eitaa logo
ندای تهذیب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
886 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @Sarbazevatan1362 اداره اخلاق @Bahoosh593 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
/ اندیشه قرآنی امام خامنه ای (مدظله العالی) شماره 17 ❇️📚«قسمتی از کتاب: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ❇️ ——————————-👇👇👇👇 🔅جلسه دوم | ایمان 2 (قسمت اول) ❇️«یسئلونك عن الأنفال / سوره انفال آیه 1» از تو می پرسند . ای پیامبر - در مورد انفال، سؤال می کنند که انفال برای کیست و حق کیست. انفال را مختصرأ می توان به این صورت ترجمه کرد؛ انفال یعنی ثروت هایی که به عموم مسلمانان متعلق است. یک نمونه مثلا درآمدهایی است که در جنگ نصیب مسلمانان می شود، نه هر درآمدی، درآمدهای خاصی. یک نمونه از انفال، معادن است، این ثروت های زیرزمینی. یک نمونه از انفال این جنگل هاست. یک نمونه از انفال این دشتها و مرتع های عظیمی ست که در گوشه و کنار و بر سر کوه ها قرار دارد. انفال به طور خلاصه، آن ثروتهایی را می گویند که متعلق به یک فرد خاص یا به یک جمع خاص نیست، در اختیار همگان است، از آن تمامي ملت است. یک نمونه اش البته همانطوری که عرض شد، غنائم خاصی است که در جنگها نصيب سلحشوران لشکر مسلمان می شود. اول باری که این مسئله برای مسلمانان مطرح شد در جنگ بدر بود گویا، مسلمان ها با همدیگر بحث می کردند که این غنیمتها از آن کیست؟ میان آنها اختلاف به وجود آمد، به پیغمبر اکرم مراجعه کردند، از آن حضرت سؤال کردند، آیه قرآن پاسخ را به پیامبر خود الهام می دهد. قل الأنفال لله و الرسول انفال از آن خدا و از آن پیامبر است. ❓ از آن خدا یعنی چه؟ ❓ یعنی برای یک عده معینی از بندگان خدا نیست. آنچه مال خداست، آنچه که باید نام مال خدا به روی آن گذاشت، این درحقیقت آن چیزی است که باید صرف بشود در اهداف الهي، مال خدا، پیداست که برای مصالح خدا حرج نمی شود، خدای متعال مصالح آن چنانی ندارد، نیازی ندارد، حاجتي ندارد که مال او برای رفع آن نیاز مصرف بشود. آنچه مال خداست، درحقیقت مال بندگان خداست. باید در راه مصالحی که خدای متعال معین کرده است، صرف و خرج بشود. پس مال الله، انفال از آن خدا هست، به این معناست. ❓«والرسول»، يعني چه؟ از آن رسول است، یعنی چه؟ ❓ مگر رسول یک قطبی درمقابل خداست؟ نه، هرکسی ممکن است به خودش حق بدهد که در مال خدا تصرف کند. همه ممکن است بگویند این مال خداست، ما هم بنده خداییم، و به این نام ظاهریسند خوش ظاهر، با این نام عامیانه جاذب، که این مال، مال خداست، ما هم بنده خدا هستیم؛ این مال عمومی را در مصارف شخصی خودشان مصرف نمایند؛ یک چنین چیزی ممکن است. بنابراین مال خدا، اگرچه باید به مصالح عموم مسلمانان و بندگان واقعی خدا برسد، اما به مصلحت عموم رسیدن، به این معنا نیست که بلبَشو باشد، هرکه هرچه دلش خواست مصرف بکند. لازم است یک مرکزیتی باشد، یک دست قدرتمندی باشد که نماینده خدا و قيم امور مردم محسوب بشود؛ او کیست؟ او رسول است. 📍 رسول در اینجا به عنوان رسالت و نبوت مطرح نیست، به عنوان حکومت الهی مطرح است. یعنی وقتی که رسول از دنیا رفت، امام همه کاره انفال است. امام يعني حاکم الهي، در روزگاری که امام معصوم بر مردم حکومت نمی کند، آن کسی که از سوی خدا می تواند و می باید بر مردم حکومت بکند، او همه کاره انفال و ثروت های عمومی می شود. به هرصورت، اگرچه این ثروت ها عمومی است، یعنی معدنها از آن همگان است، جنگلها و نیزارها برای همه است، مرتع ها برای همه است، غنيمت هایی که از دشمن به دست می آید، برای همه است؛ از این قبیل موارد و مصادیقی که برای انفال ذکر شده، اگرچه برای همگان است، اما بالاخره باید در اختیار یک قدرتمندِ الهی که همان حاکم اسلامی است، قرار داشته باشد. آن کیست؟ در زمان وجود پیغمبر، رسول الله، پس از او امام معصوم، اگر امام معصوم نباشد، امام عادل الهی؛ آن کسی است که زمام حکومت اسلامی باید در دست او باشد، او مسلطِ به امر انفال است. ادامه دارد... ➗➗➗➗➗➗ ✅ به بپیوندید: 🌹کانال ایتا: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
05_Jalase-2.mp3
21.04M
«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را با صدای استاد بشنویم موضوع: جلسه دوم ، ایمان 2 ➗➗➗➗➗➗ ✅ به بپیوندید: 🌹کانال ایتا: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
🍂سلسله مباحث: پنجره اول: شماره 12 —————————— ◀️ برخی از ملاک های فعالیت سیاسی این ملاکها را در فعالیت سیاسی لحاظ کنیم برخی از ملاک هایی را که شارع ارائه یا تأیید کرده و فعالیت های سیاسی باید بر آنها مبتنی باشد، می توان در ذیل عناوین زیر برشمرد: 1️⃣ وفای به عهد و عمل به وعده ها؛ 2️⃣ قرار گرفتن فعالیت ها بر محور عمل به شریعت؛ و تلاش در راستای تامین اهداف شریعت؛ 3️⃣ محوریت اخلاق دینی و پرهیز از هرگونه اعمال غیراخلاقی؛ 4️⃣عمل براساس عدالت و دوری از هر گونه ظلم و ستم؛ 5️⃣ عدم به کارگیری خدعه، نیرنگ، بهتان و دروغ؛ 6️⃣ مراعات مصلحت های شرعی و پرهیز از مصالح فردی؛ 7️⃣ محوریت عمل به تکلیف الهی و نه وصول به نتیجه به هر طريق ممکن؛ 8️⃣ عدم استفاده از مقدمات ناشایست و حرام برای رسیدن به هدف مطلوب؛ 9️⃣ مراعات کرامت انسانی در رفتارهای سیاسی و ضرورت حفظ آبروی مردم؛ 🔟 انطباق اعمال سیاسی بر فطرت، عقل و عرف ادامه دارد... 💠 با هشتگ و دیگر مباحث مرتبط با طلبگی را مشاهده فرمایید (مهم) ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌸کانال ایتا: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9 🌾 سایت معاونت تهذیب: tahzib-howzeh.ir
... 🌸 انقلابیگری یعنی کاری کنیم که نائب امام زمان(عج) اینجوری روی ما حساب کنه امام خمینی«ره» به صیاد شیرازی دستور اکید دادند که شمال‌ِغرب کشور ناامن است و فقط شما می‌توانید امنیت را در آنجا برقرارکنید. صیاد هم بلافاصله در خانه‌ی خود ستادی‌تشکیل داده و افرادِ موردِ اعتماد را برای اجرایِ امر امام خمینی انتخاب کرد... . صیاد شیرازی جوری مطیعِ ولایت فقیه بودندکه می‌گفتند: « قسم می‌خورم که اگر امام خمینی«ره» بفرمایند لباس نظامیت را بکن یا ( جای فرماندهی) درجه‌ی گروهبان سومی بزن ، اینکار را بدونِ کمترین ناراحتی انجام خواهم داد... » 📌خاطره‌ای از زندگی امیرسپهبد شهید علی صیادشیرازی 📚منبع: پایگاه اینترنتی شهید آوینی 📣 یادآوری: راستی دوستان یادتونه مقام معظم رهبری چقدر درباره تذکرها و هشدارهای مهم دادند آیا قدمی در این مسیر برداشته ایییییییییم⁉️⁉️⁉️⁉️ ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌸کانال ایتا: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9 🌾 سایت معاونت تهذیب: tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 436، آیات12 تا 18 🗓1400/01/22 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
436.mp3
483.7K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 436 🗓1400/01/22 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره 21 __________________ 🌱📍🌱الهی لا تَرُدَّ حاجَتی وَلا تُخَیِّبْ طَمَعِی وَ لا تَقْطَعْ مِنْکَ رَجائِی وَ اَمَلِی معبودم! حاجت مرا رد مکن وطمع مرا به نومیدی مبدّل منما و امید و آرزوی مرا از خودت قطع مفرما.🌱📍🌱 ◀️ فرق بین رجاء و امل: فرق بین رجاء و امل در این است که امید مربوط به چیزی است که تحقق آن بعید نیست به خلاف آرزو و نیز گفته شده است واژه امل هم در مورد ممکن به کار می رود و هم در مورد محال به خلاف واژه رجاء که فقط در مورد ممکن به کار می رود (المعجم فی فقه لغه القرآن و سرّ بلاغته، ج3، ص247) ◀️ نکات: 1️⃣ برخی از واژه ها اگر نسبت به امور مادی به کار روند از خلقیات زشت و رذیله بوده و اگر در امور معنوی به کار روند از اخلاق پسندیده بوده و ممدوح شمرده می شوند مانند واژه حرص، حرص نسبت به جمع آوری مال زشت و ناپسند است، ولی حرص نسبت به هدایت و سعادت مردم خوب است و پسندیده. از این رو خداوند متعال در مورد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آلهمی فرماید: «حَریصٌ عَلَیْکُمْ»(توبه /128) همچنین واژه طمع نسبت به امور دنیوی مذموم است از این رو قرآن کریم در مورد یک جهنمی حریص می فرماید: «ثُمَّ یَطْمَعُ اَنْ اَزیدَ»(مدّثر /15) ولی اگر در امور معنوی به کار رود پسندیده است همچنان که در مورد اولیای الهی می فرماید: «یَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفا وَ طَمَعا»(سجده /16). 2️⃣ امل و آرزو نسبت به دنیا انسان را به غفلت گرفتار ساخته و از عمل خیر باز می دارد و او را به بدی و زشتی وادار می کند همچنان که امیرمؤمنان علیه السلام(نهج البلاغه، خطبه 28، ص71) آن را مخوف ترین چیز معرفی می کند و قرآن کریم هم می فرماید: «وَ یُلْهِهِمُ الاَْمَلُ»(حجر /3) ولی آرزو نسبت به آخرت او را ترغیب به سوی خدا و کار خیر می کند و باعث دلگرمی او می شود، خداوند متعال دنیا و آخرت و ارزشهای آن دو را در مقابل هم قرار داده و می فرماید: «اَلْمالُ وَ الْبَنُونَ زینَهُ الحَیوهِ الدُّنْیا وَ الْباقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَوَابا وَ خَیْرٌ اَمَلاً»(کهف /46). (مال و فرزندان زیور زندگی دنیا هستند، و کارهای نیکویی که از انسان باقی می ماند در نزد پروردگارت بهتر است از نظر پاداش و آرزومندی). قرآن کریم در این آیه دوگونه ارزش را با هم مقایسه می فرماید یکی ارزشهای دنیوی که مال و فرزند و زیبایی و زیور آن می باشند و دیگری ارزشهای اخروی که کارهای نیکو باشند و بهترین اندوخته می باشد، زر و زیور دنیا نابود می شود و از این رو موردی ندارد که انسان دل به آن ببندد و امیدی بدو داشته باشد، ولی «باقیات صالحات» جاودانه است و از این رو شایسته است که دل به آن بندد و امید بدو داشته باشد و از همه مهمتر لطف وعنایت الهی است، چرا آرزو نداشته باشد؛ زیرا محدودیتی در خداوند وعطای او نیست و چرا طمع نداشته باشد؛ زیرا مضایقه و منعی در او وجود ندارد. ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 💐 کانال ایتا: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9 🌱 سایت معاونت تهذیب: tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ یکشنبه‌های هفته: ❇️ شماره 22 🌺آیت ا... بروجردی / قسمت سیزدهم / پشتیبانی از شخصیت های مبارز🌺 ————————- ◀️ برخورد با حکومت پهلوی 1️⃣ برخورد با دولت های وقت حجت الاسلام فلسفی در این باره گفته است: «آیت الله بروجردی هنگامی که از دولت های وقت گله داشتند و دولت کسی را برای رضایت خاطر ایشان به قم می فرستاد، بسیار صریح و با صدای بلند می فرمود: «نمی پذیرم»، به طوری که فرستاده دولت هم می شنید و می رفت و به رئیس دولت وقت گزارش می داد و معمولاً دولت ها هم از طریق چند واسطه از ایشان علت را جویا می شدند و ایشان می فرمودند: «به خاطر اینکه دولت در فلان موضوع روش های نادرستی در پیش گرفته است». همین برخورد موجب می شد که دولت در کار خود تجدیدنظر کند و موجبات رضایت خاطر ایشان را فراهم آورد. غرض اینکه آقای بروجردی در کمال صراحت حرف می زد و کاملاً حق اسلام را رعایت می کرد. از حریم دین دفاع می نمود و هر جا فرصتی پیش می آمد، در مقابل رژیم پیشروی می کرد» (الگوی زعامت، ص 195) 2️⃣ جلوگیری از اجرای نقشه های شوم رژیم آیت الله بروجردی با تقسیم اراضی رژیم مخالف بود؛ زیرا او درد فقر را چشیده و از نزدیک، با زندگی رقت انگیز کشاورزان زحمت کش، ولی گرسنه آشنا بود. او داغ گرسنگی و بیچارگی را در پیشانی پابرهنگان آفتاب سوخته روستایی دیده بود. او می دانست کشاورزان و دهقانان، بدبخت تر از همیشه، پس از اجرای این اصلاحات طاغوتی، گروه گروه مانند لشکر شکست خورده، راهی کوره پزخانه می شوند یا به شغل های کاذب رو می آورند. هدف رژیم طاغوت این نبود که کشاورزان بی نوا به نوایی برسند، بلکه هدف این بود که روستاییان را مهار کرد و با گردآوری آنان در حاشیه شهرها بتوان نیروی کار ارزان قیمت در اختیار سرمایه داران بزرگ قرار داد و ایران را هرچه سریع تر به دروازه های تمدن وارداتی رساند. او می دانست که حکومت حسن نیت ندارد و جابه جایی مهره ها و ستاندن املاک بی حدّ و حصر از گروهی و واگذاری آن به گروهی دیگر و راه انداختن هیاهوی تبلیغاتی، این زخم کهنه را التیام نمی بخشد و ملت به سپیده دم رهایی نخواهد رسید، مگر دگرگونی عمیق رخ دهد. در یک کلام، او با نظام بهره کشی، با هر نام و عنوانی و با تقسیم اراضی شاهانه مخالف بود و جلوی لایحه را گرفت. پس از درگذشت ایشان، شاه با خوش حالی تمام و به عنوان یک نوید بزرگ به ارباب بزرگش، امریکا، اعلام کرد: «قانون اصلاحات ارضی، سیر خود را طی می کرد تا به مرحله عمل برسد. یکی از مقاماتی که از اصلاحات دنیا اطلاعی نداشت، نامه ای نوشت و جلوی این کار را گرفت.» البته این خوشی دیری نپایید که قهرمان آزادی و استقلال، حضرت امام خمینی رحمه الله، فریاد برآورد و روز روشن را در دیدگان امریکا و نوکر او به شب تار تبدیل کرد.(نک: مجله حوزه، ش 43 و 44، ص 18 ) ♾♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
❇️ یکشنبه‌های هفته: ❇️ ⏺ شماره 10 ————————— 🔅آثار مثبت الگوهای مطلوب بی شک، تقلید و پیروی از الگوهای مطلوب و شایسته، آثار مثبت گوناگونی دارد که برخی از مهم ترین آنها را می توان چنین برشمرد: 1. الگوهای شایسته، عامل محرک انسان ها به سوی کمال و تعالی هستند. 2. امکان الگوپذیری دیگران را فراهم می کند. 3. در زمینه های گوناگون، انجام کارهای سخت در زمینه های متفاوت را تسهیل می کند. 4. عامل پیش گیری از انحراف هستند. 5. وجود الگوهای شایسته در مکتب و نظام فکری اسلام، دلیل حقّانیت آموزه های آن مکتب است که پای بندی به آموزه های آن را اعلام می دارد.(نقش اسوه ها در تبلیغ و تربیت، صص 159 _ 174) افزون بر آثار کلی یاد شده، الگوهای شایسته، آثار مثبت فراوانی برای جوانان دارند، مانند اینکه: 1. گرایش جوانان به الگوهای برجسته، افکار آنان را منظم می کند و به آنها تمرکز می بخشد. بدین گونه می توانند به خوبی بر بحران هویت که ویژگی مهم دوران جوانی است، چیره شوند؛ زیرا هم گرایی فکری زمانی پدید می آید که آدمی در پی همانند سازی با شخصیتی برتر از خود برآید. 2. الگوگرایی، نسل جوان را به تعالی روح و همت والا فرا می خواند. آشنایی با چنین الگوهایی، جوانان را به نوعی تحسین وامی دارد. پس برای دست یابی به منزلت رفیع الگوها، از هدف های محدود و زندگی روزانه فراتر می روند و به سوی نوعی حیات معقول و معنوی راه می سپرند. 3. شناخت الگوهای شایسته، سبب به کار افتادن استعدادهای راکد و ظرفیت های پراکنده جوانان می شود. حالت جذب و انجذابی که در پرتو تماس و آشنایی با الگوها به جوانان دست می دهد، چنان نیرومند است که توانایی به جریان انداختن نیروهای نهفته جوان را دارد (جوان و نیروی چهارم زندگی، ص 25؛ اسوه های قرآنی و شیوه های تبلیغی آنان، صص 35 _ 48) ادامه دارد... ♾♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| اگر همیشه وقت کم میاری | استاد فاطمی نیا ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 💐 کانال ایتا: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9 🌱 سایت معاونت تهذیب: tahzib-howzeh.ir
🍂سلسله مباحث: پنجره اول: شماره 13 —————————— ◀️ملاک های فعالیت سیاسی▶️ ✅ حکومت علوی را سرمشق خود قرار دهیم 1️⃣ صداقت و راستی پرهیز از دروغ از اولین اصول اخلاقی بشر به شمار می رود. شاید کم تر کسی را سراغ داشته باشیم که به ضرر خود نیز سخن راست بگوید. اما باید اذعان کرد که این امر در دنیای سیاست نه تنها عجیب و کمیاب است، بلکه کاری غیر معقول به شمار می رود. در عالم سیاست _ معمولاً _ آنچه را که منافع ایجاب می کند باید گفت، نه آنچه را که اصول اخلاقی ایجاب می کند؛ اما امام علی(ع) پایبندی به اصول اخلاقی را بر منافع سیاسی و معاملات دنیای سیاست ترجیح داد. حضرت علی(ع) در حاد ترین شرایط سیاسی حاضر نشد برای مصالح کشور، جامعه و اسلام دروغ بگوید. مسئله مهم دیگر برخورد صادقانه و صداقت آمیز حاکمان و حکومت با مردم است. در اندیشه سیاسی اسلام، حاکمان نباید از جهل مردم سوءِ استفاده کنند یا به خاطر منافع و مصالح، حقایق را بپوشانند یا از گفتن سخن حقی که به ضرر خودشان است خودداری کنند. 2️⃣ پایبندی به عهد و پیمان حضرت علی(ع) معتقدند که اگر حاکمی با دشمن خود پیمانی نهاد، یا براساس عهد و پیمان چیزی را بر ذمّه خود گرفت، باید به پیمان خود عمل کند و آنچه را بر ذمّه خود دارد ادا کند، و حتی خود را به عنوان سپری در مقابل پیمانش قرار دهد تا خود ضربه ببیند، ولی عهد و پیمان او خدشه دار نشود. بنابراین، به هیچ وجه خیانت و فریب در پیمان منعقده با دشمن روا نیست؛ زیرا خداوند تعالی از روی لطف و رحمت به بندگان، عهد و پیمان را امانی قرار داده و رعایت آن را به عهده همگان نهاده است. خداوند عهد و پیمان را چون حریمی استوار ساخته تا مردم در استواری این حریم، اطمینان، آرامش و امنیت را تجربه کنند. بنابراین، در عهد و پیمان نه می توان خیانت کرد و نه می توان به نوعی حیله و مکر در آن گنجاند. 3️⃣ توجه به ارزش های انسانی و فرا مذهبی در نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر، سی مورد جملاتی وجود دارد که تمام انسان ها از هر ملیت، نژاد، صنف و مذهب را در برمی گیرد. «ناس» به معنی مردم در نُه مورد، «رعیت» به معنی شهروند در سیزده مورد، «عامه» به معنی همگان در سه مورد، «کُلُّ امرِی ءٍ» به معنی هر انسانی در دو مورد، «عبادُاللّه» به معنی بندگان خدا در یک مورد و صریح تر از همه «نظیرٌ لکَ فی الخلقِ» به معنی همنوع تو در خلقت، در یک مورد در عهدنامه حضرت علی(ع) آمده است (جعفری 1369: ص 319). به اعتقاد امام، حاکمان و حکومت باید نگرشی انسانی و فرا مذهبی به شهروندان داشته باشند. آنچه امام در این جمله اخیر بر آن تأکید دارند، این است که تمام شهروندان جامعه اسلامی را به دو دسته تقسیم می کنند: دسته اول که مسلمان هستند و برادر دینی حاکمان به شمار می روند و دسته دوم که مسلمان نیستند ولی در آفرینش همانند حاکمان هستند و انسان اند (نهج البلاغه 1373: نامه 53، ص 326). حضرت علی(ع) صِرف انسان بودن افراد در یک جامعه را عاملی می داند که باید بر مبنای آن حقوق انسانی و شهروندی آنان تأمین شود. حضرت معیاری را ذکر می کنند که تحت هیچ شرایطی از بین نمی رود و جزو ماهیت و ذات موجودی به نام انسان است ادامه دارد... 💠 با هشتگ و دیگر مباحث مرتبط با طلبگی را مشاهده فرمایید (مهم) ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌸کانال ایتا: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9 🌾 سایت معاونت تهذیب: tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 437، آیات 19 تا 30 🗓1400/01/23 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
437.mp3
543.5K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 437 🗓1400/01/23 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره 22 __________________ 🌱📍🌱«اِلهی لَو اَرَدْتَ هَوانی لَمْ تَهْدِنِی وَ لَو اَرَدْتَ فَضِیحَتِی لَمْ تُعافِنِی معبودم! اگر پستی مرا می خواستی هدایتم نمی کردی و اگر رسوایی مرا می خواستی عافیتم نمی دادی🌱📍🌱 ◀️ رابطه بین مکرمت و هدایت و پستی و ضلالت خداوند متعال تاج کرامت را بر سر انسان نهاده است و او را به انواع نعمتها متنعم ساخته است که در رأس آنها نعمتهای معنوی و هدایت الهی می باشد، هدایت انسانی دلیل بزرگداشت اوست و هر چه مقام و درجه وی بالاتر باشد به هدایت والاتری مفتخر می گردد، هیچ گاه یک برّه گوسفند را به کودکستان نمی فرستند و یک کودک انسان را به دانشگاه ◀️ دو نوع هدایت خداوند متعال انسانها را مفتخر به دو نوع هدایت فرموده است، یکی هدایت عمومی که همگان از آن برخوردارند همچنان که فرموده است: «اِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ اِمّا شَاکِرا وَ اِمّا کَفُورا».(دهر /3) (ما او (انسان) را به راه، هدایت کردیم یا شکرگزاری می کند و یا کفران می ورزد). و دیگری هدایت ویژه که مخصوص مجاهدان و کوشش گران در راه اوست که فرموده : «وَ الَّذینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا»(عنکبوت /69). (و آنهایی را که در راه ما مجاهده نمودند به راه های خود هدایت خواهیم نمود). اشخاصی که هدایت نخستین را بپذیرند موفق به دریافت هدایت دوم می شوند و گرنه گرفتار طرد و خذلان می گردند. جمادات ونباتات و حیوانات گر چه از نعمت هدایت تکوینی برخوردارند، ولی ارزش هدایت تشریعی را ندارند، این که خداوند متعال برای انسانها پیامبران عزیز خود را فرستاده و کتب ارزنده آسمانی را نازل فرموده است و او را مخاطب امر ونهی خود قرار داده است دلیل اهمیت اوست، حال اگر قدر این همه کرامت را بداند و گوش به استماع داده و تن به اطاعت سپرد، مفتخر به هدایت بیشتری می شود که آن هم دلیل عنایت زیادتر است. ◀️ رابطه بین آبرو و عافیت و فضیحت و گناه افتضاح عبارت از برملا شدن عیب پنهانی است، ولی در اثر هدایت الهی و برکت دینی فرد با ایمان از هر زشتی مبرا است و از هر پلیدی در عافیت می باشد، چه زشتی اعتقادی باشد مانند شرک و خرافه و چه زشتی اخلاقی باشد مانند خود خواهی و کینه توزی و چه زشتی عملی باشد مانند مال مردم خواری و خیانت از این رو هیچ گاه مفتضح و رسوا نمی شود، بنده ای که مؤمن واقعی است گناهی ندارد تا رسوا شود و عیبی ندارد تا برملا گردد. ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌷 کانال ایتا: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9 ✅ سایت معاونت تهذیب: tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام خدمت همراهان و مبلغان عزیز انشاء الله در ایام ماه مبارک رمضان برخی از محتواهای فرهنگی تبلیغی در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت انشاء الله بتوانیم در راستای سربازی امام زمان (عج)، کار با کیفیت فرهنگی به مخاطبان و محبین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ارائه نماییم —————————- 1.. رساله‌ آموزشی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (در دو نسخه: pdf و اندروید این مجموعه آموزشی، علاوه بر موارد موجود در رساله «أجوبه الإستفتائات»، استفتائات جدید نیز اضافه و در دروس مربوط به احکام معاملات از جزوه‌های مربوط به دروس خارج‌فقه معظّمٌ له نیز بهره گرفته شد تا بر غنای آموزشی مجموعه، بر طبق اسلوب و بیان معظم‌له افزوده شود. مجلد اول این مجموعه شامل احکام عبادات در ابواب تقلید، طهارت، نماز، روزه، خمس، انفال، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و در ضمن ۷۷ درس، و مجلد دوم آن شامل احکام معاملات جایز و حرام در ۸۲ درس می باشد. 2.. همراه با مبلغان؛ مجموعه آثار حجت الاسلام والمسلمین محمود اكبری (اندرویدی) متن 66 عنوان کتاب از آثار حجت‌الإسلام محمود اکبری به زبان فارسی در مباحثی همچون: داب و احکام شرعی، احکام پزشکی، مهارت‌های آموزش اخلاق، مهارت‌های بیان حدیث، مهارت‌های کلاسداری، مهارت‌های زندگی، خرافه‌ها و واقعیت‌ها و ... به نیت کانال را به دیگر دوستان فرهنگی و طلاب معرفی نمایید 👇👇👇👇👇👇
رساله 1.pdf
17.61M
رساله آموزشی 1
رساله آموزشی 2.pdf
18.14M
رساله آموزشی 2
base.apk
1.15M
رساله آموزشی (انروید)
همراهبامبلغان_1.0.2.apk
34.52M
همراه با مبلغان