eitaa logo
تربیت نسل تمدن ساز🇮🇷
2.9هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
429 ویدیو
144 فایل
مطالب کاربردی تربیت اسلامی🥰 متخصص در زمینه کودک و نوجوان مادر ۳فرشته ، دانش آموخته سطح سه حوزه علمیه و دکتری تربیتی دانشگاه علامه نشر مطالب با لینک کانال مجازه🌷 مشاوره آنلاین https://eitaa.com/moshavereanlinefarzanparvari ارتباط با من @nazrevelayat
مشاهده در ایتا
دانلود
تربیت نسل تمدن ساز🇮🇷
انتشارات به نشر در صحن غدیر حرم مخصوص عرب زبان هاست و کتابها با ترجمه عربی برای تمام سنین عرضه میشه. https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
تربیت نسل تمدن ساز🇮🇷
💢 گردهمایی بزرگ تشکل‌های تحولی حوزه تعلیم و تربیت جهان اسلام 🔻 گردهمایی تشکل‌های تحولی کشور و جهان
در این همایش با مدل های مختلف آموزشی در کل کشور آشنا شدم که به مرور در کانال خواهم گذاشت. مانند: مدل مدرسه مسجد محور حکمت سرا مکتب اسلامی و.... https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
همچنین با مدیران و فعالان تربیتی کل کشور آشنایی و هم افزایی صورت گرفت و چالش ها و دغدغه ها مطرح و ارائه راهکار صورت گرفت https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسجد، محل اقامه تعلیم و تربیت اسلامی مسجد پایگاه است؛ نه فقط پایگاه برای فلان مسئله اجتماعی، [بلکه] مسجد می‌تواند پایگاه همه کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت‌افزایی افراد. ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران مدارس مسجد محور به عنوان الگویی کامل و جامع از تعلیم و تربیت اسلامی، با قدمتی به بلندای تاریخ هدایت بشر توسط انبیا الهی، می کوشد تا بستر مناسبی برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان باشد. مسجد که از ابتدا تا کنون پایگاه امن فعالیت های جمعی مسلمین و محل اجتماع آنها بوده است، در مسیر کادرسازی در مسیر تمدن نوین اسلامی، به عنوان محل فعالیت مدارس مسجدمحور قرار گرفته تا چراغی باشد راهنما و راه نشان. https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
ستاد مرکزی مدارس مسجد محور کشور آموزش و پرورش، با الگوی پیشه محور در بستر مدارس مسجد مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای (مدظله العالی): یک مسئله هم مسئله مهارت‌آموزی است که من قبلاً هم روی این تکیه کرده‌ام؛ یعنی یافته‌های علمی را در عمل پیاده کردن و تحقّق دادن و این را به دانش‌آموز و جوان و دانشجو یاد دادن؛ که البتّه مرکز اصلی‌اش آموزش‌وپرورش است، یعنی از دبیرستان باید شروع بشود، از مدرسه باید شروع بشود. اگر روح مهارت‌یابی در جوان زنده شد، یعنی یاد گرفت که یافته علمی را بتواند تحقّق عملی ببخشد، آن وقت این خیلی برکات در آینده خواهد داشت. یک نکته دیگر در مورد مسائل آموزش و پرورش تفکیک بین علم نافع و علم لاینفع است؛ الآن در دبیرستان‌های ما و شاید در دبستان‌های ما دانش‌هایی تدریس می‌شود که هیچ فایده‌ای به حال امروز و آینده این دانش‌آموز ندارد؛ یک چیزهایی است، [یک] ذهنیّاتی است که یادشان هم می‌رود و در هیچ مسئله زندگی به اینها کمک نمی‌کند، در پیشرفت علم به اینها کمک نمی‌کند؛ این‌ها را شناسایی کنید، حذف کنید. علم نافع، آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند؛ استعداد او را شناسایی کند، آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد، آن استعداد را شکوفا کند؛ برای آینده او سرمایه ذهنی و عملی فراهم بکند؛ این می‌شود علم نافع؛ بعد طبعاً در پیشرفت و تعالی کشور تأثیرگذار خواهد بود امّا اینکه حالا یک مشت محفوظات ناکارآمد را به ذهن دانش‌آموز سرازیر کنیم، نه این [فایده ندارد]. یک بخش از وقت به آموزش و مهارت‌ها صرف بشود. (مقام معظم رهبری) @nasletamadonsaz
تفاوت پیشه محور با دانش محور از جمله تفاوت‌های عمده میان آموزش‌های مهارت‌محور و آموزش‌های دانش‌محور این است که آموزش مهارت محور بی‌واسطه با مشاغل و حرفه‌های مورد نیاز جامعه ارتباط دارد؛ اما نوع دوم لزوماً این‌گونه نیست. گروه نخست که از آن‌ها به عنوان آموزش‌های مهارت محور یاد شد از منظر هدف‌گذاری تفاوت‌های بنیادی با آموزش‌های دانش محور دارند، دلیل آن نیز این است که علاوه بر نگاهی که به حوزه دانش و علم دارند هر کدام حداقل یکی از مشاغل و حِرَف مورد نیاز جامعه را هدف قرار داده‌اند و به منظور ایفای نقش در یکی از رشته‌های شغلی متنوعی که آحاد جامعه برای استمرار زندگی خود به آن نیاز دارند، اقدام به تربیت نیروی انسانی ماهر می‌کنند. از آنجایی که رفع چنین نیازهایی با دانش صرف امکان پذیر نیست، مهارت‌آموزان و هنرآموزان در اینگونه آموزش‌هایی یاد می‌گیرند که چگونه از تجربیات اساتید متخصص، تجهیزات و ابزارها برای رفع مشکل استفاده کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این آموزش‌ها، مسئله محوری، کوتاه مدت بودن و انعطاف پذیری آن‌هاست که می‌توانند فارغ از سن در مقاطع مختلف اجرا شوند. البته که ضرورت پرداختن به کسب علم و دانش به مقدار نیاز و با روش‌های اصولی در رویکرد مهارت محور پوشیده نیست. @nasletamadonsaz
برای آشنایی بیشتر با وارد لینک زیر شوید و با عملکرد انواع مدارس مسجد آشنا شوید https://setad.org/ https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
إن شاءالله هر روز یک مدل از مدارسی که جدیدا شکل گرفتند و حرف نو در آموزشو تربیت دارند را معرفی خواهم کرد https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
ادامه مباحث ( EQ)