانال مراجعه کنید) در این صورت باز هم رای و خود را ترک کند؟!🤐 یا فرض کنیم این استاد حرف بی سندی را به شخص دیگری نسبت داد بعد این شاگرد هرچه گشت نه تنها نتوانست مستند ادعای استادش را بیابد بلکه اسنادی بر خلاف آن یافت (به پست هشتم این کانال مراجعه کنید) در این صورت او باز هم رای و اندیشه خود را کنار بگذارد؟! اگر این اتفاق ها باز هم تکرار شد او چگونه می تواند سر مویی از و خود را به استادش از دست ندهد؟! 😞 وقتی استادی چند انجام داد چگونه می توان او را از دیگر خطاها مصون دانست؟! اساساً آیا نتیجه سلوک باید رشد عقل و تفکر سالک باشد یا تعطیل کردن آن؟! در این رابطه حرف های بسیار دیگری هست که به جای خود بیان خواهد شد. @naghdeghaffari
نقد غفاری
نقد چهارم: آقای غفاری در بخش دیگری از سخنان خود در #دانشگاه_شیراز ادعای عجیب دیگری را درباره #امام_
بعد از انتقاد این کانال از تهمت هایی که آقای غفاری به امام خمینی (قدس سره) زده بود 👆کانال حفظ و نشر آثار استاد غفاری احتمالا برای توجیه این تهمت، نقل قول دیگری از امام خمینی (ره) را به نقل از آقای غفاری یادآوری کرد 👇که به هیچ وجه نمی تواند اتهامات قبل را اصلاح کند. خوب بود ایشان لااقل از تهمت های قبل عذرخواهی می کردند. @naghdeghaffari
حضرت استاد غفاری خیلی ها خون دلها خوردند تا این انقلاب به ثمر رسید. امام خمینی فرمودند من به جرأت مدعی هستم که در بهتر از (ص) می باشند @ale_kasa
(قدس سره): من با جرأت مدعى هستم كه و توده ميليونى آن در عصر حاضر بهتر از در عهد رسول اللَّه- صلى اللَّه عليه و آله- و و در عهد اميرالمؤمنين و حسين بن على- صلوات اللَّه و سلامه عليهما- مى باشند. آن حجاز كه در عهد رسول اللَّه- صلى اللَّه عليه و آله- مسلمانان نيز اطاعت از ايشان نمى كردند و با بهانه هايى به جبهه نمى رفتند، كه خداوند تعالى در سوره «توبه» با آياتى آنها را توبيخ فرموده و وعده عذاب داده است. و آنقدر به ايشان دروغ بستند كه به حسب نقل، در منبر به آنان نفرين فرمودند. و آن اهل و كه با اميرالمؤمنين آنقدر بدرفتارى كردند و از اطاعتش سر باز زدند كه شكايات آن حضرت از آنان در كتب نقل و تاريخ معروف است. و آن مسلمانان عراق و كوفه كه با سيدالشهدا- عليه السلام- آن شد كه شد. و آنان كه در دستْ آلوده نكردند، يا گريختند از معركه و يا نشستند تا آن جنايت تاريخ واقع شد. اما امروز مى بينيم كه ملت ايران از قواى مسلح نظامى و انتظامى و و تا قواى مردمى از و داوطلبان و از قواى در جبهه ها و مردم پشت جبهه ها، با كمال شوق و اشتياق چه فداكاريها مى كنند و چه حماسه ها مى آفرينند. و مى بينيم كه مردم محترم سراسر كشور چه كمكهاى ارزنده مى كنند. و مى بينيم كه بازماندگان و آسيب ديدگان جنگ و متعلقان آنان با چهره هاى حماسه آفرين و گفتار و كردارى مشتاقانه و اطمينان بخش با ما و شما روبه رو مى شوند. و اينها همه از عشق و علاقه و ايمان سرشار آنان است به خداوند متعال و اسلام و حيات جاويدان. در صورتى كه نه در محضر مبارك رسول اكرم- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- هستند، و نه در محضر امام معصوم- صلوات اللَّه عليه. و انگيزه آنان ايمان و اطمينان به غيب است. و اين رمز موفقيت و پيروزى در ابعاد مختلف است. و اسلام بايد افتخار كند كه چنين فرزندانى تربيت نموده، و ما همه مفتخريم كه در چنين عصرى و در پيشگاه چنين ملتى مى باشيم. (، ج21، ص 410-411) @naghdeghaffari
آقای غفاری قبلا ادعاهای زیر را به (قدس سره) نسبت داده بود: 1. امام مدعی بود؛ می فرمود: بعد از من درخشیدم [!] 😳 2. [امام خمینی فرمود] شهدای جنگ تحمیلی و زمان انقلاب هرچی هست، فرمود بعد از شهدای کربلا بالاترین شهدا هستند [!] بالاترین شهدا هستند یعنی همه را دربرمی گیره ها؛ جنگ های در غزوه هایی که رسول گرامی اسلام داشت این همه برای فتح اسلام و قرآن جنگیدند. می فرماید از همه این شهدا بالاتره[!]؛ خیلی حرف بزرگیه [!] خیلی ادعای بزرگی کرده است امام[!]؛ امام ادعاهای عجیب غریبی داره[!]😳 اما امام خمینی (قدس سره): 1. هیچ گاه نه خود را برتر از کسی دانسته و نه به خود نازیده است. 2. امام خمینی(ره) کلیت مردم را با هم مقایسه کرده نه شهدا را😇 توضیح: اگر بنا باشد شخصی مانند آقای غفاری نقصی که امام خمینی(ره) متوجه [بخشی از] مردم در دوران رسول الله (ص) و [اکثر مردم] در زمان ائمه (ع) کرده را حتی به شهدا آن دوران هم تعمیم بدهد در آن صورت باید به این ملتزم شود که شهدای ایران از شهدای کربلا هم بالاترند چون امام خمینی (ره) از مردم دوران امام حسین (ع) بیش از بقیه انتقاد کرده است. @naghdeghaffari
🔹 رضوان‌الله‌علیه🔹 🔸استقلال در فهم و درک🔸 هیچ کس نباید را جوری به خودش کند که هر چه گفت او هم قبول کند. آدم باید فرزند خودش را هم از خودش کند؛ بهترین پدرها پدرانی هستند که اگر پدر خطائی کرد، فرزند درک کند و به بابا ایراد بگیرد! گروهک‌ها جوری با طرفدارانشان رفتار می‌کردند که اگر آنها می‌گفتند الآن شب است، همه تایید می‌کردند! بنحوی که مرید همه چیز را از زاویه چشم ببیند، خوب نیست. مشکل همین مراد و است که هر چه مراد گفت می‌گوید درست است و برای خودش و درک ندارد. @haerishirazi
آقای غفاری: (ع) به همه دارند ولی همه یکسان دریافت ندارند. پرسش ما: آیا روش عنایت اهل بیت (ع) با روش عنایت خداوند که درجات متعدد دارد، متفاوت است؟ @naghdeghaffari
نقد غفاری
آقای غفاری: #اهل_بیت (ع) به همه #عنایت_یکسان دارند ولی همه یکسان دریافت ندارند. پرسش ما: آیا روش عن
آقای غفاری: « (ع) به همه دارند ولی همه یکسان دریافت ندارند.» پرسش ما: آیا روش عنایت اهل بیت (ع) با روش عنایت خداوند که درجات متعدد دارد، متفاوت است؟ توضیح: اولین آیه قرآن «بسم الله الرحمن الرحیم» است. در تفسیر کلمات «الرحمن» و «الرحیم» و تفاوت آنها با یکدیگر آمده است که «الرحمن» به معنای رحمت عام الهی است که به همه عنایت می شود اما «الرحیم» رحمت خاص الهی است که فقط به نیکان عنایت می شود. مگر نه اینکه اهل بیت (ع) تجلی هستند. پس چطور ممکن است که عنایت اهل بیت (ع) بر خلاف عنایت الهی باشد؟! آیا این حکیمانه است که اهل بیت (ع) به همه اعم از مؤمن و فاسق عنایت یکسان داشته باشند؟! هَلْ يَسْتَوِي الْأَعْمى وَ الْبَصيرُ أَ فَلا تَتَفَكَّرُون ؟! (انعام: 50) اصلاً به فاسقان کاری نداریم آیا عادلانه است که خدا و اهل بیت (ع) به همه مؤمنان عنایتی یکسان و مساوی داشته باشند؟! آیا میزان عنایت و محبت ربطی به میزان افراد ندارد؟! 👈 اگر عنایت فوق لیاقت باشد اصل عنایت لوث می شود. البته همه این ظرفیت را دارند که خود را بالا بکشند و از عنایاتی که شامل حال طبقه بالاتر از خودشان می شود برخوردار شوند. فتأمل @naghdeghaffari
96.12.10.mp3
18.02M
یک سوالی پرسیده؛ منظور سائل از پرسش دوم این بود: وقتی من خودم را مظهر اسما و صفات الهی تصور می کنم این کار باعث در من می شود. راهکار خواسته است. پاسخ را بشنوید! @naghdeghaffari
علامه (ره)👆: شناخته نمي شود مگر به و با او در خلأ و ملأ تا به طور يقين براي واقعيّت و يقين او دستگير شود، 👈 و ابداً به ظهور ، و اطّلاع بر و بشر، و و آتش، و و الهواء، و و گذشته و امثال اين و نمي توان پي به وصول صاحبش برد زيرا كه اينها همه در مرتبه حاصل مي شود و از آنجا تا سرحدّ و ، راه به نهايت دور است و تا هنگامي كه در استاد پيدا نشود استاد نيست، و به مجرّد نيز نمي توان اكتفا كرد و آنها را كاشف از وصول و كمال دانست👉 منظور از آنست كه سالك صفت خدا را در خود مشاهده كند و علم يا قدرت و حيات خود را حيات و علم و قدرت خدا ببيند. مثلا چيزي را كه مي شنود ادراك كند كه خدا شنيده و او سميع است، و چيزي را كه مي بيند ادراك كند كه خدا ديده و او بصير است، و يا در جهان علم را منحصر به خدا ذوق كند و علم هر موجودي را مستند به علم او بلكه نفس علم او مشاهده كند. و مراد از آنست كه صفات خدا كه مستند به ذات او هستند مثل قائم، عالم، سميع، بصير، حي و قدير و امثال اينها را در خود مشاهده كند. مثلا ببيند كه عليم در عالم يكي است و او خداي متعال است و دگر خود را در مقابل او عليم نبيند بلكه عليم بودن او عين عليم بودن خداست. يا ادراك كند كه حي و زنده يكي است و او خداست و خود او اصلا زنده نيست بلكه زنده خداست و بس. و بالأخره وجدان كند كه «ليس القدير و العليم و الحي الا هو تعالي و تقدّس». البتّه ممكن است در خصوص بعض از اسماء الهيّه صورت گيرد، و هيچ لازمه اي در بين نيست كه چون در سالك يكي دو اسم تجلّي كرد حتما بايد بقيّه اسماء تجلّي كند. امّا آنست كه ذات مقدّس حضرت باري تعالي در سالك تجلّي نمايد، و آن وقتي حاصل مي شود كه از اسم و رسم گذشته باشد، و به عبارت ديگر به كلّي خود را گم كرده و اثري در عالم وجود از خود نيابد و خود و خوديّت خود را يكباره به خاك نسيان سپرده باشد «و ليس هناك الا الله» در اين موقع ديگر ضلال و گمراهي براي چنين شخصي متصوّر نخواهد بود زيرا تا ذرّه اي از هستي در سالك باقيست هنوز طمع شيطان از او قطع نشده است و اميد اضلال و اغواي او را دارد ولي وقتي كه بحول الله تبارك و تعالي سالك بساط خوديّت و شخصيّت را درهم پيچيد و قدم در عالم لاهوت نهاد و در حرم خدا وارد شده لباس حرم در بركرد و به تجلّيات ذاتيّه ربّانيّه مشرّف آمد شيطان دندان طمع را از او كنده و در حسرت مي نشيند. 👈 بايد بدين مرتبه از كمال برسد و الا به هر كسي نتوان سر سپرد و مطيع و منقاد گشت. هزار دام به هر گام اين بيابان است كه از هزار هزاران يكي از آن نجهند بنا بر اين نبايد در مقابل هر كسي كه متاعي عرضه مي كند و بضاعتي ارائه مي دهد و و شهودي ادّعا مي نمايد سر تسليم فرود آورد. بلي در جائي كه تحقيق و تدقيق در حال استاد و شيخ متعذّر يا متعسّر باشد بايد توكّل به خدا نموده و آنچه را كه او بيان مي كند و دستور مي دهد با كتاب خدا و سنّت رسول خدا و سيره ائمّه طاهرين - صلوات الله و سلامه عليهم اجمعين - بسنجد اگر موافق بود عمل نمايد و الا ترتيب اثر ندهد. بديهي است چون چنين سالكي با قدم توكّل به خدا گام برمي دارد شيطان بر او سلطه نخواهد يافت: انَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطَانٌ علَي الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَلَي رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ - انَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَي الَّذِينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَ الَّذِينَ هُمْ بِهِ مُشْرِكُونَ @naghdeghaffari
🔴 توجه توجه: نقدهایی که در این کانال منتشر می شود متوجه آخرین مطالب آقای غفاری از زمان کوتاه راه اندازی این کانال (از ابتدای اسفند 1396) تا کنون است. طبیعی است بررسی مطالب گذشته ایشان فرصت دیگری می طلبد که اگر ضرورتی احساس شد، به آنها نیز خواهیم پرداخت.
191519710063449.mp3
2.38M
🔹قرائت دلنشین بخشی از «مناجات التائبین» توسط عارف بالله مرحوم آیت الله () @nedayesaadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای غفاری خطاب به شاگردان خود: در طول عمرش دو تا از اسماء را توانست ظهور بدهد. ولی تو قابلیت ظهور تمام اسماء را داری! 💠 @naghdeghaffari
نقد غفاری
آقای غفاری خطاب به شاگردان خود: #حضرت_آدم در طول عمرش دو تا از اسماء را توانست ظهور بدهد. ولی تو ق
آقای غفاری خطاب به شاگردان خود: در کتاب اصول کافی آمده است که در طول عمرش دو تا از اسماء را توانست ظهور بدهد. حضرت عیسی چهارتا؛ حضرت هشت تا؛ ولی به شما می گوید تمام «علم آدم الاسماء کلها» یعنی تو قابلیت ظهور تمام اسماء را داری!😱 اشکالات 👇 1. آیه «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها» (به فتح لام) تصریح دارد که حضرت آدم به تمام اسماء علم پیدا کرد. 2. آیه درباره علم به اسماء است نه قابلیت ظهور اسماء. این از کجای آیه برداشت شده است؟! 3. وقتی آقای غفاری می گوید که پیامبران بزرگ الهی تنها توانسته اند تعداد اندکی از اسما را ظهور بدهند چرا به شاگردان خود آن هم در یک جلسه عمومی اعلام می کند که شما قابلیت این را دارید که تمام اسماء را ظهور بدهید؟! آیا بکارگیری این نوع تعابیر سبب ایجاد در عموم مخاطبان نیست؟! اکنون می توان فهمید که چرا آن در نامه خود به آقای غفاری از حال خود شکایت می کند که: «دعوت به اسماء و صفات الهی باعث تقویت نفسانیت در من شده است و مرا از حقیقت دور کرده است.» فتامل! آیا این حال بد ناشی از کردن مطالب عمیق عرفانی توسط آقای غفاری نیست؟! 💠 @naghdeghaffari
مکالمه_تلفني_آقاي_حسيني‌فر_با_حضرت.mp3
13.92M
سخنان مهم آقای در رابطه با آقای عباسی (غفاری) و رابطه ایشان با حتما گوش کنید و منتشر نمایید. @naghdeghaffari