هدایت شده از 59
این پست اوایل سال ۹۹ توسط یکی از شاگردان یکی از اساتید علوم غریبه مبارز با جحودان و دشمنان اسلام گذاشته شده...
جالبه چطور دوسال پیش از قضایا باخبر بودند
هدایت شده از 59
هرشب سه مرتبه سوره جن را قرائت کنیم تا نور تولید شده از قرائت این سوره مبارکه کافران ومنافقان را درهم بکوبد
هدایت شده از 59
@soltannasir
{پاسخ به چند پرسش خوانندگان 2 }
سوال : چه اذکاری برای مبارزه با جحودان موثر است?
مبارزه به شکل عام در چند بخش خلاصه می شود !
1: مبارزه با قبالیست ها
اساتید فقیر، برای مبارزه با قبالیست های جحود به قرائت سوره مبارکه نجم در شب ها 3 بار متصل ( پشت سر هم ) و سپس به 1 بار قرائت سوره تکویر توصیه نموده اند .
قرائت این دو سوره به تضعیف ستاره ایرانی شش پر یا ستاره داود کمک می نماید .
همچنین به قرائت ذکر جبرائیلیه «لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار » به عدد 110 در حال قیام در بین الطلوعین توصیه شده است .
گفتن این ذکر برای کمک به بازگرداندن قدرت ذوالفقار به این شمشیر آسمانی است .
2: مبارزه با خدایان باستانی کواکب : 👇
برای این مهم نیز سوره مبارکه نجم و تکویر به شکلی که در بالا گفته شده موثر است .
همچنین قرائت سوره های توحید و کافرون نیز برای امر مبارزه بسیار مناسب می باشند .
در روایت به 12 بار قرائت سوره مبارکه توحید پس از نمازهای یومیه توصیه شده است . همچنین ۱۰۰ بار قرائت این سوره (توحید) در صبح جمعه نیز مستحب است .
شما وقتی داستان خدایان را در اساطیر مطالعه می نمایید . آنگاه به مفاهیم سوره توحید، دقت نمایید. متوجه خواهید شد که سوره توحید کاملا در نقطه مقابله با خدایان نازل شده است .
سوره کافرون نیز می تواند علاوه بر اینکه در چهار قل پس از هر نماز خوانده شود. در طول روز نیز ۱۲ بار قرائت شود .
اذکاری که به مبارزه کمک می نماید . اذکار توحیدی نظیر کلمه طیبه لااله الا الله می باشد .
که اهل سلوک این ذکر را رفت و روب نیز می نامند .
ذکر لااله الا اللّه نیز در مفهوم اولیه خویش بسیار ساده و در نفی خدایی هر موجودی غیر از اللّه می باشد .
در روایت به صدبار گفتن این ذکر در روز توصیه شده است .
بعضی اهل سلوک این ذکر را به عدد 1001بار ، پس از نماز مغرب، نشسته به شکل مربع بر سر سجاده توصیه نموده اند .
همچنین سایر اذکار توحیدی نظیر لااله الا الله الملک الحق المبین و یا تسبیحات اربعه ، نیز 100 بار گفتنش مفید است .
نکته : فقیر تسبیحات اربعه را به این شکل توصیه می نمایم : 👇
ابتدا 100بار صلوات با توجه به روحانیت و نورانیت رسول الله (ص) سپس 100بار تسبیحات اربعه
و سپس 100بار صلوات با توجه به روحانیت رسول الله (ص)
شما نیز می توانید امتحان نمایید !
3: مبارزه با تولید ظلمت مراسم های جادوی سیاه و آیینی
به طور کلی عباداتی نظیر نماز و قرائت قرآن و ذکر ، تولید نور می نماید .
اما آیه نور و ذکر نور و دعای نور حضرت فاطمه (س) در تولید نور موثرتر می باشند.
آیه نور را می توان یکبار پس از کلیه نمازها خواند.
عدد ختم این آیه 256 است که فقیر توصیه نمی نمایم . زیرا برای مبتدی سنگین است .
ذکر نور را می توان به عدد نور 256 و یا 2560 بار یا به شیوه ( نام فرد + نام مادر + 256 + 70 ) هنگام طلوع آفتاب و یا پس از نماز ظهر گفت .
دعای نور را نیز پس از نماز ها می توان یکبار قرائت نمود .
برای زنده ماندن قلب : 👇
سوره یس، پس از طلوع آفتاب به طریق معمول و یا طریق ذکر شده در کانال مناسب است.
سوره انشراح در نمازها یکبار و پیش از خواب سه بار قرائت شود .
ذکر رئوف روزی 100بار
شرکت در روضه هفتگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع)
ذکر «یا حی یا قیوم یا لا اله الا انت اسألک ان تحیی قلبی بنور معرفتک ابداً یا الله » 41 بار پس از نماز صبح.
نکته 2: پیشتر در باب سایر دستوراتی که در هنگام برگزاری مراسم ها می تواند تأثیرات مراسم هایشان را کم نماید سخن گفته شد .
نکته 3: از میان دستورات متنوع ذکر شده ، فقیر تنها سوره نجم و تکویر و ذکر جبرئیلیه را در مبارزه بسیار ضروری می دانم . شما با انجام همین دستور ساده می توانید به جبهه تقابل اولیا الله و علمای علوم غریبه ما با قبالیست های جحود کمک نمایید .
@soltannasir
⚒
امام علی علیه السلام: ما استُنبط الصّوابُ بمثل المشاورت.
راه حق و درست، با هیچ چیز مثل مشورت کردن به دست نمیآید.
#مشورت
#پیشنهاد
@nehzat128_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
باسلام خدمت والدین عزیز
اردوی خانوادگی تربیتی_تفریحی
#فصل_شیدایی
زمان : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱
رأس ساعت ۱۸
مکان : شهرک قدس ، روبروی کوه خضر نبی سلام الله علیه، منطقه نمایشگاهی غدیر
به همراه عزیزانتان و خانوادگی دعوتید.
حضور به موقع موجب امتنان بوده و تاخیر از ساعت اعلام شده باعث جاماندن از سایرین خواهد شد.
#اردو
#خانوادگی
#تربیت
#نهضت_تربیتی
#قم
#کودک
#نوجوان
https://eitaa.com/nehzat128_ir
میلاد بهترین مخلوق خدا مبارک باد
أَبْوَابُ التَّارِيخِ، بَابُ مَوْلِدِ النَّبِيِّ صلی الله علیه وآله وسلم وَ وَفَاتِهِ
1- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ ابْنِ أَخِي حَمَّادٍ الْكَاتِبِ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ:
قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله وسلم سَيِّدَ وُلْدِ آدَمَ
فَقَالَ كَانَ وَ اللَّهِ سَيِّدَ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ وَ مَا بَرَأَ اللَّهُ بَرِيَّةً خَيْراً مِنْ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه وآله وسلم.
به امام صادق علیهالسلام عرض کردم:
رسول خدا بهترین و سرور از میان فرزندان آدم است.
فرمودند: والله ایشان بهترین و سرور تمام مخلوقات است، و خداوند هیچ خلقی بهتر از محمد صلی الله علیه و آله و سلم نیافریده است.
2- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَجَّالِ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام وَ ذَكَرَ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وآله وسلم فَقَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ صلی الله علیه وآله وسلم مَا بَرَأَ اللَّهُ نَسَمَةً خَيْراً مِنْ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه وآله وسلم .
امیرالمومنین علیه السلام فرمود:
خداوند مخلوقی بهتر از حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) نیافریده است.
الکافی، ج۱،ص ۴۳۹ چاپ اسلامیه
@nehzat128_ir
👉1👈
⭕️ تربیت اجباری
❓آیا با اجبار میتوان فرزندان را به تکالیف دینی وا داشت؟
👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید.
ــــــــــــــــــ
📝 پاسخ: قبل از بیانِ نظرِ اسلام در این خصوص، توجهِ شما را به دو روش تربیتی جلب می کنم:
👈 توبیخ محور: در این روش، برای مطیع کردنِ متربیان از ابزارهای قهرآلود نظیرِ تنبیه تحقیر، تحریم و... استفاده میشود. خانواده و جامعه ای که با این روش جبارانه اداره شود، مانند بطریِ نوشابه ای است که تکانه هایِ متوالی، آن را به نقطه انفجار و نافرمانی مدنی می کشاند. خروجیِ این سیستمِ تربیتی، یک انسان عقده ای و عصبانی است که از رویِ لجاجت دقیقا بر خلافِ آموزه هایِ مربیانش حرکت میکند.
👈 تشویق محور: در این روش، برای منقاد کردنِ متربی، تا میتوانند او را با زبان، اردو، هدیه و.... تشویق میکنند. خانواده و جامعه ای که صرفا با این روش اداره شود، عضوِ آن تا وقتی با ادب است که او را تشویق کنند و به او جایزه بدهند! چون تاجرانه بزرگ شده است. خروجیِ چنین سیستمی، یک مشت انسانِ لوس و نُنُر است که فاقدِ استقامت است و تحملِ هیچ ناملایمتی و سختی ای را ندارد.
❓اما نگاهِ اسلام چیست؟ هر دو روشِ فوق، "اجبار" است و غیرِ منتج؛ با این تفاوت که اولی میخواهد متربیان را با سیلی مجبور کند به یک سبکِ زندگی و دومی با آب نبات چوبی! متربیِ اول در دورانِ بزرگسالی اگر چوب بالای سرش نباشد و متربی دوم اگر نوازش نشود، انگیزه ای برای زندگی به سبکِ موردِ توصیه مربیانش ندارد. به روشِ اسلام دقت کنید:
1️⃣ الفت: اولین شرطِ تربیت، ایجادِ محبت و الفتِ قلبی هست. شما قبل از تصرفِ قلبِ فرزند،نمی توانید اثرِ تربیتی بر رویش بگذارید یا احیانا او را با اجبار به یک آموزه علاقه مند کنید. تا میتوانید فرزند را وابسته کنید به خودتان. دوست باشیم با فرزندانمان تا بگویند پدر و مادر، بهترین دوستِ منند. فرزندان در نهایت آئینِ دوستان و احباءِ خودشان را دنبال میکنند. وقتی من نتوانستم با رفتارم، خود را الگویِ فرزندم قرار دهم، چه توقعی دارم که او سبکِ زندگیِ موردِ پسندِ مرا انتخاب کند؟ امروز خیلی از بچه ها با والدینشان دوست نیستند. مشکلی اگر براشان پیش می آید از حمایت والدین استفاده نمیکند. مخفی کاری میکنند! رویِ گوشی رمز می گذارند؟ خلاصه آنکه اول خیرخواهی و دوستیِ مان را ثابت کنیم و بعد امر و نهی کنیم.
2️⃣ برنامه: برنامه ریزیِ تربیتی داشته باشیم برای فرزندان از زمانِ انعقاد نطفه، دوران شیرخوارگی، کودکی، نوجوانی، جوانی و حتی میان سالی. هیچ میدانستید از دیدگاه اسلام، والدین تا 40 سالگیِ فرزند نسبت به تربیتِ او، مسئولیت دارن؟!😳 مادرِ شهید بهشتی میگفت: "تا قرآن رویِ لب تلاوت نمیکردم شهید بهشتی سینه من را به دهان نمیگرفت و شیر نمیخورد"! یا مادرِ شیخ انصاری میگفت: "در سرمای زمستان نیز بدونِ وضو به فرزندم شیر ندادم". در این زمینه کتابِ فرزند صالح نوشته خانمِ سیما میخبر را توصیه میکنم.
3️⃣ یادگیری اصول تربیتی: نیازمندی ها و اطلاعاتِ هر سن را باید والدین یاد بگیرند. مثلا نحوه برخورد با یک نوجوان و نحوه تذکرِ اشتباهاتش مهم است. یا دوران جوانی باید چه اصولی را رعایت کرد؟ کتابِ سه جلدیِ نسیمِ مهرِ آقای دهنوی خوب است در این زمینه. ما برای رانندگی، مطالعه آئین نامه را باید داشته باشیم. برای باغداریِ گل، رشته تحصیلی داریم و اطلاعات کسب میکنیم. اما برای تربیت فرزند چه؟!
4️⃣ توجیه فرزند: بالا بردن اطلاعاتِ فرزندان در سنین مختلف با خریدِ کتابها و نرم افزارها و بازی هایِ متناسب با گروه سنی شان. بطورِ خاص ارتباط با قرآن اثرِ عجیبی دارد در تربیتِ دینی. حفظ، قرائت، مفاهیم، کتابتِ قرآن و... . یا مرتبط کردنِ فرزند با جمع ها و دوستان مذهبی یا یک کارشناسِ مذهبیِ با نشاط و نوجوان پسند که سوالاتِ بچه ها را هم بتواند پاسخ دهد. پاتوقِ بچه ها باید مسجد و پایگاه بسیج و دارالقرآن باشه. مراکزِ دینیِ خوب و با نشاط که حتی اونا رو به تفریح هم ببرند؛ کوه نوردی، باشگاه، استخر و... .
ادامه 👇👇👇
🆔 @SinJimDin
👉2👈
ادامه👆👆👆
5️⃣ توبیخِ همراه با تشویق: پس از طیِ مراحلِ فوق در واقع معروف و منکر به فرزند، شناسانده شده؛ فرزندِ من نسبت به موضوع توجیه شده. اینجا اگر سستی کرد باید توبیخش کرد؛ البته نه توبیخی خارج از طاقت و نه به نیتِ عقده گشائی و تخلیه خشم!! بلافاصله بعد از اینکه فرزند، خاضع شد اینجا نوبتِ تشویق است تا بداند غضبِ والدین از سرِ محبت و خیرخواهی بود. اجبار اگر در این حد باشد و پس از طیِ مراحلِ 4 گانه قبل، ایرادی ندارد. اجبارهای اصولی اگر در زندگی نباشد فرزندان، لا ابالی و بی قید بار می آیند.
6️⃣ تدریج: گاهی تنبلی، دلیلِ کاهل نمازی است. اینجا راهکار "تدریج" میتواند کمک کند. در این صورت باید کم کم عادت بدهیم خود را به نماز و مثلا مطالعه. مثلا بگویم برای شروع، فقط نمازهای واجب را بخوانم. افزایشِ "تدریجیِ فشار" باعث میشود هم ضربه نخوریم و هم خیلی نرم پیشرفت حاصل بشود. بطورِ خاص اقامه نماز صبح مقداری سخت است حتی برای ما بزرگترها. خوردنِ غذای سبک در اولِ شب، زود خوابیدن و خواندنِ آیه آخرِ سوره کهف هنگامِ خواب، کمک میکند به بیدار شدن برای نماز صبح.
7️⃣ دعا: دعای والدین در حقِ اولاد به استجابت نزدیک است. خیلی برای بچه هایمان دعا کنیم. خدا نصیبِ هیچ کس نکند فرزندِ ناخلف.
📌لطفاً این لینک را نیز بخوانید.
👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید.
🆔 @SinJimDin
میلاد حضرت امام جعفر صادق علیهالسلام مبارک باد
قَالَ علیهالسلام: الْإِسْلَامُ دَرَجَةٌ وَ الْإِيمَانُ عَلَى الْإِسْلَامِ دَرَجَةٌ وَ الْيَقِينُ عَلَى الْإِيمَانِ دَرَجَةٌ وَ مَا أُوتِيَ النَّاسُ أَقَلَّ مِنَ الْيَقِينِ. (تحفالعقول، ص۳۵۸)
امام صادق علیهالسلام فرمود: اسلام یک درجه است، و ایمان درجهای است روى اسلام، و یقین درجهای است روى ایمان، آنچه مردم به آن رسند کمتر از یقین است.
https://bahjat.ir
@nehzat128_ir
شعر-علامه.mp3
1.72M
❖ قرائت و شرح غزل «طفل ناخوانده الفبا» در مدح حضرت محمد(ص) توسط علامه حسن زاده آملی(ره)
دهن آنست تو دارى که چه شیرین سخن است
منبع آب حیاتست و به نام دهن است
نرگس دیده روح القدس از شش جهتش
مات آن طرّه مشکینِ شکن در شکن است
چهره گل چه حکایت ز تو بنمود که دوش
سوسن و یاسمنش گفت عروس چمن است
ماشاءالله قلم حسن ازل با رخ لوح
نقش تصویر تو را گفت بهین صنع من است
از ثرى تا به ثریا به درود و به نوید
همه جا یاد تو در انجمن مرد و زن است
آنچه دوش از لب نوشین تو من نوشیدم
به خداوند نه چون قصه طفل و لبن است
چینه طایر طوبى سزد آن شاخ نبات
که چنو مائده نى در خور زاغ و زغن است
َ
شرف از ذکر تو داراست نماز شب و روز
صلوات تو چو روحست و صلاتش بدن است
طفل ناخوانده الفباست که ختم رسل است
عامىِ امّى او نابغه هر زمن است
از صباح ازل آن نور و ضیاى ابدیست
که سراج همه در عالم سرّ و علن است
دانش ار حافظ ناموس خداوند شده است
ورنه شمشیر برهنه به کف اهرمن است
صله خواهد غزل و حوصله باید که بسى
صله ام داد که پیرایه درّ عدن است
چنگ زن زهره شد از کف زدنِ کف خضیب
کز دبیر فلک آوازه شعر حَسَن است
@Arefane | عارفانه
@nehzat128_ir
🔷🔶🔶🔷🔷🔷🔹🔹🔹🔹🔹
بسم الله الرحمن الرحیم
💠 به فضل الهی و عنایات اهل بیت علیهم السلام و در راستای مدیریت بهینه ی امور مالی نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیهالسلام و خانواده های مجموعه نهضت،
👈 طرح جمع آوری پسماند خشک ، از این هفته ( ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ) آغاز می شود.
✅ به همین منظور و همچنین حمایت از خانواده های کم برخوردار ، پسماندهای خشک خود و دوستان و آشنایان تان را هر هفته چهارشنبه صبح توسط والدین و یا متربیان عزیز تحویل مکتب دهند.
👈 مواد قابل تحویل شامل انواع پلاستیک، کاغذ و کارتن و فلزات می باشد
⚠️لطفا شیشه ، پارچه و چوب ارسال نشود.
راه ارتباطی
🔰 https://eitaa.com/M_asadnezhad
🔰۰۹۱۹۲۰۱۶۲۸۷
یاعلی مدد
🔹🔹🔹🔹🔸🔸🔸🔸
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
خیّرین و مومنین بزرگوار ( والدین و غیروالدین ) تبرعات و خیرات و وجوهات شرعی( چه آنها که قبض میخواهند و چه آنها که قبض نمیخواهند) و هدایا و هرگونه کمک نقدی را به این حساب واریز بفرمایید.
حتماً بعد از واریز جهت و عنوان واریزی را به @M_asadnezhad اطلاع دهید.
همچنین برای نذر و وقف با ایشان ارتباط بگیرید.
6104338800122364
کانون فرهنگی تبلیغی حضرت سیدالشهدا علیهالسلام
برای آخرت خود توشه ای برداریم با مال خود یا آبروی خود یا وقت خود یا ...
@nehzat128_ir
در این حرم طلا شده مسهامان
با کیمیای حضرت معصومه ...
۲۳ ربیع الاول سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم گرامی باد.
#قم_مقدس
#فاطمه_ثانی
#ورودیه
#عرض_ارادت
#تربیت
#نهضت_تربیتی
https://eitaa.com/nehzat128_ir
🔺 معاونت علمی و راهبردی ستاد مدارس مسجدمحور برگزار می کند
🔴 سلسله نشست های تجربه نگاری مدارس مسجدمحور
« نشست اول »
✅ با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضا اسدنژاد، مدیر نهضت تربیتی سیدالشهدا علیه السلام
🕒 پنجشنبه ۲۸ مهرماه از ساعت ۱۵ الی ۱۸
✔️ لینک حضور در نشست :
https://www.skyroom.online/ch/saman2/tajrobenegari
🔵 @setad_org
https://eitaa.com/nehzat128_ir
#خدا_باوری
#دین
#تربیت_دینی
#نسل_پاک
#مسجد_محور
#مدرسه
#مکتب
#ایران
#نهضت_تربیتی_حضرت_سیدالشهداء_علیه_السلام
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
💠درباره نخبگان
💎نخبه یکی از مهمترین ثروتهای انسانی کشور است.
📊یک رکنِ مهمّ پیشرفتِ کشور، دانشگاه و در دانشگاه هم عمدتاً نخبگان علمی هستند.
📌دانشگاه یکی از بزرگترین موانع در مقابل سلطهی استکبار است.
👨🎓عناصر ایجاد نخبگی:
📍استعداد و فکر خدادادی
📍همّت و تلاش
📍هدایت و توفیق الهی
📚زمینههای نخبهپروری پس از پیروزی انقلاب اسلامی:
👈توسعهی دانشگاهها
👈گسترش دامنهی دانشگاهی؛ چه دانشجو، چه استاد
👈توسعهی علم و پژوهش
💪در هر مسئلهای که دانشمندان ما ورود کردند و متمرکز شدند، کاری کردند که در محافل علمیِ جهان مورد تحسین واقع شد [مانند]:
🔸تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان
🔹پیشرفت در بیوشیمی و دست یافتن به کرسی یونسکو در این رشته
🔸پرتاب ماهواره به فضا
🔹ساخت رباتهای انساننما در دانشگاه تهران
🔸دستاوردهای بنیادین در صنعت هستهای
🔹ساخت تجهیزات پیشرفتهی موشکی و پهپادی
🔸ساخت واکسنهای پیچیده، بخصوص واکسن کرونا
❇️نخبه به عنوان یک توصیف ارزشی، آن انسانِ صاحب استعدادِ پُرکارِ پُرتلاشی است که از هدایت الهی بهره گرفته باشد.
💠انتظارات از نخبگان
♦️بهکارگیری توانایی و ظرفیّت شخصی برای حلّ مشکلات کشور
♦️عدم غفلت از تواناییهای خود و ظرفیّتهای کشور
♦️عدم غفلت در برابر دشمن
💠انتظارات از دستگاهها در قبال نخبگان
✅در یک کلمه: از دستگاهها توقّع داریم که از نخبگان حمایت کنند.
✖️حمایت همیشه به معنای پول دادن نیست.
⭕️حمایت [باید]:
📌عاقلانه
📌بخردانه
📌با توجّه به جوانب گوناگون باشد.
1️⃣این دو توقّع را برآورده کنیم برای [نخبگان]:
⭕️[ایجاد] اشتغالِ مناسب با دانش[آنها]
⭕️[ایجاد] امکان ادامهی تحقیقات [و] ارتباط با مراکز علمی دنیا
♻️در این زمینه هر چه خرج کنیم، این هزینه نیست، سرمایهگذاری است.
🔍در مورد ارتباط با مراکز علمی دنیا هم وزارت خارجه میتواند فعّال باشد.
2️⃣تغییر شاخص ارزیابی نخبگی از مقالات به حلّ مسئله برای دستگاههای ذیربط
3️⃣ نشان دادن افق روشن به نخبگان
🔻هم استاد،
🔻هم مدیران آموزش عالی،
🔻هم فعّالانی که در رسانهها کار میکنند،
🔻چه صاحبان صنایع و شرکتهای دانشبنیان،
👈فضا را فضای شوقانگیزی برای نخبهها قرار بدهند.
🚨امروز ناامید کردن نخبهها و بیآینده نشان دادن نخبهها به نظر من بخشی از جنگ نرم دشمن است.
🏷درباره تصحیح افق دید
📡از اوایل انقلاب اسلامی، غربیها در تبلیغاتشان این جور وانمود میکردند که نظام جمهوری اسلامیِ بر اثر انقلاب بهوجودآمده، رو به زوال است.
🗣یک عدّهای هم متأسّفانه در داخل ــ حالا یا از روی غفلت، بعضیها هم از روی بدخواهی ــ همین را ترویج میکردند.
☝️آنچه به نظر من در این زمینه ما بایستی نگاه کنیم، این است که ببینیم تحلیلمان از اوضاع چیست؟
🔻دو نظامِ تحلیلی از اوضاع کشور:
1️⃣همراهی با هنجارهای همهگیر و سلطهگر جهانی
👈آن کسانی که این تحلیل را میکنند، دیگران را متوهّم تصوّر میکنند!
2️⃣تحلیل انقلاب
👈این تحلیل، واقعیّات را میبیند؛
🔺نه فقط واقعیّات خوب را، [بلکه] واقعیّات بد را هم میبیند.
⏫با گذشت چهار دهه میتوان فهمید که کدام یک از این دو تحلیل، واقعبینانه است؛
✖️تحلیل غربگراها و غربیها واقعبینانه است، و ما متوهّمیم؛
✅یا نه، تحلیل انقلاب واقعبینانه است، آنها متوهّمند.
👌نخبههای بزرگ، معتقد به انقلاب، معتقد به این راه، در حال تلاش و جدّیّت،
🔻بعد از گذشت چهار دهه و بعد از این همه دشمنی و بعد از این همه تبلیغات؛
✔️دلیل بهتری از این وجود دارد برای اینکه نشان بدهد آن تحلیل، تحلیل غلطی است و تحلیل درست، تحلیل انقلاب است؟
🍀پروردگارا! ما را در راه خودت ثابتقدم بدار. پروردگارا! ما را با هدایت خودت و با توفیق خودت به راه راست، در حرکت کامل دربیاور. پروردگارا! دشمنان ملّت ایران را منکوب و مغلوب ملّت ایران کن.