eitaa logo
الهادی
22.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻خالی از لطف نیست که مریم سلام الله علیها وقتی بارور شد و بار را برد تا به سامان رساند و به منزل رساند و بار او و حمل او عیسی شد و عیسی به دنیا آمد. این فرد، راهش را رفته است. این فرد، بارش را بلند کرده است. این فرد، دیگر اگر به سمت نخلۀ یابسه رفت، نخلۀ یابسه‌ای که در طول مدت از حیث طبیعی بارور می‌شود و زمان در آن تأثیر می‌گذارد تا غوره بگیرد، بار بگیرد، غوره بشود، گرمای تابستان او را بپزد، خرما بشود، رطب بشد، او به این درخت اگر اقبالی کرد، همان وقت بارور خواهد شد. چون او فرق می‌کند. او باری را به منزل رسانده است. در نبات و غیر نبات همین طور است. 🔸عیسی علیه السلام به گونه‌ای دیگر. نمونۀ حیوانی‌اش را عیسی علیه السلام به بنی اسرائیل فرمود: «أَنِّی قَدْ جِئْتُکمْ بِآیةٍ مِنْ رَبِّکمْ أَنِّی أَخْلُقُ لَکمْ مِنَ الطِّینِ کهَیئَةِ الطَّیرِ فَأَنْفُخُ فیهِ فَیکونُ طَیراً بِإِذْنِ اللَّهِ” (من از گل براى شما چيزى به شكل پرنده مى سازم و در آن مى دمم و آن به اذن خدا پرنده اى مى شود، (آل عمران، 49)) چون که بار بلند کرده است و به منزل رسانده است، حالا به هر سمتی اقبال کند، می‌داند چه می‌کند و نتیجه می‌دهد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
سخنرانی حجت السلام ناصری 97.9.3 ولادت پیامبر اکرم ص.mp3
10.44M
🎧 موضوع: راه نجات از گمگشتگی و حیرت 🗓 تاریخ جلسه: 1397/9/3 ⏱ زمان: ۴۳ دقیقه 📥 حجم: ۱۰ مگابایت 📍 در جمع فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در شب ولادت حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام در مدرسه علمیه معصومیه قم 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
الهادی
🔻آن چیزی را که فقط چشم می‌بیند باید در زیر مجموعۀ همین نور مصطلح باشد. اما گاهی می‌شود که یک نور معنوی را هم [بصر درک می کند]؛ اهل شهود تقریباً از اینجا کارشان [شروع می شود]. چشمش باز است. نوری را در انوار می‌بیند، خیلی از این ها بیشتر، دیگری هیچ حس نمی‌کند. گاهی چشمش بسته است و می‌بیند. 🔸این جور نیست که حالا، آن نور را دید، چشمش را که بست آن نور را هم نبیند. این نور مادی را وقتی چشم را بستی نمی بینی چون که بصر این نور را درک می‌کند. ولی آن نور که به حقیقت متصل است را روح و باطن انسان درک می کند، حالا از اینجا تازه اول یک مسیر طولانی است تعریفش که آن نور را چه چیزی درک می‌کند؟ حالا بگو باطن، باطن یعنی چه؟ از کجا؟ تا کجا؟ و باز کردنش...؛ مثل همین صدق و صدیق که ابعادش را هر چه باز می‌کنی جا دارد، اسباب انتقال و ادراک نور ماوراء هم راه طولانی دارد. 🔹 بعضی نفوس هستند که نوری را درک می‌کنند. آن نور هم نور فیزیکی نیست. فوق العاده هم نیستند. چشمشان هم بسته باشد یا باز باشد، فرقی نمی کند. می‌بینند. درست هم می‌بینند. حد و حدودها از اینجا شروع می‌شود. در تقسیم انوار، انواری که برخاسته از شعاعات نفسانی، البته مقرون به ایمان است تا انواری که از عالم غیب و اشراق آن عوالم است با هم متفاوت است. انواری که از ناحیه اهل بیت عصمت و طهارت، به تک تک اهل ایمان [افاضه می شود]. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻حضرت موسی علیه السلام یک ورودی را به یک قضیه‌ای با مخاطبین دو بخش می‌کنند. در یک بخشش که مربوط به متکلم است می‌فرمایند: «وَ احلُل عُقَدةً مِن لِسانِی» (و گره از زبانم بگشاى (طه، 27)) مفاهیم از افق نفس وقتی رزق خودشان را از مائدۀ معارف آسمانی گرفتند، مفاهیم بلند، مسیر شکارشان یک مسیر است و مسیر القائشان به مخاطب یک مسیر است. در مسیر القاء به مخاطب گاهی ابزار بیان، گره می‌خورد و نمی‌تواند حق مطلب آن مفهوم ناب و آسمانی که از آن مائدۀ آسمانی روح اللهی بر داشته شده است را ادا کند. 🔸گاهی اشکال در مسیر القاء و فقط به متکلم مربوط است که حضرت موسی علیه السلام به خداوند عرض می‌کند «وَ احلُل عُقَدةً مِن لِسانِی» که زبان در ادا مطلب و القاء به مخاطب راحت بچرخد. گاهی مسئله مربوط به مخاطبین است؛ ادراک تمام نیست، تفقه تمام نیست، توجه تمام نیست، انتقال به کنه آن‌چه که متکلم می‌گوید ممکن نیست. این متکلم سلام الله علیه آن‌ قدر بزرگ است که برای مخاطبینش هم دارد رفع مانع می‌کند و از ناحیۀ حق تعالی، رزق می‌خواهد: «یَفقَهُوا قَولی» یعنی مخاطبین هم به کنه مطلب برسند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موضوع: شخصیت دروغین ⏱ زمان: ۶ دقیقه 📥 حجم: ۱۲/۵ مگابایت 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
الهادی
🔻یک دعایی هم هست که منشأش در این صحیفةالعلویه آمده در اذکار مرحوم فیض است یا فرزند فیض در حاشیه صحیفةالعلویه آورده، در دارالسلام هم این‌جوری نقل می کند که ملاقاسم رشتی که از نجف می آید برای التیام‌ دادن بین ارتباط حاجى محمّد ابراهیم کلباسى و آقا میر محمّد مهدى و بعد در تخت فولاد با پیرمردی برخورد می کند. حالا بعضی از آقایان فکر کردند، آن پیرمرد، حضرت است؛ ولی خودش مدّعی این نیست؛ امّا هر کسی بوده، از اوتاد بوده است. ملاقاسم رشتی که از فضلای نجف بوده از آن پیرمرد، زاد المسافرین می خواهد. منظورش از زادالمسافرین، کیمیا بوده است. پیرمرد میگوید: یک چیزی بخواه که به دردت بخورد. بعد ذکری به او می گوید که آن را نقل نکرده؛ ولی بعدش می گوید: ذکری به تو می گویم که به مردم بگویی که در حوایجشان بخوانند، مشکلاتشان حل شود. ادامه دارد...
الهادی
#امام_زمان #ذکر 🔻یک دعایی هم هست که منشأش در این صحیفةالعلویه آمده در اذکار مرحوم فیض است یا فرزند
ادامه مطلب قبل... 🔻این ذکر، خیلی مجرّب است که از آن پیرمرد نقل شده است؛ البتّه کاری هم به او ندارد و جاهای دیگر هم نقل شده است. ذکرش این است: (( یا اللهُ یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحبَ الزمان اَدرِکنی و لاتُهلِکنی )) 🔸ملاقاسم رشتی می گوید: وقتی آن پیرمرد برای من می خواند، من مینوشتم، تا اینکه گفت: "ادرکنی" من در ذهنم آمد چون‌ که دارد یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان باید ضمیر جمع بیاورد و بگوید: ادرکونی. ملاقاسم می گوید: من پیش خودم گفتم: این پیرمرد سواد ندارد و باید بگوید: ادرکونی؛ امّا می گوید: ادرکنی. تا این فکر در ذهنم خطور کرد، پیرمرد گفت: نه؛ اشتباه فکر میکنی. باید ضمیرش مفرد باشد. علّتش این است که الآن مسئول عالَم وجود، حضرت بقیةالله روحی له الفداء است و اگر ما متوسّل می شویم به پیامبر و امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام الله علیهم باز مسئولیتش با حضرت صاحب است و باید مفرد باشد و ادرکنی درست است. ملاقاسم می گوید: به خانه حاجی محمد ابراهیم رفتم. ملتهب بودم. ادامه دارد...
الهادی
ادامه مطلب قبل... 🔻این ذکر، خیلی مجرّب است که از آن پیرمرد نقل شده است؛ البتّه کاری هم به او ندارد
ادامه مطلب قبل... 🔻حاجی کلباسی خودش صاحب کرامت بود. بعد ملاقاسم می‌گوید: حاجی کلباسی تا مرا دید، گفت: «چه شده؟ تب داری؟ “ گفتم: «برخورد کردم با مرد بزرگی” و جریان دعا را به ایشان گفتم. ایشان گفتند: این دعا را آقای بیدآبادی، آقا محمد به من آموخته‌اند و در پشت کتاب دعا نوشته‌ام. ایشان برخواستند و کتاب را آورده و عبارت «ادرکونی و لاتهلکونی” را خط زده و عبارت «ادرکنی و لا تهلکنی” نوشتند. (رک: دار السلام در احوالات حضرت مهدى (عليه السلام) ص485) 🔸این دعا خیلی مجرّب است، حتّی برای مشکلاتی که در زندگی به آن برخورد میکنیم و عدد صغیرش هم فکر میکنم 114 مرتبه هست به عدد سور قرآنی. آن وقت این ذکر، توسّل و توجّه انسان را به حضرت صاحب زیاد میکند انسان میتواند بعد از نمازی یا یک وقتی انسان این ذکر شریف را بگوید. این ذکر، توسّلی است به اهل‌بیت علیهم السلام، حضرت زهرا سلام الله علیها، امیرالمؤمنین علیه السلام و امام زمان علیه السلام. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻این دعایی که امیرالمومنین علی علیه السلام شبی که جای پیامبر صلی الله علیه وآله خوابیدند، آن را برای حفظ خواندند؛ حیف این ادعیه است که خوانده نمی‏ شود، غذاهای آماده‌ی مقوّی است؛ ولی معده‏ ها خراب است. این دعا هم با کلمه‌ی «أَصْبَحْتُ» شروع شده است و هم با کلمه‌‌ی «امسیت» مثل اینکه دعا، هم صبح و هم شب باید خوانده شود. آن‏ ها که بچه‏ ای دارند و نزدیک به خطر و چشم‌زدن است، این دعا (دعای اصبحت) را می‏ نویسند و اگر همراهش باشد، خیلی مؤثر است. 🔸متن دعا: أَصْبَحْتُ‏ اللَّهُمَ‏ مُعْتَصِماً بِذِمَامِكَ الْمَنِيعِ الَّذِي لَا يُطَاوَلُ وَ لَا يُحَاوَلُ مِنْ شرّ كُلِ‏ غَاشِمٍ وَ طَارِقٍ مِنْ سَائِرِ مَا خَلَقْتَ وَ مَنْ خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِكَ الصَّامِتِ وَ النَّاطِقِ فِي جُنَّةٍ مِنْ كُلِّ مَخُوفٍ بِلِبَاسٍ سَابِغَةٍ وَلَاءِ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ مُحْتَجِباً مِنْ كُلِّ قَاصِدٍ لِي إِلَى أَذِيَّةٍ بِجِدَارٍ حَصِينٍ الْإِخْلَاصِ فِي الِاعْتِرَافِ بِحَقِّهِمْ وَ التَّمَسُّكِ بِحَبْلِهِمْ مُوقِناً أَنَّ الْحَقَّ لَهُمْ وَ مَعَهُمْ وَ فِيهِمْ وَ بِهِمْ أُوَالِي مَنْ وَالَوْا وَ أُجَانِبُ مَنْ جَانَبُوا فَأَعِذْنِي اللَّهُمَّ بِهِمْ مِنْ شَرِّ كُلِّ مَا أَتَّقِيهِ يَا عَظِيمُ حَجَزْتُ الْأَعَادِيَ عَنِّي بِبَدِيعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّا جَعَلْنا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْناهُمْ فَهُمْ لا يُبْصِرُونَ‏. (طوسى، محمد بن الحسن، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد - بيروت، چاپ: اول، 1411 ق، ج1، ص212؛) ادامه دارد...