*اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ*
*وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ*
*صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ*
▪️سالروز شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت باد 🖤
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
#نسل_تمدن_ساز
⭐ ماه ربیع الاول، بهار زندگی است
🔺️ رهبر انقلاب: بعضی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیع الاول، ربیع حیات و زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابیعبدالله جعفربنمحمدالصّادق ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
#نسل_تمدن_ساز
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸 نسلی که تربیت میکنید، #مأموریتهای_بزرگی خواهند داشت!🔸
بنده به پدران و مادران عرض میکنم که فرزندان ما فرزندان عادی و معمولی نیستند؛ فرزندان ما از ما #بهترند. فرزندان ما باید پیش مربی بزرگتری تربیت بشوند. فرزندان ما برای آینده روشنتری در جهان در اختیار ما گذاشته شدهاند. از این جهت فرزندان سؤالاتی میکنند که قبلاً نمیکردند.
فرزندان ما فرزندانی هستند که میخواهند #سرنوشت_عالم را عوض کنند. نسل گذشته #شاه را برانداخت و این نسل میخواهد #استکبار_جهانی را براندازد. نسل گذشته امام و اسلام را در حد توان در این کشور حاکم کرد و نسل آینده میخواهد سراسر جهان را زیر پوشش نور و هدایت قرار بدهد.
البته اینطور نیست که فقط این کشور عالم را اداره کند؛ نه، کشور ما آتشی را روشن میکند و از برکت این آتش، در کشورهای دیگر و مردم آنها هم عشق پیدا میشود و شعله میکشد. اینطور نیست که کشور ما همه عالم را زیر و رو کند؛ نه، این کشور زودتر آتش گرفته و آتش ایمان در آن اثر کرده است. ما کاغذ زیر این همه هیزم هستیم. امام کبریتی را که امام زمان زد، به ما نزدیک کرد و این همه جوان را با شعله ایمان مشتعل کرد. خود امام هم آمادهتر از هر کسی بود و این آتش در او بهتر اثر کرد.
@haerishirazi
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
#نسل_تمدن_ساز
هدایت شده از کرامت
📌 طرح مطالعاتی آثار استاد صفایی حائری (عین.صاد)
⏱️ مدت زمان دوره: ۲۰ جلسه
📜 سرفصلهای دوره:
🔹️ چیستی و چرایی، چگونگی تربیت
🔹️نظام تربیتی اسلام
🔹️ شناخت تيپهای شخصیتی مختلف در تربیت
🔹️ ویژگیهای مربی
⭕️ برای پاسخ به این سؤالات و ده ها سوال دیگر از منظر استاد صفائی حائری، دعوت میکنیم در این طرح مطالعاتی شرکت نمایید.
📆 مهلت ثبت نام: تا ۷ مهر ماه
📲 این دوره به صورت برخط (آنلاین) برگزار میشود.
🔔 همراه با اعطای گواهی
🌐 ثبت نام در سایت کرامت:
www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
May 11
بازخورد مثبت مخاطبین☺️❤️
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
انتشارات به نشر در صحن غدیر حرم مخصوص عرب زبان هاست و کتابها با ترجمه عربی برای تمام سنین عرضه میشه.
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
💢 گردهمایی بزرگ تشکلهای تحولی حوزه تعلیم و تربیت جهان اسلام 🔻 گردهمایی تشکلهای تحولی کشور و جهان
در این همایش با مدل های مختلف آموزشی در کل کشور آشنا شدم که به مرور در کانال خواهم گذاشت.
مانند:
مدل مدرسه مسجد محور
حکمت سرا
مکتب اسلامی
و....
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
همچنین با مدیران و فعالان تربیتی کل کشور آشنایی و هم افزایی صورت گرفت و چالش ها و دغدغه ها مطرح و ارائه راهکار صورت گرفت
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
مسجد، محل اقامه تعلیم و تربیت اسلامی
مسجد پایگاه است؛ نه فقط پایگاه برای فلان مسئله اجتماعی، [بلکه] مسجد میتواند پایگاه همه کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسانسازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله با دشمن و زمینهسازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرتافزایی افراد.
۱۳۹۵/۰۵/۳۱
بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران
مدارس مسجد محور به عنوان الگویی کامل و جامع از تعلیم و تربیت اسلامی، با قدمتی به بلندای تاریخ هدایت بشر توسط انبیا الهی، می کوشد تا بستر مناسبی برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان باشد. مسجد که از ابتدا تا کنون پایگاه امن فعالیت های جمعی مسلمین و محل اجتماع آنها بوده است، در مسیر کادرسازی در مسیر تمدن نوین اسلامی، به عنوان محل فعالیت مدارس مسجدمحور قرار گرفته تا چراغی باشد راهنما و راه نشان.
#مدرسه_مسجد_محور
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
#نسل_تمدن_ساز
ستاد مرکزی مدارس مسجد محور کشور
آموزش و پرورش، با الگوی پیشه محور در بستر مدارس مسجد
مقام معظم رهبری، امام خامنهای (مدظله العالی):
یک مسئله هم مسئله مهارتآموزی است که من قبلاً هم روی این تکیه کردهام؛ یعنی یافتههای علمی را در عمل پیاده کردن و تحقّق دادن و این را به دانشآموز و جوان و دانشجو یاد دادن؛ که البتّه مرکز اصلیاش آموزشوپرورش است، یعنی از دبیرستان باید شروع بشود، از مدرسه باید شروع بشود. اگر روح مهارتیابی در جوان زنده شد، یعنی یاد گرفت که یافته علمی را بتواند تحقّق عملی ببخشد، آن وقت این خیلی برکات در آینده خواهد داشت.
یک نکته دیگر در مورد مسائل آموزش و پرورش تفکیک بین علم نافع و علم لاینفع است؛ الآن در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایدهای به حال امروز و آینده این دانشآموز ندارد؛ یک چیزهایی است، [یک] ذهنیّاتی است که یادشان هم میرود و در هیچ مسئله زندگی به اینها کمک نمیکند، در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند؛ اینها را شناسایی کنید، حذف کنید. علم نافع، آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند؛ استعداد او را شناسایی کند، آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد، آن استعداد را شکوفا کند؛ برای آینده او سرمایه ذهنی و عملی فراهم بکند؛ این میشود علم نافع؛ بعد طبعاً در پیشرفت و تعالی کشور تأثیرگذار خواهد بود امّا اینکه حالا یک مشت محفوظات ناکارآمد را به ذهن دانشآموز سرازیر کنیم، نه این [فایده ندارد]. یک بخش از وقت به آموزش و مهارتها صرف بشود. (مقام معظم رهبری)
#مدرسه_مسجد_محور
#نسل_تمدن_ساز
@nasletamadonsaz
تفاوت پیشه محور با دانش محور
از جمله تفاوتهای عمده میان آموزشهای مهارتمحور و آموزشهای دانشمحور این است که آموزش مهارت محور بیواسطه با مشاغل و حرفههای مورد نیاز جامعه ارتباط دارد؛ اما نوع دوم لزوماً اینگونه نیست.
گروه نخست که از آنها به عنوان آموزشهای مهارت محور یاد شد از منظر هدفگذاری تفاوتهای بنیادی با آموزشهای دانش محور دارند، دلیل آن نیز این است که علاوه بر نگاهی که به حوزه دانش و علم دارند هر کدام حداقل یکی از مشاغل و حِرَف مورد نیاز جامعه را هدف قرار دادهاند و به منظور ایفای نقش در یکی از رشتههای شغلی متنوعی که آحاد جامعه برای استمرار زندگی خود به آن نیاز دارند، اقدام به تربیت نیروی انسانی ماهر میکنند.
از آنجایی که رفع چنین نیازهایی با دانش صرف امکان پذیر نیست، مهارتآموزان و هنرآموزان در اینگونه آموزشهایی یاد میگیرند که چگونه از تجربیات اساتید متخصص، تجهیزات و ابزارها برای رفع مشکل استفاده کنند.
از مهمترین ویژگیهای این آموزشها، مسئله محوری، کوتاه مدت بودن و انعطاف پذیری آنهاست که میتوانند فارغ از سن در مقاطع مختلف اجرا شوند. البته که ضرورت پرداختن به کسب علم و دانش به مقدار نیاز و با روشهای اصولی در رویکرد مهارت محور پوشیده نیست.
#مدرسه_مسجد_محور
#مهارت
#پیشه_محور
#نسل_تمدن_ساز
@nasletamadonsaz
برای آشنایی بیشتر با #مدارس_مسجد_محور وارد لینک زیر شوید و با عملکرد انواع مدارس مسجد آشنا شوید
https://setad.org/
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
إن شاءالله هر روز یک مدل از مدارسی که جدیدا شکل گرفتند و حرف نو در آموزشو تربیت دارند را معرفی خواهم کرد
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
چطور هوش هیجانی کودکان را تقویت کنیم؟
۱. از زاویهی دید کودک به مسائل بنگرید و با او همدردی کنید
حتی اگر نمیتوانید برای «ناراحتی» فرزندتان کاری کنید، حداقل با او همدردی کنید. همین که بداند کسی او را میفهمد و درک میکند، باعث تسکین دردش میشود. انسانها به دنبال پناهگاهی امن میگردند تا بتوانند خود و احساساتشان را خالی کنند؛ اگر خیال میکنید با توجه به اتفاقی که افتاده، ناراحتی فرزند بیش از حد به نظر میرسد، یادتان باشد همهی ما احساسات را در خود جمع میکنیم و بعد همین که پناهگاهی امن بیابیم، تمام احساسات خود را بروز میدهیم. آن وقت دیگر آزاد و رها میشویم.
ادامه دارد....
#هوش_هیجانی
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
#نسل_تمدن_ساز
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸 نگران #تواناییهای خودتان باشید نه #ناتوانیهایتان! 🔸
در تربیت اولاد، آنچه را که در حد قدرتتان است، انجام بدهید و برای آن قسمتی که خارج از قدرتتان است، اصلاً #نگران_نباشید و کار را به خداوند بسپارید.
گاهی مثلاً شما با برادرتان سر #تخت را میگیرید و در تابستان آن را در حیاط میگذارید. اگر او آدم سالم و قوی و فعالی باشد، شما نگران آن سرِ تخت که او گرفته، نیستید؛ چون میدانید که او چاپک است و قشنگ میتواند ببرد؛ بلکه نگران این طرفی هستید که خودتان گرفتهاید که مبادا پایتان بلغزد و به زمین بخورید. آن سرِ تربیت را خدا گرفته و هر قسمتی که شما نمیتوانید و از عهدهتان خارج است، سهم خداست.
شورِ آن قسمتی را نزنید که خدا گرفته؛ بلکه شورِ آن قسمتی را بزنید که خودتان گرفتهاید. نگران #ناتوانیهای خودتان نباشید؛ بلکه نگران #تواناییهای خودتان باشید. آن چیزی که میتوانید و برایتان ممکن است را اگر نکنید، برایتان خطرناک است؛ اما آن چیزی که نمیتوانید، جزء وظایف شما نیست. اینکه خدای تعالی جزء وظایف شما نگذاشته یعنی چی؟ یعنی آن را جزء وظایف خودش گرفته و خودش عمل میکند: ((لا يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها))
#تربیت_فرزند
#مدرسه
#جامعه
#فضای_مجازی
@haerishirazi
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
#نسل_تمدن_ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی می خوای بری سر کار...😅😁
این شیرینی تمام شدنی نیست.😍😍
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444