eitaa logo
ندای تهذیب
7.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
917 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق @Bahoosh593 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
درآمدی بر احیای سنت های کارآمد حوزه های علمیه.pdf
2.86M
📚در آمدی بر احیای سنت های کار آمد حوزه های علمیه ✍️مؤلفان: مهدی مؤیدی، مهدی زمانی، سید مصطفی موسوی منفرد و محمود قرائتی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
پرسش ها و پاسخ ها از آیت الله العظمی جوادی آملی: :عبادات فردی زودتر انسان را به كمال می رساند يا عبادات اجتماعی؟  :قسمتی از عبادات فردی واجب است و حتماً بايد به صورت فردی انجام گيرد و قابل تغيير يا تبديل نيست؛ اما اگر بخواهيم  فردی را با خدمات اجتماعی بسنجيم، به يقين خدمات اجتماعی از اهميت والاتری برخوردار است؛ برای مثال اگر انسان مشغول خدمتی است كه جامعه را به راهی صحيح هدايت می كند و دلهای زيادی را به دين و خدا نزديك می كند، البته اثر اين كار بسيار بيشتر است؛ امّا اگر كسی با نماز يا روزه از چنين خدماتی محروم می شود، بايد كار اجتماعی را انتخاب كند كه اثر بيشتری دارد. كارهای اجتماعی در صورتی كه دينی باشد و دلهای مردم را به نظام الهی دعوت كند، بر فردی ارجح است. منبع: کتاب نسیم اندیشه دفتر یکم ص١۴٣ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 26 ⏺لوازم پی‌گیری آرمان الهی: ایمان، جهاد، ولایت(قسمت یازدهم) ❗️البته اگر به هر علتی در مسیر یاری دین خدا یک جمع همراه پدید نیامد و امکان فعالیت کاروانی و گروهی فراهم نشد از پای نمی‌نشیند و یکه و تنها در صحنه‌ی یاری خدا برمی‌خیزد: «أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثنى‏ وَ فُرادى».‏ 🕯گرچه کسی که در گوشه‌ی خانه یا محل کار خود خالصانه و آتش به اختیار برای ساخت قدمی برمی‌دارد و کاری می‌کند در یک شبکه‌ی ولایی گسترده و متصل به یک توده‌ی انبوه ایمانی است. اگر شخص جایگاه خود را در تاریخ و تمدن بشناسد و اقدام خود را با اقدام امام جامعه، همراه کند تنها نیست؛ حتی اگر به ظاهر در سنگری تنها نشسته باشد. 🏷بنابراین پی‌گیری آن آرمان بزرگ، به هم‌افزایی اراده‌ها و پیوستگی انسان‌ها در یک حرکت کاروانی و امدادی نیاز دارد. این پیوستگی همان حقیقتی است که در دین اسلام از آن به «ولایت» یاد می‌شود. 🖇تا انسان‌ها در یک پیوند ولایی طولی (امت - امامت) و یک پیوند ولایی عرضی (اخوت ایمانی) قرار نگیرند و یک جبهه‌ی منسجم هماهنگ و شبکه‌ی متراکم ایمانی تشکیل ندهند رسیدن به این مقصد بزرگ، امکان‌پذیر نیست. ✂️اگر این اشتراک و اهتمام جمعی نباشد آن آرمان بزرگ الهی به خیال و افسانه یا رؤیای دست‌نایافتنی تبدیل خواهد شد؛ زیرا کاری که از توان افراد سنگین‌تر است، در مقابلش احساس درماندگی و ناتوانی می‌شود. در این صورت هرچه آن کار بزرگ‌تر باشد بیش از آن که شور و حرکت بیافریند ناامیدی و توقف خلق می‌کند؛ بنابراین پی‌گیری آن آرمان متعالی نیازمند «نصرت جمعی ولیّ خدا» و «قیام کاروانی لله در رکاب او» است... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 👈عضویت در کانال "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/38 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 «راهنمای تهذیبی» و «مشاور روان‌شناس»؛ دو رکن سازه تهذیبی مدارس علمیه ✍️ حجت الاسلام محمد عالم‌زاده نوری در یادداشتی به تبیین دو رکن سازه تهذیبی مدارس علمیه پرداخته است. 📌متن کامل را از اینجا بخوانید: https://tahzib.ismc.ir/?p=1438 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
039_1402 0921_shabzendedar_beihFozoli.MP3
5.87M
🎙بیانات مهم حضرت «دام ظله» در ابتدای درس خارج فقه مسجد اعظم: 🔖پیرامون ایام فاطمیه 🔖انتخابات 🔖مساله فلسطین 🔖ضرورت تبلیغ و جهاد تبیین 🔖وظایف ما نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها 🔖 آثار توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها 🔖برخی از ویژگی های رهبر معظم انقلاب اسلامی 🗓سه شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰آیت‌الله اعرافی در بازدید از معاونت تهذیب و تربیت: 📌شماره1 🔹«... یک نکته کلیدی در تهذیب و تربیت، رویکرد فرابخشی تهذیب و تربیت به عنوان روح و جان‌مایه همه نظامات حوزه و با یک تسامحی رویکرد پیوست‌های گوناگون برای همه فعالیتها و برنامه‌ها از منظر تربیتی و اخلاقی است، تربیت‌مداری و تربیت‌محوری در همه نظامات حوزه یک نکته اساسی و کلی و مهمی است که مورد وفاق همه هم هست. 🔹اینکه تربیت امر مقسمی، فرابخشی و به مثابه روح همه نظامات است. 🔹بنابراین ما و شما و همه کسانی که دور این میز نشسته‌ایم، اولین رسالت و مأموریت‌مان نگهبانی، رصد، پایش و راهبری این جریان به مثابه روح و رویکرد مقسمی و کلان اخلاق و تربیت است و رسالت خیلی مهمی است و البته در عمل بسیار دشوار و سخت است. 🔹این رسالت اول یک کار کلان ستادی با رویکرد جامع و فراگیری که در آن نهفته است به شمار می آید. 🔹ادای این رسالت نیازمند آدم‌های خیلی بزرگ، دانشمند، آگاه، هوشمند و بصیر و دارای هم تئوری و هم قدرت عمل و اقدام و هم قدرت برقراری ارتباط و انفاذ این نگاه و رویکرد و گفتمان در سیستم‌هاست و شخصیت‌هایی که در این جایگاه ساختاری قرار می‌گیرند، بایستی آن روح بلند و چترِ باز و نگاه کلان را داشته باشند که شما هم دارید... 🔸و بعد هم البته گریبان ما و بقیه را بگیرید در حدی که امکان دارد بحث را پیش ببریم، این عرض اصلی امروز بنده است...» مشروح خبر https://tahzib.ismc.ir/?p=3210 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 27 ⏺لوازم پی‌گیری آرمان الهی: ایمان، جهاد، ولایت(قسمت دوازدهم) ⚜️پدیده‌ی عظیم ، ظرفیت‌های ناشناخته‌ی دین در تربیت انسان‌های تراز و تحوّل‌آفرینی در جان‌ها را بیشتر نمایان ساخته است. 🔆تجربه‌ی تحول روحی مردم در مبارزات پیش از انقلاب و در حماسه‌ی دفاع مقدّس حقیقتی مبتنی بر معارف دینی است که ذخیره‌ی عظیمی را برای مهندسی فضای اخلاقی و معنوی در اختیار قرار می‌دهد. 🔍بر اساس اندیشه¬های امام راحل، راز بروز چنین تحوّلی «حرکت جمعی به سوی کمال» و «پیوستن به جمع ایمانی» است. هم¬افزایی اراده‌ها و گذر کردن از هویت‌های فردی سبب می شود که افراد با کمترین زحمت در میدان مجاهده و ایثار بر موانع غلبه کنند و مشمول نصرت الهی قرار گیرند و با عنایت و امداد الهی، اهداف بلند و مراتب بالای سلوک و معنویّت در دسترس آنان قرار می‌گیرد: «فَإِنَّ يَدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَة». 📍بازآفرینی ، راهبردی کارآمد است که بسیاری از اهداف اخلاق فردی و اجتماعی را نیز محقق می سازد. افراد با فاصله گرفتن از می توانند مدد بیشتری از نیروی عقل و فطرت بگیرند و در مسابقه ی معنوی خیرات و در چالش‌های رشدآفرین اجتماعی، روحیه‌ی جهاد در راه خدا و ایثار برای بندگان او را مشق کنند. در این فضا اشک و گریه و خلوت، به فردگرایی و انعزال نمی‌انجامد؛ بلکه نیروی محرّک برای حضور در اجتماع است... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 👈عضویت در کانال "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/40 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
رسالت اجتماعی.docx
116.4K
📙 رسالت اجتماعی | مسئولیت الهی کنشگری اجتماعی و نسبت آن با تربیت طلبه عصر امام خمینی ✍️استاد عالم زاده نوری 🖇پیوند دریافت مقاله در سایت حجره نما https://hojre-nama.ir/?p=5683 📤دریافت فیلم و صوت و پاورپوینت https://eitaa.com/nedaye_tahzib/11258 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🏴 🇵🇸🇮🇷 امروز جمعه اول ماه جمادی‌الثانی است. 🌷 جهت عافیت و فرج (عج)، شادی روح شهدا و آمرزش اموات، شفای مرضا، نابودی کفار و منافقین و جلادهای صهیونیست، نصرت رزمندگان ، نجات مردم مظلوم ، عزت نظام اسلامی، تأیید رهبری، سلامتی خود و خانواده، رفع بلایا و گرفتاری‌ها و برآورده شدن حاجات اعمال زیر یادآور می‌شود: ☘️ نماز اول ماه(سلامتی) ☘️ صدقه ☘️ قربانی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
خطبه فدکیه حضرت زهرا_1.mp3
835.2K
▪️خدمت بزرگ حضرت زهرا(س) به اسلام و تشیع حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔹برخی تصور کرده‌اند که آن‌چه حضرت زهرا(س) را خیلی رنج می‌داد این بود که اموالش را گرفتند! گاهی در مرثیه‌خوانیها گفته می‌شود که حضرت فرمودند: «نان بچه‌هایم را گرفتید!» اگر بگوییم این یکی از بزرگترین ظلمهایی است که ما شیعیان به اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌کنیم حرف گزافی نزده‌ایم. 🔸چگونه کسانی که همه ثروتهای عالم در مقابل آنها به اندازه تل خاکستری ارزش ندارد، برای از دست دادن مال دنیا ناراحت شوند؟! امیرالمومنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه می‌فرماید: وَ مَا أَصْنَعُ بِفَدَكٍ وَ غَیْرِ فَدَك‏؛ من را با فدک و غیر فدک چه کار؟! آیا واقعاً این گریه‌ها، ناله‌ها و دادخواهیها برای مال دنیا بود؟! چنین تصوری، تصوری خام، بی‌جا و نابخردانه است... . 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 28 ⏺دینداری یک حرکت جمعی 📍همه‌ی ما در زمان کودکی اول بار که با مفهوم دین و دین‌داری آشنا شدیم، آن را بر سلسله مناسکی عبادی و حرکاتی که نشان از خضوع و تواضع در مقابل یک موجود برتر غیبی داشت حمل می‌کردیم و مصادیق دین‌داری را تنها نماز و روزه و تلاوت قرآن و زیارت حرم اهل بیت علیهم السلام می‌دانستیم. 🔅به مرور تصویر ما از دین‌داری کامل‌تر گشت و بهداشت و نظم و علم‌آموزی و جهاد و روابط خانوادگی و مانند آن را نیز شامل شد. پس از آن به تدریج متوجه شدیم که دین‌داری کاری در عرض سایر کارها نیست و سراسر عمر ما را در بر می‌گیرد. ⏰دین‌داری یک برنامه در کنار سایر برنامه‌ها نیست که در شبانه‌روز ساعتی را بدان اختصاص دهیم و برای آن ظرف زمانی و مکانی مشخص در نظر بگیریم. دینداری با همه‌ی کارها جمع می‌شود و همه‌ی ۲۴ ساعت شبانه‌روز را در همه‌ی شئون زندگی شامل می‌گردد. 📜پیامبر خدا در توصیه به ابوذر فرمودند: يَا أَبَا ذَرٍّ لِيَكُنْ لَكَ فِي كُلِّ شَيْ‏ءٍ نِيَّةٌ صَالِحَةٌ حَتَّى فِي النَّوْمِ وَ الْأَكْل؛ ای ابوذر در هر کاری نیت شایسته قرار بده، حتی در خوردن و خوابیدن... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 👈عضویت در کانال "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/41 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 🌷 غروب جمعه به نیابت از حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و جهت شادی روح شهدای ، پیروزی رزمندگان ، نجات مردم مظلوم و نابودی اسرائیل کودک‌کش هدیه می‌کنیم 100 سوره قدر به حضرت (عج) به نیت عافیت، رضایت، زمینه‌سازی ظهور و نصرت حضرت 🇵🇸 🇮🇷 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰آیت‌الله اعرافی در بازدید از معاونت تهذیب و تربیت: 📌شماره2 📍«...نکته بعد درختواره رشته‌هاست؛ ما تقاضایی که داریم این است که در تهیه منابع و متون و رویکردهای ناظر به درختواره که ده‌ها رشته در آنجا تعریف شده است، و یک شاه راهی برای پیشبرد حوزه است، شما بفرمایید که چه کارهایی می توانید انجام دهید و چه کارهایی باید آنها انجام دهند. 📚مرکز تدوین متون تا به حال رسالت تدوین متون سطح 1 و سطح 2و3و4 را داشته است، اما در دوره جدید به آقا عباسی مأموریت داده شده که در عرصه جدیدی آرام آرام به سمت تهیه منابع متناسب با 400 رشته و گرایش برود و ایشان اقداماتی را شروع کرده و به ایشان گفتیم بایستی به سمت مراکز و مؤسسات بروید و منابعی را پیدا کنید... 🔸عرض دوم بنده این است که نسبت با درختواره رشته‌ها در منابع و متون مشخص شود و این هم واقعاً کار بزرگی است ولی خب می‌شود فازبندی کرد رشته به رشته، مقطع به مقطع، و این هم نیاز به یک اتصال قوی به معاونت آموزش و مخصوصاً تدوین متون درسی دارد... این هم یک نکته که امر مهمی است.» مشروح خبر https://tahzib.ismc.ir/?p=3210 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
⁉️چرا (ره) مظلوم واقع شد؟ 🎙مقام معظم رهبری: ❗️امام(ره) مظلوم است چون رئیس یک کشور شد و یک انقلاب را برپا کرد و یک شخصیت سیاسی شد و الّا امروز هر کس دیگر در دنیا به این پایه از علوم برسد او را سر دست بلند می کنند. 🖋امام در ،،، و جزو سرآمدان بود. 📍یکی از اساتید معروف [که شما ایشان را میشناسید و من نمیخواهم اسم او را بیاورم]؛ کسی که هم با حوزه های علمیه آشنایی داشت و هم کاملاً در فرهنگ روز وارد بود، بعد از سفرهای متعدد و اقامتهای طولانی در کشورهای غربی گفته بود‌: امروز در مراکز اصلی فرهنگ غربی عناصری مثل ملاصدرا و شیخ انصاری مطرح هستند و جاذبه دارند. 💎امام هم ملاصدرا بود و هم شیخ انصاری زمان خودش بود. ⛅️چنین چهره ای مظلوم واقع شد چرا؟ 👈چون پا در وادی گذاشت و دشمنان سیاسی پیدا کرد، دشمنان سیاسی از همه ی دشمن‌ها خطرناکتر وحشی‌تر و بی‌ملاحظه تر هستند. در دنیای سیاست ناگهان صد را صفر میکنند و گاهی صفر را به صد میرسانند، قدرت هم که دست اینهاست لذا نمیگذارند چهره امام، آشکار شود. 💠 امام شایسته این است که چهره اش آشکار شود هر چه میتوانید آنجا در این جهت کار کنید خدا هم ان شاء الله توفیق خواهد داد. (۱۳۷۸/۱۰/۲۷) 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 اوج محبت حضرت زهرا(س) 🎙آیت الله مصباح یزدی(ره): ⁉️حضرت زهرا(س) در پایان خطبه شان می‌فرمایند: «با این‌که می‌دانم سخنان من در شما اثر نمی‌کند ولی به خاطر جوش و خروش خشم و غصه‌های دلم آن‌ها را بیان کردم.» چرا حضرت این چنین سخن می‌گویند؟! 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 29 ⏺نیاز ولایت (دینداری جمعی) به دینداری فردی 📌اعضای یک سمفونی بزرگ، همگی باید نوازندگان چیره‌دست و کاربلد باشند، همان‌طور اعضای یک تیم فوتبال باید بر حرکت دادن توپ مسلط باشند و هرچه این تسلط بیشتر باشد، آن کارِ گروهی، قوی‌تر اجرا می‌شود و تمیزتر از آب درمی‌آید؛ بنابراین هرکس می‌خواهد در این کار جمعی، عضویت و مشارکت داشته باشد، باید پیش‌تر به شکل فردی تمرین کرده باشد؛ البته روشن است که آن تمرین فردی، فوتبال یا سمفونی نیست و نهایتاً کسب آمادگی برای آن محسوب می‌شود. 🔰دینداری هم همین گونه است؛ حقیقت همان نقش‌آفرینی اجتماعی و حرکت جمعیِ گروهی به‌هم‌پیوسته است که إمامی و أمامی دارند و دینداری فردی، کسب آمادگی برای آن دینداری اصلی است. ‼️این نکته را هم باید تذکر داد که مشارکت در این حرکت جمعی و ولایی، بیش از همراهی و همپایی است. برای اینکه این حرکت جمعی سامان پذیرد باید از ولیّ تبعیت و اطاعت کنیم و بخشی از کار را بر عهده بگیریم، نه اینکه صرفاً تماشاچی باشیم... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 👈عضویت در کانال "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/42 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 فضیلت مخصوص حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰آیت‌الله اعرافی در بازدید از معاونت تهذیب و تربیت: 📌شماره3 🔸«در مناسبات تهذیب و تربیت با ؛ کانال اثرگذاری اندیشه‌ها و طرح‌های تربیتی و معرفتی و افکار شما برای مردم، معاونت تبلیغ است، معاونت تبلیغ هفت هشت هزار مبلغ طرح هجرت دارد، بیست هزار مبلغ طرح امین دارد بعلاوه چند طرح دیگر... 🌱یک جامعه 30 هزار نفری زیر چتر تبلیغ هستند که رابط شما با مردم هستند و معاونت تبلیغ و مجتمع تبلیغ با همه عرض و طولی که دارد... نسبت به این هم بفرمایید که چه اقداماتی می‌شود انجام داد؟ برای اینکه هم نیروها ساخته و تربیت شوند و هم در تولیدات بتوان روی آنها تاثیر گذاشت...، در قالب دانش‌افزایی، پایش، نظارت و امثال اینها که در آن کالبدها می‌توان عناصر محوری و جانمایه‌های تهذیبی و اخلاقی را درج کرد و گنجاند و بسیار هم موثر است... اینگونه در 20 هزار مدرسه توسط ایشان که شش، هفت هزارشان آقا و بقیه خواهر هستند، می‌توانید تأثیر اخلاقی، تربیتی و معرفتی بگذارید که در فضای مدرسه منعکس شود... برای این کار هم اگر یک منظومه فکری وجود داشته باشد می‌توان به تدریج جلو برد و برخی قسمت‌ها را در بودجه‌ها خود آنها گنجاند...» مشروح خبر https://tahzib.ismc.ir/?p=3210 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 30 ⏺غیریت‌ها و تمایزات(قسمت اول) 🔆گفته شد «»، «» و «» مهم‌ترین ارزش‌های اخلاقی و فضایل بنیادین اسلامی است که لازم است به شکل هم‌عرض و موازی دنبال در جان انسان‌ها پدید آید؛ بنابراین از منظر تربیت اسلامی فقدان هر یک از اینها استاندارد ارزش را فرو می‌ریزد و انتظام شخصیت انسانی و اعتبار اخلاقی او را از حدّ نصاب پایین‌تر می‌آورد. با این حساب مجموع احتمالات مفروض به شرح زیر است: 💠کسی که ایمان به خدا و باور به غیب هستی ندارد حتی اگر در کمال نفس خود یا اصلاح جامعه، تلاش و اقدام و مجاهدت می‌ورزد از نصاب محوری‌ترین ارزش دینی محروم است. 💠در مقابل کسی که ایمان و اعتقاد قلبی دارد ولی اقدام و حرکتی در اصلاح شخصیت خود نمی‌ورزد، ایمان او راستین و صادقانه نیست و در کوران حوادث یا میدان ابتلاءات پایدار نمی‌ماند، حتی اگر دغدغه‌های اجتماعی شدید داشته باشد و در حرکت‌های اصلاحگرانه مشارکت ورزد... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 👈عضویت در کانال "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/43 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 فصل اول ویژه برنامه های پادکست حجره با انتشار 5 قسمت به پایان رسید. ☄️ در حال پیش تولید فصل دوم هستیم. انشالا به زودی برخواهیم گشت. تحلیلی مسائل سیاسی-اجتماعی از منظر مبانی اندیشه ای انقلاب اسلامی 🔰🔰 با ضربه برروی هر قسمت، به آن قسمت از پادکست منتقل می‌شوید: 1️⃣ فصل ۱ | قسمت ۱ | "امام جامعه نگران است " 2️⃣ فصل ۱ | قسمت ۲ | " اربعین، الگوی دوران دولت سازی " 3️⃣ فصل ۱ | قسمت ۳ | " انسان شناسی مردم فلسطین " 4️⃣ فصل ۱ | قسمت ۴ | " چرا پیروزی را نمی بینیم؟! " 5️⃣ فصل ۱ | قسمت ۵ | " اسرائیل سست تر از لانه عنکبوت؟! " 📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت 🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
📚اسناد راهبردی و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه 📘سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه 📙منشور حوزه‌های علمیه 📘نظام‌های جامع حوزه‌های علمیه 📙طرح جامع حوزه انقلابی 📘طرح تعالی 📙طرح دوره نظام جامع اندیشه اسلامی 📘برنامه جامع تهذیبی و تربیتی حوزه‌های علمیه 📙نقشه جامع علمی حوزه 📘کارویژه‌های روحانیت 📙درختواره مهارتی و کاربردی و ........ 🎁تعداد و طرح تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در در سایت حجره نما می‌توانید مشاهده و دریافت کنید. https://hojre-nama.ir 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
📚 دانلود ۲۲ کتاب رایگان درباره حضرت فاطمه سلام الله علیها ۱. عبور از تاریکی 👈 دانلود ۲. شخصیت شناسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر پایه کتاب و سنت 👈 دانلود ۳.شهادت مادرم زهرا افسانه نیست 👈 دانلود ۴. آموزه های تربیتی در زندگی حضرت فاطمه 👈 دانلود ۵. فاطمة الزهراء من المهد إلى اللحد 👈 دانلود ۶. فاطمه زهرا (س) از ولادت تا شهادت 👈 دانلود ۷. دانستنی های فاطمی 👈 دانلود ۸. زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها 👈 دانلود ۹. فاطمه سلام الله علیها در آینه وحی 👈 دانلود ۱۰. دانشنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) 👈 دانلود ۱۱. ترجمه بیت الأحزان شیخ عباس قمی 👈 دانلود ۱۲. متن و ترجمه خطبه فدکیه 👈 دانلود ۱۳. تجلی توحید در زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 👈 دانلود ۱۴. اسرار فضائل فاطمه سلام الله علیها 👈 دانلود ۱۵. الفریدة في لوعة الشهيدة 👈 دانلود ۱۶. حضرت محسن اولین شهید امامت 👈 دانلود ۱۷. الصحیح فی کشف بیت فاطمه س 👈 دانلود ۱۸. بنور فاطمة اهتديت 👈 دانلود ۱۹. با نور فاطمه هدایت شدم 👈 دانلود ۲۰. بندگی، راز آفرینش (شرح خطبه فدکیه)👈 دانلود ۲۱. کشتی پهلو گرفته 👈 دانلود ۲۲. هذه فاطمه 👈دانلود 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
طلبگی چی چرا و چگونه؟.pdf
1.08M
🔰طلبگی؛ چی، چرا و چگونه؟ ✍️حجة الاسلام سیدمرتضی خلیلی مدیر مدرسه علمیه (کرمان) 🔸در این نوشته بعد از تعریف جامع طلبه تراز و توضیح مفصل هر کدام از قیود تعریف، به بخشی از برنامه های پیشنهادی در راستای تحقق تعریف طلبه تراز پرداخته شده است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib