eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
75.6هزار دنبال‌کننده
18.6هزار عکس
11.1هزار ویدیو
445 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 نیازمند ادمین جهادی هستیم🙋 مدیریت ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور: 🔸 رویه برگزاری آزمون مدارس استعدادهای درخشان می‌کند. 🔹 آزمون ورودی پایه در روز پنجشنبه مورخ 30 خرداد و برای پایه نیز در 31 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
⭕️ رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان: 🔸 هزاران میلیارد تومان از اموال به سرقت رفته صندوق ذخیره فرهنگیان . 🔹 ۴۰ نفر در جریان این پرونده هم‌اینک در به‌سر می‌برند و هزاران میلیارد تومان از اموال به سرقت رفته صندوق برگشت داده شد. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔰 چگونه فرزندم را کنم؟ 💎 تشویق کودک برای رفتار نیکش می‌تواند آن رفتار را در او نهادینه کند. اما آیا در استفاده از این روش ها، به جاوبه اندازه، عمل می کنیم؟ 🌀 تشویق‌ها معمولا به دو روش زیر است: ۱ـ تشویق : ✅ این تشویق بیشتر از جنس مادی و رفاهی است، مثل هدیه دادن، واگذار کردن مسئولیت، امکان استفاده از برنامه‌های تفریحی و... ۲ـ مثل: ✅ کلامی: از کلام و سخن به‌عنوان یک شیوه فراگیر می‌توان نام برد، مثل تحسین، تشکر، تمجید و... ✅ رفتاری: برخی از تشویق‌ها از حالت‌های مربی و والدین بروز می‌کنند و نیازی به استفاده از کلام نیست؛ مثل نگاه محبت‌آمیز، لب‌خند رضایت، دست زدن و... ✨✨✨ 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔰 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش به خبر منتشره در فضای مجازی مبنی بر مدارس از ثبت‌نام دانش‌آموزانی که اخیرا کلیپ جنجالی آنها با موسیقی غیرمجاز منتشر شد، واکنش نشان داد و تأکید کرد که هیچ مدیری حق چنین کاری را . 🔸 علیرضا کاظمی (معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با ایلنا درباره خبر منتشره در فضای مجازی مبنی بر ممانعت مدارس از ثبت‌نام دانش آموزانی که اخیرا کلیپ جنجالی آنها با موسیقی غیرمجاز منتشر شد، گفت: من اولین بار است که چنین چیزی را می‌شنوم، اما این مساله باید از طریق واحد ارزیابی و شکایات آموزش و پرورش مورد بررسی قرار بگیرد، از طرفی هیچ مدیری حق ممانعت از ثبت‌نام این دانش‌آموزان را ندارد. 🔹 وی ادامه داد: اگر دانش‌آموزی در مدرسه دچار بی‌انضباطی شده، این امر مربوط به شورای انضباطی مدرسه مذکور خواهد شد، زیرا هر مدرسه‌ای شورای انضباطی دارد که به این مسائل رسیدگی می‌کنند. 🔸 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: در خصوص عدم ثبت‌نام این دسته از دانش‌آموزان باید با مدیر آن مدرسه صحبت کرد، زیرا ممکن است مسائل دیگری موجب عدم ثبت‌نام شده باشد که من و شما از آن بی‌خبریم. با مدیر مربوطه گفت‌وگو به عمل خواهد آمد تا بدانیم به چه دلیل او را ثبت‌نام نکرده و اصلا حق چنین کاری را نداشته است. 🔹 کاظمی اشاره کرد: به هر حال ممکن است دانش‌آموزان تخلفاتی داشته باشند، اما مرحله اول پس از انجام تخلفات از سوی دانش‌آموزان تذکر دادن و فراخواندن پدر و مادر آن دانش آموز است، به طور کل من بعید می‌دانم به خاطر چنین موضوعی یک مدیر مدرسه دانش‌آموزان را از مدرسه اخراج کند یا از ثبت‌نام آنها ممانعت به عمل آورد. 🔸 او افزود: توصیه می‌کنم والدین به واحد بازرسی و شکایات که مسئول ستاد ثبت‌نام ادارات آموزش و پروش هستند، مراجعه کنند که قطعا از این طریق مشکل‌شان حل می‌شود. 🔹 معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: این مساله باید با توجه به مصداق‌هایی که وجود دارد از طریق بازرسی و شکایات آموزش و پرورش مورد بررسی قرار بگیرد. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
💢 رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش داد بیش از 88.76 درصد اوراق امتحانات تصحیح و نمرات دانش‌آموزان در سامانه شده است. 🔸 به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، خسرو ساکی به وضعیت تصحیح اوراق امتحانات نهایی خرداد 1398 اشاره کرد و گفت: «تعداد 678 هزار و 955 دانش‌آموز (310854 پسر و 368101 دختر) در امتحانات نهایی شرکت کردند که از این تعداد 546 هزار و 839 نفر پایه دوازدهم نظام جدید (3+3+6) و 132 هزار و 116 نفر پایه سوم متوسطه نظری و فنی حرفه‌ای سالی واحدی و پیش‌دانشگاهی هستند.» 🔹 او افزود: «امتحانات در 4273 حوزه اجرا داخل و 95 حوزه اجرا خارج از کشور از تاریخ 31/02/98 تا 25/03/98 با نظم، آرامش، امنیت و صحت شایان توجهی برگزار شد.» 🔸 ساکی ادامه داد: «در این دوره 43 عنوان ماده درسی برای پایه دوازدهم نظری در چهار رشته، 40 عنوان ماده درسی برای پایه سوم متوسطه سالی واحدی در چهار رشته و 20 عنوان ماده درسی برای پیش‌دانشگاهی در پنج رشته و 155 عنوان ماده درسی برای پایه سوم فنی و حرفه‌ای در 31 رشته به‌صورت نهایی و 662 عنوان ماده درسی برای پایه‌های اول تا دوازدهم داوطلبان آزاد و آموزش از راه دور خارج از کشور به شکل هماهنگ انجام شد.» 🔹 رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به فرایند تصحیح اوراق اشاره کرد و گفت: «تاکنون در 312 حوزه تصحیح داخلی و 9 حوزه تصحیح خارج از کشور بیش از 88.76 درصد اوراق تصحیح و نمرات دانش آموزان در سامانه ثبت‌ شده است.» 🔸 ساکی گفت: «حداکثر تا نتایج امتحانات نهایی خواهد شد.» 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
⭕️ رییس سازمان اداری و استخدامی، از همسان‌ سازی حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی داد و گفت که این اقدام در دستور کار دولت قرار گرفته است. 🔸 «جمشید انصاری» در گردهمایی رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها؛ با اشاره به پیشنهاد همسان‌سازی حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی به دولت عنوان کرد: بخش قابل توجهی از تقاضاهای تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی که به مدیران ارائه می‌شود، به دلیل تفاوت پرداختی است. این از باب افزایش همراهی و همدلی بخشی از کارکنان مؤثر است. 🔹 وی افزود: موضوع دومی که به عنوان برنامه دنبال می‌شود اعمال افزایش امتیازات و فوق‌العاده‌های فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری است. 🔸 معاون رئیس‌جمهوری اظهار داشت: در قانون برنامه پنجم در ماده ۵۰ این اختیار داده شده بود و در دولت دهم از این اختیار برای قوه قضائیه، نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور استفاده شد وحدود ۱۵۰ هزار نفر از کارکنان دولت مشمول این تصمیمات دولت شدند. 🔹 ‌انصاری با اشاره به برآورد بار مالی برای تعیین افزایش گفت: ما به دنبال این هستیم سازمان برنامه وبودجه منابع لازم برای این کار را تأمین کند و پیشنهاداتی به سازمان برنامه و بودجه داشتیم که همه پرداخت‌های غیر عملکردی به کارکنان متوقف و ومصوبه مربوط به این افزایش را به طور کامل اجرا کنیم. 🔸 وی ادامه داد: در بحث سیاست‌های نیروی انسانی، نکته اول این است که هیچ قانونی در کشور نداریم که به ما اجازه دهد نیروی قراردادی را تبدیل وضعیت کنیم. 🔹 معاون رئیس‌جمهور با اشاره به جذب نیروی انسانی، گفت: در حوزه‌هایی که نیاز است، سخت نمی‌گیریم. یکی از مشکلات ما، کمبود نیرو در مناطق کوچک و محروم است. دلیل آن نیز جریان انتقال نیروها از مناطق محروم به مناطق بزرگ و بهره‌مند است. 🔸 انصاری افزود: امسال برای وزارت آموزش و پرورش تا امروز حدود ۴۰ هزارمجوز صادر شده است و ۱۰ هزار هم برای وزارت بهداشت و درمان در حال صدور داریم. 🔹 ‌در ادامه این جلسه «سید صدرالدین صدری» معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: استانداران محترم سراسر کشور هم توجه داشته باشند که اگر تقاضایی برای جذب نیرو دارند، این درخواست باید از طریق وزارت کشور به مبادی ذی‌ربط ارسال شود. 🔸 معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه اظهار داشت: از تاریخ یکم فروردین ماه ۱۳۹۷ مقرر شد که کسانی که شرایط احراز به پست‌های مدیریتی را دارند، باید دارای گواهی‌نامه شایستگی مدیریت باشند و در حال حاضر ۳۰ کانون ارزیابی تعیین صلاحیت این وظیفه را انجام می‌دهد که تعدادی از این کانون‌ها دولتی و تعدادی دیگر غیر دولتی است. 🔹 صدری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مورد نیروهای طرحی دستگاه‌ها هم توجه به این نکته ضروری است که چون پرداخت حقوق و مزایای این نوع نیروها از محل اعتبارات جاری دستگاه‌ها وجاهت قانونی ندارد، به همین دلیل، تبدیل وضع استخدامی این دسته از نیروها امکان پذیر نیست. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔰 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور به وجود ۲۰ مدرسه در کشور اشاره و تأکید کرد آموزش و پرورش امروز به دنبال عادی‌سازی و یکپارچگی دانش‌آموزان است و هر استان به یک مدرسه اوتیسم دارد. 🔸 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مجید قدمی در گردهمایی مشترک معاونان وزیر، مدیران حوزه ستادی و ادارات کل تابعه سازمان نوسازی مدارس کشور در اردوگاه شهید باهنر بر توجه به تقاوت‌های فردی افراد تأکید کرد و گفت: «سال گذشته ۸۳ هزار دیرآموز در طرح سنجش معرفی شدند که این نشان می‌دهد مخاطبان ما یکسان نیستند و طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند و این فقط یک مصداق از تفاوت‌هاست، فضای آموزشی باید در مواجهه با این تفاوت‌ها آماده باشد.» 🔹 او ادامه داد: «دانش‌آموز دیرآموز در یک نظام آموزشی مناسب با یک فضای متناسب با شرایط می‌تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.» 🔸 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تمجید از اجرای طرح توصیفی در مدارس ابتدایی افزود: «آموزش و پرورش امروزی به سمت ارزیابی‌های کیفی پیش می‌رود و در طرح توصیفی هم همین موضوع مورد توجه قرار گرفته است و وظیفه ما شناسایی دانش‌آموزان در طرح‌های کیفی است.» 🔹 قدمی به آمار دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اشاره کرد و گفت: «بیش از ۷۸ هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه داریم. همچنین حدود ۶۷ هزار دانش‌آموز در مدارس عادی تلفیقی تحصیل می‌کنند.» 🔸 او گفت: «نگاه آموزش و پرورش پیشرفته امری برای عادی‌سازی است چرا که مدرسه باید نمایی از جامعه باشد و خط قرمز ما زمانی است که دانش‌آموز نتواند در مدرسه عادی تحصیل کند.» 🔹 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به موضوع اختلالات یادگیری هم اشاره کرد و گفت: «حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان دچار مشکلات اختلال یادگیری هستند، این افراد دارای هوش عادی‌اند اما در یک یا دو درس مشکل دارند که تحقیقات نشان می‌دهد معلم بی‌سواد یا کم‌سواد در دوره ابتدایی می‌تواند باعث اختلال یادگیری شود و به همین دلیل گفته می‌شود که معلم دوره ابتدایی باید اصولی انتخاب شود.» 🔸 قدمی گفت: «هدف سازمان استثنایی عدالت آموزشی است و با توجه به زیرنظام فضا و تجهیزات نظام روانشناسی فضا برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه ضرورت دارد.» 🔹 رئیس آموزش و پرورش استثنایی به مدارس اوتیسم هم اشاره کرد و گفت: «۲۰ مدرسه اوتیسم در کشور داریم که باید تعداد آن به ۳۲ برسد البته در طراحی مدارس اوتیسم هم باید به طراحی و روانشناسی رنگ توجه شود.» 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
💢 معاون آموزش ابتدائی در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونان سازمان نوسازی مدارس به اهمیت نقش مدارس در تربیت کودکان اشاره و تأکید کرد فضاهای آموزشی باید با رویکرد و دوری از استرس شوند. 🔸 به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در این گردهمایی که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است بر اهمیت فضای کالبدی مدارس تأکید کرد و گفت: «در‌ معاونت ابتدایی سعی کردیم تا رویکرد دوری از استرس و خشونت را مورد توجه ویژه قرار دهیم. طراحان و سازندگان مدارس باید در طراحی‌ها به اهمیت این دو موضوع توجه ویژه داشته باشند و همین رویکردها را در فضاسازی‌ها لحاظ کنند.» 🔹 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «متأسفانه در دنیای امروز، کودکان درگیر فضای مجازی شده‌اند. فعالیت‌های فیزیکی و بازی از کودکان دور شده است اما اخیراً کشورهای اسکاندیناوی در مدارس، رویکرد بازی و استفاده از فضای فیزیکی بیرون را مورد توجه قرار داده‌اند و بخشی از کلاس درس در فضای باز تشکیل می‌شود.» 🔸 حکیم‌زاده به چهاربعدی بودن فضای مدرسه اشاره کرد و گفت: «براساس نظر متخصصان علم تعلیم و تربیت، فضای مدرسه شامل فضای فیزیکی، تعاملی، اجتماعی و علمی آکادمیک است و تعاملات در این فضاها اهمیت به‌سزایی دارد.» 🔹 او بر نگاه جامع و چهارجانبه در ساخت فضای آموزشی تأکید کرد و گفت: «باید سازندگان مدارس به‌ صورت هم‌زمان چهار فضا را با هم ببینند به‌ گونه‌ای که معلمان فضای تبادل‌نظر و استراحت و دانش‌آموزان فرصت یادگیری داشته باشند.» 🔸 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از فضای مدیریتی سلسله مراتبی فعلی انتقاد کرد و گفت: «امروزه فضای سلسله‌مراتبی و اشرافی‌گری جای خود را به مدیریت تعاملی داده است که شکستن این فضا اهمیت به‌سزایی دارد.» 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🌀 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونان سازمان نوسازی مدارس آسیب‌های اجتماعی را نتیجه غفلت و توجه به حاکمیت آموزشی دانست و تأکید کرد آموزش‌زدگی نظام تعلیم و تربیت ‌شده است. 🔸 به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در این گردهمایی که در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد، گفت: «توجه به رویکردهای قرآنی برای ما نعمت است. برای دستیابی به مکارم اخلاقی باید روی نفسمان پا بگذاریم اما نه تنها مکارم اخلاقی، بلکه آداب و اخلاق هم کمرنگ شده است.» 🔹 او افزود: «سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش رویکردی تربیتی و فرهنگی دارد و بزرگ‌ترین چرخش آن از نظام آموزشی به تربیتی است. همچنین مدرسه به‌ عنوان اصلی‌ترین اما نه تنهاترین رکن مطرح است.» 🔸 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش ادامه داد: «سند تحول بنیادین باید در موضوعات فضا، معلم و کتاب درسی تجلی یابد.» 🔹 کاظمی گفت: «به‌ طور معمول آمادگی برای زندگی آینده در فضاهای غیرمدرسه‌ای شکل می‌گیرد و از این منظر اردوگاه‌ها اهمیتی والا پیدا می‌کنند؛ اکنون هزار و ۱۳۲ کانون فرهنگی تربیتی، ۷۵۰ مرکز مشاوره و ۳۵۰ اردوگاه داریم. البته باید فضای بیشتری برای فعالیت‌های پرورشی و تربیتی شکل گیرد تا دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی در امان باشند.» 🔸 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «امروزه آسیب‌های اجتماعی نتیجه غفلت و توجه به حاکمیت آموزشی بوده است. آموزش‌زدگی آفت نظام تعلیم و تربیت‌ شده است.» 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
💎 امام صادق عليه السلام: 🌹 هيچ گاه پيامبر خدا درباره چيزى كه گذشته بود، نمى فرمود: كاش غير اين بود. 🌸 الكافی، ج2، ص63 🔹🔶 براى رسيدن به موفقيتهاى چشمگير بايد از ای کاش ها دست برداريد! ای کاش شانس فلانى را داشتم؛ ای کاش شرايط بهتر بود؛ ای کاش جوان تر بودم؛ ای کاش ديگران اعصابم را خُورد نكنند؛ ای کاش خانواده ام مرا درك مى كردند؛ ای کاش با من موافق بودند؛ ای کاش جاى فلانى بودم؛ ای کاش ديگران مى گذاشتند؛ ای کاش پارتى داشتم؛ ای کاش ديگران به حرف من گوش مى دادند؛ ای کاش در گذشته اين اتفاق نيفتاده بود؛ ای کاش فلان كشور یا فلان شهر بودم؛ 💐 ای کاش ها رو از زندگیتون #حذف کنید و با توکل به خداوند متعال، #تلاش کنید به #بهترین_موفقیت ها برسید... 📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian
🌀 دردسرهای #مشاوران_غیرمتخصص برای مدارس؛ حضور نیروهای غیرمتخصص به عنوان مشاور در مدارس تبعات مختلفی را دارد و نخستین قربانیان اینگونه تصمیم‌ها دانش‌آموزان و در درجه بعدی خانواده‌های آنها هستند، اما در درازمدت کل سیستم آموزشی ـ تربیتی مدرسه دچار مشکل خواهد شد. 🔗 گزارش تکمیلی 👈 🌐 tn.ai/2034956 📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian
⭕️ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور داد این سازمان امسال حدود ۳هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی و ۲هزار میلیارد تومان اعتبار استانی برای ساخت و ساز مدارس می‌کند. 🔸 مهراله‌ رخشانی‌مهر، در گردهمایی مشترک معاونان وزیر و مدیران حوزه ستادی و ادارات کل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس که در اردوگاه شهیدباهنر در حال برگزاری است، گفت: «سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با هزینه‌کرد حدود ۳هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی و ۲هزار میلیارد تومان اعتبار استانی برای ساخت و ساز مدارس، یکی از بزرگترین دستگاه‌های تخصصی و اجرایی در حوزه ساخت و ساز در کشور است.» 🔹 او ادامه داد: «این سازمان سال‌هاست که در حوزه اهمیت معماری مدارس و فضاهای آموزشی تأکید دارد و بر روی آن کار تخصصی انجام می‌دهد.» 🔸 رخشانی‌مهر به تاریخچه توجه به اهمیت معماری مدارس اشاره کرد و گفت: «این موضوع به سال‌های ۷۲ و اولین گردهمایی مدیران نوسازی در زمان وزارت دکتر نجفی باز می‌گردد. در آن همایش تاکید بر آن بود که به ظرفیت‌های استادان و جامعه مهندسان و معماران توجه شود.» 🔹 رئیس سازمان نوسازی مدارس ادامه داد: «آن جلسه پایه‌گذار برگزاری همایش‌های معماری ایرانی مدارس شد و سال ۸۵ اولین همایش مدرسه ایرانی، معماری ایرانی برگزار شد و خوشبختانه سال گذشته نیز هشتمین دوره این همایش برگزار شد.» 🔸 او گفت: «خوشبختانه آثار و خدمات این همایش‌ها در اجرای پروژه‌های ساخت مدارس کاملاً مشهود است.» 🔹 رخشانی‌مهر به دستاورد‌های هفتمین و هشتمین همایش مدرسه ایرانی، معماری ایرانی اشاره کرد و گفت: «در همایش هفتم به ساخت مدارس مجتمع‌ها و در همایش هشتم‌ به ساخت مدارس سبز تأکید شد.» 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian