eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
966 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رجوع به مرتاض‌ها! 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: یک دقیقه ‌ ‌ 🔺@Nasery_ir ‌ ‌
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 قرآن در سوره مبارکه واقعه می فرماید: «أَ فَرَأَيْتُمْ ما تَحْرُثُونَ أَ أَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ» ( آیا هیچ درباره آنچه کشت می‌کنید اندیشیده‌اید؟! آیا شما آن را می‌رویانید یا ما می‌رویانیم؟!( واقعه، ۶۳)) 🔸 خدای متعال با استفهام انکاری، زراعت را به خودش استناد می‌دهد؛ چونکه سعی و تلاش زارع، به گونه‌ای باز به خود حق تعالی مربوط می‌شود، یعنی اسبابی که حق تعالی برای زراعت فراهم کرده است یک طرف، سعی زارع یا دانه نهادن در زمین هم، از طرف دیگر؛ 🔹 ولی آنقدر این [سعی و دانه نهادن] کم و کوتاه است و در همین کم و کوتاهی باز مستند به حق تعالی است که دیگر به حساب نمی‌آید. خود زارع هم که می‌گوید قوا و توان من بود، این قوا و توان همه رقم مستند به اسباب و عللی است که حق تعالی از پیش این‌ها را برای او فراهم کرده است؛ 🔸 منتها حالا این یک جهت است که خیلی درباره‌ی آن می‌شود صحبت کرد، جهت دیگر آن این است که در ذیل آیه «أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ‏ الزَّارِعُونَ» مصادیق دیگری که اهل بیت (علیهم السلام) معیّن کرده‌اند، هست و خیلی کارهای دیگر هم مثل زراعت است و تجلی حق تعالی را خیلی خوب نشان می‌دهند، یعنی همه‌ی امور مستند به الطاف او است؛ حتی همسرداری یا ازدواج یا فرزند، یک نوع زراعت است. [یعنی در این امور هم باید به خدا توکل کرد و موفقیت در این امور را هم از خدا خواست و از خدا دید.] کد 8412 ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 به یک نفر گفتند: ازدواج کن، او هم می گفت: نه. تا بالاخره اطرافیان اصرار کردند و برای او همسری اختیار کردند. موقع ازدواج به همسر خود گفت که چه چیزی آوردی؟ گفت: «زمین زراعت.» 🔸 این یک حقیقتی است. هر چیزی از این ازدواج و زراعت که خوب دربیاید بخاطر الطاف حق تعالی است، هر چیزی از آن هم که مشکلی داشته باشد مربوط به خود ما است. 🔹 اگر تأثیر خود را در خوب و بد شدن حاصل ازدواج ها می‌دانستیم، قضایا یک مقدار بهتر می‌شد. ما گاهی با فکر‌های خود می‌خواهیم آن را خوب کنیم؛ ولی بدترش می‌کنیم، چون که دورنماهای آن را نمی‌دانیم. 🔸 اینقدر هم این قضیه نسبی است که مثلاً من فکر می‌کنم که اگر به نظرم در امور پرورشی، تربیتی، فلان اقدام را نکنم، یکباره از دست می‌رود؛ در حالی که ما دورنماها را نمی‌دانیم. این کار افرادی است که نفوس را، مقدرات را، سرنوشت‌ها را خوب بشناسند. 🔹 هدایت [فرزندان و دیگران] فقط کار خدا است، ما خیلی هنر کنیم دُور خودمان را جمع کنیم که آثار بد نگذاریم. با التماس و دعا و توسل و توجه و توکل، امور، خوب سامان بگیرد، البته بخش سعی و عمل و جدیّت هم جایگاه‌های خود را دارند، منتها شناخت می‌خواهد، ولی زراعت، و خیلی امور دیگر از ناحیه حق تعالی است کد 8412‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مدیریت ورودی‌های به نفس 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۴ دقیقه ‌ ‌ 🔺@Nasery_ir ‌ ‌
🔻 این نوع معارف (معارف عمیق مربوط به اسماء الله) است که یک حرف یا دو حرف آن نزد بشر آمده است و بقیه‌ی آن مانده است و با یک حرف آن یا دو حرف آن یا بیشتر، پیامبری از انبیاء، مرده زنده می‌کرد؛ 🔸 منتها ما نه جنس آن را می‌شناسیم و نه فصل آن را. تازه ما هنوز از تمام آن معارفی که در کتاب‌ها در مورد اسماء الله هست دور هستیم و با آن‌ها ارتباط نداریم. گاهی حتی درک مغز ما برای همین معارف مکتوب، کم است، آن وقت بعضی از معارف که نمی‌شود در چهار چوب کتابت آورد را دنبال می‌کنیم! 🔹 اهل معرفت این معارف را نمی‌گفتند. بیان آن‌ها خلاف حکمت بوده است. هر کسی ظرفیت آن را پیدا نمی‌کرد. گاهی سفره‌ای پهن می‌شد، هر کسی گرفت که گرفت و اگر نگرفت دیگر از دست می‌رفت؛ یعنی حس و حالی به اهلش دست می‌داد، مطلبی آماده می‌شد و خیلی پنهان و لطیف بیان می‌شد، نه خیلی در قالب الفاظ می‌آمد و نه در قالب مکتوب. 🔸 شما حساب کنید گاهی بعد از اذکار و توسلات و توجهات، یک معرفت یا یک بابی از معرفت مثل یک رعد و برق به قلب اهلش اشارات می‌زد و او می‌گرفت. حالا این شخص چه کسی است؟ ممکن است یک عالِم باشد، ممکن است یک کشاورز باشد، ممکن است هر کسی باشد. این شخص غالبا آن رعد و برق دریافت شده از معارف را نمی‌تواند خالص تحویل به مخاطب دهد. برای انتقال آن می‌نشیند چینش مقدمات می‌کند. ممکن است گاهی در مقدمات خود خلط کند، آن رعد و برق درست است ولی کجای این مطالب گنجانده شده بود؟ گاهی مقدماتی که چینش می‌کند به حسب یافته‌های خود او است؛ لذا سخت می‌شود به کل مطالب منتقل شد مگر بعد از إحاطه و لطافت و ارتباط و حیات. 🔹 فقط درک آن، ابواب بی‌پایانی دارد، بعد هم القاء و ارائه‌ی آن همین‌طور است. از این القائاتِ رعد و برقی برای اولیاء بوده است تا آن وقتی که فکر آن‌ها حیات پیدا کند و گاهی اختیاراً [نه اتفاقی مانند رعد و برق] دنبال یک مطلبی بروند و اختیاراً به عمق مطلب برسند و اختیاراً اگر اهل تحصیل مقدمات و فضل و ادب و درک بالا و علوم مختلف بوده باشند آن وقت می‌توانند مقدمات متناسب را چینش بکنند و مجموعه معارف دریافتی را بصورت مُرکب کامل ارائه کنند 🔸 وإلّا گاهی کم و زیاد‌ی، خلطی، خبطی حتی در مقدمات می‌شده و باعث می‌شده است که یک نفر بشنود و به خاطر این گوشه‌ی مجروح و نادرست همه‌ی مطلب را ترک و طرد کنند. در طول تاریخ این‌ اتفاق‌ها، به نسبت درک معانی و بعد نحوه‌ی‌ بیان، زیاد پیش می‌آمده است. کد 8412‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🎙 جلسه سخنرانی حضرت حجت السلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🗓 یکشنبه ۲۲ آبان 📍اصفهان خ امام خمینی خ درخشان خ حکمت، مدرسه علمیه حضرت صاحب‌الزمان علیه‌السلام 🕖 ساعت ۱۰ الی ۱۱ 👥 ویژه برادران (شرکت برای عموم آزاد است) 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1401_08-20_سخنرانی حجت الاسلام ناصری .mp3
5.51M
🎧 انسان شناسی و اخلاق 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۸/۲۰ ⏱ زمان: ۲۲ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از بنیاد هاد
🎤 جلسه سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🗓 سه شنبه ۲۴ آبان ⏱ ساعت ۱۱ 📍آدرس: قم، خیابان صفائیه، مقابل کوچه ۲۱، مدرسه المهدی علیه‌السلام (مخصوص برادران) ‌ ‌ 🔻کانال رسمی بنیاد علمی فرهنگی هاد : http://eitaa.com/joinchat/397082625Cf51fbc90d9 ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1401.8.22 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
10.04M
🎧 طریق رشد، شرایط و نتایج آن با تاکید بر هویت‌یابی صحیح زن در طریق رشد 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۸/۲۲ ⏱ زمان: ۴۱ دقیقه 📍مدرسه علمیه حضرت صاحب‌الزمان علیه‌السلام اصفهان 🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/p2FsS 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
42.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 طریق رشد، شرایط و نتایج آن با تاکید بر هویت‌یابی صحیح زن در طریق رشد 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۸/۲۲ ⏱ زمان: ۴۱ دقیقه 📍مدرسه علمیه حضرت صاحب‌الزمان علیه‌السلام اصفهان 🎞 آپارات: aparat.com/v/p2FsS 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1401.8.24 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
9.12M
🎧 تقسیم بندی علوم با تاکید بر سابقه و قداست لباس روحانیت 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۸/۲۴ ⏱ زمان: ۳۷ دقیقه 📍بنیاد هاد - قم المقدسه 🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/ZgwY9 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
38.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تقسیم بندی علوم با تاکید بر سابقه و قداست لباس روحانیت 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۸/۲۴ ⏱ زمان: ۳۷ دقیقه 📍بنیاد هاد - قم المقدسه 🎞 آپارات: aparat.com/v/ZgwY9 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 مرحوم آیت ‌الله حکیم در حاشیه کفایه راجع به بطون قرآن می‌فرمایند که «قد بلغنی...» مطالبی از بعضی افاضل به ایشان رسیده بود راجع به ملا فتحعلی سلطان‌آبادی که شاگردهایی مانند محدث نوری داشتند. 🔸 آن‌ها برای آقای حکیم نقل کرده بودند که ملا فتحعلی یک آیه‌ی قرآنی را در شبی از شب‌های ماه رمضان مطرح کرد و یک معنایی برای آن گفت. شاگردها گفتند: آقا معنای خوبی است ولی چرا تا حالا به ذهن خود ما نرسیده بود؟! 🔹 رفتند و فردا شب آمدند. فردا شب ایشان یک معنای دیگری را القاء کرد و فرمودند: این چطور است؟ گفتند: آقا این هم با قواعد همخوانی دارد، ولی چطور به ذهن خود ما نیامده بود؟! 🔸 بعد ایشان می‌نویسد: تا سی شب ایشان هر شب مطلبی جدید می‌گفت و اشارات و لطائف آن را طوری بیان می‌کرد که با قواعد همخوانی داشته باشد و جدید باشد؛ نه یکی، نه دو تا، بلکه تا سی شب؛ و یک نفر مثل آیت‌الله حکیم بتوانند بگویند و رد نکنند، 🔹 شاگردهای ایشان مثل محدث‌ نوری، آقا بزرگ تهرانی (صاحب الذریعه) و مرحوم آشیخ عبدالکریم مؤسس، این‌ها در جلسه بوده باشند و همه متحیّر بشوند، بگویند: آقا این سی معنا با قواعد سازگار است، ولی چرا به ذهن ما نیامده بود؟! کد 8412 ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 این، بی‌پایانی و بی‌نهایتی ابعاد قرآنی را نشان می‌دهد؛ منتها رسیدن به این نوع دریافت‌ها از قرآن حیات می‌خواهد، انسان باید زنده بشود. خود درک اینکه قرآن چگونه زنده است آسان نیست. 🔸 ما ها دل‌هایی متحجر داریم که قرآن را فقط مُرکّبی بر روی کاغذ می‌بینیم یا لفظی که باید آن را ادا کنیم. اینطوری به انسان جواب نمی‌دهد. این نوع نگاه یعنی قرآن همین چیزی است که هست فقط ترجمه‌‌ یا تفسیر آن را بخوان؛ 🔹 تازه مشکل ‌ما ها این است که در فهم ترجمه آن هم غالباً مشکل داریم. حضرت حق فرمود: إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ» (ما آن را قرآنی عربی نازل کردیم، شاید شما درک کنید (و بیندیشید)!( یوسف، ۲)) این «عربیاً» خیلی حرف دارد. هر کسی که می‌خواهد خوب بهره ببرد باید صبغه‌ی آن را پیدا کند. 🔸 ما در مراتب اولیه اگر بعد از تفسیر، در ترجمه کار کنیم (که ترجمه سخت‌تر از تفسیر هم است)، آخر هم معلوم نیست به نتیجه برسیم. آن اعجازی که با عربیاً حاصل می‌شد در ترجمه دیگر حاصل نخواهد شد، قواعد پیچیده‌ای دارد و علوم پیچیده‌ای هم در آن به کار رفته است. در این کلمه «عربیاً» یک دریا مطلب است. کد 8412 ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 اگر ما حتی معادل کلمات را هم پیدا بکنیم ‌ما فقط ترجمه کرده‌ایم و معادل محتوای اولیه را پیدا کرده‌ایم؛ ولی اگر بنا شد در فارسی قرآن بشود و اعجازی به زبان فارسی بشود، باید دوباره خود خدای متعال این ترکیب را درست کند. 🔸 اینطوری نیست که ما وقتی درست ترجمه کردیم کار تمام باشد. یعنی اگر «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏» را درست به فارسی توانستیم ترجمه کنیم معلوم نیست در آن ترجمه، تمام آن پیچیدگی‌ها و اسرار بیان بشود. بله، محتوای اولیه آن هست، ولی حیات، طبقات، علوم، معارف و ظرافت‌ها دیگر نیست. 🔹امام رضا عليه‌السلام در مورد «بسم الله الرحمن الرحیم» فرمود: «إنَّ بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ أقرَبُ إلَى اسْمِ اللّه ِالأْعظَمِ مِن سَوادِ الْعَينِ إلى بَياضِها؛ (عيون أخبار الرضا، ج۱، ص۸) یعنی «بسم اللّه الرحمن الرحيم» به اسم اعظم نزديک تر است از سياهى چشم به سفيدى‌اش. 🔸 این نزدیکی به اسم اعظم فقط در این چینش با زبان عربی است. چینش‌های فارسی حداقلِ‌ محتوا را القاء می‌کنند؛ تازه اگر درست ترجمه بشود. در بعضی از منابع می‌دیدم که فاصله‌ی دریافت «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ» تا دریافت «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ» در اقوام گذشته صدها سال و بیشتر طول کشید. 🔹 اول از بسم الله منتقل می‌شدند به بسم الله الرحمن تا زمان حضرت سلیمان که ترکیب کامل آن یعنی «بسم اللّه الرحمن الرحيم» منتشر شد. آن وقت انصاف است که ما به این‌ها توجه نداشته باشیم؟ 🔸 در همه‌ی عمر خود به همین یک آیه مشغول باشیم کم است، منتها حیات می‌خواهد که دست ما را بگیرد و به دریای شناور معارف ببرد. آن وقت نظرهای ما دیگر خیلی متفاوت خواهد شد. کد 8412‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1401.8.25 سخنرانی حجت الاسلام ناصری .mp3
6.84M
🎧 صدق و کذب شخصیتی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۸/۲۵ ⏱ زمان: ۲۸ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قداست و جایگاه لباس روحانیت 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا