eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
76.1هزار دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
10.8هزار ویدیو
445 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 نیازمند ادمین جهادی هستیم🙋 مدیریت ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ برنامه‌ریزی برای توسعه دو رشته شاخه در سه استان 👤 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای توسعه دو رشته شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای شبکه و نرم‌افزار رایانه و فتوگرافیک در مدارس سمپاد سه استان البرز، همدان و خراسان رضوی داد. 🔸 به گزارش روابط عمومی مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، علیرضا کمرئی در اولین جلسه شورای سیاستگذاری سمپاد مهارتی ویژه مدارس استعدادهای درخشان که ذر باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار شد، گفت: «در سال تحصیلی جاری بیش از 34 درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند و این امر با توجه به نیاز جامعه به نیروی کار و جهت‌گیری‌های نظام تقویت خواهد شد.» 🔹 او به فرایند هدایت تحصیلی اشاره کرد و افزود: «اگر هدایت تحصیلی به درستی براساس علاقه، رغبت و استعداد فرد صورت گیرد شاهد تقویت کیفی ورودی‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خواهیم بود.» 🔸 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش سهم بخش خصوصی را در گسترش آموزش‌های مهارتی و کیفیت بخشی به آموزش‌ها، مهم دانست و ادامه داد: «سمپاد مهارتی مدیریت حوزه استعدادهاست و چنانچه به درستی صورت گیرد دارای سه پیامد مثبت در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح هنرستان‌هاست که از جمله آن‌ها ایجاد زمینه در سایر دانش‌آموزان کشور برای نگرش مثبت به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و سوق دادن دانش‌آموزان مستعد به سمت آموزش‌های فنی و مهارتی است.» 🔹 عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به سابقه طرح سمپاد مهارتی اشاره کرد و گفت: «با هماهنگی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان در حال برنامه‌ریزی برای توسعه دو رشته شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای شبکه و نرم‌افزار رایانه و فتوگرافیک در مدارس سمپاد سه استان البرز، همدان و خراسان رضوی هستیم و برای این کار باید بنایی مستحکم پایه‌ریزی کرد که با گام‌هایی درست و منطقی امکان‌پذیر است.» 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
✅ هرآنچه از آزمون استخدام آموزش و پرورش می دانیم؛ 🔸 هنوز هیچگونه دفترچه ای منتشر نشده است و کانال های دیگر نشر اکاذیب می کنند. 🔹 زمان آزمون احتمالاً ماه آینده باشد. 🔸 میزان پذیرش ۲۵ هزار نفر است. 🔹 هنوز رشته های مورد نیاز اموزش و پرورش اعلام نشده است. 🔸 سن: برای کارشناسی حداکثر ۳۵ و برای ارشد ۴۰ سال است. #با_ما_بروز_باشید 📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian
🔰 اعتبار از ۲۳ هزار کلاس درس شد. 👤 مهراله رخشانی‌مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی معاونین وزیر و مدیران ادارات نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: مدارس سبز از دی ماه 96 در دستور کار سازمان نوسازی مدارس قرار گرفت اما چندان روی این طرح مانور نداده‌ایم چرا که منتظریم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم، شاخص‌های مدرسه سبز به زودی استخراج می‌شود و هم‌اکنون در سه استان به صورت پایلوت . 🔹 وی افزود: در استان تهران در بیش از 50 مدرسه آموزش مدرسه سبز با هدف صرفه جویی در انرژی ارائه می‌شود. 🔸 رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره حذف مدارس خشتی و گلی گفت: اخیراً سرپرست جدید آموزش و پرورش درباره مدارس خشتی و گلی و بخاری‌های نفتی از بنده سوال پرسیدند و اعلام کردیم تا اول مهر جمع آوری می‌شود، بحث مدارس خشتی‌وگلی بیش از یک سال است که در دستور کار ما قرار دارد و قول داده‌ایم اول مهر مدارس خشتی و گلی را البته به جز استان سیستان و بلوچستان نداشته باشیم و گزارش‌های خوبی داده‌اند که این کار است. 🔹 رخشانی‌مهر درباره حذف بخاری‌های نفتی مدارس عنوان کرد: در 24 هزار کلاس درس می‌توان بخاری‌های نفتی را جمع کرد و اعتبار لازم تأمین شده است، به لحاظ اعتباری برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی هیچ مشکلی نداریم و در مناطقی که امکان جمع آوری است یعنی گاز تا دم مدرسه رفته است، بخاری‌های نفتی را . 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
👤 مدیرکل آموزش و پرورش گفت: امسال سلامت جسمانی و آمادگی ۶۱ هزار نوآموزان در استان می شود. 🔸 ابراهیم محمدی در خصوص سنجش سلامت نوآموزان افزود: شاخص های سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به تعداد ۶۱ هزار نوآموز در استان ارزیابی می شود. 🔹 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۳۷ پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح استان در این زمینه فعالیت خواهند کرد. 🔸 وی با بیان اینکه نوبت دهی توسط مدیران مدارس عادی انجام می شود گفت: از ۳۷ پایگاه که در استان فعالیت خواهند کرد، ۲۰ پایگاه از نوع «الف» هستند که روزانه ۳۹ تا ۴۲ نفر را پذیرش و ارزیابی می کنند. 🔹 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: هفت پایگاه نوع «ب» بوده و روزانه حدود ۲۸ نفر و ۹ پایگاه نیز نوع «ج» بوده و روزانه ۱۴ نفر را ارزیابی می کنند. 🔸 محمدی بیان کرد: ۶ پایگاه در شهر ارومیه فعالیت کرده و تعدادی پایگاه عشایری در شهرستان های اشنویه، پلدشت، ماکو و خوی و بخش هایی از ارومیه در سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری مشارکت می کنند. 🔹 وی گفت: نوبت گیری برای سنجش از ۱۸ خرداد ماه آغاز و سنجش شاخصها نیز از امروز ۲۵ خرداد ماه در استان شروع می شود. 🔸 در این برنامه دانش آموزان در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔰 مهلت ثبت نام و انتخاب رشته در دوره‌های نظام دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ شد. 👤 حسین توکلی افزود: با توجه به مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، افراد واحد شرایط می توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ اقدام کنند. 🔸 وی افزود: دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز یکشنبه ۱۹ خرداد منتشر شده است. ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون، در یک مرحله از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. 🔹 مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: با توجه به اینکه امروز آخرین فرصت ثبت نام و انتخاب رشته در این دوره ها بود، برای مساعدت به افرادی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته و ثبت نام در این دوره ها اقدام نکرده اند، مهلت ثبت نام و انتخاب رشته تا پنجشنبه ۳۰ خرداد تمدید شد. 🔸 وی خاطرنشان کرد: تا صبح امروز یکشنبه ۲۶ خرداد تعداد ۷۹ هزار و ۴۴۳ نفر در این دوره‌ها ثبت نام و نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند. 🔹 توکلی گفت: پذیرش در رشته‌های امتحانی دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ در ۹ رشته امتحانی الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی «با آزمون» صورت می‌گیرد و آزمون این رشته‌ها در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد. 🔸 وی افزود: همچنین پذیرش در ۳۰ رشته امتحانی معدن، ناوبری، الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، امور اداری، تربیت کودک، مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی - نقاشی، امور دامی، الکترونیک، امور زراعی و باغی، ساخت و تولید، ماشین‌های کشاورزی، صنایع فلزی، موسیقی، صنایع چوب و مبلمان، هتلداری و گردشگری، چاپ، حمل و نقل، ساختمان، مکاترونیک، صنایع شیمیایی، پویانمایی، صنایع نساجی، فتوگرافیک، متالورژی، معماری داخلی، سرامیک و صنایع دستی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است. 🔹 مشاور عالی سازمان سنجش گفت: متقاضیان این رشته‌های امتحانی در این مرحله، فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند و آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود. 🔸 وی با اشاره به میزان ظرفیت پذیرش در دوره های کاردانی نظام جدید گفت: ظرفیت پذیرش این دوره ها ۲۵۵ هزار و ۶۰۸ است. 🌀 بر اساس مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبت‌نام در این آزمون هستند. 💢 این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
⭕️ آزمون کارشناسی امروز می‌شود. 🔸 حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛ گفت: دفترچه سوالات ۱۳۱ کدرشته آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ تا ساعت ۱۸ امروز یکشنبه ۲۶ خردادماه منتشر می‌شود. 🔹 وی افزود: همچنین کلید سوالات آزمون نیز در روز سه شنبه ۲۸ خردادماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
💢 گاهی های_دیروز را به اسم سند تحول به کار می بریم اما با تغییرات ظاهری دستاوردی داشت. 👤 مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک معاونان وزیر و مدیران کل حوزه ستادی و ادارات کل تابعه سازمان نوسازی مدارس کشور که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با تسلیت درگذشت مرحوم حافظی اظهار کرد: ایشان شخصیتی بود که توانست غم فوت فرزند را به فرصت خیّر مدرسه‌ساز شدن تبدیل کرد. برخی از مدیران فقط به فرصت‌ها می‌اندیشند و برخی از مدیران که متأسفانه تعداد آنها هم کم نیست بیشتر فرصت سوزی می‌کنند اما مدیر باید به موقع از فرصت‌ها بهره گیرد. 🔸 دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: گفتمان تعالی بخش و توسعه آفرین مبانی سند تحول بنیادین باید در دستور کار باشد. تغییر عمیق و ریشه‌ای و همه جانبه، نظام مند، آینده پژوهانه، مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و معارف اسلامی مورد توجه است. 🔹 وی بر ضرورت آشنایی با سند تحول بنیادین و دلالت‌های آن در طراحی و ساخت‌های آموزشی تأکید و اظهار کرد: گاهی حرف‌های دیروز را به اسم سند تحول به کار می بریم اما اگر زیبایی‌های سند در دانش آموزان متجلی نشود صرفاً با تغییرات ظاهری دستاوردی نداریم. 🔸 وی تأکید کرد: مؤلفه فضای فیزیکی در سند تحول بنیادین اهمیت دارد و موفقیت در تأمین فضا موفقیت معلم را رقم می‌زند به همین دلیل یکی از بحث‌های جدی سند توجه به فضا و تنوع فضاهای فیزیکی خواهد بود، چرا که اکنون فقط کلاس درس محل تعلیم است در حالی که باید تنوع در محیط‌های یادگیری مدیریت شود. 🔹 نوید ادهم بیان کرد: فضا به مثابه ظرفی است که تعلیم و تربیت در آن اتفاق می‌افتد و بین ظرف و مظروف باید تناسبی وجود داشته باشد؛ البته نوع خوراک هم مناسب است، در حال حاضر متأسفانه بسیاری از مهندسان و طراحان با تصویری که از آموزش و پرورش ۵۰ سال پیش دارند مدرسه سازی می‌کنند برای آموزش و پرورش جدید باید ظرف جدید داشته باشیم. 🔸 وی افزود: آموزش و پرورش امروز ما با آموزش و پرورشی زمان دانش آموزی فعلی تفاوت دارد. 🔹 دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: بکی از حرف‌های جدی سند، ساماندهی فضاهای آموزشی است، در زمان دکتر فانی ساماندهی نیروی انسانی انجام شد و اکنون در حوزه فضای فیزیکی به این موضوع توجه داریم، چراکه ۴۳ هزار مدرسه کمتر ۵۰ نفر دانش آموز دارد، اما در مناطقی که امکان پذیر است، باید به سمت مدارس متوسط و بزرگ برویم که متأثر از مکان یابی و ساخت‌های شش‌گانه است، اکنون بسیاری از کشورها به سمت مدارس بزرگ ۱۰ تا ۲۰ هزار نفره رفتند. 🔸 وی تأکید کرد: خیرین هم به جای مدارس ۲-۳ کلاسه، چند خیر با هم مشترک عمل کنند و مدارس بزرگ‌تری بسارند. 🔹 نوید ادهم با اشاره به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول گفت: در طراحی و ساخت مدارس باید تأمل کرد، اگر قرار است به کمک هم تحول بنیادین را مدیریت کنیم مدیریت تغییر اقتضائاتی دارد. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
⭕️ ۳۵ هزار نفر امسال در دستگاه‌های اجرایی کشور #جذب می‌شوند. 👤 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور گفت: امسال حدود ۳۵ هزار نفر در دستگاه های اجرایی کشور از طریق #آزمون_استخدامی جذب می شوند. ✅ گزارش تکمیلی 👇 🔗 mehrnews.com/news/4640064 📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian
⭕ قواره برنامه درسی باید کند چون در حال حاضر مناسب نیست. 👤 ذوعلم در ابتدای سخنان خود با تأکید بر پیگیری بحث مدرسه زندگی گفت: مدرسه زندگی دارای مبانی محکم در حوزه تعلیم و تربیت است اما چون فهم عمیقی از آن نشده است شاید درست پیگیری نمی شود و ما رویکرد مدرسه زندگی را از مبانی فلسفی اسلامی گرفتیم. 🔸 وی ادامه داد: بحث آینده کشور ما به این سازمان وابسته است. ما نیاز به تحول در قواره برنامه درسی داریم. بهتر شدن تک تک دروس کافی نیست بلکه قواره برنامه درسی باید تغییر کند چون در حال حاضر مناسب نیست. 🔹 وی ادامه داد: ابتدا باید مبانی نظری ما تغییر کند. اگر در یک مدرسه دانش آموز ما به خاطر الزام مدیر نماز بخواند آن تربیت اسلامی نیست. اینها باید تغییر کند. دومین منبع ما تجربه‌های جهانی است اما نباید از آنها خط فکری بگیریم بلکه باید از آن بهره بگیریم. ما هرگز برخی الگوهای تربیتی کشورهای به ظاهر پیشرفته را قبول نداریم. سومین منبع ما نیز تجربه‌های موفق کشور خودمان است. ما مدارس موفق بسیاری داریم و بازآفرینی برخی الگهای تربیتی را پیش گرفتند. 🔸 وی بیان کرد: شکل گیری بخش کارشناسی زبده و توانمند برای برنامه‌های تحصیلی مورد نظر ماست که استمرار و ثبات داشتل باشد. گلایه همیشگی ما از دولت و مجلس همین است که چرا در عمل به این بخش مهم جامعه آنطور که باید توجه نمی شود. در حال حاضر عدالت درباره آموزش و پرورش نیست و هیچکس جز رهبر معظم انقلاب که همواره از معلمان و توجه به آموزش و پرورش حمایت کرده اند، وجود ندارد. 🔹 ذوعلم درباره ادغام پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش و به معنای دیگر انحلال این پژوهش‌ها، تصریح کرد: طرحی که ما داریم به معنای حذف و انحلال پژوهشگاه نیست بلکه به معنای ادغام و ارتقای پژوهشگاه است. در واقع پژوهشگاه در قالب جدید حذف نمی‌شود بلکه به یکی از معاونت‌های مهم این سازمان تبدیل می‌شود. باید توجه داشته باشیم که ما می‌خواهیم از توانمندی پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در کاربست تحقیقات بنیادین آموزش و پرورش استفاده کنیم. باید از مؤسسات پژوهشی بخواهیم که روی موضوعات مختلف تحقیق کند و نتیجه را از آنها دریافت کنیم و در آموزش و پرورش پیاده سازی کنیم. 🔸 وی افزود: پژوهشگاه در حوزه‌های یادگیری، کارهای کمی تاکنون انجام داده است. ما می‌خواهیم از بنیه پژوهشگاه برای تقویت حوزه یادگیری استفاده کنیم. معاون پژوهشی در استان‌ها داریم که باید تقویت شود. در واقع عنوان‌ها در استان‌ها از پژوهشگاه به گروه‌های پژوهشی تغییر می‌کند. 🔹 ذوعلم با تأکید بر اینکه معاون پژوهشی سازمان پژوهش که در واقع همان بخش پژوهشگاه آموزش و پرورش است، تنها برای سازمان پژوهش کار نخواهد کرد و فعالیت او محدود به ارائه خدمات به سازمان پژوهشی می‌شود، گفت: ما یک مصوبه‌ای داریم مبنی بر ادغام پژوهشگاه که از طرف سازمان امور استخدامی کشور به ما تکلیف شده است و باید آن را اجرایی کنیم. نباید بابت اجرای این مصوبه ما سرزنش شویم. براساس دیدگاهی که در سازمان پژوهش‌ها حاکم است، ما هم می‌خواهیم این مصوبه را اجرا کنیم و هم اینکه قدرت پژوهشگاه را حفظ کنیم. در این طرح یک سوم سازمان همان پژوهشگاه می‌شود و نقش بنیادینی در این سازمان ایفا خواهد کرد. 🔸 وی ادامه داد: یکی از کارهای پژوهشگاه این خواهد بود که استانداردهای تألیفی را به ما بدهد. پیش از این پژوهشگاه تنها در حوزه پایش کتابهای تألیفی ورود می‌کرد و اگر سفارشی در حوزه ارزشیابی به آنها داده می‌شد، ان را انجام می‌داد. اما منطقاً نمی‌توان پژوهش را از برنامه ریزی جدا کرد. برای همین برخی پژوهشگران به حوزه‌های یادگیری می‌پیوندند و ما یک بازآرایی در حوزه کارشناسان و محققان انجام می‌دهیم. 🔹 وی افزود: ملاک ما برای انتخاب افراد این است که باید خلاقیت، دانایی، توانایی، خوشفکری، مؤمن بودن و انقلابی بودن را داشته باشد. اینها همان کلیدواژه‌هایی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آنها تأکید دارند. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
👤 «مهدی زاهدی»، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شد. ✅ گزارش تکمیلی 👈 🔗 fna.ir/da8nx6 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🌀 سند تحول بنیادین، مدرسه را از حالت انفعال خارج کرده و در مسیر فعالیت قرار می‌دهد. 👤 ابراهیم رفیعی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، ظهر یکشنبه در پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی با رویکرد کارآفرینی ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه که در دبیرستان نمونه دولتی علامه طباطبایی زنجان برگزار شد، با یادآوری اینکه سند تحول بنیادین می‌تواند مدارس را از حالت انفعالی خارج کند و این سند هم‌اکنون در دست اجرا است، افزود: خوشبختانه نظام آموزشی کشور هم‌اکنون دوره تحول را پشت سر می‌گذارد. 🔸 وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف از اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تبدیل مدارس به یک آموزشگاه بزرگ است تا دانش‌آموزان بتوانند در آن رشد و ارتقا پیدا کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش نهادی است که از وجود نیروی انسانی که به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه برای یک سازمان به‌شمار می‌رود، برخوردار است، لذا سند تحول بنیادین به دنبال تبدیل این نهاد آموزشی به سازمان فرهنگی و اجتماعی است. 🔹 رفیعی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز در حوزه آموزش، حفظ‌محوری بودن دانش‌آموزان است که در رویکرد جدید آموزش و پرورش به دنبال تولیدگری و جایگزین کردن آن با مقوله حفظ‌محوری هستیم، ادامه داد: بی‌تردید با اجرای سند تحول بنیادین می‌توان به این مهم دست یافت که دانش‌آموزان قادر خواهند بود در تراز ایران اسلامی متمدن رشد و نمو یابند. 🔸 مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با بیان اینکه مقوله مهارت از دیرباز تا به امروز یک ضرورت مهم برای آموزش و‌ پرورش بوده و این نهاد در تلاش بوده تا با برگزاری جشنواره های مختلفی چون جشنواره جوان خوارزمی، دانش‌آموزان را با مهارت‌های مختلف آشنا کند، اظهار کرد: این جشنواره‌ها شامل طرح جابر بن حیان در دوره ابتدایی، جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره اول متوسطه و جشنواره جوان خوارزمی در دوره دوم متوسطه بوده است. 🔹 رفیعی همچنین با یادآوری اینکه برگزیدگان جشنواره نوجوان خوارزمی قرار است تابستان امسال عازم اصفهان شوند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های برگزاری چنین جشنواره‌هایی، ایجاد فرصت برای تبادلات علمی دانش‌آموزان است که امیدواریم دانش‌آموزان برگزیده استان زنجان بتوانند عملکرد موفقی در مرحله کشوری داشته باشند. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
⭕️ سهم آموزش و‌پرورش از بودجه عمومی دولت به ۱۰.۵ درصد رسید. 👤 رییس آموزش و‌پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه هزینه فرصت یک ریالی که به آموزش و پرورش اختصاص می‌یاید، بسیار بالاست، گفت: سهم آموزش و‌پرورش از بودجه عمومی دولت در سال ۹۸ به حدود ۱۰.۵ درصد رسیده است. 🔗 گزارش تکمیلی 👈 🌐 tn.ai/2033120 📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian
🔸 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از سرپرست آموزش و پرورش در این جلسه داد. 🔹 میرحمایت میرزاده در گفت و گو با ایسنا، در خصوص جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون آقای سید جواد حسینی سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش حضور پیدا کرده و برنامه‌ها و سیاست‌های کاری خود را برای اعضای کمیسیون کرد. 🔸 وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون مسائلی همچون تربیت دینی دانش آموزان، سند بنیادین تحول، مشکلات، مطالبات و ارتقاء جایگاه معلمان محور بحث اعضا قرار گرفت که به دنبال آن سوالاتی را مطرح کردند و آقای حسینی به این سوالات پاسخ داد. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔹 آغاز دریافت کارت آزمون ورودی پایه مدارس استعدادهای درخشان 🔸 مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در اطلاعیه‌ای از آغاز ویرایش، پرداخت حق ثبت و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان داد. 🔹 طبق این اطلاعیه ویرایش، پرداخت وجه ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سنجش و پذیرش پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 99-1398 از طریق سامانه hoosh.medu.ir آغاز شده است. 🔸 همه داوطلبانی که در مهلت مقرر، ثبت‌نام اولیه خود را انجام داده‌اند می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه سنجش، مراحل زیر را انجام دهند: 🔹 مرحله : در صورت تمایل، قبل از پرداخت مبلغ ثبت‌نام، ویرایش اولویت‌های انتخابی خود را انجام دهند. 🔸 مرحله : وجه ثبت‌نام را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه پرداخت و فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. 🔹مرحله : پس از تکمیل مرحله اول و دوم، کارت ورود به جلسه خود را دریافت و از نشانی حوزه سنجش و زمان آن مطلع شوند. 🔸 شرط لازم برای ورود به جلسه، همراه داشتن کارت عکس‌دار است. 🔹 اگر کارت ورود به جلسه، فاقد عکس بوده یا به اشتباه، عکس دیگری آپلود شده است، متقاضیان باید به همراه داشتن یک قطعه عکس پرسنلی، برای الصاق و تأیید آن به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔹 ثبت‌نام الکترونیکی بیست‌و‌یکمین جشنواره جوان خوارزمی آغاز شد. 🔸 مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، از آغاز ثبت‌نام الکترونیکی بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش‌آموزی داد. 🔹 به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، دانش‌آموزان و هنرجویان دوره دوم متوسطه از امروز 27 خرداد تا 15 تیر می‌توانند از طریق سایت kharazmi.medu.ir در بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی ثبت‌نام کنند. 🔸 دانش‌آموزان می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی در زمینه‌های علمی برق و الکترونیک، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، سلول‌های بنیادی، شیمی، علوم اجتماعی و روان شناسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، علوم زیستی و پزشکی، عمران و معماری، فیزیک و نجوم، کامپیوتر، کشاورزی و منابع طبیعی، مکاترونیک، مکانیک، نانوتکنولوژی، هنر، علوم اعصاب شناختی، امنیت اجتماعی، کارآفرینی و طرح‌های میان رشته ‌ای، به سامانه ykh.medu.ir مراجعه و طرح‌ یا طرح های خود را ثبت کنند. 🔹 دانش‌آموزان همچنین باید پس از ثبت طرح خود، تاییدیه طرح خود را نیز از طریق پژوهش‌سرای منطقه تحصیلی یا پژوهش سرای معین ثبت کنند. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔹 سرپرست وزارتخانه درباره پیگیری معوقات و مطالبات باقی‌مانده معلمان و کارکنان اعلام کردند مبنای عمل همان توافق کمیسیون بارئیس سازمان برنامه و بودجه است. 🔸 حجت‌الاسلام علی عسکری گفت: «اولین جلسه سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات که با دعوت رسمی ریاست کمیسیون انجام شده بود، روز گذشته برگزار شد، در این جلسه بنده و چند نفر از معاونان وزارتخانه، دکتر حسینی را همراهی می‌کردیم. دستور جلسه در نامه کمیسیون به ایشان دو محور مهم را تعیین کرده بود، یکی درباره برنامه‌های کاری دکتر حسینی در آموزش و پرورش و دیگری موضوع پرداخت‌ها و معوقات معلمان و کارکنان وزارت.» 🔹 او ادامه داد: «در این باره آقای حسینی بیشتر در بخش اول دستور جلسه تمرکز داشتند و مطالبی را ارائه کردند که مورد تحسین نمایندگان قرار گرفت. بنده لازم است به این نکته اشاره کنم که آقای دکتر حسینی را از زمان دانشجویی و رزمنده بودن ایشان در گردان ولی‌الله در دفاع مقدس می‌شناسم. آن موقع به صورت نیمه‌وقت در مرکز تربیت معلم شهیدبهشتی مشهد تدریس داشتند. ایشان کار را در حوزه مهم دستگاه تعلیم و تربیت از معلمی شروع کردند و بحمدالله با نشاط و کارآمدی، به استادی رسیده‌اند وچند سال پیاپی استاد نمونه دانشگاه فرهنگیان شدند. تحصیلات‌ عالی مرتبط ایشان با آموزش و پرورش، شناخت دقیق‌شان از حوزه تعلیم و تربیت، توان مدیریتی و تجربه کافی و از همه مهم‌تر تفکر نوگرایانه و تحول‌آفرین ایشان با انگیزه بالای خدمتی از شاخص‌های مهم سرپرست وزارت آموزش و پرورش است.» 🔸 معاون وزارت آموزش و پرورش افزود: «دکتر حسینی بر همین مبنا و سابقه‌ای که اشاره کردم خطاب به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کردند در حوزه آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت، چراغ راه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و اگر دولت و مجلس حمایت همه‌جانبه داشته باشند، با یک تیم مدیریتی منسجم و کارآمد، این سند مهم و سرنوشت‌ساز امکان تحقق دارد. او در واقع راهکارهایی که برای تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش وجود داشته را برشمردند و با اشاره به زیرنظام‌های این سند که در آموزش و پرورش به انجام رسیده است و با تشکر از خدمات وزرای قبلی به ویژه آقای فانی و جناب آقای بطحایی خواهان حمایت مجلس و نمایندگان در این باره شدند.» 🔹 عسکری گفت: «آقای حسینی در این باره گفتند ترویج فرهنگ رضوی در مدارس، تغییر روش تعلیم و تربیت، اصلاح نظام ارزیابی از حالت تست‌زنی به حالت محتوایی، تعادل‌بخشی به هویت دینی و ملی، ساماندهی مدارس و اجرای طرح مدرسه‌محوری، بودجه‌ریزی عملیاتی، تفاهم با سایر دستگاه‌های برای حل مسائل آموزش و پرورش، توسعه فنی و حرفه‌ای مدارس، کاهش آسیب‌های اجتماعی، اولویت‌دادن به اوقات فراغت وعدالت آموزشی از برنامه‌های ایشان خواهد بود.» 🔸 او گفت: «در ادامه جلسه تعدادی از نمایندگان مردم نظرات مهمی را درباره مطالب ارائه‌شده از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و پیشنهادهای سازنده‌ای را برای ایجاد تحول و پیشرفت در آموزش و پرورش که پیشرفت نظام و کشور در گرو آن است، مطرح کردند و آقای حسینی ضمن قبول مطالب نمایندگان قول دادند مطالب‌شان را جمع‌بندی و به دولت منتقل کنند. همچنین آقای دکتر حسینی در مورد تنگناهای اقتصادی در آموزش و پرورش و راه‌های کسب درآمد پایدار در این وزارتخانه راه‌حل‌هایی را پیشنهاد و تقاضا کردند در دستور کار مشترک مجلس و دولت قرار بگیرد. درباره پیگیری برای معوقات و مطالبات باقی‌مانده معلمان و کارکنان هم ضمن اشاره و تأکید به کار قبلی کمیسیون در این باره، اعلام کردند مبنای عملشان همان توافق کمیسیون با آقای دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه است.» 🔹 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش برای تنویر افکار عمومی و امیدآفرینی به معلمان و کارکنان وزارت در توضیح جزئیات توافق یادشده گفت: «بعد از پیشنهاد بهره‌مندی از صندوق توسعه ملی در پرداخت معوقات فرهنگیان. جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دستور آقای لاریجانی برگزار شد و به دنبال این موضوع یک جلسه‌ای به ریاست آقای عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شکل گرفت. در این جلسه آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان نماینده‌ای از دولت حضور پیدا کرد و فهرستی در ۲۴ محور تهیه کردیم که معوقات فرهنگیان را از سال ۸۲ تا ۹۷ نشان می‌داد. در سال ۹۷ تخصیص‌ها قابل توجه بود، در این سال ۱۰۸ درصد تخصیص اعتبار داشتیم، اما قبل از این زمان معوقاتی از فرهنگیانی باقی مانده بود که میزان آن ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد. با تعیین میزان معوقات آقای نوبخت پذیرفتند تا در کارگروهی مشترک پرداخت معوقات فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد و دولت تا پایان امسال متعهد شد معوقات افراد ذی‌نفع را بپردازند.» 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔸 افزایش حقوق خارج از ضوابط نداشتیم + توضیحات تسنیم درباره فیش حقوقی معلمان؛ وزارت آموزش‌وپرورش در واکنش به گزارش "افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق برای برخی مدیران به ۳ میلیون تبدیل شد" توضیحاتی داده و می‌گوید: حکم افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۸ طبق مفاد مصوبه هیئت وزیران بوده و هیچ گونه افزایشی خارج از ضوابط در احکام مشهود نیست. 🔹 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تاریخ 14 خرداد 98 گزارشی با عنوان " افزایش 400 هزار تومانی حقوق برای برخی مدیران به 3 میلیون تبدیل شد!" منتشر شد. 🔸 هم‌اکنون امور اداری وزارت آموزش و پرورش در واکنش به این گزارش، این پاسخ را برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده است: 🔹 "عطف به مطلب مندرج در آن خبرگزاری به تاریخ 14 خرداد 98 با عنوان افزایش 400 هزار تومانی حقوق برای برخی مدیران به 3 میلیون تومان تبدیل شد! پاسخ اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را به اطلاع افکار عمومی می‌رساند: این خبر کلی است بنابراین پاسخگویی به آن در حیطه وظایف وزارت آموزش و پرورش نیست، در ضمن لازم به ذکر است حکم افزایش حقوق فرهنگیان در سال 98 طبق مفاد مصوبه مورخ 31 فروردین 98 هیئت وزیران و بر اساس ضریب حقوق 2 هزار 120 ریال محاسبه و صادر شده است و هیچگونه افزایشی خارج از ضوابط و مقررات مورد عمل در احکام کارکنان مشهود نیست". 🔸 پاسخ تسنیم: آنچه در این گزارش به آن اشاره شده است، فراتر از وزارت آموزش‌وپرورش است و به تخلف دولت در افزایش حقوق‌ها اشاره دارد که اتفاقاً در آموزش‌وپرورش نه تنها افزایش عجیب حقوق‌ها را نداریم بلکه برخی معلمان از عدم اعمال بند ی تبصره 12 خبر می‌دهند که با اعمال آن 100 هزار تومان دیگر به حقوق آنها اضافه خواهد شد! 🔹 برخی نمایندگان مجلس از جمله حمیدرضا حاجی بابایی معتقدند که جلسات زیادی را با دولت درباره افزایش حقوق‌ها برای سال 98 داشتند و تخلف آنها از نظر ما محرز است و دولت باید در این رابطه پاسخ دهد که چرا حقوق یک نفر 5 میلیون و حقوق فردی دیگر 440 هزار تومان اضافه شده است؟! اگر پیشنهاد ما در صحن مجلس ملاک است باید بگویم هر آنچه دولت انجام داده تخلف است اما اگر دولت به این پیشنهاد تبصره‌ای زده باشد، حرف دیگری است. دیوان محاسبات 50 نمونه حکم حقوقی از سراسر کشور گرفته است که نشان می‌دهد تخلفات محرز است اما سؤال این است در کشوری که عدالت اجتماعی محور است، چطور باید بپذیریم حداقل حقوق یک نفر یک میلیون و 132 هزار تومان باشد که با 440 هزار تومان افزایش در سال 98 به یک میلیون و 563 هزار رسیده و حقوق فرد دیگری 5 میلیون اضافه شده باشد؟! 🔸 گفتنی است، دولت در بخشنامه‌ای در تاریخ 31 فروردین ماه و بعد از مصوبه مجلس در قانون بودجه برای سه گروه، قضات و اعضای هیئت علمی (افزایش معادل 18 درصد)، شاغلان دستگاههای اجرایی(افزایش 18 درصد و حداقل افزایش 440 هزار تومان) و همچنین برای مقامات، مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره، استانداران و... افزایش حقوقی معادل 11.3 درصد را لحاظ کرده است. 🔹 همچنین برخی معلمان که از مهر 97 فعالیت خود را به صورت پیمانی آغاز کرده‌اند، می‌گویند: طبق قانون مجلس، افزایش حقوق در سال 98 باید 400 هزار تومان به علاوه 10 درصد باشد براین اساس حکم حقوقی آنها در مهر سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان بوده است که 10 درصد آن 150 هزار تومان می‌شود که به همراه 400 هزار تومان افزایش سال 98 شامل 550 هزار تومان می‌شود اما برای آنها فقط 450 هزار افزایش حقوق اعمال شده است و در صورت اعمال بند "ی تبصره 12" باید حدود 100 هزار تومان دیگر به حقوق این معلمان اضافه شود که این موضوع انجام نشده است. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔸 مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون بیش از ۹۶ هزار نفر در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ ثبت نام و انتخاب رشته کردند. 🔹 حسین توکلی افزود: با توجه به مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، افراد واجد شرایط می توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ اقدام کنند. 🔸 وی افزود: ثبت نام و انتخاب رشته در این دوره ها در یک مرحله از طریق سایت سنجش سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود و دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته از روز یکشنبه ۱۹ خرداد منتشر شده است. 🔹 توکلی یادآور شد: به منظور مساعدت به افرادی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته و ثبت نام در این دوره ها اقدام نکرده اند، مهلت ثبت نام و انتخاب رشته تا پنجشنبه ۳۰ خرداد تمدید شده است. 🔸 وی با اشاره به آمار ثبت نام و انتخاب رشته در دوره های کاردانی نظام جدید و ظرفیت پذیرش خاطرنشان کرد: تا صبح امروز دوشنبه ۲۷ خرداد تعداد ۹۶ هزار و ۵۱۰ نفر در این دوره‌ها ثبت نام و نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند. ظرفیت پذیرش این دوره ها ۲۵۵ هزار و ۶۰۸ نفر است. 🔹 مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پذیرش در ۹ رشته امتحانی الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی «با آزمون» صورت می‌گیرد و آزمون این رشته‌ها در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد. 🔸 وی افزود: همچنین پذیرش در ۳۰ رشته امتحانی معدن، ناوبری، الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، امور اداری، تربیت کودک، مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی - نقاشی، امور دامی، الکترونیک، امور زراعی و باغی، ساخت و تولید، ماشین‌های کشاورزی، صنایع فلزی، موسیقی، صنایع چوب و مبلمان، هتلداری و گردشگری، چاپ، حمل و نقل، ساختمان، مکاترونیک، صنایع شیمیایی، پویانمایی، صنایع نساجی، فتوگرافیک، متالورژی، معماری داخلی، سرامیک و صنایع دستی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است. 🔹 مشاور عالی سازمان سنجش گفت: متقاضیان این رشته‌های امتحانی در این مرحله، فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند و آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود. 🔸 بر اساس مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبت‌نام در این آزمون هستند. 🔹 این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔰 ماجرای #خوشحالی رهبر انقلاب از سخنان رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز 📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian
🔸 سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات اعلام کرد که 90 درصد داوطلبان آزمون مدارس پایه هفتم و دهم موفق به تکمیل مراحل ثبت‌نام‌شده‌اند. 🔗 گزارش تکمیلی👇 🌐 pana.ir/news/922088 📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian
🔸 زمان دریافت کارت آزمون جذب مدرس آموزش خانواده #اعلام شد‌. 🔹 اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون جذب مدرس آموزش خانواده را اعلام کرد. 🔸 طبق اطلاعیه این اداره کل شرکت‌کنندگان در آزمون باید برای دریافت کارت ورود به جلسه خود از 4 تا 7 تیر به سامانه www.familyedu.ir مراجعه کنند. 🔹 طبق اعلام قبلی مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیش از 4 هزار نفر برای شرکت در آزمون جذب مدرس آموزش خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، آزمونی که مخصوص نیروهای رسمی وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر باشند. 🔸 نورعلی عباسپور هم‌چنین پیش از این گفته بود در آزمون سال گذشته جذب مدرس، 1400 نفر جذب شده‌اند و امسال هم از طریق آزمون هزار نفر جذب خواهند شد. 🔹 پیش از این قرار بود آزمون جذب مدرس آموزش خانواده در وزارت آموزش و پرورش در 12 اردیبهشت برگزار شود، اما به دلیل وقوع سیل و مشکلات به وجود آمده در برخی از استان‌ها زمان برگزاری آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده از 12 اردیبهشت به 7 تیر تغییر کرد. ‌📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian
💎 امام سجّاد علیه السلام: 💐 از ترك زشتى خوددارى مكن، حتّى اگر بدان شهره شده باشى و در بازگشت به خوبى، بى رغبت مباش هر چند به ترك آن شهره شده باشى و مبادا كه به گناهت خوشحالى كنى كه خوشحالى به آن از ارتكابش بزرگتر است. 🌹 لا تَمتَنِع مِن تَرك القَبيحِ وإن كُنتَ قَد عُرِفتَ بِهِ، ولا تَزهَد في مُراجَعةِ الجَميلِ وإن كُنتَ قَد شُهِرتَ بِتَركِهِ، وإيّاك والابتِهاجَ بِالذَّنبِ؛ فَإنّ الابتِهاجَ بِهِ أعظَمُ مِن رُكوبِهِ. 🌸 أعلام الدين، صفحه 299 📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian
🔸 عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی با بیان اینکه پیش بینی ما از انتصاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش این است که دولت به دنبال اهداف انتخاباتی است، گفت: روحانی می‌خواهد امتیازی به اصلاح‌طلبان بدهد. 🔹 احمد علیرضا بیگی با اشاره به گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود، معرفی این فرد با اهداف سیاسی و انتخاباتی است. وی بیش از آنکه دارای سوابق حضور در وزارت آموزش و پرورش باشد دارای سوابق مسئولیت‌های سیاسی است. 🔸 نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: انتظار ما از رئیس جمهور این است که تعویض طلایی را بر مبنای مقتضیات امروز جامعه انجام دهد زیرا دو سال است که کابینه دولت شکل گرفته و تیم اقتصادی دولت کارکرد مناسبی نداشته است الان دقیقاً بین دو نیمه قرار داریم. اگر سرمربی شرایط را درست تشخیص دهد می‌تواند تیمش را اصلاح کند، از این مقطع که عبور کنیم روحانی در سراشیبی است و نمی‌تواند کاری را انجام دهد. 🔹 عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه پیش بینی ما از انتصاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش این است که دولت به دنبال اهداف انتخاباتی است، گفت: روحانی به دنبال این است که امتیازی به اصلاح طلبان بدهد و با آنها هم رو در بایستی دارد و می‌خواهد مجلس جواب منفی به سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش بدهد. 📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian
⭕️ انتقاد از سخنان حاجی بابایی؛ پیگیری افزایش حقوق دانشجو‌معلمان ادامه دارد. 🔹 معاون وزارت آموزش و پرورش با نقد سخنان حاجی بابایی درباره حقوق دانشجو‌معلمان گفت: پیگیری‌هایی برای اخذ نظر مراجع ذی ربط در خصوص اعمال حداقل حقوق به دانشجو معلمان ادامه دارد و به‌محض حصول نتیجه در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد. 🔸 علی الهیار ترکمن با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان یک دستگاه اجرایی در جایگاه تفسیر قانون نیست و صرفاً اجراکننده قوانین و مقررات ابلاغی است، اظهار‌ کرد: موضوع اعمال حداقل حقوق به دانشجو معلمان در سال‌های گذشته از سازمان اداری و استخدامی کشور استعلام شده است و سازمان مزبور با بیان اینکه حقوق دانشجو معلمان براساس قانون خاص تعیین می‌شود، اعمال حداقل حقوق را برای آنان وارد ندانسته است. 🔹 الهیار ترکمن افزود: نکته جالب این است که آقای حاجی بابایی که اکنون معتقد به اعمال حداقل حقوق به احکام حقوق دانشجو معلمان هستند چرا در زمان وزارت خودشان قائل به این موضوع نبودند و در بخشنامه مورخ 21 اسفند 91 که در اجرای قانون احیای احکام قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش صادر کرده‌اند به‌صراحت دانشجو معلمان را مشمول ماده (6) قانون فوق الذکر دانسته‌اند. در بخشنامه صادره در زمان وزارت حاجی بابایی نه‌تنها دانشجو معلمان محق به دریافت حداقل حقوق شناخته‌نشده‌اند، بلکه تصریح کرده‌اند که اداره کل آموزش و پرورش استان موظف است هزینه‌های شبانه روزی و هزینه خوابگاهی را از حقوق دانشجو معلمان کسر کند. 🌀 انتقال اطلاعات نادرست به دانشجو معلمان باعث است. 🔸 معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: دانشجو معلمان، همکاران جوان و سرمایه‌های آینده آموزش ‌و پرورش هستند و قرار است در سه دهه آینده سکان نظام تعلیم و تربیت را در دست داشته باشند. انتقال اطلاعات نادرست به آنان که موجب بدبینی به وزارت آموزش و پرورش و ناامیدی شغلی در آنان می‌شود، از سوی هر فرد که باشد روا نیست و بر همه ما فرض است که از این سرمایه‌های ارزشمند نظام تعلیم و تربیت کشور دفاع کنیم. 🔹 وی گفت: قضاوت در خصوص اظهارات حاجی بابایی را برعهده خود همکاران دانشجو معلم می‌گذارم کدام منطق می‌پذیرد که نماینده‌ای از قوه مقننه به‌تنهایی داعیه‌دار دفاع از حقوق این عزیزان باشد اما مسئولین مستقیم در وزارت آموزش ‌و پرورش که نمایندگان قوه مجریه محسوب میشوند، خلاف مصالح آنها عمل کنند! قطعاً موفقیت مجموعه در ایجاد یک زمینه کاری مناسب برای دانشجو معلمان مرهون تشریک‌مساعی و تعامل همه عوامل دست اندرکار به‌ویژه دولت و مجلس است. 🌀 مجوز 440 هزار تومان افزایش حقوق دانشجو معلمان شد. 🔸 الهیار ترکمن با بیان روند اعمال افزایش حقوق دانشجو معلمان بر اساس مصوبات سال جاری افزود: پس از ابلاغ مصوبه افزایش حقوق سال 1398، این وزارت با سازمان اداری و استخدامی کشور مکاتبه و مجوز اعمال 440 هزار تومان افزایش را برای حقوق دانشجو معلمان اخذ کرد. در خصوص اعمال حداقل حقوق نیز مکاتبات و پیگیری‌هایی در این زمینه انجام‌شده است و همکاران من در اداره کل امور اداری پیگیر موضوع هستند تا در صورت صدور مجوز از سوی مراجع ذی‌ربط، حداقل حقوق را در احکام همکاران جوان وزارت آموزش و پرورش اعمال کنند. 🔹 الهیار ترکمن خطاب به دانشجو معلمان تأکید کرد: خدمتگزاران شما در معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش ‌و پرورش حامی شما هستند و بدون شک تمام تلاش خود را برای ایجاد زمینه کاری مناسب و احقاق حق شما عزیزان در چهار چوب قوانین و مقررات ذی ربط به کار خواهند بست. ازآنجاکه وزارت آموزش و پرورش نمی تواند رأساً قوانین و مقررات را تفسیر کند، در برخی موارد نیازمند اخذ نظر مراجع ذی ربط است و اگر این فرآیند اندکی طولانی می شود دلیلی بر نادیده گرفتن حقوق شما عزیزان نیست. پیگیری‌هایی برای اخذ نظر مراجع ذی ربط در خصوص اعمال حداقل حقوق به دانشجو معلمان ادامه دارد و به‌محض حصول نتیجه در این زمینه خواهد شد. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
⭕️ اولین سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره معلمان؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش معتقد است که با بودجه درنظر گرفته‌شده امکان نظام رتبه‌بندی معلمان وجود . 🔹 سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره امکان اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان با توجه به اختصاص بودجه محدود 2 هزار میلیارد تومانی برای این مهم، اظهار داشت: با این بودجه در نظر گرفته‌شده، امکان اجرای کامل نظام رتبه‌بندی وجود ندارد، اما با توجه به محدودیت منابعی که دولت با آن مواجه است، با همین بودجه می‌توان رتبه‌بندی معلمان را کلید زد. 🔸 سرپرست وزارت آموزش و پرورش که با خبرگزاری گفت‌وگو کرده است، با بیان اینکه "باید تلاش کنیم برای اجرای کامل نظام رتبه‌بندی از اعتبارات بیشتری متناسب با ظرفیت‌های دولت استفاده کنیم"، اجرای نظام رتبه‌بندی را یکی از وزارت آموزش و پرورش دانست. 🔹 حسینی با اشاره به حضورش در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست به هیچ عنوان برنامهای ارائه نکردم، بلکه فقط جهت‌گیری‌ها را مطرح کردم؛ برنامه‌ای که ظرف یک هفته تدوین شود، قطعاً برنامه درست و جامعی نیست و در حال حاضر به‌روی تدوین برنامه‌ای عملیاتی هستیم. 🔸 وی با یادآوری اینکه مهم‌ترین مأموریتی که برای دوران سرپرستی تعریف شده، اجرای درست طرح مهرماه است، اضافه کرد: تبلور اقداماتی که در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد، در طرح مهر بوده که برنامه‌ریزی‌ها برای آن در دست اقدام است. 🔹 سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه فصل بودجه‌ریزی است، تلاش خود را برای جذب اعتبارات بیشتر برای حوزه آموزش و پرورش در دست اقدام داریم. 🔸 حسینی با یادآوری نخستین نشستش با نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: نمایندگان عمیقاً به مسائل آموزش و پرورش آشنا هستند و تلاش خواهیم کرد در جهت حل این مسائل گام برداریم. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian