eitaa logo
نشریه عهد
2.5هزار دنبال‌کننده
997 عکس
427 ویدیو
116 فایل
نشریه علمی و فرهنگی #عهد بستری برای گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و عموم مخاطبین 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان انتقادات و پیشنهادات همکاری ،تبادل @gohari_67
مشاهده در ایتا
دانلود
📌فتوای امام خمینی(ره) دربارۀ انتخاب رئیس جمهور «قضیه سپردن یک مملکتی است به‌دست کسی که اگر ناباب از کار درآید صدمه به اسلام می‌زند. جمهوری اسلامی را از بین می‌برد. این یک مسئلۀ حیاتی است برای شما، برای اسلام و مسلمین. آسان این را نگیرید که ما دخالت نمی‌کنیم. یک دسته بگویند ما دخالت نمی‌کنیم از باب اینکه امر سیاسی است، به ما چه؟ این امر سیاسی به همه مربوط است... در قضیۀ رئیس‌جمهور تعیین رئیس‌جمهور یکی از چیزهایی است که بر همۀ مسلمان‌های ایران، بر همۀ مکلّف‌های ایران واجب است.» (صحیفۀ امام/ج۱۵/ص۱۷) 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠 هویتی همچون آب 💢ویژگی‌های مکتب امامی رئیس جمهور شهید ❇️ دولت شهید رئیسی «وحدت‌گرا و کارآمد» بود. یعنی چه؟ 🔻یعنی در داخل، با دیگر قوای کشور تنش‌زدایی می‌کرد. در دعواها و تهمت‌ها، صبور و بلاکش بود، سازگار با دیگر بخش‌های نظام انقلابی بود. این نکته را دقت کنیم که بسیاری از کسانی که دم از انقلابی گری می‌زنند، انقلابی‌گری را با ایجاد تنش و درگیری و حذف مراعات می‌فهمند و می‌شناسند، با بیرون زدن از ساختارهای نظام و زیر پا گذاشتن قانون یا تعاملات همدلانه. 🔸در میان نخبگان، این دولت اهل به‌کارگیری و استفاده از عقل جمعی بود، حتی دولت او یک طیف رنگارنگ از افراد و جریانات مختلف در داخل بود و همه با هم جمع بودند و کار می‌کردند. 🔹در خارج از کشور نیز این رویکرد باعث گسترش وسیع ارتباطات با کشورهای دنیا و منطقه می‌شد و در رفع اختلافات و کدورت‌ها و مراعات و کمک به ایجاد یک جبهه وسیع منسجم و متحد، خود را نشان می‌داد. 🔸در داخل این رویکرد بود که می‌دیدیم دولت به جدّ مردمی و اهل گسترش یافتن و همراه کردن همه ظرفیت‌های مردم، نخبگان، نظام، دولت‌ها، گروه‌ها و خلاصه جبهه حق بود. ✍️علی مهدیان 👈دریافت نسخه الکترونیکی 👉 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
نشریه عهد
#برشی_از_نشریه 💠 هویتی همچون آب 💢ویژگی‌های مکتب امامی رئیس جمهور شهید ❇️ دولت شهید رئیسی «وحدت‌گرا
🔺🔺 ادامه 🔺🔺 💠آرمانجو و آزاداندیش 🔸ما در دولت رئیسی با یک موجود ناسازگار که دائماً با بقیه کشور در حال تنش است و کشور با وجودش قفل می‌شود مواجه نبودیم. بلکه هویتی مثل آب داشت که هم حرکت می‌کرد و هم حرکت می‌داد. سازگار و با عقلانیت و البته موثّر و نتیجه‌بخش. 🔹این‌ها محصول چیست؟ محصول سبک مدیریت رئیسی است‌. او خود این‌گونه بود که دولتش چنین شده بود. او اگر خادم مردم و محرومین بود و انقلابی و آرمانجو بود و به شدت جهادی و خستگی ناپذیر بود، دلیل داشت. بله این‌ها نتیجه نوعی فرهیختگی در ساحت اندیشه و علم بود ولی از آن مهم‌تر، بت انانیّت و خودخواهی بود که در وجودش نابود شده بود. لذا راحت می‌توانست همه را همراه کند. 🔸آن‌قدر همراه بود که حتی مخالفین او هم اذعان می‌کردند او و دولتش به شدت آزاد اندیش‌اند و در طول تاریخ ایران دولتی با این سعه‌صدر شکل نگرفته. این به دلیل سعه‌صدر خود او بود و این محصول آن نابود کردن نفس و بت خودخواهی بود. ✍️علی مهدیان 👈دریافت نسخه الکترونیکی 👉 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در انتخابات مثل علی(ع) رفتار نکن، مانند فاطمه(س) عمل کن! من رأی دادم و رأی خوبی هم دادم، کافی نیست! 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
نشریه عهد
🔺🔺 ادامه 🔺🔺 #برشی_از_نشریه 💠آرمانجو و آزاداندیش 🔸ما در دولت رئیسی با یک موجود ناسازگار که دائماً
🔺🔺 ادامه 🔺🔺 💠به شدت معنوی و سیاسی 🔸 او مخلص بود همان مقدار که صادق بود. لذا حقیقتاً آرمان‌های انقلاب را دنبال می‌کرد و نیز حقیقتاً با همه جمع می‌شد. این ویژگی موحدین است. این پرورش‌یافتگی در مکتب امام(ره) است. مکتب امام(ره) مکتبی است دارای دو چشم؛ اندیشه توحیدی او هم مردم‌سالار بود و هم دین سالار، هم‌جهت را می‌دید و هم مراعات را می‌فهمید. هم اهل عزت بود و هم حکمت و مصلحت. هم اهل قیام و مقاومت بود و هم پیشرفت و عدالت. هم اهل رحمت رحمانی الهی بود و هم اهل رحمت رحیمی خدا. یک رحمت گسترده اما جهت‌دار، که مبارزه لازمه قطعی آن است. 🔹 دولت کارآمد رئیسی، سوپرمن‌وار پیش نمی‌رفت بلکه تلاش می‌کرد همه ظرفیت‌ها را ببیند و به کار اندازد و این‌گونه هم کشور را بسازد و هم با استکبار مبارزه کند. این نتیجه مکتب تربیت کارگزاران نظام انقلابی است، مکتب صدق و اخلاص، مکتب حاج قاسم، مکتب بهشتی و رجایی. این نظام انقلابی چنین شخصیت‌هایی را زیاد تربیت می‌کند. انسان‌هایی به شدت معنوی و به شدت سیاسی. به شدت سلم و همراه و در عین حال به شدت مبارز و راسخ. این شاخص‌ها فقط وقتی در مکتب توحیدی امام(ره) که اسلام ناب بود قرار می‌گیرند. ✍️علی مهدیان 👈دریافت نسخه الکترونیکی 👉 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
🗣 کَل کَل 🛑 تفاوت هواخواه مکتبی و غیر مکتبی 🔸هواداری در انتخابات یک ارزش است؛ به شرط اینکه به آدابش وفادار باشیم. وگرنه به دعوای پرهیاهوی تیفوسی‌ها در ورزشگاه تقلیل می‌یابد. خاصه در این انتخابات که میراث شهید جمهور حکم می‌کند اخلاق انتخاباتی تا پای صندوق رأی حاکم باشد. ❓اما مرز هواداری ممدوح با مذموم چیست؟ 1️⃣ یکم: هواداری برای کسب هویت هواداری ممدوح زمانی است که فرد، برای تحقق یک ارزش یا آرمان هوادار می‌شود. چنین هواداری هیچ‌گاه در مسیر طرفداری دچار تعصب کور و تعطیلی خرد نمی‌شود. 🔺اما برعکس؛ هواداری مذموم زمانی است که فرد با هواداری برای خودش هویت اجتماعی کسب می‌کند. اینجا ملاک خودش است نه آرمانش. هواداری وقتی تبدیل به هویت اجتماعی شود، هر نوع پیروزی یا شکستی منجر به انطباق حس مثبت و منفی در عزت‌نفس او می‌شود، با هواداری حس سرخوشی پیدا می‌کند و قدرت توهمی و عزت خیالی می‌گیرد، لذا از هر نوع مانعی برای پیروزی هراسناک است. ✍️محسن مهدوی 🔻🔻 ادامه در پست بعدی 🔻🔻 👈دریافت نسخه الکترونیکی 👉 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
🔺🔺 ادامه 🔺🔺 🗣 کَل کَل 🛑 تفاوت هواخواه مکتبی و غیر مکتبی 2️⃣ دوم. کوررنگی و دوقطبی اهورا-اهریمن هواداری سیاه جز در دوقطبی‌ها زیست نمی‌کند. دوگانه‌های از جنس اهریمن و اهورا، دیوان و پریان. در این دوقطبی‌ها برد در حذف دیگری است نه رقابت با او. در رقابت سازنده برخلاف دوقطبی شکننده، حذف صورت نمی‌گیرد بلکه رقابت‌ها منجر به رشد آگاهی و انتخاب مخاطب می‌شود. ▪️هواداری سیاه دچار کوررنگی و ندیدن اشکالات می‌شود و تعصب شدید مقابل نقدها پیدا می‌کند. هرکس با او همراه شود، به او عشق می‌ورزد و حتی تفاوت‌ها را نمی‌بیند و هرکس او را نقد کند به او نفرت می‌ورزد و حتی مشترکات را نمی‌بیند. نکات مثبت رقیب را نمی‌بینند و به کمتر از تکفیر او فکر نمی‌کند. برای او کل‌کل بسیار جذاب‌تر و دل‌نشین‌تر از گفت‌وگوست. با کل‌کل رجز می‌خواند و خود را به رخ می‌کشد و تلاش می‌کند قدرتش را تحمیل کند. 3️⃣ سوم. هواداری و جهل مشترک اجتماعی افراد با هواداری، همدیگر را یافته و حس قدرت مشترک پیدا می‌کنند؛ حسی فراتر از حس فردی. بغض جمعی و حیرت جمعی و لذت جمعی و نفرت جمعی و غیره... حس مشترک جمعی، قدرتی فراتر از حس فردی دارد. نترسید نترسید ما همه با هم هستیم به خاطر حس مقاومت جمعی است که فراتر از حس تاب‌آوری فردی است. ▫️کارکرد اصلی حس مشترک جمعی این است که فرد خود را از فکر کردن بی‌نیاز می‌بیند و مأموریت فکر کردن را به جمع می‌سپارد و هرکاری جمع انجام می‌دهد برایش مشروع می‌شود. مثلاً خیلی وقت‌ها افراد در اعتراضات خیابانی دست به خشونت‌هایی می‌زنند که اگر در خلوت، رفتارشان را مرور کنند دچار پشیمانی می‌شوند. در فضای مجازی نیز همین است. می‌بیند همه یک نفر را تکفیر می‌کنند و او چشم بسته همراه می‌شود. ✍️محسن مهدوی 👈دریافت نسخه الکترونیکی 👉 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
🗳 طرح 2️⃣➕3️⃣ ✖️♾ 🔸مشارکت حداکثری در انتخابات با 2️⃣ نفر از دوستان و آشنایانتان که می‌دانید به هر دلیلی رأی نمی‌دهند، تماس بگیرید و آنها را راضی کنید که در انتخابات شرکت کنند. بعد از تماس با آنها، با 3️⃣ نفر از اطرافیانتان که می‌دانید در انتخابات شرکت می‌کنند، تماس حاصل فرمایید و آنها را دعوت کنید تا ادامه دهنده این زنجیره باشند. 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🗣 این شهید رئیسی نیست 🔸همسر شهید رئیسی: با شهید رقابت نکنید. جمله ساده و گویا است. چرا؟ رقابت با شهید ثمره‌اش چیست که تلخ است؟ رقابت کجاست؟ در ذهن مخاطب؛ مردم. یعنی در ذهن جامعه از شهید عبور کنند. اما مگر ممکن است؟ مردم دل‌بسته به شهید و وابسته به گفتمان او هستند. اینجاست که رقابت شکل جدیدی می‌گیرد؛ رقابت از طریق تحریف. 🔹اما چطور ممکن است؟ همین‌که این روزها در گوشه و کنار می‌بینیم: شهید رئیسی بدون دولت رئیسی. تحریف شهید یعنی تقلیل از رئیس دولت تراز به یک رئیسی خوب. 🔸تحریف یعنی خودش خوب بود اما دولتش نه. اخلاص داشت اما کارآمد نبود. تلاش داشت اما مؤثر نبود. تقوا داشت اما متخصص نبود. اینجاست که باید نگران بود 🔹رئیسی صبور و اهل مدارا بود. اما ثمره این ویژگی فردی شد دولت وحدت‌گرا. دولتی که از حاشیه‌سازی پرهیز می‌کرد و هر روز به بهانه‌ای جامعه را چند دسته نمی‌کرد. اهل مراعات و سازگاری بود و نتیجه این خصیصه فردی شد همدلی با قوا و پرهیز از اختلاف مقابل چشم مردم. 🔸تکبر و تفرعن نداشت و ثمره این اخلاق فردی شد مشورت و عقل جمعی و از همه مهم‌تر مردم‌داری. ساده‌زیست و اهل چشیدن فقر بود و اثر این ویژگی شد محرومیت‌زدایی. شد احیای چند صد کارخانه ورشکسته و کاهش نرخ بیکاری به کمترین رقم بعد از انقلاب. 🔹دوری از رانت و خاصه تراشی‌اش شد مبارزه با فساد و گشت ارشاد مدیران. ثمره صداقت فردی‌اش شد شفافیت با مردم. شد پاسخ گوئی دولت. اهل تلاش بود و نتیجه این تلاش بی‌امان شد 47 سفر استانی در 33 ماه خدمت. ✍️م.ه 👈دریافت نسخه الکترونیکی 👉 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
📚کتابخانه غدیر 📚دانلودرایگان مجموعه ۱۱۰ کتاب غدیر 📙موضوعات کتابخانه؛امام علی علیه السلام،غدیر،خطبه غدیر،غدیر خم 📓نهج البلاغه 👈دانلود 📗قرآن در آئینه نهج البلاغه👈دانلود 📕لولا علی علیه السلام👈دانلود 📔جنگ های امام علی 👈دانلود 📓۱۰۰۱ فضیلت امام علی در کتب اهل سنت👈دانلود 📒دعای کمیل👈دانلود 📘پرتوی ازفضائل امیرالمومنین👈دانلود 📗ویژه نامه غدیرنامه👈دانلود 📙اقتداء👈دانلود 📕اهمیت شناخت ارزش غدیر👈دانلود 📒غدیر در منابع اهل سنت👈دانلود 📔عیدمباهله۲۴ ذی الحجه👈دانلود 📘پیشوایان هدایت جلد دوم امیرالمومنین👈دانلود 📙سلوک سیاسی امیرالمومنین👈دانلود 📗فضائل و مناقب امیر در کلام رهبر👈دانلود 📕امامت و ولایت👈دانلود 📓علی از زبان علی👈دانلود 📙امام علی صدای عدالت انسانی👈دانلود 📘دانشنامه امیرالمومنین👈دانلود 📗مناقب امام علی ابن مغازلی👈دانلود 📕فرهنگ آفتاب،نهج البلاغه👈دانلود 📒شب های پیشاور👈دانلود 📔امامت و رهبری شهیدمطهری👈دانلود 📓جاذبه و دافعه علی👈دانلود 📙سیری در نهج البلاغه شهیدمطهری👈دانلود 📘تشیع چیست؟وشیعه کیست؟👈دانلود 📗غدیرشناسی👈دانلود 📚پیام امام امیرالمومنین علیه السلام 📖شرح تازه و جامعی بر نهج البلاغه 📙جلد اول 📘جلد دوم 📗جلد سوم 📕جلد چهارم 📒جلد پنجم 📓جلد ششم 📙جلد هفتم 📘فایل فشرده جلد یک تا هفت 📗جلد هشتم 📕جلد نهم 📒جلد دهم 📓جلد یازدهم 📙جلد دوازدهم 📘جلد سیزدهم 📗جلد چهاردهم 📕جلد پانزدهم 📘فایل فشرده جلد هشتم تا پانزدهم  🔻کتب غدیر 📙تحلیل و تفسیر پیام های واقعه غدیر خم👈دانلود 📗امیر غدیر👈دانلود 📗ماه ولایت👈دانلود 📗غدیر ،پیوند آسمان و کویر👈دانلود 📗از غدیر تا عاشورا👈دانلود 📗غدیر در سیره حضرت ابوالفضل👈دانلود 📗اتحاد و انسجام ملی در پرتو غدیر👈دانلود 📗داستان غدیر خم 👈دانلود 📗آخرین وارث غدیر👈دانلود 📗ایام غدیر در ماه ذی الحجه👈دانلود 🔻کتب متن سخنرانی 📔زیارت امیرالمومنین حامد کاشانی👈دانلود 📓اخلاق در نهج البلاغه استاد رفیعی👈دانلود 📔اهتمام ائمه به غدیر👈دانلود 🔻خطبه غدیر 📗بدانیم👈دانلود 📙متن خطبه غدیر نسخه عربی فونت خوب👈اینجا 📘متن خطبه غدیر نسخه فارسی فونت خوب👈اینجا 📗خطبه غدیر ترجمه استاد انصاریان👈اینجا 📕متن کامل خطبه غدیر و ترجمه👈اینجا 📔متن کامل خطبه و ترجمه اوقاف و قائمیه👈اینجا 📓خطبه غدیر ترجمه محمد علی انصاری👈اینجا 📔خطبه ی غدیر👈دانلود 📘کتابچه خطبه غدیر👈دانلود 📙حیات جاویدان خلاصه ترجمه ۲۲ جلد کتاب شریف الغدیر👈اینجا 📘آیات غدیر 👈اینجا 📗میراث امام هادی علیه السلام👈اینجا 📕۱۵ روز با غدیر 👈اینجا 📔درسنامه ایام غدیر👈اینجا 📓اسرار بیعت دست ها👈اینجا 📙بر کرانه غدیر👈اینجا 📹مجموعه نمایشگاهی غدیر👈اینجا 📙در صحنه ی غدیر👈دانلود 📘زیر سقف دست های تو👈دانلود 📗نگاهی به حدیث غدیر👈دانلود 📕غدیر آخرین جایگاه اعلام عمومی👈دانلود 📒جانشین پیامبر کیست؟👈دانلود 📔ترجمه کتاب چهل حدیث از چهل راوی👈دانلود 📓اسرار غدیر👈دانلود 📗من غدیری ام👈دانلود 📒امامت و ولایت روح دیانت👈دانلود 📚ترجمه ۱۱ جلدی کتاب الغدیر علامه امینی ره 📙جلد ۱👈دانلود 📘جلد۲👈دانلود 📗جلد۳👈دانلود 📕جلد۴👈دانلود 📒جلد۵👈دانلود 📔جلد۶👈دانلود 📓جلد۷👈دانلود 📙جلد۸👈دانلود 📘جلد۹👈دانلود 📗جلد۱۰👈دانلود 📕جلد۱۱👈دانلود 📒ثم اهتدیت،آنگاه که هدایت شدم👈دانلود 📙کنز المطالب و بحرالمناقب فی فضائل علی بن ابیطالب سه جلدی عربی👈دانلود 📘حدیث از امیرالمومنین👈دانلود 📕حسنیه،مناظره👈دانلود 📒چهارده روز👈دانلود 📗مائه منقبه👈دانلود 📙مقالات،غدیر👈دانلود 📔پیام غدیر👈دانلود 📓قصه ی غدیر👈دانلود 📚کتب کودکانه غدیر 📙همراه با غدیر👈دانلود 📘کنار برکه آب👈دانلود 📗متن نمایشنامه غدیر مقطع ابتدایی👈دانلود 📕پارو زدیم رسیدم غدیر خم رو دیدیم👈دانلود 📔بهترین روز خدا👈دانلود 📓سفر به سرزمین غدیر خم👈دانلود 📗سمت نجف پیاده👈دانلود 📕کودک من و غدیر👈دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌دعوت غیر مذهبی ها به انتخابات👌 🌱 بعضی از غیرمذهبی‌ها از ما مدعیان بیشتر امام حسین(ع) را دوست دارند. 🔴 انتخابات و امام حسین(ع) در کلام امام خمینی 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با این روش طی دو روز؛ پانصد رأى به نفع جبهه‌ی انقلاب جمع کنیم توضیح کاملِ روش افزایش مشارکت؛ در شبکه‌ی ملّی مِنّا |الان کانال شبکه منا ۱۰ هزار نفر عضو دارد اگر فقط اعضای این کانال به درستی این کار رو انجام بدهند، ۵ میلیون رأی خاکستری میره طرف جبهه‌ی انقلاب😍😍😍 💢 دریافت فرم از اینجا 🔰عضویت در کانال شبکه‌ی مِنّا: @shabake_menna 🇮🇷 شبکــــــــــــــه‌ی مِلّــــــــــــی مِنّــــــــــــــــــــا مبلغین نفر به نفر انقلاب‌اسلامی
ستاد شهید رئیسی.mp3
5.66M
یک هفته باقی مانده چه کار کنیم؟ستاد شهید رئیسی در ده روز گذشته چه کار کرد؟ ❓کدام کار مؤثرتر بوده؟چگونه به ستاد شهید رئیسی بپیوندیم؟ 📌لینک عضویت در ستاد شهید رئیسی👇 https://survey.porsline.ir/s/f7jMFwiL 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
👌نتیجه‌ تماسهای یکی از اعضای ستاد شهید رئیسی 📌لینک عضویت در ستاد شهید رئیسی👇 https://survey.porsline.ir/s/f7jMFwiL 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
سناریو گفتگو.png
1.81M
📱سناریو گفتگوی تلفنی ❓چطور شروع کنیم؟ ❇️صادقانه خودتان باشید... ❓اگر گفت نمیخواهم رأی بدهم چطور گفتگو را ادامه دهیم؟ ❓اگر گفت می‌خواهم به آقای پزشکیان رأی بدهم چه؟ ❓اگر به آقای جلیلی رأی میدهد چگونه با پویش همراهشان کنیم؟ 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
📍مباهله یک‌ کنش اجتماعی خانوادگی استاد عابدینی: 🔹زنان و فرزندان هم می توانند در جریانات مهم اجتماعی، نقش آفرین باشند. 🔻فعالیت جمعی هم برکات دارد و هم موجب انگیزه و رشد است. ما در خانه طلاب چند روزی است که از با مردم در حال تماس و گفتگو تلفنی هستیم که الحمدلله بازخوردهای خوبی هم گرفتیم 🔻طبیعتاً برای خانم‌ها سخت است که با آقایان تماس بگیرند و صحبت کنند، به همین جهت دوستان تعدادی از شماره‌های بانوانی که برای شرکت در انتخابات مردد هستند را جمع‌آوری کردند و گروهی تشکیل دادند که و مسجدی را برای حضور جمعی خانم‌ها دغدغه مند فراهم کردند تا مثل همیشه پرچم جهاد را بانوان هم به دست بگیرند و جامعه را را راهبری کنند. 🔻حضور بانوان قطعا مؤثرتر و قوت قلبی است برای جهادگران این عرصه‌. یک یا علی بگوییم و علم را بلند کنیم 📱خانم‌ها برای هماهنگی و حضور در ستاد شهید رئیسی با شماره و آیدی زیر (آقای گوهری) میتوانند ارتباط بگیرند: 📱
09031932005
🆔 @gohari_67 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
. ▪️جهاد و اضطرار▪️ ✍ محمد مهدی عباسی 💠 رفقا ما اشتباهاتی داشتیم و برخی از بینات بیانات رهبری معظم را متأسفانه جدی نگرفتیم بلکه فراموش کردیم. 🔻یکی جهاد تبیین بود. بارها ایشان خواستند و حرکتی جدی در لبیک به این فرمایش در میان حزب الله اعم از دانشجو و طلبه و دیگر اقشار بخصوص جوانان مشاهده نشد. امروز وقتی برخی افراد جامعه را می‌بینیم که باز هم مسیر رفع تحریم را انتخاب می‌کنند با اینکه 8 سال خسارت آن را چشیده اند در حقیقت چوب عدم تبیین توسط خودمان را می‌خوریم. 🔻 عامل مظلومیت شهید جمهور که علی رغم دوندگیهای شبانه‌روزی و اقدامات موثر در جهت اصلاح مشکلات جامعه موجب دل آزردگی رهبری شد چه بود؟ خیلی از ما نه تنها کمکی به روایت دستاوردهای دولت نکردیم که خود جزو کسانی بودیم که این نقاط امید را ندیدیم و دولت را تخریب کردیم و به راحتی از این خواست رهبری هم گذشتیم تا جایی که خودشان‌ در این میدان وارد شدند. 🔻 درگیری‌ها و تخریب‌های پرحجم اخیر به بهانه انتخابات علی رغم تصریح رهبری به اینکه تخریب نکنید وگرنه کشور آسیب می‌بیند هم اشتباه دیگری بود که همچنان پرحجم ادامه دارد. 🔻 نزدیک لیله القدر انتخاباتیم. در کنار تلاش‌های ضروری شبانه روزی متوجه این اشتباهات و مواردی از این قبیل باشیم و با اضطرار از خدای متعال بخواهیم از ما بگذرد و نسبت به اصلاح این اشتباهات عزم جدی داشته باشیم. @neshanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📢📢 🏴محتوا مناسبتی 📰 باز نشر نشریه عهد ۸۱ ✅ موضوع :🔰🔰🔰 🔹کشف حجاب سخت تا کشف حجاب نرم🔹 🌸با ما همراه باشید.... 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
81.pdf
10.97M
📰 🗞 ویژه نامه « حجاب » 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 حجاب نماد هویتی زن مسلمان (در مصاحبه با حجت الاسلام حسین سوزنچی) 💠اولین پیشنهاد (استاد منذر) 💠جلوه بیرونی پذیرش جمهوری اسلامی(مهدی قریب) 💠آغاز و پایان قانون کشف حجاب (دکتر رمضان نرگسی) 💠درباره کشف حجاب (علی مهدیان) 💠رسانه در خدمت حجاب نیست(سیده ناهید موسوی) 💠نقشه راه( سجاد میرزایی) 💠حوزه قم را با خاک یکسان خواهد کرد( مرضیه عسگری) 💠آستین چین دار(فاطمه میری طایفه فرد) 💠 تذکر مستقیم نمی‌تواند متقاعد کند(محمدعلی قدس) 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🏷️ ولایت یعنی هم جبهه بودن 🔶 تولی فراتر از دوست داشتن، پیوستگی و در یک جهت حرکت کردن و هم جبهه بودن است. لذا ممکن است انسان کسی را دوست داشته باشد و به او احترام کند و یا حتی به او کمکی هم بکند بدون اینکه به او تولی داشته باشد. مثلاً اگر پدر و مادر شخصی کافر باشند و یا رحم او فاسق باشند، اگرچه نباید مورد تولی او باشند ولی نباید از مهربانی و صله و تعاون او محروم بمانند. لذا مثلاً در برخی روایات داریم که از شیعه فاسق تبری نجو عمل بد او را دوست نداشته باش ولی از خود او تبری نجو. با این حساب برخی مشکلات وحدت بین شیعه و سنی حل می شود زیرا ممکن است با یک اهل تسنن در مواجهه با جبهه کفر هم جبهه باشیم و نسبت به او تولی داشته باشیم. هر چند برخی از اعتقادات او را قبول نداشته و دوست نمیداریم و حتی در راستای اعتلا و روشن شدن اعتقادات حقه تلاش هم بکنیم. ✍️ حجت الاسلام مهدی قریب 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
🏷️ قبل از انقلاب تبلیغ آسان تر بود 🔶 عزاداری برای سیدالشهدا را باید به دو قسم، قبل از اربعین و بعد از اربعین تقسیم کرد باید بگویم این دو قسم کاملاً باهم تفاوت دارند. نقل است که ملانصرالدین جمعی را دید که در حال فوتبال هستند، بعد گفته بود به جای اینکه همه به دنبال یک توپ باشند، بهتر نبود که برای هر یک توپی تهیه می شد. برخی ها نیز میگویند سفر اربعین سفر مستحبی است؛ بعد میگویند بهتر نیست که زمان خلوت را برای سفر به کربلا انتخاب کنید؟ اگر کسی این طور گفت، بدانید او اهمیت اربعین را درک نکرده است و الا این چنین حرفی هرگز نمی زدند. ما در یک نظام جهانی نوین هستیم و باید اندیشه مردم شهر و روستای محله تبلیغی خود را به سمت جهانی شدن سوق دهیم. ✍️ حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
🏷️ قدرتی بی‌نهایت به عمق قیام لله 🔶 اساساً طرح اسلام برای حکومت داری جمع میان قدرت و ولایت متمرکز در جامعه امام و با قدرت پخش و متکثر در میان آحاد مردم (امت) است. نباید به نام ولایت فقیه مردم سالاری را به محاق برد، کما اینکه توجه به نقش مردم نباید ولایت فقیه را به حاشیه ببرد، این دو لازم و ملزوم همدیگر هستند. مهمترین ضامن تحقق ولاء طرفینی میان مردم، وجود عنصر ولایت در رأس جامعه است. تمام تلاش رهبران الهی این است که قیام الله را در جامعه محقق کنند، همان قیامی که ضامن تحقق عزت و پیشرفت و محبت در جامعه است: «لَقَد أَرسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَتِ وَأَنزَلنَا مَعَهُمُ الكِتُبَ وَالمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسطِ» (سوره حدید آیه، ۲۵ ) کما اینکه مهمترین عنصر قدرت در جامعه اسلامی، همین ولایت همه جانبه میان آحاد مردم است : «هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ» (سوره انفال آیه ۶۲) خداوند در کنار تأیید و نصرت خود کمک و یاری مؤمنین را ذکر کرده است. ✍️ حجت الاسلام حسین کاظم زاده ۸۵ 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
. 1⃣🔹شیخ عبدالکریم و سیاست🔹 ✍حجت الاسلام محمد صادق ابوالحسنی 💠 آیا آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری (ره) ذاتاً فردی سیاست‌گریز بود و هدف ایشان در تأسیس حوزه، جدا کردن روحانیت از سیاست بود یا خیر؟ در اینجا دو دیدگاه وجود دارد. جناب دکتر عبدالهادی حائری (از نوادگان حاج شیخ) قائل به سیاست‌گریزی حاج شیخ است و در این زمینه گمانه‌زنی‌هایی نیز دارد. ایشان معتقد است: «حائری، روحاً فردی غیرسیاسی به شمار می‌رفت و به نظر نمی‌رسد که در سراسر زندگی‌اش هرگز علاقه‌مند به درگیری در سیاست بود... همواره کوشش داشت که گام به پهنه سیاست ننهد... ویژگی‌های شخصی حائری، او را وادار می‌کرد که از سیاست کناره‌ گیرد». (تشیّع و مشروطیت در ایران...، ص 180-181). جای شگفتی است که آقای عبدالهادی حائری، در جای دیگر (همان، ص 181) با اشاره به تبعید مراجع نجف به ایران، ریاست‌طلبی آیت‌الله حائری را امری طبیعی برمی‌شمارد و می‌گوید: حاج شیخ قاعدتاً توقف علمایی مثل میرزای نائینی و سید ابوالحسن اصفهانی را در قم دوست نمی‌داشت؛ زیرا بنا به خواسته‌های طبیعی بشر، انسان مزاحمان ریاست خود را دوست نمی‌دارد! البته دیدگاه فوق آمده، حتی بین خاندان حاج شیخ نیز مخالفین جدی دارد. استاد عبدالحسین حائری، این حرف برادرش دکتر عبدالهادی حائری را به‌شدت رد می‌کند و می‌پرسد: برادرم عبدالهادی از کجا و با کدام علم روانشناسیِ خود توانسته است، روحیّات جد ما را چنین تشخیص دهد؟! ( چالش‌های روحانیت با رضاشاه،ص 123). ۸۰ 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
. 2⃣🔹شیخ عبدالکریم و سیاست🔹 ✍حجت الاسلام محمد صادق ابوالحسنی 💠 در نقطه مقابل، مرحوم آیت‌الله سید حسین بدلا، ماجرایی را روایت می‌کند که طبق آن، تأسیس حوزه اساساً برای مواجهه با اقدامات فرهنگی – سیاسی رضاخان بوده است. بر بنیاد اظهارات استاد بدلا، در بدوِ ورود آیت‌الله حائری به قم، بزرگانی مثل حضرات آیات حاج میرزا محمد ارباب و میرزا محمد فیض، دید و بازدیدهای مکرری با حاج شیخ عبدالکریم انجام ‌دادند و نه‌تنها علمای قم او را از ورود به چالش‌های سیاسی و فرهنگی منع نکردند، بلکه به حاج شیخ «پیشنهاد کردند که برای مقابله با مفاسد پنهان رضاخان، قم را برای سکنی انتخاب کنند و حوزۀ اراک را به قم منتقل نمایند». (هفتادسال خاطره از آیت‌الله بدلا، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران 1378، ص 80-81). آقای بدلا می‌گوید: «این‌جوری بود قضیۀ تأسیس حوزۀ علمیۀ قم توسط حاج شیخ عبدالکریم که آقایان علما مخصوصاً حاج شیخ مهدی و حاج میرزا محمد ارباب اصرار داشتند روی این جنبه که رضاخان شروع کرده و مقابله‌ای می‌خواهد. روی این مصالح آقا شیخ عبدالکریم آمدند به قم و حوزه تأسیس شد». («مرجع دوراندیش و صبور آیت‌الله حائری...» ۸۰ 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
. ▪️ انگار خودِ خودِ غزه بودم▪️ ✍ه دو چشم 💠 می‌گفت: خودشان این بلا را سر خودشان آوردند. دندان‌پزشک را می‌گویم. این را که می‌گفت دندانِ هفتِ راستِ پایینم را داشت پر می‌کرد. همه‌ی فَک هم اگر بی‌حس باشد صدای وز وزِ قلم دندان‌پزشکی به‌خودی‌خود تا مغزِ استخوان آدم را می‌سوزاند. دستیار از انتهای اتاق، درحالی‌که داشت برای دندانِ هفتِ راستِ پایینِ من ست کامپوزیت آماده می‌کرد گفت: چی دکتر؟ ـ می‌گم خودشون اول شروع کردند. مردمِ غزه را می‌گفت. رادیو داشت آمار کشته‌شدگان بیمارستان المعمدانی را می‌داد و من به "اول شروع کردن" فکر می‌کردم. آمدم بگویم "اولِ اولش را اگر بخواهی البته برمی‌گردد به ۷۵ سال پیش" که دیدم قلمِ دندان‌پزشکی زبانم را از چرخیدن عاجز کرده. طعمِ سردِ خون دهنم را پرکرده بود. هِجاها بغض شد و رفت جایی تهِ تهِ گلویم گره خورد. یک آن؛ احساس کردم من؛ خودِ خودِ غزه‌ام. انگار که جایی گیرکرده باشم زیرِ سلطه و خفقان، زیر آوار. و آرام‌آرام خون خودم را زیر زبان مزه مزه کنم و با آنکه دیگر بعد از این همه سال مبارزه، هیچ دردی احساس نمی‌کنم، صدای ممتد انفجار و فریاد و گریه ی بی انتهای بچه ها تا مغزِ استخوانم را بسوزاند. من، روی تختِ دندان پزشکی انگار خودِ خودِ غزه بودم. بی دفاع، بی صدا، بی هجا، و در مبارزه... 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64