eitaa logo
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
2.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
295 ویدیو
84 فایل
مطالب کاربردی تربیت اسلامی +مشاوره رایگان توسط: دکتر زهرانجفی منش مادر سه فرزند ارشد روانشناسی بالینی (ارشد)سطح سه حوزه علمیه رشته تعلیم و تربیت اسلامی دکتری تعلیم و تربیت دانشگاه علامه طباطبایی عضو سازمان نظام روانشناسی کشور راه ارتباطی @Nazrevelayat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐ ماه ربیع الاول، بهار زندگی است 🔺️ رهبر انقلاب: بعضی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیع الاول، ربیع حیات و زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابی‌عبدالله جعفربن‌محمدالصّادق ولادت یافته‌اند و ولادت پیغمبر سرآغاز همه‌ی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است. https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸 نسلی که تربیت می‌کنید، خواهند داشت!🔸 بنده به پدران و مادران عرض می‌کنم که فرزندان ما فرزندان عادی و معمولی نیستند؛ فرزندان ما از ما . فرزندان ما باید پیش مربی بزرگ‌تری تربیت بشوند. فرزندان ما برای آینده روشن‌تری در جهان در اختیار ما گذاشته شده‌اند. از این جهت فرزندان سؤالاتی می‌کنند که قبلاً نمی‌کردند. فرزندان ما فرزندانی هستند که می‌خواهند را عوض کنند. نسل گذشته را برانداخت و این نسل می‌خواهد را براندازد. نسل گذشته امام و اسلام را در حد توان در این کشور حاکم کرد و نسل آینده می‌خواهد سراسر جهان را زیر پوشش نور و هدایت قرار بدهد. البته این‌طور نیست که فقط این کشور عالم را اداره کند؛ نه، کشور ما آتشی را روشن می‌کند و از برکت این آتش، در کشورهای دیگر و مردم آنها هم عشق پیدا می‌شود و شعله می‌کشد. این‌طور نیست که کشور ما همه عالم را زیر و رو کند؛ نه، این کشور زودتر آتش گرفته و آتش ایمان در آن اثر کرده است. ما کاغذ زیر این همه هیزم هستیم. امام کبریتی را که امام زمان زد، به ما نزدیک کرد و این همه جوان را با شعله ایمان مشتعل کرد. خود امام هم آماده‌تر از هر کسی بود و این آتش در او بهتر اثر کرد. @haerishirazi https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
هدایت شده از کرامت
📌 طرح مطالعاتی آثار استاد صفایی حائری (عین.صاد) ⏱️ مدت زمان دوره: ۲۰ جلسه 📜 سرفصل‌های دوره: 🔹️ چیستی و چرایی، چگونگی تربیت 🔹️نظام تربیتی اسلام 🔹️ شناخت تيپ‌های شخصیتی مختلف در تربیت 🔹️ ویژگی‌های مربی ⭕️ برای پاسخ به این سؤالات و ده ها سوال دیگر از منظر استاد صفائی حائری، دعوت می‌کنیم در این طرح مطالعاتی شرکت نمایید. 📆 مهلت ثبت نام: تا ۷ مهر ماه 📲 این دوره به صورت برخط (آنلاین) برگزار میشود. 🔔 همراه با اعطای گواهی 🌐 ثبت نام در سایت کرامت: www.keraamat.ir@keraamat_ir
بازخورد مثبت مخاطبین☺️❤️ https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
انتشارات به نشر در صحن غدیر حرم مخصوص عرب زبان هاست و کتابها با ترجمه عربی برای تمام سنین عرضه میشه. https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
در این همایش با مدل های مختلف آموزشی در کل کشور آشنا شدم که به مرور در کانال خواهم گذاشت. مانند: مدل مدرسه مسجد محور حکمت سرا مکتب اسلامی و.... https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
همچنین با مدیران و فعالان تربیتی کل کشور آشنایی و هم افزایی صورت گرفت و چالش ها و دغدغه ها مطرح و ارائه راهکار صورت گرفت https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آشنایی با مدارس مسجد محور:
مسجد، محل اقامه تعلیم و تربیت اسلامی مسجد پایگاه است؛ نه فقط پایگاه برای فلان مسئله اجتماعی، [بلکه] مسجد می‌تواند پایگاه همه کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت‌افزایی افراد. ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران مدارس مسجد محور به عنوان الگویی کامل و جامع از تعلیم و تربیت اسلامی، با قدمتی به بلندای تاریخ هدایت بشر توسط انبیا الهی، می کوشد تا بستر مناسبی برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان باشد. مسجد که از ابتدا تا کنون پایگاه امن فعالیت های جمعی مسلمین و محل اجتماع آنها بوده است، در مسیر کادرسازی در مسیر تمدن نوین اسلامی، به عنوان محل فعالیت مدارس مسجدمحور قرار گرفته تا چراغی باشد راهنما و راه نشان. https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
ستاد مرکزی مدارس مسجد محور کشور آموزش و پرورش، با الگوی پیشه محور در بستر مدارس مسجد مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای (مدظله العالی): یک مسئله هم مسئله مهارت‌آموزی است که من قبلاً هم روی این تکیه کرده‌ام؛ یعنی یافته‌های علمی را در عمل پیاده کردن و تحقّق دادن و این را به دانش‌آموز و جوان و دانشجو یاد دادن؛ که البتّه مرکز اصلی‌اش آموزش‌وپرورش است، یعنی از دبیرستان باید شروع بشود، از مدرسه باید شروع بشود. اگر روح مهارت‌یابی در جوان زنده شد، یعنی یاد گرفت که یافته علمی را بتواند تحقّق عملی ببخشد، آن وقت این خیلی برکات در آینده خواهد داشت. یک نکته دیگر در مورد مسائل آموزش و پرورش تفکیک بین علم نافع و علم لاینفع است؛ الآن در دبیرستان‌های ما و شاید در دبستان‌های ما دانش‌هایی تدریس می‌شود که هیچ فایده‌ای به حال امروز و آینده این دانش‌آموز ندارد؛ یک چیزهایی است، [یک] ذهنیّاتی است که یادشان هم می‌رود و در هیچ مسئله زندگی به اینها کمک نمی‌کند، در پیشرفت علم به اینها کمک نمی‌کند؛ این‌ها را شناسایی کنید، حذف کنید. علم نافع، آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند؛ استعداد او را شناسایی کند، آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد، آن استعداد را شکوفا کند؛ برای آینده او سرمایه ذهنی و عملی فراهم بکند؛ این می‌شود علم نافع؛ بعد طبعاً در پیشرفت و تعالی کشور تأثیرگذار خواهد بود امّا اینکه حالا یک مشت محفوظات ناکارآمد را به ذهن دانش‌آموز سرازیر کنیم، نه این [فایده ندارد]. یک بخش از وقت به آموزش و مهارت‌ها صرف بشود. (مقام معظم رهبری) @nasletamadonsaz
تفاوت پیشه محور با دانش محور از جمله تفاوت‌های عمده میان آموزش‌های مهارت‌محور و آموزش‌های دانش‌محور این است که آموزش مهارت محور بی‌واسطه با مشاغل و حرفه‌های مورد نیاز جامعه ارتباط دارد؛ اما نوع دوم لزوماً این‌گونه نیست. گروه نخست که از آن‌ها به عنوان آموزش‌های مهارت محور یاد شد از منظر هدف‌گذاری تفاوت‌های بنیادی با آموزش‌های دانش محور دارند، دلیل آن نیز این است که علاوه بر نگاهی که به حوزه دانش و علم دارند هر کدام حداقل یکی از مشاغل و حِرَف مورد نیاز جامعه را هدف قرار داده‌اند و به منظور ایفای نقش در یکی از رشته‌های شغلی متنوعی که آحاد جامعه برای استمرار زندگی خود به آن نیاز دارند، اقدام به تربیت نیروی انسانی ماهر می‌کنند. از آنجایی که رفع چنین نیازهایی با دانش صرف امکان پذیر نیست، مهارت‌آموزان و هنرآموزان در اینگونه آموزش‌هایی یاد می‌گیرند که چگونه از تجربیات اساتید متخصص، تجهیزات و ابزارها برای رفع مشکل استفاده کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این آموزش‌ها، مسئله محوری، کوتاه مدت بودن و انعطاف پذیری آن‌هاست که می‌توانند فارغ از سن در مقاطع مختلف اجرا شوند. البته که ضرورت پرداختن به کسب علم و دانش به مقدار نیاز و با روش‌های اصولی در رویکرد مهارت محور پوشیده نیست. @nasletamadonsaz
برای آشنایی بیشتر با وارد لینک زیر شوید و با عملکرد انواع مدارس مسجد آشنا شوید https://setad.org/ https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
إن شاءالله هر روز یک مدل از مدارسی که جدیدا شکل گرفتند و حرف نو در آموزشو تربیت دارند را معرفی خواهم کرد https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
ادامه مباحث ( EQ)
چطور هوش هیجانی کودکان را تقویت کنیم؟ ۱. از زاویه‌ی دید کودک‌ به مسائل بنگرید و با او همدردی کنید حتی اگر نمی‌توانید برای «ناراحتی» فرزندتان کاری کنید، حداقل با او همدردی کنید. همین که بداند کسی او را می‌فهمد و درک می‌کند، باعث تسکین دردش می‌شود. انسان‌ها به دنبال پناهگاهی امن می‌گردند تا بتوانند خود و احساسات‌شان را خالی کنند؛ اگر خیال می‌کنید با توجه به اتفاقی که افتاده، ناراحتی فرزند بیش از حد به نظر می‌رسد، یادتان باشد همه‌ی ما احساسات را در خود جمع می‌کنیم و بعد همین که پناهگاهی امن بیابیم،‌ تمام احساسات خود را بروز می‌دهیم. آن وقت دیگر آزاد و رها می‌شویم. ادامه دارد.... https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸 نگران خودتان باشید نه ! 🔸 در تربیت اولاد، آنچه را که در حد قدرتتان است، انجام بدهید و برای آن قسمتی که خارج از قدرتتان است، اصلاً و کار را به خداوند بسپارید. گاهی مثلاً شما با برادرتان سر را می‌گیرید و در تابستان آن را در حیاط می‌گذارید. اگر او آدم سالم و قوی و فعالی باشد، شما نگران آن سرِ تخت که او گرفته، نیستید؛ چون می‌دانید که او چاپک است و قشنگ می‌تواند ببرد؛ بلکه نگران این طرفی هستید که خودتان گرفته‌اید که مبادا پایتان بلغزد و به زمین بخورید. آن سرِ تربیت را خدا گرفته و هر قسمتی که شما نمی‌توانید و از عهده‌تان خارج است، سهم خداست. شورِ آن قسمتی را نزنید که خدا گرفته؛ بلکه شورِ آن قسمتی را بزنید که خودتان گرفته‌اید. نگران خودتان نباشید؛ بلکه نگران خودتان باشید. آن چیزی که می‌توانید و برایتان ممکن است را اگر نکنید، برایتان خطرناک است؛ اما آن چیزی که نمی‌توانید، جزء وظایف شما نیست. اینکه خدای تعالی جزء وظایف شما نگذاشته یعنی چی؟ یعنی آن را جزء وظایف خودش گرفته و خودش عمل می‌کند: ((لا يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها)) @haerishirazi https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همدردی همدردی به معنای موافقت با کودک نیست، بلکه نشان می‌دهد می‌توانید او را درک کنید و از چشم او به ماجرا بنگرید. ممکن است کودک کاری را که شما می‌گویید انجام دهد، اما حق دارد باورها و احساسات خود را داشته باشد. همه‌ی ما می‌دانیم تأیید گرفتن چه احساس خوشایندی است؛ گاهی آسان‌تر است که وضعیت را از چشم دیگران ببینیم و بر آنچه اعتقاد شخصی ماست، اصرار نکنیم. به این جملات نگاه کنید: «می‌دونم برات خیلی سخته که بازیت رو قطع کنی و بیای برای شام، ولی الان وقت شامه.» «می‌دونم دوست داری همه‌ی وقتم برای تو باشه و فقط حواسم به تو باشه، اینطور نیست؟» «خیلی بد شد که داره بارون میاد و نمی‌تونی بری بیرون بازی کنی.» «می‌دونم دوست داری مثل آدم بزرگا تا دیروقت بیدار بمونی.» «می‌دونم از اینکه برج اسباب‌بازیت خراب شد خیلی دلخور شدی.» چرا این رویکرد هوش هیجانی را تقویت می‌کنند؟ این حس که درک می‌شوید مواد بیوشیمیایی تسکین‌دهنده‌ای را در بدن آزاد می‌کند. هر بار کودک احساس کند آرام شده این مسیر عصبی‌ در او تقویت می‌شود و هم‌چنان‌ که بزرگ‌تر می‌شود یاد می‌گیرد چطور خود را آرام کند. بچه‌ها با تجربه‌ی همدردی دیگران، خود نیز همدردی را یاد می‌گیرند. به این ترتیب به کودک کمک می‌کنید درباره‌ی تجربه‌‌اش و آنچه باعث بروز این احساسات می‌شود، فکر کند. کودکان باید بدانند هر احساسی برای خود نامی دارد، و این اولین قدم برای آموزش کنترل و مدیریت احساسات به بچه‌هاست. https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
باز آمد بوی ماه مدرسه 😅 ما همیشه برای بچه ها لوازم تحریر ایرانی می خریم .تا هم هویت ملی بچه ها تقویت بشه و هم کمک به تولید داخل کنیم☺️ https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444